*
OP DE IJTKIJK
*
*
Boodschap van Algemeen Nut.
Sint Isidoor, de Patroon van Tinternet, (allez toch volgens http://www.mannekeuitdemane.be/) is de ganse week druk bezig geweest met uitzoeken waarom UW Dienaar Digitalia nergens meer te vinden was ergens in The Clouds.
Tot hij vaststelde (en begrijpend knikte) dat betrokkene geheel in beslag werd genomen door een Zalig Nietsdoen. Als voorschot op de Eeuwige Zaligheid?
*
Ik moest de lezers trouwens allemaal zijn beste groeten overbrengen, zo luidde de boodschap via Z. Broeder Isidoor uit Kortrijk (foto hierboven), die
meteen vroeg om er kond van te doen, dat men in de Hemel zot content
was met Quickie als Burgemeester, die de Tsjeven daar na vele decennia
gesukkel en gegraai, eindelijk voor altijd uit het Stadsbestuur had
gebonjourd.
En
zo kom ik via dat buiten bonjouren in de kleine plaatselijke polletiek,
tot het buiten bonjouren van de PS-SP-ä uit de Landelijke Grote
Polletiek, als voorspaakje voor het buiten bnonjouren van de Tsjeven,
die na de ARCO-Affaire eveneens in de coulissen zouden moeten stranden.
Waardoor de vele decennia van regeren om te regeren, om zodoende zelf in
de vleespotten te kunnen blijven overwinteren. Nu is het aan de
DOENDERS. Die volgens het Eerste Artikel van hun statuten, dapper de weg
zijn ingeslagen naar een welvarend, vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
En waar er gehakt wordt, vliegen de spaanders in t rond.
***** *****
Trein-, tram- en busabonnement voor 60 euro op komst
*
Tegen eind dit jaar kunnen pendelaars in Gent en Antwerpen voor 60 euro per maand zowel bus, tram als trein nemen. Met die CityPass willen De Lijn en de NMBS bewoners uit de stedelijke agglomeraties naar het openbaar vervoer lokken.
Dat
meldt De Morgen dinsdag. De bedoeling is dat een pendelaar met één
kaart zowel trein, bus als tram kan nemen binnen de eigen agglomeratie.
Het standaardtarief voor de formule zal 60 euro per maand bedragen, zo
bevestigt de NMBS aan de krant. In oktober wordt gecommuniceerd over
kortingen voor bepaalde doelgroepen.
Over
de Citypass wordt in Vlaanderen al meer dan tien jaar gesproken. In
Brussel bestaat al een variant, het MTB-abonnement. Ook Charleroi en
Luik hebben al een Citypass. Maar Vlaanderen vreesde vooral voor
inkomstenverlies.
De
betrokken steden reageren alvast tevreden. Antwerpen wil volgend jaar
zelfs nog een stapje verder gaan, met het Mobility-as-a-service-plan
(MaaS). De Antwerpenaar kan dan één abonnement nemen om niet alleen alle
openbaar vervoer maar ook taxis en deelfietsen en -autos te
gebruiken.
*
NADER BEKEKEN
Efficiëntie
is niet alleen kostenbesparend, maar straalt ook vitaliteit uit, twee
zaken waar de voorbije generaties van beroepspolitici geen kaas van
hadden gegeten. En juist daardoor geen tevreden clientèle meer
overhielden.
Mistevredenheid
die neigt nar revolutie. Ook op de dagen dat er uitzonderlijk eens NIET
werd gestaakt. Want stiptheid is uitsluitend een verdienste van bekwame
mensen. Mensen die verder zien dan hun neus lang is.
Ondergrondse waterleidingen die in 1914
in Bruxellabad de grond ingingen, werden gewon vergeten. Tot ze na 103
jaren trouwe dienst zonder de minste zorg, uiteen knalden. Met
rampzalige gevolgen die (weeral eens) niemand had kunnen voorzien. Idem
dito voor ondergrondse tramlijnen, gebouwd in 1981 maar onder
voortdurend Socialistisch Bestuur nooit afgewerkt raakten, die 36 jaar
onbenut gewoon lagen te vergaan, lijk in Apen. Waar er fier op de borst
geklopt werd voor deze nooit geziene prémetro:
Dat
zijn twee kleine voorbeelden heet van de naald, spijst dezelfde stad
met de stralenkrans rond de glanzende A reeds in 2012 zichzelf
bejubelde als tramstad. Omdat die trams nu
eenmaal dub bel zoveel zitplaatsjes hadden
.Wat n pluimpje was/is voor
de constructeurs, niet voor de polletiekers!
Fier als een tot op de draad versleten gieter schreef DM daarover in 2008 besloot
toenmalig minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) om de
braakliggende tunnels toch in gebruik te nemen. Resultaat is dat
deze prémetro in één ruk de halve stad doorkruist tot aan het
Astridplein, bij het Centraal Station.
Weeral
volgens DM is de minder goede werking veroorzaakt door In drie jaar
tijd daalde het exploitatiebudget van 900 naar 811 miljoen euro. Voilà:
dat is de Schots Scheve en Skibnxe manier van zalen beredderen: gooien
met geld.
Als
er al eens n revelatie kon (die slimme borden hoeveel minuten en
seconden het nog duurde voor de volgende tram), waren de meesten kort
nadien buiten werking. En ze zijn dat nog altijd.
Succes
in zaken met men iedere dag verdienen met eigen handen. Niet dolor met
middelen te smossen. Het wordt hoog tijd dat de nieuwe generatie
politici eindelijk datzelfde pmrincipe leren kennen.
Na lezing, volhardt en onderteken:t
(Digitalia)
|