Inhoud blog
  • Resterende clubavonden 2022
  • Nieuwjaarsbrief 2019
  • VYNILPLATEN DIGITALISEREN
  • Tips voor het werken in het commandovenster
  • Wat gebeurde er in jouw geboortejaar ?
  • Opgepast voor e-cards!
  • PC ONDERHOUD
  • DE WEG NAAR GRATIS CURSUSSEN!
  • NIEUWSBRIEVEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    UPDATE Computerclub
    Informatiepagina voor iedere computergebruiker
    Voor een probleemloos computergebruik en voor een helpende hand in nood!
    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VYNILPLATEN DIGITALISEREN

    Terug genieten van Jim Reeves, Gene Pitney, The Shadows, James Last, Franck Pourcel, enz ... enz ...

    Het programma dat ik gebruik is AUDACITY. Ik heb de versie 1.2.6 vrij gedowload; klik op http://audacity.sourceforge.net/

    Tussen de draaitafel en de PC heb je een Audio Interface van iMic nodig: 

    http://www.griffintechnology.com/products/imic/

    Vooraleer je begint op te nemen dien je de Audacity voorkeuren aan te passen: onder Bewerken / Voorkeuren.

    • Afspelen / apparaat in : Luidsprekers (Soundmax integrat)
    • Opnemen / apparaat uit : Microsoft geluidstoewijzing

    2 kanalen : 2 (stereo)

    Na het opnemen dien je met CTRL/A alles te selecteren en het signaal te versterken via Effect / Versterken. Van de waarde die er standaard staat na "versterking" heb ik 5 afgetrokken, waardoor de nieuwe piekamplitude (meestal) -5 dB zal worden.

    Nu dien je de ruis eruit te halen, dit gebeurt in 2 stappen. Eerst enkele seconden zonder muziek maar mét ruis selecteren en via Effect / Ruis verwijderen, klikken op Ruisprofiel verkrijgen. Daarna met CTRL/A alles selecteren en weerom via Effect / Ruis verwijderen, klikken op Ruis verwijderen. Hierna kan je eveneens via Effect / Clicks verwijderen de clicks verwijderen.

    Met de 2 icoontjes (vergootglas) bovenaan uiterst rechts, kan je ofwel het ganse project ofwel een selectie bekijken op uw scherm. Dit is interessant om voor en na de muziek een stille periode van bijv 3s te creëren.

    Wegschrijven heb ik gedaan via Exporteren naar WAV, wel een zwaar bestand t.o.v. bijv mp3, maar zodra ik mijn audio Cd's heb gemaakt, zet ik al de opgenomen WAV-bestanden op mijn externe harde schijf.

    Als je iTunes hebt, kan je de opgenomen bestanden ook openen in iTunes en komen deze automatisch in uw iTunes bibliotheek.

    Met de volgende link vindt je bijkomende informatie om AUDACITY te gebruiken :

    http://www.muvo.be/index.php?option=com_content&view=article&id=46:werken-met-audacity&catid=40:muziek-en-media&Itemid=54

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Paul Boumans.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Tags:Vinyl, platen, jp's, digitaliseren, audicity
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/09-18/09 2022
  • 31/12-06/01 2019
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 03/03-09/03 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    {TITEL_VRIJE_ZONE}



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs