Een bron
van warmte op koude winterdagen. Grimbergen Winter is terug. Deze variant die
slechts tijdelijk op de markt verschijnt, wordt enkel en alleen gebrouwen voor
het najaar, wanneer de dagen korter worden en het tijd wordt om het binnen
extra gezellig te maken. Dit abdijbier heeft een ronde zoet-bittere smaak en
zorgt voor een heerlijk en vol smaakgevoel, ideaal om een lange werkdag in alle
rust af te sluiten of om je lekker op te warmen tijdens een gure herfstdag.
Het
seizoensbier van het Grimbergenassortiment heeft een volle, zoet-bittere smaak
met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een
alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude
winterperiode. Dit zacht sprankelend bier doet je genieten van een warm en
aangenaam smaakgevoel, ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige
winteravond...
Grimbergen,
smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis. Grimbergen Winter weerspiegelt, net
als de andere Grimbergenbieren, de symboliek van de feniks. Zoals de abdij van
Grimbergen tot drie keer toe verwoest werd en drie keer herrees, zo staat ook
de feniks voor wederopstanding en hergeboorte. Met een heerlijk glas Grimbergen
Winter in de hand kan je genieten van een welverdiende rustpauze.
Grimbergen
Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de
drankenhandel alsook op vat in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de
consumentenadviesprijs 5.19 voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes
van 33 cl). Het bier zal tot eind februari 2014 beschikbaar zijn of in de
brasseries zolang de voorraad strekt.
Brussels
Airlines voegt Europese vakantiebestemmingen toe
In het
zomerseizoen van 2014 (30 maart tot 26 oktober) voegt Brussels Airlines opnieuw
vakantiebestemmingen toe aan haar Europese netwerk. De dienstregelingen van
enkele bestaande bestemmingen worden aangepast om de connectiviteit binnen het
netwerk te verbeteren en Tel Aviv zal meer worden aangevlogen.
Op 30 maart
2014 gaat voor de luchtvaartsector het zomerseizoen in en dat brengt ook dit
jaar weer nieuwigheden met zich mee in het Brussels Airlines netwerk. De
Belgische maatschappij voegt enkele Europese vakantiebestemmingen toe. Zo
zullen vakantiegangers volgende zomer vier keer per week naar drie bestemmingen
op het populaire Franse eiland Corsica kunnen vliegen, namelijk Bastia, Ajaccio
en Figari. Net zoals vorig jaar keren de seizoenbestemmingen ook volgende zomer
weer terug in het programma: Catania en Palermo op het eiland Sicilië, Napels,
Firenze, Faro, Porto, Marrakech en Agadir. Alicante, dat vanaf 26 oktober 2013
drie keer per week door Brussels Airlines wordt aangevlogen, zal ook in de
zomer van 2014 verder worden aangeboden.
Brussels
Airlines keert ook weer terug naar de Griekse markt na een jaar afwezigheid:
Athene zal tijdens het zomerseizoen opnieuw worden aangevlogen vanuit Brussels
Airport en dit drie keer per week.
Voor enkel
bestaande bestemmingen wijzigen de vluchturen om betere aansluitingen binnen
het netwerk te kunnen aanbieden. De laatste vlucht naar Budapest zal later
vanuit Brussel vertrekken (20u50) en de eerste vlucht vanuit Budapest zal al om
8u40 landen in Brussel, om eendaagse business trips naar Brussel te
vergemakkelijken en om transfers met het Europese en het intercontinentale
netwerk van Brussels Airlines mogelijk te maken.
Tel Aviv,
een bestemming die dagelijks door Brussels Airlines wordt aangevlogen en 2 keer
per dag op zondag, zal 3 keer per week extra worden aangeboden, waardoor er
vanaf eind maart op maandag, woensdag, donderdag en zondag ook s ochtends
vanuit Brussels Airport naar Tel Aviv kan worden gevlogen, en er betere
connectiemogelijkheden ontstaan.
Center Parcs lanceert 5
vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken
Een geslaagde vakantie
voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center
Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke
foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor
bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en
restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt
het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center
Parcs.
Center Parcs lanceert in
samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe
horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een
unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe
bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een
bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars
en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken
Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal
toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze
nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu
gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken
biedt tal van verrassingen.
In het Grand Café, in het
hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat
maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt
het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.
In het Evergreenz Family
Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het
moderne leven even achter zich laat. In dit all you can eat restaurant
schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een
landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie
momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud
ongetwijfeld te verleiden.
In het themarestaurant
Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een
avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met
reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur
zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle
overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het
diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren
Huiselijk tafelen tegen
een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een
driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen 1 per levensjaar.
Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en
pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van
Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes,
Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met
liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken
- pizzas tot zelfbereide pastas. Weer of geen weer bij Nonna is het altijd
heerlijk genieten.
Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met
het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport
Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt
vertrekken.
De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in
België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij
voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al
achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote
beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.
Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam
Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende
mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen
(161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de
vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je
per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat
de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds
7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit
Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per
dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven
Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en
Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen
per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.
Nog enkele weken te gaan en dan is het
Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip,
voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport
Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal
ontdekken in het grote vluchtenaanbod.
En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend
of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.
Vakantie
dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met
dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.
Met dit
vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al
hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in
de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en
linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale
producten serveert, dit zijn de kernwaarden.
Bij
aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het
verblijf met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de
lobby het ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de
vlucht goed verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en
voor reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma
"Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de
mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen
optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.
Het is het
ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen
van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor 5 p.p.p.n. geniet de
reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van
tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge
tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor 125 per koppel per
verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod
docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby
Cosy Pakket : voor 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed,
flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.
In totaal heeft Neckermann 33 Sentido hotels op
22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers kunnen een verblijf in een Sentido
hotel louter via Neckermann (en zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op
geen andere manier aangeboden, en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf.
Sentido hotels stralen kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke
service. Alle hotels hebben 4 of 5 sterren
Keizer
Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013
Op de World Beer Awards
2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de
categorie Europe Dark Beer Belgian Style Strong.
De jury van de World Beer
Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest
uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt
eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie
medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw
getest om zo de Worlds Best per stijl te bepalen.
De World Beer Awards
staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor
Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en
kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de
prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang
Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia
Beer Awards in de categorie Flavoured Beer World, en tot slot werd Prior
Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.
Brouwerij Haacht is een
onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat
ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Luchtvaartmaatschappij
Condor vernieuwt interieur van volledige langeafstandsvloot
Zustermaatschappij
en partner van touroperator Thomas Cook, Condor, gaat het interieur van zijn
volledige langeafstandsvloot vernieuwen. In alle klassen maken de stoelen
plaats voor modernere exemplaren, wordt de verlichting aangepakt, worden
toiletten en keukens vervangen en genieten Thomas Cook klanten voortaan van een
entertainmentprogramma op aanvraag. Zo kiezen de passagiers zelf welk
entertainment ze tijdens de vlucht op hun scherm te zien krijgen. Ongeacht de
bestemming die zij aandoen, zullen Belgische Thomas Cook klanten die met Condor
naar een exotische bestemming reizen, van dezelfde onberispelijke kwaliteit
genieten.
"Condor
is een van de weinige Europese luchtvaartmaatschappijen die hoog scoort op het
vlak van product- en servicekwaliteit. Om aan deze veeleisende normen te
blijven voldoen, stemmen we onze langeafstandsproducten af op de algemene
marktsituatie. Zo kunnen we vandaag en de volgende jaren op het hoogste niveau
met anderen concurreren", vertelt Ralf Teckentrup, voorzitter van de raad
van bestuur van Condor. "Met onze vernieuwde cabines creëren we een
modern, hoogstaand product en garanderen we vakantiegangers een service van
topkwaliteit."
In het
kader van de ingrepen aan de cabines krijgt de Condor Comfort Class een nieuwe
naam: Business Class . Een term die algemeen bekend is op de markt en klanten
vertrouwd in de oren klinkt. In de nieuwe Condor Business Class genieten de
passagiers van de bekende, uitstekende service van Condor en van
volautomatische, comfortabele angled lie-flat stoelen. Die kun je in een hoek
van 170 graden zetten en hebben als bed een lengte van 1,80 m. Meer dan genoeg
ruimte om ontspannen te reizen dus. Gasten die liever hun eigen elektronische
toestellen gebruiken in plaats van het videosysteem aan de stoel, stellen de
ingebouwde USB- en elektriciteitsaansluitingen vast op prijs. In totaal hebben
Thomas Cook klanten keuze uit 3 klasses aan boord van het vliegtuig: Economy
Class, Premium Economy Class en Businessclass.
Naast de
vernieuwing van zijn producten optimaliseert Condor ook zijn vlootstrategie. Zo
gebruikt de luchtvaartmaatschappij vanaf nu twee soorten cabines met een
verschillende indeling. Daardoor is er in de Business Class in drie van de
twaalf Condor vliegtuigen voortaan plaats voor 30 personen. Condor zal deze
vliegtuigen vervolgens vaker inzetten op routes met een grote vraag naar
Business Class plaatsen, zoals naar de Malediven en Mauritius. De negen andere
vliegtuigen behouden hun 18 Business Class plaatsen.
De renovatie begint in fasen tijdens vastgelegde
stopperiodes in de winter van 2013/2014. Het eerste vliegtuig met nieuwe cabine
zal vanaf de herfst van 2013 operationeel zijn. Tegen de zomer van 2014 is de
renovatie van de vloot normaal gezien volledig achter de rug. Dankzij deze
investering genieten Thomas Cook klanten van dezelfde hoogstaande afwerking bij
eender welke langeafstandsvlucht die zij met Condor doen.
Belgische
Thomas Cook klanten vliegen in totaal naar 14 Exotische bestemmingen met Condor
en genieten volgende zomer zo van 37 vluchten per week.