Inhoud blog
  • Verdrietig nieuws
  • Tevreden zijn ... oefen tot het spontaan gaat!
  • Terug van weggeweest
  • Nieuwjaarsgroet vanuit zonnig India
  • Gezondheid
    Zoeken in blog

  • Tevreden zijn: oefen tot het spontaan gaat!

    10-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar ** 2e kans
    Wandelend en winkelend deelden we een bakje ananasstukjes. Saar keurde het eerste stukje als hard en zuur en 'hoefde' niet meer. Ik proefde een stukje half voor en zei    "niet alle stukjes zijn hetzelfde … je zou deze kunnen proberen … ik denk dat ie zachter en zoeter is..." En ze gaf zichzelf een 2e kans. Zolang ik voorproefde en deelde at ze met smaak en de hele bak raakte leeg. Met veel dingen in het leven is het zo … geef iets of iemand eens een 2e kans … Soms valt de zuurheid mee, soms moet je gewoon even wennen.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    10-03-2019 om 13:00 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas in Maart
    Mijn huis is een mooie, lieve, niet te grote televisie rijker. Een supersupersuper lief cadeau van iemand die Sinterklaas vaker naar de kroon steekt. Op de afstandsbediening staat zelfs een speciale Netflixknop. Ik moet nog tot 18 maart wachten voor Tele2 mijn aansluiting activeert. Een feit dat zowel per mail, als sms vandaag nog eens werd aangekondigd. Het is maar goed dat dat soort briefjes gewoon door een computer verzonden wordt … anders zou het zonde zijn van de menskracht.
    Gisteren zag ik in een documentaire de voorspelling dat in 2050 50% van de werkende bevolking werkzaam zal zijn in de zorg en dat bijna 50% van de rijksbegroting op zal gaan aan zorgkosten. Het kan niet waar zijn …
    De babyboomers, die nu bijna 80 jaar zijn, zijn tegen die tijd, over 31 jaar, overleden en hun kinderen, die voor een kleinere geboortegolf zorgden in de jaren 70 ook of bijna … Sindsdien krimpt de bevolking langzaam … een trend waarvan we nu al de gevolgen zien … minder scholieren in het middelbaar onderwijs. Ik voorspel, hoopvol, zorgrobots die als het gaat om het geven van aandacht en 'menselijke' warmte al volop in ontwikkeling zijn … huisrobots zullen vast op niet te lange termijn meer kunnen dan stofzuigen en grasmaaien.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    08-03-2019 om 17:49 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rozen
    In het verleden kocht ik  rozenstruiken in een doos bij een super … en was daar heel tevreden mee. Vanmiddag was ik om een uur of 3 pas bij de super die had geadverteerd vandaag rozen op stam te zullen verkopen. Het schap was bijna leeg … maar vanuit het magazijn kwam er op mijn verzoek de wereld aan rozen in dozen. Door ervaring wijs geworden had ik een speciale, grote, bloemenzaakzak meegenomen, liet de lege dozen achter, gaf een rozenstruik cadeau aan een aardige dame die niet weer in de kassarij terug wilde maar wél een struikje mee naar huis en ging met een hanteerbaar tasje mijns weegs. Ik potte ze zorgzaam op kleikorrels en aarde en hoop op weelde over een poosje. I promissed myself a rosegarden.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    07-03-2019 om 18:07 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    01-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar ... geluk in een lijfje **
    Van de week bedacht ik "Ik kijk naar puur geluk in een lijfje … als ik naar mijn kleindochter kijk"... Natuurlijk niet alle dagen, hele dagen … Soms is ze verontwaardigd … soms zelfs een beetje boos … soms koppig … of verdrietig … of zielig vanwege een virusje. Maar meestal zit ze goed in haar vel … en kan intens genieten van het volgen van gekleurde tegels in het gangpad van een restaurant … of klimmen op de brede vensterbank … uitbundig zwaaiend naar elke bus die voorbij komt … en dat zijn er veel tijdens spitsuur in hartje stad … knuffelend met de zachte kussens … met haar ruggetje schurkend tegen mijn koesterende borst, wegkruipend in een omhelzing, frietjes dopend in saus … haar naam voor mayonaise. Ik koester die momenten en voel puur geluk in mijn grote lijf. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    01-03-2019 om 12:43 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    27-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stekker
    Na dagen lang geprutst te hebben met mijn computer ... omdat hij niet naar mijn blog wilde ... noch naar Netflix ... of live televisie ... kwam een dierbare vriend met de simpele suggestie om de router opnieuw te starten ... stekker er uit ... even wachten ... en voila ... DAAR ben ik weer.
    Inmiddels heb ik wel besloten om binnenkort weer naar een groter scherm, iets verder weg te gaan kijken naar bovengenoemde liefdes ... voor mijn ogen is dat beter dan met laptop op schoot. Het veranderde abonnement gaat pas 18 maart in ... dus tijd genoeg om ergens een t.v. op de kop te tikken.
    De afgelopen dagen had ik het goed samen met mijn reisvriendin in haar zonovergoten tuin. Zolang de ijsbeer niet aan de achterdeur klopt vinden we al die te hoge temperaturen voor de tijd van het jaar allemaal heel heerlijk. We snoeiden bramen en rozen, verwijderden bladeren en overwoekerende klimplanten en versjouwden kasten om een nieuw aangekomen bed beter tot zijn recht te laten komen. 
    Vandaag genoot ik van mijn eigen knusse huis en gezellig werk-werk en ben blij dat ik weer gewoon kan bloggen.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    27-02-2019 om 18:33 geschreven door Noelle  


    Tags:massage,tantrische massage,tantra,ontspanningsmassage, olie massage,
    >> Reageer (0)
    17-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jarige dochter
    Mijn fantastische dochter viert vandaag haar 35ste verjaardag met haar man in Rome. Hoe romantisch kan het worden. Morgen  gaan we feestelijk brunchen.
    Om haar volgende 35 jaar helemaal mee te maken zal ik honderd moeten worden … zij zal dan 70 zijn … ouder dan ik nu ben … Onvoorstelbaar, maar met elke dag een draadje komt het dichterbij. Tijd en hoe lang tijd duurt is allemaal maar relatief. Ik kan me de tijd die zij niet de zon in mijn bestaan was bijna niet meer herinneren en toch was dat ook een behoorlijk lange tijd. Haar geboorte is in mijn geheugen geetst. Ik kan me die dag op haar verjaardag altijd goed herinneren en ik kijk met trots op die dag terug. Als je gebaard hebt … kun je daarna 'de hele wereld aan' … Mocht ik het leven ooit nog een keer moeten/mogen doen … dan zou ik weer graag moeder worden … bij voorkeur van deze dochter. 


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    17-02-2019 om 09:46 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,pashmina, massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    13-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Massage
    Het lijkt misschien of ik helemaal niet meer werk met al mijn bezoek en uitjes … Gelukkig is dat niet waar … en weten vertrouwde én nieuwe mensen de weg te vinden naar mijn praktijkje. Van de week vroeg een buschauffeur mij hoe mijn verblijf in India was geweest. Ik had hem in zijn uniform niet herkend en op die plek niet verwacht. We hadden het er samen vrolijk mee toen ik zei: "ik herken makkelijker mensen als ze onder de douche staan dan als ze in de kleren in de bus zijn".
    De eerste keer is voor iedereen de meest spannende keer. Je weet niet waar je terecht komt en ondanks uitgebreide beschrijving op mijn site toch ook niet echt wat te verwachten. Maar gelukkig gaan de meeste mensen tevreden en ontspannen na een uur weer hun weegs en vaak vinden ze na verloop opnieuw de tijd om nóg een keertje terug te komen. Een volgende keer is voor ons beiden altijd meer ontspannen. Wie nog aarzelt … probeer het eens … in het beste geval heb je er een hobby bij en anders kostte het wat tijd en 60 euro.

    Be happy, be healthy, be helpful … probeer eens een nieuwe ervaring.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    13-02-2019 om 10:49 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    10-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar ** op het dansfeest
    Mijn kleindochter Saar mocht 2 uurtjes mee naar het eet- en dansfeest van mijn vriendin. Ze vond het geweldig. De lichtjes op de dansvloer van de stroboscoop laten zich natuurlijk niet vangen … maar nodigen daartoe wel uit. Ze at met smaak vele broodjes met kruidenboter … en ontlokte vele glimlachen … met name van al die andere al lang mee oplopende vrienden die in Saar haar moeder als peuter herkennen. Voor ze té moe en daardoor misschien jengelig zou worden reisde het gezin weer af. Ik bleef wat langer en genoot van heerlijk eten en vrolijk dansen. De jongste zoon van mijn vriendin was zo lief me naar de bus te begeleiden. Aangekomen op het nieuwe busstation van het CS werd ik getroffen door de transformatie die daar heeft plaatsgevonden … het lijkt wel een luchthaven … en ik moest even zoeken voor ik de toegang naar de treinen had gevonden. 
    Ik ga aan de babbel met wéér een andere vriendin die net binnenkomt. Ik ben rijk aan lieve mensen om me heen.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    10-02-2019 om 19:05 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    08-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.piep
    Aan de piep in mijn oor is volgens de huisarts niets te doen … maar wellicht dat neusdruppels gaan helpen de buis van Eustachius weer normaal te laten worden … Volgens Google zou de piep dan ook nog wel kunnen verdwijnen. Mijn hart is helemaal ok … voor zover het van de buitenkant te beluisteren is … als ook mijn bloeddruk. Ik snap niet dat ik de neusdruppels niet zelf heb kunnen bedenken … maar ala … ieder zijn vak.
    Ik heb een gezellig, sociaal weekend voor de boeg … niet zo goed voor de beschikbare werkuren … maar ala … vanaf maandag weer 'volop' aan de bak. Mijn dierbare vriendin uit het Noorden komt een kleine 3 uur treinen, morgenavond viert een andere, al lang mee oplopende vriendin met eetfestijn en wellicht dansen haar verjaardag.
    Ik ga uitgebreid koken … een hobby die ik graag van stal haal voor een gast aan tafel.

    Be happy, be healthy, be helpful … geniet van alles wat er wél is en koester vriendschappen. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    08-02-2019 om 09:30 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    07-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slechthorend
    Ik hoor al tijden minder goed dan ik zou willen en heb voortdurend een piep in mijn oor die ik niet zou willen. Als ik op mijn rechterzij in bed lig hoor ik mijn hart kloppen in mijn linker … en soms lijkt het of mijn hart onregelmatig klopt … en door die schrik daarna versnelt … zodat ik maar op de zij draai waar ik niets hoor.
    Ik ga zo naar de huisarts … misschien kan hij iets  verhelpends betekenen … want hoewel niet wereldschokkend … de dagelijksheid wordt vast minder vermoeiend als ik niet meer naar de piep hoef te luisteren.


    07-02-2019 om 08:03 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    03-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ander uitzicht
    Programma's over het anders inrichten van huizen inspireren mij altijd. Ik keek naar Stay here! Een Netflix programma waarin eigenaren van vakantiewoningen geholpen worden hun woning te verbeteren. Het kost altijd wel dat het kraakt … maar de marketingman rekent voor dat de kost voor de baat uitgaat.
    Gisteren benutte ik een afspraakloze dag om mijn woonkamer anders neer te zetten. Soms erger ik me aan het uitzicht op buurhuizen en auto's en de stoeptuin is in winterstand, dus niet overdadig met bloemen. Ik heb niet veel spullen, maar de dingen die ik heb passen allemaal wel goed bij elkaar en ik ben blij met de nieuwe opstelling en dus ook ander uitzicht.  Een paar grote binnen-planten staan op de verlanglijst … Ik kan rustig een paar weken wachten … tenslotte hoeft mijn huis niet in de verhuur.

    Be happy, be healthy, be helpful … en ben dankbaar voor alles wat er wél is … zelfs  een heerlijke ontspannende massage is slechts 1 telefoontje ver weg.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    03-02-2019 om 09:58 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    01-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The magic pills
    Een docu op Netflix die laat zien hoe verandering van spijzen in relatief korte tijd veel invloed kan hebben hoe iemand zich voelt … van ziek zelfs weer beter wordt … Je kunt steeds meer horen, lezen, zien over het zgn keto-dieet … ipv verbranding van glucose biedt dit dieet vet als brandstof aan aan de cellen van het lichaam … vaak met gezondheid bevorderend en kilo's verminderend effect. Het is jammer dat ik avocado's niet echt lekker vind … die zijn een leverancier van goede vetten. Natuurlijk ook vette vis, noten en zaden, vlees van grasgevoerde koeien mag ook … en natuurlijk ook groente en fruit. 
    Ik leef nog een beetje tussen 2 tijdzone's … Moe en de oogjes toe om 21.00 uur en uitgerust wakker om 05.00 uur … Ik ben dus al een poosje wakker en ga een rondje naar de sportschool, door de sneeuw.

    Be happy, be healthy, be helpful … ben dankbaar en geniet van alles dat er wél is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    01-02-2019 om 07:14 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    28-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opruimactie
    In India bedacht ik in de toekomst af en toe een workshop-dag te willen geven. Een ontspannende, zelfs leerzame dag … lichaamswerk … ontspannings- oefeningen … ademhalingsoefeningen … een gezond sapje … een gezond soepje … een 'ander' verhaal dan de krant. Niet dat ik de illusie heb dat mensen veranderen door woorden, maar ik leef volgens het principe: elke goede dag is er één … en maakt minstens een mooie herinnering. En soms valt er wel eens een dubbeltje. Van de week kwam er een terugkomer met 15 kilo minder te masseren dan een half jaar geleden … Dieet -advies opvolgen en sporten werken als je volhoudt. De weegschaal op de sportschool gaf voor mij 6 kilo minder aan dan de vorige keer. 2 maanden in India volstaan met 2 goede maaltijden per dag werkt dus ook. Daar waren geen verleidelijke biertjes en bussen slagroom. Het idee van af en toe een groepjes-dag is er … maar tussen droom en daad ligt nog wel het nodige werk. Mijn dochter zegde een dagje hulp toe half februari als zij vakantie heeft. We pakken dan samen de hier gestalde babykleertjes in handiger stapeldozen … Voor wieg, bedje, badje, box bood mijn schoonzoon aan samen een kast te bouwen op een plek waar daar nog plek voor is. Ik gooide vandaag al het nodige gewoon in de container … Als je per dag 1 overbodig ding wegdoet heb je na een maand 30 stuks minder in huis … De kringloop is er blij mee.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    28-01-2019 om 20:06 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    27-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saar **
    Ik weet niet meer wat een peuter van 2,5 'hoort' te kunnen en doen … maar ik verluister mijn verstand als ik Saar bij veel  kleuren  het goede woord hoor noemen.
    Het woord oranje spreekt ze iets anders uit dan wij … maar met de mama-tolk kan ik het ook herkennen. Vanmiddag speelden we dat Saar even ging slapen op de bank. Zij zag mijn dichte ogen … en zei "Neeeeee …. Saar alleen slapen …" met de nadruk op alleen …
    We speelden met een vandaag pas uitgepakt Sinterklaascadeau … Magneetletters en cijfers in 4 kleuren … ze pakte de 1 of I en benoemde hem 1 … 
    en de S en benoemde hem S … De puzzels waar ze hier al een jaar mee speelt zijn eigenlijk te makkelijk … Thuis maakt ze al puzzels van 24 stukken. Minder stukken is te simpel … maar hier is ze enthousiast  met hervonden oude vriendjes.
    Een kwartiertje na hun vertrek belde mij dochter of ik zin had aan te komen schuiven voor bloemkoolschotel uit de oven en was ik getuige hoe Saar er van overtuigd werd om de aardappeltjes minstens te proeven … Zij had een bodem van eierkoek bij oma en meer zin in pasta of patat. Al met al … een mooie kleinkind-dag … voorafgegaan door genoeglijk vriendinnenbezoek … en dan mag ik  nu nog een uurtje aan het werk met een waarderende, regelmatig terugkerende cliënt. Beter kunnen dagen niet zijn.

    Be happy, be healthy, be helpful en dankbaar voor alles dat er wél is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    27-01-2019 om 20:26 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    26-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles gaat voorbij
    Twee maanden India, 24 uur 'vastzitten' op een vliegveld ... Het ligt achter me en ik ben thuis weer thuis. Veilig thuis en met zin in de komende dag en de komende tijd. 
    Ik ben benieuwd waar de nieuwe kennis en hervonden inzichten toe gaan leiden. Ik begin vandaag maar heel 'aards' ... genieten van mijn warme douche ... het vullen van de wasmachine, het knuffelen van kind en kleinkind ... boodschappen doen bij de buurtwinkel en een maaltijd voor bereiden die ik morgen zal delen met een dierbare vriendin. Wie toe is aan mijn masserende handen kan vanaf maandag een plekje in de agenda bespreken. 

    Be happy, be healthy, be helpful ... en ben dankbaar voor alles wat er is.

    26-01-2019 om 08:01 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    25-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms zit het tegen
    Inmiddels heb ik kontakt met internet en kan mijn klaagzang doen ... Gisteren bij het inchecken in India kreeg ik 2 boardingpassen ipv 3. De laatste voor de verbinding Munchen-Amsterdam zou ik in Munchen moeten krijgen. De vlucht ging langzamer dan normaal ... vanwege wind ... Ik vroeg de stewardess of mijn overstaptijd voldoende zou zijn ... ook omdat ik niet eens wist waar ik naar toe zou moeten ... Zij regelde grondpersoneel om ons verder te brengen ... Echter de beambte nam alleen 2 Lufthansapassagiers mee en kon niet iets voor mij doen ... Ik was voor KLM ... Achteraf is altijd makkelijk praten ... Ik had gewoon terug het vliegtuig in moeten gaan ... maar liep door in het vertrouwen in de volgende ruimte de KLMer te zullen vinden. Munchen Airport is waanzinnig groot ... Ik moest met een soort metro, stapte waarschijnlijk niet bij de goede halte uit ... de stress maakt mij dommer in het begrijpen van aanwijzingen die zijn aangebracht door mensen die weten wat ze bedoelen ... Ik kon met een busje mee ... maar de chauffeur mocht niet vlak bij mijn nog aanwezige vliegtuig stoppen ... wel 300 meter verder ... lift omhoog ... hollen ... bij de goede uitgang mocht ik er natuurlijk niet door zonder boardingpass en toen ging het vliegtuig zonder mij weg. 
    Ik belde de vriendin die mij af zou komen halen ... regelde overmaking van geld voor het geval ik een nieuw ticket moet kopen (maar omdat het verschillende banken zijn is het geen instant resultaat) ... zat op een luxe toilet ... met grote boodschap maar zonder papier en zonder water ... dat loste zich op ... en sliep tot 04.00 uur op een bankje. De nacht is niet geheel zonder mensen .... er wordt gedrild aan te vervangen vloeren ... en wordt gepoetst ... en vanaf 4 uur is er koffie en warme croissants. De informatiebaliedames beginnen eerder dan de afdelingen Lost- and Found ... maar ze zijn met mijn lot begaan en bellen verschillende afdelingen, terwijl ze mij zien tikken. Happy and strong ... ook als het tegen zit ... De zeer behulpzame dame heeft inmiddels uitgevonden dat de koffer bij KLM staat ... zij probeert nu te regelen of ik met de volgende vlucht mee kan ...

    25-01-2019 om 05:23 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    23-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fantaseren
    Mijn zus weet dat ik 'in de markt' zou zijn voor iets van kasjmier en wees mij op een poncho … Binnen en passend beviel hij mij minder dan ik had gehoopt … maar ik werd wél verleid door een prachtige kasjmier sjaal … De verkoper verstond zijn vak en we sloten een deal voor zelfs 2 sjaals … een voor mij en een cadeau voor mijn dochter. Op zo'n moment is het jammer dat mijn reisbudget niet groter is dan het is … Ik zou wel 10 mensen kunnen bedenken die blij zouden worden van zo'n cadeau.
    Ik bedacht zelfs een handeltje te kunnen beginnen … Op de terugweg deed ik de winkel opnieuw aan. De verkoper vertelde mij de prijs die hij zou moeten rekenen voor export, incl.  transport en belastingen enzo … Dan kan ik beter een keer met een volle knip en een lege koffer  op en neer reizen … Niet meer dit jaar … maar wie weet … later … als ik 'groot' ben.

    23-01-2019 om 09:36 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    22-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe dame
    Na 7 weken relatieve soberheid is het extra genieten van relatieve luxe ... Koud bier bij een fantastische vismaaltijd ... op een terras met spectaculair uitzicht op de golven. IJs lepelend terwijl de avondlucht roze kleurt ... nadat de oranje zon is ondergegaan. Een iets dikker zonnebed, met een royalere  parasol voor een euro meer is een uitspatting die ik graag doe. Ik kocht een gewaad waarvan ik hoop dat ik het in Nederland nog steeds zo mooi zal vinden ... Mijn ogen zijn inmiddels gewend aan Oosterse bling ... De strandverkopers mochten mij vandaag verleiden voor de aankoop van wat souvenirs ... Morgen de laatste dag aan het strand ... De reis had geen beter einde kunnen krijgen. 

    22-01-2019 om 16:14 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    19-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relatieve rust
    In de ashram is het in de ' rijen'  nog steeds drukker dan thuis in bv de supermarkt ... maar relatief veel rustiger dan voor Amma's vertrek. Na 7 weken herken ik hier meer mensen dan thuis, bij mij in de straat ... en hoewel ik zeker 20 uur per dag mijn mond gehouden heb ... heb ik met relatief veel mensen mooie ontmoetingen mogen hebben. Ik had het voorrecht te mogen praten met 3 jonge vrouwen van mijn dochter's leeftijd ... en heb hun duidelijk mogen maken dat moeder's lastig lijken ... maar wezenlijk altijd alleen maar bezorgd zijn en zooooooooooooooooo graag willen weten dat je gezond en veilig bent ... en mogelijk zelfs gelukkig. Ik realiseerde me dat ik als dertiger een ondankbare dochter ben geweest ... en helaas kan ik dat niet meer beter maken, omdat mijn moeder is overleden. Soms is later voorbij ... en wat rest is      ' had ik maar..."  Gelukkig heb ik onderweg naar oud worden wel leren vergeven ... zelfs mezelf in de afgelopen weken ... Dankzij de ontmoetingen met ander-vrouws-dochters ... dankzij de stilte ... dankzij ...

    19-01-2019 om 06:39 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    17-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour
    Vandaag vertrekken een paar honderd mensen in een groot aantal prachtige bussen om mee te reizen met Amma's tour door Zuid India. Ze blijven weg tot 3 februari en doen een aantal plaatsen aan waar duizenden mensen worden verwacht. Stapels stoelen werden ingeladen ... Alles wat hier te doen en te koop is zal ook elke keer uitgepakt en gebruikt gaan worden ... Slapen doet men in klaslokalen in Amma's scholen ... op een meegebracht matje op de grond. De meeste meereizenden zijn als kinderen die op schoolreis gaan ... uitgelaten en verwachtingsvol. En zij kijken wat meewarig dat ik niet meega omdat mijn visum afloopt ... Maar zelfs zonder die reden zou ik niet mee willen ... Ik ben ' gewoon'  een luxe mens, blij met een bed, een ventialtor en zelfs een eigen toilet. Volgende week om deze tijd vlieg ik de halve wereld terug over ... Mijn eerste afspraak op vrijdag is met mijn dochter en kleinkind ... zij lopen gezellig mee naar de kappersafspraak die ik 10 weken geleden al maakte en waar ik aan toe ben om me weer een luxe Hollandse mevrouw te voelen.

    17-01-2019 om 06:39 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/05-07/05 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 04/07-10/07 2022
  • 13/09-19/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs