Inhoud blog
  • 30 april 2019
  • 29 april 2019
  • 28 april 2019
  • 27 april 2019
  • 26 april 2019
    Archief per maand
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 01-2017
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !
    Te voet naar Santiago de Compostela

    29-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juni 2014
    Chablis naar Accolay 29 km 460 hm
    Ik was de wekker deze morgen 2 minuten voor. Maar wanneer ik aan het ontbijt verscheen bleek er nog niemand wakker te zijn. Dan maar terug naar mijn kamer. Daar had ik nog wel wat werk met alles terug in te pakken. Door het vochtige weer was alles wat ik gisteren gewassen had nog lang niet droog. Dat is niet zo leuk.
    Om 8 uur ga ik nog eens kijken en er staat een tafel voor mij gedekt in het café. Stokbrood met confituur en koffie.
    Op zondag is het markt in Chablis. Ik hoef dus zelfs niet naar de winkel want de winkel staat voor de deur. Net voorbij negen uur ben ik alweer op pad. Het gaat berg op en berg af tussen de erg uitgestrekte wijngaarden. Deze omgeving is alweer erg mooi. Voor de middag doet het nu en dan eens een flinke bui. Na de middag is het eerder omgekeerd en regent het soms erg hard. Mijn kousen zuigen het water op en brengen het tot aan mijn tenen. Tot mijn verbazing heb ik geen blijnen gelopen.
    Door een verkeerd geplaatst pijltje ben ik 1.5 km omgelopen. Ook dat vond ik niet zo leuk. En wanneer ik aan het hotel kom waar ik graag had geslapen, sta ik alweer voor een gesloten deur. Blijkt dat ze alleen nog maar restaurant doen maar tijdelijk geen slaapgelegenheid meer hebben. En dus ga ik naar de camping. Daar huur ik een caravan zodat ik niet in de regen aan mijn tentje moet beginnen knutselen.
    ondertussen heb ik zowat al mijn kleren gewassen en hangen ze te drogen. Maar om 22h00 waren ze nog erg nat. Hopelijk blijft het vannacht droog en heb ik morgen iets om aan te trekken.

    29-06-2014 om 22:29 geschreven door Jan


    >> Reageer (0)
    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juni 2014
    Ervy-le-Châtel naar Chablis. 36 km 375 hm Om te beginnen even een schrijffout an gisteren rechtzetten. Het is dus niet Evry maar Ervy-le-Châtel. Verder verliep alles vannacht ongeveer zoals ik het verwacht had. Slech in slaap geraken, om 4 uur wakker worden om te plassen, nog moe zijn als de wekker afloopt en regenen wanneer ik wakker werd. Zo begin je de dag dus beter niet. Speitig genoeg is het nu eenmaal niet anders. Tegen dat mijn hebben en houden terug in de rugzak stak was het ruim negen uur. In het dorpje zag ik één voor één de mensen terug waarmee ik gisteren gesproken had. De man van het restaurant, de uitbater van de camping en de dame die de toeristische dienst uitbaat. Allemaal wenste ze me veel succes. De rest van de dag verliep vrij goed. Het was altijd bewolkt en er viel soms regen, al-dan-niet met onweer. Maar over het algemeen was het droog. Rond vier uur bel ik naar de gitte waar ik vannach zou gaan slapen. De vrouw neemt op en vertelt mij dat ze in vet weekeinde niet open zijn. Op dat ogenblik had ik 25 km gestapt en de eerstvolgende plaats voorbij de gitte was 12,5 km verder. De moed plakte meteen onder mijn schoenen. Maar er zijn erg weinig keuzes. Via een kleine afkorting heb ik er nog 1,5 km af gekregen. Chablis is bekend om zijn uitstekende wijn en had vandaag niet verder moeten liggen. Ik slaap vannacht in een simpel kamertje. Nog even tandjes poetsen en dan genieten van een welverdiende nachtrust. Tentje gisterenavond

    28-06-2014 om 22:31 geschreven door Jan


    >> Reageer (0)
    27-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juni 2014
    Bouilly naar Evry le chatel 26 km bijna 400 hm
    Alweer was het mooi weer vandaag. Dat gaat morgen aanpassen worden als het gaat regenen. Deze morgen was ik veel te laat vertrokken. 10 uur is echt te laat. En toch was ik om 17h al in Evry. En daar was er zoals verwacht helemaal geen slaapplaats meer vrij. Ook niet in de speciale voorzieningen voor pelgrims.  En dan begon ik te twijfelen tussen hier in mijn tentje op de camping of verder gaan en wild kamperen. Het is de douche die mij hier heeft gehouden.  Dat blijft toch een vorm van luxe wanneer je na een dagje zweten een zalige douche kan nemen en op een normaal toilet kan.
    Nu nog eten en dan proberen te slapen in mijn tentje. En dan hopen dat ik alles morgenvroeg niet kletsnat in de rugzak moet steken.
    %%% FOTO1%%%
    %%% FOTO2%%%




    27-06-2014 om 20:53 geschreven door Jan


    >> Reageer (0)
    26-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 juni 2014
    Voilá. De kop is eraf. Ik zit terug op de route. De voorbije nacht was een beetje kort. Maar dat lag in de lijn van mijn verwachtingen. Als je na een late shift om zeven uur moet opstaan, is dat best normaal. En dan mag ik al blij zijn dat de 5 uurtjes die ik geslapen heb van goede kwaliteit waren.
    Met dank aan mijn broer, stond ik om 8h30 mooi op de trein te wachten. En dat was ruim op tijd want de trein had 9 minuten vertraging. In Leuven stond de trein naar Oostende op ons te wachten. Ik kon er nog net bij. Ergens in de gang was nog een plaatsje.
    In Brussel had ik een half uurtje om mij naar de TGV te begeven en om iets na half twaalf was ik in Parijs. Dan 10 minuutjes stappen tot gare 'l est en daar de trein op naar Troyes. Ook die zat overvol en alweer zat ik de ganse rit in de middengang. Het was er ook erg warm. Om 13h45 stapte ik in Troyes van de trein. Een korte broek en factor 50 smeren tegen de zon waren geen overbodige luxe.
    Daarna begon dan ook de eerste tocht. 19 kilometer lang in de blakende zon. Ik mag zeggen dat ik blij was toen ik om 19h00 aan de chambre ' d hôtes aankwam waar ik voor vannacht gereserveerd had. De douche deed geweldig deugd.
    Straks spelen de Rode Duivels hun 3de wedstrijd op het WK voetbal. Op mijn kamer heb ik geen TV, maar er staat een tv in de gemeenschappelijke ruimte. Als mijn ogen niet dichtvallen ga ik mij dus zeker nog kunnen amuseren.
    Vanaf morgen wordt het wisselvalliger weer en heb ik ook geen kamers meer geboekt. Voor morgen weet ik al bijna zeker dat het slapen wordt in mijn tentje.
    Ondertussen zijn de belgen aan het spelen en wordt het op de tv hier niet uitgezonden. Is dat even balen!
    %%% FOTO1%%%
    %%% FOTO2%%%




    26-06-2014 om 22:27 geschreven door Jan


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 juni 2014
    Op naar deel 2. Nog zes uurtjes treinen en dan kan de tocht beginnen.

    26-06-2014 om 07:49 geschreven door Jan


    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs