Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    08-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Progress boutique hotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PROGRESS BOUTIQUE HOTEL.

     

     

     

    Met de realisatie van het Progress Boutique Hotel, verruimt de Belgische hotelfamilie Grunwald, op treffende wijze haar visie  op de hedendaagse hotellerie.

     

    Na het Chatelainhotel, 5-sterren luxe, is dit nieuwe project een naadloos samenvloeien van gastvrijheid, gepersonaliseerde service en alle hedendaagse technische uitrusting. Dit 4-sterrenhotel in hartje Brussel, biedt de vakantiereiziger, maar vooral de zakenlui alle nodige faciliteiten en dit in een complete rust. In totaliteit worden in het Progress Boutique hotel, 57 kamers en suites aangeboden, die net als de publieke hotelruimten, uitgerust zijn met airco en een state-of-the-art infrastructuur. Het is een eigentijds hotel met tal van open ruimtes waardoor én de toegankelijkheid én het comfort een unicum vormen in de Brusselse hotelwereld.

     

    Na de opening van het Chatelainhotel in 1999 bleek vrij snel aldus eigenaar Josef Grunwald, dat de groep naast dit luxueus 5-sterrenhotel, nood had aan een 3 en 4-sterrenhotel. Ook in deze sterrenkwalificatie moet de klant kunnen genieten van een maximale dienstverlening en optimaal comfort. Een nicheprobleem waaraan Josef Grunwald tegemoet wou komen. Met de aankoop van het hotel des Kolonies in 2000 werd een eerste stap gezet. Dit 3-sterren complex werd grondig gerenoveerd waarbij vooral én de lobby én de kamers aan de moderne noden werden aangepast. Vlakbij het Rogierplein, tegenover de Dexiatoren, kon het 4-sterren Progress Boutique hotel worden opgetrokken dat een perfecte aanvulling vormt op het Chatelainhotel en het Kolonieshotel en het nicheprobleem deels oplost.

     

    Het Progress Boutique hotel krijgt aldus Steve Grunwald, Directeur van de hotelgroep, geen grote lichtreclames of spots om publiek te trekken, maar profileert zich net door zijn eenvoud tot een volwaardig, sfeervol ‘boetiek’ hotel.

    De “Olijventuin”, ondergebracht in een prettige veranda die tegelijkertijd als wintertuin fungeert, is o.m. gedecoreerd met olijfbomen van meer dan 100 jaar oud. De natuurlijke lichtinval in dit uniek atrium geeft de lobby een heerlijk relaxerend accent. Bovendien fungeert de Olijventuin als bindmiddel tussen de verschillende meetingrooms die het natuurlijk licht vanzelfsprekend als rustbrengende factor aanvaarden. De massagezetels in deze wintertuin, zijn een onvolprezen voltreffer en nu reeds denkt men eraan om hun aantal te verdubbelen.

     

    De bijzonder ruime kamers beschikken onder meer over modem- en pc-aansluiting, internet, interactieve satelliettelevisie, airco, minibar en kluis. Bovendien is een zeer grote werkruimte voor zakenlui voorzien die tevens kunnen genieten van een volwaardige bureelstoel. In de badkamers vinden we hoog kwalitatieve verzorgingsproducten en kamerjassen terug. Het feilloos gebruik van hout en natuursteen verhogen zo mogelijk nog de sfeer en het comfort, kortom rustbrengende elementen die enige Toscaanse invloed onthullen.

    Anderzijds biedt het hotel naast een fitnessruimte, ook vier vergaderzalen die in hun totaliteit plaats bieden aan ruim 200 personen. De zalen kunnen zowel apart als samen worden benut, waarbij tevens voor de nodige breaks en bijhorende cateringomkadering wordt gezorgd. Het ontbijtbuffet wordt in het hotel aangemaakt, maar het Progresshotel beschikt niet over een eigen restaurant alhoewel een ingerichte keuken werd uitgebouwd. Bij meetings worden de maaltijden klaargemaakt in het Chatelainhotel, terwijl de afwerking in deze keuken wordt verzorgd. Maaltijden van derden betrekken betekent aldus Josef Grunwald dat men geen controle heeft over kwaliteit en herkomst van de producten. Deze bestendige zorg voor optimaal comfort geldt ook op dit domein en door de maaltijden uit eigen beheer te betrekken kan het Progress Boutique hotel ook op dit vlak aan alle eisen en verwachtingen voldoen.

     

    Een tweetal projecten zijn in volle ontwikkeling. Enerzijds wil men jonge kunstenaars een helpende hand reiken door de organisatie van diverse tentoonstellingen. Dit kan zowel in de publieke ruimten maar tevens in de kamers. De vernissages zullen aldus Josef Grunwald met diverse randactiviteiten worden omkaderd.

    Anderzijds krijgt het hotel een permanente jazzclub waar zowel eigen gasten als klanten van andere hotels, maar ook het ruime publiek terechtkan. Jazz- en muziekliefhebbers stijl ‘Broadway’, kunnen hier via een aparte ingang terecht zonder de hotelgasten te hinderen. Ook hier worden na de opening die in de late herfst is voorzien, diverse activiteiten gepland.

     

    Met de opening van het Progress Boutique hotel werd het nicheprobleem binnen de groep grotendeels opgelost, toch blijft het uitkijken naar nieuwe concepten en realisaties. Enkele ideeën liggen momenteel aldus Josef Grunwald in de rijpingskamer, maar details over deze projecten wil hij vooralsnog niet kwijt. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

     

     

     

     

    08-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ihg groeit

    IHG groeit met 13%.

     

     

     

    InterContinental Hotelgroup heeft John Merkin aangesteld als nieuwe Senior Vice-President voor de Holiday Inn-brand in de Verenigde Staten. John Merkin is meer dan 20 jaar actief in deze hotelgroep en speelde o.m. een hoofdrol bij de integratie van de Candlewood Suites in IHG.

     

    Tijdens het eerste semester 2007, heeft IHG, in de USA, maar liefst 29.000 kamers aan zijn globale portfolio toegevoegd, waardoor momenteel ruim 120.000 kamers kunnen worden aangeboden. Een opmerkelijk resultaat aldus Kirk Kinsell, CDO, of een groeipercentage van 13%. Deze positieve trend is trouwens ook naar de overzeese regio’s overgewaaid. In Europa, Afrika en het Midden Oosten worden momenteel dagelijks minimaal twee nieuwe exploitatiecontracten ondertekend. RVH.

    08-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grandioos grillnieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                  

     

    Grandioos grillnieuws:

    Demeyere introduceert wereldwijd eerste roestvrijstalen grillpan voor inductie

     

    Met het einde van de zomer komt ook het einde van het barbecueseizoen in zicht. Of toch het barbecuen in openlucht. Want met de gloednieuwe roestvrijstalen grillpan van Demeyere grill je nu binnenshuis gewoon verder. En dit op alle vuren, zelfs inductie, wat wereldwijd een primeur is.

    Er was al langer vraag naar, maar eindelijk is hij er: een roestvrijstalen grillpan zonder antikleeflaag die gebruikt kan worden op alle types fornuizen, ook inductie. Demeyere schrijft deze culinaire primeur graag op zijn naam. Vanaf september is de nieuwe grillpan beschikbaar.

    Grillen is een snelle en caloriearme methode die niet alleen gebruikt kan worden voor vlees, maar ook voor gevogelte, vis en groenten. Het gegrilde voedsel krijgt een heel eigen smaak en aroma en de mooie grillrandjes zorgen voor een extra smakelijk bord.

     

    De grillpan van Demeyere is vervaardigd van 7 lagenmateriaal (7-PlyMaterial®) tot aan de rand van 3 mm dikte voor ideale warmtegeleiding en optimale antikleefeigenschappen. Bovendien blijft de pan dankzij de unieke Silvinox®-oppervlaktebehandeling zilverwit, zelfs na jaren gebruik in de vaatwasser. Verder is deze grillpan geschikt voor gebruik in de oven en op alle fornuizen, inclusief inductie. Vaatwasserbestendig en geleverd met 30 jaar garantie (10 jaar voor professioneel gebruik). RVH.

     

     

    Afmetingen: 28 x 28 cm - Adviesverkoopprijs: 149 euro

    08-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.i-tunes

    Primeur voor het Europese vasteland:

    Voorafbetaalde iTunes kaarten beschikbaar aan kassa's Carrefour, GB en Express

     

     

    Consumenten kunnen voortaan aan de kassa's van de ruim 570 winkelpunten van Carrefour, GB en Express voorafbetaalde iTunes kaarten van 15, 25 of 50 euro kopen. Bij aankoop van een voorafbetaalde kaart wordt er, net als bij de herlaadkaarten voor GSM's, een activeringscode afgeprint op het kassaticket. Met deze code kan de gebruiker op een veilige, gebruiksvriendelijke en legale manier zijn/haar favoriete muziek downloaden (www.itunes.com/be). Het gaat hier om een primeur voor het Europese vasteland en om een exclusief aanbod dat Carrefour, GB en Express hun klanten doen.

     

    De voorafbetaalde iTunes kaarten zijn o.m. erg interessant voor jongeren en voor klanten die niet over een kredietkaart beschikken en die toch graag muziek willen downloaden in de iTunes Store. Tot vandaag hadden muziekliefhebbers daarvoor een kredietkaart nodig, wat de drempel tot gebruik gevoelig verhoogde.

     

    De samenwerking tussen iTunes enerzijds en Carrefour, GB en Express anderzijds maakt het voor consumenten nog makkelijker en aantrekkelijker om legaal en online muziek aan te kopen. Bovendien zijn de prepaid iTunes kaarten een ideaal geschenk voor verjaardagen en allerlei andere gelegenheden. Zo ben je zeker dat je de gelukkige exact die muziek schenkt die hij/zij het liefste heeft. Dit initiatief kadert dan ook perfect in het voornemen van Carrefour, GB en Express om oplossingen te ontwikkelen die het leven van hun klanten eenvoudiger maken. RVH.

     

     

     

     

     

    07-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRUIDVAT

    Treinbiljetten in aanbieding bij jarige Kruidvat.

     

     

    Treinreizen is terug van weggeweest. De laatste jaren neemt het aantal treinreizigers fors toe. Treinbiljetten kan je kopen aan het stationsloket of online bestellen, maar van 4 tot en met 15 september kan je er ook voor terecht bij Kruidvat. Gedurende deze periode bieden alle Belgische Kruidvat-winkels extra goedkope treinbiljetten die geldig zijn op een weekenddag van 8 september tot en met 11 november 2007. Voor maar 8.99 euro reis het hiermee heen en terug tussen twee Belgische stations naar keuze.

     

    Deze originele verjaardagsactie, de eerste Kruidvat-winkel op Belgische bodem opende in 1992 in Sint-Niklaas, staat symbool voor de diversiteit van het productassortiment bij Kruidvat. Na 15 jaar, is Kruidvat met 166 filialen, opvallend aanwezig in het Belgische straatbeeld. Als grootste health & beauty retailer stelt Kruidvat ruim 1250 werknemers te werk. RVH.

    05-09-2007 om 12:28 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlaanderen lekker land
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Tafelen in Vlaanderen promoot 'Vlaanderen Lekker Land'

     

     

    Voor binnen – en buitenlandse toeristen in Vlaanderen breken, aan het einde van het zomerseizoen, meteen nieuwe en vooral ook smakelijke tijden aan. Op initiatief van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois zet de vzw Tafelen in Vlaanderen voortaan onze gezellige tafeltraditie extra in de kijker. Regiopromotie wordt gekoppeld aan het gastheerschap en het prachtige aanbod aan streekgerechten en regionale producten. 'Vlaanderen Lekker Land' wordt de leidraad van een strategische totaalaanpak en dekt voortaan een brede lading smakelijke initiatieven in heel Vlaanderen. Zo komt er - onder de noemer 'Vlaanderen Trakteert' - de komende weken in elke Vlaamse provincie een groots Tafelen-evenement.

     

    Onder de merknaam 'Vlaanderen Lekker Land' bundelen alle partners de krachten om de Vlaamse tafelcultuur en het lekkere eten en drinken te promoten in binnen- en buitenland. Daarbij wordt duidelijk gekozen voor een werking in de breedte. Van het gastronomisch tafelen in een sterrenrestaurant, over een lekkere hap in een bistro tot het genieten van een pittig streekbiertje in een babbel- of knabbelkroeg. Met een specifieke en meer regionale focus, zet 'Lekkers van de streek" de rijkdom aan streekproducten, streekeigen gerechten en ambachtelijke tradities in de schijnwerper.

     

    Vlaanderen Trakteert

     

    De komende weken trakteert de horeca van elke Vlaamse provincie, op een eigen originele manier, in het kader van Tafelen in Vlaanderen. Wat geeft immers meer blijk van gastheerschap dan mensen uit te nodigen om samen te genieten van wat de regio te bieden heeft?

     

    Oost-Vlaanderen nodigt op zaterdag 8 september, maar liefst 3.000 mensen van sociale verenigingen uit in Flanders Expo om te komen genieten van Oost-Vlaamse streekproducten. In Limburg, zaterdag 15 september, brengt een speciale fietsroute de fietstoeristen van horecazaak naar horecazaak, waar ze genieten van een gratis frisse pint en speciale streekhapjes. Op zaterdag 22 september wordt in Antwerpen het anker gelost van een 'culinaire' boot, de Verdi, waar de genodigden al varend kunnen proeven van allerhande Antwerpse streekproducten. West-Vlaanderen laat op zondag 30 september proeven van de West-Vlaamse bieren. Vlaams-Brabant, tot slot, trakteert op zaterdag 6 oktober, citytrippers en herfstshoppers op het Ladeuzeplein in Leuven. In combinatie met een verfrissing en een hartelijk Vlaams-Brabants hapje kunnen bezoekers genieten van muzikale animatie, deelnemen aan huifkartochten met Brabantse trekpaarden en toeristische bierwandelingen met gids.

     

    Tafelen in Vlaanderen vzw is een samenwerkingsverband tussen Federatie HoReCa Vlaanderen en vijf provinciale organisaties (Toerisme Limburg, Toerisme Vlaams-Brabant, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen en Westtoer). De vereniging wil de toeristische markt verbreden en het toeristisch seizoen verlengen. Toeristen krijgen meer te proeven van Vlaanderen en de ondernemers in de horeca kunnen een beter rendement realiseren. RVH.

    05-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe culinaire trend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                  

    Flame zet nieuwe culinaire trend

     

    Onthaasten begint in de keuken

     

     

    In een maatschappij waar de lat steeds hoger komt te liggen en stress om elk hoekje loert, bestaat meer dan ooit de behoefte om te ontsnappen aan de dagelijkse ratrace. Onthaasten, heet dat in een duur woord. Een lekker glaasje wijn, voeten op de bank, lachen en ontspannen met wat goede vrienden…. meer moet dat niet zijn. Of toch. Als we onze Bourgondische naam alle eer willen aandoen, ontspannen we het liefst met een hapje en een drankje.

     

    Daarbij horen geen ingewikkelde gerechten waarbij de gastvrouw/-heer urenlang in de keuken staat terwijl de gasten zich vermaken op het terras. Nee, de gastvrouw/-man eist zijn plaats op: niet in de keuken, maar aan tafel, samen met de vrienden. Zodat ook voor hen de avond in een ontspannen, gezellige sfeer kan verder kabbelen.

     

    De Flame-serie van Emile Henry biedt een reeks aardewerken potten, tajines en caquelons die inspelen op deze trend. In de tajine-schotel, bijvoorbeeld, pruttelen de heerlijkste stoofgerechten heerlijk gaar, nog voor de eerste gast aan tafel schuift. Terwijl het eten warm in de oven of op het vuur staat, heeft de gastvrouw/-heer nog ruim de tijd om mee te aperitieven. Bij de kaasfondue steken de gasten zelf met plezier een tandje bij. Gezellig samen rond de pot, een zacht muziekje op de achtergrond en het vlammetje van de brander en een paar kaarsjes als sfeerlichtje aan tafel. Wat kan het leven simpel zijn…

     

    De Flameserie omvat behalve de Tajine in twee maten en de fondueset ook een ovalen en ronde cocotte. De Flame-serie van Emile Henry is geschikt voor alle vuren (behalve inductie), microgolf en houtvuur. Het aardewerk van Emile Henry is door zijn bijzondere grondstoffen en een geheim vervaardigingsprocédé sterker dan keramiek en zéér licht in gewicht en uitermate geschikt voor het lang warm houden van gerechten. Snijden in de schalen en potten mag en geeft geen krassen. Het materiaal is bestand tegen temperatuurschommelingen van -20 tot +250 graden. In alle omstandigheden kan dit bijzondere aardewerk letterlijk tegen een stootje. Het is dus makkelijk te reinigen en het mag zelfs in de vaatwasmachine. RVH.

     

    05-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    04-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.philips wint eisa award
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Philips wint 2007-08 EISA Awards

    met HD LCD televisie en thuisbioscoopsysteem

     

    Philips werd beloond voor zijn innovaties op het stuk van technologie en design in home entertainment, met prestigieuze onderscheidingen voor twee van zijn producten, toegekend door de European Imaging & Sound Association (EISA).

     

    De Philips 47PFL9732D Cineos FlatTV met Perfect Pixel HD Engine en Ambilight Surround werd uitgeroepen tot ‘European Full-HD LCD TV, 2007-2008’, het Philips HTS8100 SoundBar dvd-thuisbioscoopsysteem met Ambisound™ technologie sleepte de titel van ‘European Home Theater Compact System 2007-2008’ in de wacht.

     

    De EISA Award die Philips heeft ontvangen voor zijn Full HD 1080p FlatTV van 47 inch (119 cm), ontwikkeld in Brugge en sterproduct van Philips voor 2007, bevestigt de reputatie die Philips met de jaren heeft verworven voor zijn inspanningen om de televisie uit te rusten met een uitstekende beeldkwaliteit. Het segment van de 47 inch televisieschermen is heel snel aan het uitgroeien tot een van de belangrijkste van de markt van de vlakke televisies, vooral met de toename van de HD-content. De EISA Award mag dan ook gerust beschouwd worden als een heuse prestatie, waarvan de eer het innovatiecentrum in Brugge toekomt.

     

    Philips wordt al lang beschouwd als een vernieuwer in audio en video en de EISA Award voor het HTS8100 dvd-thuisbioscoopsysteem onderstreept het engagement van Philips om de sector van het  home entertainment verder te blijven vernieuwen.

    Ter vervanging van de klassieke thuisbioscoopsystemen met afzonderlijke surround sound luidsprekers, past de HTS8100 de Philips’ Ambisound technologie toe om een reële 5.1-kanaalsaudio te bieden vanaf een ééndelig systeem.

     

    De EISA jury liet zich vooral lovend uit over het design van het systeem: “Als bij wonder zitten de luidsprekers, de versterker en de dvd-/cd-speler allen samen in een box van slechts 13 cm dik. Dit designconcept, de ‘sound bar’, past perfect bij televisies met een vlak scherm”. De jury onderstreepte ook dat het systeem in staat was om “… uitzonderlijk goed te presteren als thuisbioscoopsysteem.” RVH.

     

     

     

    04-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant firenze
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    RESTAURANT FIRENZE

     

     

     

    Toen Matteo Decillis 30 jaar terug een Italiaans restaurant opende in de vergane glorie van het Hotel la Tourelle, fronste menig Kortenbergenaar de wenkbrauwen.

     

    De voormalige ridderlijke glorie langsheen de ‘grote steenweg’” voldeed niet meer aan de verwachtingen, terwijl anderzijds een ‘Italiaans’ restaurant op onbegrip stuitte. De kwalitatieve voeding die Matteo vanaf het eerste ogenblik aanbood, samen met de lokroep van een destijds onbekende gastronomie, heeft de sceptici evenwel in het ongelijk gesteld.

     

    Matteo afkomstig uit de zuid-Italiaanse provincie Puglia, gaf zijn restaurant evenwel de naam ‘Firenze’ mee, verwijzend naar de rijke culturele geschiedenis van deze Noord-Italiaanse stad. Het was zijn bedoeling om Vlaams Brabant in de ban te brengen van de rijkdommen en smaakvariaties van de Italiaanse pasta’s en pizza’s, maar bovendien wou hij ook enkele typisch Italiaanse gerechten aanbieden. Anderzijds zag Matteo geen heil in ellenlange menu’s, maar opteerde voor een zeer ruime dubbelkaart met zowel pizza en pastabereidingen als volwaardige gerechten. Een formule die zonder meer aansloeg, voor Matteo meteen de kans om enkele Vlaams regionale specialiteiten enige Italiaanse allures mee te geven. Typerend was bv. tijdens het jachtseizoen, de ‘fazant op Brabantse wijze’ Matteo bracht niet alleen hulde aan het Brabants witloof, maar de fazant kreeg een pittig, Italiaans roomsausje mee. Een combinatie die ervoor zorgde dat het wildseizoen à l’italienne, een ongeëvenaarde voltreffer werd.

     

    Toen de zonen Leo en Sergio in 1992 de exploitatie van restaurant Firenze overnamen, stonden ze voor een erg zware taak. Scholing en opleiding genoten ze in eigen huis, ervaring is immers de beste leerschool. Leo vertelt hieromtrent anekdotisch, “kinderen lopen geen school in Italië, maar krijgen van huisuit een natuurlijke bagage, een soort feeling mee’. Feit is inderdaad dat Sergio, de chef-kok van restaurant Firenze niet pronkt  met diploma’s van beroemde hotelscholen, maar wel prat gaat op een natuurlijke fijngevoeligheid wat hem in staat stelt om schitterende gerechten, boordevol smaakaroma’s aan te bieden. Leo’s zaalervaring stamt evenzeer uit eigen bronnen, maar toch zorgt hij nog steeds voor een frisse kwinkslag gespijsd met zuidelijk humorisme, combinaties die talloze bezoekers overtuigen. Ook Marijke, Leo’s echtgenote,  deelt  in het enthousiasme en staat model voor de Italiaanse gastvrijheid.

     

    Tradities zijn heilig in Italië, Matteo’s ideeëngoed wordt nog steeds gerespecteerd en de kaart van Firenze biedt nog steeds geen menusuggesties aan. Toch staat ze bol van toppers met bij de voorgerechten een uitmuntende zalm- of rundscarpaccio al zijn ook de Mozzarella al Forno en de Mozzarella caprese ( schijfjes tomaat, olijfolie,  mozarella en basilicum) niet te versmaden. In het seizoen zorgen dagverse oesters natuur telkens opnieuw voor een uniek genot. Bij de hoofdgerechten wordt de keuze nog moeilijker, liefhebbers van vis kunnen o.m. genieten van een heerlijke tongfilet Capricciosa (tomatensaus, vongole en champignons) maar ook kreeft en gegrilde Gamberoni’s gaan vlot over de toonbank.

    Vleesbereidingen staan in de Italiaanse keuken hoog aangeschreven. Een Ossobuco Milanese tekent vanzelfsprekend present; maar ook de escalope Contadia en Piccata behoren tot de klassiekers. De saltimbocca (kalfslapje, kaas, parmaham, tomaten en witte wijn) vormt samen met de Châteaubriand Firenze de absolute topper. Bij de botermalse Châteaubriand, 2 personen, krijgen de gasten naar keuze, drie heerlijke sausjes aangeboden. Wapenfeiten die talloze gastronomen bekoren en een fijn culinair gevoel bezorgen. Desserts? Even verpozen volstaat om ook van deze huisgemaakte delicatessen te genieten.

     

    Dat de wijnkaart met ‘slechts’ een 100-tal referenties vooral Italiaanse streekwijnen promoot verbaast niemand. De Vino Nobile de Monte Pulciano en de Brunello di Montalcino zijn zeer waardevolle dieprode wijnen met bijzondere aroma’s maar vooral zeer betaalbare prijzen. Voor de absolute Toscaanse topper, een Poggio al Vento (Brunello de Montalcino Riserva 95) wordt voor de gastronoom, zelfs de symbolische grens van 100 Euro niet overschreden.

     

    Dertig jaar Firenze is voor de Decillis brothers een mijlpaal al blijven ze bloednuchter. Geen uitbundig feestmenu, maar permanente kwaliteit van verse producten, gecombineerd met een vriendelijke service en degustatieve hoogtepunten. De klassiekers blijven de kaart sieren al verzekert Leo dat de regelmatig wisselende suggesties o.m. bij de wild- en schaaldiersuggesties vanaf oktober extra feestelijke culinaire tintjes meekrijgen. Begin 2008, eisen de asperges alle aandacht op en kunnen ook zij van het feestgedruis genieten. De ganse feestperiode zal het Kortenbergs witloof zorgen voor een gastronomische verrijking van de kaart.

     

    Restaurant Firenze geeft alle fijnproevers ruimschoots de kans om van de rijkdommen van een moderne, maar bijzonder smaakvolle en aromarijke Italiaanse keuken te genieten. Dit kan zowel in het smaakvol ingerichte restaurants als op het volledig vernieuwde en verwarmde terras, dat een prachtig zicht biedt op een zeer ruime tuin. RVH.

    Restaurant Firenze – Leuvensesteenweg 150 – 3070 Kortenberg – tel 02-759 65 86

     

     

     

     

     

    04-09-2007 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.metis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    hülsta Metis plus

     

    Slapen in hoogglans zwart, parelwit of in een gedurfde contrasterende combinatie: METIS plus biedt het allemaal. Het ontleent zijn neo-Barokke charme aan de combinatie van verchroomde en glazen elementen en hoogglanspanelen. De fronten van de kledingkasten worden opgebouwd met een hoogst individuele combinatie van hoogglans en glazen panelen die aan de achterzijde wit of zwart zijn gelakt, maar ook spiegels behoren tot de mogelijkheden. De fraai gebogen grepen en - optionele - verchroomde voeten geven de METIS plus-slaapkamer een karakteristieke, eigentijdse uitstraling. RVH.

     

     

    02-09-2007 om 13:24 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rodenbach open monumentendag

     

    Open monumentendag is ook

    open-brouw-dag bij RODENBACH!

     

     

    Brouwerij Rodenbach maakt er op zondag 9 september een erezaak van om de deuren van de brouwerij te Roeselare voor het grote publiek open te stellen. ‘Met het toegankelijk stellen van de brouwerij, hebben consumenten de kans om met alle zintuigen het brouwproces van dit monument uit het Belgische bierlandschap te ontdekken’ zegt Peter Buelens, pr-manager van PALM Breweries.

    ‘Eén maal per jaar bieden we de mogelijkheid om op een zondag bij ons langs te komen, normaal gezien vinden de bezoeken tijdens het jaar namelijk enkel in de week plaats, een buitenkans dus!’  Bier is één van de producten waarmee België zich in het buitenland profileert. Deze opendeurdag is een uitgelezen manier om de consument te tonen met welke kwaliteitszorg Rodenbach, hét bier van gemengde gisting, wordt gebrouwen. ‘ We maken van de bezoekers als het ware Rodenbach ambassadeurs’.

    Ook dit jaar zal er op 9 september worden gebrouwen, de bezoekers mogen er voor deze gelegenheid ook de brouwzaal bezoeken en uiteraard staat een bezoek aan de rijpingskelders met de gigantische eikenhouten foeders op het programma.

     

    Openbrouwdag Rodenbach op zondag 9 september van 10u tot 18u met gratis  inkom en 1 Rodenbach gratis per bezoeker (+18 j.)  RVH.

    02-09-2007 om 13:21 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vacature tv

     

    VACATURE START MET EIGEN TELEVISIEZENDER

     

     

    Vanaf 3 september start Vacature TV. Hiermee is Vacature het eerste carrièremedium in België dat een eigen televisiezender opstart om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de nieuwe m/v met talent. Die wil immers meer en meer on demand bediend worden. 

    Vacature TV is een wekelijks magazine over alles wat de dynamische professional aan het hart ligt. In verschillende rubrieken worden diverse thema's belicht. Zo staat er wekelijks een 'Bedrijf in de kijker'. Daarnaast is er ook 'Starters', een docusoap over 3 jonge pas afgestudeerden. Vacature TV brengt verslag uit over hun eerste stappen in de professionele arbeidmarkt.

    In de rubriek '101 vragen aan Vacature' worden alle werkgerelateerde vragen beantwoord door een team van verschillende experts zoals bijvoorbeeld Prof Dr Herman Van den Broeck van de Vlerick Management School. In de rubriek 'In het nieuws' gaat Vacature TV dieper in op het belangrijkste nieuwsitem van de week. Hier wordt vooral gefocust op de implicaties die dat nieuwsfeit heeft op de werknemers en de sector in het algemeen. De kijkers krijgen ruimschoots de kans om online over verschillende thema's verder te discussiëren via de Vacature discussiefora.

    In de rubriek 'Vacant' stellen één of meerdere bedrijven openstaande vacatures voor aan de potentiële medewerkers. Naast een zeer duidelijk beeld van de onderneming krijgt de kandidaat hier bovendien een visuele voorstelling van de functie zelf.   

     

    Vacature TV wordt gemaakt door het productiehuis DED's It Productions, dat sinds enkele maanden opereert in een joint venture met Studio 100.  DED's It produceerde sinds de opstart zes jaar geleden, onder meer programma's voor VT4, VTM en VRT.

    Ook bedrijven reageren enthousiast op de komst van Vacature TV. In een arbeidsmarkt waarin schaarste heerst voor een aantal functiegroepen, is elk nieuw kanaal dat de doelgroep adequaat bereikt welkom, zeker als het tegelijk inspeelt op nieuwe vormen van rekruteren.  RVH.

     

     

    02-09-2007 om 13:20 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs