Met de motorhome door Amerika
Inhoud blog
  • Aan alles komt een eind
  • Clearwater Beach
  • Spanish Springs Town Square
  • Ocala State Forest
  • The Villages

    Zoeken in blog




  • 21-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dagje autorijden
    Vanmorgen ging om 5 uur de wekker omdat we om 8 uur bij RV world in Lakeland zouden zijn, het is 11/2 tot 2 uur rijden, daar zou een elektricien de accu’s enz. door meten. We gingen met twee auto’s omdat we de motorhome daarna bij het andere huis van onze gastheer in Odessa zouden neerzetten. We gingen om 6 uur vol goede moed in het donker op weg, ik zou achter Dick aanrijden en ja hoor……….op de hoogte van Tampa airport raakten we elkaar in de verkeersdrukte kwijt. Ik ben ergens gestopt om te bedenken wat ik nu moest doen. In de Toyota zit ook een navigatie systeem, dus ik besloot alléén door te rijden naar RV World en hoopte dat Dick het ook zou doen. Ik heb geen idee waarom het systeem mij over allemaal binnenwegen met veel stoplichten liet rijden. Ik durfde het navigatiesysteem niet opnieuw in te stellen om over snelwegen te kunnen rijden. Ik had wel een telefoon bij me maar ik wist het nummer van de telefoon van Dick niet. Om een lang verhaal kort te maken na 2 ½ uur rijden kwam ik bij RV World aan waar Dick ongerust op mij wachtte. Hij was er al 3 kwartier. Hij was door zijn navigatiesysteem over de snelweg geleid. Ze konden daar niets vreemds vinden aan de accu’s, dus zijn we maar naar Odessa gereden (ook een uur). We hebben de motorhome geparkeerd naast de garage van het huis en zijn naar Clearwater Beach gegaan, daar kwamen we om half drie aan en ik had helemaal genoeg van het autorijden. Wij vergissen ons nog steeds in de afstanden hier. Je denkt dan even ergens naar toe te gaan en vervolgens ben je een paar uur onderweg. Nu zitten we weer heerlijk met onze computers buiten op het terras. De foto hieronder is van het huis in Clearwater Beach, waar we nu logeren.


     



    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke verjaardag gehad
     

    Namens Dick wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes en e-mails voor zijn verjaardag. Hij vond het heel erg leuk dat zoveel mensen aan hem gedacht hebben. Hij had niet echt het idee dat hij jarig was, omdat we een groot deel van de dag aan het rijden waren. Dick kwam erachter dat de accu’s van de motorhome leeg waren en we hadden geen stroom binnen. Bruce wist iemand die het probleem misschien op kon lossen, maar deze persoon had geen tijd om helemaal naar Palmetta te rijden, hij wilde wel naar Clearwater Beach komen, dus wij moesten samen de motorhome halen. Dick reed de motorhome terug (hij kon wel gestart worden) en ik moest terugrijden met de Toyota Landcruiser. Het ging gelukkig allemaal goed, want ik hou er helemaal niet van om in de auto van iemand anders te rijden en al helemaal niet in Amerika, maar mijn zelfvertrouwen heeft hierdoor weer een oppepper gekregen dus de volgende keer draai ik er mijn hand niet meer voor om. S’Avonds zijn we gezellig uit eten geweest. Het diner was een verjaardagscadeau van Bruce en Mila. De motorhome staat nu hier voor de deur en dat kan eigenlijk niet. Als het probleem vandaag opgelost wordt brengen we de motorhome naar het andere huis van Bruce in Odessa daar is meer ruimte en gaan we morgen weer op zoek naar een auto.

    18-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest
    Gisteren hebben we voor het eerst dolfijnen langs het huis zien zwemmen, om ze te fotograferen is een hele klus. Ieder keer als ik knipte waren ze net weer weg. We hebben dus geen foto’s. Ik heb wel een paar foto’s kunnen nemen van de boot met toeristen die hier regelmatig langs varen om de huizen te bekijken. Dus ik fotografeerde de toeristen en zij fotografeerden ons, dat is een hele vreemde gewaarwording. We zijn ook bij een autodealer langs geweest om te kijken wat voor auto we nu eigenlijk willen hebben. Ter plekke werd ik verliefd op een oranje Jeep Wrangler, hij was ook zo vreselijk leuk en de verkoper vertelde dat je met deze auto de “Rubicon Trail” (Wesley weet welke trail we bedoelen) kan rijden dat zijn wij niet van plan want dat is wel heel heftig. We gaan nog even verder zoeken naar een auto. We zijn zondag naar Sarasota gereden. We hebben eerst op een terras gelunched en zijn daarna naar een botenshow geweest. Daar lagen van die afschuwelijke plastic boten, natuurlijk heel erg groot en heel erg duur. Het was wel heel leuk om er rond te kijken. Dick heeft bijna de hele weg naar huis gereden, hij zat achter het stuur met een gezicht alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om in een Bentley te rijden. Vandaag is het feest (Dick is jarig) dus we gaan gezellig met Bruce en Mila uit eten vanavond.
       
       










    16-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een prachtige dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is zaterdagmorgen 8.00 uur en ik kijk vanuit mijn bed naar een strak blauwe lucht. Het wordt vast een prachtige dag en daar gaan we van genieten en doen het rustig aan vandaag. Gisteren zijn we de hele dag weggeweest om allemaal zaken te regelen. We hebben behoorlijk wat kilometers afgelegd en als we dan al rijdend om ons heen keken was het net alsof we nooit weg zijn geweest, we zijn gelijk weer helemaal gewend. Als je van Tampa naar Palmetta rijdt, waar de motorhome staat, moet je over een paar hele hoge en hele lange bruggen en dan heb je een prachtig uitzicht, genieten dus. Alle beschadigingen aan de buitenkant van de motorhome waren mooi weggewerkt en gespoten en het nieuwe zonnescherm zat erop. De mannen van RV World hebben prima werk verricht. Zoals het er nu uitziet blijven we hier nog wel een week logeren. Als het aan Bruce en Mila ligt kunnen we nog langer blijven. Bruce gelooft nog steeds niet dat we een half jaar in een motorhome willen wonen.

    15-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alles oké
    We hebben een goede vlucht gehad en geen vertragingen, maar het blijft een lange zit. We zijn al met al 22 uur onderweg geweest. In Philadelphia troffen we een bijzonder vriendelijke  "ïmmigration officer" die heel erg geïntereseerd was in wat wij allemaal gingen doen. Hij vroeg ons hoelang we wilden blijven en gaf ons toestemming om tot 13 oktober in de Verenigde Staten te blijven, dat ging dus allemaal heel erg makkelijk. In Tampa stond Bruce ons op te wachten, Mila was thuis gebleven om te koken en we hebben heerlijk op het terras gegeten. Het is hier heerlijk weer. We hadden net een gevoel of we thuis kwamen, zelfs de honden begroetten ons heel erg enthousiast.

    12-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 2 nachten
    Donderdagmorgen om 10.50 uur vliegen we via Philadelphia (tussenstop) naarTampa. Shanna en Moana brengen ons naar het vliegveld. In Tampa landen we om 18.26 lokale tijd. We worden van het vliegveld gehaald en logeren eerst een paar dagen in Clearwater Beach voor we aan onze rondreis beginnen. We verheugen ons er erg op.

    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Route 2011


    Dit is de route voor onze reis van 2011

    Archief per week
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 24/01-30/01 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs