Thaise sferen

21-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dag kanchanaburi
Alweer laatste Dag van Kanchanaburi ,Morgend 9u00 vertreken richting Phetsabun waar Khanittha's Familie woont ,laatste dagen kalm aan gedaan eergisteren een grot bezocht met terug de trein die over de rivier rijdt ,wilde ik perse nog es doen ,dan heb de meest belangrijkste bezienswaardigheden gezien, gisteren lang geslapen en ziek kheb iets verkeers ge eten ,gene honger moe,duizelig ,toilet meer gezien of me bed enz... tzelfde met Khanittha maar zij kreeg laatst nacht de grote klop ,Ja tis hier dilicaat bij sommige resturantjes de hiegene laat dikwijls de wensen over en dan zeker de laatste dagen met 35 graden ,maar bon vandaag waren we terug fris op pad ,vanmorgen ne english breakfast binnen en terug ne toertje met onze fiets ,nog es de brug gaan bekijken,of hij er nog staat want waar ze eergisteren een granaat gevonden hebben in een kartonnen doos op de brug ,een mislukte aanslag ???kweet  het niet , maar normaal gingen we toen net deze trein nemen om naar de grot te gaan kijken maar hadden het uitgesteld om de dag erna wegens de ziekte ,twas er op nieuws hier .RAAR .  dus toen met onze fiets ne km 5 verder naar nog een museum van de WOII  waar ze nog de bamboehutten hadden van de krijgsgevangenen ,Toen terug richting hotel waar we hebben gewacht achters Khanittha familie die ons morgend dan voert met de auto 5 uren naar Phetsabun ,dus zij ook hun nestelen in ons guesthouse en ook es de brug gaan bezoeken no eens ;)  om daarop deze avond te gaan eten aan de rivier niet ver van ons guesthouse ,en zo zijn er ook weer 3 dagen gepaseerd ,en al eens gehoord van een broodtje ijs ,ewel het besta hoor hier in Thailand zie foto :)

21-01-2017 om 16:43 geschreven door pattayaman

18-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erawan watervallen
gisteren beetje uitgerust ,Lang geslapen en een toertje met de fiets gedaan hier zo ne 10 km'tjes ,Vandaag dan terug vroeg opgestaan 8uur om de 7 level watervallen te gaan bekijken, We hebben eerst een taxibrommer genomen met ne zijspan ,tis comiek hoe ieder stad z,n eigen taxi's geeft en ieder z,n kleur vb chang mai waren het gele en rode ,pattaya zijn donkereblauwe ,Bangkok geeft dan meer z,n tuk tuk's enz....dus met deze dan naar het busstation geweest waar er een oude bus staat klaar om te vertrekken .zo ne 1u half rijden in weeral mooi gebergte ,toen kwamen we aan in het park van de Eran watervallen waar ik 300bath moest ingang betalen de Thai 100 bath (thai geeft altijd ne aparte prijs he) En toen het Pad op ,eerst klein straatje en al how een avontuurlijk pad in de Jungle na zo km tje te wandelen kwamen we bij stage of level 1 deze was al zeer beademend het mooie blauwe water die zo naar beneden kwam ,en dan op naar level 2 ,nog mooier ,en waar al heel wat toeristen in het het water zwommen tussen de vissen ,in Spanje hadden we zo ne aqaurium gehuurd met kleine visjes die het verharde van je voeten afbeten enwel hier heb je het in de grote natuur zoveel je maar wil .toen alsmaar hoger en hoger ,en meer en meer spectakel van moeder de natuur ,level 3 ,level  4 tot level 7 op 2000 meter na een uur en half ongeveer te wandelen ,Khanittha doe dit niet zo graag maar deze keer had ze het er wel voor over en geeft ze het nie beklaagt Ja op level 7 dan T-shirt af rugzak aan de kant en het water in en foto's nemen a volonte het was er ook nog redelijk diep op sommige plaatsen en je kon er ook via glijrotsen naar beneden sliederen twas net Sunparks maar dan veel mooier en echt he.
na zo 40 minutjes te spelen als pubers dan maar naar beneden ,enkele meters naar beneden zagen we ook nog aapjes boven ons hoofd bengelen en wat verderop een liguaan zo groot reptiel .nog even ne duikje op level4 en nog een sprong in level 2 .en terug downstairs waar terug een oude bus ons opwachte  met een oud ventje aant stuur ,hij vertelde dat hij vertrok wanneer  de bus vol is ,en kzeg wel VOL! toen moesten we een helling op en wel dacht dat ie er nooit ging opgraken ,voetstaps beetje per beetje tot boven en iedereen juigde en twas er prettig aan boord met een stel jonge backpackers achteraan met mooi muziek ,Nice' .Nu terug na 2uur en iets eten want we rammelen van de honger ,this was een other day in het paradijs :)

18-01-2017 om 16:43 geschreven door pattayaman

16-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saiyok noi waterfall
Vandaag zijn we 8 uur opgestaan met terug een warm weertje van 30 , 35 graden ,We zijn terug gefiets naar het Stationnetje van de river Kwai, waar we daar dan een ticketje hebben gekocht voor op de trein om daarna de Saiyok noi waterval te bezichtigen .voor zo ne 6 euro heb je treinrit van 2uur met een mooi berglandschap.
We reden tussen de rotsen door van in de tijd toen aangelegt door de vele krijgsgevangenen van WOII ,die de rotsen wegkapte met hamer en beitel .
We stopten zo 20tal stationetjes met overal wel wat te bezichtigen ,Wij bleven tot de laatste halte zitten waar daar de Saiyok noi waterval was .Eindelijk was het wel een klein misverstand ,want we wilden een 7 level hoge waterfalls maar deze moet je per bus bezichtigen das dan voor later he.
toen een maal bij de waterval kon je erin zwemmen en dat heb ik ook gedaan daarna een beetje eten en nog wat rondgewandel om dan 15uur de terugkeer te doen van 2 uur ,waar we op laatst nog es over de bridge off river Kwai reden .toen een douche om beetje te verfrissen en erna nog wat rondfietsen in de stad en om af te sluiten gaan eten bij de rivier .

16-01-2017 om 17:15 geschreven door pattayaman

15-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The bridge over the river Kwai
Vandaag een beetje terug in de geschiedenis geweest.....
Smorgens hebben we eerst fietsen gaan huren ,want  onze voeten hebben al redelijk afgezien deze keer ,50 bath om een ganze dag tot dag erna de fiets te gebruiken ,een oude fiets maar een goeie ,je weet da  he ,op een oude fiets leer men rijden .  :)   .eerst hebben we ontbeden in een resturantje in onze straat , en daarna eens gaan kijken naar The Bridge het was maar ne 2km van ons geusthouse .onmidelijk me camera in de hand en tal van foto's genomen en gefimd .toen over de brug gelopen zoals vele touristen ,de brug is de 2e eerst hadden ze een houten enkele meters voordien dit kun je zien in fotos van het museum. en ook die 2de hebben ze vernield in WO II .vele mensen lieten hier het leven 100000 zoals vele belgen en nederlandse ,kheb hier ook een boek gekocht in het vlaams dan nog want Belgie staat hier redelijk bekend .Daarna hebben we het museum bezocht waar de oudere brug nog een stukje te zien is ,de oude locomotief is er ook en vele wapens ,auto's helicopter 'vliegtuig en vele andere overblijfsels .toen terug de fiets op en het is er vandaag zeer warm 35 a 40 graden ,dus optijd de dorst lessen is de boodschap ,toen hebben we iets gaan eten en Khanittha daarna naar het beautisalon geweest terwijl ik  het militaire kerkhof ben geweest bezoeken van de vele belgen en holanders ,daarna nog een museumtje gedaan maar daar mocht ik geen foto's nemen .toen terug hotelwaars en een frisse douche genomen en vanavond iets gaan eten aan de rivier .nu terug in onze kamertje en morgend terug fris om es die trein over de brug te nemen berg inwaarts

15-01-2017 om 15:25 geschreven door pattayaman

• -0001

• 123
  • test

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek