• Het zit erop
  • Rinjani trekking

De Kleine Sunda eilanden
    Bali en Flores over land en sea
    25-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zit erop
    Na 3 weken en nog 1,5 dag op Gili air en een dag op Kuta zit het erop. Vandaag vliegen we terug naar België😭😭
    De tocht van Gili air naar Bali was een belevenis op zich. We namen de fastboat naar pandang bai normaal, maar wegens een Hindu festival werden de meeste trips geannuleerd . Gelukkig konden we een plekje bemachtigen naar een andere bestemming, dichter bij Kuta, wat betekende een kortere busrit.
    Een deel van de groep zat boven en ik zat binnen. Diegene die boven zaten hadden verschillende malen een douche over zich gekregen. Ze waren nat tot op hun ondergoed. Terwijl ik binnen zat tussen een aantal levende lijken ( zeeziek) gebeurde het ondenkbare... Gelukkig geen schipbreuk, nee wel een ander groot probleem. De boot zat zonder benzine. Daar dreven we dan. Beneden werden er meer en meer mensen zeeziek. Communicatie was blijkbaar niet nodig. Gelukkig krijgt Frank wel het een en ander los omdat hij de taal spreekt. Na eerst even verder getrokken te zijn door een kleine boot, kwam er een met benzine. Na een half uurtje dobberen vaarden we weer. Bij aankomst moesten we nog door het water naar het strand. Precies een bende gestrande bootvluchtelingen. Na een lekker avondmaal in Kuta zat het erop. Nog wat geshopt vandaag en nu klaar om te vertrekken naar de luchthaven. Het was een fantastische trip!

25-10-2015 om 08:33 geschreven door liesbethderijck

22-10-2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rinjani trekking

22-10-2015 om 18:30 geschreven door liesbethderijck

Klik op de afbeelding om de link te volgen Rinjani trekking

22-10-2015 om 18:30 geschreven door liesbethderijck

22-10-2015 om 18:29 geschreven door liesbethderijck

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rinjani trekking
    Na de ontspannende 3-daagse boottocht was het eindelijk klaar voor het zware werk. De 3- daagse trekking naar de Rinjani!!
    na een korte nacht vertrokken we vanaf de gate voor een beklimming de eerste dag van 2000m. Het eerste deel ging nog door het woud,maar was best al een pittige klim. Door de erosie liggen er veel boomwortels bloot en waren de paden ook veel slechter. Na een lekkere lunch klaargemaakt door onze dragers ging het verder naar boven. Tot 2000m ging het nog vlot,daarna werd het extreem zwaar. Klauteren over rotsblokken en extreem steil omhoog. Uitgeput kwamen we aan op onze eerste kampplaats. De dragers zetten onze tenten op terwijl nog even verder klommen tot aan het uitzichtpunt. Magnifiek mooi!! Helaas sloeg de hoogteziekte weer toe bij mij. Misselijk en hoofdpijn. Na de nodige medicatie en zonder eten kroop ik in mijn tent en probeerde te slapen.  Maar door de dunne matrasjes en de koude was dit erg moeilijk. Op dag twee was het eerst 600m dalen tot azn de warmwaterbronnen om daarna terug 600 m te stijgen. De afdeling was zwaar, veel klim en klauterwerk. Maar de beloning van te zwellen in de zalige warmwaterbaden was fantastisch. De klim omhoog was extreem zwaar, her leek met momenten meer op alpinisme en moesten af en toe omhoog worden getrokken door onze gids Awal. Weerom uitgeput, maar deze keer onder hoogteziekte kwamen we toe op kampplaats 2. Na een lekker avondmaal kropen we snel in ons bed want om 2u begonnen we aan de klim naar de top.
    De klim naar de top was erg zwaar. Wandelen in grind waar je telkens een step terugschuift. Afmattend!! Na ongeveer een uur klimmen besloot ik terug te gaan. De hoogteziekte en de uitputting door het zeer slecht slapen eisten hun tol.
    de rest ging verder. Véro en nog enkelen haalden uiteindelijk de top!
    nadien volgde dan de lange afdaling. Amai de knieën en bovenbenen. Uiteindelijk bereikten we rond 15u30 het eindpunt. Na afscheid genomen te hebben van onze dragers en gids ging het per bus naar de haven om daar de boor naar Gili air te nemen.
    hier kunnen we nog even genieten van de rust.

22-10-2015 om 18:09 geschreven door liesbethderijck

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komodo
    Met de boot naar Komodo

Om haf 12 stapten we op onze boot. De volgende 3 dagen stonden in het teken van genieten! Een beetje zonnen, snorkelen, wandelen tussen de Komodovaranen. Kortom relax!
    Zaterdag vaarden we eerst naar Padar waar we klommen naar een mooi uitzichtpunt waar we een prachtig uitzicht hadden over de baai!! We hadden lots of fun met het maken van ons filmpje en de nodige zotte foto's.
    Nadien konden we nog wat snorkelen of zwemmen in mijn geval want snorkelen lukte niet zo goed.
    We genoten van een mooie zonsondergang op de boot en gingen nadien kijken hoe de vliegende honden uit de mangroves vlogen.
    Na een lekker avondmaal ( ongelooflijk wat ze met de beperkte middelen klaarmaken) en enkele stomme spelletjes zochten we ons bedje op. Sommige sliepen op het dek anderen in de bedden beneden.
    Na een korte nachtrust en een snel ontbijt maakten we een wandeling op Komodo op zoek naar de varaan. Al snel zagen we er een paar. En natuurlijk ook een horde toeristen met mega grote fototoestellen. Ditmaal waren het animalpaparazzi en geen George Clooney worshippers.
    Nadien bezochten we nog het stadje Komodo.
    Daarna vaarden we naar Pink beach waar we opnieuw de kans kregen om te snorkelen. Na de lunch vaarden we verder naar Manta's point waar er manatroggen konden gespot worden. Wat een prachtige dieren!
    Morgen eindigt de boottocht en vliegen we naar Lombok om ons klaar te maken voor de driedaagse beklimming van de Rinjani!

22-10-2015 om 17:40 geschreven door liesbethderijck

16-10-2015

16-10-2015 om 17:54 geschreven door liesbethderijck

Klik op de afbeelding om de link te volgen Ontvangst door bijna het ganse dorp

16-10-2015 om 17:54 geschreven door liesbethderijck

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wae Raebo
    Na een lange rit kwamen we toe bij Mr. Blasius. We logeerden 2 nachten bij de plaatselijke dorpsonderwijzer. Na een iets langere nacht ( slapen tot 6u30) maakten we een pittige wandeling naar Wae Raebo. Deze 9 km lange wandeling verliep vooral klimmend. Na de eerste 3 km haakten Wim en Bart af en besloten om terug naar hun kamer te gaan. Zij voelden zich niet lekker. Kristof was al niet mee vertrokken, ook hij was ziek. Uiteindelijk was het dus de 4 dames die de wandeling maakten. Van girl power gesproken. 💪🏻💪🏻Hier bezochten we restanten van animistische gemmenschapshuizen waar ze met zo'n 100 mensen samenwonen in 1 huis. Deze huizen werden vroeger vernietigd door de Nederlanders omwille van de angst voor inteelt. Officieel omwille van slechte hygiene in zulke huizen.
     Na de lunch ter plaatse wandelden we terug. Na een 10' wandelen begon het te regenen. Dit maakte de terugtocht een pak zwaarder. De weg door de jungle was erg glad en modderig. De laatste 3 km was over een weg van dikke stenen.

Moe en uitgeregend kwamen we toe bij Mr. Blasius waar we na een koude douche genoten van een drankje en de nodige pringle chips😀
    's Avonds kookten we weerom ons eigen potje.

vandaag volgde dan een rit van ongeveer 6 uur naar Labang Bajo waar we morgen inschepen op onze boot voor 3 dagen.
    daarna volgt de beklimming van de Rinjani. De uitdaging van deze reis.

16-10-2015 om 17:52 geschreven door liesbethderijck

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als hoogwaardigheissbekleders in Mukun
    Na een lange rit kwamen we aan in Mukun. Hier logeerden we bij een familie thuis.
    De eerste avond bezochten we de plaatselijke middelbare school, waar we ontvangen werden als hoogwaardigheidsbekleders. We kregen een fles Bintang bier en een levende kip als welkomstgeschenk😉
    We werden onthaald door het de schooldirecteur, en het hoofd van het schoolcomité en de ganse lerarenstaf. Ze stelden zich voor en wij moesten ons ook voorstellen. Na de officiële ontvangst volgde een geweldig feestje. Samen met de plaatselijke jeugd en de leerkrachten dansten we gans de avond op plaatselijke muziek en af en toe een Vlaamse schlager ertussen. De ganse groep deed dan ook vrolijk mee met de polonaise op Dos cervezas.

De volgende morgen werden we al vroeg gewekt door het hanengekraai. Na het ontbijt bezochten 2 plaatselijke lagere scholen die financiël steun ontvangen van de Sint Pieterschool in Turnhout. Weerom werden we met de nodige eer ontvangen. Weer de geschenken, we hadden al een heuse kipperen bij elkaar😂
    We konden bekijken wat er gebeurd is met de ontvangen donaties en wat ze nog graag willen doen in de toekomst.
    in de namiddag maakten we een mooie wandeling, we bezochten het dorp van onze gids en weerom volgde er een officiële ontvangst door het dorpshoofd, ditmaal met de nodige drank.
    Na een korte nacht volgde de volgende dag een lange rit naar Wae Raebo.