Foto
Inhoud blog
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • TRIATLON: Simon De Cuyper 25ste in laatste oefengalop
  • FOTO: ondertussen hier een beetje verder in London
  • ALGEMEEN: vier atleten nemen deel onder olympische vlag
  • SURFEN: derde Olympische Spelen voor Sigrid Rondelez
  • ZEILEN: Wannes Van Laer op ontdekkingstocht in London
  • HOCKEY: nationale teams komen aan in London
    Heeft iemand een leuk verhaal over China? Doorsturen die handel!
    Foto

    UIT DE BUIK VAN DE SPELEN:

    Foto

    Joerie Devreese
    'Ola Olympia'

    Tombo in Peking & London
    Het vervolg van het eerste olympisch avontuur van een sportjournalist
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shorttracker Gysel wordt derde in B-finale 1.500m
    Shorttracker Pieter Gysel is zaterdag op de Olympische Winterspelen in Vancouver als derde gefinisht in de B-finale van de 1.500 meter. Hij moest alleen de Canadees Charles Hamelin en de Italiaan Nicola Rodigari voor zich dulden. In de totaalstand eindigde Gysel (29) als negende. De overwinning in de A-finale was voor de Zuid-Koreaan Lee Jung-Su. De Amerikaanse vedette Apolo Anton Ohno pakte de zilveren medaille, het brons ging naar zijn landgenoot J.R. Celski.

    De top zes en heel misschien een medaille: dat was de ambitie, een negende plek het resultaat: voor shorttracker Pieter Gysel werd de 1500 meter niet wat hij ervan verwacht had, maar echt ontgoocheld reageerde de 29-jarige Leuvenaar niet. "Dat is shorttrack hé: niet te voorspellen", vertelde hij. "Maar eerlijk is eerlijk: ik had niet mijn allerbeste benen vandaag. Dat is goed gebleken in de halve finale. Het zit in shorttrack soms in een klein hoekje: je moet risico's nemen en het hangt het niet alleen van jezelf af, maar ook van anderen. Ik ben negende in de wereldbeker: ik denk dat de plaats die ik hier haal ongeveer de plaats is waar ik thuishoor. Op een goeie dag doe ik het beter, maar vandaag zat er niet veel meer in denk ik", analyseerde Gysel ietwat gelaten zijn eerste wedstrijddag. "Ik vind dat ik het helemaal niet slecht heb gedaan. Ik ben geen 19 meer en weet hoe moeilijk het is om te presteren op toernooien als deze. Het heeft gewoon niet mogen zijn. Ik ga daar niet zielig over doen."

    Gysel komt in Vancouver nog in actie op de 1000 en 500 meter, afstanden waarop hij een plaats in de top-8 vooropstelde. Stelt hij die ambities nu bij? "Neen", klinkt het vastberaden. "Met het oog op die andere wedstrijden zal ik nu gaan bekijken wat er nog beter kon: technisch zal ik hier en daar wat moeten sleutelen en de ijscondities zijn moeilijk. Ik denk dat ik me daar nog iets beter kan aan aanpassen. Maar de vorm is algemeen goed. Ik heb gewoon net iets te veel moeten geven in mijn halve finale. Ik was net niet efficiënt genoeg. Ik zie geen enkele reden waarom ik op de 1000 meter niet voluit voor mijn kansen zou kunnen gaan. Top acht blijft de ambitie.

    Belgisch delegatieleider Eddy De Smedt toonde zich zaterdagavond best tevreden over de prestatie van shorttracker Pieter Gysel op de 1500 meter. "Je kan niet ontgoocheld zijn als je ziet op welke manier Pieter hier heeft geschaatst", vertelt De Smedt. "Hij heeft elke keer het beste van zichzelf gegeven. We hebben vandaag een erg strijdvaardige Pieter Gysel aan het werk gezien.. Pieter is gegaan voor de A-finale, maar het is een B-finale geworden. Ik zie hem liever op deze manier negende worden, dan dat hij zevende wordt omdat de rest van de deelnemers in de B-finale is gevallen. Je moet het totaalplaatje bekijken: Pieter is met zijn 29 jaar één van de oudsten in het circuit en ook het feit dat er meer Koreanen, Canadezen en Amerikanen aan de start komen, maakt deze sport veel intenser dan een paar jaar geleden. Er zijn nu gewoon veel meer toppers. Neen, ik ben best tevreden. Dit mag Pieter de komende dagen nog tonen. Ik kijk nu al uit naar zijn volgende wedstrijden", besluit De Smedt. Op woensdag 17 februari schaatst Gysel de reeksen van de 1000 meter. Drie dagen later, op zaterdag 20 februari, staan de halve finales en de finale op het programma. Op de 500 meter is het wachten tot 24 (reeksen) en 26 februari.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Archief per jaar
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk hier om te mailen.


    olympische links
  • Joerie Devreese
  • BOIC
  • Belgian Sports Technology Club

  • Links van olympische atleten
  • Ilse Heylen
  • Elco Van der Geest
  • Olivier Cauwenbergh
  • Eline Berings
  • Kristof Beyens
  • Kim Clijsters
  • Tim Maeyens
  • Bobslee België
  • Jerke Van den Bogaert
  • Karen Persyn

    Olympische atleten
  • Sven Nys
  • Evi Van Acker
  • Dirk Van Tichelt
  • Mouha-Gielen
  • Tom Van Geneugden


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs