Inhoud blog
  • Verdrietig nieuws
  • Tevreden zijn ... oefen tot het spontaan gaat!
  • Terug van weggeweest
  • Nieuwjaarsgroet vanuit zonnig India
  • Gezondheid
    Zoeken in blog

  • Tevreden zijn: oefen tot het spontaan gaat!

    05-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort*
    Het internetcafe sluit binnen 10 minuten ... dus even kort ... Vandaag is Amma gearriveerd en onthaald door een groep enthousiaste mensen. Ik was niet een van hen ... ik wist niet hoe laat waar en denk dan: " Morgen is ze gewoon waar ik weet dat ze zal zijn ... op haar plek op het podium" .
    Ik kreeg liefdevolle Sinterklaasgedichten. Sommige mensen zijn attenter dan anderen ... en ik ben gezegend met een paar hele attente mensen om mij heen. Voor zondag heb ik eeen video-afspraak met kind en kleinkind. Ik ben benieuwd of Saar me wil, kan vertellen over deze spannende Sinterklaastijden. Vandaag bezocht hij haar KDV.
    Voor iedereen die denkt voor eind januari nog een massage te willen is mijn vervangende collega alleen telefonisch bereikbaar op het u bekende nummer 06-29489984. SMS en WhatApp komen in India uit.
    Fijne Sinterklaasavond.

    05-12-2018 om 00:00 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    03-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volle dagen
    Vandaag is er zowel in de vroege ochtend als aan het begin van de avond een skypeverbinding met Amma haar programma in Amerika. Voor het eerst in tijden zette ik een wekker om 05.00 uur en was op tijd in de hal ... waar al een boel mensen bijeen waren. Om 8.00 uur had ik terecht zin in ontbijt en at voor het eerst in een week een ' westers'  ontbijt met een pannekoek en koffie ipv yoghurt met kiemen.
    Omdat mijn zus zoveel lieve dingen voor mij doet, gisteren aten we samen een heerlijk zelf gekookt maal, had ik aangeboden haar badkamer eens grondig te poetsen. Dan gaat de kraamverzorgster in mij ' los' ... voor niet meer dan een uur ... dan is de batterij leeg ... maar de ruimte ook klaar om weer ingericht te worden. Na een wederom westerse tosti was het tijd om aan de afwasseva te beginnen ... En nu een blogstukje en daarna uitpuffen van deze dag met een heerlijke gember honing thee onder een parasolletje in afwachting tot de nieuwe verbinding met Amma en daarna nog een maal. Als ik het zo opschrijf is het allemaal ' aards' en dat is het ook ... maar daarnaast ook tijd voor overdenking, lezen en meditatie. Kortom ... volle dagen ... die ook hier voorbij vliegen.

    03-12-2018 om 12:04 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    02-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zin
    Een mens kan maar blij zijn en het goed hebben ... In mijn Haarlemse bestaan heb ik ook meestal goede tevreden dagen ... hier ben ik nog vaker blij ... Vanmorgen zat ik een poosje bij de oceaan ... onder een boom in de schaduw ... uitzicht op een rotspunt die maakte dat de golven spoten ... De lucht as vol van leven ... zeearenden ... motachtige vlinders ... vlinders ... kraaien. Een stukje verder op kwetterden Indiase mannen. Ik dacht eerst met elkaar ... maar het bleek ieder in een eigen telefoon. Daarna luisterde ik meditatief naar een dagelijks ritueel gezang. Na dit blogstukje verblijf ik in de bibliotheek tot mijn massage begint ... Er is geen beter leven dan een goed leven ... Ik leef het HIER ,,, VANdaag ... en wens wie hier leest tevredenheid en vrolijkheid.
    Mijn waarnemende collega kunt u alleen per telefoon bereiken ... dus niet whatsApp of sms.

    02-12-2018 om 06:50 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    01-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag in India
    Na een half uurtje te hebben geknipt in zijden spullen die Amma heeft gedragen en die in stukjes geknipt gaan verdwijnen in kussentjes voelde mijn duim dat dat niet een klusje is voor uren en dagen. Ik excuseerde me en meldde me bij de Sevadesk met de mededeling: " Als je een plekje vrij hebt wil ik graag in de middagafwas", Ik kwam als geroepen en had vandaag al mijn 2e dag. De arbeidsomstandigheden zijn heel veel beter dan een paar jaar geleden en ook hier geldt dat vele handen het werk licht maken. Omdat Amma nog niet hier is valt het met de drukte nog mee en is dus ook de hoeveelheid schoon te maken potten, pannen en kopjes heel overzichtelijk. Bezoekers wassen en drogen hun eigen bord en bestek. Vanmorgen poetsten we in de tempel ... ook van die richeltjes waar niemand kan kijken maar die uiteindelijk wel erg stoffig waren geworden. De andere uren van de dag vliegen voorbij ... met wat lezen, studeren, de was doen, eten, eten, kijken naar de zonsondergang ... elke dag een feest voor de ogen ... een wandelingetje en ontmoetingen met oude en nieuwe bekenden en lekker lang slapen. Het lijkt behoorlijk op het leven waar ik in Afrika ook altijd blij van word. Gisteren bezocht ik de arts die mij een paar jaar geleden geheel gezond verklaarde. Dik in de tachtig is hij nog altijd aan het werk, wel is waar met behulp van een gehoorapparaat en schuifelend met een stok. Opnieuw was zijn diagnose ... prima ... niets aan doen. Ook dit keer heb ik niet de neiging een second opinion te gaan zoeken. Het voelt allemaal gezond, werkend en ok ... dus maar niet op zoek naar slapende honden.
    Ik wens jullie allemaal een goed weekend en meld me weer ergens volgende week. Mijnj vervangende collega is alleen per telefoon te bereiken.

    01-12-2018 om 11:14 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    28-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Levensteken uit India
    Het is dinsdagmiddag een uur of half vier en ik heb het idee dat ik er al weken ben. De reis verliep uiterst voorspoedig, de nachtelijke uren had in 3 zitplaatsen voor mij alleen, dus bijna net een bedje. In Oman, de laatste overstaphalte wordt druk gewerkt om in 2020 het vliegveld bij de beste 20 van de wereld te laten horen. Het inladen van de koffers vanaf trolley's gebeurde door 1 persoon ... omgeven door mannen kennelijk ' hoger' in rang ... Zij bestuurden de trek-en duwauto ... de allerbelangrijkste man stond te staan ... en hield papieren vast. Daar valt voor de werkers nog wel wat verbetering te halen. Na een taxi-rit van 3 uur werd ik opgewacht door mijn zus, we dropten mijn bagage en hadden een heerlijk maal in haar huisje. ' s Avonds presteerde ik het om in de ashram te verdwalen en miste daardoor de ' skype'  verbinding met Amma vanuit Amerika. Maar lag daardoor wel bijtijds op bed en werd vanmorgen om 7 uur uitgerust wakker. De telefoon en laptop blijven voorlopig uit. Ik schrijf nu vanuit het internetcafe en dat gaat ook prima. Het is afkicktijd ... af van vlees, af van werk, af van apparaten waar mijn ogen van stressen. Af van ' iets moeten'  ... Wel goede voornemens ... morgen een cursus in een meditatietechniek ... en hopelijk wordt dat een vol te houden, prettig ritueel .... Morgenmiddag mijn eerste seva in de creatieve hoek. Zaterdag poetsen Miranda en ik een paar uur grondig in de tempel ... een klus die hoog de de klussenlijst stond.
    Ik groet jullie allen ... voor wie mijn vervangster wil bereiken ... dat kan alleen per telefoongesprek ... sms en whatsApp en mail komen bij mij uit.

    28-11-2018 om 11:16 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    25-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed geregeld
    Van elke ervaring leert een mens en na een aantal verre reizen is mijn voorbereiding steeds beter. De ijskast is leeggegeten, ontdooid en schoongemaakt … het beddengoed gewassen en het bed weer opgemaakt. De cv ketel heeft zijn onderhoudsbeurt vervroegd genoten … Ik las mijn reisbescheiden na en ontdekte dat ik 30 kilo's verdeelt over 2 koffers in het ruim mag laten vervoeren … terwijl ik uitging van 1 koffer max 30 kg en dat kreeg ik niet voor elkaar. 
    Morgen komt een professionele ongediertebestrijder het nodige doen om te zorgen dat de muizen niet op tafel gaan dansen … want stiekem zijn er weer meer dan een verdwaalde passant … Hij brengt me daarna  naar Schiphol. Soms worden gebeden die ik niet doe zelfs verhoord … ik had een tripje met de bus voorzien. Ik heb nu nog geen idee  hoe geregeld ik ga bloggen. Ik wil proberen schermtijd te minderen en mijn ogen te laten ontspannen. Maar af en toe een teken van leven zal ik zeker geven.

    Mijn aardige, vaardige, vrouwelijke collega neemt de telefoon aan en is beperkt beschikbaar voor het maken van afspraken. Het telefoonnummer blijft 06-29489984.     De Marktplaats advertentie staat op pauze.

    25-11-2018 om 14:13 geschreven door Noelle  


    >> Reageer (0)
    23-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroege Sint *
    Ik ben gezegend met een eigen Sinterklaas … iemand die mij ook door het jaar altijd weet te verrassen … iemand die hier tussen de regels leest hoe het me gaat … en dan  met de juiste tekst op een kaart, het passende boek, of een ontspannend tijdschrift een dag nog mooier kleurt. Vandaag, rond Sinterklaas pakte hij extra uit … met gedichten en pakjes die aan een touw geknoopt uit de grote Piet-zak kropen. Ook Saar viel, als altijd, in de prijzen. Gelukkig heb ik in de loop van de jaren gemeend DANK-je-wel leren zeggen en voel ik verwend en niet bezwaard.
    Altijd voor vertrek naar een verre bestemming kaart ik bij mijn dochter het onderwerp: "Stel je voor dat ik dood zou gaan daar" aan. Nog voor ik iets kon zeggen vulde zij in: "Je wilt niet in een loden kist in een vliegtuig, maar wel volgens ritueel daar dezelfde dag worden verbrand en verstrooid"… 
    Dat kan omdat mijn zus daar is om dat te regelen, mocht zoiets drastisch onverhoopt gebeuren. Mijn dochter bedacht later met grootgegroeide Saar op bedevaart te komen en hier met mijn goede vrienden een borrel ter herinnering te drinken. We gaan er van uit dat ik gezond en gebruind eind januari weer terug ben … Ik wil zelfs wel dansen op mijn 80ste verjaardag. Maar omdat niemand weet wanneer je laatste adem daar is … is het goed om het er soms over te hebben.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    23-11-2018 om 20:22 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    21-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koffer *
    Niet zo zeer de kilo's zijn het probleem … maar wel het volume van de dingen die mee gaan. Een stamppotstamper … ongelooflijk onhandig inpakken … mijn eigen donzen kussen, hoewel vacuüm verpakt … toch misschien niet geschikt om mee te reizen … Elke dag heeft mijn zus nog wel een verlangentje … vandaag goddank kleine flesjes met geurolie, waarvan ik alleen maar kan hopen dat ze ongeschonden overkomen. Vanmiddag komen Saar en haar andere oma. Ik kocht vingerpoppetjes van Sint en Piet en hoop op een 'toneelstuk'... Ze was zondag bij de intocht aan het Spaarne. Nog een paar nachtjes slapen, misschien maak ik zelfs nog natte sneeuw mee en dan is het zover … Mijn werknummer wordt tijdens mijn afwezigheid beantwoord door mijn aardige, vaardige, 4 handencollega … die graag voor u een heel goede massage verzorgt. Zij is ook bereikbaar via SMS. Mail en Whatsapp zijn met mij mee op familiebezoek.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    21-11-2018 om 12:24 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    20-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Kominsky methode
    Het gebeurt niet vaak dat ik, in mijn eentje, meerdere malen luid lachend ben tijdens een film of serie. Gisteren had ik zo'n geweldige middag met het kijken naar de Kominsky Methode op … natuurlijk … Netflix. Michael Douglas en andere acteurs op leeftijd spelen het leven ruim boven 60 … Douglas is een redelijk succesvol acteerdocent, zijn oudere 'agent' wordt na 46 jaar huwelijk een zeer bedroefde, welgestelde, en 'bruuske' weduwnaar … Ze plassen beiden, leeftijdsadequaat,  in morse: streepjes en stippeltjes … en zijn verre van zorgeloos. Maar met humor en zelfspot. Dat is wat volgens mij wat levenservaring brengt … niet het niet meer hebben van problemen … maar ze kunnen relativeren en er, uiteindelijk samen, om kunnen lachen. Ik ben benieuwd of het mijn leeftijd is waarom ik het een goede serie vind … of dat het gewoon een goede serie is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    20-11-2018 om 09:13 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    19-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overvloed
    Mijn zus vertelde dat zij het huisje dat op mij te wachten staat van de week vast gaat schoonmaken. De vorige bewoonster had het vertrek geruild voor een ander omdat er een naar luchtje hing … Vandaag kocht ik bij Action vochtvreters en als ik nog in de stad kom schaf ik verrukkelijke geurstokjes bij Rituals aan. Een gewaarschuwd mens gaat goed voorbereid op reis. Ook kocht ik een apparaatje dat vertelt hoe zwaar je koffer is … want met elke dag een paar toevoegingen loopt de hoeveelheid te vervoeren kilo's op. In een ver verleden moest ik op Schiphol 20 kilo liefdevol uitgezochte spullen voor Afrika achterlaten omdat de kosten voor overgewicht niet 50 maar 500 euro zouden bedragen. Een les in onthechting die ik niet nog eens op Schiphol  wil doen … dan liever hier thuis. Voor een wagen vol spullen rekende ik onder de 30 euro af ...wel geld natuurlijk maar dan heb je ook overvloed. Volgende week om deze tijd drink ik koffie met een oude bekende uit Zwolle die als professioneel ongediertebestrijder mijn huis veilig muisonvriendelijk zal maken en mij daarna met bagage op Schiphol zal brengen. Zijn telefoontje kwam als geschenk uit de hemel.
    Er zijn nog een paar plaatsen in de agenda tot die tijd … voor wie tijd, geld en zin heeft.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    19-11-2018 om 10:41 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    16-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.massage olie
    Vanavond verraste iemand mij met maar liefst 6 grote flessen massage-olie waar ik zo graag mee werk. Hij was er voor langs 3 filialen van Action geweest en had de resterende flessen opgekocht . Iemand anders had in omgeving Zwolle in 4 zaken bot gevangen … maar ik was ontroerd door de poging. Zelf had ik contact gezocht met het hoofdkantoor … maar van daar uit kon men mij niet verder helpen. Elk filiaal heeft eigen voorraad en op is op en er gaat niets terug naar een centraal magazijn … iets waar ik stiekem op gehoopt had. Inmiddels heb ik  een nieuw eigen mengsel gemaakt en weet al bijna niet meer anders.
    De lieve, goede, (v)aardige collega die voor mij na volgende week waarneemt mag de vertrouwde olie op gebruiken … zo lang de voorraad strekt. Vanaf maandag 26 november staat mijn telefoon naar haar doorgeschakeld … mijn Whatsapp gaat mee naar een India's nummer … en per mail ben ik wel bereikbaar … maar niet voor het maken van massage afspraken. Gedurende 2 maanden kan dat alleen per telefoon of sms.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    16-11-2018 om 22:48 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    15-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ogenstress
    Ook vanmorgen leden mijn ogen nog steeds aan teveel stress om een betrouwbare meting te kunnen geven. Twee maanden India met minder schermtijd zal rust kunnen brengen en hopelijk dus ontstressen. Met voldoende andere activiteiten zou dat moeten kunnen lukken. Zelfs al verandert er niets … ik ga er niet aan dood, word niet blind en ook mijn hersenen zullen NIET om die reden opgeven. Wel erg fijn dat de bekwame opticiens, vandaag een andere dan vorige keer, zo eerlijk zijn als ze waren. Vanmorgen las ik een berichtje dat men aan haren van peuters kan onderzoeken hoe het met hun stressniveau is … een mogelijke waarschuwing voor burn-out op latere leeftijd. Je kunt er niet jong genoeg bij zijn .

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    15-11-2018 om 13:32 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    14-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puz ***
    Puz betekent zoveel als puzzel … de favoriete bezigheid van Saar, als sinds maanden.  Vandaag zag ze dat Teigetje van de Winny de Pooh puzzel hetzelfde is als een pluche tijger … én dat de werklieden die een riool, aan de overkant van de weg, met een hoge drukspuit ontstopten wel leken op een houten brandweerman- puzzelstukje … Prachtig hoe ze die overeenkomsten ziet. Ze brabbelt er lustig op los … mijn dochter tolkt als ik het niet direct begrijp. Nieuwe activiteit is leren schrijven … met de nieuw aangeschafte acrylpotloden komen er pas strepen en golven op papier als je ze als een pen of potlood vasthoudt … Anders vliegt er een stukje af . Makkelijk te herstellen … maar toch. Snel heeft ze het in de gaten en na een paar maal voordoen maakt ze al een bijna rond rondje. Vanmorgen hadden we wat minder tijd dan 'normaal' … omdat ik eerst nog een rondje mocht werken. Kloktijd zegt Saar nog niets … maar het feit dat nog lang niet alle schatten uit de speelgoedkist aan de beurt waren geweest maakte dat ze het nog geen tijd vond om thuis te gaan lunchen. Vrijdag spelen we verder … en die belofte was genoeg om op te gaan ruimen en derwaarts te gaan.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    14-11-2018 om 20:46 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    12-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijverij
    De schrijverij van een paar weken geleden resulteerde in 5.000 getypte woorden … niet genoeg, lang niet genoeg voor een boek. Een paar weken geleden hoorde ik mezelf zeggen: "Als ik nog 30 werkzame jaren voor de boeg zou hebben … dan deed ik nog een carriere verandering." Inmiddels praat ik met mensen over de mogelijkheid een program te maken, om met behulp van elkaar mét elkaar stappen te zetten die met elkaar zouden kunnen leiden tot een gezonder, meewerkender lijf en een blijer leven. Natuurlijk gaat het dan om alles wat ik hier in de loop van de jaren in steeds andere woorden betoog: geloof, hoop en liefde … water … ademen … glimlachen … geven en delen … DOEN … langer dan een dag, een week. … letten op wat je in je mond stopt … bewegen … De afgelopen dagen werkte ik aan een nieuwe website … misschien wel nieuwe teksten voor het boek. Kortom … als altijd … altijd in beweging.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    12-11-2018 om 21:25 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    11-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijwillergers gezocht
    Wie wil er mee doen aan een experiment van een week over de invloed op je lichaam van het drinken van 'genoeg' water?

     Ik kom steeds vaker tegen dat het minste dat we voor ons lichaam kunnen doen is zorgen dat we voldoende water drinken. Elke dag zouden we 500 miljoen nieuwe cellen maken … en die hebben ieder voor zich 70% water als bouwstof.
    We raken water kwijt door uitademen (kijk maar als het koud is naar je adem … dat wolkje is 'waterdamp') …. via onze huid ( ook wel de 3e long genoemd … in de film Goldfinger, een hele ouwe, overlijdt iemand nadat haar lichaam beschilderd werd en de huid niet meer kon ademen) … via urine ( in de zorg leegde ik 's morgens urinezakken met wel 2 liter na een nacht) en zelfs ontlasting. Als je cijfers ziet hoeveel laxeermiddelen er worden verkocht, hoeveel aambeiproducten … dan denk ik dat veel mensen last hebben van een moeizame stoelgang … deels bij gebrek aan vezels … maar waarschijnlijk ook bij gebrek aan water. Wist u dat diarree vaak een aanwijzing van verstopping is?

    Als we levenslang steeds iets te weinig water drinken … is het niet raar dat de huid op zijn minst droog en rimpelig wordt. In mijn werk zie ik veel mensen met een eeltrand bij de hielen en inmiddels denk ik dat je die kunt vergelijken met een benzinemeter in het rood).
    Als we een half leven lang te weinig water drinken is het niet verwonderlijk dat de stukjes tussen de rugwervels minder goed veren (vergelijk maar met een spons die uitdroogt) … en er rugklachten ontstaan die verminderen als je de sponsjes weer verend maakt … door water drinken.
    Koffie en alcohol zijn wel vocht … maar onttrekken vocht aan de cellen. Een kater krijg je omdat je 'uitgedroogd' bent. In goede horecagelegenheden serveren ze niet voor niets een glaasje water naast de koffie.

    Het is de bedoeling dat je dagelijks voldoende water drinkt … vrouwen 2 liter, mannen 2,5.
    Ik heb belangstelling voor antwoord op de volgende vragen:
    Houd je het 7 dagen lang vol? Ik ben aan dag 4 en het kost steeds minder moeite … maar het is nog steeds niet makkelijk.
    Heb je een hulpmiddel (ik heb een maatkan die dagelijks "leeg" moet)
    Merk je iets (ik merk dat ik minder tussendoor trek heb, dat ik 's nachts nog maar 1 maal uit bed hoef om te plassen en dat dat later in de nacht is)
    Heeft meer water drinken invloed op je gewicht? Dat weet ik volgende week als ik weer bij een weegschaal ben.
    Wat valt er nog meer op?

    Ik ben benieuwd.


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    11-11-2018 om 21:20 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    10-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bemoei je er niet mee ...
    Een overduidelijk veel te zware meneer verzuchtte luidruchtig bij Holland en Barrett "Zoveel geld voor zo'n klein beetje" … Nieuwsgierig geworden vroeg ik: "wat koop je dan en waarom?" Het was een pakje volkoren penne-pasta … met volgens de verpakking 70% minder koolhydraten. "Drink je genoeg water …" Waterdrinken … mijn onlangs ingestelde nieuwe goede gewoonte … Hij zei: "nee … vast niet".  Zijn vrouw reageerde: "Ik drink NOOIT water" … op een lekker puh toon. "Ach, auto's blijven ook rijden tot dat de benzine op is … dan kun je toch niet zeggen dat je nooit hoeft te tanken?" Ik gooide zachtjes het argument in de strijd waarvan IK denk dat mannen daar gevoelig voor zijn … "Je hebt nog een poosje tijd … maar na je 60ste krijg je potentieproblemen". Hij schrok wel een beetje … suikerziekte had ie al. Zij zei: "ach … dan kan hij op inruilen.nl … of een viagraatje". 
    Ik weet niet wat de moraal is van dit verhaal … misschien wel dat ik me er niet onuitgenodigd mee moet bemoeien.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    10-11-2018 om 14:12 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    09-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de kleintjes letten **
    Vandaag deed mij dochter boodschappen bij de winkel die op de kleintjes let … en ik liep gezellig met Saar in de kinderwagen mee. Bij binnenkomst haalde zij een scanapparaat uit het schap en scande ieder uitverkoren product dat direct in het bagagerek van de wandelwagen kon. Aan het eind van haar lijstje kwamen we bij het afrekenpunt. De scanner vond een plek in een ander schap. Daar was een jonge man die steekproefsgewijs  naging of zij eerlijk alle producten had gescand en na zijn ok kon zij met een zwaai van haar pinpas bij een andere automaat betalen … het wachten was op de bon met barcode die voor Sesam-open-u van het uitgangshek zorgde. Bij de bemenste kassa's was het aanzienlijk rustiger dan ik op andere vrijdagen heb meegemaakt. Terecht vrezen de cassieres voor hun baan. Als ik moet gokken is dat binnen een jaar wel het geval. Bezuinigen op loonkosten is een grootse besparing in ons land.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    09-11-2018 om 18:58 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klein leed
    Tijdens het boodschappen doen werd ik gebeld en maakte een werkafspraak voor een half uurtje later. Thuis gekomen bleek mijn telefoon nergens … maar ik kon niet direct terug naar de winkel … vanwege die afspraak. Tot een half uur na de afgesproken tijd wachtte ik tevergeefs … hing een briefje op de deur met uitleg en werd blij gemaakt door Actionpersoneel, die mijn telefoon inderdaad op de grond liggend hadden gevonden. De meneer bleek gebeld te hebben … Bij de Paul Krugerkade was niet open gedaan, hij had de Actionmedewerker aan de lijn gekregen … en was maar gaan lunchen. Een uurtje later dan voorzien waren we beiden op het goede adres, met telefoon. Adrenaline … want lichte paniek voelde ik wel even … mijn hele geheugen woont in een telefoon … mijn werknummer woont in het geheugen van andermens telefoons … Ik ben blij dat het zo makkelijk en snel opgelost is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    09-11-2018 om 00:00 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    08-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bril
    Al jaren leef ik prima zonder bril … omdat ik geen auto meer bestuur of naar een televisie ver weg hoef te kijken mis ik hem niet echt.Soms zegt iemand: "wilde je me niet zien op straat …" Nee dus … ik had die persoon gemist, lopend aan de overkant. Voor India bedacht ik dat het toch wel beter kon zijn als ik van verder weg toch meer zou zien en ik was gisteren voor controle bij Pearl. Een deskundige, zeer deskundige dame, vroeg na een paar minuten of ik soms veel computer … Wat heet … het verbaast me dat ik geen vierkante ogen heb. Dat verklaarde voor haar dat mijn ogen NIET een hoge sterkte glazen voor veraf nodig hebben … maar wél een leesbril. Die moet gaan zorgen dat mijn oogspieren niet gaan krampen door overcompenseren. Helemaal snap ik het niet. Ik weet dat ik volgende week een ochtend afspraak heb en tot 10 uur een schermverbod heb. Dat ik een leesbril ga krijgen is volgens haar, gezien de leeftijd, onvermijdelijk. Wordt vervolgd.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    08-11-2018 om 11:26 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    07-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dankbaarheid
    Het tellen van je zegeningen … het gevoel beleven van dankbaarheid … is ook een fantastische manier om uit de stress en de daarbij horende stress hormonen te komen.
    Van de week hoorde ik een spreker beweren dat we verslaafd kunnen raken aan de adrenaline en daarom zo moeilijk uit de modus 'gedoe, gezeur, en gezeik' kunnen komen … De kick is te lekker … Ik weet het niet … Er zijn genoeg mensen die graag uit een vliegtuig springen, zwemmen met haaien … politiek leider zijn …Er zijn genoeg mensen die graag ruzie maken … in een ontevreden baan blijven …  Ik ben niet een van hen … en ben blij met kleine dingen en ben dankbaar voor rust rond het hart, in het hoofd en in de buik. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    07-11-2018 om 00:00 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/05-07/05 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 04/07-10/07 2022
  • 13/09-19/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs