Welkom op de blog van the 7th cycling game
Inhoud blog
  • The 7th Cycling Game - Een samenvatting
  • Mevrouw SANDRINE PATTYN en onze wielertruitjes.
  • En de eerste prijs is ...
  • In de bloemetjes gezet ...
  • Nog een artikel ...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    The 7th Cycling Game
    Welkom
    Beste blogger's

    Wij zijn het 7 de naamloos.

    Wij volgen les aan het koninklijk atheneum van Avelgem, school van het GO!

    Onze groep heeft een fantastisch en aantrekkelijk gezelschapspel voor het ganse gezin gemaakt.

    Er zijn al veel goede reactie's gekomen op ons spel, zowel van binnen als buiten de school.

    Het thema, wielrennen spreekt in elk Vlaams gezin wel iemand aan.

    Op onze school hebben we al een marktonderzoek gedaan.

    We hebben in heel wat klassen ons spel laten testen en vervolgens een enquête laten invullen.

    De resultaten hiervan blijken bijzonder goed en zullen we binnenkort op deze blog plaatsen.

    Nu hopen we ons spel daadwerkelijk te produceren en daarom gaan we op zoek naar ondersteuning hiervoor.

    Wil je alvast meer weten, een reactie of een mening zeggen over dit speel spaar ons dan niet om even comentaar te geven.

    Namens het 7the cycling team bedankt voor het lezen van onze blog

    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testrondes op school
        Een warm onthaal
    De testrondes op school werden gespeeld voor de vraagkaarten werden ontworpen en toegevoegd.  Deze zijn er bij gekomen, om ook voor de oudere spelers voldoende afwisseling in het spel te brengen.
    Ook zonder vraagkaarten echter werd het spel bijzonder leuk gevonden.  We hebben dit niet alleen direct ondervonden door wat de leerlingen vertelden, maar ook kunnen afleiden uit de verwerking van de enquêtes die na de testspellen werden afgenomen.  Het overgrote deel van de leerlingen, jongens en meisjes al dan niet geïnteresseerd in de wielersport, had zich bij het speel heel goed geamuseerd.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen - spelregels!

    Eenvoudig en overzichtelijk

    Starten

    Om te starten met het spel kan je onderling afspreken wie dit mag doen of kan je per ploeg een worp met de dobbelstenen gooien en diegene met het hoogste aantal geworpen ogen start als eerste het spel.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    08-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen - met wie?
    Handig om weten uiteraard!

    Denk hierbij aan ... je vrienden, buren, klasgenoten, collega's, baas, kinderen,  partner, neefjes & nichtjes, papa's en mama's, opa's en oma's, ...


    Wie kan er meespelen?
    - Iedereen vanaf +- 5 jaar.
       Met jongere spelers is het vast handig zonder de vraag(en doe)kaarten te spelen, of enkel maar de
       eenvoudige vraagkaarten te gebruiken.
       Vanaf de leeftijd van 11-12 jaar, kan het spel met alle vraag(en doe)kaarten gespeeld worden.

    Met teams of individueel?
    - Standaard wordt het spel in teams van twee gespeeld. Per team zijn er twee spelers en 2 renners
      (pionnen) van eenzelfde ploeg.  Deze speelwijze kan gespeeld worden door 4 spelers, meer ook
      door 12 spelers.
    - Je kan het spel individueel spelen. Elke speler speelt dan naar keuze met 1 of 2 rennertjes en je
      rijdt je wedstrijd.  Deze versie kan je spelen met 2 of meer spelers.
    - Je kan het spel echter ook alleen spelen.  Deze spelwijze is wellicht meer geschikt voor de
      jongere kinderen, die dan met een peletonnetje renners een wedstrijdje kunnen fietsen en kijken
      welke renner het haalt.
    - Ook hier kan je je eigen creatieve ideeën inschakelen in het spel.

    Duur van het spel?
    - Dit is afhankelijk van de gekozen grootte van het parcours, het aantal spelers en het al dan niet
      spelen met vraagkaarten.
    - Het basispakket kan met zes spelers en met gebruik van de vraag (doe)kaarten afgewerkt worden
      in een 20-tal minuten.
    •• 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen - Welke rit of wedstrijd rijden we vandaag?

    Wedstrijden naspelen of een eigen idee?

    Elke keer weer kan je een andere rit rijden.
    Er is geen vastliggend parcours.
    Speel je en echte wedstrijd na of creeër je je eigen parcours?  Bepaal of je met of zonder vraagkaarten speelt en kies je terreinkaarten en de tijd die je aan het spel wil besteden.
    De mogelijkheden zijn onbeperkt.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van idee tot spel - onderweg
    Ermee naar buiten, maar toch beschermen.
     

    Bij het ontwikkelen van het spel werd er rekening mee gehouden dat:

    - het een echt vrienden of familiespel is,

    - aan te passen is aan de wensen en leeftijd van de spelers

    - het reeds vanaf jonge leeftijd kan gespeeld worden

    - er gewerkt kan worden met uitbreidingsspellen en er dus ook een verzamelelement aanwezig is

    - het spel anders is dan de reeds bestaande wielerspellen

     

    Een spel ontwikkelen houdt daarenboven niet enkel in dat we erin slagen een spel te maken, maar wat als je met je idee naar buiten komt en iemand anders ermee verder gaat werken, zonder dat je het weet?
    We wilden dus met ons idee naar buiten komen, maar het liefst hadden we toch dat ons idee, ons idee bleef.  We nemen immers ook deel aan een wedstrijd van UNIZO (prijs ondernemingszin) en dus wilden we aan het werk met ons idee in testrondes, en tegelijkertijd ons idee beschermen. Hoe kan je dat doen? Wel, we lieten alvast ons spelconcept beschermen door het te registreen bij I-depot. Hier kan je ideeën voor een periode van 5 jaar registreren en laten beschermen, zodat ze enkel met eigen toestemming en in overleg, door anderen kunnen worden gebruikt.
    Ondertussen zorgden we ook voor een eigen lay-out van de verpakking.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van testversie tot definitieve versie - vraagkaarten

    ... en toen waren ze er wel.

    Deze kaarten werden aan het spel toegevoegd na de testspellen en dit onder andere om tegemoet te komen aan de al iets oudere spelers die er een extra uitdaging wel kunnen bijnemen. Wie op een vraagkaart terecht komt kan door het beantwoorden van vragen en het uitvoeren van opdrachten, zijn/haar team sneller naar de finish leiden.  Bij het spelen van het spel kan je vooraf bepalen of je gebruik zal maken van de vraagkaarten of niet.
    Hieronder alvast enkele voorbeelden:





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van testversie tot definitieve versie - gebeurteniskaarten
    Auteursrechten en creativiteit.

    De gebeurteniskaarten kunnen je vooruithelpen in het spel, of net ...
    De eerste gebeurteniskaarten werden gemaakt met bestaande afbeeldingen (internet - kopiëren en plakken - wie kent het niet?). Dit ging vlug en het gaf ons de mogelijkheid het spel te voorzien van passende afbeeldingen.Na de positieve ontvangst van het spel in de klassen, ontstond meteen het idee om onze gebeurtniskaarten grondig te herwerken (auteursrechten en het GAMMA-gevoel van "wat je zelf doet, doe je ...). Een overzicht van "the making off" van de afbeeldingen voor deze kaarten, kan je op onze facebookpagina zien. Na het nodige denkwerk konden de situaties in scène worden gezet. Hieronder ziet u slechts enkele voorbeelden van gebeurteniskaarten. Bij deze gelegenheid trokken we ook onze "werkkledij" aan en "poseerden" even voor de camera.  Wie nog meer wil zien/weten, blijft onze blog volgen ...




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van testversie naar definitieve versie - terreinkaarten.
    Vereenvoudiging

    Ons eerste werk bestond erin een prototype van het spel te ontwikkelen.  Met dit spel trokken we diverse klassen in om het spel te testen.
    Vervolgens werden verbeteringen aangebracht.  Enkel de rugzijde van de kaarten werd volledig behouden.
    De terreinkaarten ondergingen de kleinste verandering.
    Hieronder vind je enkele voorbeelden van terreinkaarten.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    16-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een creatief logo
    Ons LOGO is een eigen idee en hebben we zelf uitgewerkt

    De fiets werd getekend en ingekleurd met de hand, in de wielen zijn onze namen verwerkt.
    De fiets prijkt tegen een achtergrond van een wielertafereel (wielrenners bij de materialenbus).  Dit bestaat uit een zelfgenomen foto, die via PowerPoint werd bewerkt. 
    Bij de eerste versie was het contrast tussen de achtergrond en de fiets niet zo groot, waardoor de fiets vanop een afstand niet zo duidelijk zichtbaar was.  Bijgevolg hebben we de achtergrond wat lichter gemaakt, zodat de fiets ook van ver als herkenningsteken voor het spel kan opgemerkt worden.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het begon

    Hoe het begon

    Na zes jaar secundair onderwijs wilden onze jongens wel eens iets anders proberen in de klas.
    In het zevende jaar zijn er heel wat leerplandoelstellingen te verwezenlijken.  In het vak PAV (project algemene vakken) kunnen deze doelstellingen aan de hand van heel uiteenlopende thema's bereikt worden.  Daarom draagt 1 van de lesthema' als titel : zelf een lesthema ontwikkelen.
    Hierbij maken de leerlingen een overzicht van wat ze graag willen doen/bereiken, en gaan ze zelf na welke leerplandoelstellingen ze hiermee kunnen bereiken.
    Een uit te werken idee moet immers een goed idee zijn en voor elke leerling toegankelijk.

    De jongens staken de koppen bij elkaar en wilden iets wat creatief, afwisselend, gezellig voor iedereen en vernieuwend was.
    Hun idee, een wielergezelschapsspel maken, werd getest aan de leerplandoelstellingen en de eisen van de leerkracht.  

    En kijk, het werd goed bevonden dus gingen ze vol overgave aan de slag. 
    Als werktitel voor het spel werd gekozen voor een verwijzing naar hun klas en het wielermilieu:
    "The 7th Cycling Game".
    Wat volgde was, overleg, opzoekwerk, ontwerpen, discussiëren, proberen, opnieuw proberen, tegenslag verwerken, verbeteren, nog eens opnieuw proberen, doorzetten, ... en ook plezier, samenhorigheid, ondersteuning, ...

    Het spel werd goed en het wordt nog steeds beter. 

    Beste bloggers,
    Deze blog is weer een idee van de jongens en een volgende stap in "ons" project.
    Met deze blog hopen ze jullie te informeren over de inhoud en verder evolutie ervan.  Vanaf nu zal deze blog regelmatig bijgehouden worden door de leerlingen zelf.  Wie tips of ideeën geeft kan ze hier ook kwijt.

    Aan de leerlingen,
    Elk van jullie heeft zijn eigen inbreng in het spel, een inbreng die jullie spel maakt tot wat het nu als is. 
    Jullie inzet en enthousiasme werkt echt aanstekelijk.

    Goed gedaan, veel succes en doe zo verder.

                       Elsy Vanmeenen



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op de blog van the 7 th cycling game
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste blogger's


    Wij zijn het 7 de naamloos jaar .
    Wij volgen les aan het Koninklijk Atheneum van Avelgem, school van het GO! 
    Onze groep heeft een fantastisch en aantrekkelijk gezelschapspel voor het ganse gezin gemaakt.
    Er zijn al veel goede reactie's gekomen op ons spel, zowel van binnen als buiten de school.
    Het thema, wielrennen spreekt in elk Vlaams gezin wel iemand aan.

    Op onze school hebben we al een marktonderzoek gedaan.
    We hebben in heel wat klassen ons spel laten testen en vervolgens een enquête laten invullen.
    De resultaten hiervan blijken bijzonder goed en zullen we binnenkort op deze blog plaatsen.

    Nu hopen we ons spel daadwerkelijk te produceren en daarom gaan we op zoek naar ondersteuning hiervoor.

    Meer informatie volgt.

    Wil je alvast meer weten, een reactie of een mening zeggen over dit speel spaar ons dan niet om even comentaar te geven.

    namens het 7the cycling team bedankt voor het lezen van onze blog

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs