Foto
Inhoud blog
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • OLA OLYMPIA: door het oog van ... onze Olympia-watcher
  • TRIATLON: Simon De Cuyper 25ste in laatste oefengalop
  • FOTO: ondertussen hier een beetje verder in London
  • ALGEMEEN: vier atleten nemen deel onder olympische vlag
  • SURFEN: derde Olympische Spelen voor Sigrid Rondelez
  • ZEILEN: Wannes Van Laer op ontdekkingstocht in London
  • HOCKEY: nationale teams komen aan in London
    Heeft iemand een leuk verhaal over China? Doorsturen die handel!
    Foto

    UIT DE BUIK VAN DE SPELEN:

    Foto

    Joerie Devreese
    'Ola Olympia'

    Tombo in Peking & London
    Het vervolg van het eerste olympisch avontuur van een sportjournalist
    31-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kevin Van Hoovels met de blik op London

    Tijdens Velofollies in Kortrijk is het Versluys Pro Mountainbike Team voorgesteld. Met Olympiër Kevin Van Hoovels, Sebastien Carabin en nieuwkomers Jeff Luyten en Jens Schuermans heeft manager Niek Lingier bijna de ganse nationale selectie in zijn rangen. Dit viertal wordt aangevuld met junior Mathieu Dehaeze. Centraal dit jaar staan natuurlijk de Olympische Spelen van Londen.



    In het Olympische jaar 2012 ging logischerwijze alle aandacht uit naar Kevin Van Hoovels, die zich op het voorbije WK in het Zwitserse Champery met de 15de plaats kon kwalificeren voor de Spelen van Londen. Hoofdsponsor Bart Versluys van de gelijknamige bouwgroep uit Oostende steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. «Het huidige team behoort tot de absolute top van België. De ambities liggen hoog in 2012. De resultaten vorig jaar waren zeer goed, maar kwamen toch enigszins onverwacht. Ik ben er van overtuigd dat we dit seizoen meer dan eens verrassend uit de hoek zullen komen».

    Ook teammanger Niek Lingier klonk optimistisch. «Centraal dit jaar staat natuurlijk Londen. Ik ben er van overtuigd dat Kevin er een mooi resultaat kan neerzetten. Zelf droomt hij van top-12 maar ik acht top-8, wat overeenkomt met een Olympisch diploma, mogelijk. Als de puzzel in elkaar valt, zoals op het voorbije WK reeds het geval was, is er veel mogelijk. Laten we ook niet vergeten dat we met Sebastien een tweede kandidaat binnen onze rangen hebben. Ook 'Séba' zou wel eens kunnen verrassen met een selectie voor de Spelen. Al wordt dit natuurlijk niet makkelijk, gezien het feit dat het pas zijn eerste seizoen is als elite».

    Kopman Kevin Van Hoovels blijft zoals altijd de bescheidenheid zelve. «Het is een enorme motivatie als je weet dat je naar de Spelen mag. Dit motiveert me enorm om er te staan. Ik ga er proberen een heel goed seizoen van te maken. Ik ga enorm veel trainen en aan mijn zwakke punten werken. Alles ziet er zeer positief uit. Als alles mee zit hoop ik in Londen een mooi resultaat neer te zetten. Voorts wil ik opnieuw goed presteren in de WB-wedstrijden en mijn prestaties van 2011 bevestigen. Belangrijk is dat ik in Zuid-Afrika een goed resultaat neer kan zetten. Zo heb ik een goede startpositie voor de volgende WB's. De resultaten zullen dan wel volgen. Ik pak het met andere woorden op dezelfde manier aan als in het voorbije seizoen».



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Archief per jaar
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk hier om te mailen.


    olympische links
  • Joerie Devreese
  • BOIC
  • Belgian Sports Technology Club

  • Links van olympische atleten
  • Ilse Heylen
  • Elco Van der Geest
  • Olivier Cauwenbergh
  • Eline Berings
  • Kristof Beyens
  • Kim Clijsters
  • Tim Maeyens
  • Bobslee België
  • Jerke Van den Bogaert
  • Karen Persyn

    Olympische atleten
  • Sven Nys
  • Evi Van Acker
  • Dirk Van Tichelt
  • Mouha-Gielen
  • Tom Van Geneugden


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs