Inhoud blog
  • Aanpassingen ploeg
  • Breschel out, Langeveld in
  • Daag mij uit!
  • Gouden klassiekers
    Zoeken in blog


    Daag mij uit!
    Jij bepaalt waarover ik schrijf
    23-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daag mij uit!
    Doel van dit blog is dat mijn bezoekers bepalen waarover ik schrijf. Dat kan vanalles zijn: daag mij uit om een halve marathon te lopen, om een bekend persoon te interviewen, om eens een lokaal biertje te proeven of om een mooie locatie te bezoeken. Dit zijn maar enkele voorbeelden, ik neem alles in overweging mits het haalbaar is. Ik ben geen Tom Waes natuurlijk :) Nadien schrijf ik een artikel (of meerdere) over mijn ervaringen.

    Heb je een idee, stuur dan een mail of reageer op dit bericht en zet mij aan het werk!

    23-02-2013 om 01:14 geschreven door The Eraser  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouden klassiekers
    Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik een fervent wielerliefhebber ben. De eerste uitdaging die ik aanga is dan ook om een voorjaarsploeg samen te stellen op goudenklassiekers.hln.be. Die ploeg stel ik echter pas dit weekend aan jullie voor. Vandaag presenteer ik mijn team dat enkel zal mee strijden tijdens het Vlaamse openingsweekend. Met dat vijftiental ga ik resoluut voor de overwinning op de eerste speeldag, terwijl ik met mijn echte voorjaarsploeg wil meedingen voor de eindoverwinning in het klassement. In dat team heb ik onder meer Gilbert geposteerd, die deze week meedeelde dat hij niet zal starten in de Omloop Het Nieuwsblad. Deze vijftien jongens zouden mij wel punten moeten kunnen opleveren:

    Pozzato (27 pt): De Italiaan is van ploeg veranderd en rijdt vanaf dit seizoen voor Lampre. Dat belet hem echter niet om nu al in topvorm te zijn, vorige week schreef hij nog de overwinning in de Trofeo Laigueglia op zijn naam, de Italiaanse seizoensopener. Dat levert hem een plaatsje in mijn ploeg op. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat hij de Omloop wint, in 2007 versloeg hij Boonen en Flecha in een sprintje.

    Roelandts (18 pt): Roelandts moet het speerpunt van Lotto worden tijdens de kasseiklassiekers. Hij lijkt eindelijk ontbolsterd te zijn en is misschien wel klaar voor een eerste mooie overwinning op zijn palmares te schrijven. Na zijn val vorig jaar in de Tour Down Under was hij maanden buiten strijd, maar in het najaar kwam hij als herboren terug. Die lijn lijkt hij nu door te trekken. dat bewees hij met zijn overwinning in de lastige laatste etappe van de Ronde van de Middellandse Zee. 

    Flecha (27 pt): Flecha is al een dagje ouder, maar in De Omloop presteert hij altijd goed. De laatste vier jaar reed hij er altijd top-3. Waarom zou dat dit jaar anders zijn?

    Terpstra (21 pt): Terpstra is de kopman van Quick-Step zaterdag nu Boonen nog altijd onzeker is over zijn huidige conditie. In Dwars Door Vlaanderen toonde hij vorig jaar aan dat hij niet enkel in dienst kan rijden, maar ook zelf voluit voor de overwinning kan gaan in een kasseiklassieker. Chavanel wordt ook best in het oog gehouden, maar die was helaas nog een stukje duurder waardoor de Nederlander toch de voorkeur kreeg.

    Breschel (21 pt): Breschel brak in 2010 door als schaduwkopman van Cancellara maar kende daarna een rampseizoen. Vorig jaar zagen we een kleine heropleving, maar echt meestrijden voor een overwinning zat er niet in. Nu hij terug bij zijn oude mentor Bjarne Riis zit, kan hij misschien opnieuw boven zichzelf uitstijgen. Een kleine gok, die hopelijk goed uitpakt.

    Eisel (15 pt): Ervaren rot die een hele resem aan ereplaatsen op Vlaamse bodem kan voorleggen. Top 10 moet mogelijk zijn.

    Boom (24 pt): dat hij in vorm is toonde hij aan met zijn etappezege in de Ronde van Haut-Var. Na een geslaagde entree op de weg vorig jaar wil de Nederlander alleen maar meer. 

    Greipel (33 pt) en Cavendish (33 pt): Topfavorieten voor Kuurne-Brussel-Kuurne. Beide lijken vooralsnog onverslaanbaar in de spurt, maar zondag zal daar verandering in komen. Voor de eerste keer dit seizoen zullen ze elkaar tegenkomen en moeten uitmaken wie van hen de snelste benen heeft op dit moment.

    Hutarovich (14 pt): Vorig jaar tweedes in Kuurne en dit jaar in Qatar ook twee tweede plaatsen achter Cavendish. Top-5 rijden in Kuurne mag ook nu geen probleem zijn.

    Demare (16 pt): Jong sprintkanon dat vorig jaar al een aantal keer de neus aan het venster stook en vierdes werd in Kuurne. Daar teken ik opnieuw voor.

    Ladagnous (4pt): een koopje, vorig jaar verschillende top-10 noteringen in Vlaanderen behaald. Nooit echt meegestreden voor een overwinning, maar wel steeds consequent voorin geëindigd. 

    Van Staeyen (8pt): Jonge Belgische sprinter die al een etappeoverwinning in Bessèges behaalde dit jaar. Ik ben blij met een plek bij de eerste 15 in Kuurne. 

    Pichot (4pt): Vorig jaar top-10 gereden in De Omloop, in de E3 prijs en in Dwars Door Vlaanderen. Een koopje dus als hij die prestaties dit jaar kan evenaren. 

    Stybar (10pt:) Veldrijder die zich vanaf nu vooral op de weg wil focussen. Liet al enkele mooie dingen zien in Qatar en Oman en zou wel eens de verrassing van het weekend kunnen worden.





    21-02-2013 om 00:00 geschreven door The Eraser  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Omloop Het Nieuwsblad, Kuurne, Pozzato, Roelandts, Boom


    Archief per week
  • 18/02-24/02 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs