website

mijn website

mijn facebook

mijn facebook


facebookgroep

facebookgroep

ga naar mijn album

mijn fotoalbum

Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005
    Inhoud blog
  • Facebook probleem
  • Veel te warm
  • Na wandellen wil ik lopen
  • vermindering medicijnen
  • Onze dochter is ziek
  • Opname via spoed
  • probemen met zwemmen
  • Concert Dana Winner
  • Nieuwe website
  • nieuwe website online
  • wijziging FOD SOCIALE ZEKERHEID
  • websitenaam
  • Astma ?
  • zwemmen
  • lessen website bouwen
  • adressen voor meer info Stiffman-Syndroom
  • Website werkt weer
  • uitstap naar De wroeter
  • website werkt niet meer
  • een link van een Amerikaanse vriendin
  • overlijdensbericht
  • Meerdere zoorten van MND
  • Heel wat troebele waters doozwommen
  • druk bak-weekend
  • Slaapstudie
  • bakken
  • vervolg pijnlijke periode
  • pijnlijke periode
  • Zo kan het ook
  • Terug naar school
  • Mooie gedachte
  • en deze heeft al zijn vingers nog!
  • Weer wat meer pijn
  • Een zeer mooie link
  • moeilijke periode
  • Fotobewerkingen
  • Alergiën
  • kookboek voor mensen met kauw- en slikproblemen:
  • Roken nu definitief aanvaard als oorzaak van de ziekte ALS:
  • Terug van weggeweest
  • gelukkig nieuwjaar
  • pijnlijke spieren
  • baklessen reeks 3
  • bakken reeks 2
  • Baklessen reeks 1
  • Zware week achter de rug
  • Lessen bakken en word deel 2
  • De volhouder wint...
  • Ziekte of gezondheids update
  • Moederdag
  • INDIAANS GEZEGDE
  • OPERATIE GESLAAGD PATIENT. . . overleden
  • Kerst en nieuwjaarswensen
  • mijn vader heeft PARKINSON
  • schoudergeschiedenis
  • draaierig gevoel
  • Licht dranken
  • Migraine en medicijn
  • GRRRR
  • sorry
  • overlijdensbericht
  • meer medicijnnieuws
  • schouder
  • sere afgewerkt
  • even uitwaaien
  • klein ongelukje
  • Paasfeest
  • nieuwe uitdaging
  • Bezoek aan neuroloog
  • gedicht
  • laatste stand van schouderblesure
  • Verjaardag
  • Gelukkig nieuwjaar!
  • onderzoek van schouder
  • voor Firefox gebruikers
  • Kerstmis
  • website
  • weer pijn aan schouder
  • aanpassing medicijnen
  • Blogtips
  • meer zwemnieuws
  • GRIEZELEN MET HALOWEEN
  • dringende oproep
  • opnieuw gaan zwemmen
  • 2x brons
  • op vakantie
  • afscheid van onze lorken
  • meer medicijn
  • even een rechtzetting
  • blessure aan schouder
  • stone man
  • moeilijkheden met zwemmen
  • bericht toegevoegd op datum van 31-3-2005
  • GEGRILDE LAGENKOEK
  • weer meer krampen
  • hier zijn we weer
  • steeds meer krampen
  • computerprobemen
  • mijn ervaringen en opzoekingen
  • Een beetje meer uitleg over de ziekte
  • Weer een beetje beter
  • Goed nieuws
  • nieuwe auto
  • nog een verdwaald verslag van 4-2-2004
  • een beetje geschiedenis
  • Even voorstellen
    STIFF-MAN SYNDROOM

    Hallo, welkom op mijn blog
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmis
     

    mooie kerstfimpjes

    02-12-2007 om 13:20 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.website
    zoals julie al kunnen zien heb ik een eigen website gemaakt deze is nog in een exppirimentele fase maar klik alvast eens op de link in de linker kolom, je kan er veel lezen over de ziekte bij "uit het internet" of plaats eens een berichtje vial "links - gastenboek of forum"

    ik hoop via dar of deze blog nog wat voorstellen of reactie's te mogen ontvangen,

    Pierre.

    23-11-2007 om 11:58 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer pijn aan schouder
    hallokes,

    het is weer zover, de pijn in mijn schouder is weer terug het is wel niet zo erg als vorige keer toen ik niets meer kon maar ik heb er toch wel veel hinder van als ik mijn arm boven mijn hoofd moet houden of ver moet reiken en vooral bij het zwemmen is het zo fel dad ik mijn linkerarm bijna niet kan gebruiken omdat het water nu eenmaal een grote weerstand bied, dus ben ik maar weer begonnen mit die pillen die ik de vorige keer ook had gekregen en heb ik weer een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om dit nog eens te laten onderzoeken, en als ik daar dan ben ga ik gelijk ook maar weer een afspraak maken met mijn neuroloog voor de jaarlijkse controle.
    ach ja nu de winter er aan komt heb ik besloten om mijn medicijn voor allergiën te verminderen omdat er nu toch geen pollen meer zijn en ik enkel nog bescherming nodig heb tegen de huisstofmeid.

    Pierre.

    17-11-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aanpassing medicijnen
    hallo blogpubliek,

    vandaag heb ik besloten om mijn Diazepan (valium) met 0.25mg te verminderen omdat ik sinds enige tijd weer minder pijn heb, de andere spullen laat ik maar hoe ze waren omdat ik niet meer dan 1 med. per keer mag aanpassen en dat dan voor een periode van een maand bekijken, daarna kan ik verdere stappen ondernemem of het laten naargelang ik mij voel, natuurlijk als de vermindering mij te veel ongemakken zou brengen kan ik altijd weer terug naar de vorige dosis gaan.
    eerst had ik na de verhoging van de Baclofen gelukkig weer minder laast van krampen maar die beginnen nu langzaam aan weer terug te komen, hoewel wat minder erg dan voorheen.
    nu neem ik dus:
    Depakine chrono: 2300mg
    Diazepan: 20mg
    Merck baclofen: 80mg
    en mijn onderhoudsdosis voor astma en allergiën

    Pierre

    02-11-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blogtips
    Beste bloggers,

    op 27-09-2007 heb ik de oproep gelaceert over het opfleuren van een blog met allerhande fotos, links, slideschows enz.
    welnu ik kreeg hierop niet enkel stemmen maar ben zelf ook nog gaan rondneuzen bij iemand wie eens op mijn bog reageerde kijk maar eens in mijn gastenboek bij op bezoek in blogland, daar heb ik dus die vraag gebaseerd nu kan je op de bijhorende foto klikken en dan kom je in een "formitastische" blog uit, ik heb toen een mail gestuurd naar de blogschrijfter en zij heeft mij geandwoord om in de rechterkolom te zoekken naar "zonnegroeten" en ja hoor daar vind je een heleboel infermatie die je nodig hebt en nog vele verwijzingen.

    maar om het julie makkelijk te maken geef ik het internet addres door samen met nog een hierin gevonden link en 2 addessen van kursussen:

    http://www.bloggen.be/zonnegroeten/

     

    http://www.bloggen.be/blogtips/

     

    http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php

     

    http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_op_internet/cursus_website/cursus_website.php

    ik hoop U allen hiermee verder te hebben geholpen,

    Pierre.

    30-10-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer zwemnieuws

    Dag lezers,

    Ik schreef laatst nog  dat ik weer terug ging zwemmen maar dat het nog niet veel voorstelde maar daarna heb ik 3 weken goed kunnen zwemmen welliswaar dat ik iets langere rustpauzes inlas tussen elke lengte maar ik zwem tocht weer ongeveer 45 min in het normale bad van 28,5° en in die tijd doe ik dan 200 tot 300 meter in totaal en nog wat handenstand of gewoon zolang mogenlijk blijven drijven wat dan varieerd tussen 50 sec en 1min en 25sec (laats eens 1min, 28sec mijn record tot nu toe)
    maar nu had ik toch weer pech zeker, ik had last van mijn schouders -ik denk dat die ontsteking nog altijd niet wil genezen- daardoor kon ik mijn armen niet goed bewegen, bij de schoolslag moest ik zelfs mijn armen min of meer onder nij door trekken in plaats van zijling en de vrije slag was al bijna gelemaal niet te doen.
    Na 20 min en maar 100 meter zwemmen deed het zo een pijn dat ik maar weer naar het warm water ben verhuist om daar wat te ontspannen.( Hier werd ik na enige tijd door een kind aangekmamt om mee te kijken wat zij al kon en om een hoepel vast te houden en weet ik wat nog allemaal totdat ik door het vele stilzitten in ongewone houding krampen in mijn benen begon te krijgen en ik mij meet veel moeite aan de kant heb rechtgetrokken, gelukkig voor mij ging het kind uit verveling dam maar iets anders doen en kwan haar moeder eens een kijkje nemen, toen ze mij daar zag dacht ze eerst dat ik onwel geworden was en ik vertelde dus maar voor de zoveelste keer dat ik enkel felle pijn had ten gevoge van de eerdere krampen en toen heeft zij me ondersteund om uit het water te geraken en naar de doucheruimte.
    Toen de bewakers zagen dat ik begeleid werd hebben ze spontaan -omdat ze het ritueel al kennen- een stoel in de doucheruimte gezet

    Volgende keer maar weer beter zeker.

    Pierre

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRIEZELEN MET HALOWEEN

    Kom binnen als je durft en klik op "play de movie's" even geduld en veel plezier!

    24-10-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dringende oproep
    aan mijn bezoekers

    soms krijg ij een mail of reactie van mijn bezoekers mie me dan ook uinodigen op hun blog en dan ga ik er als de bliksem naartoe, jullie hebben zeer toofe sites maar hoe gaat dat om al die fotos en en bewegende beelden of slideschouws enz in te voegen, bij mij wil dal allemaal niet lukken hoewel we toch met dezelfde blog werken!
    ik moet voor mijn fotos altijd de link erbij zetten want via de voorziene koppelingen van bloggen wil het niet lukken laat staan van bewegende beelden of websites 

    graag een andwoord hierop.

    Pierre

    27-09-2007 om 13:37 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opnieuw gaan zwemmen
    hoi,

    eindelijk kan ik na mijn schouderblessure en zowel mijn vakantie en de jaarlijkse sluitingstijd van het zwembad weer opnieuw het water in,
    maar zoals in het verleden gaat het maar net hetzelfde ongeveer 20 min in het normale bad wat al vrij warm is (rond de 28,5°) en dan moet ik weer naar het nog warmere kinderbad, ik heb nu wel geleerd dat ik optijd moet verhuizen en niet wachten tot de krampen of verstijvingen beginnen maar bij de aller eerste tekenen ga ik nu al nar het kinderbad omdat ik anders door het temperatuurverschil ook nog eens krampen krijg, zo kon ik vorige week zelfs niet meer recht komem omdad ik een kram in mijn heup kreeg en deze dus volledig blokkeerde!

    zo dat was het weer eens tot ziens,

    Pierre

    27-09-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2x brons

    ga naar mijn album

                       jaja bloggers,


    ergens op de grote zee dobbert er een huweliijksbootje rond waarop er vandaag de zilveren vlag wappert, we zijn begonnen met 2 bemaningsleden man en vrouw maar al snel kwam er een derde generatie bij die we Els doopten en werd er een huisje met een tuintje gebouwd.
    ja je leest het goed we vieren vandaag ons zilveren huwelijksfeest!! en zijn nu aan het denken van "over 25 jaar  vormen wij nog steeds een paar!"
    en ach die zee, soms was ze wat omstuimig of stormachtig maar meestal was het er zéér mooi

    van het zilveren paar

    Pierre en Lisa


    03-09-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op vakantie

    ga naar mijn album

    Dag bloggers,

    vandaag ook nog eens een mooi bericht

    We zijn pas op vakantie geweest naar Ims in Tirool, zo een georganiseerde reis per bus op volpension (niet zo best voor mijn dieet) met iedere dag een geplande uitstap en ook 3 avonden voorzien van een programma (tiroleravond, en muziekavond in hotel en en muziekavond in het dorp).
    tegen mijn verwachtingen in ging het over het algemeen erg goed op 2 dagen na, op een dag heb ik er zelfs meer gewandeld dan hier op een hele maand maarja als je daar bent wil je ook wel iets zien en je hebt altijd zoiets van wat komt er na de volgende bocht natuurlijk deed ik dit rustig aan met veel tussenposen zoals aan een mooie rivier of op mooie uitzichtplaatsen, we hadden toen niet meegedaan aan de daguitstap die ging trouwens naar een plaats waar we al eens eerder waren geweest, en hebben toen vanaf het hotel een busje genomen naar hoog Imst waar een kabellift vertrok naar 2 hoger gelegen stations, op het eerste hebben we zoals gezegd dus wat gewandeld en daarna door tot boven waar ik voral heb genoten van het mooie uitzicht terwijl mijn vrouw nog een stuk hoger tot aan de top is gewandeld (zou ik enkele jaren terug ook nog gedaan hebben) maar het uitzicht en af en toe een praatje met andere toeristen Belgen en Nedelanders maakte veel goed, toen gingen we weer met de kabelbaan naar het middenstation waar een rolergouster van 3,5 km vertrok het is iegenlijk zoiets als een rodelbaan maar dan op rails het is de langste in zijn soort van Europa (surf maar eens naar www.imst.at en snuffel hier maar eens rond) daarna nog via een bosweggetje tot aan een vijver om weer tot rust te komen terwijl mijn vrouw er weer vandoor was en toen weer met het busje naar het hotel.
    verder hebben we het progamma merendeels megedaan behave op 2 dagen dat ik te moe was en te pijnlijke spieren had dan ging mijn vrouw alleen mee en las ik wat in een boek of ging op mijn slakkengangetje door het dorp of ging wat slapen.
    alles bij elkaar genomen hebben we erg genoten van deze vakatie ook doordat je weer vele mensen ontmoet en dan zie je plots weer hoe klein de wereld eigenlijk is want er was altijd wel iemand die of mijn of mijn vrouw haar ouders kenden en dat schept dan weer een zeer fijne sfeer onder elkaar zelfs hebben we mensen in het hotel ontmoet uit onze streek die daar al 30 jaar kwamen.
    we hadden speciaal voor deze vakantie gekozen omdat het geen echte wandelvakantie was van maar 7 dagen in tegenstelling tot de meeste vakanties naar Tirool van 8 dagen en ook omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn.
    ik kan nog uren verder aan maar moet nu stoppen want mijn vingers en onderarmen beginnen echt pijn ter doen.

    de foto is genomen op gemzensafarie vroeg in de morgen op gorte hoogte met een piknik en een glas jagertee (met rum)

    tot een volgend bericht,

    Pierre

    23-08-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afscheid van onze lorken
    dag lezers,

    oorspronkelijk zicht afzagen stam 1ste boom einde 1ste boom kop afzagen 2de boom met goed zicht op de stapel takken nog even de laatste stukken afzagen

    vandaag zijn onze o zoo mooie lorken afgedaan, ik zei dus mooi maar ze werden erg groot met een enorm wortelstelsel wat onze hele tuin ondermijnde, we moesten zelfs regelmatig de grond ophogen en nieuw gras inzaaien om ons grasmaschien niet kapot te krijgen en dan heb je nog het feit van het naaldverlies elk jaar opnieuw.
    nu dat afzagen was echt een lust voor het oog die man kende zijn vak! hij kroop met een touw om zijn middel en speciale haken aan zijn schoenen in de boom tot aan de eerst takken en begon die af te zagen dan weer een stuk omhoog en weer hetzelfde tot bijna boven daar werd de top van de boom afgezaagd en dan kwam hij telkens een meter naar beneden om de stam af te zagen, en zo tot zijn zaag te klein was dan kwam hij helemaal naar onder om eerst de takken op een stapel te leggen en dan de stammen in stukken van zowat 30 cm in te korten daarna werd met een groter zaag de rest van de stam nog in zijn geheel aan de grond afgezaagd en ook weer op ongeveer 30 cm ingekort, de hele klus was op zowat 2 uur al gelaard.
    maar daarna kwam voor ons het werk: de takken van alle zijtakken en naalden (om ze op de vaart met steentjes te stokkeren) ontdoen en ook hier weer de zijtakken afdoen totdat we enkel nog rest affal hadden om een haag mee te maken.
    dit heeft ons toch zowat 4 dagen tussen de regen door gekost en dan vooral voor mijn vrouw omdat ik dit maar met korte periodedes kon doen en dan nog heb ik de gevolgen ervan moeten dragen.
    ook heb ik nog 2 broden gebakken, iets wat ik elk weekend doe.
    nu dit werk af is zijn we gereed om onze koffers te pakken voor onze geplande vakantie waarover later meer
         

    21-07-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer medicijn
    hallo,

    doordat ik de laatst tijd steeds meer last van krampen heb heb ik in ovrleg met mijn huisarts mijn baclofen met 5 mg verhoogd
    huidige medicijnen:
    depakine: 2450 mg baclofen: 80 mg diazepan: 22,5 mg     astmamedicijnen
    met pijlijke groet,

    Pierre

    18-07-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.even een rechtzetting
    die verkalking kan er al eeder hebben gezeten en het is niet voorspelbaar of deze ook weg gaat maar het kan eventueel wel, het is ook niet zeker dat die ontsteking rechtstreeks met det verkaling te maken had het kan ook door een veerkeerde beweging of overbelasting zijn ontstaan.

    11-07-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blessure aan schouder

    Elke zaterdag ga ik samen met mijn ouders zwemmen in een bad met lekker warm water, het is dan voorbehouden voor mindervaliden.
    Een 3-tal weken geleden heb ik bij het zwemmen mijn linker schouder geforceert, het zwemmen ging al enkele weken niet meer goed, ik kon meestal maar een kwartier meer zwemmen en dan was het al afgelopen zo ook nu weer en dan ga ik even in het kinderbad wat veel warmer is nadat men mij eerst uit het gewone bad diende te helpen, 1 keer zelfs met de lift (stoel). Maar de boosdoener kwam eigenlijk toen ik mijn rug wouw afdrogen toen kreeg ik een krak in de schouder met vreselijke pijn als gevolg, na het weekend naar de dokter en een dubbele spuit gekregen en de volgende dag weer een enkele maar die stomme spuiten begonnen mij onmiddelijk vreselijke pijn in mijn benen te bezorgen hoewel ze samen met wat zalf de pijn in de schouder wegnam dus ik de volgende week weer zwemmen maar dan wel voorzichtig en wonderbaarlijk kon ik een vol uur zwemmen wel te verstaan dat ik altijd met mijn hoofd in het water zwem ofwel onder water maar dan aan de oppervlakte, gelukkig ben ik dit zodanig gewoon dat ik zonder enige moeite 25 tot 30 meter volhoud zonder zelfs mijn longen barstens vol lucht te moetten zuigen (want dan gaat dat zelfs niet). 'sondags heb ik niets gevoeld maar vanaf maandag begon het weer dus weer naar de dokter en weer spuiten maar ze deden nu niets af zelfs samen met pillen en de zalf dus naar ziekenhuis voor fotos en echo en nu bleek dat ik een verkalking op een pees had waarop zich ook nog een ontsteking had ontwikkeld, AMAAI zeg dat was 2 weken serieus afzien mijn vrouw moest me zelfs helpen aan en uitkleden en ook helpen met douchen en vlees snijden enz. gellukkig is het nu weer allemaal achter de rug en kan het nou ja normale leven weer verder gaan.

    ach ja ik heb ook nog een verdwaad verslag gevonden en bijgevoed net boven "een beetje geschiedenis"

    groetten
    Pierre.

    07-07-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stone man
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rare 'stone man' gene that changes muscle into bone

     

    THE genetic trigger for “stone man syndrome”, a rare but devastating condition that turns muscle into bone to imprison its victims in a second skeleton, has been identified.

    The discovery of a single gene that causes fibrodysplasia ossificans progressiva (FOP) offers new hope of a first effective therapy for the disorder, which begins early in childhood and has no cure.

    By providing insights into the genetic signals that govern bone growth, the research should also improve understanding and treatment of a wide range of more common skeletal conditions. These include osteoporosis, spinal injuries and sports injuries such as the bone spurs that have hampered the cricketers Andrew Flintoff and Glenn McGrath.

    In the longer term, it could also allow scientists to make bone in the laboratory, for treating fractures that fail to heal and skeletal malformations.

    “The discovery of the FOP gene is relevant to every condition that affects the formation of bone and every condition that effects the formation of the skeleton,” said Frederick Kaplan, of the University of Pennsylvania, who led the research.

    Related Links

    ·                       A simpler way to treat brittle bones?

    FOP is one of the rarest diseases caused by a genetic mutation, affecting about one in two million individuals, or an estimated 2,500 people.

    In the new study, which is published today in the journal Nature Genetics, scientists first established that FOP is likely to be caused by a mutated gene that affects bone morphogenetic proteins (BMPs), which control the formation and repair of the skeleton. This insight led them to a gene called ACVR1, which controls one of the three main receptors for BMP that determine how cells respond to its signals. In patients with FOP, a tiny mutation in one of the two copies of the ACVR1 gene changes the meaning of its genetic message, so a faulty protein is made.

    “The substitution of one genetic letter for another out of six billion genetic letters in the human genome is like a molecular terrorist that short-circuits a functioning set of muscles and connective tissues and transforms them into a second skeleton, in essence turning a light bulb into an atom bomb,” Dr Kaplan said.

    VICTIMS’ PLIGHT

    ·                       FOP is an incurable genetic disease that, from birth, causes muscle and soft tissues gradually to turn to bone

    ·                       There is no association with any particular race or ethnic group

    ·                       Babies appear normal except for a malformation of the big toe

    ·                       Extra bone usually forms first in the neck, spine, and shoulders

    ·                       The disease does not affect intelligence or cognitive abilities

     

    21-06-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moeilijkheden met zwemmen
    hoi bloggers,

    het zwemmen gaat als maar moeilijker ik bedoel dat ik steeds minder lang kan blijven zwemmen in het gewone zwembad, soms zelfs maar 20 of 15 min en dan krijg ik krampen in de voeten of benen of mijn beenspieren verstijven in die mate dat ik nog moeilijk kan verderzwemmen, en dan moet ik naar het kinderbad wat veel warmer is, meestal kan ik nog alleen uit het water maar soms moet men mij ook wel helpen en heb ik achteraf bij het douchen een stoel nodig om op te steunen of te zitten, ik moet zowat altijd met mijn hoofd onder water zwemmen zodat mijn lichaam vanzelf gestrekt blijft dit is dan veel minder belastend voor mijn rug, maar op zich vind ik dat nu net een fijnere manier van zwemmen en door dit altijd te doen kan ik zo makkelijk 25 tot 30 meter onder water zwemmen, sommige dagen gaat het dan ook weer heel goed en kan ik zowat alles doen zelfs dingen als de vlinderslag!!

    tot schrijfs,

    Pierre

    15-06-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bericht toegevoegd op datum van 31-3-2005
    kijk maar bij alle berichten en dan naar een beetje geschiedenis!

    let op van onder naar bover gerangschikt!

    Pierre.

    06-06-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEGRILDE LAGENKOEK

    Free Image Hosting at www.picturetrail.com

    Laatst heb ik voor de verjaardag van onze dochter mezelf eens overtroffen ik heb namelijk een koek gebakken, het was een enorm werk van wel 5 uur, de koek bestond uit een basis van biscuitdeeg met rum, het was de bedoeling om telkens een dunne laag onder de gril bruin te grillen en dan weer een volgende laag en zo tot het deeg op was, daarna De koek ontvormen en nog 5 min nabakken en garneren met citroenglazuur met spinnenwebmotief, het was dus een heel werk maar het resultaat was dan ook verschrikkelijk lekker!!!


    22-05-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer meer krampen
    dag lezers,

    de laatste tijd krijg ik steeds meer en meer krampen vooral ook bij het opstappen op mijn hometrainer krijg ik kramp in mijn knieholte en moet soms meerder keren afstappen en opnieuw beginnen en meot tot 5x trappen om ze weg te krijgen.
    groeten,

    Pierre

    15-05-2007 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Pierre Ferson
    Ik ben een man en woon in As (België) en mijn beroep is houtbewerker.
    Ik ben geboren op 04/02/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: brood bakken, TV kijken (politie seriers en actie films).
    Vroeger gingen wij veel wandellen vooral in de Oostkantons maar dat kan nu jammer genoeg niet meer.
    Foto


    Blog als favoriet !

    schrijf eens een mailtje



    voeg een berichtje toe

    schrijf eens iets in mijn gastenboek



    Laatste commentaren
  • Goedemiddag medebloggers (weetjeselkedag)
        op Facebook probleem
  • chocoladekorrels (Pierre Ferson)
        op gedicht
  • stiff mann syndroom (anita)
        op druk bak-weekend
  • Hallo (Annick)
        op gedicht
  • Heel mooi gedicht... kan ik soms ook gebruiken. (Annick)
        op gedicht
  • zilveren vlag (madame)
        op 2x brons
  • Foto



    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek
  • re
  • vriendschap
  • hallokes
  • dringende oproep
  • Bedankt

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Rondvraag / Poll
    Wat zou je graag anders zien?
    beperken tot het syndroom
    andere dingen op een ander blog zetten
    meer fotos
    meer leuke effecten met fotos
    minder fotos
    Bekijk resultaat


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs