Met de motorhome door Amerika
  • Aan alles komt een eind
  • Clearwater Beach
  • Spanish Springs Town Square
  • Ocala State Forest
  • The Villages

• 12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke camping
    Gisteravond werden we uitgenodigd door een Amerikaanse man om bij hun bus een typisch Amerikaanse zoetigheid te eten. We werden om een uur of 8 verwacht. We hadden deze mensen al eerder gesproken en soms heb je dat het dan gelijk klikt en dat was nu ook het geval. Wij zijn daar om 8 uur naar toegegaan en het kampvuur brandde al. De happening heeft ook een speciale naam en die ben ik dus vergeten. Het gaat als volgt; Je pakt een vierkant koekje zo groot als een Maria biscuit, daarop leg je een dun plakje chocolade dan houd je een marshmallow in het vuur en als de marshmallow zacht is leg je hem op de koek en chocolade en doet er een koekje bovenop. De boel een beetje aandrukken en vervolgens eet je iets dat ….zo verschrikkelijk zoet is dat het glazuur van je tanden springt. We hebben een hele leuke avond gehad en vreselijk zitten kletsen. Vanmorgen hebben we alles weer opgeruimd en een plek gegeven om te kunnen vertrekken, er komen dan mensen langs om te vragen of je weg gaat en om je een goede reis te wensen. We zijn onze “vrienden” even gedag gaan zeggen en dat duurde zomaar weer een uur. De Garmin heeft ons weer over prachtige wegen naar deze camping geleid. Onderweg zaten Dick en ik nog even te praten over de camping en de ontmoetingen en we waren het er allebei over eens dat de camping …..in ieder geval het deel waar wij stonden……een hoog “Tokkie” gehalte had. De sheriff moest zelfs s’middags bij onze overburen komen. Het fijne weten we er niet van maar volgens verschillende mensen waren ze met teveel mensen en kinderen op één plek om te overnachten. We hebben nog nooit op zo’n gezellige camping gestaan en ook nog nooit zo vaak met mensen gesproken.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.campinglife
    Even wat uitleg over de camping; Het gedeelte van de camping waar wij zitten is op de top van de “berg”. Er staan ongeveer 25 motorhomes rondom een middengedeelte waar ongeveer 6 plekken voor tenten zijn en het toiletgebouw. Deze plekken voor tenten worden volgens ons over het algemeen gehuurd door mensen uit de buurt. Met de hele familie op één plek, waar dan 2 of 3 tenten staan en 2 of 3 zeer oude auto’s. De portieren van de auto’s zitten met touw vast en de hele familie zit gewoon in de achterbak van de truck…… autogordels?..... nooit van gehoord. Zo rijden ze hier ook gewoon de weg op, onbegrijpelijk, want overal staan borden langs de kant van de weg met de mededeling dat je volgens de wet verplicht bent je riemen om te doen. Er woont volgens ons ook een man van een jaar of 35 in 2 tenten. Hij heeft zijn hele grote trainingsapparaat ook meegenomen. Zijn beroep is schoorsteenveger, als hij niet weg is om schoorstenen te vegen dan is hij de hele dag aan het bellen om afspraken met klanten te maken. De telefoongesprekken worden zo luid gevoerd dat iedereen precies weet wanneer hij weer op weg moet naar een klus. Zijn bus met ladders erop en alles wat een schoorsteenveger nodig heeft erin staat natuurlijk ook gewoon op de campingplek. Overdag is het lekker rustig op de camping, want dan gaan alle families met de auto de berg af naar een strandje aan het meer. Dick en ik zijn daar eergisteren even gaan kijken……lopend, dan kijkt men je al aan met een gezicht alsof je helemaal gek bent. Je gaat toch niet van die berg af lopen en vervolgens weer naar boven. s’Avonds liep er een man langs en hij vroeg of we dat de volgende dag weer gingen doen (we worden in de gaten gehouden). Het strandje is niet zo groot en het gedeelte waar je mag zwemmen is aangegeven met boeien en daar zwemt en recreëert men dan met z’n allen. Ook mensen uit de omgeving komen hier zwemmen voor zover er ruimte is. Als het te vol wordt, zet de camping opzichter een bord bij het begin van de weg met de mededeling dat de dagrecreatie vol is. Men kan ook niet zomaar naar het strand rijden want je moet je melden bij de receptie en daar is een slagboom. Gisteravond hebben we nieuwe buren gekregen. Ze arriveerden in een vreselijke oude auto die in Nederland 10 jaar geleden al niet meer de weg op had gemogen en een vouwcaravan die ook zijn beste tijd lang geleden al heeft gehad. Hele vriendelijke mensen alleen zijn ze qua uiterlijk in de jaren 60 blijven hangen. Vanmorgen gingen ze even weg om eten voor het ontbijt te kopen en gelukkig hadden wij al ontbeten, want toen ze langs waren gereden rook het zeker nog 5 minuten naar uitlaatgassen.

13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jarig
    Graag wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties voor mijn verjaardag, mensen hebben gebeld, een bericht op het blog achtergelaten of een e-mail gestuurd. Het was allemaal heel erg welkom, ook al zijn we ver weg we weten in ieder geval dat het thuisfront aan ons denkt. Bedankt allemaal. Je verjaardag hier in de US vieren met ons tweeën is natuurlijk heel iets anders dan in Nederland met al onze gelieven om ons heen. We hebben geprobeerd er toch iets gezelligs van te maken. Vanmorgen hadden we allemaal dingen te doen in en rond de motorhome en na de lunch zijn we weg gegaan. We verblijven op een camping dichtbij Danville dat is een behoorlijk grote plaats met een heel groot gebied met allemaal winkels. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er, verspreid over een hele grote oppervlakte. We zijn dus gaan winkelen. Ik heb drie jurken gescoord voor in en om de motorhome, de korte broeken beginnen me te vervelen en soms is het daar gewoon te warm voor. Dick heeft ook het één en ander gekocht. We hebben nog overwogen om uit eten te gaan, maar uiteindelijk hebben we besloten garnalenpasta te maken met een salade en een heerlijk glas Chablis erbij. Het smaakte fantastisch. Op de weg terug van het winkelgebied naar de camping heeft Dick de radio in de auto aangezet en een zender opgezocht met Country en Blue Grass Music en dit alles op een hoog volume (we hebben behoorlijke bassen in de Jeep) dus we hebben ons eigen feestje gemaakt. Deze muziek zouden we thuis nooit aanzetten …….en al helemaal niet op een hoog volume in de auto….. maar hier klinkt het helemaal te gek. Morgen vertrekken we weer voor een paar dagen naar een State Park dus zijn dan niet via internet te bereiken. De verhalen gaan natuurlijk gewoon door en komen dan in één keer weer op het blog.

16-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.State Park
    We zijn een paar dagen niet zo actief geweest en dan bedoel ik lichaamsbeweging. Dick heeft behoorlijk hard gewerkt en zelfs ik begrijp wat er op het scherm gebeurt. Het park is prachtig en heel veel mensen zijn dat met ons eens. Het is een State Park, heel goed opgezet met een strand aan het meer (dat ziet er ook heel leuk uit). Op het strand is de hele dag toezicht. (dat is ook niet overal zo), verder een atrium en speelplaatsen voor kinderen. Bij het strand is een volleybalveld aangelegd waar mensen aan het volleyballen waren. We hebben nog even naar de wedstrijd gekeken. We hadden gehoopt aan het meer te kunnen staan, maar de camping is 5 minuten rijden van het meer. Morgenochtend staan we vroeg op want we willen zo’n 180 km. rijden naar het noorden. We willen overnachten op een camping ten westen van Charlottsville, Virginia met internet. Want soms missen we dat toch wel. Veel hebben we hier niet meegemaakt, dus deze keer zijn er niet veel verhalen te vertellen.

17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louisa Virginia
    Vanmiddag rond lunchtijd kwamen we aan op de camping in Louisa,VA. De route ging weer over allemaal smalle wegen maar prachtig door het heuvelland van Virginia. Als Dick gedurende ons verblijf over zulke wegen moet blijven sturen komt hij met aardig gespierde armen thuis. Het was weer één groot feest. We hebben voor deze camping gekozen omdat er draadloos internet zou zijn….niet dus. We moeten dus morgenochtend met onze computer onder de arm naar de receptie om te kunnen internetten en de e-mails binnen te kunnen halen. We hebben ons beklag al gedaan en mensen zijn dan allervriendelijkst en willen helpen waar ze kunnen, alleen het lost niets op. We hebben wel een hele mooie plek, aan een kant maar buren en aan de andere kant een lekker uitzicht. Vanmiddag waren we even boodschappen doen en toen we buiten kwamen was het verschrikkelijk weer. Het was “raining cats and dogs” en het onweerde ook nog eens behoorlijk, dus we hebben vanavond binnen gekookt en toch nog buiten kunnen eten. We verblijven op dit moment midden in de geschiedenis van de civil wars en hopen hier nog iets van mee te kunnen krijgen, dus morgen maar eens op zoek gaan naar interessante plaatsen.