Inhoud blog
  • The Search For Powder => found it - dag 14 Heli Day V & back to Banff
  • The Search For Powder - dag 13 The Gothics - Heli day IV
  • The Search For Powder - dag 12 The Gothics - Heli day III
  • The Search For Powder - dag 11 The Gothics - Heli day II
  • The Search For Powder - dag 10 The Gothics - Heli day I
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    The Search For Powder
    Snowboard/ski trip naar Canada BC
    10-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - dag 5 Kicking Horse

    Kicking horse - check done. Het is very hard core gebied en je hebt al een deftig niveau nodig om er iets aan te hebben (+60% is zwart of hoger). Af en toe wel ff stappen naar een bepaalde plek om af te dalen en een extra lift naar terminator peaks bijvoorbeeld zou leuk zijn. Het weer was helaas wat minder maar we klagen zeker niet, verse sneeuw en tussen de bomen knallen in de powder is niet verkeerd.
    Wat ook opvalt is de hoeveelheid snowboarders  je komt hier overal makkelijk aan 50% van de populatie… heeft te maken met de omstandigheden ‘de bakken sneeuw’ denk ik.
    De echt champagne powder hebben we nu niet gehad maar geloof mij dat is hier echt mogelijk lijkt me perfect terrein en omstandigheden!
    Vandaag een sneeuwkonijn/haas gezien … ikke snel het fototoestel nemen en toen zakte ik ineens een paar meter dieper met een pak sneeuw (niks erg wel grappig), bijna een tree well rescue op touw
    J. Een lunch gehad in het eagle’s eye restaurant op de top van het gebied, leuke plaats echte aanrader.

    Oh ja, op de berg woont ook nog een fijne man grizzly beer Boo. Er is een heel grote refuge voorzien waar deze beer in vrijheid kan leven.

    Ikzelf heb ook geleerd dat de sneeuw de waarheid verbergt
    we wandelde naar het restaurant (steackhouse) op de baan, komt er een auto aan. Ik stap over de berm met sneeuw, leek me een voetpad naast de baan… bam diep in de sneeuw, graven en zwemmen J een reddingsactie was net niet nodig JJ

    Vandaag rijden we naar Revelstoke, volgens de locals is Revi echt top en er is een sneeuwdump lopende. Man nog wachten tot morgen … ben echt benieuwd !! De weg naar Revi, de trans canadian higway ! Je draait vanuit Kicking Horse/Golden de highway op en na 150 km slaag je af, in Revelstoke. Voor de rest is er bijna niks behalve mooie natuur! Als je naar Revelstoke gaat verspringt het uur nog keertje  een extra uurtje tegen de tijd in 9 uur verschil (jetlag is juist weg … J ).

    Patronen … . We hebben toch zo een beetje een vast patroon. In de auto zit Paul achter het stuur en Peter er naast. De gps op het moment dat je die nodig hebt doet die het wel, das perfect, voor de rest is die de weg kwijt ?? Ik en Danny zitten op de 2de rij. Ik voor de foto’s en video met Peter. Danny … die is op een georganiseerde reis J. En vervangt onze “madammen” soms, hè je mag hier maar 80, het is rood J JJJ da was een goeie JJJ. Mooie combi, goede klik, goed gelachen en het bevalt me echt deze trip !

    Ook op de bergen, ikzelf ga meestal eerst kunnen ze me oprapen indien nodig J. Meestal Paul achter/naast me en dan Peter en Danny. Perfect, ik ga maar door we komen allemaal met ongeveer hetzelfde niveau en vertrouwen naar beneden. wat super is. Voor een skiër is een mogul mania nu eenmaal iets makkelijker (alhoewel hun knieën soms rond hun oren vliegen) maar geen probleem rechtdoor is ook een weg J. Ik weet dat er back-up achter me zit. Thanks guys !!!!

    In dit gebied komt het back country gevoel opsteken, maw dit brengt toch een ander risico mee. Iets waar we ons alle van bewust zijn. Het gevaar ergens af te vallen ipv te springen, het gevaar voor een lawine en het gevaar voor tree wells (dit zijn eigenlijk luchtgaten rond bomen, hier ligt meters sneeuw. Deze ligt op het takkendek van de dennenbomen en eronder ligt niks. Maw als je te dicht hiertegen komt kan je erin vallen, naar benden schuiven en bedolven worden onder te sneeuw. Met alle gevolgen nadien want zomaar haal je hier iemand niet uit. Meestal val je er dan nog in met je hoofd eerst. Dit willen we niet meemaken). Ik wil hier toch even iets kwijt over lawines, is een lastig onderwerp maar toch …

    Lawines  … we moeten niet ontkennen dat als je in de bergen zit en in de backcountry (en hiermee bedoel ik niet off-piste op de flank waar de pistes zijn maar weg van alles) dat je een hoger risico loopt om in extreme omstandigheden terecht te komen. Het is zeker NIET stoer hiermee te koop te lopen! Je moet je hier wel degelijk goed van bewust zijn en alle nodige voorbereidingen treffen. 
    Een lawine is niet tijds gebonden het kan in principe op elk tijdstip dan ook voorkomen. Er zijn wel een aantal factoren die mee spelen. Een aantal van deze factoren kan je elimineren door samen met een bekwaam iemand (gids) dit ongerepte landschap in te trekken. Niet denken dat je het weet omdat je een filmpje op youtube hebt gezien of te denken dat je een pro bent (die paar weekjes dat je in de bergen zit). De mannen die in een filmpje weg skiën of boarden uit een lawine kan je beetje vergelijken met een F1 piloot maw niet voor de doorsnee wintersporter. De certificeerde gidsen hebben veel lessen gevolgd, hebben een regelmatige bijscholing en training.
    Dan vragen ze wel eens waarom doe je dit dan je kan toch op de piste blijven, dit klopt en is 100% terecht en op zich niks fout mee!
    Het snijden in een verse laag sneeuw, het indroppen op een verse flank, de rush adrenaline om op een soms een tech moeilijk ongerept stuk te kunnen afdalen, het zwevende gevoel over de sneeuw, de poeder die rond je vliegt, … die stilte enkel het carven van je bord is gewoon verslavend!

    Zoals al aangehaald een lawine kan verschillende oorzaken hebben. Vaak zie je staan lawine risk 2 of 3 op 5 in een gecontroleerd gebied, je moet dit goed interpreteren want met deze factors komen de meeste ongevallen voor. Dit geeft toch een beetje een vertekend beeld want over het algemeen worden ze regelmatig  getriggerd door de wintersporter zelf die een laag los snijd ofzo. Je hebt eigenlijk 2 soorten van trigger: een natuurlijk trigger rotsen, regen, sneeuw, .. of een kunstmatig mens, explosie, dier, … .
    De reden waarom je met de nodige kennis (gids) moet gaan zijn niet op te noemen toch een paar even aanhalen:
    - je weet niet welke flank door het jaar veel regen ziet (afgeronde stenen = minder grip voor de sneeuw)
    - het draaien van de zon en opwarmen van de sneeuw (druk stijging door gewicht)
    - de temperatuur van de ondergrond (vastkleven van de sneeuw)
    - de verschillende lagen die op elkaar liggen (sneeuwmassa is bijna nooit homogeen opgebouwd) al dan niet voldoende gekleefd (windfactor, temperatuur, … ) Dit kan je goed zien als je eens een put graaft/afsteekt op een flank.
    - structuur van de sneeuwkristallen
    - reeds bestaand lawine pad (bomen weg, geul, … )
    - na een sneeuwstorm of na lang geen sneeuw of een mooie dag na sneeuwval
    - (nog met Peter over gehad) de temperatuur van de vorige dagen/weken als het extreem koud is kan er damp uit de ondergrond komen en een waterlaag vormen tussen de sneeuw en ondergrond.
    - …
    => in principe: als de druk groter wordt dan de sterkte van aanhechting vertrekt er een lawine.

    Je hebt verschillende soorten lawines:
    plaklawine (frans: plaque een volledige plaat die wegschuift) / Poedersneeuwlawines (ontstaan ook vaak boven op een andere lawine en brengen drukgolven met zich door vaak een heel hoge snelheid te hebben) / nattesneeuwlawine (zijn trager maar heel sterk door de massa van natte sneeuw).

    Zoals je ziet een lawine voorspellen is moeilijk en van zoveel factoren afhankelijk. Wat ze doen in de skigebieden is hier continue mee bezig zijn (winter en zomer), flanken vrijwaren met explosies en algemene controles uitvoeren.
    Wat je zelf kan doen: met gids (of voldoende kennis = voor mijzelf NIET het geval) de backcountry in trekken. Je maximaal voorbereiden op materiaal technisch vlak: we hebben steeds een lawine airbag aan (stijging van je overlevingskans), lawine bieper (narvik) EN hiermee kunnen werken!, een schep, een snode, een fluitje, eventueel walkie talkie, eventueel een musketon aan je rugzak en eventueel een dun sterk touw met extra muskton, eventueel gps en steeds een helm (dit is altijd nodig trouwens).  Afspraken maken: op voorhand weten waar je zit of laten weten waar je zit (flank, windrichting, berg, gps coördinaten), bij een lawine iedereen de bieper op zoeken anders vind je niemand onder de sneeuw), wie zoekt, wie maakt de spullen klaar, de leiding, enzo … eentje om over na te denken.

    Ik wil hier niemand bang of ongerust maken zeker niet en met gezond verstand kom je heel ver! Natuurlijk hopen ook wij hier nooit mee geconfronteerd te worden maar als je voorbereid bent heb je dit al gewonnen.

    See you – Revelstoke !




















    10-01-2018 om 06:48 geschreven door JdV  


    09-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - dag 4 Kicking Horse
    UPDATE foto's toegevoegd Laughing

     

    Vannacht geslapen als een beer, als ze een building naast ons hadden gesloopt had ik het niet gehoord denk ik. Ontbijt, niet in het hotel/lodge – de glacier lodge is geen onzin gewoon basic, auto onder de grond, knal op de piste, kleine keuken in je kamer, sauna, hot tube buiten, fitness, lockers voor spullen, is er voor de wintersporter basic maar oke en that’s it folks. Eten doe je in een steackhouse of een ander steackhouse of een ander steackhouse of een bar (dat eigenlijk ook een steackhouse is) en daarmee is het afgelopen (3-4 stuks). Das ook niet helemaal waar want op de top staat een uniek restaurant het hoogste in BC (Britisch Columbia) … proberen binnen te geraken maar is ook een steackhouse J. De dagelijkse routine is  kas vol, calorieën binnen, recup slapen, stevig ontbijt (lunch pikken) en naar boven, niet zeuren indroppen en een mega afdaling inzetten.

    Kicking Horse, dit is toch al ff wat anders (voor dit kom je naar hier). Dit is geen alledaags skigebied check maar op het planneke. Ze doen hun best om het wat toegankelijker te maken maar dat is niet echt gelukt. Beneden een paar eenvoudige pistes en van op de top is er 1 normale piste. Al de rest is black, double black, diamont black of niks, buiten categorie en gewoon rechtdoor naar beneden !  - de max - ! Als dit de opbouw is van onze trip: dat beloofd voor Revelstoke next stop en het heli stuk (iedereen die je spreekt kent wat we gaan doen – allemaal zeggen ‘mind blowing awesome, for sure, you will see!’). Kicking horse is geen gebied als je niet vanzelf, zonder moeite op een pittige zwarte piste vlot naar beneden kan komen.

    Vandaag 10 cm vers sneeuw en redelijk wat wolkjes en continue sneeuw ( niet veel maar bijna continue), de nieuwe bril met prizm HI pink lens  van Oakley doet zijn ding, maw sheuren door de bak hier ! Echt een overzichtelijk gebied (128 pistes en 4 liften). Eén mega lift die je op de top afzet, 3 verbindingsliften naar de andere dalen en klaar, bam daal maar af jongens. Die namen hier te gek ‘stairway to heaven’ = VET done, ‘teminator peak’ => morgen is met een klim, ‘white wall’ = VET done, … . Telkens een lange lift naar boven (18 min) maar dan telkens een mega afdaling alpine flanken gewisseld met bomen.

    Om 15u30 gaat het boeltje hier toe, is een korte dag. Maar als dan met de laatste lift boven staan heb je nog een perfecte lange run naar beneden. Deze was echt super relax geen mens te bespeuren. Blijkbaar s het hier meestal zo behalve op zaterdag.

    Na zo’n dag heb je echt honger zo’n dikke vettte XL pizza een Mexican Hot Lover van 3000 calorieën zou er perfect in gaan met een 7 up titanic in American style (zo eentje waar je in kan zwemmen met mega veel ijsbokkn). ‘s Avond, ff langs de sauna/hamman/hot tube spiertjes wat verzorgen en eten waar … idd juist een steackhouse. Wat is het leven toch makkelijk hier je hoeft niet te kiezen want dat is er niet, super ! Hier hadden ze wel pizza ….

    Vandaag minder moe … alhoewel, jetlag is er uit alsof ik de nacht doe – kei tof - … echt fan van. Tegen de tijd in reizen is bagger J

    Nog na genietend van de dag (foto's morgen troubles met de WIFI) … gaat hier het licht uit from the other side of the world – Kicking Horse Britisch Columbia Rocky Mountains Canada voor de fans KH BC RM Canda J !




















    09-01-2018 om 14:02 geschreven door JdV  


    08-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - dag 3 Lake Louise

    Vlam Lake Louise check - done! Gewoon Luwie voor de vrienden en fans ;)

    Vanmorgen, na een korte nacht waar de bonen van gisteren hun werk hebben gedaan, het laatste moment in de Banff Park Lodge, na een stevig ontbijt, het meesmokkelen van een boterham voor ‘s middag en alle bagage te hebben ingeladen check foto ;) en ja we hebben veel bij. Op naar Lake L je kan op 2 manieren rijden: via de snelweg of via het nationaal park, deze laatste hebben gedaan in de hoop nog wat wild te zien, dat is gelukt een eland midden op de weg. Helaas is de foto mislukt ... . Langs alle kanten zie je sporen van dieren in de sneeuw. De 1A is een aanrader.

    Het skigebied zelf Lake Louise, het is zeker zo dat je hier de mooiste zichten hebt echt ‘WOW’ en het klopt ook dat de sneeuw net iets minder is dan in Banff. Voor de poeder sneeuw moet je hier niet zijn alhoewel dit domein wel potentie heeft. Maar ook vrij veel mensen aantrekt ma verse sneeuw wordt snel opgebruikt. Leuke combo van zwart / blauw / goen (rood kennen ze niet hier). Het domein heeft flink wat boulevards en is ongeveer even groot als Banff. Je kan tussen de bomen afdalen of gewoon lekker op snelheid over de piste. Redelijk wat zwarte … maar vaak zijn ze een mogul mania. Tegen een uur of 16u ging de speeltuin dicht na een dagje zwaar spelen en schuiven ! Na een kleine wandeling naar de auto sommige met skibotten de auto in. Al bij al mogen we niet klagen .. ikzelf ben mijn setting van mijn board aan het aanpassen voor de powder, maw ff wennen (lees een paar stevige schuivers gemaakt)

    Na een dagje schuiven was het tijd om naar kicking horse te rijden een 100 km to do => verder in de Rocky Mountains naar Kicking horse - champagne powder capital. De weg naar Kicking Horse is vrij spectaculair snelweg niet sneeuwvrij overal, wat wind, bevrozen watervallen enzo lijkt wat op ice road van national geo. Oh ja, ik heb niet alle M&M's 400gr opgegeten check foto :) . Kicking H is al meer het echte werk en er ligt hier deftig wat sneeuw. Je zag onderweg het volume enkel stijgen. We zitten knal tegen de piste aan in de glacier montain lodge op het centrale punt (er zijn hier maar 4 liften , redelijke lange om je naar de 4 toppen te brengen. Hier op de berg is er heel weinig, in het hotel is geen bar/resto op zoek in de omgeving altijd leuk zo even verkennen :) Finaal was er nog1 bar/resto open dus nog ff wat 'kleins' gegeten ;). Morgen om 9u beginnen we er hier aan, ben benieuwd (2 dagen). De weervoorspelling is iets minder maar we kijken wel... de jetlag is er nog een beetje in ieder geval :) en de spiertjes ... die heb ik nog.
















    08-01-2018 om 06:15 geschreven door JdV  


    07-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - dag 2 Banff Sunshine Resort

    Banff regio, Sunshine Resort check - done. De dag begon al vroeg, het lichaam is er nog niet helemaal klaar mee ... iedereen uit zichzelf vroeg op. Na een lekker vol ontbijt zaten we om 08u15 in de auto naar Banff Sunshine. Paul heeft tijdens een wandeling vanochtend 2 wolven gezien hier naast het hotel (we verblijven hier dan ook in een nationaal park natuurlijk, maar wolven ... Kariboe's kom vaker tegen langs de kant van de weg). Paul is tevens ook onze 'vaste chauffeur', kent hier gewoon de weg, onze gps laat het soms wat afweten, no problem we rijden er gewoon naar toe :).

    Het Sunshine Resort, voor ons is 1 dag genoeg om het te verkennen, het is niet te vergelijken met de Alpen maar het heeft iets speciaals. De sneeuw voelde lekker aan, voormiddag en op de middag wat wolkjes en een klein vers laagje sneeuw. Het echte powder knallen was hier niet aan de aan orde. We wisten dit, om erin te komen en nog te bekomen van de jetlag was dit perfect. Zeer mooie omgeving, absoluut aanrader zeker vanop Look Out Mountain is het verzicht prachtig. Het resort is eigenlijk ingedeeld in 3 delen: Look Out Moutain, Goat's eye Mountain en Mount Standish. Allemaal zijn ze makkelijk te verbinden met elkaar en het is overzichtelijk. Eén echt nadeel veel liften hebben aan de veiligheidsbar geen steun voor je ski's of board waardoor dit vrij vermoeiend kan zijn. Vandaag (zaterdag) stonden de parkings mega vol maar in het gebied zelf merk je er bijna niks van (is redelijk uitgestrekt) als je iets wil eten op de middag dat is wat lastiger want er zijn niet zoveel resto's/bars. Het is eigenlijk een echt gevarieerd familie gebied met een 115 pistes en 15 liften (20% groen / 55% blauw/rood / 25% zwart of dubbel zwart) Wel een leuk en vooral groot funpark of beter funparken want er liggen er een paar verspreid (al eens gaan proeven, maar nog de mini versies). Nu mogen we niks voor hebben :).  Je parkeert op de Sunshine acces road en neemt een gondel, 's avonds geraak je via de piste terug aan de auto. Op het einde van de dag ben ik ff voorover uit de lift gevallen na het instappen, Danny gaf me een zetje en mot in de sneeuw op mijn board geland (neen, ik was ff de balans kwijt en het was veiliger te springen ipv iemand of veiligheidsbar vast te nemen :). Het is wel een aanrader om te passeren als je in de omgeving bent.

    Je hebt hier toch redelijk wat Amerikaanse invloeden, een 7 up is bijna steeds een 0,5l met een massa ijs dat dit je spontaan aan de Titanic doet denken... . 's avonds zijn we op zoek gegaan een voorraad water in te slaan en een data sim kaart, dat is hier mission impossible of is enorm duur voor het weinig data, de roaming kan er maar goed mee zijn. Alberta, de staat waar we nu zitten is bekend om zijn steaks. Dit moet getest worden ... resto: The Bison , was het slachtoffer van dienst. Mega lekkere steak gegeten ...niet te veel.... net genoeg. De jetlag hakt er nog stevig in na een dagje schuiven... morgen Lake Louise.









    07-01-2018 om 05:49 geschreven door JdV  


    06-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - dag 1 'Antwerpen => Banff (Rocky Mountains)'

    Vrijdag 05/01 @ 07u15 vertrek ik thuis om iedereen op te halen en naar Schiphol te rijden. We vliegen met KLM rechtstreeks naar Calgary. Op Schiphol hebben we een velvet parking geregeld, iemand staat je op te wachten bij de bocht tussen hal 2-3 je parkeert even, neemt je spullen uit de auto, ff papier tekenen + foto's controle auto, sleutel afgeven en klaar. Je staat in no time in de vertrek hal (als je even zoekt kan dit voor ongeveer de zelfde prijs als lang parkeren op de luchthaven zelf). Wat je zeker moet hebben is een geldige reispas (+6 maand na datum terugreis) en een ETA immigratie doc aanvragen moet je vooraf doen (opletten zitten oplichters tussen). Inchecken voor onze vlucht hadden we online al geregeld,  (eveneens voor de extra bagage 2 boardbags met ons materiaal 'check foto' onderaan en idd ik weet het ikzelf heb 2 valiezen mee 'foto/camara materiaal, 2 paar bindingen enzo... vrouwelijke kant zeker). Tegen een uurtje of 11 waren thv hal van de gate nog even rustig iets aan het eten om vervolgens omstreeks 12u50 de lucht in te gaan voor een lange vlucht van 9u00 met een nieuwe boeing 787-9, mooi vliegtiug met vele nieuwe snufjes. Peter, ikzelf (met 400gr M&M’s en 400gr winegms) en Danny zaten naast elkaar en Paul aan de andere kant van de rij. Danny kreeg het voor elkaar om eerst de touchscreen te laten crashen 'hard reset' nodig gehad en vervolgens zijn stoel af te breken (scharnierpunt van de rugleuning eruit). Het vliegtuig zat nagenoeg vol maar in de business was nog een wel een stoeltje... Danny naar daar 'verwen seat' en wij meer plaats. Dit heeft KLM mooi opgelost!

    Eens op de luchthaven in Calgary ging het eigenlijk even vlot, vrij direct door de douane, bagage + oversize bagage ophalen. Iedereen blij alles was er oef, toch altijd even afwachten. Een auto hebben we via AVIS geregeld, 4 man, een vette dikke grote GMC Ykon met all optie's erop zoals zo vaak met een huurauto, deze is echt wel een vette bak! Deze was eigenlijk qua volume maar net goed, wel dik oke voor de rest!

    Vanuit Calgary airport rij je wat berg afwaarts richting Calagry, je krijgt een mooi zicht over de stad en op de achtergrond een Rocky Mountains. Een vrij impressionant zicht, zeer veel ruimte en een adembenemend landschap. Was toch even stil in de auto, de jetlag zal er ook wel even mee te maken hebben gehad. Na een 1,5 uur rijden kom je aan de inkom van Banff National Park, onze eerste stop. Als je stopt in Banff moet je een parkpass kopen 20CAD per dag/per auto. Onze lodge voor de 2 eerste 2 nachten ligt in het centrum van Banff (Park Lodge). Een vlotte chek-in (reeds alles online geregeld), auto in de garage, ff opfrissen en een het stadje in.

    Banff is gezellig, niet groot maar redelijk wat restaurantjes, cafe'tje, hoteltjes en supermarktjes. Het valt hier nog mee qua temperatuur als de avond valt gaat het richting -5°C en lager. Een week geleden was het in Calgary nog een -30 tot -45°C. Na wat gewandel door de straatjes komen we uit bij Oak and Oarsman, een gezellige bar/resto en toch op zijn Amerikaans een tv of 15 tegen de muur. Iedereen volgt de ijshockey (junior WK finale Canada-Zweden, in de laatst 2 min gewonnen door Canada) maw met onze jetlag, een soepje en een pizza maar even mee gevolgd met de nationale sport!

    Tegen een uur of 21u plaatselijke tijd, bij ons 5 uur en na een lange dag ... nog even de voorbereiding voor morgen, bindingen monteren enzo ... om dan de eerste dag op de Canadese sneeuw door te brengen.

    Onze roadtrip gaat er als volgt uitzien:

    2 dagen Banff (Shunshine / Lake Louise) => 2 dagen Golden (Kicking Horse) => 3 dagen Revestoke => 1 dag rust om naar de heli lodge te rijden.

    Alles is flexibel online geregeld zodoende we kunnen schuiven tot 24u op voorhand ifv het weer al is dit met 4 man niet evident.

    Stay Tuned !










    06-01-2018 om 13:44 geschreven door JdV  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Search For Powder - intro

    Hier zijn we dan ... welkom op een blog over een Canadees avontuur!

    Deze blog gaat over een toch wel niet alledaagse reis naar de Rocky Moutains.

    Hoe is deze trip tot stand gekomen. Ik heb, zoals vele mensen hopelijk, een wenslijst met dingen die ik graag wil doen. Deze is lang en wordt vaak langer ipv korter (ook dit nog, oh ja en dat ..) en dan is het altijd leuk als je kan zeggen CHECK - done ! Twee van de dingen op deze lijst zijn: De sneeuw gaan zoeken in Canada (ik hoor je al wat is er mis met Alpen, idd vraag ik me ook wel eens af :) ) en twee gedropt worden met een heli in de bergen (ik hoor je nog eens 'idioot of mss dat is wel de max'). Nu, begin 2017 kwam er een collega 'Peter - ervaren toerskiër' naar me: 'seg, ik heb mss wel iets interessant voor je... ik ga naar Canada heli skiën. En detail, we doen daarvoor ff een roadtrip in de Rocky's' wat denk je. Eerste gedacht ik ga mee, maar dit was zo eenvoudig niet eigenlijk 2 weken weg van huis (2 kleine kindjes, 2 weken is redelijk lang, en eerlijk is eerlijk ... is ook net echt goedkoop) dus initieel helaas neen. Ok geen probleem, Danny (goede skier) gaat mee en je staat op de wachtlijst. Heel 2017 spookt dit in je hoofd, zit in Lanzarote (lekker warm) rij je langs een vulkaan denk je, man als hier sneeuw zou op liggen brrrhhhh vet, daar links, daar drop-in,... ! Ergens richting oktober 2017 ... Peter terug: 'seg, er is een toch een plekje vrij gekomen ... ik laat het je gewoon weten, hé en je hebt 1 week tijd om na te denken'. Man, man, man, het lot zeker ... maar ook nu weer dacht ik, het is te lang weg van huis. Tot ik een briefje vond... 'chasing dreams, doen' love Dushi! Peter, it's on, ik ga mee. Thanks aan mijn lieve en sterkte vrouw, ook al mis ik ze enorm hard! Dit is zo onwerkelijk vet - een droom van verschillende wintersporters. Er stond nog een collega op de wachtlijst 'Paul - ook een goede skiër'. Door omstandigheden zat ik tijdelijk op het bureau over hem, laat ons zeggen dat ik redelijk veel energie heb, maw die was volledig op de hoogte van onze trip. Half december, Paul: 'ik heb een bericht gehad er is nog een plaats vrij'... niet twijfelen doen! De dag erna vlucht geregeld en na een rush van papierwerk (paspoort, hotels, lodges, auto, ...) waren we met zen 4-en (Peter, Danny, Paul en ikzelf 'Johan' / 3 skiërs en 1 snowboarder)

    Onze trip van 5 januari tot 20 januari 2018 naar de Rocky Moutains Canada:

    Eerste deel 5-13 jan roadtrip tot diep in de Rocky's en vervolgens 5 dagen heli drops all in!

    Het eerste deel hebben we zelf geregeld, het 2de deel loopt via WePowder en zij werken samen met CMH.

    Ik ga proberen en combi neer te schrijven van onze trip met wat nuttige info voor wie dit ooit eens wil doen... enjoy!

    06-01-2018 om 11:59 geschreven door JdV  




    Archief per week
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Inhoud blog
  • The Search For Powder => found it - dag 14 Heli Day V & back to Banff
  • The Search For Powder - dag 13 The Gothics - Heli day IV
  • The Search For Powder - dag 12 The Gothics - Heli day III
  • The Search For Powder - dag 11 The Gothics - Heli day II
  • The Search For Powder - dag 10 The Gothics - Heli day I


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!