't Blogkrantje
Hoofdpunten blog guidoenyvette
  • Hallo herfst
  • Aromatherapie
  • Met deze gekke trucjes blijft je eten langer vers
  • Klein geluk voor vele mama's
  • Mei nieuwe maand
  • Laat ons lenten, iedereen is aan zon en warmte toe.
  • Een troost, een steun, een lach
  • Bye bye februari
  • Momentje eerst een complimentje
  • Doorgaan
  • Gedachte op Valentijn
  • Frederiek Nolf wordt niet vergeten
  • Wat niemand weet heb je dus deze maand nog te goed.
  • Vrolijk kerstfeest
  • Vanille wafeltjes voor de feestdagen
  • Rainer's appelbrood
  • Flensjestaart
  • Wij westvlaanderen
  • Olifanten baby
  • Voornemens
  • Een happy 2018
  • Gezellige feesdagen
  • Symbolische dag
  • Herdenking 100 jaar Groote oorlog (2014-2018)
  • Stichting tegen Kanker werkt elke dag aan meer genezingskansen en betere patiëntenbegeleiding.
  • Het zijn de kleine dingen die het doen
  • Welkom in de Centrumschool Kuurne
  • Happy new 2017
  • Een wind van vrijheid
  • Wie kent de Jura-streek?
  • Terrasjes
  • Eigen kalender maken
  • Start to shake
  • 1 juli 2011 en zijn veranderingen
  • 'Babyfitness' stimuleert band met kind en houdt papa fit
  • Cafeïne: echt wondermiddel tegen wallen of fabeltje?
  • Soms veranderen mensen op 60 jarige leeftijd
  • Ik ben graag mevrouw Boonen
  • Story van 28 juni
  • Huwelijk Van prins van Monaco live op vtm
  • Zo zou Lady Di er op haar 50 uitzien volgens Newsweek
  • Espadrilles maken comeback
  • Straks op Werchter
  • Wat je kan leren van je ex
  • BK Wielrennen 2016 in l'Eau d'Heure
  • Hebt u een ernstige gehoorverlies
  • Gilbert heel trots op zijn driekleur
  • Sneller slapen in één hangmat
  • Albert en Paola uitgenodigd op trouwfeest Albert van Monaco
  • Test wijst uit of ei biologisch is
  • Yasmine vandaag twee jaar overleden
  • La vie en bikini
  • 'Columbo' (83) is niet meer
  • Wat drink jij het liefst in de zomer?
  • Sluwe parkeerders doen stad Beringen reglement aanpassen
  • Mopje van de dag
  • Tennismode van vroeger en nu
  • Uit met Woulter Deprez
  • Gedenkingssteen voor Wouter, Nolf en De Fauw
  • Jasmine Vangrieken is Miss Eneco
  • Vandaag in heel Vlaanderen Dag van de Mantelzorg
  • Evy in Wonderland
  • Kan je een beroerte herkennen en schade voorkomen?
  • 300 fietsers herdenken Weylandt, Nolf en De Fauw
  • Speciaal nieuws uit de sportwereld (wielrennen)
  • Tom Hanks danst het weerbericht in het Spaans
  • Er komt een einde aan de realitysoap 'De Pfaffs'
  • MNM deze zomer live vanuit Summerclub in Zeebrugge
  • Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
  • Lekker zomers: een citroenkiwismoothie
  • Mazelenepidemie in ons land
  • In Spotlight plukte jessica en Christopher van straat
  • ‘Gebruik dertiende maand voor uw pensioen'
  • In memoriam bibliothecaris Philip Gheskiere
  • Het dagelijks leven,werk en arbeid
  • De 7 machtigste mama’s ter wereld
  • Vertrek in alle rust
  • De Anonieme Alcoholisten hebben me al gebeld
  • Opgevuld staat netjes!
  • kook online mee met Piet Huysentruyt
  • Wat is een eID?
  • vakantie staat synoniem met verlangen
  • De eeuwige discussie: krijg je écht hersenkanker van gsm's?
  • Eenvoud siert
  • Gasthof Affligem moet dicht
  • Binnekijken bij Singer-Songwriter en presentator
  • Astrid wint ultieme droomjob
  • De historie van het schortje
  • Belg is grootste gebruiker slaappillen
  • Ouders Weylandt: 'We weten niet hoe het verder moet'
  • 'Creatie met Luikse wafels' op huwelijk van Kompany
  • Tweeling sluit dodelijk anorexia-pact
  • Ouders belangrijkste rolmodel bij seksuele vorming
  • 'Mét kleren vind ik mezelf nog steeds geweldig'
  • Wat baby's ons leren over gelukkig zijn
  • Deze zomer gaat mijn gsm uit
  • De driesterrenchef kookt lekker met eieren
  • Vezelbom en gezondmaker
  • Het loon van een slagersvrouw
  • Weg met die rommel
  • We zijn goed aangekomen Expo 18.06 - 31.08.2011
  • Het nieuwste onderzoek teste het effect op 62 schoolkinderen!
  • Gedaan met borstvergrotingen op tv
  • Gevarieerde zomer in de Kattenstad
  • Natuurfoto van het jaar
  • Lieveheersbeestjes te koop
  • "Boswegels zijn geen racecircuit"
  • Ontmoetingen en creativiteiten in de Dingen
  • Het perfecte weekend van Erika Van Tielen
  • School met loftallure
  • An Lemmens te gast in Villa Marcel
  • Papa Steegmans was amper twee uur thuis met vrouw en kind
  • Dagboek
  • De 10 geboden voor de carriére vrouw
  • Lentekindjes hebben een lager IQ
  • Win elke dag een bbq festijn
  • Vaderschapsverlof ook voor lesbiennes
  • Het mooiste huwelijksaanzoek ooit
  • De geheime kamer van Delphine Cordie (juwelenontwerpster)
  • Goudvis straks mee op tournee met kindertheater
  • Pak uit met Jan Hoet
  • Twee lekkere receptjes van Sergio Herman
  • Hart voor Mekaar - nieuwe afleveringen
  • Stoere recepten voor vaderdag
  • Laat je kinderen je libido op vakantie niet verpesten
  • Het laatste nieuws in beeld
  • Vier weken lang bij Story
  • Wat je echt moet weten voor je Sinksen bezoekt
  • Heistenaar wint De keuken van de Meester
  • Kiezen voor lekker en gezond
  • De trouwfoto's van Steven Defour
  • ‘Kleurige sjaaltjes doen je stralen, ondanks de kanker'
  • Ze mailt, twittert en facebookt erop los in 'Villa Vanthilt'
  • Phaedra Hoste weer single
  • Story van 7 juni 2011
  • Complexen over je dikke enkels? Zo raak je er van af
  • Pasgetrouwd: Anna (85) en Victor (90)
  • Grote finale
  • Acteurs van FC De kampioenen de Mont Ventoux beklommen
  • Deze week in 'Familie
  • Het nieuwsblad fietste mee!
  • Vandaag juist één maand geleden
  • 54.000 euro voor 2 flessen champagne
  • Kust tevreden over hemelvaartsweekend
  • Exclusief: Ann, Gunter en June in Kroatië
  • Rondleiding langs de Vlaamse recreatiedomeinen
  • Kinderen van gescheiden ouders zijn slechter in wiskunde
  • Spreuk van de week (wijsheid)
  • Racepiloot Anthony Kumpen gehuwd met babe Griet Vanhees
  • Met deze tips overleeft je huwelijk de menopauze
  • Van oubollige omaonderbroek tot hipster
  • 'Ik ben niet gewiekst genoeg om Bond-girl te zijn'
  • wat als mijn hart op hol slaat
  • Thomas Cook met K3 de lucht in
  • Waarom factor 15 onvoldoende is
  • VRT wil programma's op aanvraag de eerste 36 uur gratis maken
  • Gratis hondensnoepje
  • Ann Van Elsen promoot juwelenlijn Kruidvat
  • Nederlands tv-icoon Willem Duys (82) overleden
  • Goede redenen om je vlees te marineren
  • Ilse De Meulemeester boos op story
  • Wijnbouwers in de Westhoek
  • Onvruchtbaar: wat nu?
  • Vrouwen houden van sterke mannen
  • Leuke accessoires voor op het strand
  • Stephanie van 'Mijn restaurant' kiest na Yanaïka voor een man
  • Duitsland per trein ontdekken
  • Pony geboren in Leuvense gevangenis
  • Vlasbloemetjesroute Kuurne
  • 10 jaar Rimpelrock met bijzondere artiesten
  • Joyce De Troch (36) toont baby Adriana
  • Na De Pfaffs: De Goorissen
  • Dames, maak je klaar voor mannelijke reacties
  • Eddy Wally nog steeds in revalidatie
  • Stop de klok
  • geknoopt shirt is terug
  • Regi Penxten en Elke Vanelderen gaan trouwen
  • Sandy Blanckaert is nu mevrouw Luk Alloo
  • Nieuwe week
  • De Shadows op zondag
  • Nederlandse beroepsoplichter slaat nu toe in Turkije
  • Story op vrijdag
  • Elton John op shortlist 'Vader van het Jaar'
  • Hoe een goed boek doof kan maken
  • Darcis verlaat Roland Garros met opgeheven hoofd
  • Tanja Goethals (23) runt boerderij samen met moeder
  • Leraar of lerares van het jaar 2011
  • Bruni met Geertrui Van Rompuy.
  • Nieuw afslankmiddel? (ezelsmelk)
  • Wijnboer na één dag uit 'Boer zkt vrouw': hij had al een lief
  • De geheime kamer van de beste hobbykok
  • Xavier Malisse out op Roland Garros
  • Wickmayer kent nodige moeite met Japanse
  • Onbekende Nederlandse wipt Clijsters uit Roland Garros
  • perfecte poep door anders te wandelen
  • Nood aan vakantie
  • Dieetkuren zonder trage suikers zijn ronduit gevaarlijk
  • Schitterend Sint-Nikaasinstituut uit Kortrijk
  • Arnaut aangekomen in Santiago
  • De zomerfestivals op HLN.be: op elke wei op de eerste rij

    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Meteen wist ik: hem wil ik nooit meer kwijt'
    Het eerste interview met Wendy en Roger, de na 20 jaar herenigde jeugdliefjes.

    Is het een mooie lovestory of een bitter verhaal? In het VTM-programma 'Het mooiste meisje van de klas' viel Wendy als een blok voor haar jeugdliefde Roger. Gevolg: twee gezinnen uit elkaar gerukt. 'Maar vroeger waren er vier mensen ongelukkig. Nu nog slechts twee', zeggen Wendy en Roger.

    Het begon bij de kapper. De kapper van Wendy Melotte (36) uit Zonhoven. Hij schreef haar in voor het programma Het mooiste meisje van de klas , een programma waarin familie en vroegere schoolvrienden vertellen over dat ene bijzondere meisje die in hun schooltijd veel indruk op hen maakte. Wendy was zo'n meisje. Maar wist de kapper veel dat die inschrijving zo'n verstrekkende gevolgen zou hebben. Toen Wendy tijdens het programma haar eerste schoolliefje Roger Van Briel (39) terugzag, werd ze halsoverkop verliefd. En Roger? Hij ook.

    'De programmamakers hadden me gevraagd om over mijn eerste liefje te vertellen', zegt Roger. 'Toen zij veertien was en ik zestien, zijn we twee jaar samen geweest. Ik heb het toen uitgemaakt omdat ik meer bij mijn vrienden wilde zijn. Maar na zes maanden had ik daar alweer spijt van. Ik durfde niet meer naar haar teruggaan en zo zijn we elkaar uit het oog verloren', vertelt Roger. 'In die twintig jaar is ze wel altijd in mijn hoofd blijven spoken. Telkens als ik door Zonhoven reed, dacht ik aan haar. Ik heb ooit aan haar oom gevraagd hoe het met haar ging. Ze heeft een eigen zaak en baat daarnaast nog een zaak uit met haar man. Ze heeft het heel druk , zei die toen. Ja, dan wist ik dat je niet zomaar even bij haar binnenspringt.'

    Wendy had net hetzelfde. 'Ik heb mijn gevoel voor Roger altijd onderdrukt. Ik was getrouwd met een andere man en Roger was een jeugdliefde. Ik wist niet meer wie hij nu was, maar ik bleef altijd aan hem denken. Ik vroeg ooit aan een vriend van Roger hoe het met hem ging. Goed, hij is getrouwd en heeft twee kindjes , zei hij. Ik weet nog dat ik dat niet zo leuk vond.' En de tijd schreed verder. Twintig jaar. De twee zochten nooit contact met elkaar. Tot het programma. 'Ik wist dat ik voor Het mooiste meisje van de klas over Wendy moest vertellen, maar niet dat ik haar zou zien', aldus Roger. Maar hij zag haar dus wel.

    Hij kreeg op de opnamedag een boeket bloemen in de hand geduwd, de deur ging open en daar stond Wendy. Zijn Wendy. Roger: 'Vijftien jaar huwelijk leken in één seconde weg.' Wendy glimlacht. 'Ik trilde op mijn benen, dacht dat ik een hartaanval zou krijgen. De makers vroegen ons om te dansen en toen wist ik al: ik wil hem nooit meer kwijt . Ik zei hem dat ook.' 'Ja, terwijl de microfoons aanstonden. Gelukkig hebben ze dat niet uitgezonden', grijnst Roger.

    Een mooi liefdesverhaal, maar toch eentje met weerhaken. Zowel Wendy als Roger waren vijftien jaar getrouwd en ze hadden elk twee kinderen. 'Op de opnamedag had Roger zijn twee kinderen meegebracht, dus hij moest wel naar huis', vertelt Wendy. 'Ik kwam thuis en mijn man was er niet. Gelukkig. Ik heb onmiddellijk mijn mama gebeld en gezegd dat ik verliefd was. Kindje toch , zei ze. Ze kende Roger nog van vroeger hé.' Ook Roger was van zijn melk. 'Gelukkig was mijn vrouw er niet toen ik thuiskwam.'

    De dagen nadien zagen Wendy en Roger elkaar in het geniep. Maakten lange wandelingen, praatten over het leven en zoenden elkaar voor het eerst op een bankje in Bokrijk. Maar het lang stilhouden, hielden ze niet vol. 'Ik wilde niet liegen. Thuis zat ik voortdurend voor me uit te staren. Ik at en sliep niet meer. Was hopeloos verliefd. Tot mijn man me vroeg wat er scheelde. Ik zei dat ik gevoelens had voor Roger. Mijn man was kwaad. Hij zei dat het een bevlieging was.' Roger knikt. 'Ook mijn vrouw zei dat ik niet alles moest opgeven voor zo'n stom programma.' Maar dat deden ze toch. Drie weken later gingen ze samenwonen. Wendy: 'Ik ben gewoon veel gelukkiger nu.


    Mijn man en ik waren uit elkaar gegroeid. We praatten enkel over het werk. Mijn vader is een paar jaar geleden gestorven en ik heb borstkanker gehad. Ik wil nu volop genieten van elke dag en dat zal ik met Roger. Ik ben er ook zeker van dat mijn dochtertjes goed zullen opschieten met zijn zoontjes.' Roger knikt. 'Onze kinderen hebben elkaar nog niet gezien. Wendy's kindjes wonen hier vaak, mijn kinderen wonen nog bij mijn vrouw. In het begin moest ik vooral contact met hen opnemen. Vroeg ik of ze iets wilden doen. Maar het bleef stil aan de telefoon. Ze werden wat afgeschermd. Maar dit weekend belden ze zelf om iets te doen. Het gaat de goeie kant uit.' Met de kinderen loopt het nog niet helemaal over rozen en het tweetal kreeg nog wel meer moeilijke dagen. Zeker toen in de kranten werd verteld dat ze echtbrekers waren.

    Wendy: 'Dat heeft mij enorm gekwetst. Deze liefde overkomt mij gewoon. Ik heb geprobeerd om mijn gevoelens te onderdrukken en ik wilde mijn man en kinderen geen pijn doen. Voor kinderen moeten een mama en papa altijd samen blijven. Maar ze zien nu ook dat mama minder huilt en veel gelukkiger is.' Het wordt even stil. Roger knijpt in Wendy's dij. De trieste blik maakt plaats voor verliefdheid. Roger: 'Vroeger waren er vier mensen ongelukkig. Nu zijn dat er nog twee. Ik ben ervan overtuigd dat onze partners ook weer gelukkig zullen worden als ze hun leven in handen nemen. Ons geluk is een signaal naar hen. Het leven is nog niet voorbij.' Wendy zucht. 'Weet je, mijn man wordt wel weer mijn beste vriend. Ik heb veel voor hem gevoeld, maar niet zoveel als voor Roger.

    Bij Roger klopt alles. Het klinkt misschien raar, maar onze partners zouden beter bij elkaar passen dan wij bij hen.' Roger knikt. 'Ik heb in de afgelopen weken meer gepraat dan in die vijftien jaar. Wendy is sociaal, warm en knuffelt me ook elke morgen, terwijl ik vroeger gewoon uit bed sprong en mijn vrouw vaak niet zag.' Was het niet toch een beetje onkies om het programma nog te laten uitzenden? Hun ex-partners hadden zich ertegen verzet. 'Voor ons hoefde het ook niet, maar de programmamakers hadden daar nu al zoveel tijd ingestoken, dat ze het toch hebben uitgezonden. Ze hebben wel alles aangepast, zodat het minder pijnlijk werd', zegt Wendy. 'Maar wij kijken nog elke avond naar de uitzending. Vlak voor het slapengaan. Het is zo'n mooi verhaal dat we er maar geen genoeg van kunnen krijgen.' (Lotte Debrouwere)


    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geboorteboom de Cipres
    Geboortedatum 25 januari tot 03 februari de bijhorende boom  (Cipres)

    De Cipres (de trouw)

    Sterk, gespierd, plooibaar,neemt wat het leven te bieden heeft, tevreden, optimistisch,

    verlangt naar geld en waardering, haat eenzaamheid, gepassioneerde minnaar/minnares

    die niet snel tevreden is, trouw, heetgebakerd, weerbarstig, schoolmeesterachtig

    en zorgeloos.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alberts Wereldkampioen
    Niels Albert heeft zich op het WK in Hoogerheide ontdaan van zijn status als prins van de cyclocross.



    Albert toonde zich in een spannende tweestrijd de sterkste van de Tsjech Zdenek Stybar en kroont zich, in zijn eerste WK bij de profs, tot de nieuwe koning. De superfavorieten Lars Boom en Sven Nys deden nooit mee voor het goud. Nys schikte zich snel in zijn rol van meesterknecht en gunde zijn dorpsgenoot uit Tremelo de titel, voor Boom werd Hoogerheide een nachtmerrie. De regerende wereldkampioen had on-begrijpelijk- een verkeerde voortube opgelegd en zag zich genoodzaakt tot een fietswissel. Een machtige Albert gaf zijn vroege voorsprong op Stybar nooit af, Nys stelde zich tevreden met het brons.

    Slappe Boom
    "We hebben de boom geveld", sprak Bart Wellens triomfantelijk. Het moet gezegd: de boom was een slap knotwilgje en niet de eik die vorig jaar in Treviso naar WK-goud snelde. Boom moest al snel lossen na een eerste prik van Vantornout en was helemaal kansloos toen hij in de derde ronde van fiets moest wisselen. Zoals zijn landgenoot Thijs Al ook al liet uitschijnen, was dat laatste eerder een schijnmanoeuvre van de Nederlandse topfavoriet om zijn slechte vorm te verdoezelen. Op de vraag of dit het laatste WK was voor Boom, wou of kon de Brabander niet antwoorden.

    Afstoppingswerk Nys
    Hét moment van Hoogerheide: begin ronde twee, Nys die even afstopt voor Albert. Alleen Stybar kon even later nog in de achtervolging, maar zou de kloof van een twaalftal seconden nooit gedicht krijgen. Dat niemand in staat was het wiel van Stybar te volgen, was de enige smet op het verder indrukwekkende Belgische blok. Zo bleef dit WK lang erg spannend, maar Stybar kreeg de kloof op Albert nooit onder de tien seconden. Zodat de moedige Tsjech zich in de laatste rondes tevreden stelde met het veilig stellen van zilver. Zo werd de slotronde een ware triomftocht voor Albert, voor wie het seizoen over en uit leek na zijn lelijke val in Asper. Maar vier dagen voor zijn 23ste verjaardag, tekende Albert voor zijn mooiste dag ooit. (odbs)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat de Belgen maar komen
    WK veldrijden in Hoogerheide, uittredend wereldkampioen Lars Boom was bij het begin van het seizoen vrij duidelijk.

    "Ik heb deze winter maar één doel", zei de Nederlander begin oktober, mijn wereldtitel verlengen voor eigen volk. Alle andere wedstrijden staan in functie van 1 februari, D-day in Hoogerheide. Hij zal toch eerst moeten rekening houden met onze Belgen, ook wij hebben favorieten met name: de topfavoriet Sven Nys, Bart Wellens, Niels Albert, Erwin Vervecken, Kevin Pauwels en Klaas Vanthournout.

    Sven Nys, topfavoriet maar WK als zwart beest.
    De zegelijst van Sven Nys oogt indrukwekkend.In zijn carrière won hij al meer dan 200 wedstrijden, straks.wordt hij allicht voor de negende keer eindwinnaar van de Superprestige, sinds Roubaix (voorlaatste manche) is hij al zeker van zijn zevende eindwinst in de wereldbeker en straks zet hij allicht ook een zevende Gazet van Antwerpen-trofee bij in zijn kast.
     
    Daarnaast werd hij bij de elite ook al zes keer nationaal kampioen. Geen wonder dus dat Nys door het leven gaat als de 'Kannibaal van Baal', Sport persoonlijkheid van het Jaar werd (2006), de Kristallen Fiets won (2007) en verkozen werd tot Sportman van het Jaar (2008). En toch heeft Nys als prof nog altijd'maar één wereldtitel op zijn palmares. Het WK is Nys' zwarte beest.

    Daarin ging het om diverse redenen regelmatig mis. Toch blijft Nys een van de favorieten voor een nieuwe regenboogtrui. Ook als mountainbiker behaalde Nys, op en top prof, al mooie resultaten. Hij won in deze discipline al meerdere Belgische titels en werd negende op de Olympische Spelen in Peking.(TL)

    Bart Wellens, dochtertje als extra stimulans.
    Kan de geboorte van dochtertje Lily - mama Lentel beviel op 14 januari - een extra stimulans zijn voor Bart Wellens om zijn derde wereldtitel te pakken, na Monopoli 2003 en Pontchoteau 2004? Niets is uitgesloten, want ook al is hij niet meer de veelwinnaar van vijf jaar geleden, Wellens is nog altijd wereldtop.

    Dat maaktde UCI-rangschikking duidelijk. Daarin prijkt de Kempenaar op de tweede plaats, een positie die hij vooral bekleedt dankzij zijn regelmaat. Wellens won dit seizoen nog maar drie keer, maar was zelden uit de top vijf weg te slaan. Voor winst moet Wellens wel in een begenadigde dag verkeren, zorgen dat hij zijn start niet mist en vooral gespaard blijven van een opspelende rug. Die zorgde wel eens vaker voor problemen. In Hoogerheide mag het parcours er voor Wellens best zwaar bij liggen. De kopman van Fidea houdt van wedstrijden waarin de pure crosser zich kan uitleven. (TL) 
     
    Niels Albert, Prins kan seizoen goedmaken.
    Na twee Belgische BMX-titels besloot Niels Albert om zijn kans te wagen als veldrijder. Met succes, zo zou blijken. De Brabander is een toptalent en wordt als de opvolger van zijn buurman Sven Nys beschouwd. Niet voor niets wordt hij 'de prins van hetveldrijden' genoemd.

    Als junior en belofte stak Albert met kop en schouders boven de tegenstand uit, en dat resulteerde in nationale, Europese en wereldtitels. Als Albert ook nog wereldkampioen wordt bij de profs, doet hij even goed als Radomir Simunek sr., die in alle categorieën de wereldtitel behaalde.


    16 november 2008 werd een zwarte dag voor Albert. Bij de opwarming voor de wedstrijd in Gavere kwam hij zwaar ten val. De jonge belofte werd met een gescheurde milt afgevoerd naar het UZ van Gent. Anderhalve maand was Albert uit competitie, maar bij zijn rentree toonde hij zijn grote klasse. Hij werd meteen elfde en in zijn vierde wedstrijd was het al prijs: winst in Tervuren. AlsAlbert in Hoogerheide de hoogste eer weg-kaapt, zal dat geen verrassing zijn. (TL)

    Erwin Vervecken, opletten voor de WK specialist.
    Drie wereldtitels, drie keer zilver en twee keer brons. Dat is de WK-balans die Erwin Vervecken in zijn vijftienjarige carrière als veldrijder kan voorleggen. Het zegt alles: Vervecken is een WK¬specialist. De 'Lange van Lille', zoals hij in het milieu gekend is, ook al woont hij in Herentals, is niet meer van de jongsten (36), maar hij is duidelijk nog niet versleten.

    Want wisselt hij goede met slechte momenten af en is winnen er niet vaak meer bij, op de grote momenten en opeen parcours dat hem op het lijfgeschreven is, kan Vervecken nog steeds boven zijn mogelijkheden uitgroeien. Dat bewijs leverde hij dit seizoen in de Wereldbekerwedstrijden in Koksijde en onlangs nog in Roubaix.


    Vervecken voelt zich op zijn best op een zandparcours en zijn loopvermogen en sterke finish zijn zijn belangrijkstetroeven. Vervecken staat er meestal op de belangrijke afspraken en kan dus een gevaarlijke outsider zijn. De jonge(re) garde is gewaarschuwd. (TL)

    Kevin Pauwels, thuisrijder met sterke eindjump
    Voor Kevin Pauwels wordt het wereldkampioenschap bijna een thuiswedstrijd. Want de regen-boogstrijd mag dan wel op Nederlands grond-gebied verreden worden, Pauwels' thuisbasis Kalmthout ligt op een boogscheut van het parcours. Het kan voor de minzame Pauwels een extra troef zijn om sterk uit de hoek te komen.

    Zoals vorige maand, toen hij in de Druivencross in Overijse niet plooide voor Lars Boom en Sven Nys en de wereld- en Belgische kampioen aan de finish achter zich liet. Pauwels, die wereldkampioen werd bij zowel de juniores als de beloften, kon die prestaties nog niet overdoen bij de grote jongens.

    Zijn eerste twee prof jaren moest hij blijkbaar zijn weg nog vinden in het peloton, maar dit seizoen komt hij duidelijk sterker voor de dag. En dat heeft hij voor een deel te danken aan zijn trainer Marc Herremans, die hem mentaal en fysiek sterker maakte. Pauwels staat nu vierde op UCI-ranking en heeft als belangrijkste troef een sterke eindjump in de benen. (TL)

    Klaas Vantornout, goede maar slechte dagen.
    Klaas Vantornout wisselt vaak goede dagen af met minder goede. Vaak zijn het stuurfouten die hem uit de kop van de wedstrijd doen verdwijnen. Of krijgt hij te maken met een of ander fysiek ongemak, dat op zijn prestaties weegt. En toch: met Vantornout moet altijd rekening worden gehouden.

    Als hij in zijn dagje is, schiet hij razendsnel uit de startblokken en is hij tot grootse dingen in staat. Zoals vorig jaar in de Druivencross in Overijse en dit jaar in Superprestige-wedstrijd in Gieten, waar hij ondanks een val in de slotfase Bart Wellens in de spurt achter zich liet.
     
    Vantornout is jaar na jaar gegroeid en behoort nu tot de top van het veldritwereldje. De West-Vlaming, die vorig jaar Fidea ruilde voor Sunweb, zou in Hoogerheide wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen, na een seizoen met - voorlopig - vier over-winningen en een rist ereplaatsen. (TL)
     


     


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De boom waaruit je bent gevallen
    Geboortedatum 11 januari tot 24 januari de bijhorende boom (Olm)

    De Olm (grootmoedigheid)

    Plezierige vorm, smaakvolle kleding, bescheiden eisen, heeft de neiging om fouten niet te vergeven,

    opgewekt, houdt ervan om te leiden maar niet om te gehoorzamen, eerlijke en trouwe partner,

    houdt ervan om beslissingen te nemen voor anderen, grootmoedig, gul, goed gevoel voor humor,

    praktisch.


    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit welke boom ben jij gevalen
    Geboortedatum 1 januari tot 10 januari de bijhorende boom (dennenboom)

    Dennenboom (De mysterieuze)


    Buitengewone smaak, waardigheid, gekunsteld, houdt van alles wat mooi is, humeurig,

    koppig, neigt naar egoïsme maar houdt van degenen die hem na staan, nogal bescheiden,
    erg ambitieus, getalenteerd, vlijtig, ontevreden minnaar, heeft veel vrienden, veel vijanden,

    erg betrouwbaar.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om op gewicht te blijven
    Mensen met overgewicht zijn ware experts: ze weten alles over de nieuwste diëten, hebben vaak al vele vormen van beweging geprobeerd en zijn ontzettende doorzetters. Ook al mislukt een poging, een paar maanden later beginnen ze gewoon weer opnieuw. Maar hoe kun je het beste op gewicht blijven?

    Deze tips kunnen je helpen...

    Plan van aanpak
    * Stel een duidelijk doel. We willen er allemaal wel uitzien als een fotomodel. Maar vraag jezelf daarbij af of dit haalbaar is voor jouw lichaam. Wil je dit van jezelf vragen? Een irreëel doel geeft waarschijnlijk alleen maar frustraties. Leg de lat niet te hoog. Blijf vooral gezond en jezelf, maar houd wel je doel voor ogen.

    * Stop niet met eten! Het is een fabeltje dat je door te stoppen met eten sneller gewicht verliest. Je lichaam wordt alleen maar zuiniger met wat er wel binnenkomt en dit zorgt ervoor dat je snel zult aankomen op het moment dat je wat meer gaat eten. Het bekende jojo-effect.

    * Ga bewegen! Maar zoek wel iets wat je leuk vindt, anders hou je het niet vol.

    * Regelmaat is erg belangrijk. Het voorkomt dat je jezelf voorbij holt en vergeet te eten. En het voorkomt dat je juist doorslaat in een zeldzaam moment van rust. Je hebt recht op tijd om voor jezelf te zorgen. Tijd nemen om te eten, hoort daarbij.

    * Wees eerlijk over je eigen gedrag en zie in waar verbeteringen mogelijk zijn. Maar wees tegelijk ook niet te streng voor jezelf. Je wilt dit je leven lang vol kunnen houden. Kijk naar het totaal en neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag zonder daarbij het onmogelijke van jezelf te vragen.

    * Erken de rol van voeding in je leven en kijk naar de achtergrond. Ga je meer eten als je verdrietig bent? Of hoort bij een verjaardag een groot stuk taart? Vraag je af waarom dit zo is en of de gedachten die je erbij hebt reëel zijn. Kijk naar de gewoontes in het gezin waarin je bent opgegroeid en vraag je af wat aangeleerd gedrag is. Deze gewoontes zijn makkelijker te veranderen dan gewoontes die gekoppeld zijn aan emoties.

    Tips om je gewoontes te veranderen
    * Soms voelt het alsof iets je overkomt: ineens ging je hand die zak drop in. Je wilde het echt bij dat ene koekje laten, maar ineens was het pak leeg... Je kunt leren dit moment te stoppen. Hoe ga je dat aanpakken?

    * Zit je in een moeilijke situatie? Word je voor het blok gezet om te kiezen en is de verleiding groot? Neem een time-out voordat je direct besluit of voor de bijl gaat.

    * Bekijk de situatie goed. Neem afstand en kijk met een helicopterview wat er aan de hand is. Kijk waarom deze situatie zo verleidelijk is. Neem hier even de tijd voor.

    * Bedenk goed dat je goed voor jezelf wilt zorgen en verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Overzie het effect van je actie.

    * Je kunt een besluit nemen. Je bepaalt zelf wat je doet en wat dat besluit ook is, het is weloverwogen. Dit betekent dat je kiest voor de consequenties. Je neemt het gebakje en vindt het geen probleem als de weegschaal iets meer aangeeft, het was het waard. Of je zegt nee tegen het gebakje en bent blij dat je hiermee voor je gezondheid hebt gekozen.
     
    Gewicht verliezen gaat veel verder dan kilo's, het gaat om het veranderen van je gedrag. Je leefstijl zal moeten gaan veranderen. De Nederlandse Obesitas Kliniek helpt mensen blijvend te veranderen en gezonder te leven. Hierbij wordt begeleiding gegeven door diëtisten, psychologen, artsen, fysiotherapeuten en zorgcoördinatoren.


    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat je favoriete drankje over jezelf vertelt
    Mensen geven meer prijs dan ze denken met hun favoriete drankje. Je kan namelijk iemands persoonlijkheid afleiden aan de hand van wat er in zijn glas zit. Dus voor je nog maar eens een rood wijntje bestelt, kun je maar beter eens lezen wat dit over jezelf vertelt.

    Rode wijn
    Mensen die rode wijn verkiezen zijn doorgaans traditioneel en vaak stijlvol. Je bent een rijp persoon die goed weet wat hij wil. Je hebt een goede smaak en vindt eten belangrijker dan drank.

    Witte wijn
    Omdat dit zo fruitig en licht is, zijn liefhebbers van witte wijn vaak mensen die niet te veel willen drinken. Je bent zorgeloos en vindt wat je drinkt belangrijker dan hoe.

    Wodka
    Ervaren wodkadrinkers nemen graag de leiding. Je bent onafhankelijk en hebt een uitgesproken mening. Alcohol is voor jou een must om wat losser te worden. Maar het is ook het drankje van jongeren die het graag mengen met red bull om langer te kunnen feesten. De meer ernstige drinker verkiest pure wodka.

    Tequila
    Feestbeesten kiezen voor tequila. Je bent extrovert, altijd enthousiast, optimistisch, maar ook onverantwoordelijk. Je staat wel graag in het middelpunt van de belangstelling. De wijze tequiladrinker heeft al doende geleerd met mate te drinken.

    Gin
    Liefhebbers van gin zijn op veiligheid en gemak gesteld. Het is ook een goede keuze voor gevoelige drinkers die wat fruitsap willen toevoegen.

    Bier
    Mensen die bier verkiezen zijn heel makkelijk in de omgang. Je bent niet pretentieus, wel spontaan en hebt veel zelfvertrouwen.

    Cosmopolitan
    Vrouwen die verzot zijn op deze cocktail kijken met plezier naar de zoveelste herhaling van 'Sex and the City'. Je hebt veel aandacht nodig, maar doet alles in stijl.

    Whisky
    Whiskydrinkers zijn ruwe bolsters met een zachte pit. Je wordt vaak bewonderd door je vrienden en collega's. De mannelijke drinkers zijn intelligent en voorzichtig. Vrouwelijke liefhebbers zijn zelfzeker en trekken zich niets aan van wat anderen denken.

    Champagne
    Je bent romantisch, dromerig en optimistisch, maar ook stijlvol en extrovert. Vrouwen die een hele avond champagne kunnen drinken zonder dronken te worden, onderscheiden zich door hun elegantie. Mannen drinken dit vaak enkel op feestelijke gelegenheden. (ep)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig huwelijk is geheim van goede nachtrust
    Vrouwen die gelukkig zijn met hun partner hebben minder slaapproblemen dan single vrouwen. Dat blijkt uit recent Amerikaans onderzoek.

    Andere factoren
    Vrouwen kampen vaker met slaapproblemen dan mannen. Daarom werden 1.938 vrouwen van 42 tot 52 jaar over hun slaapkwaliteit bevraagd. De onderzoekers hielden ook rekening met andere factoren die de slaap negatief kunnen beïnvloeden als depressies, financiële problemen, werkzorgen, kinderen, seksuele activiteit, alcohol- en cafeïne consumptie.

    Rusteloze nachten
    De resultaten toonden aan zelfs nadat er rekening gehouden werd met deze factoren, het relatiegeluk van een vrouw de grootste invloed had op haar slaapkwaliteit. "We ontdekten dat gelukkig getrouwde vrouwen minder last hebben van slaapproblemen als moeilijk in slaap raken en rusteloze nachten dan vrijgezelle vrouwen", aldus onderzoekster Wendy Troxel. (ep)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kanjer van een droom

    Uit de spartel van de Centrumschool schooljaar 1996-1997

    Een kanjer van een droom (door Magalie Depypere)

    Het begon, toen ik op weg was naar de zon.
    Eerst kwam ik een komeet tegen.
    Ze vroeg mij: "Kom je ook de maan vegen?
    Want na zo een lichtgevende nacht is de maan moe,
    dan is ze ook aan een slaapje toe."
    Na vele uren kletsen over vroeger en onze jonge Jaren
    ging ik door met mijn dagtrip naar de zon.
    Het was zo dat het allemaal begon.
    Daar zag ik ze.
    Ik wou er dichter bij. Zo zit ik hier.
    Met de deur op een kier. Dicht bij mijn opa,
    mijn droom aan het vertellen.
    Over mijn reis naar de zon.
    Ik wou dat het allemaal echt kon.


    28-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klas 6A dicht prima

    Gedichten uit de spartel- schoolkrant van het schooljaar 1996-1997

    Levensvuur (door Geoffrey Sabbe)

    Ik groei en ik zwel
    ik spring uit mijn vel.

    Het kietelt van binnen,
    wat moet ik nu beginnen?

    Het is een sprankeltje levensvuur,
    maar toch heel duur.

    Ik krab me kapot,
    ik kom gek en doe zot.

    Ik spring omhoog,
    hoger dan een regenboog.
    'k Heb het warm,

    'k voel het tot aan het puntje
    van mijn dikke darm.

    Ik ren door de wei,
    het levensvuur brandt in mij ..... .

    De verstrooide jongen (door Niels Vanoosthuyze)

    Arne was altijd verstrooid,
    leren deed hij liever nooit.

    Meester vroeg aan Arne:
    "Waar ligt De Panne?"

    Arnes gedachten lagen in het verschiet;
    weeral wist hij het niet.

    Inmiddels was het zestien uur,
    maar zijn geluk was van korte duur.

    Arne moest nablijven,
    van schrik begon hij te verstijven.

    Nu moest en zou hij leren,
    de bijles ging over beren.
     
    Arne was niet meer verstrooid,
    want een minuut nablijven wou hij nooit.

     


    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe minder calorieën, hoe beter je geheugen
    Wanneer oudere mannen en vrouwen 30 procent minder calorieën opnemen, verbetert hun geheugen. Dat blijkt uit recent onderzoek.

    Insuline
    Het onderzoek liet 50 ouderen van gemiddeld 60 jaar drie maanden minder eten. Na deze periode bleek dat ze beter presteerden op geheugentests, meldt nu.nl. Eerder onderzoek bewees dit al bij dieren, maar dit is de eerste studie bij mensen. De oorzaak moet nog bestudeerd worden, maar het gehalte van insuline in het bloed zou een rol spelen. Dit is namelijk ook de oorzaak van geheugenproblemen bij suikerziekte.

    Gevaarlijk
    Drastische veranderingen in eetgewoonten kunnen echter wel met met gezondheidsrisico's gepaard gaan. Het is namelijk belangrijk dat je alle nodige voedingsstoffen opnemen. Als je al slank of te mager bent, kan een verminderde opname van calorieën gevaarlijk zijn. (ep)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste echte vriendschap
    "Klas 6A dicht prima"

     

    Tot en met vrijdag gedichten uit de spartel- schoolkrant van het schooljaar 1996-1997

    De eerste echte vriendschap (door Ellen Labeeuw)

    De eerste keer dat ik je zag,
    bewonderde ik je lach.
    We zagen elkaar stiekem.
    Dat ging zo tot de vierde dag door.
    Toen fluisterde je in mijn oor,
    dat je mijn beste vriend wou zijn.
    Dat vond ik reuzefijn.
    We liepen door de wei.
    En ik was zo blij, wanneer je zei
    dat ik zo mooi was als het maanlicht.
    Dit is het einde van een romantisch gedicht.
    Want het zijn maar dromen.
    Anders zou ik niet naar school komen. 

    Het plaatje (door Tom Windels) 

    In een hoekje van mijn boekje
    staat een plaatje voor mijn maatje.
    Op het plaatje staat Kaatje,
    Kaatje met haar paardestaartje.
    Kaatje zingt vrolijk en blij
    een liedje voor ons allebei.


    26-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liegen kost meer tijd dan waarheid spreken
    Al is de leugen nog zo snel, een nieuwe manier om leugenaars te ontmaskeren achterhaalt haar wel. En dat heeft, zo schrijft 'The Sunday Times', alles te maken met snelheid. Britse onderzoekers hebben immers ontdekt dat iemand die de waarheid spreekt, doorgaans 30 procent sneller antwoordt op vragen dan iemand die liegt.

    De ontdekking biedt hoop voor de politie en het gerecht, die steeds vaker worden geconfronteerd met vakkundige leugenaars. Dat stelde ook Aiden Gregg, een psycholoog die verbonden is aan de universiteit van Southampton, vast. Hij maakte zich zorgen over de gevolgen van het feit dat misdadigers steeds betere manieren vinden om hun oneerlijkheid te verhullen.

    "Polygraaf onbetrouwbaar"
    "Ervaren leugenaars hebben gehoord of gelezen dat mensen als ze een leugen vertellen een ander vaak niet aankijken, dus trainen ze zichzelf om de ander wel aan te kijken terwijl ze hem of haar iets wijsmaken. De leugenaars worden slimmer, maar wij worden niet beter in het ontdekken van een leugen, wat ernstige gevolgen kan hebben."

    De polygraaf, het apparaat dat we kennen uit talloze Amerikaanse misdaadfilms en dat fysiologische veranderingen registreert zoals bloeddruk en lichaamstemperatuur en daaruit afleidt of de waarheid geweld wordt aangedaan, is volgens Gregg onbetrouwbaar en heeft tot de veroordeling van onschuldigen en de vrijlating van misdadigers geleid.

    Tara
    Zijn alternatief heet TARA en is in feite een computertest waarbij op het scherm een vraag wordt gesteld die dan op het toetsenbord zo snel mogelijk moet worden beantwoord. Daarbij wordt geregistreerd hoe lang elk proefkonijn erover deed om het antwoord te geven, en de resultaten worden geanalyseerd aan de hand van algoritmen.

    Uit proeven bleek dat in 85 procent van de gevallen ondervraagden meer tijd nodig hadden voor een vals antwoord dan wanneer ze de waarheid vertelden. Dat komt volgens Gregg omdat liegen een ingewikkelder hersenproces vereist.

    0,6 seconden verschil
    'The Sunday Times' nam zelf de proef op de som en liet een reporter de TARA-test doen. Het resultaat bevestigt wat Gregg zegt: het proefkonijn had gemiddeld 1,2 seconden nodig om naar waarheid te antwoorden en 1,8 seconden om een leugen te vertellen. In Amerika heeft het Department of Homeland Security, dat na 11/9 werd opgericht, al belangstelling getoond voor het nieuwe systeem.

    En geloof niemand die zegt dat hij of zij altijd de waarheid spreekt: volgens deskundigen liegt de gemiddelde mens tijdens een gesprek van tien minuten drie keer, nog afgezien van weglatingen, overdrijvingen en gebluf. De luisteraar heeft dat slechts in 54 procent van de gevallen door. Voor TARA is dat 85 procent. (belga/svm)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry dat ik jullie niet allemaal kon redden

    Ontroerende boodschap van 16- jarige stagiaire fabeltjesland.







    Op de netwerksite Netlog doet de 16-jarige Joyce, stagiair-begeleidster in kinderdagverblijf
    Fabeltjesland, emotioneel relaas over hoe ze de moordpartij beleefde.

    Op het ogenblik dat Kim D. het kinderdagverblijf binnenviel, was de 16-jarige Joyce D. er ook aan de slag als stagiair-begeleidster.

    Het meisje gooide zich over een van de kindjes en kon nipt vluchten. Op de netwerksite Netlog doet ze een emotioneel relaas over hoe ze de moordpartij beleefde.

    "Sorry dat ik jullie niet allemaal heb kunnen helpen", schrijft ze.

    Joyce stond op een halve meter van de dader en zag hem met zijn mes naar de onschuldige kindjes uithalen. Het meisje bleef ongedeerd en verwittigde de hulpdiensten. (belga/odbs)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rouwregister drama Dendermonde
    Kuurne: 26/01/2009 woordje van onze burgemeester Carl Vereecke.

    In aansluiting op het project "Beschilderde hand tegen zinloos geweld" wil het gemeentebestuur van Kuurne ook zijn medeleven betuigen aan al diegene die getroffen werden bij het drama in Dendermonde.

    De bevolking van Kuurne kan ook haar medeleven betuigen. Hiervoor ligt een register ter intekening in de inkomhal van het gemeentehuis van Kuurne en kan aangevuld worden tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. Klik hier voor de openingsuren van het gemeentehuis.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van maandag tot vrijdag

    Citaat van de dag:
    "Zorgen zijn een deel van je leven en als je ze niet deelt,
    geef je de persoon die van je houdt geen kans genoeg van je te houden."

    Donderdag is het gedichtendag. De feestdag van de poëzie sinds 2000 in Nederland en Vlaanderen.
     
    De dichter en de vruchten zijn er arbeid voor het voetlicht.


    Van maandag tot vrijdag kan je telkens een willekeurig gedicht lezen.

    Vandaag: "de droom" uit de poëziealbum van  liefdesnest gedichten. (auteur vvgvo)


    Voor iedereen lijkt het een droom,
    maar het is een lang gekoesterde wens.
    Je leven neemt plots een andere richting,
    toch was je onbewust al heel lang op die weg.
    Plots ontmoet je na al die jaren die levenspartner,
    die met jou "de" andere weg wil inslaan.
    Het is alsof je lot vervuld wordt en toch ...
    de pijn om iedereen achter te laten waar je wel van houd.
    De pijn die ze je gewoon geven soms uit liefde, soms uit nijd en jalouzie.
    Laat ze gewoon maar doen !!!!
    Die pijn verdwijnt nu eenmaal je dromen geen horror te blijken zijn.
    De ultieme droom bestaan niet, voor geen enkel levend wezen,
    maar er een klein stukje kunnen van beleven, dat is echt geluk!


    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaar in China
    Klaar voor het jaar van de os.

    Bij ons is het nieuwe jaar al een tijdje gestart, maar de chinezen vieren pas op 26 januari nieuwjaar. Het nieuwe jaar wordt in China- en in de Chinese gemeenschappen over de hele wereld telkens uitbundig onthaald met een feest dat twee weken duurt.

    Bij ons is het 2009, in China gaat 4706 in.
    Dat is zo. De Chinese jaartelling begint 2697 voor Christus. Maar een jaartal zegt de Chinezen weinig. Zij denken circulair, niet lineair zoals wij. Om de zestig jaar beginnen ze opnieuw van nul. Wie zestig wordt, is dus in één klap terug één jaar.

    China gaat het jaar van de os in.
    Wie onder het teken van de os geboren wordt, is volgens de Chinese astrologie zeer standvastig en koppig. Meestal halen ze een oude Chinese spreuk boven die moet voorspellen wat het jaar zal brengen. Wij kennen ook de uitdrukking "zo sterk als een os". Het komende jaar zou bijgevolg solide en standvastig moeten worden.

    Kussen Chinezen elkaar om middernacht?
    Kussen, dat betekent in China zoveel als "ik wil met je vrijen". Nee dus. Chinezen vouwen de handen vroom voor de borst, maken een lichte buiging en zeggen als nieuwjaarsgroet. "Ik wens je veel welvaart".

    Hoe zegt men gelukkig nieuwjaar in het Chinees?
    Gong Xi Fa Cai


    Chinese kalender en wat gebeurd er zoal in die twee weekfeesten klik  hier


    24-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevulde groenekoolpakjes

    Vlam receptje

    Nodig:
    1/2 Flandria savooikool, 3 tomaten, 1 ui, 1 teentje knoflook, 1 kabeljauwfilet , tijm, peper en zout, cayennepeper.

    Bereiding:
    Snijd de wortelkern uit de groene kool en maak de bladeren van de groene kool voorzichtig los van elkaar. Houd 12 mooie en grote bladeren opzij. Hak de rest van de kool fijn.
     
    Blancheer de koolbladeren 3 minuten in gezouten water. Schep ze uit de pan, laat ze uitlekken op keukenpapier en houd ze warm.
     
    Leg de tomaten even in het hete blancheerwater zodat u ze gemakkelijk kunt pellen. Snijd ze in vieren, verwijder de pitjes en snijd het vruchtvlees in grote stukken. Snijd de vis in blokjes.
     
    Verhit de olijfolie, fruit er de gesnipperde ui en het geperste knoflook in. Voeg de tomaten en de gehakte kool toe, laat even meefruiten en blus met de witte wijn. Laat 10 minuten zachtjes stoven. Voeg dan de blokjes vis toe, kruid met peper, zout, de tijmblaadjes en de cayennepeper en laat nog 10 minuten op een zacht vuurtje verder garen.
     
    Bekleed zes individuele kommetjes met twee koolbladeren. Vul ze met het groenten-visstoofsel en vouw de bladeren dicht. Knoop een siertouwtje of wat raffia rond het kommetje zoals de verpakking van een geschenkje. Snijd de wortelkern uit de groene kool en maak de bladeren van de groene kool voorzichtig los van elkaar. Houd 12 mooie en grote bladeren opzij. Hak de rest van de kool fijn.
     


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Probeer nu gratis knorr Vie Kidz

    Voor je kinderen is het niet gemakkelijk om elke dag aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit te komen. Veel ouders voeren dagelijks een "groenteslag" met hun kinderen aan tafel. Wij bieden graag een helpende hand:

    Probeer nu gratis Knorr Vie Kidz

    Elk flesje van 100ml is gemaakt van 100g groenten en 100g fruit en is een aanvulling op de dagelijkse hoeveelheid vers. Knorr Vie Kidz heeft een heerlijk fruitige smaak waar kinde-ren dol op zijn, zonder stukjes. En zonder kleurstoffen en bewaarmiddelen.

    We bieden je nu de kans om Knorr Vie Kidz gratis te proberen. Een extra gezonde start van 2009 voor je kinderen! Ga nu naar de website en je aankoop van een 6-pack Knorr Vie Kidz wordt terugbetaald.



    Knorr Vie. Zorgt goed voor je lichaam.

    <Ga verder>



    Inhoud blog
  • Meer smaak, sneller verzadiging
  • Een twee drie en het aftellen kan beginnen
  • Sergio Herman krijgt weer 20/20 van Gault&Millau
  • Pinokkio als logo voor WK wielrennen
  • Zomer in de herfst!
  • Expo over Kuurne lokt duizend bezoekers
  • Onze wereldkampioen Philippe Gilbert
  • Sebbe Benoit is de nieuwe kinderburgemeester van Kuurne
  • Stijn Devolder naar RadioShack-Nissan-Trek
  • Parken blikken tevreden terug op de afgelopen zomer
  • mijn loon als bostbode
  • Veilig terug naar school, het begint bij jezelf!
  • Prettige en zonnige vakantie
  • Wellicht nooit zekerheid over doodsoorzaak Rob Goris
  • 'Senne is liever een meisje.
  • Welcome home
  • Reis ongemakken
  • Piet Huysentruyt hersteld van trombose
  • Philippe Gilbert: 'Boonen is de topfavoriet voor het BK'
  • Bib heeft na een jaar nieuwe bibliothecaris
  • Vrouwen dubbel zo snel depressief na een relatiebreuk
  • Bartel Van Riet brengt een ode aan de klaproos
  • Bedevaarders André en Jean-Pierre van Kuurne naar Santiago
  • ‘Waarschuwing' voor iedereen die kiekjes maakt zonder toestemming
  • Leerlingen Centrumschool doen aan duurzame landbouw
  • Een fortuin spenderen om 'hoederecht' te krijgen over hond
  • Mijn eerste jaartje
  • Afvallen door pasta en brood te eten
  • Nieuwe K3 film in december
  • Leven na de naailes: Van gordijnen stikken tot eigen winkel
  • Havaianas voor Unicef
  • Kuurne de ezelsgemeente verrast
  • De perfecte foto in vijf stappen
  • De mooiste fietsroutes bij onze Noorderburen
  • Onder stroom over de heuvels
  • Er viel een oorverdovende stilte in de taxi...
  • Zeven redenen om kippen te houden
  • Vlaanderens mooiste landschap
  • Da's boenk erop
  • Vooral vrouwen steunen zo Kom Op Tegen Kanker
  • Naaktkalender voor goed doel
  • Visolie, een spierversterker
  • helden en computers
  • Fitness (bijna) gratis in je eigen salon
  • Wat groeit er in jouw kruidentuin?
  • Michel Wuyts zingt met Bert uit ‘The voice'
  • Een nieuwe lente voor Philippe Gilbert?
  • Vijverwater testen
  • Dolverliefd en nu ook zwanger
  • Paasklokken hebben Kuurne niet vergeten


    Lijst van links (1)
  • Betoverend veelzijdig
  • Place2beyvette
  • place2bemi
  • Yvi pagina
  • Go santiago
  • Centrumschool
  • Ouderraad/school
  • Nieuwsbron
  • Nieuwsbron/tblogkrantje

    Lijst van links (2)
  • Kuurne
  • Kufee
  • Marc van Roosje
  • Startpagina Kuurne
  • Juralura
  • Libelle
  • Flair
  • Nina
  • nieuwsblad
  • het laatste nieuws

    Lijst van links (archiefs)
  • Afscheidsbrief pensioen
  • Monument voor Wouter, Frederiek en Dieter
  • 20 juni dag v/d schoonmaak
  • 19 april secretaressedag
  • Bibliothecaris Philip Gheskiere

  • Lijst van links (spreuken)
  • Wijsheid
  • Liefde
  • Spiegel
  • Zon
  • Perfectie
  • Zoals het komt
  • Het kleine
  • rennen
  • Lof
  • Zeurkousen

    Zoeken in blog


    Op weg naar

    Santiago



    Adresje voor wijnfanaten

    Le CLos Domange (Igé)
    ligt op een heuvel
    midden tussen
    de wijngaarden
    met een prachtig
    uitzicht over de
    Bourgogne.







    toegankelijk - Zon, zee... zorgeloos
    klik in het beeld
    en je komt alles aan de weet!!
     

    Alles onder één dak
    Kerst-Valentijn
    Pasen-Hobbycreatief

    Bureaublad achtergrond

    Het laatste nieuws


    "Vrije tijd"

    Hotel les 2 lac

    Motel-Saint-Michel

    Auberge Champenoise

    Le CLos domange
    (Igé)


    Het boerderijleven
    voor kinderen

    Warandehof

    Pieterkenshoeve

    Reutelhoeve

    't Klein Gerigt

    Wilgenhof

    Populierenhoeve

    Schraevenacker

    Klein Burkelhof

    Hof de Abeeleboom

    De Bouwhoeve

    Predikerhof

    Jos theys boerderij

    Hageland

    Wambashoeve


    Het Weidehof

    "Allerlei linken"
    Google Picasa (foto)

    Google maps

    Google nieuws

    Google vertalen

    Den Bosrand


    Routeplanner


    fietsen in Oost-Vlaanderen

    Vertalen met AltaVista

    Vertalen met Google

    Bureaublad achtergrond

    Archiefkast

    Recepten zoekmachine

    Zandstorm creatief atelier

    Indiashop

    Iedere dag een nieuwe
    kruiswoordraadsel


    sudoku

    Verstuur één kaartje

    Infolijn
    schoolvakantie's

    Millenniumschool

    Take my hand

    Leer de zumba

    Hoe werkt een spijermat?

    Origineel spijkermat

    Lucky-Birds

    ABC gezondheid

    Tuinadvies

    Kruiden

    Archief per maand
  • 03-2015
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs