Inhoud blog
  • Eerste duatlon van het seizoen in Geluwe op 25 maart 2012
  • Winterduatlon Geluwe 3,5 - 22 MTB - 3,5 op zaterdag 19 november
  • Laatste triatlon van het seizoen in Ieper op 18 september 2011
  • triatlon 1/4 niet stayer HUY op 11 september
  • 1/4 niet stayer triatlon Viersel op 28 augustus 2011
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    TRIATLON
    Triatleet Hannes Cool
    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.triatlon 1/4 niet stayer HUY op 11 september
    Mijn voorlaatste wedstrijd van het seizoen. Ik had nog een goeie trainingsweek achter de rug, maar de opeenvolging van de trainingen werden maar lastiger en lastiger. Toch snak ik al mentaal naar een rustperiode om niet meer te moeten trainen. Ik was benieuwd wat ik nog in huis had en hoe mijn vormpeil was, nu het seizoen op zijn einde liep.

    Ik wilde ook nog een wedstrijd voor de triatlon van Ieper doen om zo wedstrijdritme op te doen zodat ik nog sterk zou kunnen afsluiten!! Daarom heb ik deze triatlon uitgekozen. Het golvend landschap tijdens het fietsen was een goede waardemeter voor Ieper. Gelukkig was het lopen ook vlak zoals in Ieper. Toch was alles een beetje nieuw en ik was benieuwd hoe alles vandaag zou verlopen. Het weer was niet zo super, maar al bij al viel het goed mee.

    Normaal was ik niet de enige EFC - ITC atleet die aan deze triatlon ging deelnemen, maar door omstandigheden heeft Karolien door ziekte nog voor de wedstrijd startte de handdoek in de ring gegooid. Jammer want ze kon heel dicht eindigen vandaag, maar waarschijnlijk wel een wijze beslissing.

    De zwemstart vond zo'n 1600m verder van de wisselzone en we konden ofwel te voet, al lopend of met de bus naar daar gaan. Dan werd ons uitgelegd dat we zo rechts mogelijk moesten zwemmen, omdat er een zeer sterke stroming was. Eenmaal we in het koude water sprongen, moesten we toch heel lang wachten voor we het startschot hoorden. Ik kreeg zelfs koud, wat zeker geen goed teken was. Eenmaal ik het verlossende startschot hoorde, probeerde ik zo snel mogelijk te starten. Ik wist dat het zwemonderdeel heel belangrijk was, zodat de achterstand zo minimaal mogelijk zou zijn voor de fietsproef. Tijdens het zwemmen had ik niet echt een supergevoel, mijn armen voelden zwaar aan. Toch zwom ik na 500m in 2de positie en hield ook stand. Ik kwam als tweede uit het water en zag dat er nog iemand in mijn zog was gevolgd. De wissel verliep niet zo vlot, maar gelukkig wisselde mijn zwemgenoot nog slechter en mocht ik als tweede van start gaan met de fietsproef. Ik begon stevig te fietsen en was eigenlijk wel benieuwd naar het fietsparcours, want ik had het nog niet verkend. Na 3 km kwam er een klim die toch wel wat tegen viel, dan voelde ik al dat er iets ontbrak. Ik kon niet echt diepgaan en had vandaag niet veel power in de benen. Toch behield ik gelukkig mijn tweede plaats en ik zag niemand naderen. Dat gaf mij wel een goed gevoel en ik probeerde terug een stevig tempo te ontwikkelen. Eenmaal ik terug aan de wisselzone passeerde om aan de 2de ronde te beginnen, hoorde ik al dat ik een achterstand van 3 min had op de eerste. Ik kende natuurlijk het parcours niet en heb wat tijd verloren, maar toch voelde ik ook aan dat ik niet sneller kon rijden vandaag. Ik bleef wel mijn tempo aanhouden, want wist niet hoever de andere achter mij waren. Ik kwam aan de wisselzone aan en voelde mij toch wel vermoeid van de fietsproef. Hopelijk kan ik nog een goede loopproef afleggen, want ik begon te twijfelen aan mezelf wat ik nog in petto had. Na een woelige wissel vertrok ik. Ik kon direct een hoog tempo lopen, dat gaf me toch wel vertrouwen. Ik probeerde stelselmatig te versnellen, maar voelde aan dat dit vandaag onmogelijk was. Gelukkig kon ik mijn hoog tempo wel aanhouden. Eenmaal ik dichter bij het keerpunt kwam, zag ik de eerste passeren. Ik zag dat mijn achterstand groot was en zag hem ook heel soepel lopen. Ik wist al dat ik vandaag niet zou gaan winnen. Nu moet ik wel nog tweede eindigen en pepte mezelf op om een zo hoog mogelijk tempo te ontwikkelen in het lopen. Eenmaal het keerpunt genomen, keek ik uit waar mijn tegenstanders waren. Eenmaal ik ze zag, had ik toch een geruststellende voorsprong. Normaal gezien als ik geen inzinking krijg moet ik mijn 2de plaats behouden. Toch kreeg ik het de 2de ronde heel lastig. Ik begon meer en meer af te zien. Ik had dan ook een duidelijk verval in de tweede ronde. Gelukkig zonder erg want ik kwam bevrijdend als tweede over de finish!!

    Ik was natuurlijk heel gelukkig met mijn tweede plaats, maar toch was er iets dat me verontrustte. Ik had heel de wedstrijd geen goed gevoel gehad en dat zou wel eens kunnen dat ik iets tekort zou hebben. Hopelijk herstel ik goed van deze inspanning, zodat ik dan een laatste keer kan ontploffen in Ieper.

    ps: Ik kreeg dat nog een mooi cadeau als ik aan de finish aankwam. Ik kreeg een blaadje waarop er stond dat ik naar de dopingcontrole moest gaan. Dat was toch al een tijdje geleden!!

    De uitslag kun je terugvinden in de bijlage.










    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 02/07-08/07 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 22/11-28/11 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Wedstrijdkalender

    15/07/2012 1/3 niet stayer triatlon Aarschot 22/07/2012 Ironman 70.3 Antwerpen(halve triatlon) 29/07/2012 Nisraman 15/08/2012 1/4 stayer Izegem 19/08/2012 1/4 niet stayer Ieper 8/09/2011 1/8 stayer Beernem 16/09/2011 1/4 BK stayer Mechelen



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs