Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campari kunst met kerst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Campari brengt kunst met kerst

    Campari lanceert beperkte editie met label van kunstenaar Romero Britto

     

     

     

     

    Met een vrolijke designfles klinkt Campari goedgezind op het nieuwe jaar. Het legendarische merk brengt voor de eindejaarsfeesten een beperkte editie van zijn aperitief op de markt: Campari Limited Edition by Romero Britto. Met een kleurrijk etiket, in de gekende neo-popstijl van de Braziliaanse kunstenaar, illustreert Campari nogmaals zijn hart voor kunst.

     

    De nieuwe Campari-flessen worden in beperkte oplage verdeeld voor de eindejaarsfeesten. Romero Britto tekende het label, gebaseerd op zijn beroemde meesterwerk A New Day. Het ontwerp zet een rood hart centraal, het symbool bij uitstek voor de passie van Campari. Tegelijk illustreert dit kloppende hart de band die het merk heeft met Campari-liefhebbers over de hele wereld.

     

    Britto staat wereldwijd bekend om zijn opgewekte kunst in neo-popstijl, met felle kleuren en prettige patronen. Hij roept een warme, hoopvolle wereld tot leven met lachende katten, vliegende vissen, dansende koppels en kussende geliefden. Kortom, een wereld met liefde voor het leven  waarbinnen Campari perfect past.

     

    Het nieuwe flessenetiket zet de liefdesgeschiedenis tussen Campari en kunst verder. Tom Broeckx, marketing manager bij Campari Benelux: Campari heeft altijd al een hart voor kunst gehad. Via exclusieve etiketten willen we het imago van Campari versterken en tegelijk kunst breed toegankelijk maken. Brittos ontwerp brengt de leefwereld van Campari alvast perfect in beeld.

     

    De rode, bittere drank Campari werd in 1860 in Itali uitgevonden door Gaspare Campari. Vandaag wordt het aperitief wereldwijd gesmaakt. Aan de typische smaak is nooit geraakt: Campari wordt nog altijd op dezelfde manier gemaakt als in de beginjaren. Het recept is een goed bewaard familiegeheim. De kruidige, bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en naar schatting 70 kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water. RVH.

    www.camparigroup.com

    26-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'France' is Pierre & Vacances

    France is Pierre & Vacances

     

     

     

    Frankrijk is zonder twijfel het nummer één vakantieoord van de wereld. In 2009 zijn hier 76,8 miljoen toeristen verwelkomd, waaronder 5,7 miljoen Belgen. Op slechts enkele uren rijden van België, kunt u in Frankrijk genieten van een groot aanbod aan cultuur en gastronomie, en een uitzonderlijke natuur omgeving.

     

    Met meer dan 100 bestemmingen in de mooiste regio's van het land, aan de zee, in de bergen en op het platteland, nodigt Pierre & Vacances u uit om Frankrijk in de beste omstandigheden te ontdekken. Een verblijf boeken bij de Leider van vakantieverhuur in Europa, geeft u de garantie op een comfortabel en kwaliteitsvol verblijf in een appartement of vakantiehuisje.

     

    Tevens geniet u de keuze om wel of niet deel te nemen aan activiteiten, de vrijheid om een weekend, een midweek of een langere periode te blijven in eender welke periode. Ideaal gelegen in de buurt van handelszaken en animatie, en aan de voet van de skipistes voor de bergbestemmingen, beschikken de residenties van Pierre & Vacances over ruime en comfortabele appartementen.

    De accommodaties zijn telkens volledig ingericht van de keuken tot de badkamer met

    verzorgd interieur; perfect instapklaar en gemaakt om er zich meteen thuis te voelen.

     

    Deze winter stelt Pierre & Vacances 45 residenties ter beschikking in het hart van de

    Franse Alpen, waarvan 70% op meer dan 1800m hoogte liggen in de mooiste skigebieden van Europa: Les Portes du Soleil, Paradiski, de Drie Valleien, Espace Killy... Op het programma: skitrips en Welness in grandioze landschappen

     

    Aanbod van Pierre & Vacances – Winter 2012: 45 residenties in de bergen : 31 residenties aan zee, 2 in het binnenland (op het platteland) en 3 in Spanje. RVH

    www.pierreetvacances.be

     

     

    26-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palais Pan dei

    Pan Deï Palais, een Indisch avontuur in Saint-Tropez

     

    In het hartje van de beroemdste en drukste badplaats aan de Beach Riviera is het hotel aan de Rue Gambetta een oase waar de tijd lijkt stil te staan. Alles doet hier denken aan een reis naar India. Oker en rood vermengen zich in een verwijzing naar de mythische geschiedenis van deze plek, de geschiedenis van generaal Allard en van de Indiase Prinses Bannu Pan Deï. Stéphane Courbit kocht het luxehotel in 2004 met de bedoeling deze legendarische plek te vereeuwigen. Het luxehotel, dat in de kleuren van duizend-en-één nacht gestoken werd, wordt vandaag geleid door Séverine Pétilaire-Bellet onder het gouden logo van Relais & Châteaux.

     

    De inwoners van Saint-Tropez vertellen maar wat graag het romantische verhaal van generaal Jean-François Allard. Deze generaal werd geboren in Saint-Tropez en overleefde Waterloo. In 1822 trok hij naar India waar hij in dienst trad van Maharadja Ranjit Singh. In Chambâ, op 1000 meter hoogte ergens in het noorden van India, belegerden generaal Allard en zijn leger de vestiging. Ze annexeerden het koninkrijk en namen Bannu Pan Deï, een jonge Hindoeprinses, gevangen. De generaal geraakte in de ban van haar schoonheid en werd verliefd op haar. Uit deze idylle werden vijf kinderen geboren. De jongste zag het levenslicht bij hun terugkeer in Frankrijk in 1835. De generaal wilde zijn kroost graag een Franse opvoeding meegeven en liet een Provençaals gebouw optrekken in het hartje van zijn dorp.

     

    De discrete, geklasseerde gevel van de Rue Gambetta doet in niets het bestaan vermoeden van een luxehotel met drie verdiepingen waarvan de binnenramen uitkijken op een patio met schitterende palmbomen en ceders rond een zwembad, bekleed met oude mozaïeken. Dankzij de objecten uit het land van de Maharadja’s en de inspiratie van decoratrice Françoise Piault wordt het hotel een luxehotel. Drie jaar lang werd er gewerkt aan een totale metamorfose. Binnen werd alles afgebroken. Sommige plafonds werden voorzien van gewelven. Andere plafonds werden bekleed met Birmaans houtwerk. “Ik heb geprobeerd om de sfeer weer op te roepen van het leven van de prinses waaraan ik zo gehecht ben geraakt. Aangezien ze ontsnapt is aan een tragisch lot, kan ik me voorstellen dat haar wortels hier liggen”, zo vertelt Françoise Piault.

     

    Het Pan Deï is een paradijs voor koppels en gezinnen. De twaalf kamers en suites kunnen onderling gecombineerd en omgevormd worden tot privéappartementen. Iedere kamer heeft een andere sfeer en staat onder bescherming van een Indiase godheid. De grootste suite is die van de prinses. Ze is 55 m² groot. De hoofdeinden van het bed werden in India gemaakt van oud hout dat gerecupereerd werd uit de tempels. Andere bedden hebben hoofdeinden van terracotta uit Bali. Met de hand geborduurde vitrages in Indisch katoen, zijden kussens en stola’s, oversized badkamers met ouderwetse badkuipen, houten afsluitingen om de dressings te verbergen, antieke lijsten en divans creëren de sfeer van het koloniale India.

     

    Het ontbijtbuffet is tot de middag beschikbaar in de eetzaal of op het terras, maar eigenlijk kan men zelfs om 15 uur nog ontbijten naast het zwembad. De vaste gasten missen het buffet echter nooit met zijn manden vol heerlijke en kleurrijke vruchten, zoals watermeloenen en meloenen, en de typische taart van Saint-Tropez.

     

    De intieme sfeer wordt overdag beschermd tegen blikken van buitenaf aangezien het hotel exclusief voorbehouden is voor de klanten. ’s Avonds vanaf 19 uur verandert de bar in een lounge en het zwembad wordt handig omgetoverd tot een dansvloer dankzij de verwijderbare vloer. Interessante cocktails, gemixt door de talentrijke chef-barman, of degustaties van wijnen van over de hele wereld gaan gepaard met heerlijke hapjes die door Renaud Capelle naargelang de inspiratie van de dag bereid worden.

     

    Pan Deï  Palais - 52, rue Gambetta, 83990 Saint-Tropez – tel 33 04 94 17 71 71

    www.pandei.com - saint-tropez@pandei.com

     

     







    25-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Brussels le Louise

    Europcar kiest ‘Plug to Drive’-netwerk van Total voor de promotie van zijn elektrische voertuigen

     

     

     

    Total Belgium, toonaangevend speler in de verkoop van brandstoffen in België, en Europcar België, Belgisch leider in de autoverhuur, hebben een partnerakkoord gesloten om elektrische voertuigen en het snel opladen ervan in servicestations te promoten.

     

    Europcar-klanten kunnen voortaan het laadpaalnetwerk van Total België gebruiken om hun elektrische wagen op te laden. Om dit snel opladen nog te vergemakkelijken, bieden de twee bedrijven de voorafbetaalde ‘Plug to Drive’-kaart aan, waarmee gebruikers voor de prijs van 4 euro hun wagen in tien minuten kunnen opladen en genieten van ongeveer 50 kilometers extra autonomie.

     

    “Dit partnerschap stelt ons in staat om, dankzij de feedback van Europcar-klanten, de snellaaddiensten van Total te laten evolueren om zo nog beter te beantwoorden aan

    de noden van de elektrische mobiliteitsgebruikers,” verklaart Patrice Brès, algemeen directeur bij Total Belgium.

    “Met dit partnerschap biedt Europcar zijn klanten een totaaloplossing voor hun verplaatsingen met een elektrische wagen, ongeacht of die louter als test van de technologie gebeuren of al deel uitmaken een groene mobiliteitsreflex; als baanbrekend verhuurbedrijf nemen wij die rol op ons,” stelt Didier Fenix, algemeen directeur bij Europcar België. Total Belgium, dat een proefnetwerk van 12 elektrische

    laadpalen heeft, koos Europcar als partner voor het experimenteren, analyseren en anticiperen in de elektrische mobiliteitsmarkt.

     

    De twee bedrijven willen samen het gedrag van klanten analyseren om zo hun respectievelijk aanbod van elektrische producten te blijven ontwikkelen. Total Belgium heeft ervoor geopteerd de evolutie van de vraag vóór te zijn, door vanaf nu het snelladen toe te voegen aan zijn assortiment brandstoffen. Europcar, dat zich al vele jaren positioneert op de elektrische mobiliteitsmarkt, heeft van zijn kant partnerakkoorden gesloten met verschillende autoconstructeurs om de eerste elektrische wagens in het verkeer te brengen in België. RVH.

    www.total.be - www.total.com  - www.be.total.com

    www.europcar.be -  www.europcar.com/corporate

    25-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uniek wijnduo

    Uniek wijnduo met "natuurlijke" afdronk

     

     

     

    Natuurpunt, Natagora en VinoMundo slaan de handen in elkaar. Ze ontwikkelden een stijlvolle geschenkbox met twee heerlijke biologische wijnen van uitmuntende kwaliteit. Beide wijnsoorten wonnen prijzen op internationale concours. Voor iedere verkochte wijnbox kunnen Natuurpunt en Natagora  8m² Belgische natuur aankopen en beschermen voor de toekomst. Deze unieke wijnbox koppelt dus als geen ander het nuttige aan het aangename.

     

    Een logische combinatie: VinoMundo is dé referentie als het gaat om biologische en fairtrade wijnen. Oprichter-sommelier Vincent De Coninck: 'Ik was meteen gewonnen voor een samenwerking met de grootste Vlaamse natuurvereniging Natuurpunt en haar Franstalige tegenhanger Natagora. Voor mij is duurzame en milieuvriendelijke landbouw erg belangrijk als het gaat om wijnen. Wijn drinken en tegelijk de natuur helpen beschermen lijkt mij dan ook een logische combinatie.'

     

    Dat VinoMundo zorg besteedt aan het selecteren van zijn wijnaanbod lijdt geen twijfel. Ook de twee biologische wijnen in deze geschenkbox werden met de grootste zorg uitgekozen. Het is dan ook geen toeval dat de witte wijn door Gault&Millau geselecteerd werd voor zijn wijngids van 2011. De rode wijn won dit jaar de zilveren medaille op het internationale wijnconcours. Wijnmaker Gilles Louvet produceert wijnen met respect voor traditie en met passie voor zijn terroir. 'Het harde werk in de wijngaard met respect voor de natuur geeft een extra dimensie aan onze wijnen', zegt Gilles Louvet overtuigd.

     

    Een fles rood, een fles wit

    De Cabernet Sauvignon-Merlot heeft een mooie donkerrode kleur en een geurig boeket van zoete specerijen, kruidnagel en braambessen. De wijn is rijk in de mond, met zachte tannine en een goede structuur. Het is een volfruitige en ronde wijn met aroma's van zwarte bessen en bosvruchten met lichte toetsen van gebrande koffie. Deze rode smaakt heerlijk bij gegrild vlees of rijpe kazen.

     

    De Sauvignon Blanc heeft een lichtgele kleur met groene tinten. Het is een volfruitige en evenwichtige witte wijn met uitbundige verwijzingen naar citrus en vegetale toetsen. De wijn eindigt met aroma's van vers fruit en bloemige toetsen. Ze vormt een ideale match met schaaldieren, gegrilde vis of geitenkaas.

     

    Het unieke wijnpakket kost 20 euro (incl. BTW) en zal exclusief te koop zijn via de webshop van VinoMundo en via de websites van Natuurpunt en van Natagora. Per box kunnen deze natuurverenigingen 8 m² natuur aankopen. Het aankopen van natuur is dan ook de beste garantie op de bescherming ervan. RVH.

    www.vinomundo.be - www.natuurpunt.be - www.natagora.be

     

     

     

     

     

    25-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ibis Brussels centre

    ibis Brussels Centre Gare du Midi vernieuwd: een verrassende combinatie van design, comfort en aantrekkelijke prijzen

     

     

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi, sinds 2001 gevestigd tegenover het treinstation van Brussel-Zuid, is de pionier onder de hotels die gevestigd zijn rondom het treinstation van Brussel-Zuid.

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over de nieuwste generatie ibis-kamers met een innovatief design en kwalitatief hoogwaardige voorzieningen: heerlijk zachte dekbedden, flatscreen lcd-tv, royale douchecabine en een parketvloer voor optimale hygiëne.

     

    Efficiënt ruimtegebruik, intelligente functies en eco-oplossingen vormden de basis bij de renovatie van de 225 hotelkamers. De parketvloer en het nieuwe lichthouten meubilair stralen warmte en functioneel comfort uit. De driedubbele – in sommige kamers zelfs vierdubbele – beglazing reduceert niet alleen het geluid van buitenaf, maar voorkomt eveneens warmteverlies, waardoor de verwarming in de winter en de airconditioning in de zomer geen overuren hoeven te draaien. Zoals overal in het hotel is de traditionele verlichting vervangen door leds; een must voor het milieu.

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over 180 driepersoonskamers en is dus zeer geschikt voor gezinnen. Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen gratis overnachten en voor de helft van de prijs genieten van een heerlijk ontbijt. Het hotel is goed toegankelijk voor personen met een lichamelijke beperking. Voor deze mensen zijn er 7 speciaal ingerichte kamers die een zorgeloos verblijf garanderen.

     

    De lobby en de publieke ruimten van ibis Brussels Centre Gare du Midi zijn ook compleet vernieuwd. De inrichting is modern, eenvoudig en comfortabel. Deze ruimten hebben ook een interactief karakter gekregen: multimediaschermen bij de receptie, een web corner met twee computers voor de gasten evenals gratis high speed internet en wifi in de lobby en de bar vanaf 2012. RVH.

    www.ibishotel.com.

    .

    24-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Airelles

    Les Airelles, een tijdloos luxehotel

     

     

     

    Stop de tijd of zet hem even stil tussen de dennenbomen die de natuurlijke kroon vormen van Les Airelles, de chalet die tussen de hemel en de bergen ligt in de vallei van La Tarentaise. Het gebouw – bekroond met de onderscheiding Luxehotel – is een feeërieke adempauze in het hartje van de Alpen en van het meest glamoureuze Franse skigebied, Courchevel.

     

    Een wirwar van pistes die de Trois Vallées doorkruisen (Courchevel, Meribel, Val Thorens) vormen 600 kilometer wit lint op 3000 meter hoogte rond dit gezellige verblijf waar luxe een pleonasme is. Het charmehotel “Les Airelles” is indrukwekkend dankzij zijn architectuur, zijn ligging en zijn luxe karakter. Elk  detail is weloverwogen, doordacht en met zorg uitgevoerd. Het is een charmehotel waar ieders wensen uitkomen in een gemoedelijke en familiale sfeer. En dat maakt dit hotel zo zeldzaam en specifiek. Met zijn 37 kamers, 14 suites en een privéappartement van 550 m² met terras dat uitkijkt over de vallei, distilleert de chalet Les Airelles iets opbeurends uit het verleden om zich ondertussen met gratie op de toekomst te richten.

     

    Het charmehotel “Les Airelles” maakt deel uit van een keten van 12 prestigieuze etablissementen waaronder de beroemde hotels “Le Cheval Blanc” en “Le Kilimandjaro” in Courchevel 1850. Dit deel van de Alpen kan bogen op de herinneringen en de geschiedenis van een mythisch skidomein met internationale uitstraling. Achter de kleine gekleurde ruitjes gaat het verhaal schuil van de ongelofelijke Raymonde Fenestraz die als tiener in haar geboortehuis in de vallei van Moutiers al droomde van een andere manier om de wereld te benaderen. Ze keek naar de stoet wagens met op hun bagagerek de “planken” die de berg naar het dorp Courchevel opklommen en al snel kwam ze tot de vaststelling dat deze klim naar de toppen vooral Britten lokte.

     

    Als uitzet kreeg ze van haar vader, een boer, twee koeien. Ze verkocht er één om naar Parijs te gaan, zich daar een garderobe aan te schaffen en uiteindelijk te vertrekken naar het Verenigd Koninkrijk waar ze twee jaar doorbracht met het aanleren van de goede manieren van de “Ladies”. Bij haar terugkeer vestigde ze zich in Courchevel 1650 en werkte ze in een vastgoedagentschap. Twee jaar later kocht ze het agentschap.

    “Madame”, zoals ze hier door iedereen genoemd werd, ontmoette haar man met wie ze een bouwonderneming oprichtte. De eerste gebouwen met hellende daken zagen het levenslicht in de jaren 1970 en wat later rezen ook de weelderige en befaamde chalets van de wijk Bellecôte en het Hôtel de la Loze uit de grond. In 1988, terwijl de hele wereld zich bezig hield met de nakende Olympische Spelen in Albertville, besloot “Madame” een sneeuwkasteel te bouwen in een streng hotel uit de jaren zestig.

     

    Samen met algemeen directeur François Arrighi verzorgt Mademoiselle de sfeer van Les Airelles die gekoesterd wordt door de vaste gasten vanuit de vier uithoeken van de wereld. Om dit hotel, dat in 2007 gekocht werd door Stéphane Courbit, te renoveren bestudeerde architect-decorateur Christophe Tollemer zijn geschiedenis. Zo slaagde hij erin een harmonieuze uitbreiding te verwezenlijken. “Ik wilde de ziel creëren van een groots hotel, voorzien van de nieuwste technologische snufjes, maar ook vol met echte souvenirs, uiteenlopende objecten van denkbeeldige reizen, boeken, schilderijen, oude tapijten. Alles werd veranderd en toch hangt in de lucht het gevoel alsof er niets veranderd is”, zo luidt het commentaar van de architect-decorateur. Deze iconoclast is erin geslaagd zich te omringen met de beste vakmensen. In Les Airelles werden de uitstalramen, waarachter de sieraden van Harry Winston of Lawrence Graff liggen te fonkelen, op maat ontworpen door drie meubelmakers uit de streek en versierd met schilderijen van Louis-Daniel Jouve uit Marseille. De panelen in geschilderd hout die het plafond vormen en ook de bezetting met de emblemen van Les Airelles, werden gemaakt in Firenze.

     

    Sinds de renovatiewerken, die 37 miljoen euro gekost hebben, heeft de chalet Les Airelles 5 sterren en het statuut van Luxehotel gekregen. Het hotel, bekroond door “The Leading Hotels of the World”, is zonder enige twijfel een van de mooiste berghotels ter wereld. Het werd ontworpen als een echt dorp in het dorp en alles is er binnen handbereik: zwembad, spa, privéschaatsbaan, restaurants, bar, boetieks, een gastronomisch restaurant, een treintje en een terras. Het is een paradijs in het paradijs. RVH.







    23-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Airelles

    Les Airelles, een tijdloos luxehotel

     

     

     

    Stop de tijd of zet hem even stil tussen de dennenbomen die de natuurlijke kroon vormen van Les Airelles, de chalet die tussen de hemel en de bergen ligt in de vallei van La Tarentaise. Het gebouw – bekroond met de onderscheiding Luxehotel – is een feeërieke adempauze in het hartje van de Alpen en van het meest glamoureuze Franse skigebied, Courchevel.

     

    Een wirwar van pistes die de Trois Vallées doorkruisen (Courchevel, Meribel, Val Thorens) vormen 600 kilometer wit lint op 3000 meter hoogte rond dit gezellige verblijf waar luxe een pleonasme is. Het charmehotel “Les Airelles” is indrukwekkend dankzij zijn architectuur, zijn ligging en zijn luxe karakter. Elk  detail is weloverwogen, doordacht en met zorg uitgevoerd. Het is een charmehotel waar ieders wensen uitkomen in een gemoedelijke en familiale sfeer. En dat maakt dit hotel zo zeldzaam en specifiek. Met zijn 37 kamers, 14 suites en een privéappartement van 550 m² met terras dat uitkijkt over de vallei, distilleert de chalet Les Airelles iets opbeurends uit het verleden om zich ondertussen met gratie op de toekomst te richten.

     

    Het charmehotel “Les Airelles” maakt deel uit van een keten van 12 prestigieuze etablissementen waaronder de beroemde hotels “Le Cheval Blanc” en “Le Kilimandjaro” in Courchevel 1850. Dit deel van de Alpen kan bogen op de herinneringen en de geschiedenis van een mythisch skidomein met internationale uitstraling. Achter de kleine gekleurde ruitjes gaat het verhaal schuil van de ongelofelijke Raymonde Fenestraz die als tiener in haar geboortehuis in de vallei van Moutiers al droomde van een andere manier om de wereld te benaderen. Ze keek naar de stoet wagens met op hun bagagerek de “planken” die de berg naar het dorp Courchevel opklommen en al snel kwam ze tot de vaststelling dat deze klim naar de toppen vooral Britten lokte.

     

    Als uitzet kreeg ze van haar vader, een boer, twee koeien. Ze verkocht er één om naar Parijs te gaan, zich daar een garderobe aan te schaffen en uiteindelijk te vertrekken naar het Verenigd Koninkrijk waar ze twee jaar doorbracht met het aanleren van de goede manieren van de “Ladies”. Bij haar terugkeer vestigde ze zich in Courchevel 1650 en werkte ze in een vastgoedagentschap. Twee jaar later kocht ze het agentschap.

    “Madame”, zoals ze hier door iedereen genoemd werd, ontmoette haar man met wie ze een bouwonderneming oprichtte. De eerste gebouwen met hellende daken zagen het levenslicht in de jaren 1970 en wat later rezen ook de weelderige en befaamde chalets van de wijk Bellecôte en het Hôtel de la Loze uit de grond. In 1988, terwijl de hele wereld zich bezig hield met de nakende Olympische Spelen in Albertville, besloot “Madame” een sneeuwkasteel te bouwen in een streng hotel uit de jaren zestig.

     

    Samen met algemeen directeur François Arrighi verzorgt Mademoiselle de sfeer van Les Airelles die gekoesterd wordt door de vaste gasten vanuit de vier uithoeken van de wereld. Om dit hotel, dat in 2007 gekocht werd door Stéphane Courbit, te renoveren bestudeerde architect-decorateur Christophe Tollemer zijn geschiedenis. Zo slaagde hij erin een harmonieuze uitbreiding te verwezenlijken. “Ik wilde de ziel creëren van een groots hotel, voorzien van de nieuwste technologische snufjes, maar ook vol met echte souvenirs, uiteenlopende objecten van denkbeeldige reizen, boeken, schilderijen, oude tapijten. Alles werd veranderd en toch hangt in de lucht het gevoel alsof er niets veranderd is”, zo luidt het commentaar van de architect-decorateur. Deze iconoclast is erin geslaagd zich te omringen met de beste vakmensen. In Les Airelles werden de uitstalramen, waarachter de sieraden van Harry Winston of Lawrence Graff liggen te fonkelen, op maat ontworpen door drie meubelmakers uit de streek en versierd met schilderijen van Louis-Daniel Jouve uit Marseille. De panelen in geschilderd hout die het plafond vormen en ook de bezetting met de emblemen van Les Airelles, werden gemaakt in Firenze.

     

    Sinds de renovatiewerken, die 37 miljoen euro gekost hebben, heeft de chalet Les Airelles 5 sterren en het statuut van Luxehotel gekregen. Het hotel, bekroond door “The Leading Hotels of the World”, is zonder enige twijfel een van de mooiste berghotels ter wereld. Het werd ontworpen als een echt dorp in het dorp en alles is er binnen handbereik: zwembad, spa, privéschaatsbaan, restaurants, bar, boetieks, een gastronomisch restaurant, een treintje en een terras. Het is een paradijs in het paradijs. RVH.





    23-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le Chalet de Pierre

    Le Chalet de Pierres, charme op grote hoogte

     

     

     

     

    Aan de voet van de piste van Les Verdons – een van de mooiste afdalingen van het skigebied Les Trois Vallées – ligt Le Chalet de Pierres met zijn terras dat uitkijkt over een sneeuwtapijt en een dak in oud hout dat zich aftekent tegen een azuurblauwe hemel. Bewerkte balustrades in dennenhout en typische objecten uit de Savoie creëren de warme sfeer van Les Airelles Ormello.

     

    Dit chalet vol snuisterijen, bonte schilderijen en oude canapés vertelt een eigen verhaal waarin jeugdherinneringen aan thuis of bij oma een grote rol spelen. De plek wordt aanbevolen door estheten en is erg in trek bij skiërs, snowboarders en zelfs wandelaars die er samenkomen om te genieten van een warme wijn, een lunch of een onvergetelijke, lekkere pauze. Binnen heeft de chalet gezellige hoekjes voor verliefde koppeltjes, maar ook grote houten tafels waar overdag en ’s avonds gezinnen en vrienden aanschuiven voor een lekkere en feestelijke familiekeuken! De mezzanine biedt een onmetelijk uitzicht over de pistes en de top van de Saulire.

     

    Le Chalet de Pierres, dat steen per steen opnieuw werd opgebouwd (alle stenen zijn afkomstig van een oud station in La Maurienne), is al verschillende decennia verankerd in het culturele erfgoed van dit wintersportgebied. Het is een Alpeninstituut dat druk bezocht wordt door de jetset voor zijn zuidelijke oriëntatie, de rijke keuken en het ongelofelijke cachet.

    Deze oase van geluk te midden van de pistes werd ingericht door “Madame” Raymonde Fenestraz die later de leiding overliet aan drie kleurrijke personages: Yvette Saxe en de gebroeders Chassagnol, ook wel de “Beaux gosses” genoemd worden. Hun goede humeur en historische replieken maakten de reputatie van dit restaurant langs de piste. De bezoekjes van “Madame”, in haar skipak en uitgedost met al haar juwelen, vormden stof voor heel wat conversaties. In 2010 werd Le Chalet de Pierres – befaamd om zijn immens terras, zijn taart met Beaufort en zijn ongelofelijke dessertenbuffet – overgenomen door Stéphane Courbit en geleid door Séverine Pétilaire-Bellet. Sindsdien is deze plek misschien nog magischer geworden.

     

    Op het terras wachten tafels vol heerlijke zoetigheden op de skiërs. Te midden van dit festival van kleuren, geuren en smaken staan watervallen van meringue, piramides van fruittaarten met daartussen chocoladedennenappels. Chef Lionel Horlandynio en zijn koks maken van iedere maaltijd een feestelijk en gezellig moment. U kunt genieten van de traditionele Franse keuken of van specialiteiten van de Savoie. De obers en serveersters dragen, net als vroeger, baretten – rode voor de vrouwen, zwarte voor de mannen – en ze zijn gekleed in vestjes en kniebroeken in geribd fluweel. Zo vormen ze een vrolijk spektakel te midden van de 500 gasten waarvoor plaats is in het restaurant. De kinderen (maar ook de volwassenen) kunnen zich uitleven op de schaatsbaan die open is van december tot april.

     

    Verder worden er tijdens de lunch ook concerten georganiseerd en ’s avonds tovert een dj het terras om tot een echte dansvloer. Vooral tijdens de twee nieuwe thema-avonden: een “Champagneavond” en een “Wodka-avond!”. Deze feestelijke sfeer heeft een sneeuwbaleffect: “Verdons by night” biedt één avond op twee in de week nachtskiën aan. De pistes van Les Verdons zijn dan open. En voor u aan dit avontuur onder de sterren begint, kunt u langs de pistes nog genieten van een glas warme wijn.

     

    Le Chalet de Pierres behoudt de authenticiteit van een pisterestaurant maar dan gecombineerd met de luxueuze charme van een dienstverlening met aandacht voor de kleinste details. RVH.

     

     

     







    21-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.magimix 40

    Magimix 40:

    Het plezier om te koken als een chef-kok

     

     

     

     

    Wat ooit begon als een toemaatje op het professionele gamma van Robotcoupe om ook de huismoeder tot een meer variabele keuken te stimuleren, is de voorbije decennia uitgegroeid tot een assortiment toestellen, dat met elk professioneel gamma kan wedijveren.

     

    Magimix bestaat inderdaad al 40 jaar waardoor de uitvinding van de multifunctionele keukenmachine, meer dan oneerbiedwaardig ‘robot’ genoemd, gestalte gaf aan een trend die de wereld van de restauratie op ingrijpende wijze zou veranderen.

     

    Magimix in een notendopje:

    1984: de introductie van de eerste eiwitklopper

    1985: de machine krijgt kleur

    1986: de eerste editie van het gama Le Grand Chef

    1988: de ‘robot’ krijgt meerdere kuipen waardoor een snelle aaneenschakeling van opeenvolgende bereidingen mogelijk wordt

    1994: creatie van de eerste compacttoestellen met een plaatswinst tot 25%

    2005: een nieuw assortiment met de XL toevoergoot en een bakkenskneedmes

    2008: uitbreiding mogelijk via een aantal optonele setes

    2009: de blendermix geeft perfecte emulsies

    2010: toevoeging van een blokjesset

     

    Het multifunctionele toestel is dus in de loop der jaren uitgegroeid tot een apparaat dat ook de dagelijkse keuken de mogelijkheid biedt om complexe en ingewikkelde bereidingen op een snelle en makkelijke manier tot een goed einde te brengen. Het toestel is niet aleen robuust en effeciënt maar kijrgt bovenden 20 jaar garantie op het motorblok mee.

     

    De 40ste verjaardag krijgt des te meer allure nu het CS5200XL premium assortiment beschikbaar is. Dit multifunctioneel apparaat, beschikbaar in 9 kleuren met de échte klassiekers maar ook moderne tinten zoals roze en nachtblauw beschikt naast de traditionele bereidingen en accessoires ook over een sapcentrifuge en smoothies mix, een extra gietvorm en een groentepureepers. RVH.

     









    21-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neckermann, doosjes die doen reizen

    Nieuwe doosjes die doen reizen voor onder de kerstboom!

     

     

     

     

    Zowat een goed jaar na de lancering komt reisorganisator Thomas Cook alweer met 3 leuke, nieuwe Travelboxen op de markt. Het bestaande aanbod van 21 ‘doosjes die doen reizen’ werd recent aangevuld met een Travelbox Parijs (99.90 euro), een Travelbox Barcelona (199.90 euro) en een Travelbox Discover Europe (199.90 euro).
    Perfecte aanraders voor de eindejaarsfeesten!

     

    Thomas Cook lanceerde in oktober vorig jaar 21 Travelboxen,  opgedeeld volgens prijs en thema. 21 Inspirerende ‘doosjes' met een voucher voor een dagtrip of een verblijf voor 2 personen, een handig boekje en - goed gezien - een leuk postkaartje.

    De Bed & Breakfast box, waarmee je jezelf of een ander 1 overnachting voor 2  ( incl. ontbijt) cadeau doet in een van de 60 door Thomas Cook geselecteerde hotels is by far de best lopende Travelbox tot hiertoe. Maar de 3 nieuwe boxen, die de reisorganisator na een grondige analyse nu lanceert, zouden die snel naar de kroon kunnen steken…

     

    Travelbox Parijs

    Goed voor 1 nacht Parijs, met z’n tweeën, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 20 geselecteerde hotels in Parijs. Kies daaruit bvb het hotel Aida Marais *** : een charmant en kleurrijk driesterrenhotel, aan de hippe Marais-wijk.

     

    Travelbox Barcelona

    Goed voor 2 nachten, met 2 personen, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 15 geselecteerde hotels in Barcelona. Opteer hier bijvoorbeeld voor hotel Tryp Condal Mar ****, één van de meest moderne en innovatieve hotels van de Catalaanse hoofdstad, op enkele minuten van het strand Mar Bella en het winkelcentrum Diagonal Mar en met een dakterras met zwembad van waar je een adembenemend uitzicht over de stad hebt.

     

    Travelbox Discover Europe

    Met deze Travelbox verblijf je met 2 personen gedurende 2 nachten, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 55 geselecteerde hotels in een Europese stad. Of je nu kiest voor de gezelligheid van Dublin of voor het mediterrane klimaat van Athene, met deze Travelbox ontdek je Europa in no-time!

     

    Wie graag wat langer blijft kan dat snel zelf regelen, een extra overnachting bijboeken kan in een handomdraai. Uniek aan de 24 Thomas Cook Travelboxen is ook dat elk doosje steeds een cadeau voor 2 is. Of je het voor jezelf koopt of weg schenkt, je doet er altijd 2 personen een groot plezier mee.

    Het is ook mogelijk om Travelbox waardebonnen van 25, 50 of 75 euro in een charmant doosje te kopen, waarmee je bestemmeling zelf z’n keuze uit het ruime Thomas Cook Travelbox aanbod kan maken! RVH.

    Thomas Cook Travelshop, website (www.travelbox.be) of contact center (070/ 750 244), bij Fnac, Club, De Standaard of Dreamland.

    21-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haacht herlanceert export8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Brouwerij Haacht herlanceert Export 8

     

     

     

    Sinds jaar en dag wordt het biermerk Export van Brouwerij Haacht – genoemd naar het gelijknamige type lagerbier – gretig gesmaakt in bepaalde regio’s van Oost-Vlaanderen.

    Dit type bier benadert zowel smaaktechnisch als op visueel vlak zijn soortgenoot pils, maar staat in Oost-Vlaanderen voor een net iets lichter alcoholgehalte en voor een typische conditionering in een fles van 33cl, verkocht in kratten van 24x33 cl.

     

    Tussen pakweg 1925 en 1975 was dit type lagerbier in België erg populair bij de arbeidersklasse. Dankzij een iets lager alcoholgehalte (4,7%) verkoos de werkende man, die verfrissing zocht tijdens de werkdag, deze dorstlesser boven een klassieke pils (rond de 5%)

    .

    Bovendien kwam dit bier door zijn verlaagde alcoholgehalte in een lagere accijnscategorie terecht, waardoor ook de verkoopprijs voordeliger uitkwam. Dat maakte een export toegankelijker voor het grote publiek. Het werd dan ook vaak geschonken op volksfeesten en kermissen.

     

    Tijdens Horeca Expo (Gent) dat aanstaande zondag van start gaat, zal het bier  kunnen geproefd worden onder de naam Export 8. Het cijfer 8 verwijst niet naar een alcoholpercentage (immers slechts 4,7% vol.alc.!) maar naar de vroegere symboliek en historiek die dit getal draagt voor de Brouwerij. De 8 was fonetisch immers voldoende neutraal om als symbool te staan voor het woord ‘Haacht’ (Haacht klinkt in

    spreektaal als Acht in beide landstalen) en stond halverwege vorige eeuw dan ook vaak op flesetiketten van dit Belgische familiebedrijf. Vandaag staan zowel een vernieuwd etiket en een originele kroonkurk, als een specifiek glas dat de beleving een extra duw geeft, garant voor de gezochte retro look&feel.

     

    Het bijpassende pos-materiaal in de stijl van het merk kan een gemengd publiek van

    jong en oud aanspreken. De senior die het merk al sinds jaren lust, net zozeer als de

     jonge, hippe kerel die zich een eigen stijl wenst aan te meten en daartoe  kiest voor een retro-merk met moderne toets, vindt zijn gading in deze Export 8.

     

    Export 8 is momenteel verkrijgbaar in de horeca en bij bepaalde bierhandelaars. RVH.

    www.haacht.com

     

    21-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.levende kribbe op Gozo

    Levende kribbe en Bethlehem hotel op Gozo

    Een unieke manier om Kerstmis te vieren

     

     

     

    Nog op zoek naar een idee voor de kerstvakantie? De Maltese archipel staat in deze periode in het teken van traditie en feest. Van religieuze festiviteiten, een 'levende kerststal' in Gozo tot een feestelijke oudejaarsavond in de hoofdstad Valletta.

     

    Een kerstkribbe met levende mensen, in een prachtige omgeving, met zelfs een speciaal hotel waar je in kunt overnachten! Dit vindt je tijdens de kerstperiode op Gozo, het groene buureiland van Malta. Voor het vierde jaar op rij herbouwt de lokale bevolking een reproductie van de natuurlijke omgeving van Bethlehem in het dorpje Ghajnsielem, op slechts 5 minuutjes wandelen van de haven in Mgarr.

    De afgelopen jaren was dit een groot succes en trokken duizenden bezoekers naar het rustige eiland. Het is dan ook een unieke ervaring. De site bestaat uit verschillende huizen, waaronder een bakkerij en smederij. Verder dient een grot als de geboorteplaats van Jezus, met een echte baby in de zorgende armen van Maria vergezeld door Jozef, een ezel en een os. Er is een markt waar vers fruit en groenten en vis verkocht worden. In de taverne kunnen lokale lekkernijen en wijn worden geproefd.  In totaal zullen 150 acteurs deze levende kribbe, verspreid over 20.000 m², animeren.

     

    Voor een wel heel speciale overnachting kun je terecht in één van de 4 kamers van de 'Bethlehem Inn', nagebouwd in de stijl van de periode van de geboorte van Jezus. Als je wil, kun je vervolgens zelfs overdag 'mee-acteren' in de kribbe en bijvoorbeeld helpen brood bakken of de paarden, ezels, geiten en schapen verzorgen. Geopend van 11 december 2011 tot en met 8 januari 2012.

    Voor meer informatie: www.ghajnsielem.com/bethlehem

     

    Kerstmis op Malta

     

    Ook op Malta zelf valt van alles te beleven in deze periode: Kerstmis wordt uitgebreid gevierd en in deze periode staat alles in het teken daarvan. Overal op het eiland zijn geboortetaferelen en kerststalletjes te zien, en worden kerstliederen gezongen en andere evenementen georganiseerd. De interieurs van de kerken zijn getooid in het pauselijke karmozijn rood en de altaren zijn versierd met bloemen. Alle kerken hebben een eigen kalender met evenementen, die variëren van de processie van Maria en Jozef tot het zingen van kerstliedjes door kinderen op straat. Vrijwel overal staan kerststalletjes: bij de mensen thuis maar ook in kleine kapelletjes. Het bezoeken van deze kerststallen is een geliefde activiteit tijdens de kerst en veel eilandbewoners maken een rondgang langs deze 'presepju'.

     

    Oud en nieuw in Valletta: Zoals de meeste hoofdsteden van Europa, organiseert ook Malta een grootschalige countdown op oudejaarsavond in het centrum van de hoofdstad Valletta, op het St George's plein. Een massa volk, lokale bands, DJ's en spectaculair vuurwerk zullen zorgen voor een schitterende jaarwisseling! RVH.

    www.visitmalta.com - www.malta.be 

     





    21-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cook to celebrate
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE BRENGT 9 MICHELINSTERREN NAAR UW FEESTTAFEL

    ‘Cook 2 Celebrate’: 4 topchefs in een uniek en gelimiteerd concept

     

     

     

    Delhaize stelt dit jaar in exclusiviteit een uniek product voor aan haar klanten. De topchefs van het moment, Peter Goossens, Sergio Herman, Yves Mattagne en Roger van Damme hebben samen met Delhaize het Taste of Inspirations ‘Cook 2 Celebrate’-concept ontwikkeld. In deze stijlvolle doos bevinden zich de ingrediënten van één recept voor twee personen van de hand van één van de chefs. De klant moet het enkel nog klaarmaken en serveren om te kunnen genieten van een echte sterrenmaaltijd. Klanten kunnen deze doos vanaf 9 december bestellen voor de feestdagen. Er wordt slechts een beperkte oplage van 8000 dozen aangeboden.

     

    Delhaize biedt met dit product een primeur aan in de Belgische distributie. Het is een unicum dat 4 chefs van dit niveau samen dit product aanbieden. Delhaize heeft niemand minder dan Peter Goossens (Hof van Cleve- 3 Michelinsterren), Sergio Herman (Oud Sluis- 3 Michelinsterren), Yves Mattagne (Sea Grill- 2 Michelinsterren en Roger Van Damme (Het Gebaar- 1 Michelinster) rond de keukentafel verzameld. Het spreekt voor zich dat Delhaize dit product lanceert in zijn Taste of Inspirations-gamma.

     

    Het concept is dan ook revolutionair: de klant kan de gerechten zelf bereiden op basis van het recept en de uitleg die door de chefs zelf zijn ontwikkeld. De bereiding is eenvoudig uitgelegd in een stappenplan en neemt tussen de 15 en 45 minuten in beslag. Dankzij de verse kwaliteitsproducten in de doos kunnen de klanten genieten van een echte culinaire maaltijd.

     

    Elke doos bevat de ingrediënten voor één gerecht voor twee personen, samen met een brochure waarin het recept en de bereiding worden uitgelegd. Deze exclusieve maaltijden worden aangeboden aan de democratische prijs van 30 euro per doos. Voor het topdessert betaalt de klant 18 euro.

     

    Elke chef heeft speciaal voor “Cook 2 Celebrate” een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Yves Mattagne stelt de klanten een gebraden zeebaarsfilet met kreeftenbearnaise voor, samen met gekonfijte tomaat, groene asperges en zeekraal. Sergio Herman presenteert een kalfsribeye, bereid op 2 manieren, samen met triangolini, crème van aardpeer, shimeji en papadum. Peter Goossens heeft een recept van Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt gecreëerd. Roger van Damme, tot slot, ontwikkelde een verrassend dessert op basis van Belgische chocolade.

     

    Het is geen toeval dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen enkel beschikbaar zijn in de winkels van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.

     

    De “Cook2Celebrate”-doos wordt ongetwijfeld een gegeerd product aangezien er maar 8000 dozen in totaal zullen aangeboden worden aan de klanten, dat wil zeggen 2000 dozen per chef. Klanten kunnen de doos bestellen vanaf 9 december tot en met 31 december, tenzij het gelimiteerd aantal dozen voor deze einddatum al gereserveerd zijn. Klanten kunnen hun bevestigde bestellingen dan afhalen op 31 december in de Delhaizewinkel waar ze de bestelling hebben gedaan.

     

    Omdat alle creaties van deze chefs een delicaat smakenpallet hebben, is er een deskundig wijnadvies nodig om deze bereidingen perfect te begeleiden. Dit zijn de wijnen die de wijnspecialisten van Delhaize hebben geselecteerd en die perfect bij ieder recept passen.

    Voor de Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens Château Cambon de la Pelouse 2009 (Bordeaux), € 16,49. Voor de gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), € 6,99. Voor de kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman Whale Pod 2010 (Zuid-Afrika) € 9,99. Voor de Belgische chocolade van Roger Van Damme is er een Domaine Barrère 2009 (Jurançon), € 9,99.

     

    Begin november 2011 bestond het netwerk van Delhaize België uit 817 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop .n Go, Tom&Co en Red Market) realiseerde Delhaize België in 2010 een omzet van 4,8 miljard euro. In 2010 had Delhaize België een marktaandeel in België van 26,3%. De onderneming heeft meer dan 17.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 11 landen op 3 continenten. Begin november 2011 telde het netwerk van Delhaize Groep 3.362 winkels. De groep stelt ongeveer 154.000 mensen te werk. RVH.

     

    20-11-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs