Vandaag hebben we geleerd hoelang de ingrediënten van de footmiles onderweg zijn tot in onze school.
We hebben de afstand berekend van een bedrijf naar een ander bedrijf.
Daarna hebben we alle afstanden bij elkaar opgeteld en zo weten we hoelang het duurt tot dat de ingrediënten bij de school waren van de footmiles drinkyoghurt kefir.
We hebben ook de afstand berekend van de footmiles drinkyoghurt winkel.
Dat is het zelfde berekenen maar dan gewoon van een andere plaats.
Welkom op de klasblog van klassen 1Spo1 en 1Wet, je kan hier volgen wat we dit schooljaar zoal van techniekprojecten doen. Hopelijk vinden jullie het leuk, wij alvast wel. Je kan ons ook volgen op de facebookpagina van de Kamsa Techniekbende.
Vanaf dit schooljaar heeft elk projectgroepje zijn eigen materiaalkistje. Nieuw materiaal, maar natuurlijk een extra verantwoordelijkheid voor de materiaalmeester.
De afgelopen les was het medisch onderzoek, maar we hebben toch ook techniek gehad.
Iedereen heeft een bundeltje gekregen van het eindproject "de Da Vinci Machine". Hiervoor moet je met 4 of 5 leerlingen samenwerken. Het is de bedoeling om één van de schetsen die Leonardo da Vinci gemaakt heeft, echt uit te werken.
En op het eind van het jaar moet je het project afgeven.
Tijdens de laatste les techniek: We kregen vorige week de opdracht om zelf een klein lesje te geven over hoe je elektriciteit kan maken. We kregen een week de tijd om een spreekbeurtje te maken over hoe je elektriciteit kan maken met bijvoorbeeld; water, wind en zon. Dit noemen we groene energie maar de meerderheid van de elektriciteit word verwekt door kernenergie. We moesten ook een voorbeeldje maken van bijvoorbeeld een kerncentrale, windmolens, zonnepanelen en een watercentrale. om een beeld te krijgen hoe het allemaal in elkaar zit.
Hallo, Afgelopen les hebben we het project "bloem op zonne energie" afgewerkt. We moesten eerst de bloem gaan laten controleren. Kijken dat ze: haaks stond en stevig was. Dan moesten we het boekje verder afwerken, Zoals het kruiswoordraadsel dat we dan ook samen hebben verbeterd.
We hadden voort gewerkt aan de bloem op zonne-energie.
Zoals: Op het plankje een staaf hout vastgemaakt, daarop nog een kleiner stukje hout op vastgemaakt, ons motortje erop geplaatst, onze stroomkring gemaakt en onze bloem uitgeknipt.