Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onontdekte parels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ONONTDEKTE PARELS IN DE MIDDELLANDSE ZEE

     

     

     

    Corendon breidt aanbod uit met Noord-Cyprus en Macedonië als verrassende mediterrane vakanties. Het Middellandse Zeegebied is al langer een geliefde vakantiebestemming.

     

    Touroperator Corendon verrast met een nieuw aanbod van niet-alledaagse mediterrane bestemmingen. Ontdek een ongekende schat aan cultuur in Macedonië of laat je verleiden door de afgelegen baaien en gouden zandstranden van Noord-Cyprus. Corendon is overigens de eerste en enige touroperator die vanuit Brussel op Noord-Cyprus vliegt. Maar ook voor wie Kreta op zijn vakantieverlanglijstje heeft staan, heeft Corendon enkele aantrekkelijke, nieuwe bestemmingen uitgekozen.

     

    NOORD-CYPRUS, ONONTDEKTE PAREL

    Op Cyprus het goudgele strand bijna voor jezelf hebben, wandelen door ongerepte natuur en genieten van de rust in authentieke stadjes? Het kan voortaan met Corendon. Terwijl Zuid-Cyprus al meerdere jaren tot de meest populaire mediterrane bestemmingen behoort, bleef het noordelijk deel jarenlang verborgen voor vakantiegangers. Het leven is ontspannen, mensen zijn warm en vriendelijk en er heerst een gemoedelijke, dorpse sfeer. Door de rijke geschiedenis van deze regio op de grens van Europa, Azië en Afrika is er voor de cultuurliefhebber heel wat te beleven. Zonnekloppers kunnen hun hart ophalen in Famagusta, waar het eindeloze strand grenst aan het authentieke stadje dat een openluchtmuseum is. Ook Kyrenia is een aanrader, een Venetiaans havenplaatsje met prachtige stranden. Noord-Cyprus is een idyllische ontdekkingsreis, misschien wel de meest pittoreske en onontdekte plek van het Middellandse Zeegebied.

    Wekelijkse vluchten, vanuit Zaventem - vanaf 319 euro per persoon, 8 dagen.

     

    OVER CORENDON

    Met 9 aanvlieghavens en 24 bestemmingen is Corendon uitgegroeid tot een toonaangevende touroperator op de Nederlandse en Belgische markt. Onder de Corendon Holding vallen GoMundo, Corendon Estate en Corendon International (Corendon Vliegvakanties, Corendon Golf, Corendon Unique, Corendon Groups & Incentives, GoFun jongerenreizen).

    Corendon Airlines is opgericht in 2004 door Atilay Uslu en Yilderay Karaer als luchtvaartmaatschappij voor het uitvoeren van vakantievluchten voor Corendon Vliegvakanties. Corendon Airlines startte in april 2005 met twee toestellen. Voor 2011 bestaat de vloot uit negen machines van de types Boeing 737-300, 737-400 en 737-800. RVH.

    www.corendon.nl 

    26-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.evian schrijft groene pagina

     

     

     

    Lichter, eenvoudiger samen te drukken en voor 100 % recycleerbaar: evian koppelt een innovatieve eco-design fles aan reëel nut voor de bewuste consument. Het zet hiermee ook een essentiële stap in zijn strikt milieubeleid dat zich drievoudig vertaalt in de bewuste reductie van zijn impact op het milieu, de bescherming van de kwaliteit en zuiverheid van zijn water, en zijn bijdrage aan het behoud van de waterbronnen op aarde.

     

    Trouw aan zijn voortdurende inspanningen op vlak van milieubehoud, zorgt evian voor een primeur met de lancering van zijn laatste nieuwe eco-design fles. Vijftien jaar na de lancering van zijn eerste samendrukbare verpakking, neemt het weer een nieuwe stap met de even elegante als intelligente vormgeving van zijn meest populair 1,5 liter model: niet enkel bevat deze 11% minder plastiek[1] maar zal zij tegen eind 2011 voor 50% uit milieuvriendelijke gerecycleerde PET bestaan, wat twee keer meer is dan bij de vorige versie. Het resultaat: een verpakking met een 32 % kleinere CO2-voetafdruk!

     

    Een tweede, minstens even interessant aspect van deze lichtere en nog steeds 100% recycleerbare fles, is dat ze nog eenvoudiger is om samen te drukken op haar horizontale as en bijgevolg minder ruimte inneemt in afvalbakken en -zakken.

     

    Deze weldoordachte aanpassingen zijn een essentiële stap in evian's milieubeleid en kaderen in zijn ambitieus doel om van 2008 tot 2012 zijn wereldwijde CO2-voetafdruk met 40% te reduceren. Enkele andere mooie coherente voorbeelden van zijn ecologische toewijding zijn de participatie aan het RAMSAR project -www.ramsar.org tegen opwarming van de aarde door het herstel van wetland-gebieden), de milieumanagementsysteemcertificering ISO 14001 van zijn bottelarij, de bewuste keuze om 65% van het Europese transport via treinen te laten verlopen en zijn engagement tegenover de bescherming van het 3800 hectaren groot ecosysteem waar zijn bronnen zich bevinden.

     

    De slogan "Live Young" respecterend, werd ook deze keer gekozen voor een baby als ambassadeur van de eco-design fles. RVH.

    www.evian.com

    26-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Red Dot design award
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Red Dot Design Award voor BergHOFF

     

     

     

     

    De Neo horizontale dunschiller van BergHOFF heeft de prestigieuze Red Dot Award 2011 ontvangen in de categorie product design. De internationale jury was geïmponeerd door de hoge functionele en esthetische waarde van het product. De 'Red Dot awards' is de grootste en bekendste designcompetitie ter wereld. Een internationale jury van onafhankelijke designexperts selecteert elk jaar de beste designproducten.

     

    De Neo horizontale dunschiller heeft een roestvrij staal dual-edged lemmet dat moeiteloos en met precisie alle groenten en fruit schilt. Het handvat  met extra grip biedt comfortabel en veilig werkplezier met een optimaal resultaat. De delen van de horizontale dunschiller die in direct contact komen met het voedsel zijn gemaakt uit wit ABS (Acrylonitril Butadieen Styreen): eenvoudig schoon te maken voor optimale hygiëne.

     

    "Onze ontwerpen moeten niet alleen mooi zijn maar ook functioneel", zegt award-winnende designer Frederik Aerts, " en deze Red Dot Award 2011 samen met deze uit 2010 en 2008, zijn een  grote eer voor de kwaliteit van onze ontwerpen." Het typische Neo karakteristieken kan je terug vinden in keukenmateriaal, accessoires, messen, bestek en porselein. RVH.

    www.berghoffworldwide.com en www.earthchef.net

     

     

    26-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De complete cocktailgids
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    www.absolutdrinks.com, de complete cocktailgids

     

     

     

    Doorheen de jaren heeft ABSOLUT VODKA een ruime selectie recepten verzameld en een respectabele cocktailexpertise opgebouwd. Die expertise verzamelde het op de website www.absolutdrinks.com die in 2006 gelanceerd is. Die website werd nu volledig aangepast en geüpdate.

     

    Op ABSOLUTDRINKS.COM vind je het juiste drankje en recept voor elke gelegenheid. Of je nu op zoek bent naar een klassieke cocktail of je wil iets anders proeven, op de website maak je een keuze op basis van bepaalde ingrediënten of op maat van een bepaalde gelegenheid.

     

    “Onze database bevat meer dan 3.000 inspirerende recepten. In enkele minuten vind je niet alleen een recept naar je keuze, je leert ook hoe je die cocktail moet maken, in welk glas je die serveert en hoe je dat glas versiert.”, besluit Pierre Berger. Er bestaat ook een ABSOLUT DRINKS app voor de iPhone en iPad, gratis te downloaden via iTunes.

     

    Het in 2008 ontstane The Absolut Company is een businessdomein van Pernod Ricard Holding Company. ABSOLUT Vodka is het vierde grootste merk van gedistilleerde dranken ter wereld en is beschikbaar op 126 markten. ABSOLUT wordt gemaakt in de distilleerderijen dichtbij Åhus, Zweden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Stockholm. www.absolut.com

     

    Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en is voor 100% een dochteronderneming van Pernod Ricard, co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en sterke dranken. Met een gecommercialiseerd volume van bijna 9 miljoen liter in 2010 in de Belux is Pernod Ricard Belgium één van de sterkst groeiende bedrijven in zijn sector en behoort het tot de leiders op de Belgische en de Luxemburgse markt. Pernod Ricard Belgium verdeelt ook de merken ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacob’s Creek, Disaronno en Sandeman. www.pernod-ricard-belgium.com . RVH.

     

     

     

     

     

     

    25-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aqualibi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aqualibi opent opnieuw de deuren op 30 maart !

     

     

     

    Een volledig nieuw Aqualibi opent binnenkort de deuren voor het grote publiek. Na 500 dagen van sluiting, 11 miljoen euro aan investeringen en een gigantische gedaanteverwisseling is Aqualibi klaar om aan een tweede leven te beginnen. Hedendaags, ecologisch en vooral familiaal zijn de sleutelwoorden van het nieuwe Aqualibi dat meer comfort en fun zal bieden aan alle bezoekers.

     

    Het grote publiek kan vanaf woensdag 30 maart om 14u. weer uren plezier komen beleven in Aqualibi.

     

    Aqualibi is 24 jaar geleden ontstaan in Waver (1987) en heeft reeds meer dan 8 miljoen bezoekers ontvangen. Het hele jaar geopend en een constante temperatuur van 29°C maken van Aqualibi de ideale gezinsuitstap bij elk weer. Aqualibi is internationaal gekend, onder andere door de Rapido. Aqualibi heeft van begin 2010 tot maart 2011 een volledige renovatie ondergaan. Aqualibi maakt deel uit van de groep Compagnie des Alpes.

     

    Compagnie des Alpes is een grote speler op de Europese vrijetijdsmarkt. De groep omvat 30 locaties, waarvan 15 skidomeinen in de Alpen (onder meer Tignes, Val d’Isère, Les Arcs, La Plagne, Les Menuires, Les 2Alpes, Méribel, Chamonix) en 15 pretparken (waaronder Parc Asterix, Grevin, Walibi ...) in 6 Europese landen: Frankrijk, Nederland, België en Duitsland. Bij het afsluiten van het boekjaar op 30 september 2010 werden bijna 23 miljoen bezoekers geteld en noteerde de groep een geconsolideerde omzet van € 597 miljoen, met een nettoresultaat van € 42 miljoen. RVH.

    www.compagniedesalpes.com - www.walibi.com

     

    25-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Absolut perfecte cocktails
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SERVEER THUIS DE PERFECTE COCKTAIL DANKZIJ ABSOLUT DRINKS

     

     

     

     

    In april pakt ABSOLUT uit met een fijne geschenkverpakking “Drinks”, geïnspireerd op de campagne ABSOLUT DRINKS, een eerbetoon aan de iconische cocktails die ABSOLUT beroemd gemaakt hebben. Er bestaan twee versies: ABSOLUT TWIST en ABSOLUT BLOODY. De prijs is dezelfde als die van een fles vodka (70 cl).

     

    Het concept van ABSOLUT DRINKS is eenvoudig. Een fles ABSOLUT VODKA en twee cocktailglazen, zitten samen verpakt in een geschenkdoos, geïnspireerd op de campagnebeelden van ABSOLUT DRINKS. Op de doos staat het recept van respectievelijk de ABSOLUT BLOODY (Bloody mary) en de ABSOLUT TWIST (vodka tonic) uitgelegd.

     

    “Met ABSOLUT DRINKS richten we ons tot de steeds groter wordende cocktailgemeenschap en vodkakenners. Bedoeling is ABSOLUT in de verf te zetten als kwaliteitsingrediënt voor cocktails. Wie thuis een kwalitatieve cocktail wil maken, kan dat doen in een stijlvol glas en op de juiste manier want we leggen het recept duidelijk uit op de verpakking ”, legt Pierre Berger, Marketing Manager van Pernod Ricard Belgium, uit.

     

    RECEPT ABSOLUT BLOODY:

     

    1.5 deel ABSOLUT VODKA of ABSOLUT PEPPAR, 3 delen tomatensap, 0.5 deel citroensap, 2 scheutjes Worchestersaus, 2 scheutjes Rabaso, 0.5 theelepen mierikswortel, een snuifje zout en een snuifje gemalen witte peper.

     

    Doe vier ijsblokjes in een cocktailshaker en voeg vodka en tomatensap toe. Voeg citroensap, worcestersaus, tabasco, mierikswortel en zout toe. Schudden. Zeef en schenk in een whiskyglas. Versier met een selderijstengel. Bestrooi het drankje met gemalen witte peper.

     

    RECEPT ABSOLUT TWIST:

     

    1 deel ABSOLUT VODKA en 3 delen Tonic.

    Doe enkele ijsblokjes in een longdrinkglas. Schenk er de vodka en tonic in en versier met een dun gesneden limoenschil.

     

    Aanbevolen verkoopprijs: 15 euro (zelfde prijs als van een fles ABSOLUT VODKA). RVH.

    www.absolut.com/drinks.

    24-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La tour de By
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    La Tour de By: héritage Marc Pagès 2008

     

     

     

     

    Het levenswerk van Marc Pagès gaat terug tot in 1965 wanneer hij het nagenoeg verlaten en verwaarloosde domein La Tour de By aankoopt. Samen met professor Peynaud geeft hij de wijngaard opnieuw leven en zorgt ervoor dat de wijnen een duidelijk karakter en smaak meekrijgen, eindproduct dat hij aan een correcte prijs  en degelijke kwaliteit op de markt brengt.

     

    De productverbeteringen resulteren in 1983 tot de erkenning van de wijnen La Tour de By als Grand Cru de Bordeaux.

     

    De erfenis die hij nalaat aan zijn kleinzoon Fréderic Le Clerc is gekenmerkt door een persoonlijke zorg voor waardevolle, kwalitatieve producten. Uit dankbaarheid voor de noeste arbeid van hun grootvader hebben Fréderic Le Clerc en Benjamin Richer de Forges besloten om de cuvée 2008 uit te roepen tot ”Héritage Marc Pagès – La Tour de By”

     

    Deze unieke cuvée wordt gekenmerkt als een uitstekende Médoc, geteeld met wijnstokken die meer dan 60 jaar oud zijn. Het domein waarop deze wijn wordt gewonnen is amper 0.5 ha groot en bevat 80% Cabernet Sauvignon en 20% Merlot. De vinificatie van de wijn gebeurt in houten reeds gebruikte kuipen, terwijl het malolactische proces en rijping in nieuwe vaten gebeurt. Voor de botteling is er  een rijpingsperiode van minstens 18 maand in vaten van eiken duighout, rechtdradig en fijnringig eikenhout, 50% nieuwe vaten en 50% vaten van één jaar oud.

    Met een aanplanting van zowat 5000 stokken per ha levert deze wijngaard gemiddeld 43hl per ha op, wat met de beperktheid van het domein goed is voor een jaarproductie van amper 3000 flessen per jaar.

     

    Deze granaatrode met lichte nuances naar purper wijn is complex, maar biedt een erg leuke evenwichtige toets. Hij bezorgt de wijnliefhebber een mooie elegantie en finesse met ruim aroma-aureool gaande van pepers, komijn, tabak, pruim en muskaat. Heeft een mooie lange afdronk.

    De wijn is heerlijk zowel bij ganzenlever, gevogelte, rood vlees, maar evenzeer bij sterkere kazen en zoete desserts en chocolade. RVH.

    www.la-tour-de-by.com

    21-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crémant de Loire

    Crémant de Loire: een keuze voor elegantie

     

    Elegantie : welke term kan de crémant de Loire beter samenvatten ? De verfijndheid van de kleur, de voortreffelijkheid van de bubbels, de prestige van de geschiedenis ervan, de originaliteit van de streek en de druivensoorten … voor een zachte prijs : zes tot twaalf euro bij een wijnverlater.

     

    Elegant en dynamisch : de crémant de Loire is de belangrijkste AOC voor fijne bubbels in de streek, zowel op het vlak van omvang als op het vlak van waarde. Het is één van de eerste crémants uit Frankrijk die voor de export in 45 landen verkocht wordt. De crémant de Loire, die zo’n twee eeuwen geleden het daglicht zag en sinds 1975 een AOC is, is zowel tijdloos, jong, luxueus als feestelijk en vindt elke dag opnieuw een publiek op maat. De troeven zijn ontelbaar !

     

    De crémant de Loire kent een lange traditie. Van Liré tot Cheverny zijn de bubbels sinds 200 jaar overal aanwezig in de regio ! Druivensoorten, bodems, ondergronden, klimaat : de bewoners van de Loirestreek weten al lang dat ze alle troeven in huis hebben om enkele van de beste Franse wijnen te produceren. De oudste Huizen werden trouwens twee eeuwen geleden al opgericht. En … sst ! Belooft u het geheim te bewaren ? Voor de oprichting van de AOC’s aan het begin van de 20ste eeuw kwamen sommige Champagne Huizen hier druiven halen.

     

    De crémant de Loire is één van de allereerste crémants die het AOC label ontving op 17 oktober 1975. In een regio waar de bubbels al eeuwenlang een traditie zijn, maakt die recente verschijning er een streng model van. De productie is onderworpen aan nog strengere regels dan de andere AOC’s voor bruisende wijnen in de regio. De Crémant de Loire wordt uitsluitend gemaakt met de zogenaamde ‘tweede fermentatie in de fles’ methode.

     

    Van Liré (ten westen van Angers) tot Cheverny (ten oosten van Tours) dekt het productiegebied de AOC streken van Anjou, Saumur en Touraine. Met 250 kilometer van west naar oost strekt de crémant de Loire zich uit over twee soorten bodems : de ‘witte bodems’ en de ‘zwarte bodems’.

     

    De ster van de crémant de Loire is de soort van de druiven : de chenin. Op haar eentje heeft die druivensoort gezorgd voor de bekendheid van een volledige regio ! Deze samenbundelende druivensoort, die ook wel pineau de Loire genoemd wordt, is symbolisch voor de crémant de Loire. Maar ze is niet alleen, want heel wat druivensoorten, in volgorde van belang, vormen een mozaïek waarvan de crémant de Loire de enige AOC is die er een beroep op mag doen: cabernet franc,  chardonnay, cabernet-sauvignon, de pineau d’Aunis en de pinot noir (de laatste twee soorten worden hoofdzakelijk gekweekt in Touraine) komen voor maximum 30 % voor in de assemblage van een wijnoogst. De lijst omvat ook de grolleau noir, de grolleau gri en zelfs en bijzonder originele orbois die slechts een kleine oppervlakte inneemt in de Loir et Cher.

     

    De degustatie van een crémant de Loire, geserveerd bij 6 tot 8 ° C, in fluiten of bij voorkeur in tulpglazen, is altijd opnieuw een moment van puur plezier. De witte hebben een schitterende en heldere kleur met goudkleurige weerspiegeling. Bleek goud, grijs goud, groen goud, alle nuances zijn feest. Aan de neus mengen ze wit fruit, citrusvruchten, melisse, linde, hazelnoot, amandel en soms ook een toets van vanille en zoethout. In de mond karakteriseren de frisheid, het evenwicht en de levendigheid de crémants, de harmonie is een voorrecht van de demi-secs.

    Met een visueel palet dat zich uitspreidt van rozenblad tot zalm en kers, spelen de rosés hun charme uit om hun aroma van kleine rode vruchten en hun krachtiger karakter uit te spelen, soms lichtjes looi om beter hun plaats te kunnen innemen aan tafel.

     

    Net zoals heel wat andere grote chefs heeft Jacques Pourcel, chef in Jardin des Sens in Montpellier en in Maison Blanche in Parijs, zich ook laten betoveren door de crémant de Loire. Hij bedenkt voor deze wijn de heerlijkste combinaties, van klassiek tot bijzonder verrassend : met een velouté van pompoen en kastanje, zeewolf met geconfijte look of zelfs … een carpaccio van varkenspoot ! ‘Deze wijnen, die geografisch erg afwijkend zijn van mijn gastronomische cultuur, verrassen me door hun geschiktheid om te combineren met mijn mediterraans register. Bij het aperitief, aan tafel met fijne vis of met een dessert met geconfijt fruit, ze zijn het bewijs van een diversiteit die zich aan alle smaken aanpast.’ RVH.

     

     

     







    21-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal caribbean

    Royal Caribbean International en Celebrity Cruises duiken ‘down under’

     

     

     

    Na een afwezigheid van drie jaar besliste Celebrity Cruises om Celebrity Century komende winter in Australië en Nieuw-Zeeland te laten varen. Celebrity Century zal niet minder dan 36 havens in zes landen bezoeken. Op het programma staan tien verschillende routes vanuit Sydney en Perth (Freemantle), Auckland, Honolulu, San Diego en Ensenada. Het seizoen start op 2 oktober 2011 met twee opeenvolgende 15-nachtencruises vanuit San Diego naar Hawaï, gevolgd door een 10-nachtencruise tussen Ensenada en Honolulu. Vanuit Hawaï zet Celebrity Century haar reis verder naar Nieuw-Zeeland met cruises van 12, 13 en 18 nachten. Op deze routes ligt de klemtoon heel duidelijk op de bestemmingen. Het aantal zeedagen wordt daarbij tot een minimum beperkt.

     

    Door twee 18-nachtencruises te combineren kunnen gasten op een unieke zeereis bovendien voor het eerst met Celebrity Cruises helemaal rond Australië varen. Ook voor het winterseizoen 2012-2013 breidt Celebrity Cruises haar capaciteit in Australië en Nieuw-Zeeland uit.

     

    Ook zustermaatschappij Royal Caribbean International biedt een uitgebreid pakket aan cruises aan in Australië, Nieuw-Zeeland en de Stille Oceaan. Bij Royal Caribbean International krijgt Rhapsody of the Seas tijdens het winterseizoen 2011-2012 het gezelschap van Radiance of the Seas. Samen  bieden de schepen een waaier aan lange en korte cruises aan om de andere  kant van de wereld te leren kennen. Zo zal Radiance of the Seas onder meer  twee maal rond Australië varen.

    Rhapsody of the Seas loopt maar liefst acht keer de idyllische eilanden in de Stille Zuidzee aan tijdens een reeks cruises van 9 tot 12 nachten. RVH.

    www.cruiseconnection.be



    21-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines registreert passagiersgroei van 9, 5 pct in februari 2011

     

     

     

    Brussels Airlines verwelkomde tijdens de maand februari 9, 5 procent méér passagiers ivm met februari 2010. Er vlogen ruim 31.000 bijkomende klanten naar één van de 70 Brussels Airlines bestemmingen.

     

    In totaal kozen er in februari 2011 357.821 passagiers voor Brussels Airlines. Dat is een toename met 9, 5 procent ten opzichte van 2010 toen er 326.690 passagiers werden verwelkomd op de Europese en Afrikaanse routes.

    De toename werd positief beïnvloed door de aantrekkelijke prijzenpolitiek, het lichtjes uitgebreide zetelaanbod, nieuwe Afrika bestemmingen die in vergelijking met vorig jaar voor het eerst werden aangeboden en de economische heropleving.

     

    Vooral de toename van het aantal transferpassagiers dat via Brussels Airport connecteerde tussen twee vluchten valt op. Het transfersegment steeg met ruim 20 procent. Deze groei past in de ambitie van Brussels Airlines om haar thuishaven Brussels Airport verder uit te bouwen tot een hub in de Lufthansa Group en in het Star Alliance netwerk. Het Europaverkeer registreerde een passagierstoename met 8, 7 procent en het Afrikaverkeer met 15, 6 pct.

     

    Brussels Airlines is de Belgische luchtvaartgroep die het grootste aanbod van vluchten van en naar de Europese hoofdstad Brussel aanbiedt. De 50 vliegtuigen en bijna 3000 werknemers van de Brussels Airlines groep staan garant voor meer dan 300 dagelijkse vluchten naar meer dan 60 Europese en Afrikaanse premium luchthavens.

     

    Op haar Europese bestemmingen, aangevlogen met vliegtuigen van het type Avro RJ, Boeing 737 en Airbus A319 biedt Brussels Airlines zowel een echt business class product (“b.business”) als een flexibele reisformule, die synoniem staat voor tijdswinst en comfort (“b.flex economy+”) als een low fare product (“b.light economy”). Op haar medium haul en long haul aanbod, uitgevoerd worden de passagiers verwelkomd in een “Business” en “Economy” klasse. Long Haul vluchten worden door Airbus A330-300 toestellen geopereerd.

     

    Bovenop de 20 bestemmingen in Afrika verzorgt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog een long haul aanbod naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië en Noord Amerika.

    Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis. In juni 2009 maakte Lufthansa zijn intrede in de aandeelhouderstructuur en het kapitaal van de Belgische luchtvaartmaatschappij bekend. Sinds 9 december 2009 is Brussels Airlines lid van het globaal samenwerkingsverband Star Alliance. RVH.

    www.brusselsairlines.com.

     

     

    20-03-2011 om 15:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brouwerij Huyghe

    Brouwerij Huyghe treedt toe tot de Belgian Family Brewers

     

     

     

     

    Brouwerij Huyghe uit Melle treedt toe tot de vereniging van de Belgian Family Brewers. Zij zijn de 15de brouwerij die zich aansluit bij deze groep van Belgische, traditionele en familiale brouwers. Brouwerij Huyghe is de oudste actieve brouwerij uit het Gentse. Er was al brouwactiviteit in 1654 in Melle. De brouwerij is nu nog steeds in handen van de familie Huyghe die de brouwerij overnam in 1906.

     

    De bieren waarmee brouwerij Huyghe lid wordt zijn de vier varianten van “Delirium” en het bier “La Guillotine”. De Delirium bier-varianten zijn: Tremens, Nocturnum, Red en Christmas. Delirium is het bier met het typische roze olifantje dat in 1998 wereldberoemd werd toen Delirium Tremens werd uitgeroepen tot ‘Best beer of the World’. Ook het Award winnende bier La Guillotine wordt lid van de Belgian Family Brewers.  Dit goudblonde bier (Alc. 8,5%) is een evenwichtig bier gemaakt van drie soorten hop met een mooie bittere afdronk. Het is voor het eerst ontworpen in 1989, naar aanleiding van de tweehonderdjarige verjaardag of “Bicentenaire” van de Franse Revolutie.

     

    Ondanks de eeuwenoude traditie werd pas op 26 december 1988 voor de eerste maal “Delirium Tremens” gebrouwen. Het brouwersteam produceerde dit blond biertje (Alc. 8,5% Vol) op aandringen van Italië. De eigenheid van Delirium is naast haar 3 verschillende gisten haar heel originele verpakking dat op Keuls aardewerk doet denken. Het etiket verbeeldt op een originele manier de verschillende fasen van Delirium.

     

    Belgische bieren worden steeds meer bedreigd door valse buitenlandse concurrentie. De Belgische manier van brouwen wordt schaamteloos gekopieerd en termen als ‘Belgian beer’ en ‘Belgian style’ prijken op talloze etiketten van niet-Belgisch bier. Daarom willen Belgische brouwerijen een front vormen om gezamenlijk te laten zien dat aan het Belgische bier een lange historie vooraf is gegaan.

     

    Alain De Laet: “Het aansluiten van onze brouwerij bij de Belgian Family Brewers is een mooie aanvulling op onze bedrijfsfilosofie. De wereld meer laten zien over onze Belgische familiebrouwerijen, brouwactiviteiten en ambachtelijke bieren. We hebben een rijke geschiedenis en tientallen jaren hard gewerkt om deze prachtige Belgische bieren te brouwen. ”

     

    BFB groepeert historische en onafhankelijke familiebrouwerijen die met het BFB-label de consument de garantie bieden van een echt en traditioneel Belgisch bier. Enkel de bieren die voldoen aan de strikte vereisten van de vereniging komen in aanmerking voor het label. Zo moet het bier volledig in België gebrouwd worden door een familiebrouwerij die minstens 50 jaar ononderbroken bier brouwt. Het bier mag ook niet als kopij onder een andere naam of met een ander etiket verkocht worden. Dankzij het BFB-label kan er geen twijfel meer bestaan over het Belgisch karakter en het ambachtelijk productieproces van streekbieren of speciale bieren. RVH.

    www.belgianfamilybrewers.be





    20-03-2011 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs