Inhoud blog
  • Verdrietig nieuws
  • Tevreden zijn ... oefen tot het spontaan gaat!
  • Terug van weggeweest
  • Nieuwjaarsgroet vanuit zonnig India
  • Gezondheid
    Zoeken in blog

  • Tevreden zijn: oefen tot het spontaan gaat!

    30-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag in de stad
    Eens in de 14 dagen heeft mijn dochter een vrije woensdag en als er nog geen afspraken staan ga ik graag met haar en kleinkind op pad. Vandaag kochten we zomerse vakantie kleren voor Saar ... gebruikmakend van het feit dat Saar nog niet écht inspraak heeft gaat dat betrekkelijk snel.
    Ik kocht, natuurlijk na overleg,  voor de vakantie, en met name de reis in het vliegtuig  een kindertablet.  Saar is, net als alle kinderen, dol op bewegende beelden ... en we leven nu eenmaal in een tijd waarin kinderen met een muisduim geboren worden. Ooit las ik over een experiment van Apple. In een achtergebleven gebied in Afrika werden tablets gedropt ... zonder gebruiksaanwijzing ... Binnen een paar maanden waren kinderen zelfs in staat ze verder te programmeren.
    Zolang Saar ook met zand, water, klei, krijtjes, blokken, boeken en mensen speelt ... kan een tablet volgens mij alleen maar verrijkend zijn. Mijn dochter leerde tellen en rekenen met een kindercomputertje in de jaren 80. Bij 10 goede antwoorden speelde de fanfare en kwam er confetti over het scherm. Bij een verkeerd antwoord bromde het apparaat ... zachtjes. Zij werd goed in tafels en hoofdrekenen .... vaardigheden waarvan ik hoop dat ook Saar ze zal krijgen ... later als ze groter is.
    Oude mensen vonden in de jaren 80 de computerdokter al geduldiger en attenter dan de persoon met de, toen nog, witte jas. De computerdokter vroeg eerst naar de verjaardag waarover tijdens de laatste afspraak was gepraat en pas daarna naar de klachten. Ik houd gewoon van computers.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    30-05-2018 om 15:13 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    28-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.80 jaar
    Als een 80 jarige schuifelde ik na 45 minuten sportschool, met een zware boodschappentas op mijn rug en sportschoolspullen in een plastictasje voldaan weer naar huis.
    Ik maakte het uur niet vol ... ging per oefening zéker niet over mijn grenzen ... ben absoluut niet competitief of bewijsdriftig ... want ik wil een dagelijkse gewoonte gaan maken. Uit mijn Yogaverleden weet ik dat je de grootste kans maakt als je je grenzen langzaam opschuift en niets forceert. Ons lichaam houdt niet van 'stuk' en spierpijn komt van geforceerde spieren en na drie weken hangen de sportschoenen aan de wilgen.
    Gisteren was de laatste aanbiedingsdag om een maand gratis te sporten, zonder zelfs inschrijfgeld te betalen ... Ik nam een voorschot op de toekomst en ga deze week tot de vakantie dagelijks en pas dan vast beter in mijn badpak.
    De weegschaal gaf al 900 gram minder gewicht en een metabolische leeftijd van 68 ... niet gek na een paar dagen sappen en geen koffie.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    28-05-2018 om 16:27 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    26-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciaalzaak
    Hoewel de fysiotherapeut had gezegd dat een voordelige simpele schoen voldoende is voor sportschoolbezoek koos ik toch voor een mooier ogende, lekker zittende, iets duurdere vrijetijdsschoen op advies van de deskundige verkoper in de speciaalzaak. Stel dat ik het tóch niet zo leuk vind in de sportschool als ik hoop ... dan heb ik in ieder geval nog steeds 'nuttige' schoenen. 
    De uitdraai van de geavanceerde weegschaal gaf een boel cijfers en percentages die me allemaal nog niet veel zeggen.  Mijn bmi is 2 punten te hoog, dus vermindering valt  na te streven. Het geadviseerde streefgewicht van 65 kg vind ik zelf veel te laag .... dan houd ik geen billen meer over. Ik schrok van de analyse: leeftijd horend bij deze percentages is 73 .... Tot ik bedacht als ik me als ik 73 ben zo voel en kan bewegen als nu ... ach ... dan valt oud worden wel weer mee. Ik ben weer bewuster bezig met wat ik in mijn mond stop ... pers weer groentesap, kook gezond en laat suiker grotendeels achterwege en dat allemaal veroorzaakt door een papiertje uit een geavanceerde weegschaal.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    26-05-2018 om 10:18 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    24-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sport(ief)
    De drempel voor bezoek aan een sportschool is voor mij nogal hoog ... Wat voor sportschoenen moet ik hebben ... wat moet ik aan ... ben ik niet te oud ... mijn conditie is slecht ... wat moet ik met mijn slecht alleen thuis kunnen blijvende hond.
    Direct na mijn bezoek aan de huisarts vorige week, alwaar ik de kilogrammenmeter wat ver naar rechts had zien gaan vond ik een flyer van de fysiotherapiepraktijk vlak bij mijn huis ... Zij bieden begeleiding aan bij afvallen en gezonder leven in samenwerking met de sportschool.
    Vanmorgen had ik een intake van een uur met een goed luisterende, goed geïnformeerde therapeut. Hij scoorde al direct punten bij mij door aantekeningen te maken op papier en niet direct in de computer. Op zijn advies zal ik minder cappuccino koffie drinken, vaker salade eten in plaats van tussen de middag brood en maandag beginnen met een rondleiding en wat testen in de sportschool. 
    Nu nog op zoek naar niet te dure binnensportschoenen.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    24-05-2018 om 18:03 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    23-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwsbrieven
    Ik lees  nogal wat nieuwsbrieven. Vandaag een van Stan Lenssen over zwermgedrag. De manier waarop vogels en vissen met elkaar bewegen als een zwerm. Ook mensen doen dat meer dan we ons bewust zijn ...
    Wie weet zwermen we 'ooit' ... en nog op tijd een andere kant op. Een van het hoeft niet altijd méér om beter te zijn. Geluk zit niet in wat je consumeert. Zijn nieuwsbrieven zijn zeer de moeite waard. Te vinden via Google.

    Een andere nieuwsbrief van hetkanWel.net geeft wekelijks tips en trucs om dingen anders te doen. Aanbevolen!

    In mijn wijk zag ik gisteren in verschillende straten de aanleg van zonnepanelen ... particuliere initiatieven. Ik hoop dat goed voorbeeld goed doet volgen.

    Druppels op een gloeiende plaat maken de plaat minder gloeiend ... iedereen kan in de eigen omgeving met kleine stappen verschil maken. De wereld is het waard ... onze (klein)kinderen willen graag nog een poosje door ... want  hun (klein)kinderen ook.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    23-05-2018 om 13:05 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    19-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaren
    Al jaren vier ik mijn verjaren uitgesmeerd. Ik ben beter in 1 op 1 ontmoetingen dan in een kamer vol visite.
    Dit jaar heel royaal over 3 weken ... Ik leer steeds beter om 'verwend' te worden ... te genieten van aandacht, menselijke warmte en met zorg gekozen cadeau's.
    Mijn huis is een prachtige, royale ventilator rijker ... en ik denk dat de warmte de komende weken alleen maar prettig en niet hinderend zal zijn. Als ik dan ook nog mijn schroom om op de stoep te zonnen zou kunnen overwinnen .... maar dat is misschien net een bruggetje te ver .

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    19-05-2018 om 21:46 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    16-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pillen
    Trouwe lezers weten dat ik wekenlang mijn rookgedrag op 0 per dag heb weten te houden ... Totdat .... mijn recept voor helpende pillen niet verlengd werd én er een enorme dip was in mijn stabiliteit ... Dan gaat het uiteindelijk naar weer erger, ook nu de dip weer voorbij is.
    Gisteren was ik terug bij de dokter en zei: "het goede nieuws is dat ik van de anti-rookpillen af ben ... het slechte nieuws is dat ik weer af en toe rook ...Ik wil graag een nieuw recept voor helpende pillen om weer terug te gaan naar 0". Kort door de bocht vroeg hij: "u wilt toch niet levenslang pillen slikken?"
    En ik zei: "desnoods wel .... anders rook ik de rest van mijn leven ... Als ik hoge bloeddrukpillen of antidepressiva of insuline nodig zou hebben vindt  u het toch ook geen probleem dat ik daar aan vast zit?" Ik kreeg een nieuw 1e recept en ben vol vertrouwen aan het begin van de vakantie weer terug te zijn op 0. In het gezelschap van kind en kleinkind ben ik sowieso rookloos, maar liever met een handje hulp.
    Succes gaat met vallen en opstaan ... ik sta tegenwoordig sneller weer op.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    16-05-2018 om 20:44 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    14-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedachtenspinsels
    En ja hoor ... nu zijn er nog maar 5 ... van de 10 hele jonge eendjes waar ik van de week over schreef. Dat heet ervaring ... als je iets vaker meemaakt weet je dat het zo werkt. Eigenlijk geldt dat voor een heleboel dingen ... Als je een andere uitkomst wilt ... moet je iets veranderen ... want anders blijven de resultaten zoals je ze kent.
    Gisteren keek ik 2 Netfllixen waarin in speelfilms manipulatie van het brein de thema's waren. In eentje kon je dmv een speciaal geprogrammeerde oogdruppel ervaringen beleven als ware het in real life, alleen in een veel kortere 'objectieve' tijd. De hoofdpersoon liet zichzelf  de ervaring opdoen van een jaar eenzame opsluiting en raakte pas in paniek én actie toen de teller na 365 weer opnieuw bij 0 begon ... 
    In de andere film registreerde 'big brother' alles wat iedereen meemaakt ... gebeurtenissen bleven opgenomen en ook voor anderen toegankelijk te bekijken ... Het systeem bleek te hacken en werd daardoor natuurlijk nog gevaarlijker dan het al was. 
    En dan denk ik glimlachend  aan het verhaaltje van de monnik die zei: "ik droomde dat ik een vlinder was ... maar wie zegt me dat ik niet een vlinder ben die droomt dat hij monnik is" ... 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    14-05-2018 om 12:56 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    13-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag bloemendag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vanmiddag keek ik naar de film ... hoeveel mensen komen bloemen kopen voor Moederdag ... Het gaat goed met de economie en weelderige grootse boeketten werden aangekocht. Ik kreeg prachtige roze pioenrozen ... de bloemen die altijd mijn verjaardag aankondigen ... de bloem waarvan mijn vriendin zegt dat ik daarop lijk ... Hoe meer uit de knop ... des te mooier.
    De stoeptuin kreeg rijkelijk hemelwater ... niet zo overdadig als het Noorden van het land, waar op sommige plaatsen in een paar uur meer mm regen neerkwam dan anders in de hele maand mei. 
    Er begint weer een nieuwe week ... een gewone, normale werkweek ... ook wel weer prettig voor de verandering. 

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    13-05-2018 om 00:00 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    12-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken
    Omdat het kijk en vind boek  voor Saar zo'n hit blijkt en mijn dochter vertelde gelezen te hebben hoe de woordenschat groeit van 5-20 bij een tweejarige naar 150-200 in de maanden daarna bestelde ik nog een paar boekjes uit dezelfde serie, nog meer gericht op woordjes ... Gisteren realiseerde ik me dat vanuit  kinderwagen perspectief  bomen geen bomen zijn ... maar houten palen ... We stopten om Saar omhoog te laten kijken ... de bast te laten voelen ... en van een lager groeiende boom plukte ik een blad. In Artis had mijn dochter  destijds  meer belangstelling voor de mussen vlak voor haar kinderwagen dan voor de olifanten ver weg achter een brede gracht. Als je klein bent is de hele wereld nieuw en veel een ontdekking ... en als je daar dan ook nog de goede woorden bij moet leren ... nadat je al hebt leren lopen ... het is toch wel een klus. Een klus waarvan ik denk dat aansprekende plaatjes je er bij kunnen helpen. Wat is dn leuker dan 1 boek ... 4 boeken denkt deze oma. Als je van boeken houdt ben je een rijk mens en dat ontdek je als je klein bent.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    12-05-2018 om 12:39 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    11-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorrecht
    In de film van gisteren merkt iemand op: "Mensen hier in India ervaren het leven meer als een voorrecht dan als een recht" ... of dat werkelijk zo is weet ik niet ... maar ik merkte dat ook vaker in Afrika dan hier ... Daar viert men dankbaar Oud en Nieuw als er niemand aan kommer, kwel of ongeluk is doodgegaan in het jaar dat wordt afgesloten.
    Wij lijden zo vaak aan vanzelfsprekendheid en zeuren, terwijl er zoveel te verwonderen om ons heen is ... als je goed kijkt en het wil zien.

    Vandaag probeerden wij mijn zandspeelgoed uit op het Bloemendaalse strand ... en het werkte zo goed als ik had voorzien ... Vrolijk en trots lifte Saar het ene na het andere zandtaartje uit de vormpjes.  Woezel hielp met het opgraven van natter zand.  Ook de emmer werd weer geduldig gevuld met handjes zand ... waarna de handjes weer afgeklopt moesten worden ... Mijn kijk en zoek boek is een hit ... goed voor samen zoeken en zoet zijn in de bus.


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    11-05-2018 om 12:33 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    10-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marigold Hotel
    Vandaag kijk ik voor de tweede keer naar de film Marigold Hotel ... een fantastische film waarin oudere mensen hun oude dag betaalbaar denken te gaan slijten in een chique Indiaas hotel. Omdat ik het verhaal op verhaaltjes niveau me nog goed herinner 'zie' ik nu andere dingen dan toen ik de eerste keer keek. Voor wie hem nog niet eerder zag ... Hij draait op Netflix en je waant je in India ... alleen de geuren ontbreken.

    Vandaag zag ik voor het eerst dit jaar 10 jonge eendjes ... en omdat ik dat verhaal op verhaaltjes niveau inmiddels ook ken ... weet ik dat het er volgende week een stuk minder zullen zijn ... Aan de slootkant liepen een poes én een reiger zich verlekkerend warm. Ik hoop altijd dat eendjes tellen van 1,2,veel.

    De boom in het park die begin van de week nog slierten rupsjes aan de takken had hangen ... is inmiddels, net als vorig jaar, spookachtig ingesponnen én in 2 gespleten alsof de bliksem ingeslagen is. Jaarlijks een aantal weken ingesponnen staan is kennelijk toch minder gezond dan vorig jaar verteld werd.

    Be happy, be healthy, be helpful ... voor wie wil werk ik het weekend graag.


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    10-05-2018 om 19:05 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    09-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spons
    Als een spons zuig ik informatie op ... urenlang luister ik via Hay House Summit ... en heb feestjes van herkenning. Ik loop al een hele poos als luisteraar mee met een groot aantal van de sprekers ... en ik heb al een heleboel gewoontes geinternaliseerd die met elkaar maken dat mijn dagelijksheid beter is geworden met het klimmen der jaren. En als je het snel zegt klinkt het niet moeilijk ... Houd van jezelf ... houd van je naasten ... vergeef ... geef ... lach ...mediteer ... investeer in ervaringen ... geloof ... vertrouw ... wandel ... adem ... mediteer ... ben dankbaar ... ben nieuwsgierig ... leef je eigen leven en niet dat van iemand anders ... leef het leven per dag ... en maak er de beste van ... let op wat je eet ... op wat je denkt ... op wat je voelt ....waar je naar luistert en kijkt ... ben eerlijk ... ben aardig ... behulpzaam .... Ik ben blij met mijn gevonden evenwichten. Ik werk om te leven en leef niet om te werken ... maar als ik werk doe ik dat met liefde, met aandacht en nooit met tegenzin. Ik leerde om NEE te zeggen, mijn eigen grenzen kennen ... daardoor is mijn JA oprecht. Mijn grootste rijkdom is tijd ... tijd om te blijven luisteren en leren ... en ik doe wat ik moet doen ... dezer dagen twee maal daags de planten watergeven, een paar maal per dag wandelen met de hond, en dezer dagen luisteren ... luisteren ... luisteren ... als een spons.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    09-05-2018 om 07:45 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    06-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon
    Mijn heerlijke huis heeft  een stoeptuin maar dat is geen buiten waar ik schaars gekleed wil zitten.  
    Vanmorgen ontdekte ik mijn slaapvertrek als plek waar ik onbespied streeploos bruin kan worden. In deze tijd van het jaar komt de zon binnen tussen 10 en 12 door een relatief klein raam en door  'mee op te schuiven'  is  mijn bovenlijf al aardig gekleurd. Vanmiddag bruinden mijn benen zittend in de open deur in de woonkamer. De vijgenboom die daar stond is een paar dagen geleden gepikt. En hoewel ik daar verstoord over was ... was ik anders vast niet zo binnen buiten gaan zitten. Ieder nadeel heeft een voordeel om met Cruijff te spreken.
    Mijn comfortabele massagestoel heeft beensteun ... de laptop met oortjes was goed voor uren luisterplezier naar boeiende lezingen tijdens de Hay House summit. Een jaarlijks evenement waarin 100 schrijvers van deze uitgeverij, gratis, hun inzichten delen over gezondheid, voeding, spiritualiteit en alles wat je New Age zou kunnen noemen. De ventilatoren verplaatsen de lucht en houden hem acceptabel koel ... hoewel de thermostaat nu in de avond nog steeds 23 graden geeft. 
    Als het deze week alle dagen zo zonnig is als voorspeld ... dan ben ik aan het eind van de week zeker weten al voorgekleurd voor de vakantie.

    Be happy, be healthy, be helpful ... geniet van de zon ... zolang hij er is.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    06-05-2018 om 22:13 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    05-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verrassing
    Vandaag verraste een dierbare vriendin me met een tussenstop in Haarlem. Ik kookte een lekkere risotto terwijl zij treinde ... we masseerden elkaars voeten en kletsten 5 kwartier in een uur en na een paar aimabele uurtjes is zij derwaarts en ben ik blij dat ik mijn plan om met Woezel door de warmte naar een festival te lopen  kon ruilen voor een vriendinnenmiddagje. Eigenlijk houd ik niet zo van al die drukte ... ik zie het wel via een schermpje.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    05-05-2018 om 20:32 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    03-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd
    Gisteren was 'mijn zusje' jarig ... inmiddels is ze 61 en is ze natuurlijk mijn zus, maar toch ook nog mijn zusje.
    Gisteren vertelde mijn dochter dat ze weer met hardlopen is begonnen. Met als doel een loop van 5 km in Haarlem volgende maand en de Dam tot Dam van 16 kilometer in het najaar. Je moet maar doelen willen stellen in het  leven. Toen ik haar zei: "Ik hol niet eens naar de bus ..." antwoordde ze fijntjes: "maar ik ben 30 jaar jonger ... dat scheelt" ...
    Vandaag noemde een bijna 80 jarige klant me lief bedoeld  'kind' ...
    Het is allemaal maar vanaf welk punt je de tijdlijn bekijkt.
    Een maand voor mijn verjaardag ben ik meer dan anders met mijn leeftijd bezig ... Iets in mij is trots dat ik  'zover' gekomen ben ... terwijl het alleen maar een kwestie is van doorgaan met ademhalen, gezegend zijn met een meewerkend lijf, en van elke dag de beste proberen te maken. Zo bekeken moeten de komende 30 jaar niet zo moeilijk zijn, met één dag tegelijk.

    Be happy, be healthy, be helpful.


    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    03-05-2018 om 20:31 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    01-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantievoorpret
    Over een maandje gaan 3 generaties een weekje naar zon en strand. Indachtig hoe mijn dochter MIJ eindeloos de door haar gevulde emmertjes zand liet omkiepen om een taart tevoorschijn te toveren ... kocht ik vandaag  2 zandvormpjes die Saar zelf kan vullen en alleen door optillen een zandfiguur kan laten worden ... Een hart en een zon kunnen ook lieve gezichtjes worden. Magic shapers staat er op de doos en nadat ik ze in de etalage gezien had stonden ze hoog op de verlanglijst. Ook kocht ik Het grote zoek en vindboek van Richard Scarry ... een toppertekenaar die 30 jaar geleden ook goed was voor uren kijk en zoekplezier. Als we een voorlees-voorlees boek meenemen lezen we zeker 300 keer hetzelfde voorleesboek voor ...  dat vindt deze oma minder leuk dan samen steeds nieuwe dingen ontdekken op prachtig getekende pagina's. 
    Soms denk ik ... ik wou dat ik rijk was in plaats van zo mooi .

    Be happy, be healthy, be helpful.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    01-05-2018 om 12:32 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    30-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chronicles of a Champion Golfer
    Ik weet helemaal niets van golf. Ik stond zelfs nooit op een baan ...Ik  had niet een ouder of lief of kennis die me er over vertelde, laat staan me er enthousiast voor maakte. Ik kijk graag naar docu's omdat ik in korte tijd een boel meer weet dan ik wist. Vandaag kijk ik met groeiende belangstelling naar een docu op Netflix waarin golfers vertellen over hun carriere en plezier in het spel. De naam Tiger Woods ken ik natuurlijk, maar eerlijk gezegd van Greg Norman en Tom Watson hoor ik vandaag voor het eerst. De term linksgolf wint inmiddels aan betekenis voor me ... Een leerzame invulling van een stukje zondagsrust.

    Daarnet liep ik door de miezer naar de stad ... geld storten want het is al weer het einde van April en ik stel er een eer in de huur op tijd te betalen. Vroeger bij de WBV had ik dat eergevoel minder ... toen betaalde ik wel eens te laat en had dan een gesprekje met de incasso- mevrouw. Met dit huis ben ik dagelijks zo blij en dankbaar dat iemand het voor mijn plezier heeft aangeschaft dat ik met heel veel plezier door de miezer liep.

    Be happy, be healthy, be helpful.







    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    30-04-2018 om 13:37 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    28-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleedjesmarkt
    Omdat de hond zich misdraagt als hij alleen thuis moet blijven en mijn bovenbuurvrouw daar slecht tegen kan ... neem ik Woezel bijna altijd mee. In de Koningsdagdrukte kom ik er dan niet toe om serieus naar de koopwaar op de kleedjes te kunnen kijken en word overvallen door het gevoel ... "wat ligt hier een boel zooi" ... wat helemaal niet waar hoeft te zijn. In het verleden scoorde ik paardrijlaarzen en schaatsen in oplopende maten voor de op de boerderij logerende kinderen. Ook kinderspeelgoed kun je goed vinden, hoewel het afscheid soms droef is voor het verkopende kind.
    De muziek was aardig ... maar  geen klassiekers zoals beloofd ... of mijn muziekkennis schiet gewoon te kort ... Toen het óók nog begon te miezeren keerden we huiswaarts. Al met al ... eigenlijk wel een beetje zoals vorig jaar. 

    Be happy, be healthy, be helpful

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    28-04-2018 om 14:41 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)
    27-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koningsdag
    Traditiegetrouw keek ik naar de t.v. uitzending, dit jaar  Koningsdag 2018 in Groningen. Een mooie presentatie van stad en ommelanden ... en gelukkig een dag zonder incidenten.
    Vanmorgen vroeg wapperde er slechts 1 vlag in de straat ...  inmiddels zijn het er meer.
    Mijn vader was beroepsmilitair en respect voor de vlag en het koningshuis zijn nog steeds ook in mij.
    Hoewel ik  van mensenmenigten een beetje bang ben  lokken het mooie weer en een aankondiging van jaren 70 muziek mij naar een podium.
    Bijzondere dagen wil ik als bijzonderder dan andere dagen beleven en niet alleen van achter glas .

    Be happy, be healthy, be helpful.

    Bijlagen:
    http://www.ontspanningscentrumhaarlem.com   

    27-04-2018 om 14:00 geschreven door Noelle  


    Tags:www.ontspanningscentrumhaarlem.com,massage,ontspanningsmassage,tantra,tantrische massage,noelle,noellehaarlem,massage haarlem, ontspanningsmassage haarlem,tantra massage haarlem,olie massage
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/05-07/05 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 04/07-10/07 2022
  • 13/09-19/09 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs