Twelve Points...Douze Points...Kiev 2017...

Deze website wordt niet meer geüpdatet! Volg ons via https://twitter.com/12_TPDP_12.....

27-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Op zoek naar Maria' : Deborah De Ridder, Fleur Brusselmans of Liv Van Aelst wordt Maria.

 'The Sound of Music' is zonder twijfel een van de mooiste muzikale klassiekers. Sinds de première hebben al vele generaties genoten én vooral meegezongen met Julie Andrews. In 'The Sound of Music' geeft zij gestalte aan de levenslustige novice Maria, die in Salzburg als gouvernante aan de slag gaat bij weduwnaar kapitein Von Trapp en zijn zeven kinderen.

De bekende Nederlandse musicalproducent Albert Verlinde brengt samen met Efteling Theaterproducties en Music Hall vanaf augustus 'The Sound of Music' naar Vlaanderen. De hoofdrol wordt sinds woensdag 25 maart jongstleden gecast in 'Op zoek naar Maria', de nieuwe programmareeks die gebaseerd is op het succesvolle BBC-format BBC-format 'How do you solve a problem like Maria ?'.

Volgende week woensdag, 03 juni, vindt de finale plaats van deze zoektocht en komen we eindelijk te weten wie de rol van Maria voor haar rekening zal nemen. Eerder op de avond raakte bekend dat die finale zal beslecht worden door Deborah De Ridder (Antwerpen), Fleur Brusselmans (Gent) en Liv Van Aelst (Brasschaat). Wij zetten de drie finalisten hieronder nog eens op een rijtje.

 Deborah De Ridder (27) uit Antwerpen.

- Verliefd/verloofd/getrouwd : /
- Kinderen : /
- Beroep : musical.
- Hobby : ik ben 1 van die gelukkige mensen die van haar grootste hobby haar beroep heeft kunnen maken + 2e hands spulletjes op de kop tikken.
- Passie : muziektheater/musical/kleinkunst.

- Ik blink uit in : het nagelbijten !
- Ik bak echt helemaal niets van : strijken en vroeg opstaan !
- Wat ik zeker nog zou willen meemaken is : mama worden, verre reizen maken.
- Wat ik nooit meer wil meemaken is : iemand verliezen die je heel graag ziet ! (maar jammer genoeg hoort dat gewoon bij het leven).
- Ik ben een ochtend- of nachtmens : nachtmens absoluut !
- Als ik enkele weken vrijaf heb, dan vind je mij : in de zon op een terrasje met vrienden/familie of op reis.
- Als ik de lotto zou winnen dan zou ik : huisje kopen, verre reizen maken, weekendje/reisje/feestje organiseren met vrienden en familie.
- Mijn levensmotto is : life is a gift that's why they call it a present.
- Mezelf in 3 woorden : eerlijk, koppig, ongeduldig =  een echte ram !

* Ik ben de perfecte Maria omdat : ik net als zij gitaar kan spelen en kleding uit gordijnen kan maken;-) NIET DUS jammer genoeg ?! Zou het wel allebei willen leren in ieder geval...
neenee; omdat ik denk dat Maria een pittige koppige loyale madame is die goed overweg kan met kinderen en ik denk dat dat vrij dicht aanleunt tegen mijn eigen karakter ! Had ik m'n muziektheaterstudies niet gevolgd had ik -denk ik- waarschijnlijk nu voor de klas gestaan in het lager onderwijs !

 Fleur Brusselmans (25) uit Gent.

- Verliefd/verloofd/getrouwd : verliefd.
- Kinderen : /
- Beroep : actrice, zangeres.
- Hobby : yoga, gezelschapsspelletjes spelen.
- Passie : musical.

- Ik blink uit in : taalspelletjes.
- Ik bak echt helemaal niets van : vroeg opstaan, huishoudelijke klusjes.
- Wat ik zeker nog zou willen meemaken is : Maria spelen in 'The Sound of Music', in een musicalfilm spelen, de wereld zien.
- Wat ik nooit meer wil meemaken is : geopereerd worden in een very basic ziekenhuis in Hongarije, tijdens een voorstelling per ongeluk de rekwisieten (glazen) van de hoofdrolspelers laten vallen.
- Ik ben een ochtend- of nachtmens : nachtmens.
- Als ik enkele weken vrijaf heb, dan vind je mij : in een zonnig land.
- Als ik de lotto zou winnen dan zou ik : (daar ben ik weer) veel reizen.
- Mijn levensmotto is : reach for the moon. If you don't make it, at least you'll end up between the stars.
- Mezelf in 3 woorden : gedreven, spring in het veld, onhandig.

* Ik ben de perfecte Maria omdat : de nummers perfect in mijn stemtype liggen. 'The Sound of Music' was één van de eerste films die ik zag en ik ben nog steeds een fan van de muziek en personages. Ik ben opgegroeid met de muziek : de CD van 'The Sound of Music' was mijn eerste musical CD en ik zong hem luidkeels mee. Collega's zeggen dat de rol perfect is voor me. Ik heb een een mix van elegantie en kwajongen in me.  Ik zing net als Maria altijd en overal !

 Liv Van Aelst (34) uit Brasschaat.

- Verliefd/verloofd/getrouwd : Gelukkig !
- Kinderen : geen.
- Beroep : zangeres – actrice – (radio)presentatrice.
- Hobby : zingen, acteren, dansen, skiën, yoga, cinema gaan, gezelschapspelletjes spelen, koffie kletsen met vriendinnen, city trippen,... .
- Passie : zingen !!!

- Ik blink uit in : de weg vinden, parkeren, autorijden, kaartlezen... kortom, zaken waarvan een man zegt dat de vrouw dat niet kan .
- Ik bak echt helemaal niets van : naaien en breien.
- Wat ik zeker nog zou willen meemaken is : de finale van 'Op zoek naar Maria' halen ! .
- Wat ik nooit meer wil meemaken is : dromen dat ik mijn stem kwijt ben, want dan word je 's ochtends helemaal niet uitgeslapen wakker, geloof me !!!
- Ik ben een ochtend- of nachtmens : vroeger zeker een nachtmens, maar de laatste jaren eigenlijk beiden ! Ik kan op tijd uit mijn bed als het moet en ten volle genieten van de ochtendrituelen, maar evengoed laat gaan stappen en de dag nadien lang uitslapen. Als het maar afwisselend is !
- Als ik enkele weken vrijaf heb, dan vind je mij : in een ver warm land, op de skipiste, in een kuuroord, of gewoon gezellig thuis.
- Als ik de lotto zou winnen dan zou ik : dat geluk met al wie mij lief is delen en, om te beginnen, eens lekker uit eten gaan ! En mezelf dagelijks trakteren op een fles goeie champagne !
- Mijn levensmotto is : go with the flow !
- Mezelf in 3 woorden : perfectionistisch, betrouwbaar en sociaal.

* Ik ben de perfecte Maria omdat : ik goed met kinderen kan omgaan, het hart van de man van mijn dromen subtiel weet te veroveren, een goeie dosis humor in me heb en vooral hoop de juiste uitstraling en stem voor deze rol te hebben !

Meer nieuws en informatie krijg je ook op de website van 'Op zoek naar Maria' en daar kan je de optredens (her)bekijken van de drie finalisten alsook van de reeds afgevallen kandidaten. (bron en foto's : vtm)

27-05-2009 om 23:40 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Op zoek naar Maria' : Katrien Smets wordt vierde en strandt op een zucht van de finale.

 'The Sound of Music' is zonder twijfel een van de mooiste muzikale klassiekers. Sinds de première hebben al vele generaties genoten én vooral meegezongen met Julie Andrews. In 'The Sound of Music' geeft zij gestalte aan de levenslustige novice Maria, die in Salzburg als gouvernante aan de slag gaat bij weduwnaar kapitein Von Trapp en zijn zeven kinderen.

De bekende Nederlandse musicalproducent Albert Verlinde brengt samen met Efteling Theaterproducties en Music Hall vanaf augustus 'The Sound of Music' naar Vlaanderen. De hoofdrol wordt sinds woensdag 25 maart jongstleden gecast in 'Op zoek naar Maria', de nieuwe programmareeks die gebaseerd is op het succesvolle BBC-format BBC-format 'How do you solve a problem like Maria ?'.

Vanavond ging de achtste en voorlaatste liveshow door en de lat wordt door de professionals telkens een stuk hoger gelegd. De Maria's moeten zingen als een nachtegaal, zich elk nummer eigen maken, energie uitstralen op het podium, dansen, acteren en telkens een ander Maria-facet etaleren.

Naarmate de apotheose van de open casting in zicht komt, worden de opdrachten alleen maar uitdagender en moeilijker. Vanavond brachten onze Maria's naar goede gewoonte een groepsact en dit samen met presentator Koen Wauters (bekijk HIER het optreden), maar daarnaast moesten ze elk twee keer solo het podium inpalmen : 


* volgorde van optreden tijdens de achtste liveshow :

01. Katrien Smets uit Tienen zong "Love you I do" uit 'Dreamgirls' (bekijk HIER haar optreden).
02. Deborah De Ridder uit Antwerpen zong "Minutenwals" van Jasperina De Jong (bekijk HIER haar optreden).
03. Liv Van Aelst uit Brasschaat zong "Anyone who had a heart" van Dionne Warwick (bekijk HIER haar optreden).
04. Fleur Brusselmans uit Gent zong "Het glipt door m'n vingers" uit 'Mamma Mia! (bekijk HIER haar optreden).

05. Deborah De Ridder uit Antwerpen zong "Memory" uit 'Cats'.
06. Katrien Smets uit Tienen zong "Zou het niet zalig zijn" uit 'My Fair Lady'.
07. Fleur Brusselmans uit Gent zong "If you hadn't, but you did" van Two on the Aisle.
08. Liv Van Aelst uit Brasschaat zong "Een nieuw leven" uit 'Dr. Jeckyll & Mr. Hyde'.

De tweede performances van de kandidaten zijn later te bekijken via iWatch. Het lot van de kandidaten lag volledig in handen van de kijkers thuis, want zij stemden voor degene die ze in de volgende liveshow terug willen zien en bepalen uiteindelijk wie de Vlaamse Maria wordt en dus de hoofdrol op haar naam mag schrijven.

Het tweede deel openden de kandidaten met "Let the sunshine in" uit de musical 'Hair'. Presentator Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991) maakte dan in willekeurige volgorde de namen bekend van de twee kandidaten die rechtstreeks doormochten naar de volgende liveshow, meteen ook de finale. Daborah was de eerste die te horen kreeg dat ze rechstreeks naar de finale ging, Katrien daarentegen werd voor de eerste maal verwezen naar de sing-off. Voor het tweede rechtstreekse ticket ging het dan tussen Fleur en Liv en het was deze laatste die dat ticket bemachtigde. Voor zowel Katrien als Fleur was het voor het eerst dat ze in die sing-off stonden.

Het was Fleur die ditmaal het minst aantal stemmen achter haar naam had gekregen en samen met Katrien bracht ze in de sing-off "Let it be" van The Beatles. 

 Het lot van beide kandidaten lag in handen van producent Albert Verlinde. Hij koos voor Fleur en daarmee is Katrien Smets de achtste kandidaat die de wedstrijd moest verlaten. Meer nieuws en informatie krijg je ook op de website van 'Op zoek naar Maria'. (bron en foto's : vtm)

27-05-2009 om 23:39 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Een avondje uit in Nederland'.

 Op deze laatste woensdag van mei staat onze rubriek 'Een avondje uit', zoals steeds op woensdag, in het teken van Nederland en dit voor onze talrijke Nederlandse bezoekers die we dagelijks mogen verwelkomen. Ook ditmaal bekijken we een aantal optredens en concerten die de komende weken en maanden in Nederland zullen plaatsvinden en zetten we die voor je op een rijtje.

 Na 'Grease' en 'Fame' wordt 'Footloose' dé nieuwe swingmusical van 2009 met Kim-Lian van der Meij (presentatrice JESF 2007). "Let's hear it for the boy", "Holding out for a hero" en de titelsong "Footloose" zijn nummers die iedereen in de jaren tachtig meezong. De film was een hit en maakte een ster van acteur Kevin Bacon. Na New York en Londen is de musical nu eindelijk ook voor het eerst in Nederland te zien. In een geheel Nederlandstalige bewerking kan Nederland gaan genieten van de musicalversie van deze swingende dansfilm.

Het is het verhaal van een jongen die met zijn moeder naar een klein dorpje verhuist vanuit de grote stad. In het dorp wordt de scepter gezwaaid door de dominee die het gehele dorp in zijn ban heeft. Tot grote frustratie van de jongen mag in het dorp geen moderne muziek worden afgespeeld en niet worden gedanst. Alles wat zondig is, is verboden ! De jongen heeft moeite zich hier aan aan te passen en gaat de strijd aan met de dominee, gesteund door zijn nieuwe vrienden op school. En dan wordt hij ook nog eens tot over zijn oren verliefd op de dochter van de dominee.

Een grootse, jonge en talentvolle cast onder leiding van Kim-Lian van der Meij, het nieuwe musicaltalent William Spaaij, Jeroen Phaff (o.a. Tarzan) en Marleen van der Loo (bekend van het tv-programma 'Op zoek naar Evita') zorgen voor een swingende avond uit in de traditie van 'Grease' en de Nederlandse 'Fame' waarbij avond aan avond het publiek zal staan dansen op hun stoelen op de bekendste internationale hits uit de jaren tachtig.

Tussen midden en eind januari vonden een aantal try-outs plats en de première ging door op zaterdag 01 februari in Den Bosch (Theater aan de Parade). Sindsdien trekt het gezelschap door heel Nederland en de laatste voorstelling staat voorlopig gepland voor begin juli

Wie deze voorstelling wenst bij te wonen en wil weten waar de musical wordt opgevoerd verwijzen we graag naar de website van Nationale Theaterkassa waar je alle informatie krijgt. Via deze link kom je meteen terecht op de pagina met alle nuttige informatie.

 Sinds oktober vorig jaar tourt de familievoorstelling 'Roodkapje de Musical' door Nederland en dit met groot succes. Vanaf het begin dat 'Roodkapje de Musical' in de theaters te zien is zijn bijna alle zalen uitverkocht en is het publiek razend enthousiast.

Vooralsnog stond de laatste voorstelling voor woensdag 15 april jongstleden gepland in het Beatrix Theater in Utrecht, maar wegens het grote succes is de voorstelling verlengd met twee maanden. In september en oktober zijn er nog eens ruim twintig voorstellingen gepland. Meer nieuws over plaatsen, speeldata en het aanschaffen van tickets krijg je op de website van de musical. 


 Eerder dit voorjaar raakte bekend dat Cliff Richard (ESF 1968-1973) en The Shadows (ESF 1975) op dinsdag 10 en woensdag 11 november eerstkomende naar Nederland afzakken voor een concert in Ahoy in Rotterdam (aanvang 20.00). Deze optredens komen er in het kader van hun wereldtournee, de '50th Anniversary Tour'. Daarmee vieren ze het feit dat ze een halve eeuw geleden samenkwamen.

Tickets (tussen 59,00 en 75,00 €) zijn nog enkel beschikbaar voor het concert op woensdag 11 november. Meer informatie krijg je op de website van Live Nation alwaar je je tickets online zal kunnen bestellen. Ook telefonisch kunnen tickets worden aangekocht en dit via het nummer 0900 1010 2020 (enkel in Nederland).

27-05-2009 om 22:40 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Peter Van de Velde wordt kapitein Von Trapp in 'The Sound of Music'.

 Dat de bekende Nederlandse musicalproducent Albert Verlinde samen met Efteling Theaterproducties en Music Hall vanaf augustus 'The Sound of Music' naar Vlaanderen brengt is al een tijdje bekend. Wie de rol van Maria voor haar rekening zal nemen dat komen we volgende week woensdag, 03 juni, te weten tijdens de finale van 'Op zoek naar Maria', de vtm-programmareeks die gebaseerd is op het succesvolle BBC-format BBC-format 'How do you solve a problem like Maria ?'.

Eerder vandaag raakte het nieuws bekend dat Peter Van de Velde de rol van weduwnaar kapitein Von Trapp voor zijn rekening zal gaan nemen. Samen met de vier potentiële Maria's  (Deborah De Ridder, Fleur Brusselmans, Katrien Smets en Liv Van Aelst) zong hij eerder op de avond tijdens de halve finale van 'Op zoek naar Maria' het prachtige nummer "Edelweiss".

De allerkleinsten kennen Van de Velde als Piet Piraat uit de gelijknamige Ketnet-serie terwijl hij bij het grote publiek bekend is als dokter Jan Struys uit 'Wittekerke' (vtm). Daarnaast is hij ook een meer dan getalenteerd musicalacteur. Zijn vertolking van Lumière in 'Beauty and the Beast' werd twee jaar geleden bekroond met de Vlaamse Musicalprijs voor beste mannelijke bijrol. In 'The Sound of Music' schitterde hij vijf jaar geleden reeds als kapitein Von Trapp en in 'Robin Hood' als Kleine Jan. Afgelopen najaar en begin dit voorjaar speelde hij de doorslechte ploegbaas Schmidt in de topproductie 'Daens'.

In 2007 zetelde Peter in de vakjury van de populaire musicaltalentenjacht 'Op zoek naar Evita' op Nederland 1 en eerder dit voorjaar strandde hij tijdens de derde en laatste reeks van 'Steracteur sterartiest' op een zesde plaats.

Eerder raakte al bekend dat Koen Crucke, net als in de Nederlandse versie, de rol van de vriend-des-huizes, Max zal vertolken. (bron : vtm, Eén ; foto : Eén)

27-05-2009 om 22:14 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : na Zweden valt ook Zwitserland voor Hadise.

 Het blijft er goed uit zien voor de Molse zangeres Hadise. In Vlaanderen nam ze afgelopen weekend terug de koppositie van de hitparade in met haar Songfestivalinzending "Düm tek tek" en in Zweden kwam ze de hitparade binnen op een veertiende plaats. Zwitserland is het volgende land dat ze op haar palmares mag toevoegen. Vanmorgen werd de Zwitserse Top 100 voor komend weekend vrijgegeven en daar komt ze binnen op een drieënzeventigste plaats.

Het ziet er dit jaar trouwens goed uit voor heelwat Songfestivalinzendingen. Zo staat winnaar Alexander Rybak met "Fairytale" op dit ogenblik in heelwat Europese landen in de hitparade. In Vlaanderen zal hij komend weekend de eerste plaats veroveren, een positie die hij in Zweden en thuisland Noorwegen reeds eerder wist te bereiken. In Zwitserland komt hij komend weekend binnen op een derde plaats, in Duitsland bezet hij de vierde plaats en zelfs in Oostenrijk is de twaalfde plaats voor hem weggelegd. In Denemarken, Finland en Nederland bezet hij momenteel de tweede plaats en tot slot is vast en zeker de tiende plaats in het Verenigd Koninkrijk het vermelden waard. Wallonië hinkt wat achterop met een twintigste plaats.

 Ook de nummer twee van het afgelopen Songfestival, de IJslandse Yohanna met "Is it true ?" mag rekenen op hitparadenotering. In Vlaanderen kwam ze afgelopen weekend de hitparade binnen op een zesendertigste plaats en in Zwitserland maakt ze komend weekend een reuzensprong voorwaarts van een vierenzeventigste naar een negende plaats. Verder zijn er nog hitparadenoteringen in Denemarken (eenentwintigste plaats), Finland (vierde plaats), Noorwegen (derde plaats) en Zweden (derde plaats). AySel en Arash, die Azerbeidzjan met "Always" een derde plaats bezorgden, mogen rekenen op hitparadenoteringen in Noorwegen (achttiende plaats), Zweden (vijfde plaats) en Zwitserland (achtennegentigste plaats).
Meer nieuws over de verschillende binnen- en buitenlandse hitparades kan je zoals steeds terugvinden op de website van Ultratop. (bron : Ultratop)

27-05-2009 om 20:38 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : zangeres Roxane Kalishoek verwacht een eerste kindje.

 Presentatrice Evy Gruyaerts maakte zopas tijdens het mediamagazine 'De rode loper' (Eén) bekend dat zangeres Roxane Kalishoek (Eurosong 2004-2006) later dit jaar een eerste kindje op de wereld zal zetten. De zangeres zou drie maanden zwanger zijn.

Roxane, die sinds vorig jaar met haar project Roxstar de Vlaamse podia onveilig maakt, nam in het verleden twee keer deel aan 'Eurosong', de Belgische selectie voor het Eurovisie Songfestival. in 2004 wist ze met "Television game" de finale te halen alwaar ze op een vijfde plaats eindigde. Twee jaar later, in 2006, nam ze met "Push it" deel aan de nationale selectie maar strandde ze in de tweede halve finale op een zevende en laatste plaats.
(bron : Eén)

27-05-2009 om 18:31 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Hit The Road' : opname in Blankenberge op zondag 12 in plaats van maandag 13 juli.

 Eerder deze maand berichtten we reeds dat Udo (winnaar 'X Factor 2005') deze zomer 'Hit The Road', de opvolger van 'Tien om te Zien', zal gaan presenteren.

De hele zomer palmt hij wekelijks een nieuwe Vlaamse stad in en ontvangt er de populairste Vlaamse en internationale artiesten. En of het nu gaat om gevestigde waarden of jonge honden, iedereen is welkom. En dat alles in het mooiste decor van de wereld : het hart van de Vlaamse steden !

De eerste opnamedag vindt eind volgende maand, maandag 29 juni, plaats in Geraardsbergen. Een week later (maandag 06 juli) wordt er naar Sint-Truiden afgezakt en volgens Het Laatste Nieuws vindt de opname van de derde aflevering plaats op zondag 12 en niet op maandag 13 juli. Gaststad is dan Blankenberge. De opnames beginnen rond 21.00 en telkens passeren elf artiesten de revue.

Aansluitend is er volgens de krant iedereen keer een 'Greatest Hits Concert' van 50 minuten waarbij één artiest centraal zal staan. Vanaf woensdag 01 juli eerstkomende wordt 'Hit The Road' elke woensdag uitgezonden.
(bron : Het Laatste Nieuws)

27-05-2009 om 17:38 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OSLO 2010 : 55e editie van het Eurovisie Songfestival op dinsdag 25, donderdag 27 en zaterdag 29 mei 2010 in Noorse hoofdstad Oslo.

 De Noorse omroep NRK heeft zopas tijdens een persconferentie, die om 15.00 van start ging, de stad bekendgemaakt alwaar volgend jaar de 55e editie van het Eurovisie Songfestival zal doorgaan.

Het staat vast dat de finale van het liedjesfestival zal doorgaan op zaterdag 29 mei 2010. Ook volgend jaar zullen er twee halve finales plaatsvinden en die gaan door op dinsdag 25 en donderdag 27 mei. In eerste instantie zou de 55e editie doorgaan op dinsdag 18 (eerste halve finale), donderdag 20 (tweede halve finale) en zaterdag 22 mei (finale). Maar zoals we eerder al berichtten wordt op zaterdag 22 mei 2010 de finale van de Champion's League, de Europese voetbalcompetitie voor clubs, afgewerkt. Deze finale vindt plaats in het Santiago Bernabéu Stadium, thuisbasis van Real Madrid, in de Spaanse hoofdstad Madrid en wordt vanaf volgend jaar voor het eerst op een zaterdag betwist.

 De definitieve locatie ligt momenteel nog niet vast maar wel is al duidelijk dat het festival zal plaatsvinden in de Noorse hoofdstad Oslo. Zoals we daags na de finale van dit jaar berichtten is de kans zeer groot dat het de Telenor Arena net buiten de hoofdstad zal worden.

 Een tweede locatie die in aanmerking komt is het Spektrum (Oslo), waar het festival in 1996 plaatsvond. De Vallhall Arena, ook al gelegen in de Noorse hoofdstad, zal het dus niet worden. In het Spektrum vindt jaarlijks ook de finale plaats van de nationale selectie, 'Melodi Grand Prix'.

Ook het Vikingskipet in Hammar kwam in eerste instantie in aanmerking. Vikingskipet is de schaatsbaan van de stad die op zo'n 130 kilometer ligt van de hoofdstad. Vikingskipet betekent het Vikingschip en dit vanwege de vorm van de hal. Het dak lijkt van de buitenkant namelijk een omgekeerd vikingschip. Deze schaatsbaan werd aangelegd voor de Olympische Winterspelen van 1994 die toen plaatsvonden in Lillehammer.

Dit betekent meteen ook dat Bergen (gaststad ESF 1986), Hammar, Stavanger, Trømsø en Trondheim dus geen kans meer maken. De EBU heeft namelijk een aantal eisen waaronder de minimumcapaciteit van de hall en het aantal beschikbare slaapplaatsen. (bron : NRK
)

27-05-2009 om 15:35 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Garry Hagger strikt Merrill Osmond voor nieuwe zomersingle.

 Binnenkort mogen we nieuw werk verwachten van Garry Hagger (De Gouden Zeemeermin 1996, Eurosong 2004). En voor zijn nieuwe zomersingle, "Pure glory", wist de charmezanger meteen ook een heel dikke vis te strikken.

Hij zingt het nummer namelijk samen met niemand minder dan Merrill Osmond, van de legendarische jaren zestig-band The Osmonds. De twee leerden elkaar kennen op een privéfeest in Limburg en besloten meteen samen een plaatje in te blikken.

Op "Pure glory" zingt Merrill in het Engels en Hagger in het Nederlands. The Osmonds scoorden in het verleden een handvol monsterhits waaronder "Down by the lazy river" en "Crazy horses". (bron : Het Laatste Nieuws)

27-05-2009 om 14:47 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Hadise had het gevoel dat ze geboycot werd in Moskou.

 Hadise, die midden deze maand voor Turkije de vierde plaats behaalde tijdens het Songfestival, heeft gisterenavond in 'Phara' (Canvas) haar ongenoegen geuit over de manier waarop ze tijdens het Songfestival in beeld gebracht is. "Op een bepaald moment had ik het gevoel dat ik als artiest geboycot werd", zei de zangeres.
 
De zangeres vertelde in de talkshow over haar ervaringen in Moskou. "Na de eerste dress rehearsal mochten we de beelden gaan bekijken. Het duurde bijna een minuut voor ik in beeld kwam. Je zag niets meer van de choreografie. Ik had toen echt het gevoel dat ik als artiest geboycot werd", licht de zangeres toe.

Hadise was niet de enige van wie de act tijdens de halve finales niet goed in beeld gebracht werd. Ook de act van Copycat (zeventiende en voorlaatste tijdens de eerste halve finale) viel gedeeltelijk in het water omdat de Kat van Philippe Geluck nauwelijks in beeld kwam.
"De regisseur besliste alles", gaat de zangeres verder. "De eerste regisseur is dan ook naar huis gestuurd omdat er heel veel landen geklaagd hadden. We hebben ook 10.000 keer gezegd : geen rood licht want we hebben rode kostuums, maar ze wilden het niet veranderen."

Hadise is tevreden met haar vierde plaats, maar geeft toe dat ze op een bepaald moment even van de overwinning droomde. "Als je in de green room zit en je ziet dat je plots op de tweede plaats staat, dan wil je echt winnen."

Een deelname voor België sluit ze nog steeds niet uit. "Maar dan ga ik veel meer rustpauzes inlassen en meer egoïstisch zijn, want in Moskou heb ik echt afgezien. Op een bepaald moment dacht ik dat ik niet meer op het podium zou geraken."
(bron : deredactie.be ; foto : Indrek Galetin, EBU)

27-05-2009 om 13:34 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Belle Perez en haar producer, manager én platenbaas Patrick Renier gaan uit elkaar.

 Belle Perez (Eurosong 1999-2006) en haar producer, manager én platenbaas Patrick Renier gaan na tien jaar intense samenwerking uit elkaar. "Ik voel aan dat ik een nieuwe sound moet ontwikkelen" zegt ze vandaag in Gazet van Antwerpen.

De Limburgse zangeres, met Spaanse roots, en Patrick Renier vormden tot nog toe een muzikale Siamese tweeling. Renier ontdekte de zangeres tijdens een talentenjacht in 1997 waarin hij in de jury zat. Hij zag meteen dat daar iemand stond met een toekomst en stelde haar voor om samen in zee te gaan.

Twaalf jaar later liggen de kaarten anders. "Van onenigheid is geen sprake", legt Renier uit. "We hebben dit uitgepraat. Belle kiest voor een nieuwe wind. Ik kan daar begrip voor opbrengen." "Ikzelf was na tien superdrukke jaren wat uitgekeken op een deel van mijn werk, met name het management. Ik ben een muzikant, ik wil songs schrijven en in de studio bezig zijn."

Hetzelfde geluid bij Belle Perez. "We hebben dit samen besloten. Ik voel aan dat ik na tien jaar een nieuwe sound moet ontwikkelen. We hebben het daar lang over gehad. Na zo'n lange tijd is het artistiek bekeken normaal dat je elkaar loslaat en nieuwe mensen opzoekt om andere muziek te maken."

Belle Perez nam in eigen land twee maal deel aan de nationale selectie voor het Eurovisie Songfestival. In 1999 strandde ze met "Hello world" tijdens de eerste voorronde van 'Eurosong' op een derde plaats. Drie jaar geleden, in 2006, waagde ze met "El mundo bailando" opnieuw haar kans maar in de finale strandde ze 'pas' op een derde plaats na winnares Kate Ryan en runner-up La Sakhra. Het leverde haar in Vlaanderen wel haar eerste, en tot op heden, enige nummer 1-hit op in de hitparade.

Eerder dit jaar liet ze zich ontvallen dat ze een deelname aan het Eurovisie Songfestival best wel ziet zitten en dan misschien wel voor Nederland. Die kans lijkt niet geheel onbestaande daar de TROS vanaf volgend jaar instaat voor de aanduiding van de kandidaat. Eerder was Belle bij die omroep reeds aan de slag als presentatrice. (bron : Gazet van Antwerpen)

27-05-2009 om 10:56 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'The One Man show' : Gilles De Bilde is de voorlaatste gast van Tom Waes.

 Op maandag 30 maart jongstleden startte het eerste net van de openbare omroep met een nieuwe laatavondquiz. 'The One Man show', gepresenteerd door Tom 'The One Man' Waes. Elke dag ontvangt hij één Bekende Vlaming die hij alle vragen stelt die niemand hem of haar ooit durfde stellen. Miet Smet, Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991), Caroline Gennez, Erik Van Looy, Peter Van de Veire en Dimitri Leue zijn maar een paar namen van de Vlamingen die we in deze quiz mogen verwachten.

 De Bekende Vlaming die centraal staat, is tegelijkertijd ook het quizmateriaal van de avond. Alle quizvragen vloeien voort uit wat de centrale man of vrouw van de 'The One Man show' Tom in het oor fluistert.

'The One Man show' is een quiz zonder punten. Alleen de rangschikking telt. Als een kandidaat juist antwoordt op een vraag, stijgt hij een plaats in de rangschikking. Antwoordt hij fout, dan zakt hij een plaats. En die plaats is in het spel heel belangrijk.

Tom neemt immers drie keer afscheid van een kandidaat. Drie keer moet de laatste in de rangschikking onherroepelijk naar huis. De twee kandidaten die op het einde van de quiz bovenaan de rangschikking staan, gaan door naar de volgende aflevering. Maar eerst moeten ze nog een vraag beantwoorden. De vraag van 1.000 €.

De vijf quizkandidaten zijn vijf onbekende Vlamingen. Sympathieke mensen met een grote algemene kennis die op een gezonde manier het reilen en zeilen van bekend Vlaanderen volgen. Een student, een huismoeder, een dokter, een agent, een reclamemaker, een bankbediende of een grootvader.

Zoals hierboven reeds aangehaald gaan de twee besten van elke aflevering door. In de volgende aflevering krijgen ze het gezelschap van drie nieuwe kandidaten. Op die manier komt het er voor elke kandidaat op aan zo lang mogelijk te overleven in 'The One Man show'. En ondertussen zo veel mogelijk geld te verdienen.

Vanavond nemen Bart Peeters en Anneleen Van Malderen het opnieuw op tegen drie te duchten spelers van het afgelopen seizoen. Hilde Jehin, Bart Gryson en Charlotte Bontinck keren uitgerust terug naar 'The One Man show' en laten zien wat ze waard zijn in een aflevering met Gilles De Bilde als centrale gast.

De Bilde combineert de looks van een engel met het rebelse karakter van een duivel, en het is vooral dat laatste waar Tom meer over wil weten. Dat hij ook een gevoelige kant heeft, blijkt wanneer Tom hem confronteert met een foto van zijn dochter Aaliyah.

* de kandidaten :

- Bart Peeters woont in de provincie Antwerpen, maar daar houdt elke vergelijking met zijn beroemde naamgenoot op. Bart is dertig en woont in Herentals. Hij leeft daar samen met zijn vriendin en Herman, de Griekse landschildpad die over twee jaar misschien een Hermina blijkt te zijn. Bart is treinbestuurder bij de NMBS en droomt ervan om ooit met een hogesnelheidstrein te rijden. Deze zomer maakt hij een avontuurlijke reis door Zuid-Europa. Met de auto. Bart versloeg Anneleen Van Malderen gisteren omdat hij wist dat The Joker het favoriete café is van Adriaan Van den Hoof. Hij heeft ondertussen 2.000 € gewonnen. Vanavond neemt hij voor de vijfde keer deel.

- Anneleen Van Malderen is een 26-jarige sociaal verpleegkundige uit Sint-Amandsberg. Ze begeleidt jonge ouders die praktische vragen hebben over hun pasgeboren kinderen en helpt mensen met administratieve en financiële problemen. Afspraakjes met kersverse vaders horen daar niet bij. Haar lievelingskleur is rood. Haar meubels zijn rood, haar kleren zijn rood en haar bloed is dat ongetwijfeld ook. Als ze verliest, kookt het, want Anneleen kan niet tegen haar verlies. Anneleen drukte gisteren net te laat af bij de laatste vraag. Ze heeft al vijf keer meegedaan, maar nog maar één keer gewonnen. Toch maakt ook zij nog steeds kans op de 10.000 € die in de finale wordt uitgedeeld. Vanavond neemt ze voor de zesde keer deel.

- Hilde Jehin is 46 jaar, woont in Booischot en geeft grafische vormgeving in het kunstonderwijs. Samen met haar zus geeft ze ook Business Style Coaching, waarin ze zakenmensen leert dat er meer in het leven is dan donkerblauwe maatpakken. Meedoen aan 'The One Man show' was voor Hilde een geweldig excuus om zichzelf een succesvolle outfit aan te meten. Haar paarse jurk, een symbool voor intuïtie, intelligentie en kalmte, heeft haar alvast in de finaleweek gebracht. Hilde won al twee keer in drie deelnames. Vanavond speelt ze voor de vierde keer mee.

- Bart Gryson is een echte bourgondiër. Als de 37-jarige bankdirecteur uit Menen 10.000 € wint, wil hij gaan eten in El Bulli, het beste restaurant ter wereld. Twee jaar wachten op een tafeltje heeft hij er graag voor over. Verder is Bart al heel zijn leven een vurige Club Bruggesupporter. Na twee bijna-doodervaringen heeft hij valschermspringen wel gelaten voor wat het is. Bart won twee afleveringen van de vier. Vanavond neemt hij voor de vijfde keer deel.

- Charlotte Bontinck uit Lede is 25 en studeerde logopedie en audiologie. Nu werkt ze voor een bedrijf dat hoorapparaten verkoopt. Charlotte kickt op motorrijden. Ze doet dat niet zo maar op de weg, maar wel op het circuit. Vorig jaar werd Charlotte tweede in de verkiezing van 'Motorvrouw van het Jaar'. De winnares kreeg een blitse motor, Charlotte moest zich tevreden stellen met een teddybeer. Haar twee overwinningen in 'The One Man show' hebben haar ondertussen al meer opgeleverd. Charlotte speelde drie keer mee en won 2.000 €. Vanavond doet ze voor de vierde keer mee.

'The One Man show', VANAVOND om 22.05 op Eén na de derde aflevering van 'Low impact man', een documentaire over Steven Vromman, die een 'low impact man' wil worden. (bron en foto's : Eén)

27-05-2009 om 10:45 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Ook getest op mensen' : denken mannen anders dan vrouwen ?

 We willen allemaal zo lang mogelijk leven en zijn erg met onze gezondheid en ons lichaam begaan. Aan informatie over hoe we met ons lichaam moeten omspringen ontbreekt het niet. Kranten, tijdschriften, radio, televisie en websites bulken van de verhalen over wat al dan niet gezond is.

Maar kloppen die verhalen wel ? En zijn die stellingen grondig getest ? Onderzoeken spreken elkaar ook om de haverklap tegen. Misschien maakt dat alles ons wel banger dan we zouden moeten zijn. Marcel Vanthilt (lid vakjury 'Eurosong') gaat tien weken lang op zoek naar antwoorden op enkele pertinente vragen over onze gezondheid. Op de simpelst denkbare manier, namelijk door zelf te testen. Op mensen.

Verkort slecht slapen ons leven ? Dreigen koks onvruchtbaar te worden? Klopt het dat een gezond levende mens 25 kilo verborgen vetten en 50 kilo suiker per jaar eet ? Worden we met zijn allen langzaamaan doof ? Worden vrouwen sneller dronken dan mannen ? Is bio echt gezonder ? Zijn we te proper ?

Elke week komen drie onderwerpen uitgebreid aan bod via reportages en studiogesprekken. Daarnaast grasduint Marcel in de nationale en internationale pers, bespreekt dokter Tom Jacobs een aantal waar/niet waar-stellingen en is het studiopubliek zelf geregeld het onderwerp van tests.

* inhoud tiende aflevering :

Denken mannen anders dan vrouwen ?

Boekenkasten zijn er vol geschreven over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Maar wat is daar nu van aan ? Zijn mannen handiger dan vrouwen ? Babbelen vrouwen meer ? En kunnen mannen écht beter kaartlezen ?

Professor Vingerhoets van de UGent begeleidt onze ultieme test. En dan hebben we voor eens en altijd het antwoord op deze eeuwenoude vragen.

Werken ontgiftingsdiëten ?

Ontgifting is een toverwoord. Er zijn ontgiftingsklinieken, -vakanties en -diëten. Er zijn honderden ontgiftingsproducten beschikbaar en natuurlijk zijn er ook boeken die vertellen welke van die manieren het best bij je past.

Maar werkt ontgifting wel ? 'Ook getest op mensen' werkt met twee duo's. Het ene duo zal gedurende 7 dagen een ontgiftingskuur volgen, terwijl het andere duo een week gewoon zal eten. Prof. Nevens van de KULeuven is leverspecialist en volgt alles op.

Wat hebben we de afgelopen weken geleerd ?

Julie en dokter Jacobs blikken terug.
 
 'Ook getest op mensen', de tiende en laatste aflevering vanavond op Eén, rond de klok van 20.45. (bron en foto's : Eén)

27-05-2009 om 00:18 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Jes' : vanavond de tiende aflevering - 'Bloemetjes en bijtjes'.

 De commerciële zender vtm pakt sinds woensdag 25 maart uit met 'Jes', een nieuwe dertiendelige drama-comedyreeks over een jonge vrouw die een nieuw leven begint in Brussel. In 'Jes' volgen we Jes Jacobs, een jonge vrouw van rond de 30, die op het punt staat naar Shanghai te verhuizen. Niet voor zichzelf, maar voor de job van haar vriend Gert.

Op je twintigste ga je feestend door het leven en zoek je je richting. Eens de kaap van de dertig verwacht iedereen dat je je leven hebt uitgestippeld en je definitieve keuzes hebt gemaakt. Je relatie moet op de rails zitten, de kinderen komen er aan (als ze er al niet zijn) en je huidige job moet (eindelijk) ook de juiste zijn.
En dan bekruipt je het gevoel dat je toch iets mist. Dat je leven op het verkeerde spoor zit en je definitieve keuzes misschien niet de juiste keuzes zijn. Dan heb je twee opties.

Berusten en er het beste van maken, want als je nu nog twijfelt zal je altijd wel twijfelen, zeggen je vrienden.
Maar je kan ook al je moed samenrapen om er radicaal mee te kappen, om eindelijk voor jezelf te kiezen, voor wat jij echt wil. Om écht te leven. Om je onder te dompelen in de soms bevreemdende, maar altijd bruisende hoofdstad. Op ontdekking naar jezelf en naar de wereld. En dat doet 'Jes' !

Maar wat is dat eigenlijk ? Echt leven ? Wat wil je eigenlijk echt ? Dat is 'Jes' ! Maar 'Jes' is ook fun, je amuseren met vrienden, samen huilen om een verloren lief, een nieuw restaurantje ontdekken. 'Jes' is dansen op het ritme van Brussel by night. 'Jes' is het leven van dertigers zoals het is, of zoals het voor velen zou mogen zijn.

* De aanzet :

Gert (Axel Daseleire) en Jes (Lotte Heijtenis) zijn al heel lang samen. Op een dag krijgt Gert de job van zijn leven : gaan werken in een groot filiaal in Shanghai. Die job is zijn droom en Jes wil hem daarin volgen. Uiteraard, dat leidt geen twijfel. Jes volgt hem altijd overal. Toch ? Niet dus. De dag van het vertrek besluit ze niet mee te gaan. De anders zo volgzame Jes beslist om één keer in haar leven voor zichzelf te kiezen, in de hoop dat hij voor één keer ook voor haar kiest. Ze dumpt haar vriend en volgt haar eigen weg.

Gert vertrekt naar China, Jes kiest voor een singlebestaan in Brussel. In haar nieuwe leven wordt ze bijgestaan door haar BCBG-zus Michelle (Kadèr Gürbüz), haar macho homovriend John (Johan Heldenbergh), de cynische prodeo-advocaat Luc (Koen De Graeve) en haar nieuwe beste vriendin, kunstenares en flapuit Sofia (Pascale Platel, lid vakjury 'Junior Eurosong 2008'). Haar keuze heeft gevolgen voor iedereen.

Dat is de aanzet van 'Jes', de 13-delige dramedyreeks met Lotte Heijtenis in de titelrol die zich afspeelt in het Brussel van vandaag. De toon van 'Jes' is humoristisch, levenslustig, eigentijds en relativerend. De personages nemen geen blad voor de mond en alle onderwerpen worden besproken. De reeks is een dynamisch raderwerk zoals de hoofdstad zelf. Levens kruisen elkaar en gaan weer uit elkaar. Elk personage in 'Jes' staat op een keerpunt in haar/zijn leven. Ze zijn op zoek naar geluk.

* inhoud tiende aflevering - 'Bloemetjes en bijtjes' :

Marcel stormt binnen bij Jes en Felix tijdens de daad. Felix schrikt zich een verschot en is enkele dagen aan zijn bed gekluisterd. Sofia helpt Felix uit de nood : zij zal zijn winkel uitbaten terwijl hij herstelt. Maar wanneer ze uit medelijden een dakloze binnen laat, krijgt ze een beter idee. Intussen probeert Jes Marcel uit te leggen wat zij en Felix in het bed aan het doen waren. Haar pogingen tot seksuele voorlichting lopen uit de hand en Felix twijfelt zelfs of Jes wel geschikt is als 'moeder' voor zijn zoontje. John durft na de carjacking zijn taxi niet meer in. En zelfs op straat voelt hij zich niet meer veilig. Luc probeert hem te overtuigen van het nut van een praatgroep. Met veel tegenzin schrijft John zich in.

 Zoals we eerder reeds berichtten kozen de makers als begingeneriek voor "Ça plane pour moi", het nummer waarmee Plastic Bertrand in 1977 een internationale hit scoorde. Bertrand is één van de bestverkopende Belgische artiesten ooit met een verkoop van meer dan twintig miljoen albums. In 1987 nam hij in Brussel deel aan het Eurovisie Songfestival en verdedigde hij er de Luxemburgse kleuren met "Amour amour". Met een totaal van vier punten (twee uit Portugal en twee uit het Verenigd Koninkrijk) legde hij beslag op een eenentwintigste en voorlaatste plaats.
   
De reeks is wekelijks te zien op vtm rond de klok van 22.00 en dat is na het eerste deel van 'Op zoek naar Maria' waarin presentator Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991) op zoek gaat naar de Vlaamse Julie Andrews. Wie de aflevering op woensdagavond moet missen krijgt op vrijdagavond, na de film, een herhaling voorgeschoteld. (bron en foto 'Jes' : vtm)

27-05-2009 om 00:06 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Op zoek naar Maria' : de halve finale (tiende aflevering).

 'The Sound of Music' is zonder twijfel een van de mooiste muzikale klassiekers. Sinds de première hebben al vele generaties genoten én vooral meegezongen met Julie Andrews. In 'The Sound of Music' geeft zij gestalte aan de levenslustige novice Maria, die in Salzburg als gouvernante aan de slag gaat bij weduwnaar kapitein Von Trapp en zijn zeven kinderen.

De bekende Nederlandse musicalproducent Albert Verlinde brengt samen met Efteling Theaterproducties en Music Hall vanaf augustus 'The Sound of Music' naar Vlaanderen. De hoofdrol wordt sinds woensdag 25 maart jongstleden gecast in 'Op zoek naar Maria', de nieuwe programmareeks die gebaseerd is op het succesvolle BBC-format BBC-format 'How do you solve a problem like Maria ?'.

- de tiende aflevering : de achtste liveshow (de halve finale) met vier kandidaten.

Deborah, Fleur, Katrien en Liv maken zich klaar voor de halve finale... samen met kapitein Von Trapp.
Onze halve finalistes openen samen met Koen Wauters de show met "De boer en de boerin" uit 'The Sound of Music'. Maar ook hun wisselwerking met kapitein van Trapp wordt gemeten. Hij deelt het podium met de vier potentiële Maria's tijdens "Edelweiss".

Uiteraard smijten Deborah, Fleur, Katrien en Liv zich ook tijdens hun solo-optredens om musicalproducent Albert Verlinde en de dames en heren thuis in vervoering te brengen en te bewijzen dat zij geknipt zijn voor de rol van Maria :

* Deborah De Ridder uit Antwerpen zingt "Memory" uit 'Cats' en "Minutenwals" van Jasperina De Jong.
* Fleur Brusselmans uit Gent zingt "If you hadn't, but you did" van Two on the Aisle en "Het glipt door m'n vingers" uit 'Mamma Mia!'.
* Katrien Smets uit Tienen zingt "Love you I do" uit 'Dreamgirls' en "Zou het niet zalig zijn" uit 'My Fair Lady'.
* Liv Van Aelst uit Brasschaat zingt "Anyone who had a heart" van Dionne Warwick en "Een nieuw leven" uit 'Dr. Jeckyll & Mr. Hyde'.

 Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991) neemt de presentatie voor zijn rekening. Laat er geen twijfel over bestaan dat onze Maria's extra hard geoefend hebben om de songs vocaal naar hun hand te zetten, de verhalen te interpreteren en zich de choreografieën eigen te maken... kortom, om fantastische performances neer te zetten en te stralen op het podium. Laat er evenmin twijfel over bestaan dat de juryleden de optredens met haviksogen en gespitste oren volgen. Geen enkel detail ontsnapt aan hun aandacht en dat blijkt week na week uit hun commentaren.

 Na de onderbreking voor 'Jes' moeten de Maria's met het minst aantal stemmen achter hun naam opnieuw optreden. En dan hakt musicalproducent Albert Verlinde de knoop door. Hij beslist wie het laatste ticket voor de finale krijgt.

'Op zoek naar Maria', vanavond deel één tussen 20.40 en 21.50, deel twee tussen 22.45 en 23.10, telkens op vtm. Meer nieuws en informatie krijg je ook op de website van 'Op zoek naar Maria'.
(bron en foto's : vtm)

27-05-2009 om 00:04 geschreven door Redactie  


26-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Michel Follet komt met nieuw boek over '40 jaar Antwerpse Sinksenfoor'.

 Oud-radiomaker Michel Follet (lid vakjury 'Eurosong 1989', presentator 'De Gouden Zeemeermin 1996', commentator ESF 1996) heeft een boek geschreven rond 40 jaar Sinksenfoor op de gedempte Zuiderdokken in Antwerpen. De publicatie, die 'De Sinksenfoor, een tapijt vol beweging' werd genoemd, vertelt het verhaal van de Antwerpse kermis sinds de verhuis in 1969 van de Leien naar het Zuid. Het boek werd vandaag voorgesteld bij de presentatie van de 'Sinksenfoor 2009'. Die opent komende zaterdag, 30 mei, en blijft open tot en met zondag 12 juli.

Volgens Follet is zijn boek geen naslagwerk geworden, maar een verhaal dat op zoek gaat naar de ziel van de foor. Foorkramers vertellen in het werk over hun ervaringen in Antwerpen en over de evolutie van de kermis. Daarnaast is het boek doorspekt met foto's van vroeger en nu.

De Sinksenfoor telt dit jaar 150 attracties, waarvan vier nieuwe. Meest opmerkelijk is de 'Kindertagada', een opblaasbare molen die uit Valencia werd overgebracht en voor het eerst in België te zien is. Voor de durvers is er dan weer de 'Giant Booster', die op 52 meter hoogte tegen een gemiddelde snelheid van 95 kilometer per uur in het rond draait.

Zoals steeds worden er extra veiligheidsmaatregelen genomen, bijvoorbeeld technische controles van alle attracties. De bezoekers kunnen bovendien terecht bij een mobiel politiebureau op het terrein en buurttoezichters zullen controles uitvoeren op sluikstorten en geluidsoverlast.

Voor de buurtbewoners zal een parking in de omgeving van de foor een voordeeltarief hanteren voor de duur van de kermis.

 'Sinksenfoor 2009' op de Gedempte Zuiderdokken tussen de Vlaamsekaai en de Waalsekaai vanaf zaterdag 30 mei tot en met zondag 12 juli.

Openingstijden :

maandag : van 15.00 tot 24.00.
dinsdag : van 15.00 tot 24.00.
woensdag : van 14.00 tot 24.00.
donderdag : van 15.00 tot 24.00.
vrijdag : van 15.00 tot 24.00.
zaterdag : van 14.00 tot 01.00.
zondag : van 14.00 tot 01.00.

'De Sinksenfoor, een tapijt vol beweging' is vanaf aanstaande zaterdag 30 mei te koop en de prijs is vastgesteld op 25,00 €. Wie dat wil kan Michel Follet tijdens de 'Sinksenfoor' komen opzoeken, en dit ieder weekend op vrijdagavond, zaterdagnamiddag/avond en zondagnamiddag/avond. Uiteraard in het openingsweekend van Pinksteren op zater-, zon- & maandag. En zodra de zomervakantie begint, probeert hij er zo goed als elke dag te zijn (van woensdag 01 tot zondag 12 juli).

Meer nieuws en informatie krijg je op de website van de 'Sinksenfoor 2009' en meer informatie over het boek van Michel Follet krijg je op zijn website.
Het boek is ook te koop in de gewone boekenwinkel alsook nationaal bij grote boekenketens en in Nederland via Maarten Muntinga Uitgeverij. Voor inlichtingen kan U ook altijd terecht bij zijn boekenhuis, Uitgeverij Vrijdag. (bron : Belga, Sinksenfoor 2009, website Michel Follet)

26-05-2009 om 15:55 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : meisjeskoor Scala maakt debuut in Canada.

 Het Aarschotse meisjeskoor Scala zal op dinsdag 21 juli optreden op het prestigieuze festival 'Juste Pour Rire/Juste Pour Chanter' op het stadsplein van Montréal, in Canada. Er worden tussen de 30.000 en 50.000 bezoekers verwacht. Meer dan 300 Canadese muzikanten zullen Scala begeleiden tijdens het concert bij de uitvoering van songs uit de nieuwste cd's.

Scala zal die dag naar aanleiding van de nationale Belgische feestdag onder meer een hommage brengen aan de in 2002 gestorven Waalse zanger Pierre Rapsat (ESF 1976). Scala haalde recent nog een gouden plaat in Wallonië voor zijn cd met liedjes van Rapsat. Het album "Dans les yeux d'Aurore" staat over de taalgrens al meer dan een half jaar in de albumhitlijst.

Het concert wordt overigens het Canadese debuut voor Scala en de kans is groot dat de Canadese televisie het gebeuren zal uitzenden.
(bron : Belga)

26-05-2009 om 14:43 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Hadise heeft nieuwe single klaar als opvolger van Songfestivalinzending.

 Sinds midden deze maand ligt het nieuwe album van Hadise in de winkelrekken. "Fast life", na "Sweat" (2005) en "Hadise" (2008) haar derde album, werd gisterenavond officiëel voorgesteld tijdens een party in de Carré in Willebroek.

Het nieuwe album bevat in totaal twaalf tracks waaronder haar Songfestivalinzending "Düm tek tek". Bij een eerste luisterbeurt klinkt het heel gevariëerd en er staan ook een heel aantal dansnummers op. Het is ook een fanalbum geworden en weerspiegelt heel goed wat de zangeres de laatste maanden heeft meegemaakt.

Zoals algemeen bekend is, schermt ze haar privé-leven af maar dit album is meteen ook een heel persoonlijk album geworden. Het is meteen ook haar manier van communiceren met haar fans door middel van de lyrics, haar songs en alles wat in het boekje staat.

Aan heelwat van die nummers heeft ze trouwens zelf meegewerkt. "Fast life" zal ook in Turkije op de markt komen en verder is er interesse vanuit Duitsland en Nederland. Hoewel ze in Vlaanderen nog steeds de eerste plaats bezet met "Düm tek tek" wordt er nu reeds gedacht aan een opvolger en dat wordt de titeltrack, "Fast life".

Het wordt alvast een drukke zomer voor de Molse zangeres. Eerst gaat ze de dansstudio intrekken om haar nieuwe show op poten te zetten en dan trekt ze met de liveband op tournee in zowel België als het buitenland en dit met haar nieuwe repertoire. (bron : Belga)

26-05-2009 om 12:44 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'The One Man show' : vanavond lachen geblazen met Adriaan Van den Hoof.

 Op maandag 30 maart jongstleden startte het eerste net van de openbare omroep met een nieuwe laatavondquiz. 'The One Man show', gepresenteerd door Tom 'The One Man' Waes. Elke dag ontvangt hij één Bekende Vlaming die hij alle vragen stelt die niemand hem of haar ooit durfde stellen. Miet Smet, Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991), Caroline Gennez, Erik Van Looy, Peter Van de Veire en Dimitri Leue zijn maar een paar namen van de Vlamingen die we in deze quiz mogen verwachten.

 De Bekende Vlaming die centraal staat, is tegelijkertijd ook het quizmateriaal van de avond. Alle quizvragen vloeien voort uit wat de centrale man of vrouw van de 'The One Man show' Tom in het oor fluistert.

'The One Man show' is een quiz zonder punten. Alleen de rangschikking telt. Als een kandidaat juist antwoordt op een vraag, stijgt hij een plaats in de rangschikking. Antwoordt hij fout, dan zakt hij een plaats. En die plaats is in het spel heel belangrijk.

Tom neemt immers drie keer afscheid van een kandidaat. Drie keer moet de laatste in de rangschikking onherroepelijk naar huis. De twee kandidaten die op het einde van de quiz bovenaan de rangschikking staan, gaan door naar de volgende aflevering. Maar eerst moeten ze nog een vraag beantwoorden. De vraag van 1.000 €.

De vijf quizkandidaten zijn vijf onbekende Vlamingen. Sympathieke mensen met een grote algemene kennis die op een gezonde manier het reilen en zeilen van bekend Vlaanderen volgen. Een student, een huismoeder, een dokter, een agent, een reclamemaker, een bankbediende of een grootvader.

Zoals hierboven reeds aangehaald gaan de twee besten van elke aflevering door. In de volgende aflevering krijgen ze het gezelschap van drie nieuwe kandidaten. Op die manier komt het er voor elke kandidaat op aan zo lang mogelijk te overleven in 'The One Man show'. En ondertussen zo veel mogelijk geld te verdienen.

In de finaleweek van 'The One Man show' nemen de twaalf sterkste kandidaten van het seizoen het tegen elkaar op voor de eindoverwinning. Ruben Corthouts en Anneleen Van Malderen komen na hun goede prestatie van gisteren een stap dichter bij de finale van overmorgendonderdag 28 mei. Vanavond nemen ze het op tegen drie nieuwe kandidaten in een aflevering over Adriaan Van den Hoof.

Adriaan Van den Hoof zit vanavond in de groene zetel en dat is lachen geblazen. De kandidaten krijgen niet alleen een portie smeuïge moppen geserveerd, maar ook vragen over Adriaans passie voor Expo '58. Om hen te plagen, reageert hij zijn aversie voor cijfers op hen af. Adriaan lijdt immers aan dyscalculie.

* de kandidaten :

-
Ruben Corthouts woont in Berchem en heeft rechten gestudeerd. Hij is nu al twee jaar stagiair-advocaat. Ruben speelde drie keer mee en won 1.000 €. Hij is toe aan zijn vierde deelname.

- Anneleen Van Malderen is een 26-jarige sociaal verpleegkundige uit Sint-Amandsberg. Als ze verliest, kookt het, want Anneleen kan niet tegen haar verlies. Anneleen won een van de drie afleveringen waaraan ze deelnam. Zij speelt vanavond voor de vierde keer mee.

- Pascale De Meyer is een ambtenaar van 48. Ze woont in Zelzate en is gek op Griekenland. Ze is verslaafd aan televisiequizzen. Pascale heeft al drie keer meegedaan aan 'The One Man show'. Eén keer won ze 1.000 €. Vandaag neemt ze voor de vierde keer deel.

- Bart Peeters woont in de provincie Antwerpen, maar daar houdt elke vergelijking met zijn beroemde naamgenoot op. Bart is dertig en woont in Herentals. Bart is treinbestuurder bij de NMBS. Bart heeft al drie keer meegedaan. Eén keer won hij 1.000 €. Vanavond neemt hij voor de vierde keer deel.

- Piet Labath is met zijn 57 jaar de oudste deelnemer van de finaleweek, maar dat maakt hem misschien extra gevaarlijk als tegenstander. Hij woont in Zottegem en gaat elke dag met de trein naar zijn werk, de Rijksdienst voor Pensioenen in Brussel. Piet deed al drie keer mee en won één keer 1.000 €. Ook hij speelt vanavond voor de vierde keer mee.

'The One Man show', VANAVOND om 22.00 op Eén na 'Koppen XL' met Annelies Van Herck. (bron en foto's : Eén)

26-05-2009 om 11:24 geschreven door Redactie  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Newsroom : Gert Winckelmans van 'Sara' naar 'Familie'.

 Op vrijdag 26 juni eerstkomende valt het doek over het achttiende seizoen van 'Famiie' (vtm). Die dag neemt de soap, waarvan Koen Wauters (Eurosong 1989, ESF 1991) de titelsong zingt, afscheid met een dubbelaflevering.

Na de zomer keert de serie terug en de krant Het Laatste Nieuws pakt vandaag uit met het nieuws dat Gert Winckelmans, die we onder meer kennen als Simon uit de telenovelle 'Sara', volgend seizoen zijn opwachting zal maken.

Net als in 'Sara' zal hij een rol in het modemilieu gaan spelen. Hij vervolledigt na Daisy Van Praet, Frank Van Erum, David Cantens, Robert de la Haye, Katrien De Becker en Marc Coessens de cast die de verhaallijnen extra zal gaan kruiden.

Daisy Van Praet zal Anneke van Hooff vervangen en zoals we eerder reeds berichtten maakt Robert de la Haye zijn opwachting als chirurg. Frank Van Erum zal een platenbaas spelen die Malika wil inpalmen en Marc Coessens (dokter Frank uit 'Wittekerke') krijgt een gastrol als psychiater. David Cantens krijgt een rol als een ex-vriend van Bart Van den Bossche.

Intussen heeft de commerciële omroep dit nieuws bevestigd. Gert zal vanaf november zijn opwachting maken en er de rol vertolken van Francis De Ridder.

De Ridder is een selfmade zakenman, die een neus heeft voor opportuniteiten. Hij bouwt een succesrijke keten van supermarkten uit, waardoor hij snel een aanzienlijk kapitaal verwerft.

Via Jennifer Verjans (Anneleen Liégeois, Eurosong 2004) leert hij MVM kennen, het modehuis van Marie Rose De Putter (Martine Jonckheere) en Véronique Van den Bossche (Anne Somers). Jennifer weet dat ze niet alleen als modeontwerpster in de smaak valt van Francis De Ridder. Ze maakt handig gebruik van zijn gevoelens om geld bij hem los te maken voor haar collectie.

De Ridder hoopt evenwel op meer dan een louter zakelijke relatie. Hoewel ze helemaal niet op mekaar gelijken : hij is een eerder traditioneel type, dat zich letterlijk thuis voelt in z'n dorp, zij is veel meer exotisch en kosmopolitisch. Ze kennen mekaar overigens al veel langer. Hij heeft zelfs nog op haar gebabysit.

Naast de hierboven reeds aangehaalde namen zal ook Hans Ligtvoet binnenkort de cast vervoegen. (foto : vtm)

26-05-2009 om 10:17 geschreven door Redactie  




VOLG ONS OOK OP TWITTER & FACEBOOK.



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs