Inhoud blog
  • Veelvoorkomende fouten tijdens het sollicitatiegesprek
  • Een betere spreker worden doe je zo!
  • De twee beste manieren om een betere manager te worden!
  • Regels om te onthouden wanneer een crisis ontstaat
  • Tips voor het ontvangen van feedback door schrijvers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Up2DateWork
    Leer efficient werken...
    16-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De twee beste manieren om een betere manager te worden!

    Manager zijn is al een lastige en stressvolle baan opzich, maar daar komt ook nog bij kijken dat je veel tijd kwijt bent aan cursussen en andere verplichtingen. Dit is echter niet altijd nodig, en om dit te laten zien ga ik je nu de twee beste manieren om jezelf te verbeteren te laten zien:


    1. Vraag en luister naar feedback! De beste mensen die je kunnen vertellen wat je verkeerd doet en hoe je dit kan veranderen zijn degene die ook elke dag met je in de weer zijn, dus je team bijvoorbeeld. Je wilt een formeel verslag aan het einde van het project maar het is zeker ook niet verkeerd om eens tijdens het project zelf wat tips te krijgen. Het kan vreemd aanvoelen om aan je team te vragen wat je verkeerd doet of wat ze anders willen, maar er zijn een aantal manieren om dit makkelijker te maken. Zo kun je bijvoorbeeld na een vergadering een enquete achterlaten zodat ze (anoniem) kunnen laten weten wat ze over de vergadering vonden o.i.d. Zolang je maar volwassen en professioneel blijft tijdens (negatieve) feedback zul je hier ongelooflijk veel profijt van hebben.

    2. Gewoon even stil staan en nadenken. De tweede goede manier om jezelf te verbeteren is om simpelweg wat meer te denken voordat je actie onderneemt. Als je nooit hebt gedacht over wat een goede leider maakt, dan moet je dat zeker eens doen. Door dit te doen ontdek jij wat je nog mist en waar je nog op moet werken, het is een erg goede manier van zelfreflectie. Projecten zijn geweldig omdat je er feedback van kan krijgen, zoals ik hierboven al heb gezegd. Dit heeft echter geen nut als je hier geen profijt van neemt, oftewel hoe je dit kunt verbeteren in de toekomst. En dit doe je nou juist het beste als je even stilstaat en erover nadenkt.


    Als je elke dag open-minded in gaat, dan zul je zien dat je elke dag ook jezelf kan verbeteren. De sleutel naar succes is aan deze punten aandacht te besteden en ze ook daadwerkelijk in de praktijk brengen.

    16-08-2013 om 11:33 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regels om te onthouden wanneer een crisis ontstaat

    Je hebt een communicatie plan klaar staan. De leden om dit plan uit te voeren, zijn bij elkaar verzameld en elk lid weet zijn rol. Je bent voorbereid op het onverwachte. Maar wanneer dan de crisis ontstaat, ben je toch zeer zenuwachtig. In een crisis is alles op de korte termijn waarbij je veel tegenslagen te werken krijgt. De meest voorbereide mensen kunnen deze situaties aan maar sommige knappen in een crisis. In een crisis is het vaak dat je onmiddellijk moet communiceren. Je krijgt geen tijd om ergens over na te denken. Organisaties die direct communiceren hebben een veel grotere kans om van de media de standaard bron te worden van communicatie in een crisis.

    Natuurlijk zijn er diverse trainingen beschikbaar die je leren hoe om te gaan in een crisis. GOAL trainingen biedt onder meer deze ook aan. Het is belangrijk dat jij als bedrijf de informatie geeft en niet anderen. Als jij niet praat gaan anderen dat namelijk wel doen. Ze zullen altijd wel een bron vinden die de informatie kan verschaffen die zijnodig hebben. Dit zou dan een extra negatief effect kunnen hebben op het bedrijf.

    Zeggen dat je ‘geen commentaar hebt’  is eigenlijk hetzelfde als ‘ ik ben schuldig’. Als een crisis toeslaat dan is het gebruikelijk dat een bedrijf niet alles wilt prijsgeven hierover. Dit is erg moeilijk te bepalen wat je nu wel en niet in de media kan laten verschijnen. Dit is in principe heel normaal dat een bedrijf zo reageert maar eigenlijk ook erg fout. Het kan dan worden weergegeven als ‘wij maken ons niet druk’ of ‘ we geven er niet veel om’. Als eenmaal de communicatie daar is in de crisis probeer het dan ook allemaal te zeggen en de beerput open te krijgen. Het heeft geen zin om dalijk na enkele weken weer een negatief bericht te moeten geven aan de media. Zorg daarom dat het schip na de crisis helemaal schoon is.

    11-08-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor het ontvangen van feedback door schrijvers


    Er is mij iets opgevallen bij schrijvers: Goede schrijvers denken nooit dat hun verhalen goed genoeg zijn en proberen altijd te verbeteren terwijl slechte schrijvers juist denken dat het ongetwijfeld een best-seller wordt. Er vallen er helaas zoveel in de laatste categorie. Dit type schrijver is niet geïnteresseerd in verbeteren. Ze willen geen negatieve dingen horen, ze willen juist bevestiging dat ze geweldig zijn en hoe het komt dat ze nog niet rijk zijn.


    Als je iemand vraagt ergens feedback op te geven, en ze stemmen in, maak er dan het beste van. Niemand wil jou gedoe lezen, en al helemaal niemand wil daar feedback op gaan geven. Als iemand dit wel doet, wees dan vereerd en wees open en maak gebruik van wat hij of zij te zeggen heeft.


    Je krijgt maar één kans bij een lezer. Pak de kans dus goed aan en volg eventueel een GOAL cursus. Ik begrijp dat je super enthousiast bent over je stuk en daar heb je alle recht voor. Vier het met vrienden ofzoiets, maar wat je ook doet, laat het nog niemand lezen. Je wint het vertrouwen van mensen als je ze goed verzorgd materiaal geeft. Een kladblaadje met wat gekrabbel erop zal dus geen goede indruk maken. Je hoeft niet alles opnieuw te gaan schrijven, maar kijk het nog een keertje na en verbeter waar mogelijk.


    Feedback geven is belangrijk, maar ontvangen kan misschien nog wel belangrijker zijn. Hier zijn een aantal dingen waar je aan moet denken als je feedback krijgt:


    1. Luister. Als je praat dan doe je het verkeerd, zo simpel is het. Als iemand feedback geeft moet je ze niet onderbreken, zeg alleen iets als ze dat van je vragen. Ga niet in discussie, luister daarintegen.

    2. Maak duidelijk wat voor feedback je wilt. Zeg niet: ‘Vertel me wat je er ook maar van denkt’, want mensen durven vaak niet helemaal eerlijk te zijn. Vraag ze wat ze van de opbouw vinden, of het slot niet wat te kort is enzovoorts. Hier zul je veel meer door bereiken.

    3. Neem aantekeningen. Iemand heeft de tijd genomen om jou stuk te lezen, dus jij moet er ook wat moeite in stoppen. Zorg dat je pen en papier bij de hand hebt.

    4. Wees open. Denk niet dat je alles beter weet, want dat is niet zo. Als iets onduidelijk is, dan is dat ook onduidelijk voor de lezer.

    5. Vat het niet persoonlijk op. Ze proberen alleen maar te helpen, het is niet persoonlijk als ze het helemaal afkraken. Ze zijn eerlijk, dat is wat je wilde toch? Zie het als een kans om te verbeteren.

    6. Wees dankbaar. Bedank de persoon altijd voor de moeite, zoals ik eerder al heb gezegd wil eigenlijk niemand jou stukje lezen. Zorg dat ze weten dat je dankbaar bent.

    09-08-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:feedback, feedback geven, feedback ontvangen
    04-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom goede communicatievaardigheden belangrijk zijn

    Sterke communicatie is absoluut noodzakelijk op de werkvloer. Ik zou zeggen dat ze vooral belangrijk zijn in een technische werkomgeving. Zonder goede communicatieve vaardigheden, zijn je ideeën en het harde werken tevergeefs. Immers, een idee is alleen maar goed als je vermogen hebt om het aan iemand anders te laten zien of vertellen. Als je communicatieve vaardigheden niet goed zijn, worden je ideeën niet gewaardeerd zoals ze gewaardeerd zouden moeten worden. Een communicatie training is ook iets wat ik veel mensen aan kan raden. Dus laten we kijken naar hoe communicatie eruit ziet.

     

    Wat zijn goede communicatieve vaardigheden?

     

    Het woordenboek defineert communicatie als “Het meegeven of het uitwisselen van communicatie of nieuws.” Het is de moeite waard daar naar te kijken en te realiseren dat dit geen communicatie is. Hoewel mensen het vaak wel geloven, communicatie is niks van het volgende:

          Het produceren van een mooie set van PowerPoint-dia’s.

          Een enkele reis proces waarbij een iemand in “zend”-modus is.

          Het gebruik van lange woorden in een poging om slim te klinken.

          Een nutteloze oefening als de mensen met wie je praat “te dom zijn om het te snappen”.

          Slappe vaardigheden waar technische mensen zich niet mee bezig hoeven te houden.

     

    Nee, dat is geen communicatie. De woorden “meegeven” en “uitwisselen” zijn wel belangrijk. Ze geven aan dat communicatie een tweerichtingsproces is. Het gaat niet alleen om de informatie. Goede communicatie gaat over het meegeven van informatie, wat betekent dat het wordt begrepen door de ontvanger. Een groot deel van dat gaat over het luisteren naar mensen en in staat zijn om te berekeken wanneer het volledig begrepen is. Goede communicatieve vaardigheden gaan meer over luisteren en opmerken waarover iemand praat. In staat zijn om welbespraakt je punt over te brengen is zeker nuttig, maar goede communicatieve vaardigheden bestaan uit meer dan alleen dat.

     

    Het belang van communicatievaardigheden

    Het is heel makkelijk om te twijfelen aan hoe belangrijk communicatievaardigheden daadwerkelijk zijn. Het is onmogelijk om het effect van goede communicatievaardigheden te negeren. Om te beginnen, het is heel moeilijk om iets te doen als een deel van het team niet over goede vaardigheden beschikt. Goede communicatie kan er ook voor zorgen dat je gezien wordt (op een goede manier!). Sterke communicatie is een goede manier om je reputatie op te bouwen en te zorgen dat je erkenning krijgt voor je ideeën.

     

    Ik zou te ver gaan als ik zou zeggen dat goede communicatieve vaardigheden belangrijker zijn dan technische vaardigheden. Toch kan het makkelijk te onderschatten zijn en wordt de aandacht die je verdient je niet snel gegeven. Maar je zal het moeilijk vinden om progressie te maken zonder goede communicatieve vaardigheden.

    04-08-2013 om 23:56 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:communicatie, communiceren, communicatievaardigheden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 redenen waarom je je interviewer vragen moet stellen tijdens een sollicitatiegesprek

    Het is de wens van iedere sollicitant om een sollicitatiegesprek gemakkelijk te laten verlopen. Je wilt de vragen die aan je gesteld worden nauwkeurig beantwoorden, handen schudden en tot ziens zeggen, en weer weggaan. Dan is iedereen blij. Misschien werkte dat in de 19e eeuw waar mensen gezocht werden voor een baan, maar niet in deze eeuw waar recruiters te druk zijn met het vinden van een paar kandidaten. Dus u moet zich onderscheiden. Dit kan door u goed in te lezen in het bedrijf en toon uzelf als een uitstekende communicator door een communicatie training te volgen. Dat zou toch geweldig zijn? 

     

    Sollicitatiegesprekken zijn zeldzaam, maar zodra je de kans om er een bij te wonen, moet je een goede indruk maken. Je denk misschien dat vragen stellen tijdens sollicitatiegesprekken not done is, maar interviewers zitten daar ook niet om alleen maar naar jou te luisteren.

     

    Als de schijnwerpers op jou gericht zijn, wil je natuurlijk ook een aantal dingen over het bedrijf en de mensen waarmee je mogelijk gaat werken weten. Vraag de interviewer vragen om het sollicitatiegesprek levendiger en interactiever te maken. Hier kun je wat tips vinden voor mogelijke vragen. Met dit gezegd te hebben, wat doen vragen met de interviewers?

     

    1.     Het laat zien dat je een denker bent. Het laat zien dat je slim bent. Het kan op twee manieren verlopen; of het geeft de impressie dat je bij hen hoort of het geeft de impressie dat dat niet zo is. Hoe het ook loopt, stel vragen want dit kan positieve dingen opleveren.

    2.     Recruiters krijgen een idee van je mate van interesse. Je zou een product willen verkopen aan een klant omdat je geld wilt voor in je eigen portemonnee, maar je zou het ook kunnen verkopen omdat je geïnteresseerd bent in het welzijn van de klant en echt gelooft in het product. Het stellen van vragen tijdens sollicitatiegesprekken doet vrijwel hetzelfde. Je geeft niet de wanhopige impressie en het toont aan dat je bereid bent om het beste uit de baan te halen.

    3.     Het toont aan dat je geluisterd hebt. Interviewers haten het gevoel dat ze saai zijn en ze haten een simpele “nee” als antwoord op de vraag “heb je nog vragen?” Hierdoor zullen ze je niet bepaald leuk gaan vinden. Luisteren is een zeer gewilde vaardigheid van de meeste recruiters en een goede luisteraar is van nature nieuwsgierig. En natuurlijk, luisteren bespaart je het risico van schaamte als je een antwoord op een vraag niet goed kan beantwoorden.

    4.     Het toont aan dat je zelfverzekerd bent. Dit is een complete turn-on voor interviewers. Als je vertrouwen in jezelf toont en weet waarom je er bent krijgen zij ook vertrouwen in jou. Vertrouwen geeft je de vrijheid om jezelf te zijn en het is een goede manier om een indruk achter te laten tijdens een sollicitatiegesprek.

    5.     Je voegt het wow-effect toe aan de indruk die ze al hebben van jou. Zoals ik al eerder zei, dat is waar recruiters naar uitkijken. Alle sollicitanten hebben hetzelfde doel, maar recruiters moeten je herinneren. Dat is de eerste stap naar een baan. 

    04-08-2013 om 00:12 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:sollicitatie, solliciteren, communicatie, communiceren
    28-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 tips om uw team te verbeteren

    Teambuilding en teamwork zijn erg belangrijk wil je succesvol zijn. Ook als je (nog) geen leider bent, kan het begrijpen van teamwork je een betere werknemer maken waardoor je je kan onderscheiden van de rest.

     

    Teambuilding is succesvol als je team meer bereikt dan wanneer de individuele werknemers alleen werken. Je moet een goede synergy hebben om dit te kunnen bereiken. Er zijn twee erg belangrijke factoren wil je een goed team hebben.


    De eerste zijn doelstellingen. Iedereen in je team moet werken naar dezelfde doelen, of uiteindelijk het ultieme doel. Dit betekent dat er goede communicatie moet zijn en er harmonie moet heersen in de groep.


    Het andere belangrijke punt is verscheidenheid. Je teamleden hebben allemaal sterke en zwakke punten en verschillende persoonlijkheden. Maak hier gebruik van, en zet mensen die ergens goed in zijn daar waar ze het effectiefst zullen zijn. Om de effectiviteit te verhogen kunt u naast teambuilding ook workshops volgen. Hiermee kunt u leren beter te communiceren met u team.


    Hier zijn nog een aantal tips, ideëen en technieken die je kunt gebruiken om een beter team te maken.

    1.     Zorg ervoor dat iedereen wat de doelen zijn en dat ze hiermee akkoord gaan.

    2.     Streef naar transparantie en laat iedereen weten dat ze contact met elkaar kunnen opzoeken mocht er iets niet duidelijk zijn.

    3.     Kijk uit voor botsingen tussen twee teamleden. Mocht je dit opmerken spreek ze dan aan en biedt mogelijk een andere rol aan mocht dit het probleem oplossen.

    4.     Wees eerbaar naar je team. Laat altijd zien dat je waardeert wat ze doen en zeg dankje en geef complimentjes.

    5.     Geef niet alleen negatieve feedback. Dit gaat verder op punt 4 eigenlijk. Zeg het als er iets goed gaat, de motivatie zal hierdoor hoog blijven.

    28-07-2013 om 22:16 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:team, teambuilding, workshop
    25-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verbale vs non-verbale communicatie: wat trekt meiden aan?
    Ik heb een van de grappigste vrienden ter wereld: hij is sociaal, heeft een geweldig gevoel voor humor, maar zijn vermogen om de interesse van een vrouw te trekken is niet eens een vermogen te noemen. Hij kan het gewoon niet. Meiden zien hem als een ‘grappige jongen’, maar niet als ‘een leuke man’. 

    Laten we ‘s kijken waar vrouwen op vallen en waarom de tactiek van die vriend niet werkt.

    Woorden tellen niet! Het volgende idee is al vele malen bevestigd gedurende de geschiedenis van de mensheid: non-verbale communicatie bepaalt voor 90% hoe iets over komt bij iemand. Non-verbale communicatie wordt verzonden via para-verbale berichten, zoals de toon van je stem, lichaamstaal, handelingen, etc. 

    Vrouwen verwerken zoveel mogelijk informatie over jou als mogelijk en de meerderheid van deze informatie komt vanuit het onderbewustzijn. Vrouwen beseffen dat het ‘ons doel’ is om zo snel mogelijk met hen het bed in te duiken en wij doen alles om dat te bereiken. Hierdoor zijn vrouwen zo goed in het testen van mannen en vinden zij snel de ‘gaten’ in onze presentatie en communicatie. De para-verbale berichten zijn het meest betrouwbaar en moeilijk te vervalsen - hier zullen zij dus op letten. Als een vrouw met een zelfverzekerde man praat, hoeft ze dat niet te horen, aar ziet ze dat aan zijn bewegingen, oogcontact, lichaamstaal, etc. 

    Nog wat over lichaamstaal: de meeste informatie die de mens opslaat komt binnen door de ogen. Deze ongelijkheid in ontvangen communicatie door de 5 zintuigen, zorgt ervoor dat lichaamstaal een van de belangrijkste manieren wordt om vrouwen aan te trekken. De meeste informatie krijgt een vrouw uit de manier waarop je verschijnt, je lichaamstaal en of je kalm bent of niet. De snelste manier om lichaamstaal te verbeteren is door een ‘alfamannetje’ te pakken en deze als model te nemen (denk bijvoorbeeld aan Brad Pitt of George Clooney). Onthou hoe zij hun lichaam en charisme gebruiken en straal zelfvertrouwen uit. Voor lichaamstaal worden vaak alleen zakelijke leuke workshops gegeven en niet echt gerelateerd aan dit onderwerp. Maar wij geven u toch wat tips die u mogelijk bij een zakelijke workshop ook kunt krijgen. 

    Hier drie korte tips: loop niet te friemelen, schouders achteruit en laat je handen comfortabel hangen; kijk haar recht in de ogen aan en knik niet, ik herhaal niet, na elk woord dat ze heeft gezegd; hang achterover, ga niet dichterbij staan om je verstaanbaar te maken, maar praat harder.

    Die vriend van mij vond het ontzettend lastig om z’n mond dicht te houden. Vrouwen houden van zijn gevoel van humor, maar gaan naar huis met de volgende jongen: hij die in staat is om de connectie tussen hen twee te vergroten. De snelste en leukste manier om haar dichterbij te laten komen is door seksuele spanningen. Je kunt dit bereiken door verbale of non-verbale uitbreidingen. Uit mijn ervaring is gebleken dat de non-verbale het beste zijn. Verbale uitingen worden immers verbaal afgewezen, waar de non-verbale onbewust worden opgenomen. 

    25-07-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:lichaamstaal, verbale communicatie, non-verbale communicatie
    21-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soorten communicatie: verbaal, non-verbaal en schriftelijk

    Communicatie is de sleutel tot het handhaven van succesvolle zakelijke relaties. Om deze reden is het van het grootste belang dat professionals in een zakelijke omgeving eersteklas communicatieve vaardigheden  bezitten. Er zijn drie basistypen van communicatie: verbale, non-verbale en geschreven. Als je succesvol wilt zijn in het bedrijfsleven, moet je elk van deze vormen van communicatie onder de knie hebben.

     

    Verbale communicatie

     

    Verbale of mondelinge communicatie maakt gebruik van gesproken woorden om een ​​boodschap over te brengen. De meeste mensen denken als ze verbale communicatie horen alleen aan spreken, maar luisteren is een even belangrijke vaardigheid die je moet beheersen om succesvol te zijn. Kunt u dit niet? Overweeg dan een workshop te volgen Very Happy Verbale communicatie is van toepassing op een breed scala van situaties, variërend van een informeel gesprek in de lift tot toespraken aan duizenden mensen.

     

    Het verbeteren van uw mondelinge communicatieve vaardigheden kan u helpen om betere relaties met uw collega’s op te bouwen en het onderhouden van een groot netwerk van contacten te vergemakkelijken. Consultants zijn een groep van professionals die veel aandacht moeten besteden aan dit gebied van communicatie, want ze moeten voortdurend nieuwe mensen ontmoeten en veel belangrijke informatie overbrengen.

     

    Non-verbale communicatie

     

    Non-verbale communicatie bestaat uit lichaamstaal, gebaren, gezichtsuitdrukkingen, en zelfs uw houding. Non-verbale communicatie zet de toon van een gesprek, en kan de boodschap van uw woorden ernstig ondermijnen als je hier niet op te let. Zo kan slungelig zijn en in je stoel kruipen tijdens een zakelijke bijeenkomst je zonder zelfvertrouwen laten overkomen, wat kan leiden tot een daling in je geloofswaardigheid. Ook kan voorovergebogen zitten in het bureau van een werknemer een invasie zijn op zijn of haar persoonlijke ruimte en kan een gezellig praatje veranderen in een agressieve confrontatie die de werknemer ondergewaardeerd laat voelen.

     

    Schriftelijke communicatie

     

    Schriftelijke communicatie is essentieel voor het overbrengen van complexe informatie, zoals statistieken of andere gegevens, die niet gemakkelijk kunnen worden verteld. Bij het schrijven van iets, moet je weten wat je wilt zeggen om ervoor te zorgen dat alle relevante informatie nauwkeurig en duidelijk wordt overgebracht.

    Schriftelijke communicatie moet duidelijk en beknopt zijn om effectief te zijn. Een goed geschreven verslag brengt de nodige informatie met behulp van nauwkeurige, grammaticaal correcte taal, zonder gebruik  te maken van meer woorden dan nodig zijn.

     

    Door het verbeteren van uw verbale, non-verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden, kunt u succesvoller worden. Of u nu anderen moet aansturen of werkt als onderdeel van een team, het vermogen om effectief te communiceren  zal de relaties met uw collega's verbeteren en het zal uw helpen effectiever samen te werken.

    21-07-2013 om 21:44 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:verbale communicatie, non-verbale communicatie, communiceren
    18-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het organiseren en runnen van een succesvol evenement

    Iedereen die ooit een workshop heeft gepland zal zeggen dat het lastig is. Het vergt organisatie, focus, en veel creativiteit. Dus hoe kan je je voorbereiden op een workshop die niet alleen relevant en productief is, maar ook memorabel zal zijn?

     

    Als workshops verkeerd worden gedaan, kunnen ze een enorme verspilling van tijd en geld zijn. Echter, als ze goed zijn gepland, kunnen ze ongelooflijk waardevol zijn voor alle betrokkenen. Workshops zijn geweldig voor brainstormen, interactief leren, het opbouwen van relaties en het oplossen van problemen. Daarom is een planning essentieel. Bedrijven als GOAL trainingen hebben ervaring op het gebied van workshops maar wij geven ook tips.

     

    Vóór de Workshop

     

    Stap 1: Definieer de doelstellingen

    Elke workshop moet een doel hebben. Veel workshops zijn een verspilling van tijd, omdat er geen duidelijk doel is. Zonder een doel heeft het geen zin.

     

    Stap 2: Bepaal wie er zal zijn

    Als het doel van uw workshop is om een ​​gedetailleerde oplossing voor een probleem te bedenken, dan wilt u waarschijnlijk 10 of minder aanwezigen. Als uw doel is gericht op onderwijs, dan wilt u waarschijnlijk een veel grotere groep.

     

    Stap 3: Kies de juiste locatie

    Als je 10 deelnemers hebt, dan is de conferentiekamer in de hal waarschijnlijk prima. Maar als je 50 mensen verwacht dan moet u wellicht een externe locatie vinden.

    Denk na over de logistieke en praktische details van uw locatie. Zal iedereen in staat om uw visuele hulpmiddelen te zien? Als je een bepaalde techniek nodig hebben, zoals teleconferenties, zal de locatie dit dan ondersteunen? Zijn er geschikte voorzieningen voor breakout-sessies? Zal iedereen in staat zijn om de locatie te bereiken?

     

    Stap 4: Maak een agenda

    Hoe wilt u het doel van de workshop bereiken?

    Belangrijkste punten - Maak een lijst van de belangrijkste punten en verdeel dit in kleinere details.

    Visuele hulpmiddelen – Visuele hulpmiddelen zijn vrijwel altijd welkom.. Vraag u wel af of uw technische ondersteuning nodig hebt.

    Discussies en activiteiten – Plan een aantal activiteiten gedurende uw workshop. Je moet wel weten wanneer je dit doet en hoelang ze hiervoor krijgen. Zorg ervoor dat uw activiteiten geschikt zijn voor de grootte van de groep.

     

    Stap 5: Ontwikkel een follow-up plan

    De enige manier om erachter te komen of uw workshop een succes was is om een ​​doeltreffend follow-up plan te hebben. Maak een vragenlijst en geef dit aan alle deelnemers aan het einde van het evenement. Geef ze volop de gelegenheid om hun mening duidelijk te maken. Hoewel dit eng kan zijn is dit een goede manier om jezelf te verbeteren.

    18-07-2013 om 22:53 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:workshop, workshops, tips, workshop tips
    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe geef je verbaal feedback?

    Een goede manager is ook een zakelijke coach die weet hoe je constructieve feedback moet geven. De toon en manier waarop je het zegt is hierbij belangrijk, omdat hoe je iets zegt belangrijker is dan wat je zegt. U kunt naar een lichaamstaal cursus om de juiste houding aan te nemen wanneer u feedback geeft. Ideaal gezien wordt feedback face-to-face gegeven, probeer het anders via de telefoon te doen.

     

    Probeer op deze punten te letten als je feedback geeft:

          Ben beknopt. Zeg meteen waar het op staat zonder er omheen te draaien. Voor veel managers is dit vooral moeilijk als ze iets negatiefs te melden hebben. Je moet dit echter zo direct mogelijk zeggen.

          Vermijdt ‘je moet’, want dit zegt eigenlijk dat er iets niet goed gaat. ‘Robert, je moet je verslagen op tijd inleveren.’ Dit impliceert dat er iets niet goed is met zijn verslagen, maar het zegt niet precies wat. Probeer duidelijk te zijn.

          Wees eerlijk. Oprechtheid laat zien dat je om de persoon geeft en wilt dat hij of zij verbeterd. Probeer ook niet jezelf tegen te spreken zoals ‘je bent erg hard aan het werk de laatste tijd, maar ...’. Het is verleidelijk om het verzachtend te brengen maar het kan alleen maar voor onduidelijkheid zorgen.

          Geef het persoon op persoon, niet via technologie. E-mail en voicemail werken niet als je feedback wilt gegeven, omdat het niet tweezijdig is, de ontvanger moet kunnen reageren. Ook tast dit de oprechtheid van je aan. Praat een-op-een, de meeste zullen niet bijten.

    15-07-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:feedback, verbale communicatie, communicatie,
    13-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De basis voor een goede presentatie - 28 handige tips

    Er zijn veel verschillende formats waarmee je kunt presenteren. Hier zijn een paar algemene tips zodat jij een memorable presentatie geeft

     

    1.     Vraag je tijdens het voorbereiden deze vragen af:

                    Wie? Wie is je publiek, hoeveel mensen, wat weten ze?

                    Wat? Wat willen ze van je weten? Waarom zitten ze hier?

                    Boodschap? Wat wil je overbrengen? Wat wil je van je publiek?

    2.     Bereidt je goed voor. Schrijf alles op en vraag je af waarom het publiek naar je moet luisteren.

    3.     Zorg voor structuur:

                     Introductie. Sterke opening door iets interessants of controversieels te vertellen. Vertel ook je doel.

                     Midden. Vertel in een logische volgorde. Zorg dat bij alles duidelijk is waarom het relevant is voor je presentatie.

                     Slot. Vertel de belangrijkste zaken nog een keertje, bedank je publiek en beantwoord mogelijke vragen. Het is het beste als je slot terugvalt op je opening.

    4.     Houdt een korte inhoud op papier bij. Hier kun je altijd op terugvallen mocht je iets vergeten.

    5.     Houdt het zo simpel mogelijk. Vermijd moeilijke taal en hou het bij hoofdzaken.

    6.     Maak het interessant. Gebruik humor en wees enthousiast en maak gebruik van intonatie.

    7.     Gebruik ook visualisatie. Gebruik diagrammen en dergelijke waar mogelijk. Houdt het overzichtelijk door bullet points te gebruiken.

    8.     Straal zelfverzekerheid uit. Kijk je publiek aan omdat dit ervoor zorgt dat je geloofwaardig bent. Sta stil en ga niet zwieren. Houdt je handen uit je zakken en lach.

    9.     Oefen je presentatie. Kijk of iemand naar je wilt luisteren en luister naar zijn of haar feedback- kan je niemand vinden? Ga dan voor de spiegel staan.

    10.  Vraag feedback na de presentatie. Leer van je mogelijke fouten en blijf dingen die goed doen zo doen.

     

    Dingen die je moet vermijden:

     

    11.  Staar niet naar de vloer, plafond of tafel- kijk naar je publiek

    12.  Ga niet friemelen, krabben, nagelbijten- het leidt alleen maar af

    13.  Leidt niet af met onnodige lichaamsbeweging

    14.  Niet te snel praten

    15.  Niet mompelen- je moet goed verstaanbaar zijn

    16.  Vergeet je publiek niet

    17.  Vergeet niet tegen je publiek te praten- houdt ze geïnteresseerd

    18.  Hou het niet lang- hoe korter hoe beter

     

    Hoe kun je het interessanter maken:

     

    19.  Gebruik uitdrukkingen zoals lachen

    20.  Gebruik je stem

    21.  Houdt het praten zo kort mogelijk en maak meer tijd vrij voor interactie met het publiek.

    22.  Provoceer een reactie van je publiek.

    23.  Ga niet haasten.

    24.  Kijk naar je publiek

    25.  Gebruik humor

    26.  Gebruik handgebaren

    27.  Beweeg een beetje

    28.  Haal diep adem


    Met deze tips kunt u vast uw presentatie verbeteren. Maar er zijn ook workshops voor. Al bij al is het vooral belangrijk dat u goed voorbereid bent, de presentatie een beetje "luchtig" houdt en duidelijk spreekt. 

    13-07-2013 om 17:19 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:presenteren, presentatie, workshops, communicatie
    09-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 tips om mooie powerpoint-presentatie te maken

    Om een presentatie echt te laten schitteren moet het er ook goed uitzien. Er zijn twee belangrijke kanten, allereerst moet u zelf goed kunnen presenteren. GOAL trainingen geeft hier cursussen voor. Vervolgens moet de PowerPoint er fatsoenlijk uitzien.  Je hoeft echt niemand in te huren om dit te doen. Door deze 3 simpele tips kom je al een heel eind.

     

     Highlight grote afbeeldingen

     

     Veel PowerPoint-slides bevatten vaste plekken voor afbeeldingen maar deze zijn best klein. Door deze plekken te benutten leidt je niet alleen je publiek af maar het ziet er ook saai uit. Probeer je plaatjes eens op de hele slide uit, je kan dan weliswaar minder tekst gebruiken, maar juist geplaatste afbeeldingen versterken je presentatie.

     

    Let op: gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie hiervoor. Doe je dit niet dan zal het er uitgerekt en vaak uitzien.

     

    Gebruik interessante fonts

     

     Wist je al dat PowerPoint 2010 lettertype-thema’s bevat? Elk thema bevat een lettertype voor bijv. titel, inleiding en bullet points. Meer dan een font gebruiken is erg belangrijk wil je een mooie presentatie hebben.

     

    Online zijn ook veel leuke fonts te vinden die je gratis kunt gebruiken. Google eens ‘font pairings’ o.i.d. om te kijken welke goed bij elkaar passen.

     

    Creëer je eigen kleurenschema

     

    PowerPoint thema’s bevatten ook kleurensets. Net zoals bij de fonts is dit soms een beetje saai. Waarom maak je er zelf niet een? Gebruik niet meer dan 5 kleuren omdat het er anders te druk uit ziet.

     

    Wat vind jij van deze tips? Wist jij ze nog niet en ga je ze toepassen? We zijn benieuwd!

    09-07-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:presenteren, presentatie, tips
    06-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak je lichaamstaal essentieel voor jou

    Onze lichaamstaal kan de wereld erg veel vertellen over onszelf. Mensen trekken conclusies over hoe zelfverzekerd of onzeker we zijn door gewoon naar ons postuur en onze gebaren te kijken. Maar wat doet onze lichaamstaal voor ons? Volgens een psycholoog en professor kunnen we onze resultaten veranderen door ons postuur aan te passen.


    Door middel van onderzoek zijn de zogenaamde ‘power poses’ omschreven. Deze houdingen betreffen onszelf groot maken, met gestrekte armen en benen. Deze lichaamstaal kan als het ware veranderen hoe we ons voelen, omdat het een hogere testosteron productie levert. Testosteron is een hormoon dat ons energie en zelfvertrouwen geeft.


    Dezelfde onderzoeker gelooft dat je door het neerzeten van een pose, jezelf meer zelfvertrouwen en zelfbewustheid geeft wat je nodig zal hebben om je doelen te bereiken. Een suggestie is om deze poses te oefenen voordat je aan een sollicitatie, speech of belangrijke vergaderingen begint.


    Je zou een privéplek kunnen vinden om een power pose neer te zetten die je kan helpen een boost in je zelfvertrouwen te geven. Dit zal je helpen om jezelf succesvol door iedere dag te slepen! Mocht u hier moeite mee hebben kunt u ook workshops volgen.

    06-07-2013 om 15:49 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:lichaamstaal, essentie, power poses, onderzoek, zelfbewustheid, workshops, succesvol
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wil je leren over leiderschap? Lees deze tips!

    Soms is het moeilijk om een leider te zijn en lastige beslissingen te maken. Gebruik de volgende tips om je beste schot te verbeteren.


    Maak nooit de veronderstelling dat je werknemers gedachten kunnen lezen. Op deze manier zal je personeel niet twijfelen om vragen te stellen als ze iets niet helemaal begrijpen.


    Goede leiders inspireren in creativiteit op de werkvloer. Het creatief denken wekt mensen op om kansen aan te grijpen die groot succes in de toekomst kunnen betekenen. Probeer alle mogelijkheden te ontdekken. Je zal later zien dat je werknemers aan hun ideeën werken als het op de situatie aansluit.


    Eerlijkheid is een erg belangrijke factor van leiderschap. Een goede leider moet vertrouwenswaardig zijn. Als mensen weten dat ze je kunnen vertrouwen, zullen ze je ook meer als leider respecteren. Eventueel is een communicatietraining aan te raden.


    Een echt succesvol bedrijf is gebaseerd op ethiek. Klanten zullen terug blijven komen als ze weten dat je om ze geeft. Door een set van verantwoordelijkheden van je werknemers te ontwikkelen, zullen je regels opgevolgd worden door mensen.


    Vastberadenheid is de sleutel wanneer je leiderschap nastreeft. Als dingen niet op de juiste manier verlopen, zal je team kijken hoe je reageert. Je moet altijd focussen op het bereiken van je doelen. Je vastberadenheid en aanhoudendheid zullen vervolgd worden in de toekomst.


    Weet wat je persoonlijke doelen inhouden. Begrijp wat je zakelijke doelen inhouden. Ze zouden op de juiste manier in verbinding moeten staan en mogen elkaar op sommige gebieden zelfs overlappen. Je wilt altijd in staat zijn om tegelijkertijd aan beide doelen te werken. Als je niet in staat bent om dat te doen, zal er een tekort aan passie zijn.


    Let op de woorden die je zegt. Leiderschappen beginnen met het verantwoordelijk zijn voor de dingen die je zegt en doet. Als je je niet goed gedraagt, moet je het meteen goedmaken. Verwacht nooit van anderen dat ze jouw schuld op zich nemen.


    Leiderschap brengt grote beloningen. Je maakt het leven van anderen beter, en dat is waar leiderschap om draait. Iedereen kan een leider worden, maar andere mensen hebben een leider nodig. Weet hoe belangrijk je rol als leider is.

    06-07-2013 om 15:44 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:beslissen, communicatietraining, leiderschap, leiding geven
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crisis communicatie-tips voor medische praktijken

    Het kan niet bij jou gebeuren toch? “Het” is al het negatieve dat jou reputatie als medisch specialist aantast. En geloof me, het kan wel gebeuren bij u.


    Er was eens een groot onderwijsziekenhuis ver, ver weg. Er was een chirurg die zijn 4e-jaars studenten soms medische ingrijpen liet uitvoeren zonder dat hij fysiek aanwezig was. Moet ik verder gaan? Een van de studenten moest een arm opereren en had per abuis de verkeerde arm open gesneden. De chirurg kwam veel te laat terug om de fout op te merken met alle gevolgen van dien.

     

    Vanuit Public Relations gezien is dit een ware nachtmerrie. Een cursus kan van pas komen. En denk niet dat dit niet bij jou kan gebeuren. Je hoeft er niet bij te zijn geweest, het hoeft niet jou schuld te zijn maar als zoiets onverhoopt toch mocht gebeuren volg dan deze tips:

     

    Denk vooruit: Het maakt niet uit hoe goed je je zaken op orde denkt te hebben, je moet voorbereid zijn. Weet dat er altijd iets fout kan gaan.

     

    Stel een crisis-team samen: Dit hangt van de omvang van uw organisatie af. Je hebt ten eerste een leidinggevende nodig, iemand die de leiding neemt en overzicht heeft. Ten tweede moet je een woordvoerder aanstellen, iemand die het gezicht van uw organisatie kan zijn. Hij moet ten allen tijden kalm blijven en goede communicatievaardigheden bezitten. Je hebt ook zogenaamde poortwachters nodig, mensen die verzoeken om informatie te beantwoorden. Je moet ook iemand hebben die social media in de gaten houdt. Hier kan een cursus voor van belang zijn. 

     

    Maak een plan: Start met methodes te bedenken om je team te bereiken: door sms, een belboom, social media etc. Het hangt van de situatie af hoe snel dit moet gebeuren en of iedereen fysiek aanwezig moet zijn. Zorg ervoor dat iedereen weet hoe ze het team kunnen bereiken. Ook moet duidelijk zijn wie de leiding heeft en wie wat moet doen.

     

    Houdt team-vergaderingen en bedenk mogelijke scenario's. Maak eerst de voor de hand liggende scenario's op en hierna de minder voor de hand liggende.

     

    Ontwikkel duidelijke boodschappen, richtlijnen en verklaringen: U moet weten wat u team zal antwoorden voordat de vraag is gesteld. Verklaringen moeten altijd eerlijk en transparant zijn en moeten uw organisatie haar goedwilligheid uitbeelden. Uw organisatie moet van te voren ook kernwaardes bepalen, dat kan bijvoorbeeld een bepaalde visie of richtlijnen zijn. Probeer deze waardes altijd te implementeren in uw verklaringen.

     

    Wees voorbereid: Wees klaar om snel te kunnen reageren, weet welke media u gaat gebruiken, weet hoe snel de situatie kan omslaan. Realiseer dat er dingen fout geïnterpreteerd kunnen worden.

    02-07-2013 om 12:11 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:crisis communicatie, communicatie, cursus, medische praktijken
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Communicatieskills van afgestudeerden

    De afgestudeerden van vandaag hebben sterke communicatievaardigheden nodig


    Werkgevers zeggen te vaak dat hun nieuwe werknemers net drones zijn, die doen wat ze verteld wordt, zonder dat ze suggesties voor verbetering indienen.

    Naast social media hebben de afgestudeerden van vandaag  sterke communicatievaardigheden nodig om werk te vinden.

    Volgens een opiniepeiling onder werkgevers, willen werkgevers kandidaten met “uitzonderlijke communicatievaardigheden” en die teamplayers zijn.

    Andere hoofdcapaciteiten zijn “de vaardigheid om beslissingen te maken en problemen op te lossen”, “vaardigheid om informatie binnen te krijgen en te verwerken” en “de vaardigheid om te plannen, organiseren en om werk als prioriteit te stellen.”

    Tamelijk belangrijke kwaliteiten/vaardigheden voor kandidaten op de lijst zijn “de vaardigheid om verslagen te schrijven en te bewerken” en de “vaardigheid om te verkopen of anderen te beïnvloeden.”

    Omdat ik zelf in een communicatietraining had gevolgd, was ik verheugd maar vooral niet verbaasd over de nadruk op communicatie.

    In een onderzoeksrapport over afgestudeerden die aan het werkzijn zagen onderzoekers een storende trend: Veel afgestudeerden vertrouwen te veel op Google en andere rechtstreekse bronnen om hun eigen onderzoek te doen. Ze hebben gebrek aan het geduld en doorzettingsvermogen om dieper te graven naar informatie.

    Dat is jammer, vooral wanneer werkgevers zeggen dat de afgestudeerden intensiever informatie  zouden zoeken, zouden verwerken en commentaar en suggesties geven. Soms hebben deze "drones" ook een communicatietraining nodig.                       

    Volgens de peiling zeggen werkgevers dat de afgestudeerden de volgende vaardigheden moeten hebben:

    •Vaardigheid om andere teamleden te betrekken bij een onderzoeksproces

    •Vaardigheid om op verschillende manieren informatie te krijgen

    •Het vinden van patronen en verbanden leggen

    •Een diepe duik te nemen in “Het informatiereservoir”

    Ze willen ook dat nieuwe mensen hun bureaus verlaten om connecties te maken met collega’s. Ze willen dat zij hun collega’s ook als belangrijke informatiebronnen gebruiken.

    Werkgevers zien nieuwe afgestudeerden als onwillig om hun bureau te verlaten en vragen te stellen en te praten!

    Dit zou het nadeel van social media kunnen zijn. It is zo simpel om een bericht te typen en te plaatsen. Het is meer moeite om de telefoon op te nemen en te praten, of het bureau te verlaten, achter het scherm vandaan te komen en naar een collega te lopen om een vraag te stellen. 

    Dat is iets waar we allemaal aan kunnen werken.

    29-06-2013 om 23:34 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:communicatie, werk, ervaring, communicatie skills
    27-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 verbeteringen op het gebied van effectieve communicatievaardigheden

    Het hebben van effectieve communicatievaardigheden is noodzakelijk voor uw succes. Positieve communicatie zal zeker uw kansen verhogen die u in uw carrière en

    handel tegen zult komen. Het hebben van goede communicatievaardigheden zal u in staat stellen om vooruit te komen op bepaalde gebieden waar anderen die minder zelfbewust zijn misschien niet in zouden slagen. Een aantal dingen om op te letten tijdens het oefenen in de kunst van communicatie zijn:

     

    Lichaamstaal

    Ga de persoon tegen wie u praat niet uit de weg. Zorg ervoor dat u een ontspannen, maar niet slungelig postuur behoudt, ongeacht of u degene bent die praat of luistert. Andere dingen die verzekeren dat uw lichaam communiceert met uw aandacht in het gesprek kunnen zijn:

     

          Het maken van oogcontact

          Af en toe knikken om een sterk punt in het gesprek te erkennen

          Het staan met uw handen ineengeslagen, niet gekruist

          Het niet laten zien van nerveuze trekjes

     

    Spraak en aandacht

    Als u spreekt, moet u duidelijk en kort zijn. Spreek direct over belangrijke zaken en verspil geen tijd aan lange verhalen die de aandacht van de persoon tegen wie je praat laat lopen. Zorg ervoor dat u vraagt of ze het begrijpen, en ben bereid om verdere uitleg te geven over een van uw punten. Verwacht niet dat iemand gewoon “weet” wat u zegt, zelfs als het voor uzelf helemaal duidelijk is.

     

    Daarnaast, een van de meest belangrijke aspecten van verbale communicatie is het vermogen om actief te luisteren. Dit is niet gewoon actief wachten op uw beurt om te praten. Maak altijd mentale notities van belangrijke zaken als iemand tegen u praat. Op deze manier heeft u een kans om te praten en u kan reageren op de meest vitale kwesties die worden behandeld. Als anderen spreken, probeer na te denken over exacte woorden waar ze het over hebben. Als u dit oefent, zal u 75% van de informatie die u hoort beter begrijpen en bevatten.

     

    Communicatie samenhang

    Misschien ligt uw zwakheid in de kwaliteit of kwantiteit waarmee u communiceert met uw medewerkers. Communicatie lijkt te zijn geslonken tot oppervlakkig geklets. Belangrijke communicators oefenen het vermogen van samenhoudende communicatie door beschikbaar te blijven. Wees niet bang om degene te zijn die zich zorgen maakt of enkele moeilijkheden heeft. Hoewel, verzeker dat u open en eerlijke communicatie oefent met degene die mogelijk van u afhangen. Wees beschikbaar en durf met tact.

     

    Zorg ervoor om communicatie lijnen open te houden voor degenen die mogelijk problemen met u willen bespreken. U zal merken dat u de kleine problemen zal voorkomen die normaal de gewoonte hebben om grote problemen te worden door degenen in uw leven bewust te maken dat u uzelf altijd openstelt om problemen te bespreken. Middels communicatietrainingen kunt u uw communicatievaardigheden verder leren. 

     

    Geduld

    Tijdens communicaties met anderen, zorg ervoor dat u hen altijd de tijd geeft om hun problemen aan te geven. Door gefocust te blijven op wat ze proberen te communiceren, zullen ze zien dat u inderdaad openstaat hen te helpen met hun problemen. Veel mensen die communicatielijnen hebben, hebben de neiging om af te haken vanwege ongeduld. Omdat je de andere persoon niet kan beheersen, doe uzelf een plezier en haal even adem. Het gesprek waar je in betrokken bent is belangrijk.

     

    Als u verward bent waarover iemand kan worden verzocht, herhaal dan terug naar hem of haar wat u dacht dat ze zeiden en vraag of het klopt. Dit inspireert de spreker vaak om verder op de onderwerpen in te gaan, wat u zal helpen het beter te begrijpen.

     

    Het oefenen van effectieve communicatie vaardigheden

    Als iemand een probleem of een behoefte met u gecommuniceerd heeft, dan is uw hoogste prioriteit om hem of haar te helpen met het probleem. Verder ingaan op een probleem is de enige manier om degene met wie u communiceert te overtuigen dat u naar hen heeft geluisterd en dat de problemen of kwesties u ook aangaan.

     

    Het oefenen van sterkte aansluitingen zal ook de impressie geven dat u betrokken bent in het grotere plaatje. Als mensen deze inzet zien, zullen ze weten dat u openstaat voor toekomstige communicaties. Hiermee maakt u een trouwe en veeleisende omgeving die positieve communicatie en beweging cultiveert. Dit zal een sterk gevoel van zelfzekerheid geven voor de mensen met wie u communiceert. 

    27-06-2013 om 14:41 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:communicatie, vaardigheden, skills,
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Effectief communiceren

    Communicatie is het overdragen van informatie van de ene plaats naar de andere. Dit kan mondeling of schriftelijk. Verder kan het ook via film, muziek of afbeeldingen. Ook via onze lichaamshouding kunnen we communiceren. Dit heet lichaamstaal. Hoe goed we deze informatie kunnen overdragen geeft aan hoe goed we kunnen communiceren.

     

    Het ontwikkelen van communicatie skills geeft ondersteuning in ons gehele leven. U bent in staat om op een persoonlijke manier uw informatie over te dragen naar de ander. Maar daarnaast kunt u ook op een professioneel niveau communiceren. De informatie die u overdraagt zal dan ook beter ontvangen worden. Al bij al verbeterd dit uw kwaliteit van leven: Alles gaat dan namelijk een heel stuk makkelijker.

     

    Maar waarbij is het belangrijk om effectief te kunnen communiceren? Nou, eigenlijk op erg veel punten. Goed kunnen communiceren zorgt ervoor dat u in het dagelijks leven minder miscommunicatie doormaakt. Ook komt het van pas op het moment dat u gaat solliciteren. En wat dacht u van presenteren? Presenteren is ook belangrijk in onze economie. En u wilt natuurlijk uw boodschap op een goede manier overbrengen.

     

    Ofwel, communicatie is iets wat erg belangrijk is. Gelukkig zijn er communicatietrainingen beschikbaar. Effectief communiceren wordt in onze economie steeds belangrijker. Door goed te kunnen communiceren zorgen we er ook voor dat u makkelijker op zakelijk niveau kunt werken. 

    23-06-2013 om 22:04 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Tags:communiceren, effectief communiceren
    29-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschillende communicatie stijlen

    Er zijn verschillende communicatie stijlen waar je rekening mee moeten houden. Natuurlijk zijn hier ook diverse communicatie trainingen voor. De verschillende stijlen bestaan uit assertief, agressief, passief- agressief, meer ontvangend en manipulatief.
     
    Assertieve communicatie is geboren uit zelf bewustzijn. Het is de meeste gezonde stijl van communicatie. Het is de gemiddelde van agressief en passief. Wanneer we assertief zijn, dan hebben we zelfvertrouwen om te communiceren zonder manipulatie. We weten onze grenzen en weten ons ervan te weerhouden om hier overheen te gaan. Het rare is wel dat mensen deze stijl het minste gebruiken.
     
    De agressieve stijl is meestal dat het gaat over alleen maar winnen. Vaak ook nog door de kosten van een ander. Een agressieve persoon gedraagt zich alsof zijn behoeften het meest belangrijk zijn en denken dat ze meer rechten hebben dan een ander. Het is een ineffectieve communicatie stijl en de berichtgeving wordt vaak door de ontvangers van de communicatie niet of verkeerd ontvangen. Daarom is het belangrijk om nooit een agressieven stijl te hanteren wat betreft de communicatie. Deze stijl wordt ook wel gebruik om iets duidelijk te maken en als de mens zijn zin in niet krijgt. Helaas wordt deze stijl ook wel gebruikt om situaties op te lossen. Bijvoorbeeld als er rekeningen worden gestuurd door een bedrijf die allang betaald zijn en de administratie daar niet goed verloopt. Eerst vraag je het netjes en worden er velen dingen aan je beloofd en dat het probleem wordt opgelost. Helaas ontvang je nog steeds diverse brieven en word je hier nogal kwaad door. Op een geven moment is de maat vol en zal de agressie in je communicatie het overnemen. Je denkt niet meer goed na over je woorden en zegt direct wat je denkt. In dit geval dus misschien juist omdat je dan eindelijk doordringt door degene die fouten maakt. Deze stijl gebeurd dan ook vaak als men vele problemen al opkropt en uiteindelijk de bom barst. 

    29-05-2013 om 22:20 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:stijlen, communicatie stijlen, communicatiestijlen, communicatie trainingen, communicatie
    23-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor verkoop trainingen

    De verkoop is een taaie noot om te kraken. Sommige mensen schijnen het voor elkaar te krijgen terwijl anderen altijd achterop raken om worstelend hun aantallen hoog te houden. Het kan praktisch onmogelijk voelen.

     

    Daarom is het opstellen van een verfijnde methode en een toegankelijk verkoop trainingsprogramma voor vele ondernemingen essentieel is. Trainingsprogramma's worden volledig op hun bodemlijn geconcentreerd waarbij deze onmiddellijk effect moeten hebben om de verkoop aantallen te verbeteren. Natuurlijk kunnen diverse trainingen je verkoop vaardigheden verbeteren.

     

    De mensen (en vooral de verkopers) hebben een bekende eigenschap om te zien en te horen wat zij willen wat niet daadwerkelijk daar is. Dat wordt genoemd „selectieve aandacht.“ Dat werkt op twee manieren: of het maakt u onwetend  wanneer het over het lezen gaat van een situatie of het maakt u een vasthoudende, bepaalde achtervolger van nieuwe zaken. Subjectiviteit is een echt en belangrijk ding om tijdens een verkoop opleiding te overwegen.

     

    Wat hebben olympische sprinters en actoren op Broadway allen gemeen ? Naast dat zij barsten van talent hebben zij ook goede communicatie eigenschappen. De verkopers kunnen denken dat zij geen hulp nodig hebben maar kan een verkoopvraag op verschillende manieren behandeld worden.

     

    Weinig bedrijven willen eventueel een trainingsprogramma opstellen. Dat betekent dat de organisaties zich niet willen wijzigen of verkoopprogramma's om hun bedrijf aan te passen. Dat is een groot probleem. Maar het kan gevaarlijk zijn dat als de managers veel hun programma’s wijzigen dat zij oude goede technieken allang hebben verworpen. Een probleem dat op internet zich vaak voordoet is dat iedereen wel een mening hierover heeft. Het is moeilijk om deze te veranderen. Sommige mensen denken zelfs dat je gek bent als je vele verkoop technieken onder de knie probeert te krijgen doormiddel van trainings programma’s. Maar met alles is dit toch het proberen waard en probeer niet in de stroom mee te gaan wat iedereen al doet. 

    23-05-2013 om 10:55 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:verkoop training, verkooptraining, verkooptrainingen


    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs