Met de motorhome door Amerika
Inhoud blog
  • Aan alles komt een eind
  • Clearwater Beach
  • Spanish Springs Town Square
  • Ocala State Forest
  • The Villages

    Zoeken in blog




  • 01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koninginnedag
    We hopen dat iedereen in Nederland een geslaagde Koninginnedag heeft gehad, we hebben wat foto’s op internet gezien en het nieuws gelezen. Wij zijn vandaag naar Odessa gegaan om de motorhome van buiten schoon te maken. We hadden dit nog nooit gedaan, want op de campings wordt niet toegestaan dat je je motorhome of auto wast. Met de auto kunnen we natuurlijk naar de autowasstraat gaan, maar met de motorhome moeten we daarvoor naar een vrachtwagen wasplaats en dat kost weer heel veel tijd. Het was wel erg warm, maar hij glimt weer als een honden…… in de maneschijn, zou Dick sr. zeggen.



       










    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.shoppingmall
    Eergisteren zijn we voor het eerst dit jaar naar een paar shoppingmalls geweest en dat hadden we beter niet kunnen doen. Toen we naar de 2e verdieping gingen bij Macey’s zag ik daar een jurk waar ik helemaal verliefd op werd en ja hoor, gepast en gekocht. Het was voor ons weer helemaal het Amerika gevoel. Overal is al uitverkoop dus we kunnen de shoppingmalls beter mijden, anders raakt onze motorhome overvol. Vandaag hebben we eerst een lamp voor Mila in elkaar gepuzzeld en daarna zijn we weer gaan winkelen. We moesten een navigatiesysteem hebben voor de Jeep en Dick was vandaag degene die koopjes heeft gescoord. Ik heb bijna de hele dag gestuurd in de Jeep, want we moeten afrijden met onze eigen auto en ik wil wel eerst wat ervaring met de Jeep opdoen. Vanavond hebben Mila en ik eerst gekookt en daarna zijn we naar de bioscoop gegaan met z’n vieren. Dick vond het een draak van een film. We blijven hier vast nog wel een week, want de accu’s zijn er nog niet en de motor van de motorhome moet volgens Bruce een onderhoudsbeurt hebben, en er moet nog van alles gebeuren om de Jeep achter de motorhome te kunnen hangen. Mila en ik zijn gisteravond naar de boulevard gelopen met de honden dat is ook een heel speciale ervaring, omdat we door iedereen aangehouden worden. Mensen willen weten van welk ras Chester is (een Akita) of ze willen Chester aaien of ze willen op de foto. Uiteindelijk hebben we over een niet zo lange wandeling 1 1/2 uur gedaan

    04-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skype
    We zijn nog steeds in Clearwater Beach en dat zal nog wel even zo blijven, dat is natuurlijk helemaal geen straf want het is hier prachtig weer. We waren van plan om a.s. maandag te vertrekken, maar dat wordt waarschijnlijk volgende week. Bruce moet onverwacht naar Chicago voor zaken en verzocht ons om hier te blijven tot hij weer terug is, omdat Mila het niet prettig vindt om alleen met de honden te zijn. Nu kunnen wij dus een keer iets terug doen voor alle gastvrijheid. We hebben wel afgesproken dat wanneer Bruce weer terug is, wij de volgende dag aan onze trip beginnen. Vanmorgen heeft Dick Skype op mijn computer geïnstalleerd en we hebben gelijk Julie gebeld, want zij wilde heel graag met ons Skypen. We hebben gezellig een kwartier zitten kletsen. Gaan we zeker vaker doen.

    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rijvaardigheidsbewijs
    We beseffen dat de berichtgeving de afgelopen dagen wat summier was, maar er was ook weinig te melden. Gisteren hebben we de Jeep en de motorhome opgehaald, alle onderdelen om de Jeep te kunnen trekken zijn gemonteerd. Er ontbreekt nog een onderdeel van de motorhome , dat kunnen we dinsdag ophalen en er zelf opzetten. We hebben een hele uitleg gekregen over hoe alles aangesloten moet worden. Er is zelfs een video bij voor de instructies. Vanmorgen moesten we onze testen voor het rijbewijs doen. Dick was om half tien aan de beurt en ik om tien uur. We hebben bijna gelijktijdig onze theorie gedaan. Ik heb de hele week gestudeerd en had drie fouten, dat is prima, dus geslaagd. Dick is gisteravond alle theorie pas door gaan nemen en slaagde met zero fouten. We moesten beiden een hoop formulieren overleggen en een ogentest doen. Mijn ogen waren niet goed genoeg om de rijtest te doen, de supervisor kwam erbij en zei dat m’n ogen niet zo goed waren, maar ik mocht toch de test doen. Ik moest eerst nog wat formulieren invullen aan een ander loket, terwijl ik daar zat werd het buiten heel erg donker, het regende verschrikkelijk hard en het onweerde behoorlijk. De dame achter het loket zei: “Nou u rijdt vandaag niet meer af, met dit weer worden alle rijvaardigheidstesten voor de hele dag geannuleerd”. (We zijn hier 3 weken en hebben geen drup regen gezien en als ik af moet rijden komt het met bakken uit de hemel). Dick had zijn rijvaardigheidstest net gedaan en was geslaagd. Hij was trouwens de laatste voor die dag. Deze dame wilde de ogentest nog een keer doen. De ogentest was weer niet goed. Ik moest eerst naar de oogarts voor ik de rijvaardigheidstest mocht doen. We konden gelukkig voor vanmiddag een afspraak maken bij de oogarts, ik heb daar allerlei onderzoeken gehad. Ik heb een begin van staar en daardoor is het zicht het afgelopen jaar erg achteruit gegaan (nooit iets van gemerkt). De oogarts heeft een formulier met zijn bevindingen ingevuld dat formulier moet ik meenemen naar hat kantoor waar de rijtesten worden afgenomen en ik krijg een nieuwe bril voor in de auto. De bril is volgende week klaar, dan moet ik weer een ogentest en een rijvaardigheidstest doen. Tot dan kan ik niet autorijden, dus voorlopig zijn we hier nog een week.




    Archief per week
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 24/01-30/01 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs