Inhoud blog
  • Verdrietig nieuws
  • Tevreden zijn ... oefen tot het spontaan gaat!
  • Terug van weggeweest
  • Nieuwjaarsgroet vanuit zonnig India
  • Gezondheid
    Zoeken in blog

  • Tevreden zijn: oefen tot het spontaan gaat!

    08-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal
    Tijdens mijn bezoek aan mijn reisvriendin keken we samen naar de halve finale van het vrouwenvoetbal. Zij omdat haar kleindochter van negen fanatiek voetbalt en natuurlijk alle wedstrijden kijkt. Ik omdat ik er toch was en samen kijken bleek zo gezellig dat ik besloot mijn bezoek te verlengen tot na de finale. Opvallend vond ik hoe sportief er werd gevoetbald … met overduidelijke inzet en zelfs voor mij zichtbaar de bereidheid voor elkaar te werken. Kortom de Leeuwinnen hebben er 2 supporters bij. Met nu een 2e plaats blijft er ruimte voor verbetering.
    De 2 daagse cursus over de Kaukasus van de HOVO Tilburg was leerzaam... ik weet veel van veel … maar nog meer van heel veel niet. Dat er in 1915 tussen de 800.000 en 3 miljoen Armeniërs gedood werden …alleen om reden dat ze Armeniër waren was een verhaal waar ik nog niet eens de klepel van wist. De docent was een geboren verteller, de lunches uitstekend verzorgd, op tafel ligt een prachtige reader. Een reis die kant op zou ik zien zitten met de Russisch sprekende docent als gids. Onleesbaar schrift, spijker of rond afhankelijk van het land bij mensen die alleen in dat gebied al 538 verschillende talen hebben …  geen Engels spreken maar wel Russisch is me een te grote uitdaging. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    08-07-2019 om 15:03 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    07-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ieder jaar krijgt kleindochter Saar voor haar verjaardag een boekje met de verhaaltjes die ik het afgelopen jaar over haar maakte. De stukjes komen uit mijn blog en soms schrijf ik expres over haar, wetend dat er weer een boekje gemaakt moet gaan worden. Het is een klusje dat elk jaar 'sneller' gaat en beter lukt. Dit jaar zijn er nog weer meer fotos, ook van alle belangrijke mensen in haar leven. Mocht ze zich later ooit afvragen of er wel van haar gehouden werd … dan hoeft ze alleen maar de boekjes van oma ter hand te nemen. Bijgaand de cover van het boek van dit jaar … elke keer dezelfde kleur … dezelfde letter … hetzelfde formaat boek. Haar eigen levensencyclopedie. Zo maak ik van momenten mijlpalen … eerste woordjes, leren knippen, de puzzel van 200 stukjes, boze bui, nieuwe kamer, baby op komst ,,, zo houd ik mijn eigen herinneringen levend … en haar herinnering aan mij … later … als zij groot is en ik er niet meer ben.

    07-07-2019 om 22:44 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    01-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    Vandaag kwamen de nabestelde foto's van de profi fotograaf binnen in de mail. Inmiddels prijken ze op mijn website en straks bij de advertentie. Jonger word ik er niet op … niemand niet … maar toch … Ik wil liever niet dat iemand aan de deur zegt: "Goh dat u zo oud bent … dat had ik niet gezien …" Ik hoor liever: "In het echt bent u mooier" … Vandaar elk jaar een nieuwe foto van een echte fotograaf … onder het motto: what you see is what it is ...
    Grappig is dat mijn dochter ook niet direct heel tevreden naar haar eigen plaatjes keek … maar na een weekje gaat het al beter.  En Saar die roept: "Dat ben IKKKKKKKKKKKKKKKK" en zegt nooit …" wat sta ik er raar op".

    Bijlagen:
    noell edo alleen.jpg (1.5 MB)   
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    01-07-2019 om 15:37 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    30-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar **zelluf doen
    Het woord IK gebruikt Saar inmiddels steeds meer  voor zichzelf … Dingen zijn  "Van mij" … of  "Mijn huis" … Als ze zichzelf op foto of videobeeld ziet is het: "DAT ben IKKKKKKKKKKKKKKKKK".

    Mijn huis is "Oma huis of Jouw huis". Als ik iets mag/moet doen is het "JIJ doen of Oma doen …"

    Oma is Oma Netty, of Oma Noma of OMarijke …

    Vaak is het zelluf doen … of dwingend JIJ doen …

    Meestal is de bui gezellig maar soms wordt ze met windkracht 9 tegenwind wakker … natuurlijk wil je dan niet douchen … niet knuffelen … wel huilen … Uiteindelijk lukt het altijd om getroost te raken … onder de douche  te komen … en de dag weer met plezier en nieuwsgierigheid te gaan beleven.

    Voor mij nieuw sinds ongeveer een week is haar vermogen om als een stukke grammofoonplaat, rustig 10 minuten, te blijven herhalen wat ze wil: " ik wil een ballon … of ik wil een ijsje …"  Mijn dochter legt een aantal malen geduldig uit waarom dat op dat moment niet kan of niet mag …  reageert daarna niet op elke ik wil … maar is wél consequent voor zover ik heb gezien … dus Nee blijft Nee …Van de week viel IK uit … vanuit mijn tenen … vanwege ergernis … "Saar … KLAAR... NU …". Ik stond al op het punt naar huis te gaan en heb dat ook gedaan … Mijn dochter had 10 minuten daarvoor gevraagd me er niet mee te bemoeien … maar soms is dat teveel gevraagd. Oma's zijn net mensen. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    30-06-2019 om 09:36 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnige zondag
    Mijn heerlijke huis heeft helaas niet een écht buiten … met planten en bankjes maakte ik  een stoeptuin, maar voor mij is dat toch niet de plek om schaars gekleed te zonnebaden. Daarom gaf ik mijzelf op 2e Paasdag een saunazomerkaart cadeau. Daarmee kan ik gedurende de 4 zomermaanden voor een bescheiden tarief gebruik maken van een zonnedak en een tuin alwaar ik zelfs streeploos bruin kan worden samen met andere hele blote mensen. Daarnaast maakten zwembad, lichttherapie en verschillende soorten warmte het vandaag tot een heerlijke belevenis. 
    Bij mij op de massagetafel is het tijdens een hittegolf trouwens ook niet slecht toeven … een verfrissende regendouche, een massage van uw blote lijf … en de tafel blijft verwarmt … want tot of boven lichaamswarmte wordt mijn relatief koele huis niet. Ik werk met plezier  het zweet op mijn voorhoofd en op mijn rug. Tenslotte moet de volgende ronde sauna ook weer afgerekend worden.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    23-06-2019 om 18:04 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry ***
    Een bodempje appelsap viel de poef en vloerbedekking nat als gevolg van een aanvaring met een mopperende Saar. De poppenwagen die hier woont wilde ze meenemen naar haar huis en dat mocht niet. Haar huis is al vol met speelgoed. Soms is één keer NEE zeggen tegenwoordig niet meer genoeg en probeert ze uit of zeuren en dreinen helpt. 
    Haar mama viel geschrokken ietwat bozig uit … en vond daarna het zeggen van sorry tegen oma op zijn plaats … Het was voor mij de eerste keer dat ik hoorde dat Saar ergens excuus voor zou moeten maken … En voor haar misschien ook wel … Haar mama moest het een aantal keren uitleggen … toen kwamen er 2 armpjes om mijn nek en een zacht: "Sorry oma" …
    De volgende dag toen we samen waren kwam ik er op terug … haar lichaamstaal liet zien dat eea indruk had gemaakt … Op mijn manier legde ik haar het idee van excuus maken uit … Wat moet je toch een boel leren op weg naar groot zijn.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    19-06-2019 om 10:05 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    13-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vedische astrologie
    Het is maar wat je wilt geloven … Eerdere levens, meerdere levens, levenslessen, karmische lessen … Astrologie, nummerologie, aurareading, handlijnkunde … allemaal mogelijk  als kaartlezers van je levensweg. Ik ben niet eenduidig in wat ik denk dat waar is. Soms denk ik: "het zou wel rustig zijn als dood betekent dat je in het nix verdwijnt" … Soms denk ik: "Dit alles moet een doel en functie hebben en een geweldige Schepper" … Soms denk ik: "Ik weet het niet, hoef het niet te weten ... maar ik moet er wél wat van maken … elke dag opnieuw … verantwoordelijk … zorgzaam ...liefdevol..."
    Het telefonisch consult dat ik kreeg was verhelderend, leerzaam en optimistisch stemmend. De hobbels, bobbels en haarspeldbochten in de weg tot nu toe konden 'geduid' worden … Hoeveel eigen keuzes maakt een mens? De kaart 'voorspelt' geen dramatische gezondheidsproblemen … noch groots en meeslepende nieuwe huwelijken. Het klopt met de sterren dat 10 jaar geleden de moeilijkste periode van dit leven werd afgesloten … en dat het iedere dag beter en beter met me gaat.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    13-06-2019 om 09:42 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    11-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halfje Saar ***
    Lang leek het dat ik als 65 jarige AOW gerechtigd zou worden …. en dat was opeens voorbij … en daarna werd het opeens 67 in 2021 … en dat lijkt nu 'opeens' weer anders. Als de FNV leden het pensioen plan zegenen dan win ik 8 maanden minder werken tot aan de AOW. Dan zou het nu nog 16 maanden zijn … minder dan een halfje Saar die volgende maand de 36 maanden aantikt. Voor de dagbesteding van de komende 16 maanden maakt het niet uit … Ik doe al jaren rustig aan, onder het motto genoeg is genoeg en daarmee heb ik al jaren een tevreden leven.
    Ik ben in de herfst van het leven … Daarin vind ik de bomen ontroerend mooi … Wijn en kaas worden beter als ze rijpen. Ik ben blij dat ik ben ik waar ben … rijper maar nog niet rot … wensloos tevreden …en bovenal dankbaar gezond.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    11-06-2019 om 08:54 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    10-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardag-estafette
    Omdat ik beter ben ik klein gezelschap en omdat het vaak zo uitkomt heb ik al jaren verjaardagsweken ipv een verjaardagsdag. Omdat ik blog over mijn verjaardag krijg ik, erg lief, de beste wensen van lezers hier … niet van allemaal natuurlijk … maar dat hoeft ook niet.
    Dierbare, langmeeoplopende vrienden uit Wolvega zijn onderweg. Ik heb een lekker warme hartige lunch voorbereid … Een hele week taartjes is voor mijn lijn niet ok … en ik houd van koken voor gasten aan tafel. Later in de middag komt een andere dierbare vriendin … ik eet gewoon voor een 2e keer warm en verheug me op haar vakantieverhalen. Morgenmiddag heb ik een facetime afspraak met een Nederlandse astrologe die bij mij zus in India woont. Ik krijg een reading als verjaardagscadeau … Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar haar analyse van mijn geboortekaart. Dat ik senioriteit en omaschap mij ten deel  vallen … zo ver ben ik al gekomen.
    Als in het komende jaar de dagen mogen lijken op die van de afgelopen week … dan ga ik een goed jaar krijgen.

    10-06-2019 om 11:24 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    09-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Martine
    Op deze Pinkstermorgen keek en luisterde ik al naar 1,5 uur eerbetoon Martine Bijl. De afgelopen dagen had ik in de sportschool al naar liedjes via YouTube geluisterd … Ik was nooit speciaal fan van haar … zij was voor mij "van de groente van … " reclame. Als kind keek ik Wie van de 3 … Als veertiger naar Het zonnetje in huis.     Maar veel van de humor, van de 'kunstigheid' is me destijds ontgaan.
    Ik wist niets van haar poppenmaakkunst, ik wist niet van haar vertaaltalent … Ik ontdekte vanmorgen een heeeeeerlijk mens … iemand die je als vriendin zou willen hebben … iemand te bewonderen om veelzijdigheid …iemand met prachtige benen die gracieus oud werd … Ik zet haar boekje Rinkeldekink op mijn verjaardagverlanglijstje, ga Heel Holland bakt kijken in uitzending gemist … en brand een kaars voor de mensen die haar zullen missen.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    09-06-2019 om 09:07 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    03-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe maand
    Dit is de maand waarin ik 65 jaar word. Ergens onderweg werd ik oud … ik zie het als ik in de spiegel kijk …  ik weet het als ik naar mijn vijfendertig jarige dochter kijk, als ik me realiseer dat mijn vader 92 geworden zou zijn als hij niet dood was gegaan. 
    Ik zie het, maar 'voel' het nog niet. Ik koester mijn meewerkend lijf …doe af en toe iets om het verval te vertragen … rondjes vitamines, sportschool, wandelen en nu al meer dan een maand … ja,ja … niet roken. Elke keer weer merk ik hoe vergevingsgezind ons lichaam is … binnen een maand zijn mijn vingers niet meer herkenbaar als die van een roker … het ochtendkuchje is verdwenen en ik kan ietsje langer ietsje sneller  op de loopband bewegen. Afgelopen week was een week met dierbare momenten … met mijn reisvriendin bekeek ik twee BAVO kathedralen,  we deden een rondvaarttocht, we dwaalden door hofjes en straatjes en genoten van een elkaars gezelschap. Op andere dagen was Saar  met glimoogjes en knuffelarmpjes om mijn nek mijn hartverwarmer. Ik poetste als een dolle … ik werkte tot genoegen. Met elkaar veel momenten die maken dat de ondertoon verschuift van moeluk moeluk naar 'soms denk ik er zelfs niet aan om het moeluk te vinden' … Vooruitgang!

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    03-06-2019 om 08:45 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    24-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lenette van Dongen
    Gisteren keek ik op Netflix naar de show Tegenwind van Lenette van Dongen, ten tijde van opname 58 jaar levenswijs. Als je het grootste deel van de tijd 'wensloos' tevreden kunt zijn dan heb je daar hard voor gewerkt. Gewerkt aan zelfacceptatie, vergevingsgezindheid, realiteitszin … Ik herken een boel in haar analyses  en had af en toe schaterlachend plezier. Aanrader voor iedereen boven de 50 .
    Vanmorgen kraakten de hersens van Saar en van mij boven een nieuwe, moeilijke, pedagogisch verantwoorde, 'dure' puzzel uit de pedagogisch verantwoorde speelgoedwinkel. Het kost een paar centen … maar dan heb je ook wat. De rest van de morgen vermaakten we ons met puzzels die inmiddels appeltje-eitje zijn … maar die ooit een keer hersenkrakend waren. Ik ben benieuwd hoe lang deze 4+ puzzel in de categorie 'moeluk, moeluk …" valt. Mijn niet roken actie voelt  nog steeds moeluk, moeluk …, maar minder als ik met Saar in de weer ben.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    24-05-2019 om 14:18 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    19-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radiostil
    Als ik het 'moeilijk'  heb dan blog ik niet … en ik heb het moeilijk met niet roken … en daarover wil ik niet zeuren of schrijven … Ik slaap heel veel … loop heel veel … beweeg heel veel …slaap, eet, speel met Saar … lees … babbel … werk zelfs genoeg … maar de ondertoon in de buik is er een van strijd en onbehagen … Niet de hele dag, alle dagen … maar toch … Maar niets om ongerust over te zijn … ik ben niet ziek … ik ben alleen maar ongezellig … maar al wel 20 dagen rookloos … dat dan weer wel.

    19-05-2019 om 13:35 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    07-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verdwijnende stukjes
    Af en toe heeft deze site er last van … stukjes die zo maar verdwijnen in cyberspace. Zo ook de afgelopen week. Er verdween een stukje over met Saar naar de kermis. De ervaringen die ik uit 2e hand had beleefde ik zondag met haar … en ik genoot … Van de uitbundige pret die ze heeft dankzij alles wat draait, vliegt, zwaait en zwiert.
    Ik dacht haar het begrip: "dit is nu de laatste keer" te hebben bijgebracht … maar toch niet … Dus ook deze keer weer een verdrietige Saar toen de laatste keer echt de laatste bleek te zijn geweest. 
    Over laatste keren gesproken … Ik kocht nog niet een nieuw pakje rookwaar … en zolang ik DAT niet doe … rook ik niet. 

    07-05-2019 om 10:19 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    04-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Acupunctuur
    Trouwe blogvolgers weten dat ik al vele pogingen deed om een niet roker te worden … en moeilijker nog … te blijven. Vorige week dinsdag onderging ik een acupunctuur behandeling die tot nu toe effect heeft. Gebruik makend van de techniek van polsdiagnose besluit de therapeut waar de hele kleine naaldjes te plaatsen … en hij besloot de sessie met de specifieke anti-rook-punten … zoals ik die wel 30 jaar geleden eens kreeg. Het prettige effect van de behandeling is dat ik mezelf zeker 5 maal per minuut royaal in- en uit voel ademen. En elke keer als ik me daarvan bewust ben … glimlach ik … De eerste 'afkickdagen' heb ik veel geslapen en zelfs de telefoon niet beantwoord. Vanaf maandag ben ik weer 'gewoon' bereikbaar en dinsdag mag ik nog een behandelronde.

    04-05-2019 om 10:38 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    29-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herinneringen
    Gisteren herbeleefden mijn reisvriendin en ik onze reizen naar Tanzania … daarbij geholpen door de video over Kilangala, waarvan een link op mijn site onder het kopje videoverwijzingen. Daarvoor keken we onze reis naar Italie terug dankzij de vele foto's die zij maakte. Mijn vriendin is van de beelden … ik ben meer van de woorden … maar dankzij haar beelden gaan luikjes open en daarmee komen ook de verhalen weer terug.  Ons reisverleden maakt dat we in Juli een 2 daagse cursus van HOVO gaan volgen over de Kaukasus … een gebied waarvan ik eerlijk gezegd niet eens wist dat het bestaat … maar dat het enige gebied is waar naar toe mijn vriendin nog wel een verre reis zou willen maken. Het volgen van de cursus is in ieder geval leerzaam … en wie weet maken we daarna wel concrete plannen om over 2 jaar, dankzij mijn pensioen nóg eens een verre reis samen die kant op te ondernemen. Ik zie ons al in een campertje en als onze gezondheid en reispot het toe laten zou ons niets in de weg staan. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    29-04-2019 om 11:48 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    25-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspiratie
    Ik ben veel een huismus en een groot deel van mijn dagen solist. Ik prijs mezelf gelukkig met het vermogen mezelf  'zoet te houden'. Lezend, kijkend, luisterend. Soms uren, zelfs dagen. 
    Jacobine Geels en Annemiek Schrijver maken beiden programma's die mijn uren dezer dagen, via Uitzending gemist, aangenaam en inspirerend vullen. Op zoek naar wat anderen beweegt, bemoedigt, op zoek naar zingeving en verbinding. Niet bang om dóór te vragen … altijd een veilige omgeving biedend … duidelijk goed voorbereid. Vakmanschap in beeld. Zoek er eens naar op momenten van verveling … kom af en toe uit je comfort-zone. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    25-04-2019 om 12:26 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    24-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaring
    Ervaring helpt … Gisteren bekeken mijn dochter en ik samen 2,5 jaar kinderkleertjes en sorteerden 2 stapels … nog helemaal jummie voor de nieuwe baby … nog goed genoeg om weg te geven … die laatste stapel gaat deels naar Het Leger des Heils … deels naar de voedselbank. De stapel jummie sorteerden we op maat en er staat nu een voor de eerste 3 maanden tas klaar om binnenkort te worden gewassen en in de commode de komst van de nieuwe baby af te wachten. Alle slabbetjes verdwenen in de vuilniszak … de waren echt op. Sommige dingen waarvan we destijds dachten dat ze handig waren zoals overslag rompertjes waren in gebruik minder handig … en mogen het nu elders proberen. Sommige kleuren bleken Saar niet te flatteren … donker blauw en grijs … ook die kleertjes gingen in de weggeefzak. Alle sokjes kopen we nieuw … want daar staan geen maatjes in … maar ze kunnen wel te groot of te klein zijn. Het was een genoeglijke moeder-dochter ochtend met herinneringen ontlokt door kleertjes en voorpret … het idee dat er over een paar maanden een nieuw wondertje bewonderd gaat worden in zachte jummie kleertjes.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    24-04-2019 om 11:41 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    19-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar ** zus
    Kleindochter Saar wordt zus van een zusje … ik word dus weer oma. kennelijk opnieuw … althans zo voelde het voor mij toen ik al een aantal weken geleden hoorde dat mijn dochter zwanger is. Ik vind het een geschenk dat ik het feest van geboorte en opgroeien nóg een keer mee mag maken. Ik ben benieuwd hoe Saar zich gaat verhouden tot de baby. Natuurlijk snapt ze niet alles … maar de woorden zijn er … er is een baby in mama's buik die maakt dat mama af en toe, meer af dan toe, veel last heeft van door hormonen veroorzaakt malheur. Ongemak tot aan ziekteverlof roe. Ongemak dat maar 2% van de zwangeren schijnt te ervaren in deze mate. Ongemak dat maakt dat mama op bed ligt, of op de bank onder een dekentje. Ongemak dat maakt dat oma vaker komt mee eten of puzzelen. 
    Ongemak dat gelukkig tijdelijk is en dat er is voor een goed doel … een zeer welkom kind.
    Saar mocht mee naar de echo vandaag waarin het nieuws dat er een meisje groeit bekend werd gemaakt. Kinderen accepteren alles zoals je het ze vertelt … Sinterklaas … Kerstmannen … Paashazen … baby's in mama's buik. Maar dat HAAR mama ooit baby was in oma's buik en dat ik daarom oma ben … dat is wel een verhaal om nog eens uitgelegd te krijgen.


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    19-04-2019 om 12:48 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    16-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar ** Schaar
    Het boek dat ik kleinkind Saar voorlas had een gescheurde bladzij waarvan Saar "schuldbewust" zei: "Saar gedaan". Ik stelde haar voor dat ik de scheur met plakband zou repareren en met belangstelling volgde zij mijn handelingen. Daarna wilde zij ook wel leren knippen. Het in de keukenla gevonden schaartje is bedoeld voor kruiden of zo … te groot voor peuterhandjes … dus ik leerde haar met 2 duimen, ieder in een gat, te knippen … vingers uit elkaar en de schaar gaat open … vingers naar elkaar en hij gaat weer dicht en knipt als ik er een blaadje tussen houd. Ik heb zelden een kind zo opgetogen gezien met een nieuw verworven vaardigheid en we knipten lustig snippers. 's Middags kocht ik een veilige kinderschaar voor peuters 2+. Zelfs die ligt hoog in de kast om alleen onder toezicht gebruikt te worden. Van sommige van mijn acties krijgt mijn dochter pijn in haar hart. Grappend zeggen zij en haar man dat Saar met een schaar mag als ze zestien is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    16-04-2019 om 11:59 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/05-07/05 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 04/07-10/07 2022
  • 13/09-19/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs