Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Petit Futé Paris seniors
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Paris Seniors

     

     

     

    Een gids op maat van de senioren die eindelijk de kans biedt om de lichtstad op een eigen ritme te ontdekken. Een gids die een blik biedt op het dagelijkse leven van de Franse hoofdstad waarbij zowel sportmogelijkheden, musea en het uitgangsleven aan bod komen.

     

    Petit Futé Paris seniors heeft ook oog voor het praktische leven van alledag zoals gezondheid, verzekeringen, leveringen aan huis, pensioen, de nieuwe technologieën, vrije tijd en mogelijkheden om deze zinvol te beleven.

     

    Ook een aparte bijdrage over nuttige adressen en talloze referenties is in de gids opgenomen.

     

    Petit Futé

    Paris Seniors 2009

    2de uitgave – 264 blz.

    28-02-2009 om 15:43 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean

    Royal Caribbean legt suitegasten in de watten

     

     

    Royal Caribbean International gaat vanaf maart 2009 de voorzieningen voor gasten die aan boord van haar schepen in suites verblijven, verder upgraden. De bedoeling is deze passagiers een bevoorrechte en gepersonaliseerde service aan te bieden van aankomst in de terminal tot vertrek op de luchthaven.

     

    Passagiers in de Presidential Family Suite, Royal Suite, Royal Family Suite, Owner’s Suite en Grand Suite krijgen hun eigen inscheepbalies. Een officier verwelkomt persoonlijk de gasten in de Royal Suite en Presidential Family Suite en begeleidt ze vanaf de terminal tot in hun suite. Een goudkleurige SeaPass-kaart (zilverkleurig voor de Junior Suite) zorgt er bovendien voor dat het personeel de passagiers in de suites meteen herkent en waar mogelijk een persoonlijke service aanbiedt.

     

    De suitegasten kunnen aan boord rekenen op een waaier aan privileges. Ze hebben gereserveerde plaatsen voor de shows en ijsspektakels, ontvangen een exclusief gamma aan toiletartikelen, krijgen hapjes geserveerd in de kajuit op formele avonden en hebben onder meer toegang tot de Concierge Club waar een conciërge ter beschikking staat voor het boeken van excursies, het reserveren van plaatsen in de specialiteitenrestaurants, het vastleggen van afspraken in het wellnesscentrum en het organiseren van een privé-event.

     

    Ook de suites zelf worden tegen 2010 geüpgraded met nieuwe sofabedden, elegante terraszetels en de nieuwste entertainment systemen met vlakschermtelevisie, cd- en dvd-speler. Op het einde van de cruise worden de reiskoffers van de suiteklanten gratis op de luchthaven afgeleverd. Op die manier kunnen ze tot het laatste ogenblik zorgeloos van hun vakantie genieten. RVH.

    www.cruiseconnection.be

     

     

     

     

    28-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegangst

    Ook dit jaar cursussen tegen vliegangst

     

     

     

    Aangezien de lessen tegen vliegangst in 2008 een groot succes waren, geven Brussels Airlines, Universiteit Gent en Brussels Airport de Belg dit jaar opnieuw de kans om vliegangst te overwinnen. In 2009 zullen er 3 volledig wetenschappelijk onderbouwde sessies plaatsvinden.

     

    Ondanks het feit dat het vliegtuig vandaag de dag een vaak gebruikt transportmiddel is, lijden veel mensen aan vliegangst (bijna 30 procent van de bevolking). Zowel voor

    vakantiegangers als zakenmensen kan deze vliegangst een serieuze hinderpaal zijn in het dagelijks leven.

     

    In augustus 2006 bundelden dus Brussels Airlines, Universiteit Gent en Brussels Airport de krachten om samen lessen te organiseren die mensen van hun vliegangst bevrijden. Nu, bijna 3 jaar na de lancering van het project, is het duidelijk dat de cursus vliegangst een groot succes is. Meer dan 80% van de deelnemers zijn verlost van hun fobie en zijn uiterst tevreden over de cursus. Daarom zullen er ook dit jaar nieuwe sessies georganiseerd worden. De volgende cursussen zullen doorgaan in de maanden mei, april en november.

     

    De lessen tegen vliegangst van Brussels Airlines zijn, in tegenstelling tot vele andere

    aangeboden methodes met een zuiver commerciële invalshoek, volledig wetenschappelijk opgebouwd en ondersteund. Het hele programma wordt dan ook begeleid door de medewerkers van de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Gent die de voorbije jaren een grote expertise opbouwden.

     

    De lessen worden verdeeld over 2 dagen en zijn te volgen in het Nederlands en in het Frans. Ze steunen zowel op een theoretisch gedeelte (technische en praktische aspecten van een vlucht uitgelegd door ervaren piloten en instructeurs van Brussels Airlines, en het begrijpen van de mechanismen die angst en dus ook vliegangst in stand houden uitgelegd door een klinisch psycholoog) als op een praktisch deel (een echte vlucht met de individuele begeleiding van een klinisch psycholoog aan boord). Na deze 2-daagse sessie worden de kandidaten na 6 maanden opgevolgd door de psycholoog.

     

    Alle informatie over de lessen, het inschrijven en gedetailleerde beschrijvingen van de gebruikte methodes is terug te vinden op de site www.vliegangst.org . RVH.

    27-02-2009 om 09:16 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lais Lenski

     

    Laïs Lenski CD-voorstelling

     

     

     

    Op 16 april stelt 'LAÏS LENSKI' zijn eerste cd voor in het Zuiderpershuis in Antwerpen. De dames van Laïs maken muziek samen met Simon Lenski. Dat niemand eerder op het idee gekomen is.

    De wonderlijke papieren, fluwelen, fluwijnen, satijnen stemmen van Laïs gecombineerd met de bijna religieuze (maar dan toch ook weer bijwijlen demonische) cello van Lenski (zie ook DAAU en Prima Donkey) leveren een plaat op die eigenlijk maar één titel kon hebben: LAÏS LENSKI.

     

    De samenwerking zat er al langer aan te komen. Zowel Simon Lenski als Jorunn Bauweraerts, Annelies Brosens en Nathalie Delcroix bewogen zich al jaren in omgevingen die folk, traditionals, polyfonie en meerstemmige schoonheid aanbaden, - maar die ook open stonden voor het experiment - en van het één moest het ander komen. Kon vrijwel niet anders. Maar dat het resultaat zo vreselijk mooi zou zijn, dat viel niet te voorspellen.

     

    Op LAÏS LENSKI gaan zowel Laïs als Lenski een heel eind verder dan hun muzikale loopbaan tot dusver liet vermoeden. Tien tracks zijn het geworden. Tien nummers die recht naar de keel grijpen.

    Noem het neo-folk, noem het filmmuziek, zie het als avant-garde klassiek of gregoriaans. Noem het nachtmuziek voor op grauwe wintermiddagen. Denk aan vanalles en nog wat, maar laat de klassieke referenties varen. Hier zijn de referenties zowel middeleeuws als postmodern als eigenaardig. 2001 A Space Odyssey, Ijsland, de Vlaamse killing fields, Nick Cave als je wil, swamp blues, het Nederlands, oud-Frans, Albion. Magnolia. David Lynch. Scifi folk. Op LAÏS LENSKI staat louter uitgepuurde, intelligente sferische muziek. Muziek die het huis vult. En uw hart. En uw gedachten. RVH.

    www.lais.be

    Tickets via www.musicmail.be

     

     

     





    27-02-2009 om 09:15 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruidvat verrast met slimme luiers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    KRUIDVAT VERRAST MET SLIMME LUIERS

     

     

     

     

     

    Kruidvat is eerste retailer die slimme luiers op de markt brengt. Dankzij de unieke urineindicator bij de Newborn luiers kan je zien of je kleintje wel echt geplast heeft. Gedaan met het nodeloos verschonen en de berg ongebruikte luiers, vanaf nu weet je precies of je kleintje een nieuwe broek nodig heeft of niet.

     

    Met de nieuwe Kruidvat Newbornluier is het niet meer nodig de luier open te doen om

    te kijken of de baby geplast heeft. Door de slimme urine-indicator zie je al op voorhand of de luier ververst moet worden of niet.

     

    Hoe dat kan? De blauwe sterretjes vooraan op de luier geven aan wanneer hij vol is en wanneer niet. Als de baby plast, vervaagt de print. Vanaf nu moet je dus geen stunt en vliegwerk meer uithalen om te kunnen kijken of er een plasje gedaan is. Geen sterretjes meer, betekent een verse luier. De nieuwe Newborn luier van Kruidvat maakt het je gemakkelijk. Bovendien is Kruidvat de eerste retailer die met dit concept op de markt komt. RVH.

    www.eu.aswatson.com

     

     

    27-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.center parcs: zorgeloos op vakantie

    Zorgeloos op vakantie : een luxe vakantie hoeft niet duur te zijn

     

     

     

     

     

    Center Parcs ondersteunt consumenten bij het bepalen van hun vakantiekeuze door maximale flexibiliteit te combineren met een heldere prijsstelling. “Een vakantie slokt nu eenmaal een belangrijk deel van het huishoudelijke budget op. Mensen willen juist in deze onzekere tijden een weloverwogen keuze maken”, aldus Mennekens. “Een vakantie - met alle luxe en faciliteiten die hierbij horen - hoeft echter niet kostbaar te zijn. Bij Center Parcs is het mogelijk al vanaf € 195 euro een weekend in een 4-persoons cottage te boeken. Dat is slechts € 16,25 euro per persoon per nacht. Dat ons concept wordt gewaardeerd, blijkt uit het feit dat wij elk jaar in onze parken miljoenen gasten mogen verwelkomen.”

     

    De parken van Center Parcs onderscheiden zich door een groot aanbod faciliteiten, activiteiten en services, waarbij alle ingrediënten voor een goede vakantie aanwezig zijn. Bij Center Parcs kunnen mensen midden in de natuur de drukte ontvluchten om tijd te maken voor elkaar. De nieuwe slogan van Center Parcs - ‘Let’s get closer’ - verwijst niet alleen naar het dichterbij elkaar komen van gasten, maar óók naar de nabijheid van de parken. Bij Center Parcs kun je - weer of geen weer - het hele jaar door een vakantie boeken, zónder de hoge kosten en wachttijden die een vliegvakantie dikwijls met zich meebrengt. Bovendien is dit ook nog eens vriendelijker voor het milieu. RVH.

    26-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Super Peace of Mind verzekering

    De « Super Peace of Mind-verzekering » van Europcar

    Zorgeloos huren,… in alle omstandigheden !

     

     

     

     

    Europcar wil bestuurders een onbezorgde verhuring garanderen. Daarom stelt de autoverhuurder een bijkomende verzekering zonder franchise voor.

     

    De Super Peace of Mind-verzekering (SPOM) garandeert een 100% zorgeloos verhuur. De SPOM-verzekering dekt alle inzittenden, inclusief de bestuurder, alsook schade aan het voertuig, glasbreuk en lekke banden. Dit alles zonder contractuele franchise of dossierskosten.

     

    De verzekering is verkrijgbaar vanaf 4 euro per dag, afhankelijk van het model van de huurwagen en de duur van de overeenkomst. Dankzij deze dekking spaart de huurder tot 1380 euro uit (€ 130 dossierskosten + minimum € 1250 franchise) in geval van schade.

     

    In België zijn verzekeringen bij diefstal en/of schade met franchise inbegrepen in de tarieven van Europcar. Dit zijn contractuele garanties in geval van beschadiging van het voertuig of diefstal. Er bestaan echter meerdere opties om deze garanties uit te breiden naargelang de behoeften van de klant. De SPOM-verzekering is de meest optimale verzekering die bij Europcar te verkrijgen is. RVH.

    www.europcar.be of 02/348 92 12.

     

    25-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.staurday live
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SATURDAY LIVE at the COTTON CLUB

     

     

    Het concept SATURDAY LIVE at the COTTON CLUB zag bijna toevallig het licht. Lino CORSETTI, de vaste pianist en zanger van Grand Casino Brussels, en Pascal NOEL, jazzproducent en -uitgever, waren elkaar al jaren geleden uit het oog verloren, tot hun ontmoeting bij de DADA Studio in Brussel. Een blij weerzien, waarbij enthousiast wordt gebabbeld over hun vroegere en huidige activiteiten. Dankzij die laatste duurt het niet lang voor onze vrienden een gemeenschappelijke professionele band vinden.

     

    Jazz krijgt een hoofdrol in de programmering, maar dankzij de vrijheid die zo kenmerkend is voor deze muziekstijl kunnen we ook groepen uitnodigen die steunen op de herkomst van de ‘blauwe noot’, of artiesten die zich laten inspireren door de meest uiteenlopende invloeden.

     

    SOUL, BLUES, FOLK, POP, BOOGIE, ... SATURDAY LIVE brengt een ruim artistiek palet en richt zich daarmee op een zo groot mogelijk publiek. Hier telt alleen de artistieke kwaliteit – en niet het genre of de stijl – om de naam en faam van de COTTON CLUB en Grand Casino Brussels eer aan te doen.

     

    Auteur, componiste en zangeres ... Fily heeft zichzelf gevonden. Soul en gospel boden haar al sinds het prille begin een thuis en doen dat vandaag nog meer dan ooit, met de concretisering van haar droom ... HAAR REPERTOIRE ... haar nummers. Samen met haar man, Fabian Munda, bewerkte ze haar nummers met een vleugje nu-soul, geïnspireerd door de befaamde India Arie.  Op 21 maart te gast in de Cotton Club. RVH. www.myspace.com/filyshake

    SATURDAY LIVE at the COTTON CLUB

    ARTSCOMPIL – tel 010 68 07 35

    25-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dorint Seefeld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dorint Vital Royal Spa Seefeld Tirol:

    “Wellness all inclusive” laat geen wens onvervuld

     

     

     

    Voor een verwenvakantie, die geen enkele wens onvervuld laat, wordt u door het Dorint Vital Royal Spa Seefeld Tirol uitgenodigd van 15 maart tot 31 mei. In deze tijd (met uitzondering van Pasen en Pinksteren) geldt in het luxeresort het arrangement “Wellness all inclusive”. Dit betekent, dat de gasten een kamer naar wens reserveren en dat het hotel van maandag tot donderdag alle wellness mogelijkheden schenkt.

     

    Het hotel beschikt over een Royal Spa met een oppervlakte van 3.500 m² met ver-schillende wellnesswerelden. Hier kunt u zich door gekwalificeerde experts van top tot teen laten verwennen. Bovendien zijn er vele beauty-en massagemogelijkheden, alsook een modern fitnesscentrum met professionele medische Care-Fitness en preventiediagnostiek. Een deelname aan het omvangrijke vitaalprogramma met sporttherapeuten van het hotel is eveneens in het arrangement begrepen. Bovendien bevat het arrangement, vanaf € 150,-per persoon/nacht, een welkomstdrankje, ontbijtbuffet, vieruurtje met koffie, gebak en vers fruit, alsmede een viergangen verwenmenu als diner.

     

    Het Dorint Vital Royal Spa Seefeld Tirol beschikt verder over 126 elegant ingerichte kamers en suites met balkon of terras. In de zes evenementenruimten met een oppervlakte van 30 tot 167 m² vinden 150 mensen een plaats.  De keuken van het Dorint Vital Royal Spa Seefeld Tirol biedt klassieke tafelgeneugten en regionale specialiteiten tezamen met geheel nieuwe ideeën van de chef-kok. U kan van dit alles genieten in de Tiroler Zirbenstube, restaurant Orchidee of Vital Bistro, voor een aperitief of voor een vrolijk einde van een geslaagde avond is de Art Bar op de tweede verdieping de juiste plek. RVH.

    www.dorint.com/seefeld

    24-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubai, een pan met een missie

    Dubai, een pan met een missie

     

     

     

     

    Greenpan™ combineert Design met ecologie in nieuwe productreeks.  Met Dubai is de Belgische onderneming Greenpan™ weer glansrijk in haar missie geslaagd: innovatieve pannen ontwikkelen met een professionele kwaliteit, een niet-alledaags design en een ecologische achtergrond. Bovendien beschikt Dubai, net als voorgangers Kyoto en Stockholm, over de revolutionaire antiaanbaklaag thermolon™ – een gezond en milieuvriendelijk alternatief voor de klassieke antikleeflaag. 

     

    De nieuwe pannenreeks Dubai van GreenPan™ omvat bakpannen, steelpannen, kookpotten, soeppotten en zelfs wokken. De reeks is uitgevoerd in stijlvol zwart (Dubai Black) en, voor de trendgevoelige keukenprins en –prinses, in wit (Dubai White).

     

    Het design is zo getekend dat de pannen en potten even leuk ogen als dat ze efficiënt zijn. Zo hebben de braadpannen een extra groot bakoppervlak. Innovatief detail is ook de rechtopstaande rand aan de greep – een niet-alledaags designaccent én een ecovriendelijke constructie doordat GreenPan™ telkens eenzelfde type steel of handvat kan ontwikkelen voor verschillende producten.

     

    Voor zijn slimme en aantrekkelijke design sleepte GreenPan™ de fel begeerde ‘Design Plus Award 2009’ in de wacht.

     

    Ook maakt Dubai, net als de andere reeksen van GreenPan™, gebruik van de natuurlijke keramische antiaanbaklaag Thermolon™. Deze gepatenteerde technologie, hittebestendig tot een temperatuur van 450°C, maakt de binnenzijde van de pan ook duurzamer. Aanbraden, dichtschroeien of zelfs flamberen, met deze revolutionaire antiaanbaklaag komen er geen toxische gassen vrij. RVH.

     

     







    24-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.center parcs: kinderen eten gratis mee

    Center Parcs  - Kinderen eten gratis mee

     

     

     

     

    In de zomervakantie kunnen alle kinderen tot 12 jaar gratis mee-eten tijdens een verblijf bij Center Parcs. Dit aanbod - dat sinds de introductie enkele jaren geleden een groot succes is - is geldig van 26 juni tot en met 11 september 2009 en is van toepassing op midweek, weekend- en weekverblijven.

     

    Flexibiliteit - kosteloos een boeking wijzigen

    Zeker in economisch onzekere tijden maken onverwachte omstandigheden het noodzakelijk een boeking aan te passen. Center Parcs wil factoren die het boeken van een vakantie onder de huidige omstandigheden in de weg staan, wegnemen. Zo biedt Center Parcs de mogelijkheid om een reservering zonder extra kosten te wijzigingen. Gasten kunnen de datum van aankomst veranderen, kiezen voor een ander type cottage of het aantal personen aanpassen. Center Parcs betaalt daarnaast het eventuele verschil terug. RVH.

    24-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caulier: van nature zonder suiker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Caulier bieren " van nature zonder suiker " : een grote vernieuwing in de brouwwereld.

     

     

     

     

    Het is bij het zoeken naar het beste bier ter wereld en door het terugkeren naar de essentie zelve van het bier, de originele recepten uit een tijd dat de bieren niet sowieso gesuikerd en gestandaardiseerd werden zoals ze nu zijn, dat het Huis Caulier dit unieke recept heeft ontwikkeld voor een bier vol smaak en "van nature zonder suiker". Dit recept is de vrucht van een brouwkennis en een productie-geheim die deze bieren uniek in de wereld maken.

     

    De vermelding " zonder suiker " heeft een juridische erkenning en mag niet verward worden met andere vermeldingen zoals " suikerarm ", " minder suiker " of " zonder toegevoegde suiker ". De vermelding " zonder suiker " wordt beschouwd als een voedingsclaim en is als dusdanig onderworpen aan Europese regelgeving sinds 2007. Deze definieert "zonder suiker" als een gehalte hebben aan suiker dat lager is dan 0,5 g per 100 g of per 100 ml. Welnu, alle bieren van het Caulier gamma hebben een totaal gehalte aan suiker (enkelvoudige plus complexe suikers) dat lager is dan 0,5 procent.

     

    De Caulier bieren bevatten dus gemiddeld vier keer minder suiker dan andere speciaalbieren. Hierdoor doet het Caulier bier minder verdikken dan andere bieren.

    Kortom richten de Caulier bieren zich tot : sportieve genieters, levensgenieters die ook belang hechten aan hun fysiek welzijn, actieve mensen, liefhebbers van speciaalbieren en van alle goede producten. RVH.

    www.caulier.be

    24-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airport

    Aantal passagiers Brussels Airport daalt met 15% in januari 2009

    Daling na sterke groei van januari 2008

     

     

     

    Het aantal passagiers op Brussels Airport daalde in de eerste maand van 2009 met 15% tegenover vorig jaar. Deze daling houdt trend met die van andere grote en middelgrote luchthavens in Europa, zeker wanneer de sterke groei van 15% van Brussels Airport van januari vorig jaar in aanmerking wordt genomen.

    De daling in passagiers wordt vooral veroorzaakt door het vervoer op kortere afstanden in Europa. Ook het intense winterweer van de voorbije weken had een invloed op het Europese luchtvaartverkeer.

     

    Het vrachtvervoer daalde in januari met meer dan 50% tegenover januari 2008. Zonder het effect van de verplaatsing van een deel van de DHL-operatie vanaf voorjaar 2008 bedroeg de daling 38%. Ook in het vrachtvervoer is er een wereldwijde sterke daling door de economische recessie. In de maand januari is deze nog eens versterkt door de vroege datum van het Chinese Nieuwjaar eind januari, waardoor minder vracht dan gebruikelijk vervoerd werd vanuit Azië. De daling vond zowel plaats in het full freighter segment, als in het vrachtvervoer aan boord van passagierstoestellen. RVH.

     

     

     

    23-02-2009 om 21:02 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    2009 kleurt helemaal Chocologie

     

     

     

     

    Dit jaar daagt Côte d’Or de Belgen uit om hun chocoladepassie voluit te beleven en om doorgewinterde ‘chocoloog’ te worden.

     

    De Belg, van nature uit erg nieuwsgierig, is voortdurend op zoek naar nieuwigheden en naar de zoete smaak van avontuur. Zo ook op het gebied van chocolade. Waar komt ze vandaan? Hoe wordt het gemaakt? Welke smaken en vormen bestaan er? Waarmee kan men chocolade het beste combineren?

     

    Côte d’Or geeft een antwoord op deze en vele andere vragen en onthult zeer geleidelijk, de duizend-en-één facetten van chocolade. Een aantal externe experts zorgt voor leuke extraatjes. Elk van hen draagt bij aan de Chocologie met zijn unieke kennis. Creatieve recepten, onuitgegeven wijn-chocolade combinaties, een persoonlijkheidstest … het zijn een aantal van de speciale creaties gewijd aan de Chocologie.

     

    Deze stuk voor stuk exclusieve benaderingen alsook alle nieuwe Côte d’Or initiatieven in het kader van de Chocologie, zijn te ontdekken in diverse steden in aanwezigheid van de experts zelf of van hun medewerkers. De Côte d’Or Chocologie tour die vorig haar Gent, Antwerpen, Namen en Luik aandeed, toert dit jaar in Luik, Bergen, Brugge en Hasselt. Belangstellenden kunnen vanzelfsprekend ook in de Côte d’Or boetiek in Brussel terecht.

     

    Dit jaar laat Côte d’Or volgende vier thema’s beleven: Chocolade en oorsprong, Chocolade en associaties, Chocolade en gastronomie en Chocolade en plezier. RVH.

    Ook de interactieve website www.cotedor-chocologie.be geeft een aantal geheimen prijs.











    23-02-2009 om 20:57 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neuhaus & pasen

    Wist u DAT? Paaseieren !

     

     

     

     

    De gewoonte om eitjes aan te bieden gaat terug tot de oudheid. In vele culturen zijn eieren het symbool van vruchtbaarheid en een nieuw begin. Vele eeuwen later houden we deze traditie dus nog steeds in ere.

     

    Ongeveer 5 000 jaar geleden schonken de Perzen al eieren... Dat waren dan wel kippeneieren, om geluk te brengen en de lente te vieren! De Romeinen, die eieren ook als geluksbrengers beschouwden, braken eieren op de eerste dag van de lente om de lucht te zuiveren.

     

    Het is pas vanaf de 13de eeuw dat de eerste beschilderde eieren hun intrede deden in Europa. Aanvankelijk werden kippeneieren rood gekleurd, vervolgens versierd en dan weggeschonken aan het einde van de vasten als symbool van het einde van de ontberingen van de winter.

     

    Vanaf de Renaissance werden de kippeneieren aan de Europese hoven vervangen door gouden eieren. Ze werden versierd met kostbare metalen, stenen en zelfs met schilderijen van gevierde kunstenaars, en kenden hun hoogtepunt met de beroemde Fabergé-eieren aan het Russische hof aan het einde van de 19de eeuw.

     

    Vandaag schenken wij met Pasen chocolade eieren. Ze zijn heerlijk en brengen jong en oud in vervoering. Deze traditie leeft in vele landen, maar is nog relatief jong. De eerste vormgegoten eieren verschenen in de loop van de 19de eeuw, dankzij de betere bewerking van de chocoladepasta en het gebruik van de eerste vormen in vertind en verzilverd ijzer. Neuhaus zet die heerlijke traditie al sinds vele jaren voort. RVH.

    De nieuwe collectie zal beschikbaar zijn vanaf half maart in alle Neuhaus winkels.

     

     

     

     

     





    23-02-2009 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs