Twitter volgers kopen en effectief promoten op Twitter
Stel: je bent een webmaster of je hebt een webshop. Maar niemand kan
je vinden op internet... tja, dan heb je een structureel probleem dat je
niet in één, twee, drie kan oplossen. Er bestaan wel handige SEO tools
uiteraard, maar de promotie loopt niet van een leien dakje. Je zit een
beetje met de handen in het haar en je product/webpagina loopt van geen
meter. Eén van de strohalmen om een product aan de man te brengen is
Twitter. Als je tenminste voldoende 'volgers' gaat genereren en verwijst
naar je product of website. Kortom, hieronder vind je tips en trucs
over mond-aan-mond reclame via Twitter. Dit artikel laat buiten beschouwing het fenomeen van Twitter volgers kopen. Dit is een onderwerp voor een andere keer. Dit onderwerp verdient extra aandacht omdat je zelfs Nederlandse Twitter volgers kunt kopen.
Twitteraccount zoeken met gelijkgestemden
Twitter zorgt voor de ideale kweekvijver en voedingsbodem om
gelijkgestemden van uw product te benaderen. Het eerste wat je moet doen
is dat je een Twitter account vindt die over hetzelfde onderwerp gaat.
Als je dit gevonden hebt, ga je kijken wie de meeste 'followers'
(volgers) heeft. Op die manier kan je heel snel via Twitter volgers
lokken en aanspreken. Vervolgens klik je op de volgers door te klikken.
Laat de volgers retweeten
Als je de voorgaande stap hebt uitgevoerd, probeer je de 'volgers' met
je tweet te laten 'retweeten'. Zo kunnen de volgers van je volgers ook
de tweet lezen en creër je een soort sneeuwbaleffect.
Twitter promoten op andere social media
Je kan je Twitter-naamkaartje ook op verschillende manieren afgeven.
Denk maar door op het gedrukte naamkaartje een link naar het Twitter
account te plaatsen. Het hoe-meer-zielen, het hoe-meer-vreugde principe
kan worden uitgebreid door het Twitter account te linken aan social
media zoals Hyves, LinkedIn, Facebook en andere accounts.
Vergeet de hashtag niet
Gezien en gezien worden. Daar draait het om bij Twitter en andere media.
Vergeet daarom in je tweets de hashtags niet mee te geven.
(Bijvoorbeeld: #copywriting). Waar jij verstand en kennis over hebt,
daar tweet jij over. Als je over een bepaald onderwerp een hashtag
meegeeft, dan zien anderen dat je daar de nodige kennis hebt of
belangstelling toont. Mensen die naar hetzelfde item zoeken, gaan je dan
weer volgen.
De meeste followers bekijken
Als je een product promoot, ga dan eens na waarom bepaalde mensen zoveel
followers achter zich scharen in je domein. Misschien sturen zij
ludieke berichten de wereld in die bij iedereen in de smaak valt.
Zoek sociaal contact
Als de volgers je een vraag stellen, reageer dan. Zo krijg je een nauwe
band met je volgers. Zo doorbreek je de ban om nieuwe contacten te
leggen. Een goede website voor marketing op Twitter is: http://marketing.twittergids.nl/
Laat je volgers reageren
Met een leuke vraag of door je volgers een standpunt te laten innemen,
ga je een meeslepend bericht aan die veel retweeters kan lokken.
Foto's tweeten
Foto's tweeten geeft een meerwaarde aan je berichten. Foto's worden om
de haverklap doorgestuurd naar andere volgers en zo zorg je voor nieuwe
onverwachte mogelijkheden.
Bovenstaande gouden tips moeten je een zetje in de goede richting geven om je product/website méér volgens aan te trekken.