Hebben we nog uit de voetbalwereld van Johan Cruyff, God hebbe zijn sportieve ziel.
Benieuwd
of hij dit gevleugeld gezegde ook zou durven inroepen hebben in de
hierboven geschetste islam-misering van ook en nog meest zijn eigen
land, Nederland. Dat helpt, zo stellen wij met afgrijzen vast, geen
Wildersen aan.
Het Cruyff voordeel dan?
Dat
er in de landen waar het oerwoud van de islammerij ooit wirtek schoot,
iets fundamenteels aan het bewegen is. Men zou het haast, maar dan
gezien van uit het standpunt van de Ayatollahs, De Dolle mina-beweging kunnen gaan noemen. Niet meer tevreden met de van boven-op geforceerde samenleving.
Hebben ze daar hoogstwaarschijnlijk te danken aan Tinternet. Zij (indien niet gecensureerd)
zien en horen ons, en wij zien en horen hen niet alleen, maar maken ze
mee. Door al het uitschot van avonturiers dat op ons dak wordt gestuurd.
En
dan gebeurt het. In al die soort thuislanden worden op intellectueel
gebied sedert alle tijden, de vrouwen zo stom mogelijk gehouden. Maar
als het om de Vrijheid in de Modewereld gaat, loopt elke patriarchale
samenleving in op de klippen..
Wij, Westerlingen, of liever onze voor-vaderen, hebben hun les wel geleerd.Vader is de baas in huis, maar wat Moeder zegt, dat zal gebeuren.
In Laeken hebben de Coburgers zelfs de Salische wet afgeschaft, di
eeuwenlang aan vrouwen het recht op de troon-opvolging ontzegde.
Maar!
stilaan worden bij ons de hoogste posten ingenomendoor Dames. Met een
Hoofdletter AUB. Bij de politie, bijvoorbeeld de Vlaamse Katrien De
Bolle, als Top of the Bill van Interpol.
En gelieve er op te letten: die draagt geen kopvodden!
***
Onze
samenleving is al lang geen mannenburcht niet meer. En dat is goed.
Want als Heren van de Schepping hebben wij het niet zo best gedaan.
Oorlogen, veldslagen, bombardementen: ik zie dat nog zo rap niet
gebeuren met onze Moeders aan de knoppen!
En Trump dan, hoor ik U vragen.
Wel,
heu.. heu.. Die man is juist het bewijs van de uitzondering op de
algemene regel. Stel U voor dat wij dat Clinton-venijn als wereldleider
hadden gekregen! zou al lang de Poet zijn gelaat zijn gaan opent
krabben! Wat ook n uitzondering op de regel zou zijn.
Hillary, in Het Pentagon, op haar 75ste verjaardag
*
Bij
ons Ma thuis hing er zon ouderwetse Vlaamse spreukwoord in de gang,
waar iedereen die langs kwam, voorbij moest. Nu hangt die in ons huis,
op dezelfde plaats.
*
Meer protesten Iraanse vrouwen tegen verplicht hoofddoekje; Europa zwijgt
vrouw met hoofddoek
Katjes reclame als slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen.
In Europa is diversiteit feitelijk uniformiteit onder de islam
*
Iraanse vrouw protesteert tegen verplicht hoofddoekje (afbeelding: screenshot Twitter via Journalistenwatch (1)).
*
In
Iran staan steeds meer vrouwen op tegen het verplichte hoofddoekje.
Vrouwen gaan bijvoorbeeld op stroomkasten, betonnen pilaren of platforms
staan, en houden hun hoofddoekje demonstratief op een stok omhoog
gestoken. Europa, altijd onmiddellijk een grote mond als ergens de
mensenrechten worden geschonden, zwijgt. Hier promoten politiek, media,
feministische groepen en ook bedrijven zoals Katjes (in Nederland Katja)
juist het dragen van wellicht het bekendste symbool van
vrouwenonderdrukking door de islam. Het Iraanse vrouwenprotest gaat dan
ook rechtstreeks in tegen de door de elite gewilde islamisering van onze
landen.
De
moedige vrouwen van Iran, zelfs door president Donald Trump aangehaald,
riskeren arrestatie en gevangenisstraf in hun poging zich te bevrijden
van het door velen gehate hoofddoekje. Op de Facebooksite van de Iraanse
vrouwenbeweging, Mystealthyfreedom, zijn vele fotos te zien, niet
alleen van jonge vrouwen, maar ook van een oude oma.
Europa bereidt vrouwen juist voor op hoofddoekje
In
Europa probeert men onze vrouwen, dochters en zussen juist voor te
bereiden op het ergens in de toekomst ongetwijfeld verplicht moeten-
dragen van een hoofddoekje, door dit als een zogenaamd hip en modieus
verschijnsel neer te zetten.
De
van oorsprong Nederlandse snoepfirma Katjes maakte bijvoorbeeld een
Duitse reclamespot met een (nep-)moslima met hoofddoekje. Met onze Jes!
Alles Veggie! campagne willen wij in het bijzonder jonge vrouwen
aanspreken die plezier hebben in het leven, en daarbij bewuste voeding
tot zich nemen. Daar horen ook jonge moslimas bij, voor wie het mijden
van dierlijke gelatine een belangrijke rol speelt. Met Katjes wordt
snoepen heel simpel puur vegetarisch.
Reclame slag in het gezicht van vrouwen in islamistische landen
Het
bedrijf kreeg daar naar eigen zeggen veel positieve, maar ook kritische
reacties op, zoals deze vrouw, die op Facebook schreef: Ik begrijp
hier echt niets van. Met de vrouw heeft niemand een probleem. Dit is
alsof u een zwarte laat zien, die vrolijk en ondeugend Katjes aan het
snoepen is in ketenen (een verwijzing naar het slavenverleden- X.). Is
weliswaar mooi divers, ziet er echter komisch uit, aangezien vrouwen
ervoor strijden om deze lap niet meer te hoeven dragen, en daarvoor
gruwelijk mishandeld worden. Ik weet het niet, maar ergens is het punt
bereikt waarop diversiteit uniformiteit wordt. Als dat bij uw merk past,
heeft u een groot probleem.
Een
moslimvrouw met hoofddoekje is geen sterke vrouw, maar een slavin van
haar patriarchale religie, reageert een ander. Deze reclame is een
slag in het gezicht van alle vrouwen in islamitische landen, die vechten
om hun rechten. En het is natuurlijk islamisering! Hier in Duitsland
moet de islam met al die media campagnes aanvaardbaar worden gemaakt.
Kritiek
op islam en hoofddoekjesdwang is geen racisme, noch hetze, omdat de
islam geen ras is, en kritiek geen hetze, vult iemand aan. U gaat
nergens op de inhoudelijke kritiek in, het blijft maar bij blabla... U
bent hier zeker niet slechts één klant door kwijtgeraakt, maar misschien
krijgt u als compensatie voor uw politiek correcte knieval (voor islam)
en uw polit-propaganda subsidie van de regering!
Gisteren
schreven we over de oprichting van een nieuwe vrouwenbeweging 120
Decibel in Duitsland, die zich gaat verzetten tegen het geweld van
migranten, en tegen de islamisering van hun land. Een initiatief,
waarvan velen hopen dat dit zich naar andere Europese landen, waaronder
Nederland, zal verspreiden.
Xander
is in doornsnee een zeer beminnelijk man. Maar anders dan Geert
Wilders, spreekt die over hoofddoekjes, en niet over kopvodden. Wat
ze nochtans zijn.
Mijn
twee grootmoeders droegen net zoals alle Omas bij ons, s winters en
s zomers, schouderdoeken waaronder ze bijna helemaal konden in
verdwijnen om te schuilen voor zon, of regen en wind. Alleen die ene, de
liefste, hing dat ding aan de kapstok om een uur ver te voet naar de
Zondagsmis te gaan met haar Oude Meetje-hoedje, zoals de mode was in de
late jaren 30. Datzelfde dingetje komt ook voor bij Jean François
Millet (1814-1875), als hij poëtische boeren-taferelen schilderde
Het mag niemand verwonderen dat die paar goedkope reproducties die ons Moeder bezat, vandaag de dag bij ons hangen?
Dat er ook toiletten zoude bestaan voor transgenders. Aandacht! Dat zijn trangnders, en geen transcendenten.
Een wereld van verschil. Want transcendenten kunnen ook transgenderen
zijn of dat worden, maar trangenders en nakomelingen zijn zowat
hetzelfde als vliegende vissen of zwemmende vogels. Pas op: in de natuur
komen die voorkomen, soort per soort, maar toch niet gemengd, van elk
wat wils onder de vleugels, maar niet in de onderbroek.
Voor wart betreft de naamgeving van die 3de
soort, noch man, noch vrouw, vind ik persoonlijk meer gaven in het
woord Sansculotten. Dat is een gekend woord dat een hele reputatie
achter zich heeft staan. Wat meer is, in het straatbeeld zouden al deze
figuren gemakkelijk traceerbaar zijn. Het zou zelfs veel verbouwereerde
hezichten en gefronste wenkbrauwen voorkomen bij elke begroetong. Want
hoe willen die mensen aangesproken worden? Wie wil er nu aangesproken
worden met Mietje ipv Mevrouw of Mijnheer.
Dat
over die Gemengde Toiletten wist ik niet. Maar als dàt waar is, opent
er zich n oceaan van mogelijkheden voor installateurs van sanitaire
installaties. De EU-Naziestaat in Broekzèl lanceert eerst (teneinde niemand te discrimineren)
voor elke lidstaat n bindend advies dat in gans de EU er vanaf vandaag
2 Februari 2018 in alle openbare en private gelegenheden 3 (drie)
soorten toiletten moeten voorzien zijn. Een voor rechtstaande plassers,
een voor zittende plassers, en een voor gewoon op de hurken zittende
plassers. Deze 3de soort is/was plusminus al bekend als de
Franse W.C.-plaat, instap- en gebruiksklaar voor (gelijktijdig) de twee
boodschappen on der dezelfde noemer.
Iets oplossen met de Franse slag, heet toch zoiets?!
Deze
laatste voor de Bôs, maar vooral voor de Mos. Naar mos slimmerdse
gewoonte is daar lijk in de woestijn, geen toiletpapier voorzien, maar
wordt er gewerkt met de natte vinger.
Of had U liever een tekeningetje gehad?
*
Angeltjes echter hadden het meer over de Hidjra..
de door de islamitische politieke doctrine ten zeerste aanbevolen Hidjra.
Dat was de eerste migratie van het door alle mohammedanen nadien ten
eeuwigen dage na te volgen rolmodel: Mohammed van Mekka naar Yatrib
(Medina). Mohammedanen migreren niet om te kunnen overleven. Ze migreren
uit ideologische overtuiging, om net zoals Mohammed te kunnen
onderwerpen, te heersen, te roven, te stelen, te doden en te
verkrachten. Dat heeft niets met een biologisch aangestuurde zoektocht
naar voedsel te maken. Dit is een geschiedkundig en wetenschappelijk
bewezen feit. Dat onze leiders EU zowel als BE deze immigratie en
transmigratie van Mohammedanen toelaten, goedpraten en zelfs aanmoedigen
en subsidiëren is zonder meer misdadig.
*
Ook dàt wist ik niet. Of liever, ik wist het wel, maar dan zonder te weten waar de klepel hing.
Wel, die klepel hangt zelfs niet in Toilet N_3 (zou te opvallend zijn), maar Wikipedia weet er alles over. Het wordt U als plat consistent (hoofdartikel) hiernavolgend opgediend.
Als dhimini(onderworpene) is het iedereen ten zeerste geraden deze kennis goed en overvloedig tot U te nemen.
Ikzelf
voeg er nog dat tweede Arabisch woord bij, dat op deze blog al zo
dikwijjls is besproken. Namelijk de verdomde goddelijke plicht voor elke
mos slimmerd, de Taqyilla, om van de wieg tot
het graf alles en iedereen in te luren te leggen ten einde de
gebiedsuitbreiding van de islammerij geen strobreed in de weg teleggen.
In de luren leggen is hetzelfde als bedotten, om de tuin leiden,
beloegen en bedriegen. Kortom, het is
Appels voor citroenen verkopen
Hidjra
De
hidjra (Arabisch: هِجْرَة) was de emigratie van de islamitische profeet
Mohammed en zijn volgelingen van Mekka, waar hij veel met verzet te
maken had, naar Jathrib (nu Medina) in 622.
De
hidjra wordt binnen de Islam zo belangrijk geacht dat ze het begin van
de islamitische jaartelling is en dat aan het begin van ieder hoofdstuk
in de Koran staat aangegeven of het voor of na de hidjra werd
geopenbaard. Het jaar waarin de hidjra plaatsvond werd in 638 (17 AH)
door kalief Omar ibn al-Chattab uitgeroepen tot het eerste jaar van de
islamitische jaartelling. De hidjra wordt meestal herdacht op 8 rabi' I,
de dag dat Mohammed aankwam in Quba, een plaats nabij Medina (20
september 622).
Geschiedenis
Mohammeds
openbaringen vonden in Mekka niet veel waardering. Zijn stam, de
Qoeraisj, beheerde de Ka'aba, een bedevaartplaats voor de diverse
Arabische polytheïsten. De Qoeraisj waren bang die positie, die voor hen
een belangrijke bron van inkomsten betekende, te moeten opgeven, en kon
de nieuwe religie ook om andere redenen niet waarderen.
In
620 en 621 ontving Mohammed delegaties uit Medina, waarvan de leden tot
de islam overgingen en die de moslims uit Mekka hulp en bescherming
aanboden. Dit stelde de moslims in de gelegenheid om successievelijk
naar Jathrib uit te wijken. Op 26 safar AH 1 (9 september 622), nadat
Mohammeds vijanden hadden besloten om hem gezamenlijk te vermoorden,
vertrok hij uit Mekka. Samen met Aboe Bakr wist Mohammed aan zijn
belagers te ontkomen en vertrok hij 's nachts in zuidelijke richting, om
zijn achtervolgers op een dwaalspoor te zetten. Op 22 rabi' I (1
oktober) vestigde hij zich met zijn volgelingen in Jathrib, een stad 320
km noordelijker. Jathrib werd korte tijd later omgedoopt tot Madinat
un-Nabi (de stad van de profeet), waarvan de Nederlandse naam Medina is
afgelei
*
AAN DE VRUCHTEN GROOT OF KLEIN
KENT MEN DE BOOM
*
Er
gaat geen dag voorbij, dat we Hans Janssen (1942-2015), de veel te
vroeg overleden Arabist, islamoloog, columnist-publicist en politicus,
niet missen. Hij was een der onzen die beter was in de materie dan de
geleerdste mos slimmerdse theoloog.
Het is, om nog ergens n tekst van hem te vinden, als zoeken als naar een naald in een hooiberg. Hoe zou dat toch komen?
Ja,
wat weten we ten gronde in onze landen eigenlijk over de islammerij?
Hun lettertekens zijn slim gezien - als met de voeten geschreven
kronkels en strepen in het woestijnzand. Dat is ook altijd in beweging.
Heuvel op en heuvel af. Die leestekens zijn als met de zweep geschreven.
Hun stem klinkt dan ook als het klappen van de zweep. Maar wat ze
inhoudelijk zeggen is met geen woorden te beschrijven. Al verwacht men
van achter de rug ten allen tijde het zoevenn van een of ander
kromzwaard te horen.
Wij
Vlamingen hebben eeuwenlang opeenvolgend Romeinen, Fransen,
Spanjaarden, Duitsers, Oostenrijkers, enz, over ons heen gekregen. Zelfs
de Belgicisten en Belzieke-naars hebben we overleefd. Met als orgelpunt
de bazuinstoot de strijd voor het behoud van onze eigen beschaafde
taal. Wij moeten zelfs toegeven, dat al die vreemde talen onze genen
hebben beïnvloed (!) zodat iedere Vlaming iets als een talenknobbel
heeft meegekregen van in de wieg.
En,
na de gewonnen Taalstrijd, dank aan de open grenzen staan we nu waar
we staan.. Dank zij de immigratie van de halve wereldbevolking, worden
er nu in Coburgia officieel bij de 200 talen gesproken. Is dat niet n
beetje van het goede teveel?
Of die 200 verschillende talen ook geschreven worden? Moet dat?
Dat
is in t Fransoos een gezegde, dar eigenlijk ten tijde van de Franse
Koningen zeer serieus bedoeld moet zijn geweest. Het wordt ondertussen
Meestal lacherig gebruikt. Gewoonlijk in verband met een of ander koket
jong ding dat wil opvallen.
M.a.w.
het is een gezegde op het lijf geschreven van de hieronder besproken
sprookjes prinses dat zo gemakkelijk spreekt ver de splinter in
andermans oog, maar daarbij voorbij gaat aan de stevige balken in het
oog van haar geestesgenoten.
*
Wat
het allemaal nog veel erger maakt, is dat de juffrouw, van n uur ver
tegen wind, zo te zijn van de buitenlandse soort is die men in doorsnee
liever kwijt dan rijk is. Omdat die als stamgenote in haar eigen land
als vrouw waarschijnlijk zou staan waar bij ons de borstels staan. Al
moet ik toegeven, dat er in die verre landen ooit ook wereldberoemde en
wondermooie koninginnen zoals
Cleopatra
zijn geweest. Al denk ik eerder jonger volk te moeten voor het voedtlicht brengen. Aan prinsessen zoals de mooie
Sherazade
uit
Duizend en Een Nacht, die in de sprookjeswereld is terecht gekomen dank
zij haar nachtelijke prestaties tussen de lakens van Zeer Groot Volk.
Mevrouw Yasmien Naciri
(°1991) is Molse (Limbirg) met als thuisland Maroc Coco zou inderdaad
Maroc hense roots hebben en is deswegen niet op haar mondje gevallen.
Kakelen is haar job. Ze is, laten we maar zeggen in het bronsgroene
eikenhout met het juiste lichaamsdeel in de boter gevallen. Want bij de
Maroc Haantjes zou ze niet eens mogen piepen als (ik wil het proper houden!)n klein knaagdiertje met spitse snuit. Hier is ze, marketeer(ook wel product manager of. brand manager geheten) zijnde werkzaam bij De Morgen. Ze schrijft daar wissel-colums, zoals U verder zult vernemen.
Zon marketee is gespecialiseerd in marketing: het 'vermarkten' van een product of dienst.
Zij verkoopt beroepsmatig dus veel meer dan wind. Maar ze is geen marketentster.
Gelieve bij dit beroep van marketeerdus
niet te denken aan dat gelijkaardig woord, wat gezegd werd van
vrouwspersonen die bij de vroegere legerbenden te velde optraden voor de
was, de plas en nog wat. Dat marketentsters waren in doorsnee nogal dikwijls van een niet-gewone reputatie. Wikipedia zegr daarover
Een
(ook: marketenzer, zoetelaar of zoetelaarster) was een
kamp-volgster die gerechtigd was om aan soldaten waren te verkopen zoals
drank, voedsel en kleine benodigdheden voor het dagelijks leven. Drank
verkochten ze uit het typische marketentstervaatje dat ze op de heup
droegen.
Yasmien Naciri is marketeer en voorzitter van hulporganisatie Amana. Haar wisselcolumn met Matthias Somers verschijnt wekelijks.
De
eerste maand van het verkiezingsjaar 2018 is nog niet eens voorbij of
de regerings-partijen hebben hun goede voornemens rond het beleid al
begraven. Wanneer een anekdote van FC De Kampioenen zowat de enige
blikvanger is van de laatste plenaire vergadering in de federale
regering, weet de modale burger hoe laat het is. Naarmate de lokale
verkiezingen naderen, dreigt het kibbel-kabinet meer dan ooit een
regering in slopende zaken te zullen worden.
Alles
wordt op een hoopje gegooid met een zee aan bedenkelijke uitspraken,
halfslachtige grafiekjes en holle analyses tot gevolg. Sommige politici
lijken zo druk bezig met personal branding, zelfverheerlijking en
minachting van de tegenstanders, dat ze haast vergeten waarvoor ze
daadwerkelijk werden verkozen. Nergens in onze samenleving lijkt het
superioriteits-complex zo buitensporig te zijn als in de politiek.
Het moedeloze midden
Het
populisme-spook is in zon sfeer nooit veraf. Vooral niet wanneer het
over de beladen themas gaat als migratie, vluchtelingen, integratie,
armoede, pensioenen, sociale zekerheid en werkgelegenheid. Intellectueel
eerlijke debatten zijn in deze een utopie. De aversie van links voor
rechts en vice versa maakt een inhoudelijk debat over deze themas
gewoonweg onmogelijk.
Beide blokken slagen er op die manier evenmin in om de eigen standpunten te onderbouwen.
In het ene kamp worden causale verbanden gelegd waar meer dan een
vraagteken achter kan worden geplaatst. En in het andere kamp wordt elke
onderlinge relatie tussen bijvoorbeeld de migratie-achtergrond en de
lage tewerkstellingsgraad weggewuifd. Het huidige links en rechts
slaagt er bijgevolg niet in om het niveau van simplistische verklaringen te overstijgen en ontzegt de burger daarmee het recht op een kwalitatief debat.
Wie
vervolgens alle hoop vestigt op intellectuelen of politici die tussen
al het geroep en getier in staat zijn om een eerlijke, duidelijke én
onderbouwde analyse te maken, zal van een koude kermis thuiskomen. De
zogenaamde middenweg dat een patent zou hebben op de zogenaamde
redelijkheid blijkt voorlopig niet meer dan een toevluchtsoord voor
zij die om diplomatische redenen geen standpunt durven in te nemen. Soms
moet je echter op tafel durven te kloppen en volstaat het niet om
genoegen te nemen met de bloedarmoede aan linker- en rechterzijde om
voor beide kampen benaderbaar te blijven.
Wat
mij betreft kan deze status quo niet langer voortduren. Onze
samenleving heeft gewoonweg nood aan intellectueel eerlijke debatten
zonder dat een partij op de campagneknop hoeft te duwen en dus
gevrijwaard wordt van verkiezings-retoriek. Ondertussen blijf ik wel
geduldig wachten op een generatie politici die met geloofwaardigheid en
gezag een punt zullen zetten achter de systematische verlaging van het
niveau van het politieke debat.
Yasmien Naciri is marketeer en voorzitter van hulporganisatie Amana
Lees k dat goed?
Amana
(volgens Wiki) zou een joods-zionistische religieuze hulp-organisatie
zijn voornamelijk werkzaam op de Westelijke Jordaanoever .
Dus géén Sherazade, maar n Maroc Hense Joodse?
Wat dan weer vlot in tegenspraak is met de HUMO, dat de vzw Amana beschrijft als n mos slmmerdse Antwerpse hulp-organisatie.
Waar zou de klepel hangen? k en weetet nie, maar mn ellebogen wel. Google Chrome geeft het juiste antwoord .
Uiteraard
zijn marketeerder-essen de dag van vandaag niet meer dezelfde als in de
jaren 1600. Ondertussen is alles ver-amerikaniseerd en wordt er zelfs
in (brend gemarketeerd. Begrijpe wie kan, die ter zake niet zeer hoog
gekwalificeerd is en geen grote examens heeft moeten afleggen.
Of
is het zò, dat met al die Verrijkers er nergens nog
activiteitsattesten vereist zijn? Tot kort geleden moest n
herbergier, vooral hij een (verplicht) handelsregister kon krijgen, zijn
kennis bewijzen, op zowel zijn of haar vakgebied als op gebied van
administratieve vaardigheden daarover. Dat was zp voor de bakker, de
beenhouwer, de winkelier, de haarkapper, enz
Maar
onder druk van de tsunami van massa-verrijkers is dat allemaal
afgevoerd. Men doet maar op. Zelfs in de kebab is er geen normale
gezondheidsinspectie meer. Men middert er maar op los .
Enfin,
zeker weten doe ik dat al lang niet meer en als oude quasi totaal
blinde man kom ik niet meer op straatt. Wie het weet mag het zeggen.
Benieuwd wat Kris Peeters, Minister van consumentenzaken, hierover rond de pot zou hangen.!
Zou ibns Jasmijntje ooit de wereldberoemde film gezien hebben, of het boek gelezen De dood van een Handelsreiziger? Die was al handelsreiziger in de States, lang voor het woord marketeer was uitgevonden .
Kijk,
ook dàt hadden onze Verlichte Grote Verstanden in hun hun planning voor
den o zo geroemde Globalisatie die ze tegemoet gaan, niet bemerkt in
hun achteruitkijkspiegels. Het komt hen dus over als een slag onder de
gordel. Meer zelfs, in het Duitsland van La Märkalina Angelica druppelt
de hete permafrost zelfs uit de onderbroeken der Verrijkers.
*
Al
kan het natuurlijk ook, dat deze weelderige Stoelen en Tafels van
Vermenigvuldiging voordien met de herkomst-landen overeengekomen
waren, in geheime overeenkomsten op het allerhoogste niveau. Zo in de
zin van dat zulke nakomelingen uitstekend geschikt zijn om de integratie
te bevorderen en dus voor de toenadering tussen de landen zelf. Zij
meten dus met de maat waarmee zij zelf worden gemeten .
Als
polletiekers van dergelijk allerhoogste niveau mogen wippen als de
konijntjes in de voorjaarweiden, waarom dan niet de getaande of zwarte
man in de straat?! De wereld immers is om te delen! Denk daarbij gewoon
aan de Hasseltse Rode Kanaalduiker en U ziet het plaatje
*
Duitse kindertelevisie promoot relaties en seks met moslimmigranten
Gevestigde Europese media door de knieën voor islam, promoten islamisering
*
In
Duitsland is opnieuw ophef ontstaan over het kindertelevisie kanaal
Kika. Dat had op zijn website namelijk een filmpje geplaatst waarop
migrantenjongeren wordt geleerd hoe ze een BH moeten losmaken. Onlangs
veroorzaakte Kika ook al de nodige beroering toen het een reportage
maakte van een minderjarig Duits meisje, dat met een volwassen Syriër
verkering had. De Syriër kon zonder enige tegenspraak tegen de jonge
kijkers zeggen dat een vrouw in alles gehoorzaam dient te zijn aan haar
man, en dat vrouwen niet behoren te werken, maar thuis behoren te
blijven. Ook wilde hij dat zijn vriendin zich tot de islam bekeerde en
een hoofddoekje ging dragen. Kortom: de links-linksgroene/liberale
multiculti ideologie in een notendop.
Open
BH, was de titel van het anderhalve minuut durende filmpje, dat na een
golf van verontwaardiging inmiddels weer offline is gehaald. Onder
andere Duitslands grootste vrouwenorganisatie Terre des Femmes
diende een heftig protest in. Woordvoerder Inge Bell verklaarde
verafschuwd te zijn. Dit geeft het totaal verkeerde signaal af aan de
doelgroep, die bestaat uit 3 tot 13 jarige kinderen.
Volgens
Bell moedigde het filmpje verkeerd (seksueel) gedrag bij jongens aan.
Dit filmpje zegt in feite dat migrantenjongens speciale instructies
nodig hebben om een BH open te kunnen maken. Juist in een tijd van het
#MeToo debat zou het inzetten van migrantenjongens in de media een no-go
moeten zijn. De woordvoerder noemde daarbij nog niet eens de enorme
golf aanrandingen en verkrachtingen die Duitsland -sinds het openen van
de grenzen voor inmiddels meer dan 2 miljoen migranten uit Afrika en het
Midden Oosten- overspoelt.
Syrische vriend liegt over leeftijd, wil dat Duitse vriendin moslima wordt
Eerder deze maand veroorzaakte Kika al een schandaal toen het een reportage uitzond van het minderjarige Duits meisje Malvina,
dat verkering had met de minderjarige Syrische jongen Diaa, die er
met zijn volle baard overigens al als ver over de 20 uitzag. Achteraf
gaf hij toe dat hij net zoals 80% van alle minderjarige migranten, zo
blijkt uit de statistieken- inderdaad had gelogen over zijn leeftijd,
en 20 jaar oud was.
Tijdens
het interview zei de Syriër dat de islam van grote invloed is op zijn
leven, en zijn 16 jarige vriendin zichzelf tot de islam moest bekeren en
gepaste kleding, waaronder een hoofddoekje, moest dragen. De Westerse
kledingwijze, vooral korte broeken en rokken, wees hij resoluut af,
omdat dit heel moeilijk is voor Arabische mannen... Ik groeide op in
een islamitisch-Arabische cultuur... Religie geeft je regels. Zonder
deze religie heb je geen regels, en zonder regels heb je geen leven.
Mijn dochter zit al ergens in een boerka verstopt
Zijn
Duitse vriendin voegde eraan toe dat ze was gestopt met het eten van
varkensvlees, omdat haar Syrische vriend dat had geëist. Ook Malvinas
moeder kwam in de 25 minuten lange documentaire aan het woord. Zij
verklaarde dat ze het gevoel had dat mijn dochter al ergens in een
boerka verstopt zit.
Malvina
had overigens ook kritiek op haar vriend, omdat hij wilde dat ze geen
contact meer met haar mannelijke vrienden had, en hij homos niet
accepteerde. Het hevig bekritiseerde filmpje, waarin ook was te horen en
zien hoe Diaa verklaarde dat een vrouw niet behoort te werken maar
thuis behoort te blijven, werd later ook door YouTube offline gehaald.
(1)(2)
Europese elite eist respect voor islam, maar niet andersom
Bizar
genoeg was het thema van het kinderprogramma respect voor mijn
rechten! samenleven. Andermaal blijkt dat het respect voor mijn
rechten volgens de Europese elite slechts één kant op dient te gaan,
namelijk respect voor de islam, en niet andersom. Dit soort schaamteloze
propaganda uitzendingen onderstrepen dat de door links gecontroleerde
media in Europa zelf al lang door de knieën zijn gegaan voor islam en
islamisering, en verwachten dat de rest van de bevolking in Europa
gewillig zal volgen.
In
Coburgia schijnt er zelfs een soort beroepsvereniging te bestaan die
inder elkaar trandgenderen dat het een lieve lust is. Het ding heet
Çavaria geïnspireerd waarschijnlijk op het kuis(heids)product Çavaseul. Al denk ik datÇavaria, voortgaande op de klankrijkdom, eeerder moet gelezen worden als Çavagina .
Er
is ook veel te doen over een zekere Mevrouw Boudewijn van Spilbeeck.
Die zou nu Bô heten. Zou die Mevrouw echt niet weten, dat in het Iepers
dialect bô vroeger gewoon het betere woord was voor gier, aal,
geteerde menselijke uitwerpselen waarvan een vroege Kerkleraar ooit
getuigde dat het geen heilichhijt en was, maar de ziel der landbouw.
*
Mijn
generatie is opgegroeid met o.a. de slogan Zedelijk volk, groot volk.
Dat voornamelijk in in het Katholiek Onderwijs en in het Vlaams
Nationalisme. Stel U voor dat de hedendaagse uitgangwereld op dezelfde
manier zou moeten leven! Zonder drugs, zonder alcohol en in complete
onthouding. Het leven zou een hel voor ze worden.
*
Ha,
die goeie ouwe tijd van De Witte van Zichem, tone onze geliefde
schrijvers nog geen Oppergod werden genoemd. Hoe groen was mijn Dal
Alma met de vlassen Haren Adelaïde het Geslacht Björdal Ja,
dat ware heroïsche tijden. Zelfs adembenemende tijden, als we denken aan
Jules Verne enWinnetou van Karl May
Voorgoed voorbij, de Sneeuwwitjes, de Roddkapjes, de Boze Heksen en de Pinocchios. Op de smartphones delen in het 6de Leerjaar beleven ze de wildste orgiën en de brutaalste groepsverkrachtingen.
Het leven is een Feest! Of zien ikke dat verkeerd?
Vooraleer
de lezing aan te vatten van dit hieronder overgenomen (veel te lange)
artikel uit DM, eerst de Parabel uit het Evangelie over de Barmhartige
Samaritaan even toelichten. Als Slinx begint te goochelen met
Christelijke begrippen moet men inderdaad vezen dat er iets kwalijk
riekend aan hun ballen is blijven hangen.
*
Kwestie van mekaar goed te begrijpen.
In
Djekens tijd, dus midden de Joodse Samenleving van elke dag, lag er
eens een volksgenoot van hen bijna stervend in de goot, door niemand
bekeken noch geholpen. Tot een soort Noorderbuur van hen, ,n Samaritaan
uit het land Samaria, daar voorbij kwam en de sukkelaar weer op de been
hielp.
Pittig
detail: het ging enkel en alleen om maar om één enkele sukkelaar, niet
om vele honderdduizenden zoals nu, en het was ook geen vreemdeling, maar
een autochtoon van het Eigen Volk. De Reddende Engel daarenboven was
een toevallig voorbijkomende allochtoon
De
Evangelist, die dit verhaal optekende, kende waarschijnlijk deze twee
moeilijke woorden (opt tooon als uitgang) nog net, maar wij wel. Want
het zet de toon. En de toont heeft helemaal niets te zien met
Barmhartigheid, mar alles met zelfverdediging.
t
Ceukeleerke hoort het dus luiden, maar weet de klok niet eens hangen
Kerkelijke geluiden immers zijn hem totaal vreemd. Want hij is hunkerend
vol verlangen naar de stem van de moehadjedin van op een der 4 hoge
minaretten die rond de Grote Moskeet van Koekelberg die daar binnenkort
zullen opgetrokken worden .Toch maakt hij er bijna 1.000 woorden aan
vuil, om te besluiten dat niet BDW, maar hijzelf bewezen acht, namelijk
datgene waarvan voorop gesteld had als zijn eigen mening. M.a.w.klap
tegen de vaak!
Das nu eenmaal de maat voor Linxe hournalistiek! Als er geen doorslaande argumenten zijn, babbelen we iedereen onder tafel!
*
Het verschil tussen BDW en Joëllke?
De
laatste heeft n veel grotere toeter en is per definitie uitgestuurd om
vuurtje te stoken. Right or wrog: t is his duty. Hij wordt er trouwens
nog goed voor betaald ook.
**
His Masters Voice .
*
Bart De Wever heeft Jezus Christus
niet begrepen
Pleidooi voor de scheiding van Geweten en Staat
26-01-18, 14.51u - Joël De Ceulaer
*
Het
heeft deze week reacties gerégend op het fameuze opiniestuk van Bart De
Wever. Maar één puntje is nog niet belicht: de N-VA-voorzitter beroept
zich op onze christelijke erfenis, maar begrijpt blijkbaar totaal niet
wat die erfenis inhoudt. Een essay over
Jezus Christus, Linde Merckpoel
en het verschil tussen gepaste en ongepaste liefdadigheid.
*
Het boeiendste tv-debat viel deze verleden week, zoals wel vaker, waar te nemen in De Afspraak op Canvas. Dinsdagavond waren
Lucas Vander Taelen en Alexis Deswaef
te
gast bij Bart Schols. Deswaef is de voorzitter van de Franstalige Liga
voor de mensenrechten in ons land en bezieler van de acties die geëngageerde burgers
organiseren ten behoeve van de zogenoemde transmigranten in het
Maximiliaanpark. Vander Taelen is een oud-politicus voor Groen, maar
vertolkt wat migratie betreft al enkele jaren de consensus op rechts.
Deswaef heeft het ideale profiel om gecast te worden als de gutmensch
die iedereen een geweten wil schoppen. Een duel uit het boekje.
Als
u die aflevering van De Afspraak wil herbekijken op de website van
Canvas, raad ik u aan om door te spoelen naar de 26ste minuut, want dán
gebeurt het: dan lanceert Vander Taelen een uithaal die onze tijdgeest
samenvat.
Het gesprek ging op dat moment over het incident dat zich een week geleden voordeed op het parkeerterrein aan de E40 in Groot-Bijgaarden, waar politieagenten naar eigen zeggen
werden belaagd door transmigranten met stokken. Toen Alexis Deswaef
begon uit te leggen dat er volgens getuigenissen die hij had gehoord ook
een ándere kant aan dat verhaal zit, kreeg hij eerst een strenge Bart
Schols over zich heen, die tot twee keer toe vroeg of Deswaef wel zeker
was of die andere kant van het verhaal klopt.
De
kans om te antwoorden kreeg Deswaef niet, want meteen daarna ging
Vander Taelen plotseling in overdrive, met de uithaal waarvoor hij
gecast was. Hij had het gehad met al die naïviteit over rellen met
criminelen en stelde Deswaef met haast overslaande stem de vraag:
Welk beleid stelt ú dan voor?
Daarmee
leerde Vander Taelen ons twee dingen. Eén: als het over transmigranten
gaat, bestaan er geen twee kanten van het verhaal. Hun getuigenis is
waardeloos, daar hoeven we niet naar te luisteren. Woord, wederwoord?
Onderzoek à charge en à décharge? Niet nodig. Het zijn maar
transmigranten, geen volwaardige mensen. Twee: blijkbaar vindt Vander
Taelen dat Deswaef moet kiezen tussen zijn geweten en het beleid.
Dat
is, zo zal ik in dit essay proberen te beargumenteren, een valse keuze,
die ook Bart De Wever ons deze week heeft voorgeschoteld, en die wij
krachtig moeten verwerpen. Zoals wij eeuwenlang hebben gevochten voor de
scheiding tussen kerk en staat, zo moeten wij nu vechten voor de
scheiding tussen geweten en staat.
Barmhartige Samaritaan
Er
is al behoorlijk wat inkt gevloeid over het scherpe opiniestuk van de
N-VA-voorzitter dat deze krant woensdag publiceerde. Er zijn al veel
denkfouten blootgelegd die daarin besloten lagen: de valse keuze tussen
welvaartsstaat en open grenzen, zijn verkeerde interpretatie van het
werk van filosofe Hannah Arendt, de
karikatuur die hij maakt van linkse ideeën, enzovoort. Eén kapitale fout
in zijn stuk bleef tot dusver echter onder de radar: Bart De Wever, zo
blijkt, weet niet wat het christendom ons heeft geleerd.
Dat
is raar, want hij verwijst er zelf naar, in zijn inleiding. Plots
worstelen wij allen met de eeuwenoude vraag: wat betekent het om een
goed mens te zijn?, mijmert De Wever bij wijze van aanloop. Wat zijn
wij verplicht? En aan wie? De christelijke erfenis waar wij na het wegdeemsteren van God op
teren, dicteert ons dat we onze naasten moeten behandelen zoals we
onszelf zouden behandelen. Maar hoe nabij moet die naaste zijn?
Herlees
die laatste zinnen, en haal er dan het evangelie bij. De Wever maakt
hier twee fouten die voor een intellectueel onvergeeflijk zijn. Gelooft
hij zelf niet wat hij schrijft en houdt hij ons voor dommeriken die daar
toch niet zullen achterkomen? Of kent hij écht niets van het
christendom? Dat is onduidelijk. En aangezien hij geen interviews meer
geeft aan lastige journalisten, zal niemand hem ooit die vragen stellen
en zullen we het antwoord op die vragen nooit kennen. Jammer.
Het
venijn zit in dat woordje naaste, waar De Wever sluw mee speelt.
Iedereen die ooit een uurtje godsdienst heeft gekregen, weet dat Jezus
ons leert dat we de ander moeten behandelen zoals we zelf zouden
willen behandeld worden door de ander. Die ander, dat is ieder mens,
met hoofdletters: Ieder Mens. De gulden regel luidt: behandel andere
mensen zoals u zelf wil dat andere mensen u behandelen. Jezus was een kosmopoliet.
De vraag is dus helemáál niet hoe nabij die naaste moet zijn, zoals
De Wever ons wil doen geloven. Wat Jezus ons leert, is nu net dat we de
ander ook moeten helpen als hij zo op het eerste gezicht onze naaste
niet is.
De
parabel van de barmhartige Samaritaan, een van de bekendste verhalen
uit het evangelie, gaat daarover: de Jood die aan de kant van de weg
ligt te creperen wordt niet geholpen door zijn naasten, maar door een
Samaritaan, die door Joden destijds net niet als naaste werd
beschouwd. De moraal van het verhaal: alleen wie een ander echt helpt,
toont zich een naaste. Oftewel: wij moeten iederéén helpen, niet alleen
mensen die wij op basis van vooroordelen als onze naasten beschouwen.
Dat
is dus precies het tegenovergestelde van wat De Wever schreef. Het kan
geen kwaad om dat even te herhalen: net zoals hij bij Hannah Arendt het
tegenovergestelde leest van wat er staat, doet hij dat ook in het
evangelie. Hoogst merkwaardig. De Wever leest veel boeken, maar ik ben
bang dat hij ze soms ondersteboven leest.
Transfers naar Sudan
We
worden, met andere woorden, in het ootje genomen. Belogen, om het net
iets minder elegant te verwoorden. Of het nu over dansende moslims, de
exponentiële toename van mensen in het Maximiliaanpark, het inzicht van
Hannah Arendt of de boodschap van het christendom gaat: men probeert onze geest te vergiftigen met propaganda die er vlotjes ingaat, maar niet getuigt van intellectuele integriteit.
In de politiek is dat niet ongewoon, maar vandaag gaat het erg ver. De
politieke strijd is altijd een strijd om onze hearts and minds geweest.
Maar nu heeft men het ook gemunt op ons geweten.
Bart
De Wever wil ons individuele geweten ten aanzien van de vreemdeling
doen krimpen. Hij begrijpt dat mensen het goede willen doen, maar
waarschuwt ons dat een industrie van linkse advocaten, ngos en
activisten daarin een fond de commerce heeft gevonden. En die
industrie brengt een rationeel beleid terwille van het algemeen belang
in gevaar het verwijt dat Vander Taelen dinsdagavond Deswaef ook
toebeet.
Uiteraard
schuilt daarin een grond van waarheid: een land moet rationeel bestuurd
worden, en daarbij moet het algemeen belang een baken zijn. Zon beleid
is niet de optelsom van onze individuele gewetens, maar het resultaat
van een strijd om de macht. In een democratische rechtsstaat regeert de
wet, niet ons geweten.
Maar
een geweten kun je niet uitschakelen. En een wet kan bijzonder
onrechtvaardig of onmenselijk zijn denk aan een zwangere vrouw wier
man net voor de bevalling dreigt te worden uitgewezen, of aan een jongen
van achttien die hier als kleuter arriveerde en toch terug moet naar
het land van origine. Zelfs
wijlen Guido Tastenhoye
pleitte
als volksvertegenwoordiger van het Vlaams Blok altijd voor strengere
uitwijzingen, tot een gezin uit Kazachstan uit zijn buurt het land moest
verlaten: toen vroeg hij clementie. Zijn geweten botste niet alleen met
de wet, maar zelfs met de eigen ideologie.
En
dat lijkt mij gezond. De wetgever is niet perfect, en dus is spanning
met het geweten soms onvermijdelijk. Denk aan het lot van de Catalaanse
nationalisten: sommigen onder hen zitten momenteel, geheel conform de
Spaanse rechtsstaat, in de gevangenis. Maar is dat rechtvaardig? Is dat
menselijk? Nee, dat vloekt met ons geweten. Het was Bart De Wever zélf
die hierover zei: De ergste dictatuur is de dictatuur van slechte
wetten.
Dat
de N-VA-voorzitter deze week toch een deuk in ons geweten wilde slaan,
heeft alles te maken met het mechanisme dat hij als geen ander weet aan
te spreken bij de kiezer: in-group versus out-group. In 2010 waren de
Franstaligen de out-group, en moesten de transfers naar Wallonië worden
drooggelegd om de Vlaamse welvaart veilig te stellen. Dat argument ging
recht naar de portemonnee. Nu is het weer onze welvaart die moet worden
beschermd, maar gaat het argument behalve naar de portemonnee ook naar
het geweten. Met een bestelwagentje vol nepgeld naar Sudan rijden is
allicht te omslachtig. Daarom moet de Sudanees worden ontmenselijkt: hij
moet buiten het bereik van ons geweten blijven. Ik ben niet de vroomste
christen in de zaal, maar ik weet één ding: dat zou Jezus vast niet
fraai gevonden hebben.
De Warmste Week
Over
Jezus gesproken. Iedereen kent en prijst de scheiding van Kerk en
Staat. Wat zelden wordt opgemerkt, is dat Europeanen en Amerikanen die
scheiding anders beleven. In Europa, dat lang onder het katholieke juk
leefde, betekent het vooral dat de Kerk zich niet met de Staat mag
bemoeien. In de Verenigde Staten, gesticht door protestantse kolonisten,
wil men vooral dat de Staat zich niet met de Kerken bemoeit. Dat is
althans de stelling van The Economist-redacteuren John Micklethwait en
Adrian Wooldridge in hun knappe boek God Is Back als men het tenminste
niet ondersteboven leest.
Laten
we inzake de scheiding van geweten en staat een kordaat
tweerichtingsverkeer installeren: zoals ons individuele geweten niet het
beleid kan dicteren, zo zou het prettig zijn mocht het beleid op
respectvolle afstand blijven van ons geweten.
Dat
het geweten van sommigen zo hard wordt aangesproken door de mensen die
in het Maximiliaanpark kamperen, is trouwens niet meer dan normaal. Het
is net de out-group, de mensen die niet direct onze naasten lijken,
waar we ons geweten voor nodig hebben. Voor onze in-group hebben we
immers een collectief geweten uitgevonden. We noemen dat ook wel de
welvaartsstaat. Als mijn buurman zonder werk valt, of zwaar ziek wordt,
getuigt het zeker van naastenliefde als ik hem af en toe bezoek of help
met wat dan ook. Maar ik word niet verondersteld om hem te eten te geven
of een bed aan te bieden. Onze sociale zekerheid zorgt ervoor dat is
toch de bedoeling dat hij dat zelf kan blijven betalen. Zo heeft ons
collectieve geweten zich vertaald in georganiseerde solidariteit. Die is
onpersoonlijk en strikt rationeel, maar ze functioneert tamelijk goed.
De
mensen in het Maximiliaanpark vallen buiten die georganiseerde
solidariteit, en dat is nu net waarom het individuele geweten hier mag
spreken. Móét spreken. Zij zijn geen landgenoten, maar naasten, want:
mensen. Als wij naar ons geweten luisteren, horen wij de gulden regel,
die niet het monopolie is van het christendom: laten wij deze mensen
behandelen zoals wij zelf behandeld zouden willen worden, mochten wij in
hun plaats zijn. De Wever wil die stem van het geweten smoren en
verdacht maken.
Dat
is ongepast en vreselijk inconsequent. Soms doet hij immers het
tegenovergestelde: soms manen hij en zijn partij ons aan om ons geweten
net wél te laten spreken: tijdens de Warmste Week van Studio Brussel,
namelijk. Dan kan het niet op met de meligheid en de menselijke warmte
en de liefdadigheid. Dan trekken partijvoorzitters en ministers niet
alleen van de N-VA, overigens in dichte drommen naar Linde Merckpoel,
om haar een cheque te overhandigen voor deze of gene goede zaak: dove
kindjes, jongeren met psychische problemen, de Cliniclowns en
armoedebestrijders allerhande. En na afloop pinken we allemaal een
traantje weg. Wat is de Vlaming toch solidair!
En
dat is ook zo. Maar de tragische waarheid is dat solidariteit met de
in-group perfect kan samengaan met de ontmenselijking van de out-group.
Om oorlog te voeren of een genocide te plegen, heb je ook solidariteit
nodig binnen de strijdende groepen.
Die
Warmste Week is prachtig, daar niet van. Alleen zouden politici, en
zeker ministers, moeten leren dat ze daar niets te zoeken hebben. En
zeker niet met ons belastinggeld. Dat belastinggeld is bestemd om op
rationele wijze te worden besteed, in het algemeen belang. Aan dove
kindjes, jongeren met psychische problemen en armoedebestrijding op
allerlei fronten. Dat burgers hun geweten aanspreken om de gaten in onze
opvangnetten te dichten, is loffelijk. Maar politici moeten ons
belastinggeld de manifestatie van ons collectieve geweten aanspreken
om ervoor te zorgen dat er geen, of toch zo weinig mogelijk, gaten
zijn. Liefdadigheid is geen ersatz voor georganiseerde solidariteit.
Overigens:
als er nu één evenement is waar een industrie van ngos en activisten
een fond de commerce heeft gevonden, dan is het de Warmste Week wel.
Maar goed ook.
Het laatste taboe
Met
uw goedvinden vat ik de stelling die ik heb willen verdedigen, nog eens
samen: waar ons individuele geweten moet spreken, wil De Wever dat het
zwijgt; waar dat geweten soms liever zwijgt ten voordele van het
collectief, wil hij net dat het spreekt. Hij wil onze morele
gevoeligheid voor de out-group doen krimpen, zodat hij die kan inzetten
voor de in-group. Als hij moet kiezen tussen open grenzen en
welvaartsstaat dan kiest hij voor het laatste. Maar als hij moet
kiezen tussen meer welvaartsstaat of meer liefdadigheid, dan kiest
hij óók voor het laatste.
Het
is deze week al tot vervelens toe opgemerkt: de N-VA wil besparen op
onze sociale zekerheid. Dat is een legitiem politiek strijdpunt. Maar
als je tegelijk de kiezer wijsmaakt dat de stem van zijn geweten de
welvaartsstaat ondermijnt, dan heb je niet het algemeen belang voor
ogen. Dan koester je maar één belang: dat van de eigen partij. Ook dat
is niet verboden, maar het is goed om daar nog eens op te wijzen. En wie
zowel Hannah Arendt als het evangelie al dan niet met opzet verminkt om
zijn gelijk te halen, heeft niemand lessen te geven over de
rationaliteit van het debat het is onthutsend dat nog niemand, zelfs
geen katholieke denker, hierover tot dusver een kik heeft gegeven. Ook
dat zal vast conform de tijdgeest zijn: God is dood, en zijn zoon was
een gutmensch.
Kijk
maar naar het meest bezongen tv-programma van de laatste maanden: Taboe
met Philippe Geubels, waarin de komiek lacht met mensen met wie je
eigenlijk niet mag lachen. Zullen daarin de revue passeren, ik citeer de
website van de makers: mensen met een ongeneeslijke ziekte, mensen met
een fysieke beperking, blinde en slechtziende mensen, mensen met
obesitas, mensen in armoede, holebis, mensen met een andere huidskleur,
en mensen met een psychische kwetsbaarheid.
U
ziet het verband? Precies: allemaal in-group. Geen wonder dat
N-VA-politici zich na de eerste aflevering hebben uitgeput in
superlatieven, zoals ze dat plegen te doen tijdens de Warmste Week. Op
zich: niks mis mee. Leve de warmte, humor en empathie! Het brengt ons
dichter bij onze naasten, die zich al te vaak uitgesloten voelen in
deze samenleving. Alleen vraag ik mij af of de vlag van het programma de
lading wel dekt. Af en toe eens goed gekscheren met iemand die blind,
dik of homo is, in het bijzijn van de betrokkene is dat een taboe?
Echt? Is dat iets wat we niet durven en nooit doen?
Mja. Misschien.
Maar
ik ken een taboe dat op zn minst groter is. Een taboe dat almaar
groter wordt, ook. Echt iets voor Geubels, trouwens. Een voorstel:
misschien moet hij eens vier Sudanezen uit het Maximiliaanpark
uitnodigen in dat huisje aan zee. En dan Luckas Vander Taelen luidop dat
opiniestuk van Bart De Wever laten voorlezen.
Het
spijt mij U nu al bij dezete moeten wakker te schudden. JoPelleke is
eindelijk leeg gepraat. Het past precies op elkaar,ook het verhaaltje is
uitgefluit. De realiteit van deze nieuwe dag wenkt. Een dag die wederom
beheerst wordt door transmigranen .Deze keer met in Jabbeke een
vluchtende dode erbij .
Met
of zonder integriteit: de parkings langs de autosnelwegen gaan voortaan
dicht tussen 19 en 07 uur. Dan is er (ongewapend) strenge bewaking met
honden. De gewapende politie werd immers door de nooit eindigede stoom
transmigranten (staat dat woord nu eindelijk al in De Dikke Van Daele?)
in het ziekenhuis geslagen. Die Verrijkers willlen die trucks gewoon
stelen om nach England zu fahren. Dat ze in werkelijkheid zullen
moeten varen in plaats van rijden,
weten ze waarschijnlijk niet. Voor woestijn-beoners is alles eender.
Rijden zij in de thuislanden immers niet op kamelen, en zijn dat niet de
schepen van de woestijn?
*
Is
er dan niemand die snapt dat wij, in onze Lage Landen hen beter zouden
laten verrtrekken? Het zou ons veel geld en moeite besparen! Soedan, dat
ooit Equatori heette, is een van de landen
die decennia lang Brits Protectoraat is geweest. Als kolonisatoren
hebben de Britten daar veel sporen (en nakomelingen) achter gelaten. Is
het dan niet normaal dat die arme negertjes vol heimwee terug verlangen
naar het Land hunner Vaadren?
Komt
daarbij, dat ze in hun lnad allemaal Engelstalig zijn van in de wieg.
En als onze gazetten spreken over een soort burger-oorlog die daar
woedt, waarom verewijgen die dan dat het (weeralà mos slimmerds zijn die
het opnemen rzfzn hun vuen, de Christenen?!
Maar das ook weer djust. De waarheid schrijven daarover zou ten zeerste beledigend zijn voor de mos slimmerds.
Eind
de jaren 60 kwamen de Franse Algerijnen onder De Gaulle toch ook
ongestoord terug naar Frankrijk? Als Natie oogst men immers tocjh altijd
wat men er gezaaid heeft?! Had men in 1943 Veldmaarschalk Rommel de
woestijnoorlog laten winnen, dan zouden die Egyptenaren of Soedanezen nu
naar Duitsland hebben gewild! En dan was Merkel ineens met van alles
bediend, zodat zij nu de Europese grenzen niet had moeten openstellen om
volk in huis te halen.
Maar wees gerust: alles komt goed. In Davos
zijn er onlangs nieuwe besluiten genomen. Wie dan leeft, zal dan zien.
Minister Jan Acherheps zal straks wel de handen vol hebben, zodat er
geen tijd meer overschiet voor ttuck bescherming .
De
reislust der Soedanezen geldt blijkbaar alleen in Noordelijke richting.
Naar nat, koud en voor mos slimmerds vijandig gezind gebied. Curieus,
hé, want het rijkste land ter wereld, Saoudi Arabië, veel dichterbij,
ligt Oostelijk van hen. Zie kaartje bovenaan. Daar krioelt het van nog
veel meer fervente geloofsgenoten. Daar zijn de vrouwen nog meer
onderdrukt. Met n kattensprongetje is men daar in Mekka, het Aards
Paradijs voor elke mos slimmerd. De rijk makende pietrol komt daar, bij
manier van spreken, zo maar uit het woestijnzand opgeborreld en is er
maat voor het opscheppen. Zodat iedereen daar Sjeik pf Pascha kan
worden .
Hoe zou dat toch komen, van zo verkeerd te kiezen? Zijn de gutmenschen der Saodus dan minder gastvrij dan de gutmenschen
der Ongelovige Honden in het Westen? Of zouden er soms in Washington
geheime akkoordjes bestaan, waarbij er alles aan gedaan wordt om ten
eerste Europa te dé-christianiseren, zodat er ten tweede ruimte ontstaat
voor de invasie-legers van de Religie van de Wrede?
Het
antwoord is niet moeilijk. Lees gewoon de natte droom van elkr
Globalist, waar ook ter wereld, en U zit meteen, net als Dante
Aligjieri, in de onderste cirkel van de Hel.
*
Bed, bad en brood voor één nacht
*
Een hartverwarmende humaniteit kan wel degelijk een grondeloos cynisme camoufleren.
26 januari 2018 Eddy Daniëls
*
Het
spreekt voor zich dat de tekst van Bart De Wever van 24 januari in De
Morgen, Hebben wij de morele plicht alle 37 miljoen Sudanezen op te
vangen? een stroom van reacties losmaakt. Eentje springt daarbij in het
oog:
Thomas Decreus op De Wereld Morgen
die
De Wever op een contradictie meent te betrappen, maar eigenlijk een
paradox heeft ontdekt: De Wever verwijt links enerzijds een enorm cynisme, anderzijds een naïef moralisme. Hij fileert vervolgens diens betoog alinea per alinea en maakt zinvolle opmerkingen, die in wezen het complot-denken
van zijn opponent (terecht) onderuit halen. Hij camoufleert echter
daarmee dat zijn eigen betoog (en dat van zijn medestanders) stap voor
stap uitloopt op precies dat wat hij van De Wever niet wil aannemen. De
massabeweging van steun aan de transmigranten is zowel moraliserend (naar anderen toe) als cynisch (naar het eigen geweten toe).
Persoonlijk
volg ik BDW niet goed, als hij alleen maar over Soedan spreekt in zijn
verweer tegen de massa immigratie in Europa. Daar zijn zeker nog een
poar honderd miljoen mensen meer, die van overal komende, ter plaatse
van onze welvaart willen komen profiteren. Waarbij we ons moeten
vaststellen, dat daarvan zeker nog geen 0,00001% christenen bij zijn.
Het
gevolg ligt zò voor de hand: het gaat noch min noch meer over de
her-voljoing met een nieuw soort Europeaan: rechtop lopend, getaand of
zwart, maar mos slimmerd van in de moederschoot.
Kijkt men verder dan Europa, ziet men hetzelfde beeld. En de Beschaafde Tolerante Mens kan (weer) de boom in!
Vraag: wat valt er binnen afzienbare tijd, te doen met het resterende maar overtollige deel van de oorspronkelijke bevolking?
Het
antwoord ligt te rapen bij de oorspronkelijke Globalisten van toen,
uit de tijd van Nonkel Dolf. Het kenwoord daar was Jodenvervolging en
Endlösung. Vervang daarin Joden door Ongelovige Honden en U
begrijpt wat ik bedoel.
Het artikel in DS ovr de 31 schuldigen in de zaak Optima is hallucinant.
Het
is een omfloerste berichtgeving bijna met een fluisterstem en als n
trompetsolo in sourdine. Met de volume-knop op de allerstilste stand.
Precies alsof De Schandaard deze keer beschaamd is over andersmans
schande
Stel U even voor, dat er een 100ste
daarvan in de (zeven mijls)laarzen van BDW, of God-beware-ons, of in de
sandalen van het VB had kunnen geschoven worden: het kot zou te klein
geweest zijn om dat in kasseistenen van letters te koppen
KRUSIG HEN
Maar in der Coburger Bananrepubliek, waar God helemaal aan de kant is geschoven
Zie
Joël De Ceuleer, U wel bekend, die in een volgend colommetje aan bod
komt, waar die schrijft dat BDW in de les niet goed heeft opgelet over
de Barmhartige Samaritaan, maar die daarbij de bal verschrikkelijk
misslaat
zou het, met de repressie nog vers in het geheugen, nizr Kruisig hen zijn, maar eerder tegen de muur met hen.
Over
dat item in de media. Vroeg in de morgen vermeldde de radio,
waarschijnlijk op basis van een vergissing, even heel kort dat ook Zijne
Hoogwaardige Excellentie Minister Luc Van den Bosschein beschuldiging werd gestemdfinancieel werd gedagvaard. Het klonnk zowaar (een beetje verontschuldigend), dat zoiets moest gevolgd worden met tweemaal het voorzetsel ex: Ex Spaër en ex-minister.
*
Onderstaand
overgenomen artikel verdween na een paar uur van de Krantenkoppen,
nadat waarschijnlijk uit bevriende hoek daarover gereclameerd werd. Het
is me niet bekend of er bij DS deswegen op de redactie ontslagen zijn
gevolgd, maar het zou mij niet verwonderen.
Temeer daar dit aaitem aai aai
zo goed als nergens anders aan bod kwam . Net als bij mos slim-brodcers
zijn globalisten-broeders één gesloten gemeenschap. Tot het er op aan
komt het eigen vel te redden. Iets dat in bij de afhandeling van de
Optima rechtszaken de sterren staat geschreven. Maar Linx Gent zou Gent
niet zijn, moesten die dingen niet met gesloten deuren worden afgehandeld
*
Curatoren Optima dagvaarden vette vissen
De
curatoren van Optima Bank zijn overgegaan tot een massale dagvaarding
in de zaak van de failliete bank. Zowel toezichthouder, revisor,
directie en bestuurders worden financieel gedagvaard.
De
curatoren van Optima Bank gaan over tot een zelden geziene dagvaarding.
Ze lanceren maar liefst drie gerechtelijke procedures voor de
burgerlijke rechtbank waarvan twee voor de rechtbank van koophandel in
Gent en één in Brussel. De drie procedures samen viseren zowel de
bestuurders en directieleden van de Optima Bank, de Optima Group, de
commissaris-revisor van de Optima Bank én de Nationale Bank van België.
In totaal worden meer dan 30 partijen gedagvaard. Daar zitten naast Jeroen Piqeur opvallende namen tussen zoals de liberaal Geert Versnick, Luc Van den Bossche
(ex-SP.A) en Herman Verwilst (ex-Fortis) maar zelden gezien is dat ook
de bedrijfsrevisor én de toezichthouder (de NBB) zich moeten
verantwoorden. Inzet van de curatoren is om financiële compensatie te
bekomen voor de burgerlijke rechtbank. Het betreft dus geen strafzaak.
Er loopt al een strafrechtelijk onderzoek naar het faillissement van
Optima Bank én daar hebben de curatoren volgens onze informatie zich
burgerlijke partij gesteld.
De
financiële inzet is groot. De eerste procedure in Gent is erop gericht
om alle personen die vanaf 30 juni 2014 tot datum van het faillissement
bestuurder of directielid waren, te laten aansprakelijk stellen voor het
netto-passief van het faillissement omwille van kennelijk grove fouten.
Die zouden bijgedragen hebben tot het faillissement van de bank. Het
netto-passief bedraagt maximaal 72 miljoen maar zou nog kunnen zakken
tot zon 50 miljoen. Maar het blijft een flink bedrag die een twaalftal
personen (solidair) zouden moeten ophoesten bij een definitieve
veroordeling.
Daar
zitten onder meer Jeroen Piqueur en Luc Van den Bossche tussen,
ex-directeuren Jan De Paepe en Jo Viaene, voormalig revisor Ludo Swolfs
(ex-EY) en zijn vennootschap, voormalige KBC-directeuren Guido Segers en
Danny Deraeymaeker (ex-KBC) en Ludwig Caluwé naast Koen Petit en Marc
Debaets (ex-Electrabel).
De
curatoren verwijten de voormalige top enkele betwistbare
kapitaalverhogingen uit 2014 en aan Land Invest verstrekte kredieten.
Dat laatste gebeurde nog terwijl de Nationale Bank de bank had opgelegd
de bankactiviteit af te bouwen. Land Invest in Antwerpen ontwikkelde
appartementen op het Antwerps eilandje en aan de tunnelplaats die door
Optima Global Estate verkocht werden aan klanten van de bank. De top
wordt ook verweten aan Jeroen Piqueur geld te hebben uitgekeerd voor
niet geleverde prestaties. Ten slotte zouden ze gezorgd hebben voor een
vertrouwensbreuk met de Nationale Bank.
Diezelfde
Nationale Bank is samen met een aantal bestuurders en directieleden van
Optima Bank uit 2015 gedagvaard in de zaak van onrechtmatige
depositoverwerving voor de rechtbank in Brussel. De Nationale Bank wordt
verweten van eerst de bank verboden te hebben nog funding aan te
trekken maar in augustus 2015 toch de deur op een kier te hebben gezet
door fondsenwerving bij professionele partijen toe te laten. De
omschrijving was onduidelijk waar Optima Bank gebruik van maakte om bij
Ocmws en gemeenten depositos op te halen. Gemeenten als Dentergem en
Wijnegem leden daardoor verlies en willen compensatie. Wijnegem voert al
een procedure terwijl Dentergem zich aansluit bij de procedure van de
curatoren. Inzet is om 10 miljoen te recupereren.
Maar
liefst 31 partijen zijn gedagvaard in een derde procedure in Gent voor
de aankoop van de Spaanse dochter van Optima door de bank en het
versluizen van geld van de bank naar Optima Group. De bank, de groep,
bestuur en directie, bedrijfsrevisor Ernst & Young (EY) én
commissaris Jean-François Hubin zijn gedagvaard. Andere namen zijn onder
meer Geert Versnick, Herman Verwilst, Luc Van den Bossche, Philip De
Hulsters (ex-Ethias), ondernemer Jos Sluys, Jeroen en Ruben Piqueur, Rik
Donckels (ex-Cera) en Frank Vincent.
In
bovenstaand verhaal ontbreekt voorlopig het Hoofdstuk (Ghelamco. Maar
geen erg. Het ding is zowel bij dag als bij nacht voor geheel de
omgeving voldoende verlicht, dat het niet lucht zal vergeten worden .
De Ghelamco Arena, de kroon op het hoofd van Termont
*
En
neen, het is geen lacheding wat zich daar in Gent allemaal zo
spreekwoordelijk afspeelt. De moraal van het verhaal voor die ene andere
nieuw-opkomemde partij is, dat graaien vroeg of laat bestraft wordt.
Maar
voortgaande op het grote overweldigende nieuws van gisteren, zondag,
dat in Gent Mevr. Elke Schrers n stap opzij zet, en dat Siegfried Heil
op zn honger moet bllijven zitten, bewijst dat BDW zijn troepen stevig
in de hand heeft.
Vergeten
we daarbij vooral niet dat het Art.1 van zijn partij-programma nog
altijd de Onafhankelijkheid i van Vlaanderen voorop stelt. Daar kan in
geen 1.000 jaar n beetje geld of aanzien tegenop.
In onderstaand verhaal zien we de eerste zwaluwen van een Nieuwe Lente en een Nieuw Geluid.
Al is de herleving en bevrijding en van Europa - van de islammerij - nu
precies niet wat Herman Gorter (1864-1927) met deze versregels bedoeld
heeft. Maar dat vers geeft wel zeer duidelijk het verlangen weer naar
een wetmatige natuurlijke wending.
Nog romantischer echter klink het in de taal uit een recent verledenn waar tussen pot en pint en in groepwerd gezongen, dat .
Es geht alles vorüber,
es geht alles vorbei
Nach jedem Dezember,
kommt wieder ein Mai .
*
De
huidige met mathematische zekerheid op til zijnde Tweede Reconquista
zoals deze op het Iberisch Schiereiland van de jaren 1400 tekent zich
stilaan af tegen de horizon. Deze keer gaat het dan ook om de halve
wereld en quasi het terugdraaien van de in gang gezette her-volking
van Europa en het Centrum van de Beschaving door de Religie van de
Wrede.
*
Islamisering: Duitse rechtsstaat bestaat volgens rechtbank niet meer; Zweden wil leger inzetten tegen migrantenbendes
Stefan Lofven
Zweedse Sociaal Democratische Arbeiders Partij
*
Zweden balanceert dankzij volledig open grenzen voor de islam op de rand van anarchie. Zelfs premier Stefan Lofven erkent nu dat er een crisis is, en suggereert de inzet van het leger tegen de vele criminele migrantenbendes.
Klein
bericht, maar met schokkende inhoud voor iedereen die nog enige waarde
hecht aan begrippen zoals vrijheid en democratie: de Duitse
kantonrechtbank in Koblenz heeft in een uitspraak letterlijk gesteld dat
de Duitse rechtsstaat sinds 2016 niet meer bestaat, omdat illegale
migranten niet langer strafrechtelijk worden vervolgd. Dit is een nog
net niet expliciete gerechtelijke bevestiging van het feit dat Duitsland
onder Merkel niet langer een democratie is, maar een totalitaire
links-dictatuur is geworden.
Het
Jugendamt, zeg maar de Duitse variant van Jeugdzorg, had in een
rechtszaak de voogdij geëist over een onbegeleide illegale immigrant
uit Gambia, die in november 2016 in Duitsland kwam en toen nog net geen
18 was. Deze tiener wordt er in zijn thuisland valselijk van
beschuldigd zijn werkgever te hebben beroofd, en zou bij een afgewezen
asielaanvraag daar in de gevangenis belanden, zo werd gesteld.
De
bezwaren van Jeugdzorg, dat stelde dat de tiener voor de Gambiaanse wet
pas op zijn 21e volwassen wordt, werden echter afgewezen. De rechtbank
constateerde dat hij illegaal in Duitsland verblijft, en daarmee volgens
diverse wetsartikelen strafbaar is. Toen volgde deze onthutsende
conclusie: De rechtsstatelijke ordening in de Bondsrepubliek is wat dit
betreft sinds ongeveer anderhalf jaar buiten werking gezet, en de
illegale binnenkomst in het Bondsgebied wordt momenteel de facto niet
meer strafrechtelijk vervolgd. (1)(2)
Merkels machtsgreep doet denken aan...
*
In
vroeger tijden had de hele Bundestag op zijn achterste benen gestaan
vanwege het buiten werking zetten van de rechtsstaat, maar anno 2018
klinkt er alleen vanuit de fractie van de door de rest verguisde AfD
protest. Alle andere partijen zijn min of meer stilzwijgend akkoord
gegaan met Angela Merkels autocratische wijze van regeren, en houden dus
in feite enkel nog een schijnparlement in stand.
Voor
degenen onder u die nog enig historisch besef hebben: inderdaad,
Merkels machtsgreep lijkt verdacht veel op die van Adolf Hitler, wiens
Nazi partij aan het begin van de jaren 30 op vergelijkbare slinkse
wijze aan de macht kwam, en vervolgens stap voor stap alle oppositie de
mond snoerde en buitenspel zette.
Dit is het nieuwe, opwindende, multiculti paradijs Zweden
*
Zoals
bekend is de islamisering van Europa in Zweden het verst gevorderd. De
criminaliteit in migrantenwijken loopt dermate snel uit de hand zo werd
vorige week in het beruchte Malmö nog een handgranaat gegooid naar het
zwaar bewaakte ommuurde fort dat fungeert als politiebureau-, dat zon
4,7 miljoen huishoudens een overheidsbrochure kregen met de waarschuwing
dat de Zweden zich moeten voorbereiden op oorlog.
Voor
het eerst in bijna drie decennia werd daarbij de term totale defensie
(van de samenleving) weer uit de kast getrokken. Eerder hield de linkse
regering in Stockholm vol dat de brochure enkel over een eventuele
oorlog met Rusland gaat, maar vorige week woensdag erkende premier
Stefan Lofven dat de overheid alles zal doen wat nodig is, inclusief
het inzetten van het leger, om de criminaliteits- en geweldsexplosie in
de steden, die uitsluitend door moslimbendes wordt veroorzaakt, te lijf
te gaan.
Mensen
worden doodgeschoten in pizzerias, mensen komen om door handgranaten
die ze op straat vinden, zei Jimmie Akesson, de leider van de Zweden
Democraten, de Zweedse variant van de PVV, en de enige partij die de
massale immigratie wil stoppen. Dit is het nieuwe Zweden: het nieuwe,
opwindende, dynamische multiculti paradijs waar zovelen in dit parlement
vele jaren voor gevochten hebben, voegde hij er sarcastisch aan toe.
Dit
is een prachtige gelegenheid om, tot vervelens toe, nogmaals Sint
Augustinus (358-430), Kerkleraar, te citeren als die zei, dat het Berouw altijd nà de Zonde komt, en nooit ervoor.
Deze
woorden zijn bijna 1700 jaar oud, ze klinken vanzelfsprekend iet of wat
oubollig, maar ze zijn verdorie nog altijd springlevend. Het geeft voor
velen dan ook meer pas buiten deze gevoeligheden te treden.
Wij zouden dan ook beter zeggen:
Bezint, eer ge begint..
Maar
dat is aan onze hedendaagse Verlichte Grote Verstanden niet besteed.
Hun machtshonger kent geen grenzen. Toch niet zolang ze leven.
De schrik zit er in tot dagen, weken en maanden na hun dood.
*
Weet
U, dat niemand, eerst bij de stervende doodzieke Stalin durfde binnen
te gaan en later ook niet in de sterfkamer, tot dagen na zijn dood? In
die zin deed Hitler het beter: die ruimde onverwacht maar kort en goed
zichzelf uit de weg.
De
vraag is alleen: waarom storten machtshebbers altijd eerst de wereld
rondom zich in het verderf (de zonde), om pas op te geven bij hun
laatste ademtocht en voor hen alles voorbij is? Zelfs geen tijd meer om
tot het juiste inzicht te komen (berouw)
Maar
das waar ook! Niet iedereen kan zo maar (geschidenis-bepalend) door
zn eigen naaste omgeving afgeknald worden, lijk J.F. Kennedy in Dallas.
Als vurige bewonderaar van Nonkel Dolf zou die hoogst waarschijnlijk
en op superieure Amerikaanse leest geschoeid - diens
sociaal-democratische wereldheerschappij hebben heropgenomen en verder
gezet. Kennedy moest dus dit Aardse Tranendal verlaten, nog voor hij
zich kon bezinnen. Om niet te beginnen .
Dallas ging dan maar de Geschiedenis in, niet dank zij deze mood, ùaar dank zij zijn Silicon Valley die de wereld zou veroveren