Inhoud blog
  • Oman
  • Thomas Cook 'stunt'
  • oostkantons label bed en bike
  • Ontdek de speelsteden van de Rode Duivels
  • Nieuwe uniformen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    millesime
    gastronomie - liftestyle - toerisme
    01-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe uniformen
    EUROSTAR PAKT UIT MET NIEUWE UNIFORMEN Eurostar pakt uit met een nieuw uniform, het derde in Eurostars geschiedenis sinds de start van de treindiensten in 1994. Het enorme kussende standbeeld ‘The Meeting Place’ in St Pancras International in Londen werd aangekleed in een extra groot exemplaar van Eurostars nieuwe uniform, de nieuwe uniformen luiden een symbolisch jaar in voor Eurostar, z’n 20-jarig bestaan. De Eurostar-reizigers kregen een verrassing vanmorgen: ze werden verwelkomd in de Eurostar-stations en in de treinen door trotse medewerkers die voor de eerste keer hun nieuwe uniform droegen... en in St Pancras International werd het bekende negen meter hoge standbeeld ‘The Meeting Place’ aangekleed in een extra groot exemplaar van Eurostars nieuwe uniform. Het XXXXL-uniform werd gemaakt met meer dan 95 meter stof. Er is vijf nachten aan gewerkt door Maggie Cooke, een Britse styliste bekend voor haar werk voor tv-programma’s en allerlei voorstellingen uit de opera- en cinemawereld. Het extra groot exemplaar is identiek aan het nieuwe uniform van Eurostar en werd deze ochtend om 6 u. CET onthuld. De nieuwe uniformen luiden een bijzonder feestelijk jaar in voor Eurostar want het bedrijf viert z’n 20-jarig bestaan dit jaar. Het nieuwe uniform is het resultaat van honderden gesprekken met het personeel en de klanten om niet alleen elegant en vernieuwend te zijn, maar ook geschikt voor verschillende functies. De nieuwe uniformen kondigen ook de komst aan van de nieuwe Eurostar-treinen. Het design van de nieuwe uniformen werd sterk geïnspireerd door de nieuwe treinen.



    01-02-2014 om 11:07 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pierre et Vacances wellness

    Pierre & Vacances premium, kwaliteitsvolle wellnessverblijven De vakantieperiode is het moment bij uitstek om tot rust te komen, te ontspannen en te herbronnen. Net daarom zijn de vakantieverblijven van Pierre & Vacances premium opgevat als authentieke, aantrekkelijke plaatsen waar men kwaliteit hoog in het vaandel draagt. De ruime verblijven zijn stijlvol en rustgevend, en de wellnessruimten zijn perfect geïntegreerd. Een heerlijk ontspannende vakantie verzekerd!

    Pierre & Vacances telt 12 residenties in de bergen en 6 aan zee. De meeste daarvan beschikken over een wellnessruimte met vrij toegankelijke sauna, hamams binnenzwembaden en een spa- of thalassoruimte in samenwerking met befaamde partners (Cinq Mondes®, Algotherm® en Thalgo®). Massage, gelaats- en lichaamsverzorging kunnen tegelijk met uw verblijf worden geboekt. Zo stellen we alles in het werk om u van een optimale wellnessvakantie te laten genieten.

    Hét wellnessaanbod van het moment: Le Village Arc 1950 Pierre & Vacances premium***** Te midden van de Franse Alpen vormen acht 5-sterrenresidenties samen het autovrije dorp Arc 1950. Zowel skiërs als wandelaars vinden er alles voor een perfecte vakantie. Hoogstaande, volledig uitgeruste appartementen, alsook heel wat diensten en activiteiten maken er uw verblijf nog aangenamer.

    In de gloednieuwe "Deep Nature Spa®" van Cinq Mondes komen alle zintuigen tot rust. U kunt er heerlijk relaxen in een badruimte met een innovatief concept: twee verwarmde buitenbaden, jacuzzi’s, fitnesszaal, sauna en hamam.

    Speciale aanbieding: BADRUIMTE-PAS “5 beurten voor € 1(Aanbod geldig tot en met 1 maart 2014, voor elk verblijf van minstens 7 overnachtingen, bij aankomst op 08/02, 22/02 en 08/03/2014. - Eén pas per verblijf - Te reserveren via 070 246 100.) Dankzij de vijfbeurtenkaart (€ 1 in plaats van € 79) kunt u volop ontspannen in een minerale omgeving met zwembaden, sauna, hamam, jacuzzi’s, sensorische douches en een relaxruimte rond een centraal haardvuur.

    PIERRE & VACANCES PREMIUM : 18 locaties, 2.200 appartementen en huizen, 10 “Deep Nature Spa’s®” in de residenties en 2 Thalassotherapiecentra van Thalgo in de residenties.

    01-02-2014 om 11:01 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    28-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te ontdekken Languedoc-Roussillon
    Te ontdekken op het Vakantiesalon 2014: Languedoc-Roussillon, goed leven op z'n zuiders Languedoc-Roussillon is met haar duizend kleuren een echte schattenoase. Naast schitterende historische dorpen, verbluffende natuur en rijkelijke gastronomie, biedt deze Zuid-Franse regio een waaier aan culturele en sportieve activiteiten aan betaalbare prijzen. De regio is een paradijs voor elke leeftijd, afgeboord door Spanje en de Pyreneeën en badend in de Middellandse-Zee – om zo snel mogelijk te ontdekken! Mythische steden : Montpellier, Nîmes, Carcassonne, Narbonne, Perpignan … en nog zoveel andere roemruchte steden in dit zonnige zuiden liggen klaar om ontdekt te worden. Languedoc-Roussillon telt bovendien tientallen bloemrijke, gerestaureerde dorpen, waarvan er velen mogen uitpakken met het label ‘Plus beau village de France’. Met andere woorden: het mooiste wat Frankrijk te bieden heeft. En dat vindt u ook terug in het zuiders accent én temperament. Uitgestrekte natuur : Languedoc-Roussillon is ideaal gelegen en beschikt naast een gevarieerde geografie en weelderige natuur over zowel kusten als bergen. Behalve dierenparken, feeërieke tuinen en mysterieuze grotten, is de regio fier op haar achttien wintersportstations in de Catalaanse Pyreneeën, de Cevennen, de Margeride en de Aubrac, waar de zon altijd schijnt. Rijk cultuurpatrimonium : Niet minder dan zes sites zijn erkend als Unesco-werelderfgoed. Languedoc-Roussillon herbergt talrijke architectuurschatten. De kastelen van Katharenland, het museum van Ephèbe voor onderwaterarcheologie, het museum van Tautavel, de arena’s van Nîmes, de abdij van Fontfroide … en nog zoveel andere prestigieuze sites waar het historisch erfgoed haar geheimen prijs geeft. Streekgastronomie : De regio is ook bekend om haar wijn, onder het label ‘Sud de France’, dat dertig appellaties verenigt en zich uitstrekt over de oudste en grootste wijngaard ter wereld, van niet minder dan 290 000 hectaren. Maar ook de culinaire specialiteiten bezorgen je het water in de mond. Van tielle sétoise tot caussolet van Castelnaudary. En van brandade nîmoise tot de Catalaanse specialiteit anchois de Collioure. Om nog maar te zwijgen van de foie gras – populair tijdens de eindejaarsfeesten – en van de truffel, een van dé culinaire troeven van deze regio en haar 22 sterrenchefs. Traditie en folklore: Stieren die door de straten briezen, traditionele stierenspelen (courses camarguaises) in de arena’s, middeleeuwse steektoernooien, de feria’s van Nîmes en Béziers, bal- en tamboerijnspelen, carnavals, het Feest van de Transhumance (het verplaatsen van schapen naar de zomerweiden). Languedoc-Roussillon is doordrongen van geschiedenis. Een wereld waar je leeft op het ritme van tradities. Hoe geraakt u er? Met de wagen : Autoroute du soleil via Lyon tot Orange, vervolgens A9-E15 richting Nîmes : +/- 10u onderweg. Met het vliegtuig : Vlucht Charleroi-Nîmes : +/- 1u40 onderweg. "Sud de France Développement” stelt de regio Languedoc-Roussillon voor op het Vakantiesalon, van 6 tot 10 februari 2014 in Brussels Expo. www.destinationsuddefrance.com

    28-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    26-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dichtbijbestemmingen
    Vakantiesalon Brussel: Dichtbij-bestemmingen De grote trend voor 2014 zijn korte vakanties. Uit studies is gebleken dat reizigers vandaag eerder voor korte vakanties kiezen (tegenover lange vakanties vroeger). Dat komt natuurlijk de dichtbij-bestemmingen ten goede. Die spelen nu al in op deze trend en komen naar het Vakantiesalon met een aanbod dat ruimer dan ooit is, aan de hand van themaroutes en reistypes: actief, city trip, natuuruitstap & wellness. Cultuurschatten, natuurlijke rijkdommen en gevarieerde landschappen, geraffineerde gerechten en uitstekende wijnen, feestelijke tradities en een bruisende cultuur… het Groot-Hertogdom Luxemburg is heel het jaar door de ideale bestemming voor een ongewone reis. Luxemburg mag dan klein zijn, het oefent een grote toeristische aantrekkingskracht uit en biedt een ruime waaier van activiteiten (golf, trektochten, klimmen, enz.). (Paleis 6, stand 250) In 2014 is Duitsland weer helemaal terug op het Vakantiesalon. Als een van de favoriete bestemmingen van de Belgen zal onze oosterbuur laten zien wat het land te bieden heeft, van gastronomie via cultuur tot openluchtactiviteiten. Nieuw dit jaar op het Salon: het attractiepark Europapark - winnaar van de “Traveller’s Choice 2013”-prijs van Tripadvisor - het Zwarte Woud en Rheinland-Pfalz, met zijn betoverende natuur en cultuursteden Trier, Mainz, Koblenz en Speyer. (Paleis 5, stand 234) Het is een vaste gewoonte geworden op het Vakantiesalon van Brussel: diverse Italiaanse streken zetten er hun beste beentje voor, met hun gastronomie, cultuuraanbod of activiteiten. Laat u verleiden door de charme van la Dolce Vita op de stand van Italië. (Paleis 4, stand 440) Kom een kijkje nemen op de stand van Nederland en laat u verrassen door het gevarieerde toeristische aanbod van onze noorderburen: tussen de Nederlandse tulpenvelden doen ze meer dan alleen maar fietsen! Steeds meer grote steden breiden hun toeristische aanbod uit met rondleidingen per fiets en ook na het feestjaar 2013 blijft Amsterdam bruisen. Dat naast een nieuwe gastronomische impuls die het land al een tijdje karakteriseert. Spanje (Paleis 5, stand 250) is terecht een van de favoriete bestemmingen van de Belgen (na Frankrijk, volgens de laatste cijfers van de ABTO – december 2013): een aangenaam klimaat heel het jaar door, een ruime waaier van mogelijke activiteiten en de gemakkelijke bereikbaarheid dankzij frequente vluchten van diverse luchtvaartmaatschappijen naar tal van Spaanse bestemmingen. Kom de Spaanse charme (her)ontdekken op het Vakantiesalon!

    26-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    25-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de schijnwerpers
    Vakantiesalon Brussel: Exposanten in de schijnwerpers Zoals ieder jaar is het Vakantiesalon ook deze keer enorm gegroeid. Ondanks het moeilijke economische klimaat zijn steeds meer bestemmingen en organisaties vertegenwoordigd. Het succes van het Vakantiesalon is dan ook het beste bewijs dat Belgen blijven reizen. Naast Japan en Peru – twee van de nieuwe bestemmingen – worden ook de dichtbij-bestemmingen in de schijnwerpers gezet, waaronder Duitsland dat weer helemaal terug is. Peru: Als gastland van deze editie van het Vakantiesalon zal Peru in 2014 volop in de belangstelling staan. Met zijn ruim 6.000 jaar geschiedenis is het een van de meest contrastrijke landen van onze planeet, goed voor talloze bestemmingen en activiteiten. Peru is een paradijs voor natuurliefhebbers, die er zowel fauna en flora kunnen bewonderen als onontdekte en afgelegen natuurlandschappen kunnen verkennen. Ook voor cultuurliefhebbers staat Peru garant voor een unieke ervaring; op allerlei manieren houdt het land immers zijn duizenden jaren oude culturen in ere. Tot slot zullen ook avonturiers er hun gading vinden; de bijzondere geografie van Peru nodigt immers uit tot allerlei extreme belevenissen. Een warme woestijnkust, imposante bergen en een dichtbegroeid oerwoud maken activiteiten mogelijk zoals bergbeklimmen, sandboarden op de kustduinen, kanovaren op rivieren of trekking langs het Incapad. En speciaal voor de fijnproevers: voor het tweede jaar op rij werd Peru tijdens de World Travel Awards in november 2013 in Doha uitgeroepen tot « World’s Leading Culinary Destination ». (Paleis 7, stand 340) Japan Tijdens deze editie wordt ook Japan niet vergeten. Bezoek het Land van de Rijzende Zon en ontdek alles wat Japan te bieden heeft… Tokyo, met zijn drukke stadsleven. Kyoto, de oude keizerlijke hoofdstad en stad van de kunsten, geisha’s en thee. Nara, de artistieke en religieuze wieg. Nikko, hoog in de bergen, of Kamakura aan de kust en Hakone aan de voet van de berg Fuji. (Paleis 7, stand 370)

    25-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    24-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk favoriete bestemming
    Vakantiesalon Brussel: Frankrijk: nog altijd een favoriete bestemming van de Belgen Frankrijk blijft een enorme aantrekkingskracht uitoefenen op Belgische toeristen. Zowel in de winter als in de zomer blijft onze zuiderbuur een populaire bestemming voor een autovakantie. City trips, natuuruitstapjes, skivakanties, sportreizen, gastronomische verblijven of zonvakanties... Frankrijk blijft een van de Europese toplanden en een favoriete bestemming van de Belgen, en dat in alle reis-segmenten. Ook het herdenkingstoerisme komt aan bod. In 2014 wordt immers de 100ste verjaardag van het begin van de Eerste Wereldoorlog herdacht. Naar aanleiding daarvan nodigt Atout France u uit om tal van bestemmingen te komen ontdekken waar herdenkingen zullen plaatsvinden. Tijdens de Grote Oorlog werden talloze veldslagen uitgevochten in Frankrijk, van Picardië tot Nord-Pas-de-Calais en Champagne-Ardenne. Het Carrière Wellingtonmuseum, de slagvelden van Argonne of het nationaal monument voor de overwinning aan de Marne in Mondement zijn maar enkele voorbeelden. Deze bezinningsplekken bevinden zich op amper 3 uur van Brussel. Het is dan ook niet meer dan logisch dat het land rijkelijk vertegenwoordigd is op het Vakantiesalon; naar goede gewoonte vult Frankrijk in zijn eentje het hele Paleis 4. De Franse overzeese gebieden zoals Martinique, Île de la Réunion, Nieuw-Caledonië en Guadeloupe zijn ook vertegenwoordigd, maar dan wel bij de verre bestemmingen (Paleis 7). Het Vakantiesalon van Brussel is ook uniek in zijn soort: het is de enige toeristische beurs ter wereld waar bijna alle regio’s van Frankrijk vertegenwoordigd zijn. Op alle andere beurzen is Frankrijk met steeds kleinere stands aanwezig, maar Atout France blijft investeren in het Vakantiesalon van Brussel. De Belgische toerist houdt van Frankrijk en dat werpt zijn vruchten af! Voor meer informatie over Frankrijk en voor het volledige animatieprogramma kunnen bezoekers terecht in Paleis 4.

    24-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    23-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwigheden
    Vakantiesalon Brussel: nieuwigheden Elektronische kaart: DE grote nieuwigheid van 2014: bij de ingang ontvangen alle bezoekers een chipkaart waarmee ze de gewenste informatie kunnen downloaden via terminals op elke stand. Het enige wat ze dan nog moeten doen, is thuis alles uploaden naar hun computer. Met deze e-card kunnen bezoekers genieten van een eenmalige registratie, snelle deelname aan wedstrijden, geen zware tassen meer, link naar de sociale netwerken en informatie raadplegen op een rustig moment. Boeken op het Salon: Reizigers die tijdens hun bezoek aan het Salon smoorverliefd raken op een bestemming, kunnen op de stand van Jetair Center (Paleis 5 stand 470) onmiddellijk een reis boeken. In 2014 zullen ook Neckerman (Paleis 6 stand 270) en Sunjets (Paleis 5 stand 150) de mogelijkheid van een onmiddellijke boeking aanbieden. Op die manier is het Vakantiesalon nog meer synoniem met kwaliteit. Het contact met de exposanten blijft immers niet beperkt tot het verzamelen van informatie, maar boezemt bovendien vertrouwen in en zet de bezoekers ertoe aan hun volgende vakantie te boeken. En zoals altijd zullen de twee reisorganisatoren Corendon en Gigatour ook aanwezig zijn. De Villages van het Vakantiesalon Sinds 2011 bundelen verschillende exposanten hun krachten in diverse Villages. Naast de Caribbean Village, de Asia-Pacific Village, de Nordic Village en De African Village kwamen er al gauw de Cruise Village, de Latin-American Village en de North-American bij. Vorig jaar werd de lijst nog uitgebreid met de Walloon Village en de Flanders Village, naast een gezellige informatiestand over de stad Brussel. Die bieden tal van mogelijkheden, zowel voor exposanten als voor (professionele) bezoekers. Dit jaar kunt u opnieuw genieten van deze ruime waaier van stands met hun exotisch tintje en gezellige sfeer. Dankzij deze groepsdynamiek kunnen de exposanten hun zichtbaarheid vergroten en kunnen bezoekers snel en gemakkelijk vinden wat ze zoeken. Bovendien organiseren de dorpen afwisselend animaties. De muziek, traditionele dansen, cocktails, hapjes en tal van andere zaken dompelen de bezoekers onder in de couleur locale van de diverse bestemmingen. En wat is er beter dan een voorsmaakje van een mogelijke toekomstige reis?

