Inhoud blog
  • Catwalk in New York..
  • Catwalk in Parijs..
  • Catwalk in Milaan..
  • Beauty
  • haarmode
  • kledingtips
  • Trends 2006 voor de kinderen
  • Lingerie
  • Trends 2006 voor de man
  • Over de merken...
  • Trents 2006 voor de vrouw
  • Merken
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
     
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Tinj_Saarj

    25-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalk in New York..

    Calvin Klein

    Calvin Klein, geboren als Richard Klein is een wereldberoemde Amerikaanse modeontwerper van Joodse afkomst.
    Zijn naam is tevens de merknaam van zijn voormalige kledingbedrijf Calvin Klein Inc, die hij samen met zijn jeugdvriend en zakenpartner Barry Schwartz in 1968 oprichtte.

    Klein studeerde af aan de Fashion Institute of Technology van New York in 1964 waarna hij zijn eigen bedrijf begon. Zijn merk ondergoed was een in de jaren tachtig een hit, mede door zijn revolutionaire advertentiecampagne met verschillende bijna-naakt modellen in exotische houdingen. De advertenties maakten wereldsterren van de afgebeelde modellen, waaronder Kate Moss, Mark Wahlberg en Christy Turlington.
    Uiteindelijk verkochten de oprichters Barry Schwartz en Calvin Klein in 2003 hun modebedrijf aan de Amerikaanse kledingmultinational Phillips-Van Heusen Corporation.

















    Diesel

    Diesel is een Italiaans kledingmerk, dat zich zowel op mannen als vrouwen richt. Het is in 1978 in Molvena opgericht.















    Lacoste

    La Chemise Lacoste is een Frans kledingbedrijf. Het is opgericht door René Lacoste, een beroemde Franse tennisspeler, en André Gillier. Het bedrijf ontwerpt, produceert en verkoopt kleding, schoeisel, parfum en monturen over de hele wereld. Het bedrijf wordt gemakkelijk herkend door zijn groene krokodil. Het hoofdkantoor van La Chemise Lacoste staat in Parijs, Frankrijk.
































    25-05-2006 om 11:05 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalk in Parijs..

    Chanel

    Het Huis van Chanel is een Frans haute couture modehuis, gevestigd te Parijs. Het modehuis is opgericht in 1909 door Coco Chanel en het begon als een klein accessoirewinkeltje voor vrouwenhoeden. Chanel werd beroemd door de wereldberoemde parfum Chanel No. 5 en het Chanel-pakje, bekend van Jacqueline Kennedy Onassis.

    Chanel SA is een van de weinige onafhankelijke modehuizen ter wereld. Het bedrijf geeft geen interne informatie vrij en tevens geen financiële informatie. Alain Wertheimer is bestuursvoorzitter van Chanel en Francoise Montenay en Maureen Chiquet maken ook deel uit van de raad van bestuur. De Wertheimer-familie controleert het bedrijf en naast het hoofdmerk bezit het modehuis ook Eres en Paraffection.

    Na de lancering van Chanel No. 5 in 1921 werd het modehuis over de hele wereld bekend als producent van haute couture en werden de modeartikelen van Chanel door de high society uit Londen, Parijs, Rome en New York gekocht. Coco Chanel woonde bijna haar hele leven in het Hôtel Ritz, waar tot op de dag van vandaag haar suite is behouden (Coco Chanel Suite). De Duitse modedesigner Karl Lagerfeld zwaait tegenwoordig de scepter over het modehuis.

























    Dior

    Christian Dior was een beroemd en invloedrijk Frans modeontwerper.

    Christian Dior werd geboren op 21 januari 1905, in Granville, Normandië (Frankrijk). Hij verhuisde met zijn ouders naar Parijs, waar hij later Politieke Wetenschapppen studeerde. Hij interesseerde zich voor architectuur, en schetste in zijn vrije tijd onder meer kleding, die zo goed waren dat hij ze verkocht aan couturehuizen en hij illustreerde de modebijlage van Figaro. Dit talent leidde ertoe dat hij in 1938 als ontwerper werd aangenomen Robert Piguet. In 1941 stapte hij over naar Lucien Lelong. Marcel Boussac, een textiel-tycoon, besloot 5 jaar later om Diors' modehuis te financieren, en kocht het huis aan de Avenue Montaigne in Parijs, waar het huis Dior nu nog altijd zijn thuisbasis heeft.

    In 1947 lanceerde Dior zijn eerste collectie voor de lente/zomer, die al snel bekend stond als de 'New Look': uiterst smalle tailles met uitlopende rokken. Dior is door het "La Chambre Syndicale de la Haute Couture" als haute couture modehuis erkend.Dior stierf onverwachts in 1957, en zijn assistent Yves Saint Laurent nam het roer over en presenteerde in 1958 zijn 1e collectie, Trapeze.Sinds 1997 is John Galliano aangesteld als Artistic Director van modemerk "Dior".




























    25-05-2006 om 10:52 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalk in Milaan..

    Burberry


    Het luxe-kledingmerk Burberry gaat zich begeven op de Indiase markt. Met de opening van de eerste winkel in India gaat Burberry mee in de laatste trend van de luxe modehuizen. India blijkt steeds meer een lucratieve markt voor dit soort merken. Vorige weke werden de resultaten van het jaar 2005 bekend gemaakt. Vooral in Azie doet het merk het goed, met name in Hong Kong, Korea en Zuid-Oost Azië. Directeur Rose Marie Bravo: “De retailverkoop was het hoogtepunt van het vierde kwartaal van Burberry. De goede reactie van consumenten op de voorjaarscollectie, met name de vrouwenkleding en een goede reclamecampagne hebben bijgedragen aan de sterke prestaties van de winkels. Ook de lancering van de nieuwe geur, Burberry London, deed het goed.”
    Burberry viert dit jaar haar 150-ste jubileum.


        











    Bikkembergs

    De Belgische ontwerper Dirk Bikkembergs was al de officiële ontwerper van de voetbalploeg Inter Milaan en ontwerpt de volgende drie jaar de kleren die de spelers van FC Barcelona naast het veld dragen. Die passie heeft hij nu uitgebreid: hij kocht de amateurploeg van Fossombrone, het Italiaanse plaatsje waar hij zijn kantoren heeft.

    ,,Il Bikkembergs Fossombrone'' speelt de wedstrijden in de traditionele kleuren van de ploeg: wit en azuurblauw. Na de wedstrijd dragen de spelers niet het gebruikelijke maatpak, maar een jeans met een leren jasje dat is gemaakt op het patroon van de traditionele trainingsjas. De naam Bikkembergs staat niet op de uitrusting, wel het bekende logo van de gestileerde voetbalspeler.

















    Dolce & Gabbana

    Hier zie je duidelijk de kleuren van zomer 2006, zwart & wit.
















    Gucci

    Huis van Gucci is een van oorsprong Italiaans, maar in Nederland statutair gevestigd, modeconcern. Het is opgericht door Guccio Gucci (1881—1953) in Florence in 1921. Het is momenteel in handen van het Franse modeconglomeraat Pinault-Printemps-Redoute (PPR).

    In het verleden is het vaak een prooi geweest voor een overname door het Franse concern Louis Vuitton Moët Hennessy, maar Gucci heeft meerdere malen kunnen ontsnappen aan een overname door LVMH. Zo werd de Gucci Group een beursgenoteerd bedrijf in 1995, genoteerd aan Euronext Amsterdam (primair) en aan de New York Stock Exchange. In 1996 gaf het bedrijf nog meer aandelen uit, om te voorkomen dat het een goedkope prooi werd voor overnamekandidaten. Uiteindelijk werd het concern in 2004 doormiddel van een vriendelijk overnamebod, overgenomen door PPR en sinds eind 2004 is Gucci niet meer een beursgenoteerd bedrijf, maar een volledig onderdeel van Pinault.




















    25-05-2006 om 10:40 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (22 Stemmen)
    21-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beauty

    Beauty

    Hier hebben we een pagina gemaakt over make-up, hoe je het moet gebruiken, enkele tips, enz ..



    * Tips :
    De basis
    Allereerst doen we het gehele gezicht met een dekkende stick. Er zijn verschillende van deze sticks te koop, van verschillende merken en in verschillende kleuren. Eventueel zijn dekkende sticks en crèmes te koop in de specialistische travestiewinkels, maar dat is niet noodzakelijk.

    De juiste kleur bij je gezicht vindt je door de stick op de kaaklijn te testen. Daar moet de kleur van de stick niet opvallen. Dan heb je de juiste kleur te pakken.

    De eerste laag met deze stick goed opwrijven over je gezicht. Veel mensen gebruiken hier de zogenaamde make-up sponsjes voor.

    Na het opbrengen van de stick moet je afpoederen met een losse poeder. Dit fixeert de basismake-up en verfijnt de poriën, waardoor de make-up beter overkomt.
    Indien na het fixeren nog oneffenheden doorkomen, met name baardschaduw, dan herhaal je de behandeling. In plaats van de stick nu uit te wrijven, klop je hem echter in met je vingers, waardoor de verschillende lagen tot een geheel worden. Iedere laag stick opnieuw afpoederen. Doorgaan totdat je tevreden bent. (Let op dat je voor dagmake-up niet teveel lagen zet, dat ziet er in de zon wat overtrokken uit. Voor nachtmake-up kan je alles wel wat zwaarder aanzetten).

    Voor mensen met een lichte baard of zelfs geen, kan gebruik gemaakt worden van compact poeders. Ook deze zijn in verschillende tinten verkrijgbaar. In feite bevatten deze compact poeders al een soort foundation, wat in de plaats komt van de hiervoor beschreven stick.

     

     

    Shapen
    Harde lijnen in het gezicht zijn niet zomaar te verwijderen. Met make-up kan je echter wel de accenten verleggen, waardoor ze minder opvallen. Dit wordt "shapen" genoemd. Dit doe je door met een compact poeder die 1 a 2 tinten donkerder is dan de kleur die je gebruikt hebt voor de basis, schaduwvlakken aan te brengen naast de harde lijnen in je gezicht. Denk hierbij vooral aan je kin en de kaaklijn.

     

     

    Ogen
    begin altijd met de wenkbrauwen. Ook al zijn je wenkbrauwen wat grover, borstel ze in ieder geval in de richting van de haargroei uit. Uiteraard is het mooi als je de mogelijkheid hebt de wenkbrauwen volledig te epileren, maar als je maar een klein beetje wilt doen, richt je aandacht dan vooral op de buitenkant van je oog. Veel mannen hebben een lange, afdalende wenkbrauw. Door die buitenkant te verwijderen krijg je een veel opener blik en komt de oogmake-up veel beter uit.

    De potloodjes die je gebruikt slijp je voor ieder gebruik een keer rond. Rondom de ogen zijn veel bacteriën aanwezig en zo voorkom je infectiegevaar. Met een wenkbrauwpotlood teken je de wenkbrauw in volgens de haarlijn. Zet de kleur voller aan bij de ogen en laat het verlopen naar de oren toe. Indien aan de buitenzijde is geëpileerd kan je daar een accentboog trekken. Werk zo dat openheid naar boven ontstaat. Dat geeft "ruimte" voor de oogschaduw.

    Voor de keuren die je gaat gebruiken moet je bedenken dat lichte kleuren (wit, beige) het oog groter laten lijken. Het gehele oog wordt aangezet met een dergelijke basiskleur. Dit geeft weer het effect van "ruimte" rond je oog. Boven je oog zit de arcadeboog. Dit is de rand van het bot van de oogkas. Bij sommigen is die erg duidelijk zichtbaar, bij anderen minder. Indien je de arcadeboog wilt accentueren maak je het niet-bewegend ooglid donkerder. Als je juist de arcadeboog wilt camoufleren, zet je het niet-bewegend ooglid aan met een accentkleur.

    Belangrijk voor een mooie oogmake-up is dat je de kleuren goed in elkaar laat overlopen.

    De eyeliner zet je net tegen de wimperhaartjes aan op. Bij de neus begin je dun, naar buiten toe mag de lijn iets dikker worden. Als je een streepje te hard vindt kan je deze met een klein kwastje of een wattenstaafje vervagen. Dat vervagen is sowieso belangrijk. Harde lijnen maken dat het gezicht er grof uit gaat zien. Zorg er dus voor dat alle make-up rustig in elkaar overvloeit.

    Tenslotte de mascara. Als je voor de spiegel staat je hoofd iets omhoog doen en recht vooruit in de spiegel kijken. Zet het borsteltje van boven af op de wimpers en rol de kwast naar je gezicht toe, terwijl je hem een beetje laat dalen. Hierdoor lopen de haren vast in het rollertje. Daarna trek je met langzaam je ooglid op, waardoor de haren uit het rollertje worden getrokken en langs de mascara. Voor het onderste ooglid geldt ongeveer hetzelfde, al is het daarmee moeilijker met het ooglid de haren weer uit het borsteltje te trekken. Dat doe je dus door rustig het borsteltje door te rollen naar boven.

    Vaak krijg je spettertjes op nadat je de mascara hebt gezet. Deze zijn zeer eenvoudig te verwijderen met een wattenstaafje. Even vochtig maken en met de tip op het spettertje zetten. Een korte draaibeweging en klaar.

    Blijf alert. Make-up is bedoeld als verfraaiing. Zorg dat het niet te nadrukkelijk aanwezig is. En blijf je ook bedenken: het kan er altijd weer af. Als je niet tevreden bent, doe het dan gewoon opnieuw.

     

     

    Blusher
    Het "ideale" gezicht is ovaal, eivormig. De meeste gezichten zijn echter lang of erg rond. Met rouge kan je er voor zorgen dat je gezichtsvorm optisch meer de ovale vorm heeft. Als basis is het verreweg het makkelijkst om uit te gaan van een half maantje onder je jukbeen. Zet hiertoe de kwast aan voor op je gezicht, onder het jukbeen. Wrijf de rouge schuin omhoog naar je oren toe uit.
    Een veelvoorkomende fout is dat de rouge op de wangen wordt aangezet van boven naar beneden. Daarmee maak je het gezicht juist langer. De makkelijkste manier om de ideale lijn te vinden is je wangen inzuigen. De bovenkant van het kuiltje wat zo ontstaat is het gebied wat je moet hebben.

     

     

    Lippen
    Zet de lippen eerst aan met lipliner. Dit voorkomt dat de lipstick in de loop van de tijd gaat uitlopen in je basismake-up en geeft bovendien een goede houvast tijdens het aanbrengen van de lipstick. Begin met de cupidoboog. Dit is het deel direct onder de neus. Volg zoveel mogelijk de natuurlijke vorm van de lippen. Als je de vorm van de mond optisch wilt beïnvloeden kan je dat vooral goed doen met de bovenlip. Overdrijf echter vooral niet met het aanzetten van de cupidoboog. Als je tevreden bent met het resultaat de lipliner eerst weer wat vervagen. Na de lipliner kan je de lippen invullen met je stick, eventueel met behulp van een kwastje of je vingers.

    Vaak hebben mensen last van velletjes op de lippen. Dit is erg verstorend voor een mooi gebruik van lipstick. Een goede tip: als je last heb van velletjes, borstel dan 's avonds zachtjes met de tandenborstel over je lippen.

    21-05-2006 om 14:29 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    20-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haarmode

    Haarmode zomer 2006


    Scherpe Kapsels met persoonlijkheid!

    Voor vrouwen geldt komend seizoen: Scherpe Kapsels met persoonlijkheid!
    Gestileerd en verzorgd haar is de trend voor dit lente/zomerseizoen. La Pape-illot is blij dat de trendsetters eindelijk het tijdperk van nonchalant gestileerde coupes ver achter zich gaan laten en dat er meer aandacht wordt besteed aan uiterst verzorgd haar.
    Volume en textuur zijn kenmerken van dit seizoen, maar dan wel aangepast aan je gezicht en persoonlijkheid. De krul blijft. Maar dan wel in een golvende vorm met veel glans en souplesse. Alles bij elkaar ligt het accent op rondere vormen.

     

    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn 
    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn
    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn
    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn
    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn

    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn

     

    Strakke Stoere Kapsels!
    Voor de mannen geldt komend seizoen: Strakke stoere kapsels!
    Ook bij de mannen zien we een nieuwe trend. Geen nonchalante coupes meer, maar verzorgde geraffineerde kapsels.Kenmerkend voor deze stijl zijn strak en clean met een perfect geknipte, stoere look.
    Hou je meer van langere kapsels, kies dan voor golvend haar zonder dat er lagen zijn aangebracht, dus niet ruig en nonchalant, maar net als bij de vrouwen verzorgd en gestileerd!

     

    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn
    Haartrends Lente | Voorjaar | Zomer 2006: Haarmode / Haarstijl / Haarlijn

    20-05-2006 om 19:53 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (46 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kledingtips

    Kledingtips


     
     
    Doe zoals de beroemdheden en laat niets aan het toeval over. Image iconen, zoals Madonna, Sarah Jessica Parker (Sex in the City) e.a. doen dagelijks beroep op image consultants en stylisten om een voorafbepaald weloverwogen imago uit te stralen. Zij laten zich adviseren door trendspecialisten die nauwgezet in de gaten houden wat nu juist in is en echt niet meer kan. Voor een normale job hoeft u
    natuurlijk niet zo ver te gaan. Toch kan u, door het naleven van bepaalde basisregels, het maximum uit uzelf halen en een succesvolle en actuele look creëren:

    - kies voor een aantal kwaliteitsvolle basisstukken met een goede snit en pasvorm in neutrale kleuren: zwart, grijs, donkerblauw, beige, bruin en wit
    - leg bij voorkeur accenten met accessoires in modieuze tinten en materialen: hemd en das voor de heren, sjaals en juwelen voor de dames
    - draag sterk contrasterende kleuren (wit-zwart) voor een 'power'-uitstraling, kies voor weinig contrast indien u vertrouwen en toegankelijkheid wil benadrukken
    - draag alleen stoffen die bij elkaar passen (dus geen linnen in combinatie met wol)
    - kies voor stoffen die niet teveel kreuken
    - vermijd blauwe jeans voor professionele aangelegenheden
    - zwart is trendy en artistiek, maar als je het dagdagelijks draagt valt u echt niet meer op.

    Uw kleding dient niet op te vallen! Zij is er enkel om uzelf beter tot uw recht te laten komen. U hoeft tegenwoordig ook niet meer over een megabudget te beschikken om actueel en professioneel gekleed te gaan. Wie slim is combineert duur met goedkoop en loopt af en toe ook langs bij tweedhandszaken! Beroemdheden zien we trouwens ook meer en meer verschijnen in 'vintage'-kleding (echte, goed bewaarde, klassiekers van vroegers, zoals een Chanel-mantelpakje).

    20-05-2006 om 19:43 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends 2006 voor de kinderen

    Modetrends kinderen

    Fruitige kleuren spelen hartje zomer de hoofdrol in de kindermode en zorgen voor vakantiestemming.

    De beachboys houden van sport en combineren de krachtige kleuren van de shirts en broeken met wit. De nonchalante bermuda’s van 3/4 tot 7/8 lengte overtuigen door diverse, functionele zakken.

    Bij de meisjes draait alles om nieuwe, vlotte, kleurige shirts en tops met glitterende applicaties en fantasievolle borduursels. Gecombineerd worden deze tops met  7/8 broeken en shorts van jeansstof of lichte katoen.

    De kleine meisjes houden niet alleen van zoetigheden, zij houden ook van de zogenaamde ’Candy-colours’ (suikerzoete kleuren). Vlinderprints en -applicaties zorgen naast bonte ruitdessins voor een heerlijk zomergevoel.

    De kleine jongens dragen het liefst krachtig gekleurde T-shirts met fotoprints in combinatie met de nieuwe afritsbroeken en surf bermuda’s. Laat de zomer maar komen!

    20-05-2006 om 19:39 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (14 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerie

    LINGERIE


    Geen vrouw zonder sexy lingerie éh:)
    de lingerie maakt de vrouw en natuurlijk 'kikn' de mannen daar wat op.
    Hier enkele merken van bh's & bikinis + wat uitleg ..






           Dolce & Gabbana


    Het bekende Italiaanse modelabel Dolce & Gabbana  brengt ook mooie lingerie, underwear en badmode uit. De lingeriecollectie voor Dames is grondig geëvolueerd en brengt nu ook een belangrijke uitbreiding van de cupmaten.
    Vroeger bracht Dolce&Gabbana Underwear Donna enkel B-cups uit; nu gaat de collectie van A- t.e.m DD-cup! Omwille van dit groter maatbereik en een perfecte pasvorm is de damescollectie Dolce & Gabbana Underwear voor een ruimer publiek toegankelijk. D&G kiest radicaal voor de gespecialiseerde lingeriewinkel als verkooppunt.

    Momenteel zijn er 2 seizoencollecties :
    • D&G of White Label met fellere kleuren en prints richt zich naar de jonge, trendy meiden, waarbij de prijsklasse zeker een troef is.
    • Dolce & Gabbana of Black Label gebruikt prestigieuze verfijnde stoffen…


    D&G Underwear Man 2006 wordt door befaamde Italiaanse topvoetballers gepresenteerd. 
    D&G:” Voetballers evenaren stilaan de supermodellen van de jaren tachtig. De pose  van Fabio Cannavaro en andere Italiaanse voetbalgoden in de nieuwste campagne voor herenondergoed van Dolce & Gabbana spreekt  boekdelen: alvast in de kleedkamer hoeven de heren zich niet meer te bewijzen…. De realiteit is dat de mannen nieuwe iconen hebben, zoals voetballers, en er uit willen zien zoals zij: gezond, rijk en knap!Hun lichaam wordt een object van verlangen dat verzorgd en getoond moet worden. Maar er telt meer dan de buitenzijde, waarschuwt Domenico Dolce:” Mannen willen zichzelf tonen, een drang die op natuurlijke kracht en innerlijk charisma steunt. De nieuwe man haalt kracht uit zichzelf, uit zijn houding en zijn beslissingen”. En uit zijn slip natuurlijk



     

    ******





    JLO, onweerstaanbaar in lingerie

    Jennifer Lopez is een naam als een mastodont, een icoon als zangeres en filmster. Haar recente initiatieven hoeven niet onder te doen voor haar successen in Hollywood. Naast parfums, lanceert JLO ook ondermode die in gans Europa een megasucces kent.
    De lingerie van JLO is sexy, funky en oogt very young. Bovendien wordt de ondermode lijn tegen een uitstekende prijs op de markt gebracht.
    De serie JLO weet Tweet op foto illustreert de polyvalentie van de collectie. Je kan er vele kanten mee uit. Best ook aantrekkelijk op een jeans of om on the beach boven een bikini aan te trekken.

    ******

    Marlies Dekkers

                                                               Marlies Dekkers

    Mode-ontwerpster Marlies Dekkers is een nieuwe lingerie trendsetter.

    -Zij gebruikt moderne materialen en heeft veel aandacht voor details en "finishing touch". Haar designs staan bekend om hun innovatieve bedrukkingen.


    - Ze houdt ervan vrouwen te behagen. De collectie vindt haar inspiratie in poëzie, moderne kunst, literatuur en film. 
                                                         Marlies Dekkers
     


    ******


      Badpak Sunflair

    *


    Verscheidenheid en creativiteit troef bij Huit, die een adembenemende collectie presenteert die u meevoert van de Kleine Antillen naar Afrika naar de Caraïben.

    *


    Opvallende décolleté,  spaghettibandjes en een diepe rugpartij en voorgevormde cups etaleren de  sjiek van Wolford (serie Island Chic).

    *


    Livia, getogen in Monaco,  weerspiegelt de mediterane, hete zomers in een kleurrijke collectie.

    *


    Aubade geeft lessen in verleiding … ook op het strand of aan het zwembad ! De stijl, kleurenkeuzes en prints die de Aubade-creaties zo uniek en aanlokkelijk maken, worden gesublimeerd door de exclusieve detailafwerking.

    *


    Als u van een originele bikini houdt die de aandacht van de mannen trekt, één adres : Nicole Olivier.

    *


               Wallis Blanc van Manuel Canovas : pure klasse en elegantie, met bijhorende accessoires.

    20-05-2006 om 19:06 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends 2006 voor de man

    Trends 2006



    Een collectie van carlo pignatelli grijpt terug op de jaren '60, revolutionaire jaren voor de mannenmode. en inderdaad, de collectie voor zomer 2006 is anders, minder klassiek- ja, meer revolutionair - dan gewoonlijk. Vrijheid en sensualiteit zijn de sleutelwoorden. De materialen zijn geraffineerd en fris. In de collectie veel fantasieën. De kleuren variëren van wit tot zwart, van geel tot turkoois, van cyclaam tot rood. De accessoires doen denken aan die van de rocksterren in de jaren '60 : vooral de opvallende armbanden en kettingen met vele hangers.

        

         

    20-05-2006 om 00:00 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    26-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de merken...

                                                 Over de merken!

    Adidas
    :

    Adidas is een Duits bedrijf dat sportkleding maakt. Het bedrijf is vernoemd naar de oprichter, Adolf (Adi) Dassler, die in 1920 begon met het maken van schoenen in Herzogenaurach, bij Neurenberg.

    Velen denken ten onrechte dat Adidas, net als Nike vernoemd is naar een gelijknamige mythologische figuur of dat het een acroniem is voor All Day I Dream About Sports.

    De broer van Adolf, Rudolf Dassler, is de oprichter van Puma (1948),dat ook in Herzogenaurach gevestigd is. De tweestrijd tussen de broers deelde ook de bevolking van het dorp op.

    Adidas kreeg het op het einde van de 20ste eeuw zwaar te verduren door de concurrentie van onder meer Nike. In 2006 slaagde Adidas erin zijn positie op de wereldmarkt opnieuw fors te versterken door de overname van Reebok.

    Adidas is een kledingsponsor voor professionele sporters of sportclubs.
    Onder deze sportclubs horen bijvoorbeeld:

    • AFC Ajax
    • Bayern München
    • AC Milan
    • Real Madrid




      Puma

      Puma AG is een Duitse onderneming gevestigd in Herzogenaurach. Het bedrijf werd in 1948 door Rudolf Dassler opgericht als PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler.

      Puma is met circa 1,5 miljard euro omzet en 3,910 medewerkers (2004) samen met Adidas (opgericht door Rudolfs broer Adolf Dassler) en Nike een van de grootste fabrikanten van sportartikelen ter wereld. Voor de marketing werden sponsercontracten met bekende sporters afgesloten.


      Nike

      Nike, Inc. is een bedrijf dat sportkleding en sportschoenen maakt. Bill Bowerman en Phil Knight richtten het bedrijf in 1962 op en vernoemen het naar de Griekse godin van de overwinning: Nike.

      Het verhaal gaat, dat op een ochtend de vrouw van Bowerman voor het ontbijt wafels bakte. Hij bedacht, dat de structuur van de wafels, wanneer toegepast in schoenzolen, de schoen zou verlichten. Hij fabriceerde een paar handgemaakte schoenen, met deze 'wafelzolen', en kwam tot de conclusie, dat de structuur van de zool bijdroeg aan het draagcomfort, het gewicht verlaagde en zodoende bijdroeg aan betere prestaties.

      Bill Bowerman was coach op de Amerikaanse Oregon University en actief betrokken bij de ontwikkeling van beter materiaal en betere trainingsmethoden voor sporters. Bowerman probeerde het maximale uit zijn atleten en hun materiaal te halen. Deze tweeledige aanpak, maakte van hem een succesvol atletiektrainer.

      Een van Bowerman's atleten, was Phil Knight, student Accountancy én een middenafstandsloper, die op het idee kwam om high-tech, goekope schoenen uit Japan naar Amerika te importeren, om zodoende de Duitse overheersing op de Amerikaanse sportkledingmarkt te bevechten.

      Nike is een zeer geliefd merk onder jongeren. Het wordt veel gedragen.

      Het hoofdkantoor van Nike is gevestigd in Beaverton, Oregon.Het Europese distributiecentrum is gelegen in Vorst in België en telt ongeveer 1500 werknemers. In het Amerikaans-Engels wordt de naam als "Naikie" uitgesproken, in het Brits-Engels als "Naik".


      Tommy Hilfiger

      Tommy Hilfiger (over de persoon zelf)  (24 maart 1951, Elmira, New York, Verenigde Staten) is een wereldberoemde Amerikaanse modeontwerper bekend van zijn eigen merk Tommy Hilfiger. Hij begint zijn carrière in 1969 als verkoper van hippe kleding. Al snel opent hij zijn eigen winkel ´People´s place´ in het noorden van de staat New York. Nadat deze zaken failliet gingen, vertrok Hilfiger in 1979 naar New York om een carrière als een modeontwerper te beginnen.

      Hilfigers eerste mannencollectie verschijnt in 1984. Ter promotie hiervoor start de destijds nog onbekende ontwerper een $3 miljoen kostende advertentiecampagne die luide: “De 4 geweldige Amerikaanse ontwerpers voor mannen zijn: R -- L -- P -- E -- C -- K -- T – H --.” (Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein en natuurlijk Hilfiger zelf). En met succes, want aan het einde van de jaren tachtig had Hilfinger al een omzet van meer dan $25 miljoen per jaar. Tot slot werd Hilfiger in 1995 wordt uitgeroepen tot ‘Menswear Designer of the Year’ door ‘the Council of Fashion Designers of America’.

      De Amerikaanse Tommy Hilfiger Corporation ontwerpt, produceert en verkoopt sportieve mannen- en vrouwenkleding, jeans en kinderkleding. De merken van het bedrijf bestaan uit Tommy Hilfiger en Karl Lagerfeld. Daarnaast brengt het bedrijf doormiddel van licentieovereenkomsten ook een brede reeks van aanverwante kleding, accessoires, schoeisel, geur en huis meubilering aan.

      Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 165 eigen winkels in Verenigde Staten, Canada en Europa als afzetgebied. Daarnaast verkoopt men producten via warenhuizen en gespecialiseerde winkels in de Verenigde Staten, Canada, Europa, Mexico, Latijns-Amerika, Japan, Hongkong, Australië en overige landen in het Verre Oosten.


      Lacoste

      La Chemise Lacoste is een Frans kledingbedrijf. Het is opgericht door René Lacoste, een beroemde Franse tennisspeler, en André Gillier. Het bedrijf ontwerpt, produceert en verkoopt kleding, schoeisel, parfum en monturen over de hele wereld. Het bedrijf wordt gemakkelijk herkend door zijn groene krokodil. Het hoofdkantoor van La Chemise Lacoste staat in Parijs, Frankrijk.


      Dior

      Christian Dior (21 januari 1905 - 24 oktober 1957) was een beroemd en invloedrijk Frans modeontwerper.

      Christian Dior werd geboren op 21 januari 1905, in Granville, Normandië (Frankrijk). Hij verhuisde met zijn ouders naar Parijs, waar hij later Politieke Wetenschapppen studeerde. Hij interesseerde zich voor architectuur, en schetste in zijn vrije tijd onder meer kleding, die zo goed waren dat hij ze verkocht aan couturehuizen en hij illustreerde de modebijlage van Figaro. Dit talent leidde ertoe dat hij in 1938 als ontwerper werd aangenomen Robert Piguet. In 1941 stapte hij over naar Lucien Lelong. Marcel Boussac, een textiel-tycoon, besloot 5 jaar later om Diors' modehuis te financieren, en kocht het huis aan de Avenue Montaigne in Parijs, waar het huis Dior nu nog altijd zijn thuisbasis heeft.

      In 1947 lanceerde Dior zijn eerste collectie voor de lente/zomer, die al snel bekend stond als de 'New Look': uiterst smalle tailles met uitlopende rokken. Dior is door het "La Chambre Syndicale de la Haute Couture" als haute couture modehuis erkend.

      Dior stierf onverwachts in 1957, en zijn assistent Yves Saint Laurent nam het roer over en presenteerde in 1958 zijn 1e collectie, Trapeze.

      Sinds 1997 is John Galliano aangesteld als Artistic Director van modemerk "Dior".


      Chanel

      Het Huis van Chanel (Chanel) is een Frans haute couture modehuis, gevestigd te Parijs. Het modehuis is opgericht in 1909 door Coco Chanel en het begon als een klein accessoirewinkeltje voor vrouwenhoeden. Chanel werd beroemd door de wereldberoemde parfum Chanel No. 5 en het Chanel-pakje, bekend van Jacqueline Kennedy Onassis.

      Chanel SA is een van de weinige onafhankelijke modehuizen ter wereld. Het bedrijf geeft geen interne informatie vrij en tevens geen financiële informatie. Alain Wertheimer is bestuursvoorzitter van Chanel en Francoise Montenay (CEO) en Maureen Chiquet (president en COO) maken ook deel uit van de raad van bestuur. De Wertheimer-familie controleert het bedrijf en naast het hoofdmerk bezit het modehuis ook Eres en Paraffection.

      Na de lancering van Chanel No. 5 in 1921 werd het modehuis over de hele wereld bekend als producent van haute couture en werden de modeartikelen van Chanel door de high society uit Londen, Parijs, Rome en New York gekocht. Coco Chanel woonde bijna haar hele leven in het Hôtel Ritz, waar tot op de dag van vandaag haar suite is behouden (Coco Chanel Suite). De Duitse modedesigner Karl Lagerfeld zwaait tegenwoordig de scepter over het modehuis.

      Logo

      Het logo van Chanel is een C met een omgedraaide C erdoorheen en is afgeleid van oprichtster Coco Chanel. Het is uitgevoerd in een modern, strak lettertype zonder al teveel franjes. Pas na de opening van de eerste paar Chanel-winkels werd het logo gedeponeerd door Chanel. Momenteel is het modehuis bezig het illegale gebruik van hun logo af te breken. Dit gebruik wordt voornamelijk gedaan bij handtasjes van het merk. Vietnam, Thailand en de Volksrepubliek China behoren tot de top 3 van landen die de meeste replica's produceren. Een authentiek Chanel-handtasje kost meer dan $3.000, maar een imitatiehandtasje heeft een prijskaartje van $20 tot/met $120.


      Dolce & Gabbana

      Domenico Dolce en Stefano Gabbana zijn bekende Italiaanse modeontwerpers die op dit moment een zeer gerespecteerd duo vormen in de modewereld. Zij bezitten het kledingmerk "Dolce & Gabbana" dat thuishoort in de categorie topmerken zoals Gucci en Versace. Hun modehuis is gevestigd in Milaan. Behalve kleding hebben ze ook boeken met de titels "Hollywood" en "Music" op de markt gebracht.

      Het merk bestaat uit twee lijnen: 'D&G' en 'Dolce & Gabbana'. D&G is de goedkopere versie terwijl 'Dolce & Gabbana' de duurdere versie betreft. Hun stijl kent veel invloeden uit Hip-hop en R&B.

      Ze ontwerpen kleding voor verschillende beroemdheden waaronder voor Madonna, Eros Ramazotti en Kylie Minogue.

      Inmiddels is het stel gescheiden op privé-vlak, wel hebben ze aangegeven op zakelijk vlak te blijven samenwerken.


      Gucci

      Huis van Gucci (Gucci / Gucci Group) is een van oorsprong Italiaans, maar in Nederland statutair gevestigd, modeconcern. Het is opgericht door Guccio Gucci (1881—1953) in Florence in 1921. Het is momenteel in handen van het Franse modeconglomeraat Pinault-Printemps-Redoute (PPR).

      In het verleden is het vaak een prooi geweest voor een overname door het Franse concern Louis Vuitton Moët Hennessy, maar Gucci heeft meerdere malen kunnen ontsnappen aan een overname door LVMH. Zo werd de Gucci Group een beursgenoteerd bedrijf in 1995, genoteerd aan Euronext Amsterdam (primair) en aan de New York Stock Exchange. In 1996 gaf het bedrijf nog meer aandelen uit, om te voorkomen dat het een goedkope prooi werd voor overnamekandidaten. Uiteindelijk werd het concern in 2004 doormiddel van een vriendelijk overnamebod, overgenomen door PPR en sinds eind 2004 is Gucci niet meer een beursgenoteerd bedrijf, maar een volledig onderdeel van Pinault.


      Versace

      Versace (Internationaal uitgesproken als [ver'saʧe]) is een Italiaans modemerk. Het behoort tot de categorie topmerken zoals Gucci en Dolce & Gabbana. Het merk is in 1978 opricht door Gianni Versace. In 1997 werd Gianni Versace vermoord, en is het merk overgenomen door zijn zus Donatella Versace als creative designer met zijn broer Santo Versace als Chief Executive Officer.

      Versace is een toonaangevend modehuis, en behalve kleding produceert het merk accesoires, parfums, make-up en servies voor verschillende merken van de Versace Group.

      Verschillende beroemdheden zijn het gezicht voor Versace geweest, o.a. Madonna (1995 en 2005), Demi Moore, Britney Spears en Christina Aguilera. Halle Berry is het gezicht van Versace voor de lentecollectie van 2006.

      De exclusieve winkels zijn te vinden in steden zoals New York, Parijs en Hongkong.

      Burberry

    Burberry is een, uit het Verenigd Koninkrijk afkomstig, modehuis in kleding en accessoires. Daarnaast heeft Burberry een eigen geurlijn en franchisewinkels rond de wereld, inclusief Rusland en China. Zowel Koningin Elizabeth als de Prins van Wales hebben het bedrijf hun Koninklijke Machtiging gegeven.

    Geschiedenis

    Burberry clothing werd opgericht in 1856 toen 21 jaar oude Thomas Burberry zijn eigen winkel in Basingstoke, Hampshire, Verenigd Koninkrijk, opende. In 1891 opende Thomas Burberry een groot warenhuis aan Haymarket, Londen, dat nu nog steeds bestaat en dienst doet als het hoofdkantoor van het bedrijf. In 1955 werd Burberry door Great Universal Stores (GUS) overgenomen.

    Het Burberry patroon

    Het camelkleurig met zwarte, witte en rode strepen patroon dat synoniem staat voor Burberry werd het eerst gebruikt als een voering voor hun trenchcoat in 1924. Pas sinds 1967 heeft Burberry het patroon, dat nu geregistreerd staat als hun handelsmerk, gebruikt voor hun andere producties zoals paraplu's, sjaals en bagage.

    26-04-2006 om 00:00 geschreven door Tinj_Saarj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 06/03-12/03 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    µ

    Greenday met Jesus of suburbia, zalig cliptje!



    Rihanna -> S.O.S



    Shakira -> Hips don't lie



    Sean Paul -> Temperature

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs