ONZE KUITEN STAAN AL STRAK EN ZIJN GOED GESMEERD!
  • de laatste dag
  • dag 7
  • nog 80 km to go
  • Zoeken in blog

• bloggen.be
  • TAR
  • Transalpine-Run
    Father and son, together on the run!
    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de laatste dag

Onze laatste dag werd nog een zware, we hadden al heel wat kms in de benen. We raakten moeilijk op gang. De eerste 10 km voor de bevoorrading hadden we het al heel lastig. Daarna verbeterde het helaas niet, het was terug heel erg steil omhoog. We klommen die dag toch alweer 1700m in totaal (blijven gaan!), we passeerden heel mooie panorama’s. De drei zinnen en de omringende bergen daar in de dolomieten zijn echt fantastisch! Soms waande je je in Grand Canyon. Dus; we hadden het zwaar, maar aangezien het de laatste dag was, staken we toch nog een tandje bij. We finishten! De voorafbepaalde time-limits haalden we niet, maar we mochten toch doorlopen aan de laatste bevoorradinspost. We waren goed uitgeput, maar twas fantastisch om over die streep te komen. Helaas geen koprol of rad maar wel een mooie foto! Er was heel wat applaus en camera-belangstelling voor alle tevreden, voldane finishers daar in Sexten.

's Avonds deden we ons tegoed aan 'schinken aan 't spit'. Nadien was er de prijsuitreiking en dankwoord enzo ... toch een paar lekkere pintjes gedronken dan. HMM, lekker!

Doordat we de tweede dag niet door de time-limits geraakten, stonden we niet de officiële finishers-list en hadden we geen recht op de ' I am a finisher - T shirt'. Misschien wel een goede reden om nog eens opnieuw mee te doen volgend jaar? (wie weet ...? HINT HINT NAAR PA). De sfeer was echt enorm en  het is zeker een aanrader voor van ieder jullie, lustige lezertjes! Who cares about the T-shirt, we did it ... hell yeah! yiha!

KEEP ON RUNNING!

Ben en Guy

22-09-2008 om 16:38 geschreven door Benjamien

05-09-2008

05-09-2008 om 18:40 geschreven door Benjamien

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 7

Waaanzin!!! dacht ik vandaag bij mezelf tijdens de zoveelste lange zware, eindeloze klim. Waar zijn we hier eigenlijk mee bezig en waarom? Daar mag je natuurlijk niet te lang aan denken … Ik stapte iets sneller door dan gewoonlijk om geen koud te krijgen, er was een lichte motregen. Hierdoor raakte pa wat achterop, ik wachtte dan om de 500 m efkes … Gelukkig had de race control deze ochtend 1 klim gecanceled omwille van de weatherforecast. Of was het om het grote aantal gekwetsen te beperken? Er zijn nog slechts 150 teams die nog niet uitgevallen zijn. Blij om daar toch nog bij te zijn. Onze eerste  doelstelling was de finish halen zonder al te veel blessureleed. Tot nu toe zijn we daar goed naar op weg. Het is echt niet te doen hoe sommige mensen hier rond strompelen, en dan toch nog telkens aan de start staan. Op die manier aan sport doen is toch echt niet gezond, sommigen lopen vast langdurige schade op. De meest voorkomende blessures:

1)      blisters, blaren op de tenen en de hielen. Zeer pijnlijk soms, bij ons valt het nog goed mee

2)      stress fractuur op de voorste scheenbeenspier, daar had ik in het begin een klein beetje pijn maar nu geen problemen meer.

3)      Knieën, door de zware belasting op de steile afdaling op hobbelige paden met stenen en wortels. Wij doen telkens onze knie-steunverbanden aan om naar beneden te lopen.

Als ik vandaag rond keek in de sporthal waarin we slapen, waande ik me in een hospitaal aan het front van WO2 (zoals in band of brothers). de helft van alle lopers K.O. aan het slapen op hun matje. De lopers die rondliepen waren heel grapppig te aanschouwen, in alle mogelijke houdingen en verkrampte bewegingen slenterden ze voort. Het zou leuk zijn om na de race direct es een voetbalmatchke te spelen met hen.

Soit, dus vandaag slechts 35 ipv 42 km en een zware klim minder. We finishten in 6u 18min. we zijn klaar voor de laatste etappe morgen, 38 km tot Sexten! Wat zullen we content zijn om daar over de finish te komen … ze kennen ons hier al, als father en son.

De sfeer onder de lopers is de max, het is net een grote familie.

Groeten

Benja en Guy

05-09-2008 om 18:39 geschreven door Benjamien

04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 80 km to go
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voila

zoals je ziet heb ik hier nu eindelijk internet te pakken gekregen ...

enjoy the pictures

in the mean while, we'll

keep on running ...

grtz

Ben en Guy

04-09-2008 om 20:08 geschreven door Benjamien

04-09-2008 om 20:05 geschreven door Benjamien

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.more pics

04-09-2008 om 20:04 geschreven door Benjamien

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 4 5 6

Dag 4

We startten terug iets sneller om tijd te winnen voor het zware klimwerk van de dag. Bij elke checkpoint verloren we zo weinig mogelijk tijd, pa dronk en at snel iets en stapte bijna onmiddellijk door. Ik vulde de drinkbussen en nam wat eten mee, en versnelde dan tot ik pa terug bijgehaald had. Op die manier konden we echt veel tijd winnen. Vele teams lieten we achter ons. We zagen ook veel andere teams in onze omgeving dan de vorige dagen, het was immers de vierde dag. Met ongeveer 150 km in de benen werd er soms al wat verzwakt … Een heleboel teams haalde de time-limit van de 2e checkpoint niet, die moesten met de shuttle richting Prattau (Italië). Wij hadden een mooie voorsprong opgebouwd tov de time-limit (1u aan de 2e check point). De klim die volgde was heel zwaar, eerst plat en vals plat door een prachtige vallei tussen de koeien. Het panorama was schitterend. De klim was heel erg steil en leek oneindig. We steigden van 1000m tot 2600m, een mega-kuitenbijter van formaat dus. Boven was het heel koud, windy en misty. De afdaling ging heel vlot, ik maakte coole filmkes … De 3e check point haalden we net binnen de tijd, met 1 min! We waren vree content, onze dag was weer geslaagd … We moesten enkel nog afdalen tot het camp, 7,5 km.

Ons ma was al een stukje tegemoed gestapt en  trok ons tempo voor de laatste kms nog even op. We finishten om 15u30.

Dag 5:

We vertrokken deze ochtend opnieuw om 7u, met 38 km voor de boeg begonnen we met afdalen. Ondertussen wisten we al dat we hierin vrij sterk waren in tegenstelling tot lang en zwaar klimmen. De eerste 9 km tot de eerste checkpoint deden we in 1u, tot de tweede checkpoint 10 km verder bouwden heel wat voorsprong op tov andere teams die normaal in onze omgeving vertoevden. Verder volgde een zware klim, 1000m omhoog tot de hoogte van 2000m. Rustig aan, stapje per stapje gingen we door. Een aantal teams haalde ons in, maar we lieten er ook een heleboel achter ons, later hoorden we dat er 5 teams niet meer aan de klim mochten beginnen. De derde en laatste checkpoint was boven op de top, we haalden die ruim binnen de tijdslimiet. We hadden zelfs 1 uur over! We besloten om niet te veel tijd meer te verliezen en met het afdalen wat teams terug te pakken, dit met het oog op het klassement. We passeerden nog 14 teams voor we over de finish kwamen, we waren heel content. We stretchten heel goed en masseerden elkaar opnieuw.

Net goed pasta gesmuld, we zijn nu in Italië. De sfeer is toch anders, meer stijlvolle levensgenieters te spotten hier ipv duitse en oostenrijkse terrasvegers.

Jammer dat ik hier maar geen deftige internet-verbinding te pakken krijg.

Nog 100 km te gaan in drie dagen, morgen een kleine 25 km af te leggen. Daarna nog een heel zware van 48 km en als laatste nog een kleine 30 …

Keep on running …

Om onze resultaten per etappe te bekijken, kijk dan op www.transalpine-run.com

Team shiva melle

Dag 6:

Het was ‘maar’ 24 km vandaag; in vergelijking met de vorige dagen was dit dus een pak minder zweten. Toch hebben we weer goed onze tenen mogen uitkuisen. We begonnen bijna meteen te klimmen, voor de start hadden we daarom al goed opgewarmd en gestretched.  Het werd toch alweer heel zwaar, het klimmen bleef maar duren. We passeerden opnieuw heel mooie natuurtaferelen; een mooie waterval met keiharde waterstorm naar beneden, very impressive! De kale, doodse vlakte viel op wanneer we de boomgrens overschreden; ook de koegrens lieten we achter ons. De Italiaanse koeien zijn duidelijk veel vriendelijker dan die Oostenrijkse- Duitse beesten. Het zijn waarschijnlijk ook meer levensgenieters. Boven op de top van de berg (+/-2900m) was het ijskoud, we kregen warme sportdrank aan de checkpoint, nog nooit zo gedronken. Het beviel ons wel. Ondertussen komen de noten, rozijnen, bananen, watermeloenen en energie-bars en gels al onze oren uit! En zwijg ons van spaghetti, we zijn nu in Italy en doen ons tegoed aan vettige pizza … ik ben al veel vermagerd voel ik aan mijn heupen (twerk echt op mijn heupen). Morgen nog een marathon voor de boeg en de dag erna nog een dertigtal kms als cooling down  J … Dan zit het er hier op.

Draadloos nternet is hier niet zo courant, vandaar ook de late up-date van onze blogg.

Sorry daarvoor lustige lezertjes, maar zoals je ziet schreef ik van elke dag, voor ik uitgeput in slaap viel, een verslagje. Speciaal voor jullie!

Gelukkig, want als ik er nu zo aan terug denk, sla ik alle beklimmingen en afdalingen dooreen.

Er is hier een zeer internationale sfeer met runners van all over the globe;

Zuid-Afrika ( een lange man die zijn hoofd stootte tegen een lage tunnel en serieus bloedde maar per se wou doorlopen – het kon veel erger geweest zijn); Groot-Brittanië (beasts), Canada ( women-team), Ireland ( with the excint), denmark, Sweden, Holland (helaas, je komt ze toch overal tegen he), Bermuda, Italy, Spain, Germany,

Switserland (een nordic walker, die koeboer is van beroep – al stappend finisht hij vaak voor ons bij de etappes die veel klimwerk eisen.) USA,  …

Ik hoorde hier en daar al straffe verhalen en kreeg wel zin in deelname aan 1 van volgende races:

Marathon des sables - Marokka

Jungle marathon - Brazil

North pole marathon

Death race – Canada

…

Peace and love

Benja

04-09-2008 om 19:30 geschreven door Benjamien

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 1 2en 3

Stage 1:

Eindtijd: 6h22

Max HartSlag pa: 164

Gem HS pa: 145

Ruhpolding – Sant am Pillerseen … we deden 37 km in 6u 20 min. Na een eerste vlak stuk van 12 km, kwamen we meteen in een prachtig stuk parcours, vrij steil omhoog, waarbij we onder een waterval doorliepen. Er waren 3 checkpoints waar we goed konden eten en drinken. Naarmate het einde van de dag gingen de kms steeds trager en trager voorbij, we probeerden om niet af te tellen per dag, maar automatisch gebeurt dat wel.We hadden ons voorzien om de hele run te zien als 1 grote tocht van 298 km, nu op dit moment nog 260 te gaan dus. Vandaag hoorden we dat de meeste afvallers sneuvelen na de 4e dag, wegens knieproblemen oa door het afdalen op steile onregelmatige paden, zeer belastend. We weten dus dat we ons daar zeker niet mogen laten aan vangen. We zijn alvast goed opgewarmd voor de tocht van morgen, we lopen dan 48 km en steigen het dubbele … een zware dus.

Momenteel zit ik in de refter van de school waar we slapen, het is 22u 45 en ik kon de slaap niet vatten, dus ben dan maar weer opgestaan ...  samen met heel wat andere lopers liggen we  hier verspreid in de klasjes. Heel mooie accommodatie, alles is hier ook zeer goed onderhouden, zowel de straten als de grasperkjes en de scholen. Ik dacht even nog dat ik in Duitsland zat, maar we staken vandaag ook de grens over en bevinden ons wel degelijk in Oostenrijk.

Morgenvroeg  om 7u is er reeds de start, we staan op om 5u om te ontbijten en ons klaar te maken.

Stage 2:

Horizontale kms       40

Verticale m                2500

Tijd                           9u

We begonnen alweer met een lang plat stuk, alles ging goed … daarna begon het klimmen. Het eerste deel hiervan, geen probleem. Daarna, heel zwaar; het bleef maar stijgen. Wij en ook andere teams twijfelden aan de correctheid van de kaart en hoogtegrafiek. Km’s die we naar boven gingen vlotten zeer langzaam. Pa kan niet zo rap bergop stappen, lopen op vlak en bergaf is geen probleem.

Vanaf de eerste check point bouwden we een half uur reserve op (time limit) door het vele steigen konden we dit helaas niet behouden. Integendeel, we raakten in over-time.

Aan de laatste check point mochten we niet meer verder. We waren gestart om 7u ’s ochtends en om 16u arriveerden we aan die laatste check point terwijl we daar moesten zijn om 15u30.

Jammer, maar helaas … we moesten dus mee m de wagen om af te dalen tot Mitterseel.

De fuckers lieten ons daar maar liefst 2,5 u wachten; in die tijd waren we al lang op eigen kracht via het parcours aan de finish geweest, het was nog een kleine klim en dan enkel nog dalen, daar zijn we goed in.

we staan nu aan de start van de 3e dag. Vandaag is het 24 km, de helft van gisteren.

Nog 6 keer spaghetti …

Tot laerzzzz

Stage 3

Neukirchen

Horiz. Kms                  28,5

Verticale m                  1500

Hoogste punt               2200

Tijd                             6u en 30 min

Vandaag vol goede moed vertrokken om deze keer wel de finish te halen, het eerst stuk opwarming was terug plat. Eeen goede opwarming, we wilden wat tijd winnen door hier iets sneller te lopen om dan zo niet tegengehouden te worden omwille van de time-limit. Maar we hadden ondertussen wel al 80 km in de benen van dag 1 en 2 … dus de opwarming ging toch niet zo vlot. We besloten om zo snel mogelijk door te gaan aan de eerste bevoorrading/time-check. Pa ging bijna meteen door en ik vulde dan mijn rugzak met drank en eten. Het was  meteen stijl bergop. De klim was dubbel zo lang als de eerste van gisteren; 1 stapje per keer en er niet tegen vechten.  Zo probeerden we niet ontmoedigd te geraken. Ook maar  100 m vooruit zien.

In het begin vol goede moed begonnen maar het ging echt niet vooruit. We moesten stijgen tot 2200 m, wanneer we aan de 1600 m zaten, begon ik even te rekenen en h bleek dat we er toch nog konden geraken binnen de tijdslimiet. Maar natuurlijk hoe hoger we kwamen hoe lastiger het werd, ook werd het zeer koud naarmate we dichterbij de top kwamen. We hadden ondertussen al aanvaard dat we opnieuw niet binnen de maximale tijd gingen passeren aan de laatste time-chek/food stop. Toch deden we rustig door en genoten van het prachtige uitzicht. Toen we op de top stonden,  bleek de laatste control vlakbij, ik nam de leiding en zocht een goede route volgens het parcours. Pa volgde me op de voet. Op nog geen 10 minuten waren we er een slurpten we sportdrank, smulden bananen, rozijnen, noten …

We made it! (for today) We zaten safe, vanaf dit punt moesten we slecht 8 km afleggen en het was enkel afdalen.

We finishten om 14u20.

Vroeg snurken en om 5u uit de veren voor de zware van morgen, 40 km met mooie klimmetjes. Een haalbare kaart, maar we gaan onze tenen mogen uitkuisen.

Mijn pa zonder pet is als een roker zonder sigaret.

Zijn bril staat hem echt goed, dat zie je toch aan die snoet

Geen stap zonder pijn, guy verhofstadt is een konijn

Keep on running!

Benja

www.transalpine-run.com

04-09-2008 om 19:25 geschreven door Benjamien

02-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pictures

02-09-2008 om 19:43 geschreven door Benjamien

29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste voorbereiding
    Hehe ...

Onze laatste 'training' zit er op. Samen rustig warm gelopen en dan heel goed gestretched en mekaars kuiten gesmeerd ...
    Goed genieten van de pijn die er nog niet is in de benen Laughing

Er is hier al een heel internationale sfeer met teams van all over the globe ...

Straks pasta -party en welkomstbriefing met film van vorig jaar,

erna laatste praktische voorbereiding en dan heel vroeg onder de wol.

morgenvroeg om 11u start.

There we go ...

• 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008

Laat van je horen!
  • grote proficiat uit rumbeke
  • BRAVO
  • proficiat !!!!
  • GO for it!!!!!
  • volhouden hé mannen

Hier kan je reacties en whateverwhat kwijt ...

Rondvraag / Poll
    Hoe zal de TansAlpine-Run verlopen voor Ben en Guy?
    Ze zullen niet eens aan de start geraken wegens uitputting - overtraining of stress.
    Ze zullen samen wenend van de schrik (om verloren te lopen) aan de start verschijnen, maar niet starten en terug naar hu
    Ben of Guy zal niet goed uit zijn doppen kijken en voet omslaan!
    Ze zullen allebei moeten opgeven door de verzuring in de benen.
    Guy zal Ben moeten dragen over de finish.
    Ben zal Guy moeten dragen over de finish.
    Ze zullen samen verloren lopen en ergens in de Alpen een nieuw eenzaam bestaan beginnen in een berghutje.
    Ze zullen ontvoerd worden door een U.R.O. (Unidentified Running Object)
    Door de opwarming van de aarde zal zowel Italië, Oostenrijk en Duitsland al volledig overstroomd zijn.
    Ze zulen samen met een huppelpasje, koprol of radslag over de finish komen.