    23-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    22-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Themaroutes
    Vakantiesalon Brussel: themaroutes Het Vakantiesalon pakt voor de eerste keer uit met 3 themaroutes: golfen, duiken en wandelen & fietsen. Deze uitgestippelde routes voeren de bezoekers langs verschillende stands die mooie vakanties aanbieden, waar ze hun passie en verbeelding de vrije loop kunnen laten. Zo kan de consument op een andere manier in contact komen met de exposanten en profileert het Salon zich als “trendsetter”. Tegenwoordig zijn steeds meer reizigers immers op zoek naar een echte belevenis; met deze nieuwe themaroutes en bijbehorende animaties voorziet het Vakantiesalon in die behoefte. Bezoekers kunnen de themaroutes ontdekken aan de hand van een kleurcode en 3 verschillende parcours langs de Paleizen. THEMAROUTE GOLFEN: Nu Belgische spelers steeds hoger eindigen in de internationale klassementen, wordt golfen almaar populairder. Bovendien wordt golfen officieel een Olympische sport vanaf de Olympische Spelen van 2016. Historisch gezien was golf een elitaire sport, maar ze wordt stilaan toegankelijk voor een steeds breder publiek. Die trend is ook de organisatie van het Vakantiesalon niet ontgaan. Daarom worden dit jaar enkele landen met een prachtig golfaanbod in de schijnwerpers gezet. Momenteel profileert Marokko (Paleis 5 stand 540) zich als een topbestemming omwille van zijn golfinfrastructuur en omdat het land zijn toeristisch aanbod wil verdubbelen tegen 2020. En dat terwijl de Belgen nu al op de vijfde plaats staan van alle buitenlandse bezoekers! In het kielzog volgt Turkije (Paleis 5 stand 450) dat zich opwerpt als internationaal golfcentrum, met een combinatie van gastvrijheid, kwaliteit en prestige. Het bewijs is geleverd: in 2012 vond het wereldkampioenschap golf plaats in de Turkse stad Belek. Wie op luxe gesteld is, zal ongetwijfeld zijn gading vinden op de stand van de Dominicaanse Republiek (Paleis 7 stand 420); andere bestemmingen zullen u eerder verbazen, zoals Luxemburg (Paleis 6 stand 250), dat prachtige terreinen heeft op amper enkele kilometers van elkaar. Daar kunt u terecht voor een gevarieerde golfvakantie, met een minimum aan verplaatsingen. De reisorganisatoren ATC (All Travel Consultants, Fox Vakanties en Cruise Travel) vindt u langs het golfparcours, om u door hun ruime en aantrekkelijke golfaanbod te loodsen. Proef nu al van uw vakantie op de putting green van de Luxemburgse stand! THEMAROUTE WANDELEN & FIETSEN: Wandelingen of trektochten met de fiets of te voet? Aan u de keuze... Er is voor ieder wat wils, volgens uw zin op dat moment en uw ontdekkingsdrang! Tal van bestemmingen zullen u verbazen met hun aanbod aan trektochten, te voet of met de fiets. Geef toe, bij Bangkok, een stad die beter bekend staat om zijn verkeersopstoppingen dan om zijn fietspaden, denkt u niet meteen aan fietsen… Toch kunt u op de stand van Thailand (Paleis 7 stand 556) ontdekken dat deze wereldstad ook met een tweewieler te bezoeken is! Californië (Paleis 7 stand 140) een paradijs voor zonnekloppers en surfers? Ja, maar niet alleen dat! En Nederland (Paleis 6 stand 150), een favoriete bestemming van fietsliefhebbers, stelt zijn toeristisch aanbod voor, met routes langs de grote steden. De Canarische Eilanden van hun kant, waar er het hele jaar door een tropisch klimaat heerst, zullen u zin geven om de archipel eens door een andere bril te bekijken. We mogen ook Polen (Paleis 5 stand 210), Peru (Paleis 7 stand 535) en Malta (Paleis 5 stand 477) niet vergeten, die ook met hun troeven uitpakken, en de reisorganisatoren Vancansoleil, Zuiderhuis en Pasar bij wie u tal van mooie bestemmingen voor wandel- en fietstochten kunt ontdekken! Absoluut niet te missen op de Jokerstand: een 100% adrenaline-animatie! THEMAROUTE DUIKEN: Absolute rust, mysterieuze onderwatertaferelen, een buitengewone kleurenpracht en een volkomen uniek gevoel; redenen genoeg om te gaan duiken! Van een duikdoop voor beginners tot een volledig verzorgd verblijf voor gevorderden of vervolmakingsstages – u kunt deze sport beoefenen in tal van landen, goed voor een ruim toeristisch aanbod. Zo is Malta (Paleis 5 stand 477) met zijn helder water en ideale temperatuur, rijk zeeleven en sensationele onderwaterlandschappen een van de beste bestemmingen om te gaan duiken in de Middellandse Zee, op een paar uur vliegen van bij ons. Aan de liefhebbers van diepzeeduiken hoeven we de Caraïben niet meer voor te stellen! Het Dorp van de Caraïben (Paleis 7 stand 420), waar de Dominicaanse Republiek een prominente plaats inneemt, zal er in 2014 opnieuw bij zijn. Daar kunt u dromen van de mooiste onderwatertaferelen ter wereld. Een vakantie is een ideale gelegenheid om nieuwe ervaringen op te doen; waag dus de sprong en bezoek de stand van BEFOS (de Belgische Duikfederatie), de stand van ATC of neem een duik in de duiktank op het Salon !

    22-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiesalon Brussel 2014
    Vakantiesalon Brussel 2014 Van 6 tot en met 10 februari 2014 opent het Vakantiesalon 2014 zijn deuren in Brussels Expo. Drie themaroutes zullen de bezoekers door deze 56ste editie gidsen: golfen, duiken, wandelen & fietsen. Het Vakantiesalon is meer dan ooit tot een belevenis en dat voor het hele gezin! Eén van de nieuwigheden in 2014 is een elektronische kaart die de bezoekers aan de ingang van het Salon zullen ontvangen. Daarmee kunnen ze dan de gewenste informatie downloaden via de terminals op de verschillende stands. Zo speelt het Vakantiesalon in op de vraag van de bezoekers naar meer digitale mogelijkheden, die men trouwens al in heel de toeristische sector terugvindt. Zoals elk jaar kunnen op ontdekkingen beluste reizigers terecht in vier Paleizen. Paleis 4 is volledig aan Frankrijk gewijd, terwijl Paleis 5 aan Europese bestemmingen en de Middellandse Zee is voorbehouden. In Paleis 6 zijn de Benelux-landen te vinden. Voor verre bestemmingen moet u in Paleis 7 zijn; daar garanderen de Villages van het Vakantiesalon een optimale herkenbaarheid voor de bezoeker en zorgen ze voor de algemene sfeer van het Salon. In 2014 zijn de vaste waarden van het Salon er weer bij, tot groot genoegen van iedereen; Frankrijk, Italië en Spanje zijn immers nog altijd de favoriete bestemmingen van de Belgen. En die liefde is wederzijds. Het Vakantiesalon van Brussel is dan ook de enige beurs waar bijna alle Franse streken vertegenwoordigd zijn! Naast drie themaroutes die een parcours langs de vier Paleizen uitstippelen, zal het herdenkingstoerisme een prominente plaats innemen in het Franse aanbod. Luxemburg en Duitsland zullen ook op de afspraak zijn, met meer uitgebreide stands. Wat verre bestemmingen betreft, zullen Peru en Japan de nieuwkomers zijn op het Salon. Peru is trouwens het gastland voor de editie van 2014. 2014 is ook een keerpunt in de reissector, door de afschaffing van de vergunningsplicht in Vlaanderen. Nu meer dan ooit biedt een reis georganiseerd door een Belgische reisagent of touroperator niets dan voordelen: reizigers hebben de keuze uit een enorm aanbod van reizen op maat en dit tegen de beste prijs. Een reisagent of touroperator blijft dus van cruciaal belang voor een zorgeloze reis. Bezoekers van het Vakantiesalon kunnen met al hun vragen terecht bij de beroepsfederaties (Paleis 5). Praktische informatie: Vakantiesalon Brussel van donderdag 6 februari tot en met maandag 10 februari 2014, open van 10u tot 18u, dit op Brussels Expo, Paleis 4, 5, 6en 7. Bijna 800 deelnemers, waaronder Belgische en buitenlandse toeristische diensten, hotels, luchtvaartmaatschappijen en touroperators. Toegang: kinderen onder de 12 jaar, vergezeld door een volwassene: gratis, volwassenen 8€. www.vakantiesalon.eu - www.brusselstraveltop.eu

    21-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    18-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn in Dolce La Hulpe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor iedereen die door Cupido zijn pijl is geraakt, voor onvoorwaardelijke minnaars, voor stellen die hun leven delen zonder soms de woorden er voor te vinden om uiting te geven aan de vlam die hen bezielt, voor ouders die een voorwendsel zoeken om zich te onttrekken aan hun dagelijkse werkelijkheid en om eindelijk met zijn tweeën samen te zijn voor de duur van een avond gekenmerkt door romantiek, ...voor deze gelegenheid heeft hotel Dolce La Hulpe Brussels magische momenten gecreëerd, momenten om met zijn tweeën te beleven ver van het lawaai en de drukte. Een bucolische onderbreking waarin alleen de ander telt, de tijd van een avond en een nacht. Soms is het genoeg om er een beetje vorm aan te geven, enkel wat roze bubbels – en, het is een feit – het comfort van een hotelkamer om evocatieve herinneringen op te roepen, een diner waarbij de ogen verdrinken in de verliefde ogen van de beminde en de plezier gewoon maar te leven voor het geluk van de emoties. De tijd opschorten, de vlam tot een gloeiend vuur doen branden in een omgeving die uitnodigt tot hereniging en uitwisseling. Gelegen in het hart van het Zoniënwoud, op slechts enkele kilometers van Brussel, is de tijd stopgezet, neemt de natuur het over en nodigt de kalmte u uit tot sereniteit. Een bezoek aan Dolce La Hulpe Brussels past perfect in de gezochte sfeer voor Valentijnsdag. Er worden twee onvergetelijke arrangementen voor het verblijf aangeboden, simpelweg voor het plezier. Valentijnsarrangement inclusief een 5-gangenmenu in het restaurant ‘Brasserie 135’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 5 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. En voor de meest romantische sfeer begeleidt een pianist uw diner op 14, 15 en 22 februari. Vanaf €185 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 14, 15, 16 en 21, 22 en 23 februari 2014. Valentijnsarrangement inclusief een 4-gangenmenu in het restaurant ‘Argan’: ontbijtbuffet, halve fles rosé champagne in de kamer, weldadige Cinq Mondes-massageolie formaat 200ml in de kamer, speciaal Valentijnsmenu van 4 gangen, inbegrepen dranken zijn het aperitief, ½ fles wijn per persoon, water en koffie of thee, toegang tot het overdekte zwembad, sauna, hammam en fitnesszaal, kamerjas en sloffen beschikbaar in de kamer, gratis wifi-verbinding en parking. Vanaf €165 per persoon in een tweepersoonskamer Superieur, aangeboden op 15 en 22 februari 2014. En opdat alles perfect zal zijn biedt de Cinq Mondesspa cadeaucheques en onweerstaanbare geschenkverpakkingen aan: www.dolcelahulpegifts.be

    18-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    12-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaar en bespaar
    Veel voordeel met nieuw ‘Vaar & Bespaar’ programma Holland America Line Holland America Line lanceert het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma waarmee gasten kunnen profiteren van drie speciale aanbiedingen. Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is beschikbaar op geselecteerde afvaarten met vertrek tussen juni en december 2014 en is van toepassing op verschillende bestemmingen. Met het programma moedigt Holland America Line haar gasten aan eerder te boeken om zo de beste hut te krijgen en te profiteren van vele voordelen. De ‘Vaar & Bespaar’ aanbiedingen bestaan uit verlaagde tarieven op bepaalde zomerexcursies bij boekingen vóór 28 februari 2014, een verlaagd tarief voor de derde en vierde gast en flexibele boekingsvoorwaarden voor alle hutcategorieën. Gasten ontvangen de aanbiedingen bij het boeken van geselecteerde afvaarten in 2014 en bij een gecombineerde Alaska land- en zeereis. ‘Het nieuwe ‘Vaar & Bespaar’ programma biedt diverse voordelen waardoor het extra interessant wordt om nu alvast een cruise te boeken voor 2014’, zegt Richard Meadows, executive vice president marketing & sales bij Holland America Line. ‘Cruisen behoort al tot één van de beste manieren om vakantie te vieren en met deze extra aanbiedingen komt een cruise in Europa of Alaska nog dichterbij. Nu is het moment om een cruise voor aankomende zomer te boeken.’ Het ‘Vaar & Bespaar’ programma is van toepassing op de volgende routes: Alaska cruises en Alaska land- en zeereizen, Afrika, Azië, Australië/Nieuw-Zeeland, Canada/New England, het Caribisch gebied, Europa, Hawaï/Tahiti, Mexico, het Panamakanaal en Zuid-Amerika. Juist gezinnen profiteren van de voordelen van het ‘Vaar & Bespaar’ programma met het verlaagde tarief voor de derde en vierde gast naar verschillende cruisebestemmingen. Daarnaast kunnen gasten tegen verlaagde tarieven genieten van vele interessante excursies indien geboekt vóór 28 februari 2014. www.hollandamerica.com

    12-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    11-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Choose Chicago
    CHOOSE CHICAGO LANCEERT NEDERLANDSTALIGE WEBSITE Choose Chicago heeft afgelopen week haar Nederlandse website gelanceerd om de Nederlandse en Belgische consument zo goed mogelijk van dienst te zijn. Deze interactieve website neemt de bezoeker mee op een reis door de stad van de oneindige onderscheidingen. Maak kennis met de wereldberoemde theater scène, de culinaire hoogstandjes en de veelzijdige uitgaansmogelijkheden die deze Amerikaanse stad te bieden heeft. Nog niet genoeg gezien? Ga dan op pad met een local, maak gebruik van de diverse online gadgets of download de mobiele Chicago app. Nuttige hippe website: Modern, hip en vooruitstrevend, dat is de sfeer die zowel de stad Chicago als de website uitstralen. Gastvrijheid en vriendelijkheid staan hoog in het vaandel en ook dat wordt duidelijk bij een bezoek aan de website. Naast diverse interactieve en handige gadgets geeft choosechicago.com/nl informatie over restaurants, musea, theaters en allerlei andere must visits tijdens een bezoek aan Chicago. Op zoek naar een hotel of kaartjes voor een voorstelling of evenement? Geen probleem! Want ook hiermee helpt de website de bezoeker op weg. Altijd op de hoogte blijven van de laatste Chicago nieuwtjes? Dankzij de nieuwsbrieven zal niets de bezoeker nog ontgaan. Wacht niet langer en maak kennis met deze unieke Amerikaanse stad. Chicago is niet alleen online actief op de Nederlandse markt, de derde grootste stad van Amerika staat volgende week ook op de Vakantiebeurs in het Nederlandse Utrecht, een unieke gelegenheid om kennis te maken met deze bruisende Amerikaanse stad. Chicago is van 14 t/m 19 januari te vinden in het Brand USA Paviljoen in hal 3 stand B039 van de Vakantiebeurs Utrecht.

    11-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    09-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.City File Luxembourg

    Luxemburg, small but beautiful !

    De stad Luxemburg is de hoofdplaats van het Groot Hertogdom Luxemburg dat met 2500km² en een half miljoen inwoners een centrale ligging in het West Europese vasteland opeist. In de stad tal van Europese en internationale vestigingen en bedrijven met o.m. het Europese hof van Justitie. Sinds 1994 maakt de stad deel uit van het Werelderfgoed van de Unesco en biedt met een gezonde mix van moderne architectuur en historische, versterkte vestigingen een levendig karakter. De kleinschaligheid van het Groot Hertogdom maar tevens de veelheid van internationale bedrijven zorgen ervoor dat dagelijks meer dan 100.000 buitenlandse in het Groot Hertogdom aan de slag gaan. Dankzij de centrale ligging binnen Europa kon Luxemburg zich ontwikkelen tot een intense economische en financiële aantrekkingspool met grote groei van het aantal bedrijven. In Luxemburg werd in 1952 de allereerste vergadering van de EGKS, Europese gemeenschap voor Kolen en Staal, de basisstructuur van de huidige EU, georganiseerd. Luxemburg heeft in gans deze evolutie steeds een menselijke dimensie weten te behouden en ontplooide tegelijkertijd met de economische groei zowel het culturele, culinaire als het meetingfacet en dit onder de slagzin ‘small but beautiful’. Multicultureel en multilingual heeft Luxemburg drie officiële landstalen Luxemburgs, Frans en Duits, terwijl ook het Engels bijzonder sterk is ingeburgerd.

    Om de aantrekkingskracht voor buitenlandse bedrijven op peil te houden biedt Luxemburg een eerste klas infrastructuur, niet alleen qua bereikbaarheid maar evenzeer op het vlak van hotels, vergaderlocaties en telecommunicatie. De uitzonderlijke diversiteit uit zich ook op cultureel en architecturaal vlak naast tal van prestigieuze musea, historische kastelen, tentoonstellingsruimten en kunstgalerijen. Het LCB, Luxemburg convention bureau, en het LCTO, toeristische diensten van de stad Luxemburg nemen een centrale plaats in het MICE aanbod in als tussenpersoon en bemiddelaar bij de organisatie van meetings en vergaderingen.

    De stad pronkt met meerdere ‘uitzonderlijke’ vergaderlocaties. De Cercle Cité is een historische building op de Place d’Armes uitgerust met state-of-the-art technische apparatuur, ze biedt twee auditoria 142 en 48 plaatsen, drie vergaderzalen met plasmascherm, interactief internet, projector en de receptiezalen Grande Salle en la Salle des Dames. Het Conference centre van Kirchberg ligt midden een bruisende en levendige economische wijk die nog steeds een expansief karakter voor bedrijven en hotels aanbiedt. Naast een grote zaal van ruim 800 m² zijn er meerdere break out-rooms tussen de 200 en 500 m² zodat hier diverse events kunnen worden georganiseerd. Met een oppervlakte van 2600 m² biedt ook de foyer plaats voor een receptie tot 2000 personen. Tegenover het Conferentiecentrum ligt het complex Hemicycle, de voormalige zaal van het Europees parlement, waar in het auditorium 646 zitplaatsen voorhanden zijn. De bar van Hemicycle biedt plaats aan 400 gasten voor een banket en 700 tot 800 gasten voor cocktail en recepties. De Neumünster abdij uit 1606 is een bijzonder waardevol element temidden het MICE gebeuren in Luxemburg. Deze voormalige Benedictijnenabdij werd onder Duits bewind omgevormd tot een Pruisisch militair bolwerk, later getransformeerd tot gevangenis en thans een spectaculaire vergaderlocatie behoort tot het Unesco-werelderfgoed. Het auditorium biedt plaats aan 300 personen voor meetings, concerten en vergaderingen, de kleinere zalen zijn goed voor boardmeetings van 20 tot 180 personen terwijl ook de open binnenruimte met 12.000 m² eindeloze mogelijkheden biedt.

    De hotelsector heeft de voorbije jaren zwaar geïnvesteerd in nieuwbouw met aangepaste vergaderinfrastructuur maar ook in renovatie van bestaande locaties. Het Sofitel Luxemburg Europe is het enige 5-sterrenhotek op het plateau van Kirchberg. Rond het centrale atrium werd een 100-tal kamers, restaurant Oro e Argento, Italiaans getint en vergaderzalen uitgebouwd. Qua meetinginfrastructuur zijn er 7 zalen tussen 48 en 450 m² die plaats bieden aan 40 tot 400 personen, afhankelijk van de gekozen zaal en de opstelling. Hotel Le Royal in het hartje van de stad biedt een leuke infrastructuur, comfort en ontspanning. Naast een business center zijn er boardrooms voor 6 tot 8 personen maar ook 8 vergaderzalen, 30 tot 280 m² die 15 personen opvangen in de kleinste zaal tot 250 in theater in de grote zaal en 400 voor recepties. Hotel Place d’Armes, lid Relais et Châteaux, is een elegante en sfeervolle locatie in het centrum met sterk gepersonaliseerde service, gastronomisch restaurant en intieme, charmante vergaderruimte die een perfect onthaal bieden voor boardmeetings en executive meetings.

    Accommodatie: Luxemburg biedt ruim 4000 hoog kwalitatieve hotelkamers, aantal dat nog elk jaar groeit, met bovenop tal van kleinere prettige hotels. Wining en dining zijn twee belangrijke facetten met aandacht voor de lokale gastronomie zoals de judd mat gaardebounen, riesling paschtéit en bounschlupp. In de stad worden maar liefst 11 restaurants met een Michelinster weergevonden. Vanzelfsprekend komt ook de Luxemburgse wijn het aanbod verruimen.

    Airport: De luchthaven van Findel, ligt slechts enkele kilometers van het stadscentrum van Luxemburg en is de thuisbasis van Luxair. Deze eerder kleinschalige luchthaven telt ruim 700 vluchten per week en verwelkomt 16 luchtvaartmaatschappijen. De bereikbaarheid via het netwerk van autostrades is meer dan behoorlijk, terwijl ook de spoorwegverbindingen met België, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland vrij ruim werden uitgebouwd. Mobiliteit in de stad is een absolute prioriteit, bezoekers kunnen gebruik maken van maar liefst 25 buslijnen die alle uithoeken aandoen.

    Key venues: Het nieuwe Conference Center Kirchberg vormt samen met de Cercle Cité een uitgesproken blikvanger qua vergadermogelijkheden. De rijkdom aan locaties met historische background zoals de Neumüntserbadij, de Philharmonie en Bourglinster Castle mag evenmin terzijde worden geschoven. Ook de inspanningen van de hotelsector met o.m. hotel Place d’Armes, hotel Royal en Sofitel Luxemburg Europe, maar ook vele andere vormen een belangrijke troef.

    Worth a visit: In de nabijheid van de Neumünsterabdij zijn er de historische kazematten, een labyrint van tunnels liefst 23 km lang waarvan de eersten in 1644 werden uitgegraven. Veldheer Vauban liet een deel vernieuwen en voerde aanpassingen door. Een unieke zaal van 140m² biedt plaats aan een honderdtal personen. Het Bourglinster castle uit 1098 biedt banket en conferentieruimte tot 200 personen en zorgt eveneens voor 2 gastronomische restaurants. Met meer dan 800 pijlers aan de buitenzijde zorgt de Philharmonie voor een unieke architectuur. Het groot auditorium biedt plaats aan 1472 personen, de zaal voor kamermuziek aan 313. Mogen al evenmin op het lijstje ontbreken, het MUDAM, museum voor moderne kunst, de Villa Vauban, het historisch museum, het Grand Théâtre en Den Atelier, een uniek museum van rock en popmuziek.

    Staying on: Het Groothertogdom Luxemburg heeft slecht de oppervlakte van een Belgische provincie zodat ook de bereikbaarheid van andere merkwaardige vergaderlocaties erg groot is. Mondorf les Bains is gekend voor zijn thermale bronnen en wellnessfaciliteiten. Het Mondorf Park hotel biedt 134 kamers en 11 gesofisticeerde vergaderzalen, theater 20 tot 350 personen, banket 10 tot 160 personen. Het Wasserhaus en de Orangeriebuilding bevinden zich in een spetterend park. Met een golfbaan van 18 holes zorgt het Mercure Kikuokahotel ook voor de nodige ontspanning. Naast 76 kamers waarvan 14 duplexen en 2 suites zijn er 6 vergaderzalen tot 300m² zodat hier naargelang de gekozen opstelling 30 tot 300 personen terechtkunnen. Hotel Saint Nicolas op de oevers van de Moezel ligt midden de wijngaarden, een perfecte symbiose van charme en elegantie trekken samen met het gastronomisch restaurant, de yachting cocktail bar en spa en wellnesscenter de aandacht naar zich toe. Vier vergaderzalen en boardrooms bieden een onderkomen aan 6 tot 100 personen. Het Bel Air hotel in Echternach maakt deel uit van Château en Hotel Collection, een gastronomische keuken, spa en wellness vormen samen met de 13 zalen een leuk oponthoud. Ideaal voor vergaderingen van 40 tot 150 personen. Het Trifolion in Echternach op de grondvesten van een oud klooster steunt op drie pijlers: cultuur, toerisme en conventies. Naast een flexibel auditorium biedt de concerthall plaats aan 700 personen, de galerij aan 300, ook de foyer kan als receptie- of event locatie worden gebruikt. In een uniek decor vinden we het Eden au Lac in Echternach met 3 zalen die plaats bieden aan 20 tot 80 deelnemers.

    09-01-2014 om 21:30 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin FIA formule
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Michelin’s nieuwe band voor de FIA Formula E:elektronische chips, prestaties en duurzame mobiliteit Terwijl de organisatie van het FIA Formula E kampioenschap op de Consumer Electronics Show 2014 (CES) in Las Vegas haar elektrische eenzitter-raceauto aan het publiek presenteerde, onthulde Michelin dat zij een communicerende wedstrijdband ontwikkelen. De band is bestemd voor de Spark-Renault SRT_01E Formula E eenzitter waarmee alle deelnemers in de eerste editie van dit kampioenschap zullen uitkomen. De nieuwe Michelin band is uitgerust met een RFID systeem (Radio Frequency Identification Device). Deze technologie kan nieuwe wegen openen voor het beheer van de banden en kan belangrijke ontwikkelingen voor het wedstrijdreglement van verschillende disciplines bevorderen. Als officieel partner en leverancier van de FIA Formula E, werkt Michelin aan een innovatieve band voor dit eerste kampioenschap van elektrische eenzitters dat in september 2014 onder bescherming van de FIA van start zal gaan. Alle teams zullen in de eerste twee seizoenen van de Formula E gebruik maken van deze banden. Eén van de innovaties die Michelin biedt, is de integratie van een elektronische RFID chip in de band, hetgeen een belangrijke primeur is voor een internationaal kampioenschap met eenzitters. Dankzij deze chip kunnen de banden die geleverd worden aan de deelnemers individueel radiografisch worden geïdentificeerd. “We integreren een RFID in de zijwand van de band waardoor onze producten volledig traceerbaar zijn vanaf de productie tot aan de retourzending naar de fabriek na gebruik in een race. Tot nu toe werden de gegevens verzameld met behulp van een eenvoudige optisch leesbare barcode. Met de chip ontwikkelen we een echte communicerende band,” aldus Serge GRISIN, Directeur Autosport bij Michelin. Michelin paste, als pionier, deze technologie al toe bij de productie van personen- en bedrijfswagenbanden en gaf medio 2013 de bijbehorende patenten vrij zodat men wereldwijd tot één standaard kan komen om verdere implementatie van RFID chips bij de productie van banden te vergemakkelijken. Het gebruik van deze technologie in de wedstrijdsport maakt talloze nieuwe ontwikkelingen mogelijk voor de MICHELIN Autosport technici die constant op zoek zijn naar innovatieve oplossingen. “Dit soort chips biedt allerlei nieuwe gebruiksmogelijkheden. Identificatie is de eerste. Dat opent de weg naar andere toepassingen waarmee de geheugencapaciteit van de chips maximaal wordt benut. Een voorbeeld is het opslaan van gegevens over het rijden en de gebruiksomstandigheden van de band die worden verkregen met behulp van temperatuur en druksensoren. Zo kan het hele leven van de band worden geregistreerd en toegankelijk worden gemaakt,” vervolgt Serge GRISIN. De integratie van RFID chips in competitiebanden maakt de invoering van nieuwe wedstrijdregels - over het aantal banden dat in een kampioenschap mag worden gebruikt -makkelijker en beter beheersbaar. Dat moet leiden tot kostenbesparing en een langere levensduur van de banden. Deze innovatie, die is goedgekeurd voor de FIA Formula E, komt bovenop de innovaties die Michelin al aankondigde tijdens de IAA in Frankfurt op 10 september 2013. Het gaat dus om een band met unieke fundamentele eigenschappen. Om de energetische prestaties te optimaliseren en het overzetten van technologieën voor competitiebanden naar wegbanden te bevorderen, hebben de voor de FIA Formula E ontwikkelde banden een hieldiameter van 18 inch. Het is voor het eerst dat een internationaal kampioenschap met eenzitters wordt gereden op 18 inch banden. Eveneens om de toepassing van competitietechnologieën naar seriebanden te bevorderen, is deze band uitzonderlijk veelzijdig: met één profiel kunnen de concurrenten ongeacht de omstandigheden, zowel op droog als op nat wegdek, veiligheid en prestaties met elkaar combineren. Speciale aandacht is besteed aan de levensduur aangezien de coureurs per auto en per raceweekeinde slechts één set banden krijgen voor de testen, de kwalificaties en de race. In lijn met de MICHELIN Total Performance strategie, worden deze veelzijdigheid en lange levensduur gerealiseerd zonder concessies te doen aan de rondetijden. De ontwikkeling van de band loopt parallel aan de ontwikkeling van de wagen. “We hebben de eerste stap in het ontwikkelingproces voltooid en de resultaten zijn zeer veelbelovend. De vooruitgang verloopt conform onze planning en we vertrouwen erop dat deze nieuwe raceband een buitengewone veelzijdigheid weet te combineren met hoge prestaties. Dat was de uitdaging die we voor onszelf hadden geformuleerd,” besluit Serge GRISIN. Het partnership voor de FIA Formula E sluit perfect aan bij Michelin’s Performance & Responsibility strategie die sturing geeft aan alle activiteiten van de Groep. Michelin positioneert zich al enkele decennia lang als koploper op het gebied van duurzame mobiliteit en ontwikkelt daartoe energiezuinige banden alsmede spraakmakende activiteiten. Zo organiseert de Groep sinds 1998 de CHALLENGE BIBENUM, het eerste wereldwijde evenement dat ooit werd gehouden rondom nieuwe mobiliteitstechnologieën. De volgende editie vindt in 2014 in China plaats. Aangezien de meeste automobielconstructeurs in de wereld evenals de nationale autoriteiten van vele landen momenteel steeds meer inzetten op de promotie van duurzame mobiliteit, is het voor Michelin heel vanzelfsprekend om elk initiatief in die richting concreet te ondersteunen. De ontwikkelingstesten van de band voor de FIA Formula E lopen door tot de eerste race die op 13 september 2014 in Peking van start zal gaan.

    09-01-2014 om 17:52 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruisen in de Caraïben
    Ongetwijfeld is het bewonderen van een imponerende sterrenhemel in de donkere nacht van de Caraïben, het hoogtepunt van een cruise met Star Clippers. Op het dek van een van die fantastische zeilschepen van Star Clippers spreken de sterren nog meer tot de verbeelding. Wist je dat de sterrennacht in de Caraïben er anders uitziet dan in België? Het eiland St-Maarten, startplaats van een van die fantastische cruises van Star Clippers, ligt niet zo ver boven de evenaar en daardoor zie je er andere sterren. Zeker als je met de Star Clipper de Caraïbische Zee opvaart en ver verwijderd van elk licht of van pollutie die de zichtbaarheid vermindert, kunt kijken naar de miljoenen flikkerende lichtjes in de nacht. Zij die vertrouwd zijn met sterrenkijken weten dat je er fantastische sterrenconstellaties kunt zien zoals Canis Minor, Aquarius, Eridanus en andere sterrenverzamelingen met mythologische namen. Om die unieke sterrennachten te beleven en intussen het mooiste natuurschoon van de Caraïben mee te pikken ga je op cruisereis met Star Clippers, een droomvakantie aan boord van een echt zeilschip. St-Maarten is een interessante plaats om een reis te starten want de Nederlandse Antillen zijn makkelijk bereikbaar. Footprints biedt een 8 daagse reis Leeward Eilanden aan vertrek 15/03/2014, volpension aan boord van de Star Clipper vanaf 2.997€ inclusief vluchten Brussel-St Maarten, transfers, 1 overnachting in St Maarten, cruise in volpension in buitenkajuit. www.footprints.be Daar ga je aan boord van de Star Clipper waarop maximaal 170 passagiers extra verwend worden met een service als was het op een privéjacht. De Star Clipper vaart tijdens de winter twee routes, telkens voor een cruise van zeven nachten. Reis één voert langs de Schatteneilenaden, naar Anguila, Virgin Gorda, Tortola, Basseterre, St-Barths en andere tropische parels van het Caribische gebied. Reis twee gaat, ook vanuit St-Maarten, naar de Benedenwindse Eilanden met haltes in Nevis, Dominica, Guadaloupe, Antigua. Elk van de eilanden op beide cruiseroutes is een wereldje op zich waar zowat elk type reiziger aan zijn trekken komt dankzij de unieke fauna en flora, culturele bezienswaardigheden, de gastronomie, de shoppingmogelijkheden, plus duizenden en één dingen die je alleen in de Caraïben ontdekt. De meest fascinerende en exotische ervaring van beide reizen is het beleven van een tropische sterrennacht aan boord van de Star Clipper. Het is dan doodstil en je hoort alleen het ruisen van de zeilen in de wind en het schip dat gracieus over het water glijdt. Vanuit een ligstoel op het dek kijk je gefascineerd naar de duizenden lichtjes aan de hemel in de donkere nacht. Cruisen met Star Clippers vanuit St-Maarten, dat is een week lang balanceren tussen droom en werkelijkheid, een onvergetelijke ervaring ‘under the stars’. www.starclippers.com

    09-01-2014 om 17:46 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center Parcs 2014
    Center Parcs presenteert brochure voor 2014 Ervaring van parkgast voert de boventoon in unieke co-creatie van Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties Center Parcs lanceert haar nieuwe brochure voor 2014. Na een succesvolle eerste samenwerking vorig jaar, gaat Center Parcs dit jaar nog een stap verder. In de 2014-editie staat het verhaal van de parkgasten meer dan ooit centraal. De gasten dragen dit jaar namelijk niet alleen bij met verhalen over hun eigen Center Parcs ervaring, ook hun foto’s zijn terug te zien. Uiteraard komen in de brochure alle nieuwe initiatieven uitgebreid aan bod. Social weekend : Center Parcs heeft een oproep op Facebook geplaatst: wie wil een weekend Center Parcs beleven, vol activiteiten die je zelf niet zo snel zou doen? Meer dan 800 gezinnen, stellen en vriendengroepen hebben zich aangemeld waar uiteindelijk 20 gezelschappen met verschillende samenstellingen uit zijn geselecteerd. Ieder gezelschap bezocht een van de 20 parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Na het belevingsweekend kwamen de gasten bijeen met de brochureredactie om hun ervaringen te delen. Het resultaat: een brochure boordevol persoonlijke ervaringen en interessante tips die duidelijk aantonen wat het verschil maakt tussen een gewone vakantie en een Center Parcs vakantie. Verrijkt met ‘eigen’ foto’s : Dit jaar gaat de samenwerking nog een flinke stap verder dan vorig jaar. De geselecteerde gezelschappen werden het hele weekend op de voet gevolgd door een professionele fotograaf. De beelden die hieruit voortkwamen, dragen bij aan nóg echtere verhalen in de brochure. Daarnaast is de coverfoto genomen door Elvire Delanote, de Vlaamse winnares van de coverwedstrijd waarbij amateur-, beginnende fotografen en fotografen in opleiding werden gevraagd om het ‘let’s get closer-gevoel’ vast te leggen. Met meer dan 3500 inzendingen kan van een groot succes worden gesproken. NIEUW bij Center Parcs Le Bois aux Daims, letterlijk ‘het hertenbos’: In de Loirestreek, vlak bij eeuwenoude kastelen en abdijen en het futuristische pretpark Futuroscope, wordt in 2015 een NIEUW park in Frankrijk geopend. Exclusief overnachten: Center Parcs biedt verschillende originele overnachtingsmogelijkheden. NIEUW: Na het succes van de woonboten in De Kempervennen en Bispinger Heide (D), nu ook een verblijf op een woonboot in de jachthaven van De Marina – beschikbaar vanaf voorjaar 2014! Nieuwe activiteiten: de waterskibaan in De Vossemeren (B), de avondvullende liveshow Straordinario in de Market Dome en spannende activiteiten voor de kleinsten onder de gasten. Nieuwe restaurantconcepten: Center Parcs heeft onlangs vijf originele restaurants geopend die zorgen voor bijzondere en niet alledaagse ervaringen – in De Vossemeren (B) en Erperheide (B). Pack&Go: Dit jaar heeft Center Parcs een innovatief concept ontwikkeld voor vakantiegangers met specifieke wensen die hun verblijf extra bijzonder willen maken: de Pack&Go Vakanties, bestaande uit zeven complete pakketten tegen een vaste aantrekkelijke prijs voor elke denkbare vakantie. NIEUW: Sinds 27 december werd de Pack&Go Familiereünie hieraan toegevoegd. “Zo’n uniek moment. Dat maakt ’t verschil.” Om de brochure kracht bij te zetten, werd er eveneens een nieuwe 360° campagne gelanceerd. “Onze gasten beleven tijdens hun vakantie tal van unieke momenten die te danken zijn aan een beleving die alleen bij Center Parcs te ervaren is. Snorkelen tussen de piranha’s, wakker worden in de jungle, surfen op de golven… Lag de nadruk voorheen op de 29 verschillen, in deze nieuwe campagne staat het unieke gevoel centraal dat onze gasten dankzij deze verschillen ervaren”, verklaart Paul Geraeds, Marketing Directeur Center Parcs Europe. Middels een oproep via social media wordt de gasten gevraagd hun unieke Center Parcs moment te delen met een verhaal en een foto. Zo wordt de interactie met de gast ook na het verblijf voortgezet.

    09-01-2014 om 17:44 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    08-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostkantons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Kerst- en Nieuwjaarsbalans: het aantal bezoekers blijft op een hoog niveau Ook zonder sneeuw en wintersport blijven de Oostkantons een populair oord voor ontspanning en vakantie tijdens de kerstvakantie. Uit een enquête van het Toeristisch Agentschap Oost-België bleek dat het aantal bezoekers, net als vorig jaar, op een hoog niveau lag. De hotelsector is tevreden over het aantal reservaties en spreekt over een bijna identieke omzet in vergelijking met vorig jaar. De vakantiewoningen boekten het grootste succes, uitbaters van gastenkamers en vakantiedorpen spraken over een goede tot zeer goede bezetting. Bij de herbergen is het enthousiasme wat getemperd, de cijfers waren lager dan vorig jaar. Veel Vlamingen, steeds meer Walen. Net als de vorige jaren komt het grootste gedeelte van de vakantiegangers uit Nederlandstalig gebied, de Vlamingen spannen de kroon. Er was een opvallende stijging in het aantal Franstalige bezoekers. Dit jaar kwamen er ook veel gasten uit het Brusselse naar de Oostkantons. En zoals altijd komen de Duitsers ook graag ontspannen in de Oostkantons. Bij de vakantiewoningen is 90 % van de klanten Vlaamstalig. Koppels overnachten het liefst in hotels of gastenkamers. Families en vrienden gaan het liefst naar vakantiewoningen of vakantiedorpen. De verblijfsduur is afhankelijk van het soort verblijf. In hotels en gastenkamers is dat gemiddeld twee nachten, terwijl in de vakantiewoningen en vakantiedorpen minstens een volledige week gereserveerd wordt. Indooractiviteiten ontzettend populair. De toeristische infopunten van hun kant melden ook hoge bezoekersaantal, dat in vergelijking met vorig jaar, ongeveer identiek was. Het „Haus für Tourismus“ in Malmedy registreerde een “boom” van meer dan 1000 bezoekers op één dag. Ook hier zijn het logischerwijze Nederlandstalige klanten die het overwicht vormen. Wandelen blijft dé populairste vrijetijdsbesteding. De sneeuw en de wintersportmogelijkheden bleven tijdens de feestdagen uit, maar de indooractiviteiten waren ontzettend populair. Musea en andere indooractiviteiten spraken van hoge bezoekersaantallen, meestal families, die ongeveer identiek waren aan vorig jaar, Vlamingen en Nederlanders zijn ook hier in de meerderheid. Uit de balans van de kerstvakantie blijkt dan ook dat de Oostkantons, een populair vakantie- en ontspanningsoord blijven tijdens de kerstvakantie en zeker met Nieuwjaar. In het algemeen waren de bezoekersaantallen goed tot zeer goed en bleven ze in vergelijking met vorig jaren ongeveer identiek. Het uitblijven van de sneeuw heeft volgens de horecasector weinig invloed gehad op het aantal bezoekers. Alleen het dagtoerisme en de wintersportcentra werden hierdoor getroffen. Volgens enkele bronnen heeft milde temperatuur wel het aantal “last minute” reservaties laten dalen. In het algemeen is sneeuw, volgens de enquête, een reden voor reservatie in het begin van het jaar, in de maanden januari en februari. Toeristisch Agentschap Oost-België - Hauptstr. 54, B-4780 St. Vith – tel 080/227664 info@eastbelgium.com - www.eastbelgium.com

    08-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    07-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middelllandse zee op maat van iedereen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er steekt meer variatie in een cruisereis dan veel mensen denken. Cruisen is meer dan varen van de ene haven naar de andere. Tijdens een reis met Costa Cruises is elke reisdag anders en val je van ene boeiende verrassing in de andere. Costa Cruises biedt een waaier aan cruisereizen in alle hoeken van de wereld. Die reizen zijn aantrekkelijk voor iedereen, gewoon omdat ze zoveel afwisseling bieden, met hun programma inspelen op de interesses van diverse type reizigers. De zevendaagse reis met vertrek en aankomst in Marseille - vanuit België snel en makkelijk bereikbaar - is typerend voor het gevarieerde aanbod van Costa Cruises. De Costa Pacifica gaat in verschillende havens voor anker. Dat opent voor elke passagier een waaier aan mogelijkheden. De cultuurliefhebber zal maar al te blij zijn wanneer de Costa Pacifica voor anker gaat in Barcelona. De Catalaanse hoofdstad staat hoog in de top 10 van citytrip bestemmingen. Het aanbod van cultuurhistorische bezienswaardigheden is overweldigend, o.m. de kunst en architectuur van Gaudi, Miro en Muntaner, musea zoals dat van Picasso en de kunstgalerijen. Er kan nog meer cultuur gesprokkeld worden in Civitavecchia want de cultuurstad Rome ligt dichtbij en je beschikt over een ganse dag om de hoofdstad mét het Vaticaan te verkennen. Zij die houden van shoppen voelen zich tijdens deze Middellandse Zee cruise de koning te rijk. Er is Barcelona met de fascinerende Ramblas en de straatjes van de Barrio Gotico; in Rome kun je flaneren langs de mooiste winkels van de bekendste modehuizen, langs parfumeriewinkels die je alleen in La Bella Italia vindt. In Palma de Mallorca koop je steevast de leukste souvenirs voor familie en vrienden thuis. Ook liefhebbers van streekgerechten en gastronomie reizen mee met de Costa Pacifica. In La Spezia proef je de beste regionale gerechten in Ristorante Trenta Denari, in Rome kun je moeilijk voorbij aan de pizza van Forno Campode’Fiori en in Barcelona vind je een hele resem goede restaurants met typisch Catalaanse streekgerechten. Kinderen reizen graag mee met een cruise op de Middellandse Zee, niet alleen omdat het leven aan boord van een cruiseschip tot de verbeelding spreekt maar ook omdat zij op de diverse aanlegplaatsen onvergetelijke momenten beleven. In Palma de Mallorca wachten hen de mooiste zandstranden, in Rome de blijvende getuigen van de Romeinse beschaving, in Savona klimmen ze op de stadsmuren en middeleeuwse torens, in Barcelona zitten ze op de zetellift boven de haven en het Museu de la Xocolata willen ze alleszins bezoeken. Kortom, deze cruise biedt voor elk wat wils. Voeg daarbij het leven aan boord waar passagiers genieten van comfort en service, van een luilekker leventje, varend op de azuurblauwe Méditeranée. Variatie is de belangrijkste troef van de cruises van Costa, niet alleen tijdens deze zevendaagsereis met afvaart in Marseille maar tijdens tal van andere cruises in de Caraïben, de Oostzee, Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika en het Verre Oosten, kortom op zowat alle zeeën en oceanen van onze planeet. Niet alleen wat de bestemming betreft biedt Costa Cruises afwisseling, ook het reisprogramma springt van de hak op de tak. ’s Morgens een Griekse tempel bezoeken, in de namiddag zonnen op het strand en ’s avonds nagenieten op een terrasje bij de haven, dat is eerder regel dan uitzondering bij Costa Cruises. www.costacruises.be

    07-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middellandse zee op maat van iedereen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er steekt meer variatie in een cruisereis dan veel mensen denken. Cruisen is meer dan varen van de ene haven naar de andere. Tijdens een reis met Costa Cruises is elke reisdag anders en val je van ene boeiende verrassing in de andere. Costa Cruises biedt een waaier aan cruisereizen in alle hoeken van de wereld. Die reizen zijn aantrekkelijk voor iedereen, gewoon omdat ze zoveel afwisseling bieden, met hun programma inspelen op de interesses van diverse type reizigers. De zevendaagse reis met vertrek en aankomst in Marseille - vanuit België snel en makkelijk bereikbaar - is typerend voor het gevarieerde aanbod van Costa Cruises. De Costa Pacifica gaat in verschillende havens voor anker. Dat opent voor elke passagier een waaier aan mogelijkheden. De cultuurliefhebber zal maar al te blij zijn wanneer de Costa Pacifica voor anker gaat in Barcelona. De Catalaanse hoofdstad staat hoog in de top 10 van citytrip bestemmingen. Het aanbod van cultuurhistorische bezienswaardigheden is overweldigend, o.m. de kunst en architectuur van Gaudi, Miro en Muntaner, musea zoals dat van Picasso en de kunstgalerijen. Er kan nog meer cultuur gesprokkeld worden in Civitavecchia want de cultuurstad Rome ligt dichtbij en je beschikt over een ganse dag om de hoofdstad mét het Vaticaan te verkennen. Zij die houden van shoppen voelen zich tijdens deze Middellandse Zee cruise de koning te rijk. Er is Barcelona met de fascinerende Ramblas en de straatjes van de Barrio Gotico; in Rome kun je flaneren langs de mooiste winkels van de bekendste modehuizen, langs parfumeriewinkels die je alleen in La Bella Italia vindt. In Palma de Mallorca koop je steevast de leukste souvenirs voor familie en vrienden thuis. Ook liefhebbers van streekgerechten en gastronomie reizen mee met de Costa Pacifica. In La Spezia proef je de beste regionale gerechten in Ristorante Trenta Denari, in Rome kun je moeilijk voorbij aan de pizza van Forno Campode’Fiori en in Barcelona vind je een hele resem goede restaurants met typisch Catalaanse streekgerechten. Kinderen reizen graag mee met een cruise op de Middellandse Zee, niet alleen omdat het leven aan boord van een cruiseschip tot de verbeelding spreekt maar ook omdat zij op de diverse aanlegplaatsen onvergetelijke momenten beleven. In Palma de Mallorca wachten hen de mooiste zandstranden, in Rome de blijvende getuigen van de Romeinse beschaving, in Savona klimmen ze op de stadsmuren en middeleeuwse torens, in Barcelona zitten ze op de zetellift boven de haven en het Museu de la Xocolata willen ze alleszins bezoeken. Kortom, deze cruise biedt voor elk wat wils. Voeg daarbij het leven aan boord waar passagiers genieten van comfort en service, van een luilekker leventje, varend op de azuurblauwe Méditeranée. Variatie is de belangrijkste troef van de cruises van Costa, niet alleen tijdens deze zevendaagsereis met afvaart in Marseille maar tijdens tal van andere cruises in de Caraïben, de Oostzee, Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika en het Verre Oosten, kortom op zowat alle zeeën en oceanen van onze planeet. Niet alleen wat de bestemming betreft biedt Costa Cruises afwisseling, ook het reisprogramma springt van de hak op de tak. ’s Morgens een Griekse tempel bezoeken, in de namiddag zonnen op het strand en ’s avonds nagenieten op een terrasje bij de haven, dat is eerder regel dan uitzondering bij Costa Cruises. www.costacruises.be

    07-01-2014 om 00:00 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)
    03-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROSTAR VERVOOERT RECORD AANTAL REIZIGERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eurostar heeft 10 miljoen reizigers vervoerd in 2013, een record - 140 miljoen reizigers hebben met Eurostar gereisd sinds het begin van de treindiensten in 1994 Eurostar, de internationale hogesnelheidsoperator die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, heeft in deze eindejaarsperiode twee belangrijke mijlpalen bereikt in het aantal reizigers die met het bedrijf gereisd hebben. In 2013 reisden voor het eerst in een en hetzelfde jaar 10 miljoen reizigers met Eurostar, een jaar dat eindigt met de start van het 20-jarig bestaan van het bedrijf. Het totale aantal reizigers die sinds het begin van de treindiensten met Eurostar hebben gereisd, wordt op deze manier verhoogd tot een indrukwekkende 140 miljoen. De eerste commerciële Eurostar-treindiensten tussen Brussel, Parijs en Londen begonnen op 14 november 1994 en tegen het einde van dat jaar hadden al meer dan 150.000 reizigers tussen de drie hoofdsteden gereisd. Sindsdien zijn de reizigersaantallen jaar op jaar gestegen dankzij het stijgend aantal mensen die een Eurostar-reis door de Kanaaltunnel willen ervaren. De recordcijfers in het aantal reizigers werden vandaag (30 december 2013) bereikt. De recente tekenen dat de economie in het Verenigd Koninkrijk aan haar herstel is begonnen in combinatie met een drukke zomer voor het vrijetijdsverkeer op alle routes hebben ertoe bijgedragen dat Eurostar 10 miljoen reizigers heeft kunnen vervoeren in een en hetzelfde jaar. Niet enkel reizigers uit Europa genieten van een reis met Eurostar, ook meer en meer internationale reizigers uit landen zoals de VS, Australië, China en Brazilië reizen met de hogesnelheidsoperator. De reizigersaantallen in 2013 kregen ook een boost dankzij de start van nieuwe routes en bestemmingen. Naast een nieuwe skidienst in de winter naar de Zwitserse Alpen, werd er deze zomer een treindienst van Londen naar de Provence in het zuiden van Frankrijk met succes getest waardoor deze route definitief zal worden gelanceerd vanaf 2015. Een resem evenementen die plaatsvonden in Londen, Parijs, Brussel en Amsterdam in 2013 hebben bijgedragen tot Eurostars succesjaar. Eurostars top 10 van meest memorabele momenten in 2013: De geboorte van de ‘Royal Baby’, Prince George Alexander Louis of Cambridge – 22 juli; Tropische zomertemperaturen in het VK – de 9de warmste zomer sinds 1910; Chris Froome wint de Tour de France in Parijs – 21 juli; De Champions League finale in Wembley tussen Bayern Munich en Borussia Dortmund - 25 mei; De toptentoonstelling rond David Bowie in het Victoria & Albert Museum – 23 maart 2013 tot 28 juli; Andy Murray wordt de eerste Brit die Wimbledon wint sinds 1997 – 7 juli; De 50ste verjaardagconcerten van de Rolling Stones in Hyde Park – 6 juli en 13 juli; David Beckhams laatste professionele match voor PSG in Parc des Princes in Parijs - 18 mei; Het concert van Artic Monkeys in Brussel – 9 november en het befaamde Rijksmuseum in Amsterdam opent opnieuw de deuren na een renovatie van 10 jaar – 13 april. Daarnaast geniet Eurostar van een blijvende populariteit onder de VIPs en celebrities. Eurostars top 10 van celebrities en VIPs in 2013: De Beckham familie – David, Victoria, Brooklyn, Romeo, Cruz en Harper; One Direction – Niall Horan, Zayn Malik, Liam Payne, Harry Styles en Louis Tomlinson; Mick Jagger; Camilla, hertogin van Cornwall; Madonna; Liza Minelli; Rihanna; Paul en Stella McCartney; Kanye West en Kim Kardashian en Katy Perry. Eurostar viert deze mijlpalen samen met zijn reizigers door deze week verrassingsupgrades aan te bieden van Standard-reisklasse (tweede klasse) naar Standard Premier-reisklasse (eerste klasse).

    03-01-2014 om 18:07 geschreven door rvh  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs