Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batibouw 2008

    BATIBOUW 2008 :

     

    Het hoofdthema van Batibouw dit jaar is Duurzaam Bouwen, en dit met aksenten op zowel het economische als maatschappelijke gebeuren, maar vooral met aandacht voor het milieu. Batibouw loopt traditioneel in de Heyselpaleizen en dit van zaterdag 1 maart tot en et zondag 9 maart 2008.

    Duurzaam Bouwen: ECONOMIE

    Bouwen wordt ontegensprekelijk duurder door de alsmaar stijgende vastgoedprijzen. Door die evolutie blijft er vaak minder van het beschikbare budget over voor de verbouwings-of bouwwerken. Wie echter duurzame prioriteiten wil en durft stellen, kan het ‘wonen’ een aardig stuk goedkoper maken.

    Duurzaam Bouwen: MAATSCHAPPIJ

    Onze woonbehoeften veranderen voortdurend tijdens ons leven. Kinderen komen en gaan de deur uit, ouders trekken in of we worden zelf minder goed te been. Een woning moet aanpasbaar zijn aan die veranderende behoeften. Je kan de toekomst incalculeren in je woning door flexibel te bouwen. Dit kan enkel door af te stappen van gangbare woonconcepten en ideeën.

    Duurzaam Bouwen: MILIEU

    Wie bouwt of verbouwt neemt vrije ruimte in, gebruikt grondstoffen en verbruikt energie en water. Hierdoor belasten we ontegensprekelijk ons leefmilieu. Volgens het principe van duurzaam bouwen moeten we onze behoeften net zo proberen in te vullen dat we de mogelijkheden van de toekomstige generaties niet compromitteren. Dit veronderstelt dat we rekening houden met mobiliteit, bereikbaarheid, natuur,... op lange termijn.

     

    In de komende weken stellen we op geregelde tijdstippen diverse nieuwigheden in de kijker en accentueren we bepaalde acties.

     

    Batibouw is dagelijks toegankelijk van 10 tot 18u30 met op vrijdag 7 maart een nocturne waarbij het salon toegankelijk is tot 21 uur. Tickets kosten 12€, maar kunnen ook door particulieren online worden besteld en dit aan de prijs van 10€ (www.summint.nl/batibouw). In samenspraak met de NMBS zijn er eveneens dagtrips beschikbaar aan een variabele prijs van 16.4€ tot 25 €, afhankelijk van het af te leggen parcours, maar met inbegrip van trein- en metroticket en de toegang tot de beurs. RVH.

     

    31-01-2008 om 10:10 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocoladeboetiek

    Chocoladeboetiek

     

     

     

     

    Om zijn 125-jarig bestaan te vieren, heeft Côte d’Or heel wat verrassingen in petto en keerde het merk terug naar hartje Brussel. Het pand Kleine Zavel 1 is in vlammend rood gehuld om de intense chocoladekleuren van de nieuwe boetiek te verwelkomen. De winkel staat vanaf nu volledig in het teken van de expertise en creativiteit van het merk met de olifant. Deze boetiek beantwoordt aan én de wensen van de Belgen én aan deze van talloze toeristen, die de geheimen van de unieke Côte d’Or-smaak willen ontsluieren en hun chocoladekennis willen perfectioneren.

     

    In de boetiek wordt de bezoeker meegenomen op een zinnenprikkelende reis naar de kleuren en smaken van het Afrikaanse continent. De boetiek is tevens een plek waar de bezoeker zijn eigen gepersonaliseerde cadeaudoosjes kan creëren of in de degustatieruimte kan genieten van een smakelijk chocolademoment. Hier zorgt de meester-chocolatier elke maand voor nieuwe creaties en aroma’s, unica die de chocoladeliefhebber uitsluitend in de boetiek kan degusteren.

     

    Vier creaties stelen de show bij de opening:

    Carrés met roze peper en pecannoten: het perfecte huwelijk tussen roze peper, pecannoten en de melkchocolade van Côte d’Or. De ingrediënten kenmerken zich enerzijds door de combinatie van scherp en mild en anderzijds door een mix van kracht en zachtheid. De Carrés krijgen dankzij de roze peperbessen een wonderlijk gekleurde touch.

    Citroen en gember: een subtiele en mysterieuze combinatie waarbij de intensiteit van pure chocolade perfect samengaat met de frisse en zure smaak van citroenschillen en de zachte smaak van gember.

    Aalbessen met gekarameliseerde amandelen: deze carrés hebben een zachte en knapperige textuur en verwennen het smaakpalet met hun zoete en zurige smaak. Totaal onverwacht smelten de aalbessen en de gekarameliseede amandelschilfers perfect samen met de krachtige, pure chocolade.

    Pistache met een snuifje fleur de sel: deze op smaak gebrachte pistaches zijn een waar genot voor het gehemelte. De combinatie met melkchocolade zorgt voor een totale betovering.

     

    De opening van de Côte d’Or boetiek is de aanzet tot een jaar vol feestelijkheden. Iedereen krijgt hierbij de kans om zijn passie voor chocolade te ontdekken of herontdekken. In de loop van het jaar is een ‘rondreizend chocoladedorp’ te gast in Antwerpen, Bergen, Luik en Gent, dorp dat de chocoladegeuren en exotische kleuren op ruime manier zal verspreiden. Degustaties en smakelijke, ludieke en artistieke animaties zullen en de savoir-faire en de traditie van Côte D’Or omlijsten met smaak, kwaliteit en innovatie. RVH

     









    31-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Valentijn

     

    VALENTIJN - MSC CRUISES

     

     

     

    MSC Cruises viert Valentijn als de  ideale gelegenheid om de meest fantastische bestemmingen te verkennen en biedt romantische vakanties aan midden op de oceaan.

     

    Met de themacruise Baila Comigo, aan boord van de MSC Armonia, ontdekt u Zuid-Amerika en geniet u met volle teugen op het ritme van de Latijns-Amerikaanse muziek. Salsa-, mambo-, merengue- of sambalessen: ideaal voor een hartstochtelijke Valentijn! Verken vanuit Rio de Janeiro de prachtige Braziliaanse stranden, Uruguay, Argentinië en zelfs Buenos Aires. Geniet van de restaurantjes, het casino, de optredens en de vele andere evenementen die door de bemanning worden georganiseerd.        

                                                                                       

    Valentijn is ook de gelegenheid bij uitstek om nieuwe mensen te ontmoeten. De MSC Melody organiseert vanuit Firenze een ‘Singles’-cruise met talloze activiteiten voor vrijgezellen: uitstapjes, cocktails en thema- en dansavonden. De MSC Melody vaart over de Middellandse Zee naar Napels en meert aan in Monte Carlo, Barcelona, Ibiza, Tunis en Messina. Een uitgelezen parcours om de sporen van de Renaissance te ontdekken in Firenze, te genieten van de charmes van Barcelona en uit de bol te gaan op een ‘fiesta’ in Ibiza!

     

    Uw huwelijksplechtigheid organiseren aan boord van één van de schepen van MSC Cruises … het is mogelijk en superromantisch! Om dit onvergetelijke moment een persoonlijk tintje te geven, biedt MSC verschillende formules: het Zilveren pakket, het Gouden pakket en het Platina pakket, elk met een verschillend serviceniveau voor de gehuwden. Magische momenten waar u altijd al van hebt gedroomd: vervoer per limousine voor het bruidspaar, een huwelijksplechtigheid in aanwezigheid van de kapitein, champagne, een bruidstaart en een fotoreportage. En allemaal in een unieke sfeer waaraan u schitterende herinneringen zult overhouden!

     

    De 8-daagse BV cruise van de MSC Musica gaat naar de prachtige Griekse Eilanden. Voor diegenen die binnenkort in het ‘huwelijksbootje’ stappen is er ook een honeymoonwedstrijd waarmee een droompakket kan gewonnen worden met o.a. een huwelijksinzegening aan boord, een cocktailreceptie in aanwezigheid van Vlaamse sterren, zoals Barbara Dex, Nicole & Hugo, David Davidse en Marianne van der Veken; dit alles onder begeleiding van Joyce De Troch. Voor de bruid wordt een creatie van Nicky Vankets voorzien. RVH.

    www.msccruises.be

     

     

     

     

    30-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ijspiste Bruparck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Bruparck legt tijdens Krokusvakantie milieuvriendelijke schaatspiste aan

     

     

     

     

    Het Brusselse familiepark Bruparck wil ook dit jaar schaatsminnend Brussel en zijn bezoekers verwennen en legt daarom tijdens de Krokusvakantie een synthetische schaatspiste aan. Deze piste is milieuvriendelijker dan een gewone piste, omdat de schaatsvloer volledig recycleerbaar is en er bij de aanleg en het onderhoud van de piste geen CO² wordt uitgestoten. Bovendien glijdt een synthetische schaatstpiste ook beter dan een conventionele piste en wie uitglijdt wordt niet met een nat pak opgezadeld. Op die manier wil Bruparck zijn steentje bijdragen in de strijd tegen de opwarming van de aarde.

     

    Bruparck hanteert zowel voor kinderen als voor volwassenen, zeer voordelige tarieven om gebruik te maken van de schaatspiste. Wie zijn schaatsescapades wil combineren met een filmbezoek kan een speciaal combi-ticket kopen aan de kassa van Kinepolis.

     

    De schaatspiste is iedere dag van de Krokusvakantie geopend, dit wil zeggen van vrijdag 1 februari (van 18u tot 21u) tot en met zondag 10 februari (iedere dag tussen 14u en 21u). Op dinsdag 5 februari (Vastenavond) kunnen alle kinderen (-12 jaar) die verkleed naar Bruparck komen gratis de schaatspiste op. Wie na alle inspanningen even wil verpozen kan terecht in één van de talrijke restaurants en brasseries van

    30-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurant Scheltema

     

    Restaurant Scheltema

     

     

     

    In hartje Ilôt Sacré vinden we menig pand dat het oude Brussel perfect illustreert. In de Predikherenstraat is in een van deze woningen het restaurant ‘Scheltema’ ondergebracht.

     

    Het huis werd begin vorige eeuw gebouwd, precies in het jaar 1900, en was aanvankelijk een zeer populaire biljartzaal. Later werd het getransformeerd tot café met de naam ‘Aux Princes’, een naam die verwijst naar de nabijheid van de Prinsengalerijen. Vrij snel na de opening van het café werden er ook enkele kleine snacks aangeboden.

    In 1972 kopen Jean Huybrechts, Georges Neefs en Jacques Raemdonck het pand en openen het restaurant ‘Scheltema’. Voor de naamgeving verwijst Jean Huybrechts naar een bistro die hij, rondzwervend tussen Schelde en Maas in Nederland, ontdekte en de naam Scheltema droeg. Deze Nederlandse dichter, stammend uit een begoede burgerfamilie, studeerde aanvankelijk medicijnen maar werd acteur en letterkundige. Hij publiceerde meerdere opmerkelijke gedichten, maar brak vooral door met zijn vertaling van Goethes ‘Faust’.

     

    Met de naamgeving wou Jean verwijzen naar de indrukwekkende overredingskracht, de litteraire woordrijkdom en de mijmeringen die in Scheltemas werk verborgen liggen. De keuken die in het restaurant werd aangeboden moest dezelfde kwaliteiten en diversiteit aan de dag leggen. Mijmeringen van de gasten over de geneugten die een degelijke gastronomie aanbiedt.

    In 1980 kocht Jean de aandelen van zijn partners en ging alleen met de exploitatie verder. Ondertussen heeft hij de zaak toevertrouwd aan zijn kleindochter Caroline Lozinguez die restaurant Scheltema een nieuwe elan bezorgt.

    De typisch houten banken zijn nog steeds bewaard en geven het restaurant een pure en authentieke sfeer van een brasserie uit de Belle Epoque. Het houten decor wordt gepast opgefleurd door de groene, glazen lampenkappen. Andere blikvangers zijn de hoge toog, het oesterbuffet en de open keuken.

    Gasten stellen vast dat het keukenteam olv. Thierry Defrade zich geen moeite bespaart om de fijnproevers optimaal te verwennen. Thierry is van Franse afkomst en kreeg zijn opleiding op het Infobo en volgde nadien een stage in Hotel du Congres in Brussel. Ervaring doet hij op in diverse kwaliteitsrestaurants zoals de Village Gourmand, Trente rue de la Paille, Rotisserie du Kam en Maxim’s. Ook in De Bijgaarden en De Karmeliet in Brugge was hij actief vooraleer hij Executive Chef wordt in ‘Le trèfle à 4’ in Genval. Sinds maart 2000 ontplooit hij evenwel al zijn talenten in restaurant ‘Scheltema’.

     

    Naast een vrij uitgebreide kaart, etaleren ook diverse menusuggesties de rijkdom van de Belgische keuken en dit zowel op het vlak van vlees, vis, zeevruchten terwijl ook ‘vergeten’ en andere groenten de schotels sieren. Oesters zijn er zonder meer een voltreffer en zitten in menig menu verborgen, meestal met 9 of 12, terwijl men het traditionele half dozijn speciaal moet aanvragen. RVH.

    Scheltema – Predikherenstraat 7 – 1000 Brussel – tel 02/512 20 84

    Gesloten op zondag – www.scheltema.be





    30-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    29-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportbeha
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ultra-stabiele sportbeha van Hunkemöller

     

     

     

     

    Voorjaar 2008 introduceert Hunkemöller de Sport Support, een ultrastabiele en comfortabele sportbeha voor professionele en amateur sporters. De beha heeft voor 138 landen octrooi verkregen voor de voorsluiting, die volledig verstelbaar is. Daardoor biedt de beha zowel optimale bescherming als optimaal comfort, ook bij het omkleden. De Sport Support hoeft namelijk niet over het hoofd, wat bij transpiratie onaangenaam is. Uiteraard is de nieuwe sportbeha in een keur van situaties uitgetest. Bij roeien, hardlopen, turnen, dansen, en welke sport ook, de beha vangt elke beweging op en beschermt de borsten.

     

    De Sport Support onderscheidt zich verder door de diagonale kracht vanuit rug en schouders op het decolleté en de panden van het armsgat. De trekkracht heeft als extra voordeel dat deze aanzet tot een betere houding: het bovenlichaam spant zich op natuurlijke wijze aan. Wat de nieuwe sportbeha eveneens onderscheidt is de cup. Deze omsluit de borst in zijn geheel en voorkomt dat die wordt afgeplat. RVH.

    29-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hilton Brussel

     

    Hilton Brussels officiële partner van het B.O.I.C. en op weg naar Peking

     

     

    Het Hilton Brussels werd opnieuw verkozen tot officiële partner van het B.O.I.C., het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité. De samenwerking met het BOIC loopt van de Olympische Spelen van Peking in 2008 tot de volgende spelen in 2012 en bewijst dat de Hilton-hotelketen voortdurend een constructieve dynamiek hanteert waarin iedereen inspraak heeft in de landen waar Hilton-hotels aanwezig zijn. Zo kan de keten, en in het bijzonder de Brusselse vestiging, zich helemaal vinden in het Olympische motto: Citius, altius, fortius (sneller, hoger, sterker …).

    Om zo snel mogelijk op weg naar Peking te zijn, werd er besloten om van 29 januari tot 10 februari in het Café d’Egmont een festival te organiseren met als thema het Chinese Nieuwjaar. Met de hulp van een chef die rechtstreeks uit China komt, biedt Café d’Egmont een buffet met warme en koude voorgerechten alsook een reeks “à la carte” gerechten en suggesties aan tegen de prijs van € 39,50.

    Tijdens dezelfde periode, 29 januari tot 10 februari, biedt het hotel tevens onderdak aan een unieke tentoonstelling van Chinese schilderwerken. RVH.

    29-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn

     

     

    “Leeg flacon” , hét originele geschenk idee voor Valentijn !

     

     

     

     

     

    Het feest van de verliefden komt eraan, hoog tijd om na te denken over het geschenk dat het best liefde en affectie zal uitdrukken voor onze geliefde. Een parfum is steeds een erg geliefd geschenk, maar een parfum dat zij (of hij !) kan kiezen na een degustatie en die helemaal past bij de persoonlijkheid van de geliefde, dat is pas het perfecte cadeau ! 

                      

    IN FINE is een parfum winkel met een verschil en een grote plus. Meester Parfumeur Jean Patout heeft in de voorbije 30 jaar een collectie van 52 verschillende parfums gecreëerd, voor elk wat wils. Elk parfum is een heel persoonlijke keuze en daarom nodigt hij u uit in zijn boetiek een ‘degustatie’ te doen en uit deze mooie collectie het parfum te kiezen dat het best bij u past.

     

    Voor Valentijn  kan men deze zeer leuke ervaring aan een geliefde geven: een leeg flacon. In Fine verpakt het mooi in een doosje als geschenk, de persoon die het geschenk krijgt komt naar de winkel om tijdens een degustatie haar of zijn parfum te ontdekken en gaat door met een gevuld flesje natuurlijk! In  feite geeft dit geschenk dubbel plezier: eerst bij het geven/krijgen en vervolgens bij het bezoek aan de In Fine boetiek om in een gezellige atmosfeer deel te nemen aan een degustatie.

     

    Naast parfums biedt In Fine ook nog Jojoba olie, Douche Gel en Body Lotion aan die allemaal kunnen geparfumeerd worden met de door u gekozen geur! Extra idee voor Valentijn, onze verpakking met twee flacons: kan ‘dag en avond’ parfum zijn maar kan ook ‘hem en haar’ parfums zijn...mogelijkheden zat! RVH.

    www.infine-brussels.be

    29-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diet in the box

    Delhaize lanceert ‘Diet in the box’

     

     

     

     

     

    De feestdagen zijn net achter de rug … velen hebben volop genoten van de rijkelijk gevulde feestdis en nemen zich voor het nieuwe jaar goed in te zetten met een dieet om de overtollige feestkilo’s kwijt te raken.

    Maar lang niet alle extra killootjes zijn te wijten aan de feestdagen, overwicht is tegenwoordig een wereldwijd probleem en diëten neemt dan ook een belangrijke plaats in het leven van velen in. Op je lijn letten staat echter niet alleen voor vermageren, maar ook voor bewuster en gezonder eten.

     

    Daarom lanceert Delhaize een nieuw gamma bereide maaltijden “Diet in the box”. Deze 100% natuurlijke en gevarieerde gerechten bevatten een minimum aan calorieën, maar een maximum aan smaak. Ideaal dus voor wie op een verantwoorde en vooral smakelijke manier wil afvallen of wil genieten van een lichte maaltijd.

     

    De gerechten “Diet in te box” bevatten minder dan 400Kcal en worden bereid met dagverse 100% natuurlijke ingrediënten. Elke maaltijd bestaat uit 220 gr groenten, 150 gr eiwitten (vis, vlees of gevogelte) en 50 gr saus. Hierdoor is elke schotel goed voor meer dan 60% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten (of meer dan de helft van de 5 aanbevolen porties fruit en groenten per dag). In tegenstelling tot andere ‘light maaltijden’ blijft het vetstoffen- en koolhydratengehalte van de ‘Diet in the Box’ schotels zeer laag, wat een correct dieet bevordert. Zo bevat elk gerecht maximum 3.8g suiker en 4.2g vetstoffen per 100g.

    In een eerste fase presenteert Delhaize 4 verschillende gerechten, nl. exotische kip met Chinese groentjes, gehaktballetjes in niçoise saus met ratatouille, pangasiusfilet met fijne groentjes en een kalfsburger met witte kool in een bechamel-dragonsausje. Bovendien is er elke maand een ‘gerecht van de maand’, voor februari wordt dit een typisch Belgisch gerecht, nl ‘kip waterzooi’.

    In een latere fase worden nog een aantal andere bereidingen aan het assortiment toegevoegd zodat de consument een keuze kan maken uit een ruim aanbod van gezonde, maar smaakvolle ‘lichte’ gerechten.

     

    Delhaize lanceert dit nieuwe assortiment omdat de gezondheid van haar klanten zeer belangrijk is. Daarom ook streeft de firma naar een evenwichtige samenstelling van het huismerkgamma en past ze de samenstelling van een 40-tal bereide gerechten aan. Deze worden voortaan bereid met minder zout, minder suiker en minder vetten, en dit zonder toegevingen te doen op het vlak van de smaak. Daarnaast worden ook meer ‘positieve’ ingrediënten toegevoegd in de maaltijden zoals fruit en groenten, granen, vezels en mineralen. Ook de smeersalades bevatten voortaan slechts 40% vetstoffen in plaats van 70%. RVH.

     









    29-01-2008 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aosta feest

     

    Aosta viert feest

     

     

     

     

    Al voor de 1008ste keer wordt in Aosta La Fiera di Sant’Orso georganiseerd. Het is een folkloristisch en gastronomisch evenement dat plaatsvindt op 30 en 31 januari. San Orso is een Ierse monnik die in de zesde eeuw in Aosta woonde en er houten klompen maakte voor de armen.

     

    Aosta is de hoofdplaats van Valle d’Aosta, de autonome Italiaanse regio in de Alpen, grenzend aan Zwitserland en Frankrijk. Tienduizenden mensen, uit tal van Europese landen, komen naar de Fiera di Sant’Orso. Voor de wintertoeristen die toevallig in de regio verblijven, is het tweedaagse feest mooi meegenomen. Aangezien Aosta van uit België makkelijk en snel te bereiken is, zal de Fiera beslist extra bezoekers, vooral skiërs, aantrekken die maar al te graag het sportieve met het feestelijke combineren. De stad Aosta ligt op een boogscheut van de mooiste skigebieden in de Alpen, op de flanken van de hoogste bergtoppen.

     

    Tijdens de Fiera di Sant’Orso maakt u kennis met uiteenlopende aspecten van de regio. In de verkeersvrije straten van Aosta, tussen de Romeinse en middeleeuwse monumenten en langs de stadsmuren, tonen meer dan duizend exposanten hun artisanale producten. Even rijk en gevarieerd als de ambachtelijke kunst is de gastronomie van Valle d’Aosta. U kunt tijdens de Fiera streekproducten en typische gerechten proeven: de kazen, de charcuterie, het honing- en het kastanjebrood, de polenta, de wildgerechten, de traditionele soepen uit Valpelline en Cogne, de boterwafels en de fruittaarten, de nougat en de koffie met vuurwater. En natuurlijk vloeien ook de streekwijnen en het kristalheldere minerale water dat opborrelt uit de flanken van de Mont Blanc.

     

    Het is een feest met dans en muziek. Tijdens de ‘veillià’, op de avond van 30 januari, trekken folkloristische groepen door de stad. Ze spelen traditionele muziek uit de Alpen, zingen oude liederen van de troubadours. De duizenden toeschouwers kunnen zich opwarmen met gratis warme wijn. RVH.

    www.fieradisantorso.it  en www.regione.vda.it

    28-01-2008 om 22:55 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunst vanhet gastheerschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    De Kunst van Gastheerschap

     

     

     

     

    De nieuwe Romantik Hotel & Restaurant Gids 2008 is beschikbaar en biedt maar liefst 15 nieuwe hotels in Europa.

    200 Romantik Hotels & Restaurants in 11 Europese landen bieden veeleisende gasten een kleurrijk palet van historisch gegroeide hotels op bijzondere locaties: landelijk gelegen hotels en stadshotels, kastelen en  landhuizen, hotels in de bergen en bij de zee en ook geclassificeerde wellness hotels. Zij hebben de sfeer van de regio waar ze zijn, bieden een gastvrijheid en staan voor kwaliteit en een uitstekend gastheerschap. De nieuwe uitgave van de “Romantik Hotel & Restaurant Guide 2008“ biedt een groot overzicht van alle hotels en is een uitstekend reisgezelschap voor  Europa..

     

    De “Romantik Hotel & Restaurant Guide 2008” kan besteld worden bij Romantik Hotels & Restaurants International. RVH.

    www.romantikhotels.com

     

    28-01-2008 om 22:23 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.romantik online

     

         

    Romantik online

     

     

     

     

    Voor Romantik Hotels & Restaurants breken weer gezellige tijden aan. De wintervakantie is in aantocht en ook Valentijn. Bij uitstek natuurlijk het domein van dit samenwerkingsverband, waarbij nu tweehonderd bedrijven uit twaalf Europese landen zijn aangesloten.

    ‘De kortste weg naar een geslaagde uitstap loopt via www.romantikhotels.com’, roepen de hoteliers in koor. Op de website staan een aantal mooi ‘aangeklede’ arrangementen. Het online reserveringssysteem toont de gast meteen of er nog kamers beschikbaar zijn. Zo snel als de boeking gaat, zo ontspannen gaat het er ter plaatse aan toe. Persoonlijke service en gastronomische hoogstandjes zijn gegarandeerd.

     

    De toelatingseisen van deze organisatie zijn bijzonder streng. Zo moet het hotel gehuisvest zijn in een historisch gebouw met hedendaags comfort op minstens 4-sterren niveau. Alle leden staan in de nieuwe Romantik Hotel & Restaurant Gids 2008 (aan te vragen via de website). Sla een willekeurige pagina open en de koffers zijn al bijna gepakt..

    Naast de Valentijn arrangementen worden op de site verschillende andere arrangementen aangeboden, vaak gekoppeld aan een thema zoals wellness, cultuur of sport (golf). RVH.

    romantikhotels@skynet.be

     

    28-01-2008 om 22:22 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la vaisselle au kilo

    La Vaisselle au Kilo

     

     

    Niets is eeuwig in deze wereld. Na 29 jaar trouwe dienst brak een van de vaste waarden op de Grote Zavel zijn tenten op… om ze weer neer te zetten op een locatie met meer ruimte. Op naar een nieuwe, dynamische wijk met meer doorgroeimogelijkheden. Niet zonder spijt in het hart, maar voor Pierre André De Rick, de eigenaar van deze eerbiedwaardige instelling, was de tijd aangebroken voor een nieuwe locatie, een bestemming in het hartje van de Hoogstraat.

    Het hele verhaal begon eind de jaren 1970 toen het porseleinmerk Boch, in die tijd gevestigd waar het huidige hotel Joly zich bevindt, zich opmaakte om de Zavel te verlaten. Jacques De Rick, de vader van de huidige eigenaar, kwam toen op het idee om tijdens de weekends eindereeksen van zijn werkgever te verkopen in de kelders van de vestiging. Een idee dat leidde tot het plan om vaatwerk per kilo aan te bieden. De locatie was alvast perfect gelegen en daarom kreeg La Vaisselle au Kilo een onderkomen in de voormalige werkplaatsen van baron Empain. Al snel zou de zaak evenveel faam verwerven als de illustere buren in het smaakvolle steegje.

    De formule bleef niet vastroesten: de eindereeksen maakten al snel plaats voor vaste artikelen waarop de zaak de gebruikelijke garanties bood, maar toch heel wat goedkoper waren dan bij de concurrentie. Gaandeweg stapt Pierre André De Rick steeds vaker naar de fabrikanten toe en onderhandelt rechtstreeks om alle overbodige tussenpersonen te kunnen uitsluiten.

    Ondertussen gaat La Vaisselle au Kilo met zijn tijd en de trends mee. Het assortiment omvat een ruim aanbod aan wit porselein in een strak design dat op heel wat restauranttafels een plaatsje krijgt. Parallel daarmee wordt de keuze uitgebreid: serviezen krijgen het gezelschap van bestekken, manden, tafelaccessoires en glazen. De meeste artikelen zijn vandaag uit China afkomstig maar ook andere landen leveren hun specialiteiten: Tsjechië en Frankrijk voor de glasserviezen, Spanje en Italië voor de bestekken. Wat niet belet dat we in de zaak ook merken van bij ons vinden, zoals Durobor, of van bij onze zuiderburen, zoals Laguiole.

    Waarom die verhuis? De eigenaar vond de tijd aangebroken om zijn drie verdiepingen langs de Zavel om te ruilen voor één grote benedenverdieping in een aantrekkelijke winkelstraat. Een betere zichtbaarheid van de producten en een gezelliger kader zijn leuke extra's. Ook op de nieuwe locatie in de Hoogstraat blijft La Vaisselle au Kilo trouw aan zijn traditie: de formule en het principe zijn niet veranderd. Al sluit de loftstijl nu veel beter aan op de producten van de zaak.

    De eigenaar maakte van de gelegenheid gebruik om schoon schip te maken: de minder actuele artikelen moeten plaats ruimen zodat diverse nieuwkomers hun entree kunnen maken. Zoals de nieuwe, rijzende ster: Bone China, het Britse porselein van hoogwaardige kwaliteit.

    Momenteel is wit dé kleur voor serviezen. Toch zijn patronen stilaan aan een comeback toe met een hele waaier aan motieven en kleuren waarbij blauw, grijs en sienna de hoofdtoon voeren. Bij La Vaisselle au Kilo vindt u sowieso de meest uiteenlopende stijlen, van de meest trendy tot de meest klassieke lijnen. Hoewel ook particulieren zich graag laten verleiden door het assortiment en de buitenkansjes, maakt vooral het vakpubliek de hoofdmoot van het klantenbestand uit.

    Hotelporselein, gehard schokbestendig glas, keukengerei en pannensets… het aanbod horecamateriaal is bijzonder gevarieerd, ook al dankzij de bijzonder royale opslagruimtes. Bovendien heeft de nieuwe zaak een extra ingang in de Christinestraat, waar de bestellingen makkelijker ingeladen kunnen worden. RVH.

    La Vaisselle au Kilo - Hoogstraat 124/126 – 1000 Brussel

    www.lavaisselleaukilo.be

     

     

     







    28-01-2008 om 22:21 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.macarons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Makarons met Foie Gras

     

     

     

     

    Upignac en Carrément Bon hebben samengewerkt om een echte Parijse makaron met ganzenleverpastei te creëren.

    De smeuïgheid van de Foie Gras, gecombineerd met de zoete smaak van de beroemde makaron is echt iets om fijnproevers te verrassen, mede door de ware smaakexplosie. De makaron is ideaal bij een glaasje champagne.

     

    De samenwerking resulteerde in vier unieke smaken: natuur – Sechouan peper en fleur de sel – gerookte eendenborst en framboos.

    De makarons worden als diepvriesproduct aangeboden in dozen van 8 stuks die één uur voor het gebruik uit de diepvriezer worden gehaald. Het gamma is beschikbaar in de winkels van beide producenten. RVH.

    www.upignac.be of www.carrementbon.be

     

                 

     

    28-01-2008 om 22:19 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs