Inhoud blog
  • Op kamp
  • Boeken
  • Twins
  • Ik ben er nog!
  • Herfst
    Zoeken in blog

    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    qkoorts
    www.bloggen.be/qkoorts
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ortisi
    www.bloggen.be/ortisi
    mia cotta

    14-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfst
    Bladeren vallen van de bomen, warme zonnestralen die verdwijnen, de duisternis die s'morgens al zo goed zichtbaar is.
     Mensen zijn moe en prikkelbaar, ook kinderen zijn vatbaarder voor snotneuzen en eeuwig durende hoestbuien.
     Maar ook al zijn we moe of ziek.... enkel de herfst heeft zo'n mooie uitstraling wanneer je in het bos loopt. De kleuren zijn talrijk aanwezig, het ritselend geluid van bladeren onder je voeten, het dorre verdwijnt en maakt plaats voor een stralende natuurlijke omgeving.
      Zo slecht kan de Herfst nu toch ook niet zijn!

    14-10-2009 om 11:53 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.studeerdag
    Vandaag is het enkel mij en mijn computer.
    Kinderen naar school gebracht, ventje vertrokken, keuken opgeruimd en een heerlijke dampende verse kop koffie staat voor mij klaar.
     Ik zou wel kunnen aarden zo elke dag thuis werken, maar dan wel met een doel voor ogen natuurlijk.(boek schrijven bv)
     Vandaag is het studeren en werken geblazen; op zo'n afstanddag geven ze je genoeg opdrachten dat je aan winkelen niet echt toe komt.
    Maar door deze module te volgen ben ik er nu pas echt van overtuigd dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Wel hoop ik nooit de typische schooljuffrouw te worden en hoop ik gewoon mezelf te blijven. De kennis die ik heb wil ik graag doorgeven aan de jeugd waarvan ik zeker ben dat ik met hen goed overweg zal kunnen.
     Dus vrienden, word ik toch zo; trek dan aan mijn oren, schreeuw het uit of wat dan ook.......maar dit moet ik gewoon doen voor mezelf. Ik voel hoe het zotte meisje stilaan in mij terug keert en haar wil ik nooit meer verliezen.
     Zo ik zal eens aan mijn berg opdrachten beginnen; maar voor een babbel of wat plezier laat ik alles vallen.
    Fijne week en tot...

    28-09-2009 om 10:12 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo
    Hai,
    We zijn er weer.
    Na mijn examen in juni was ik leeggezogen. Het schrijven liet me koud.
    Ik kon het niet opbrengen ook maar iets te schrijven, zelfs mailen naar vrienden was even te veel.
    Wel heb ik genoten van de zomer en het zalig niets doen.
    Geen stress, geen kinderen op en af brengen om dan maar te zwijgen van het overal op tijd komen.
    Maar,
    aan alles komt een eind, dus ook aan het luie leven.
    September nam weer een bloeiende en rijke start, met opnieuw genoeg energie om alles weer aan te kunnen.
    Sinds vorige week ben ik ook opnieuw begonnen met een nieuwe module(lerarenopleiding), dcp werd het dit keer.
    Ik zie het echt helemaal zitten. Veel werk en voorbereiding dat wel maar vooral het inoefenen van les geven.
    Ik hoop ook deze blog wat weer te kunnen aanvullen en mijn schrijven weer wat op te frissen.
    Tot de volgende
    Groetjes V

    20-09-2009 om 17:29 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een euforie!

    Na veel kopzorgen, slapeloze nachten en mijn hoofd volgestouwd trok ik naar het examen.
    Het was moeilijk- even vreesde ik voor een black-out.
    Enkel kalmte kon me redden en dat gebeurde ook, en stukje bij beetje kwam alles terug.
    Gisteren kwam de verlossing!
    Jawel- ik ben geslaagd! Ik mag naar een volgend jaar.
    Maar eerst een paar maanden van heerlijke rust, met veel lectuur en verhalen schrijven.
    Ook mijn blog zal ik nu wat bijwerken.
    Tot dan.

    10-06-2009 om 19:27 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vreugde
    Ze zijn er!
    De tweeling van mijn nichtje.
    Een jongen en een meisje, met hun 2.800kg en 2.600kg, een lengte van 48 en 46 cm maken Arne en Lina; want zo is hun naam meteen een goede start.
    Na maanden van puffen en blazen mag het resultaat er best wezen.
    En ik, als groottante(of hoe noem je dat nu....) ben heel trots, wat zeg ik apetrots. Want mijn nichtje betekent veel voor mij, alsook die kleine hummeltjes.
    Welkom lieve schatten!

    13-05-2009 om 17:50 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag

    wat gisteren een luie zondag moest worden werd er eentje van oplossen van doelstellingen en het maken van opdrachten.Mijn hoofd die nu nog leeg is zal de komende vier weken volgestouwd worden met begrippen en doelstellingen. Ze zullen mijn zondagen behoorlijk actief houden.
     Niets is zaliger dan op zondag languit in je zetel te liggen, wat tv kijken en wat doelloos rondhangen. Niets moet, alles mag.
    Ook is zondag mijn minst favoriete dag. Een verklaring heb ik daar niet voor, het is gewoon zo.Misschien komt het net doordat het een dag is zonder verplichtingen....
    Geef mij maar een lekkere drukke dag, zo eentje dat je niet weet waar je hoofd staat maar er achteraf een voldaan gevoel van je afglijdt...zalig!
    Net daarom ben ik opnieuw gaan studeren. Ik hou van de drukte en de verandering in mijn leven.

    04-05-2009 om 13:24 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stageplekje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Al weken bel ik rond om toch maar een stageplaatsje te bemachtigen om gewoon 4 uurtjes te observeren in het vak waarin je later zelf les zou kunnen in geven!!!(lange zin ik weet het-ben te opgewonden...)
    Te druk.
    Geen plaats.
    Sorry...
    Tot ik vandaag nog een laatste poging ondernam naar een school waarvan ik dacht....
    Tot mijn grote verbazing waren ze supervriendelijk, hebben ze hemel en aarde verzet om toch nog een gaatje van 4 uur voor me te vinden.
    Zo zie je maar, met vooroordelen kom je nergens.
    Ik ben blij dat mijn zoektocht daar geeindigd is en kan ik eindelijk beginnen aan mijn grote opdracht!

    28-04-2009 om 15:21 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studeren is begonnen(lerarenopleiding)
    De eindmeet halen voor DCA, dat is de bedoeling.
    Opdrachten afwerken, observeren en vooral studeren!
    Iets waar ik me vanaf maandag echt moet op toeleggen wil ik het halen.
    Erover nadenken mag ik niet, anders stokt mijn adem en begin ik te paniekeren.
    Nog een goede maand te gaan. Stap voor stap en met een goede planning zal het me dit keer ook wel lukken.
    Mijn motivatie en wilskracht geven nooit op, nu nog de inspanning en alles komt goed..hm!
    Geen lange tv-avonden, geen leesboek in bed-bad meer. Voorlopig toch!
    Veel water drinken zou ook de geest zuiveren, proberen maar.

    26-04-2009 om 20:25 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlangend

    Verlangend kijken we uit naar de tweeling van mijn nichtje. Mijn grote zus die oma wordt(voor de tweede en derde keer) is momenteel een vat vol zenuwen.
    Vijfendertig weken zwangerschap is op zich al een grote prestatie. Ze puft en zwoegt om alsnog die eindmeet te halen. Twee weken wil ze het nog volhouden.Dat lukt haar wel!
    Door mijn werk verzorg ik dagelijks die kleine lieve hummeltjes, geef ze hun badje, troost ze waar nodig is....
    Maar het gevoel ik krijg als ik naar mijn nichtje kijk is onbeschrijfelijk mooi. Zij straalt als toekomstige mama! Ooit was ik haar oppas en zie; nu wordt ze zelf al mama.

    25-04-2009 om 11:35 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    19-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carpe diem!

    Meestal overweeg ik de woorden en zinnen heel goed ,voor ik ze op mijn toch nog niet helemaal uit de startblokken geschoten blog plaats.
    Vandaag schrijf ik gewoon zoals het in me opkomt. Een vriend zei me ooit dat ik op mijn best ben als ik vanuit mijn gevoel schrijf.
    Als flair-lezeres las ik vorige week het verhaal van de jonge Mieke wiens verhaal niet goed zou eindigen. De grond schoof weg onder mijn voeten toen ik even later op haar blog las dat ze op Paaszondag de strijd tegen de ziekte verloren had. De dagen die daarop volgden leefde ik mee met de tekstjes en liedjes die haar man en zus op haar blog plaatsten. Alhoewel ik Mieke niet gekend heb kon je aan alles voelen wat een warm persoon ze was. Veel te jong is ze uit dit leven gerukt!
    Het laat je even stilstaan bij je eigen leven.
    En opnieuw spreek ik de woorden CARPE DIEM uit, want morgen kan het allemaal voorbij zijn.

    19-04-2009 om 11:28 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het tolt in mijn hoofd
    Ik ben er weer.
    Ja, ik weet het!
    De didactische competentie algemeen- de module die ik nu doorspartel van de lerarenopleiding tolt in mijn hoofd. Beginsituaties, doelstellingen, leerplannen...
    Raak ik hier ooit aan uit?
    Vorige week had ik vakantie. Geen pen of studieboek nam ik ter hand; waarom zou ik!
    Wel genoot ik van de rust en het nietsdoen.In mijn hoofd werd het leeg, een soort van vrijheid kwam voorbij gevlogen. Mijn tijd verdreef ik met tv- kijken en het lezen van een paar echte chiclits- books. Misschien een grote zonde in de literatuur, voor mij een waar genot!

    08-03-2009 om 15:26 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onweerstaanbaar
    Als ik na een klote werkdag de deur van de koelkast open doe, ligt hij daar...
    Met zijn uitdagende aanblik kijkt hij me vanuit zijn koele plekje aan.Omringd door stoere gezonde vrienden verleidt hij me telkens weer.
    Het schuldgevoel verdwijnt van het moment mijn trillende handen hem aanraken en hem daarop van zijn gewaad bevrijden.Zijn mooie bruine kleur maken hem nog aantrekkelijker en sensueler.
    Zacht raakt hij mijn lippen aan en slaagt erin nog verder te gaan.
    Zo onweerstaanbaar is die zachte zoete smaak op mijn al even zoete tong.
    Een reep chocolade; voor mij een ware verslaving!

    01-02-2009 om 21:10 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er zijn...
    Er is de maan, de zon....
    Er zijn de sterren aan de hemel.
    Maar ook zijn er mijn eindeloze gedachten, verlangens, dromen en fantasie.

    29-01-2009 om 21:47 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    26-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo

    Hallo,

    Hier ben ik dan. Na veel wikken en wegen maakte ik dan toch mijn eigen blog aan.
    Mia cotta staat voor: mijn strijd. Niet dat ik een strijd voer tegen een ziekte of zo.
    Het is meer een strijd met mezelf en wie of wat ik nu ben.
    Viodonna: donna betekent vrouw, Vio is een klein deeltje van mijn naam. Meer zal ik ook niet prijs geven.
    Een beetje mysterie kan geen kwaad.
    Waarom ik deze blog nu aan maak; ik schrijf heel graag. Door gebrek aan tijd zal ik op deze manier verplicht zijn om af en toe een stukje te schrijven. Momenteel volg ik de lerarenopleiding waarvan ik de opstapmodule al achter de rug heb. Volgende week start ik met een nieuwe module. Ik hou jullie wel op de hoogte!
    Schrijven is een passie. Eerlijk gezegd had ik beroepshalve liever iets gedaan met schrijven; maar ik ben realistisch!
    Mijn grammatica en zinsbouw zijn zeker nog niet wat ze moeten zijn; maar op die manier wil ik me echt verbeteren. Af en toe volg ik een schrijfcursus, zo leer ik het schrijven met vallen en opstaan.
    Momenteel werk ik als kraamverzorgende in de thuiszorg. Een heel boeiende job; vooral veel verschillende contacten. Omdat ik me niet voldaan voel op werkgebied ben ik op zoek gegaan naar meer. Vandaar ik nu de lerarenopleiding volg in de hoop jongeren warm te kunnen maken voor het beroep van verzorgende.
    Ik hoop in deze blog met veel gevoel te kunnen schrijven, misschien anderen warm te kunnen maken om dan toch die stap te durven zetten opnieuw te studeren.
    Het is nooit te laat!
    Vele groetjes en tot de volgende....

    26-01-2009 om 14:00 geschreven door viodonna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    mijn bloggenoten
  • dagoog
  • Tine mortier

  • Blog als favoriet !

    Foto

    Foto


    Welkom op mijn blog!
    Archief per week
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 26/01-01/02 2009


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    qkoorts
    www.bloggen.be/qkoorts
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wesemael_jp
    www.bloggen.be/wesemae

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs