Foto
Inhoud blog
  • Oostende 09.10.2011 / 8 KM
  • Grysloke 27.08.2011 en Wembleyloop 28.08.2011
  • Loopwedstrijd Herseaux 10,4 km
  • Wedstrijd Mariakerke - 9,9 km - 13.08.2010
  • Loopkoers Ename 07082010 // 11,5km
    Favoriete blogs
  • Hans detavernier
  • dimitri delombaerde
  • Joost dewaele
  • Michael vannieuwenhuize
  • dieter van lierde
  • ludovic vanlede
  • Natalie Tijtgat
  • bjorn desmet
  • fabrice laga
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Beste looptijden:     
                                         
    10 km : 33 min.  02 sec.       
    15 km : 51 min.                      
    21,1 km : 1 u 13 min. 26 sec
    Marathon : 2 u . 43 min.       
    _____________________
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    steven loopblog

    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keignaertloop 14.05.2010 en Sinksenjogging Harelbeke 21.05.2010
    Beste loopvrienden,

    Het verslagje van vorige week had ik nog niet geschreven, bij deze 2 verslagjes.

    Keignaertloop Oostende 14.05.2010 over 9km : gezien we in het verlengd weekend van Hemelvaart aan zee vertoefden, had ik op vrijdagavond de Keignaertloop in Oostende op het programma gezet.
    Daar had ik een 7e plaats , ik was iets te snel gestart, waardoor ik in de laatste ronde een terugval had, maar was al bij al tevreden over deze wedstrijd.

    Sinksenjogging Harelbeke 21.05.2010 over 11km200 : aangekomen in Harelbeke zag ik al vlug dat er een serieuze bezetting aanwezig was.
    Bij aanvang van de wedstrijd nam Bert Deschodt onmiddellijk het hazepad. Ikzelf volgde in een groepje met o.a. Vanwynsberghe, Delombaerde, wederoptredende Caby....
    Op het einde van de eerste ronde moest ik deze mannen laten lopen, het tempo lag te hoog voor mij. In de tweede ronde kwam ik Caby en  Vermeulen  terug tegen en sloot bij hen aan.
    In de derde ronde kreeg ik echter steken (waarschijnlijk door het te koude water bij de bevoorrading) en moest ik Caby, Vermeulen en de ondertussen aangesloten Vanlede laten gaan.
    Ik liep verder de wedstrijd uit en eindigde in een tijd van 39min10sec op een 8e plaats (2e in mijn categorie). 

    Voor de volgende wedstrijd trek ik terug naar de Walen, naar Anvaing, een wedstrijd over 10 km .

    Tot schrijfs.
    Steven

    23-05-2010 om 21:21 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    08-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Run for fun Bavikhove - 10,520 KM - 7 mei 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste loopvrienden,

    Vorige week heb ik dus, zoals gepland, geen wedstrijd gelopen. Ik was nochtans aan zee, en het kriebelde wel om op zondag de wedstrijd van het Oostends Loopcriterium mee te pikken, maar ik heb mijn gezond verstand gebruikt en een weekje rust genomen.

    Gisteren stond de eerste wedstrijd van het Harelbeeks loopcriterium op het programma. Ik had de ganse week de voormiddagploeg gehad, en dat weegt natuurlijk wel een beetje op het einde van de werkweek. Bovendien zat er een nachtje tussen van een 4tal uur slaap : dochtertje Laure was deze week een nacht ziek en lag bij ons in bed. Buikkrampen en overgeven. Gelukkig hebben we de plaag niet zelf gekregen deze keer.

    Omstreeks 20u werd het startschot gegeven voor een wedstrijd over 4 ronden. Voor de tijd van het jaar was het weerom koud en redelijk veel wind. Bart Bleyaert en Filip Vanwynsberghe trokken nogal vlug de kop. Daarna volgde ik met Dieter Colle en Yves D' Haluin. Op het einde van de eerste ronde kwam er een versnelling van Yves D'Haluin. Dieter Colle ging mee. Ik liet hen begaan en bleef mijn tempo lopen.

    De rest van de wedstrijd liep ik alleen en behield mijn tempo. Ik finishte zonder veel problemen als 5e in een tijd van 37min03. Dit is 1 min33sec sneller dan vorig jaar.  En ik meen me zelfs te herinneren dat ik vorig jaar die dag een dag verlof had.

    Ik ben dan ook uiteraard tevreden over deze wedstrijd.

    Winnaar werd Bart Bleyaert, gevolgd door Filip Vanwynsberghe.

    Volgende wedstrijd is volgende vrijdag in Oostende. Hopelijk terug met een goed rapport !

    Groeten,
    Steven

    08-05-2010 om 20:56 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St Jansloop Oostende - 25.04.2010 - 10km.150 m
    Beste loopvrienden,

    Terwijl Steven op weg is naar het zwembad in Zwevegem voor zijn derde les crawl, schrijf ik zijn verslagje neer van de loopwedstrijd van gisteren in Oostende. Alles staat al netjes op papier zodat ik het maar hoef over te typen, maar het moest zeker nog vandaag geschreven worden, bij deze :

    " Gisteren trokken we naar Oostende voor een wedstrijd van het Oostends Loopcriterium, de St Jansloop, een wedstrijd over 10km.150m.
    Hoewel het in het binneland waarschijnlijk een uiterst aangenaam lenteweertje was, was er na de middag aan zee een koel zeebriesje opgekomen. Aangekomen in Oostende kwam ik Wim Coussement (alias Wimpie) tegen. We hebben samen een 6tal kilometer opgewarmd. Tijdens de opwarming had ik al gezien dat de bezetting redelijk zwaar was, met namen als Davy Stieperaere, Patrick Van Petegem, Steven Broucke, Wim Mory en Wimpie natuurlijk. Het parcours liep over 3 rondes met 3 hellingen vals plat erin.
    Toen het startschot gegeven was, namen een 3tal lopers al vlug het hazepad, Stieperaere, Van Petegem en Broucke. Daarna een groepje met Wim Coussement, die een sterke indruk liet. Wim loopt over 2 weken zijn eerste marathon en heeft dus al wat trainingskilometers in de benen. Ik liet hem wijselijk gaan.
    Ik liep verder met Stijn Spriet en Wim Mory. Op het einde van de tweede ronde moest ik deze 2 ook laten gaan, hun tempo lag iets te snel voor mij. Ik heb de wedstrijd dan verder uitgelopen op mijn tempo en kwam als 7e aan in een tijd van 35:29 voor een afstand van 10km150m. Dit is een gemiddelde snelheid van iets meer dan 17km/uur op een redelijk zwaar parcours. Ik werd 2e in mijn categorie.
    Ik ben hier uiteraard heel tevreden mee.

    Een stukje van de uitslag :
    1. Stieperaere Davy : 33:20
    2. Van Petegem Patrick : 33:57
    3. Broucke Steven : 34:13
    4. Coussement Wim : 34:41
    5. Mory Wim : 34:51
    6. Spriet Stijn : 35:19
    7. Hocedez Steven : 35:29
    8. Declerk Christophe : 35:43
    9. Boone Dirk : 35:47
    10. Debreyne Frederic  36:20

    Volgende week zondag is er terug een wedstrijd van het Oostends criterium, maar ik denk dat ik een weekje zal rusten, heb de laatste weken al iedere week een wedstrijd gelopen. Ik zal toch niet aan het vereiste aantal wedstrijden geraken, want de komende maanden zijn er nogal wat wedstrijden op vrijdag, en ook tijdens de week.

    Tot schrijfs.
    Steven

    26-04-2010 om 20:31 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St Jansloop Oostende - 25.04.2010 - 10.150 m :foto's

    Hierbij enkele foto's van de St Jansloop in Oostende. Het verslagske volgt.





    26-04-2010 om 20:09 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    18-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Wervik 10.04.2010 en wedstrijd Elsegem 17.04.2010
    Beste loopvrienden,

    Vorige week heb ik niet echt de tijd gevonden om een verslagje te schrijven over de wedstrijd in Wervik. In Wervik heb ik de korte afstand gelopen, 6,8 km in een tijd van 23min40 sec. Ik werd hiermee 6e na Frederik Debacker , een prestatie waarover ik tevreden ben. Er zat zeker niets meer in.

    De dag erna zijn we naar het bos van Wallers getrokken en naar de velodroom in Roubaix. Veel ambiance, mooi weer, en een prachtige winnaar. Wel spijtig dat er terug geen Belg als eerste eindigde.
    Gelukkig is dit vandaag rechtgezet met de overwinning van Philippe Gilbert in de Amstel Gold Race.

    Maandagavond stond ook mijn eerste zwemles crawl op het programma. ' t Is niet dat ik nog niet kan zwemmen, maar aan de stijl valt veel te verbeteren. In Zwevegem is er mogelijkheid om zwemlessen te volgen voor volwassenen voor o.a. crawl. Ik moet zeggen, het is niet zo simpel als het eruit ziet. Er komt veel denkwerk aan te pas (motorisch gezien). Maar het is best wel leuk.

    Gisteren dan, stond de loopwedstrijd in Elsegem (korte afstand - 6,8 km) op het programma. Het was een mooi parcours met start en aankomst  in het domein de Ghellinck , en verder langs de Schelde naar het golfterrein. Ik startte de wedstrijd samen met Fabrice Laga, gevolgd door een groepje met o.a Filip Steelandt. Na 2 km hadden we een mooie voorsprong en liet ik Fabrice (die toch een stuk sneller is dan mij) wijselijk gaan. Mijn tweede plaats was safe, dacht ik. Echter na 5,5 km liep het eventjes mis : ik ben de verkeerde kant opgelopen. Gelukkig stond Dimitri Laga daar ergens, en die heeft me teruggeroepen. Ondertussen liep Filip Steelandt op de 2e plaats. Met slechts 1 km te gaan kon ik Filip niet meer inhalen. Echter , sportieve Filip wachtte me op net voor de aankomst en liet me toch voorgaan, zodat ik toch mijn 2e plaats kreeg. Uiteraard een uiterst fair en sportief gebaar , waarvoor mijn dank.
    Na de aankomst vernam ik van Fabrice dat hij finishte in een tijd van 23min36sec, ikzelf had volgens de vergelijking met mijn garmin en die van Fabrice 280 meter verkeerd gelopen en finishte in een tijd van 25min22sec.
    Uiteraard een presatie om trots op te zijn.

    Volgende week staat er een wedstrijd van het Oostends loopcriteirum op het programma, op zondagnamiddag over een afstand van 9,7km.

    Bij deze ook nog eens de knappe prestatie vermelden van Fredje Raketje (Frederic Vandenheede) op de marathon van Parijs van vorige week zondag : 2u32min04sec !

    Tot schrijfs !

    Steven

    18-04-2010 om 19:28 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's Noordzeeloop
    Hierbij een aantal foto's van de Noordzeeloop, gevolgd door het verslagske.



    28-03-2010 om 19:19 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noordzeeloop Oostende - 10,5 km
    Beste loopvrienden,

    Dit weekend stond er terug een wedstrijd van het Oostends loopcriterium op het programma, de Noordzeeloop.

    Zaterdag na de zwemtraining van Bjarne en Laure trokken we dan ook naar Oostende. 's Middags nog vlug een paar boterhammetjes met soep gegeten, en omstreeks 13u30 vertrok ik vanuit Mariakerke naar de wedstrijd. Ik kwam pas om 14u05 aan, dankzij mijn GPS, die mij weer eens verkeerd had gestuurd

    Toch nog ruim op tijd voor een goede opwarming van een 5tal kilometer + versnellingen.

    Om 15u werd het startschot gegeven voor een wedstrijd van 10,5 km over 3 ronden, met een afwisselend parcours : start met wind, dan tegen wind over een voetbalveld, daarna door de duinen , in mul zand. Dan een stukje van 500 meter op de dijk , met de wind pal op kop gevolgd door een helling met trappen, en dan steil naar beneden terug in het mul zand. Niet echt mijn parcours, maar ja, van wie wel ???

    Davy Stieperaere koos onmiddellijk het hazepad, ik liet hem lopen, had mijn wedstrijd een beetje afgestemd op Frederik Debreyne , die in een vorige wedstrijd van het Oostends Loopcriterium voor mij was geeïndigd. Gisteren finishte hij echter 50 sec achter mij.

    Voor mij liepen Stijn Spriet en Dirk Boone. Ik ben ernaartoe gelopen. Stijn en ik deden veel kopwerk, en Dirk Boone beperkte zich tot volgen en uit de wind lopen. Na 1 ronde versnelde Stijn , dat tempo lag iets te hoog voor mij, en ik liet hem dan ook lopen.
    Ik liep verder met Dirk Boone nog steeds op mijn hielen. Zelfs toen ik vertraagde om hem kop te laten lopen, vertraagde hij ook. Was dus niet van plan om zijn steentje bij te dragen. In de laatste ronde heb ik een versnelling gedaan, en ik voelde dat Boone het lastig kreeg. Hierdoor kreeg ik goede moed, en versnelde nog wat, zodat hij kraakte.

    Ik kwam als derde over de finish in een tijd van 37min 19 (volgens de klok) - op de uitslag staat 38min08. Davy Stieperaere , de winnaar had 36min 25sec (volgens de uitslag). Uiteraard geen toptijden, maar gezien het soort parcours normaal.

    Acheraf was ik uiteraard heel tevreden met mijn derde plaats en eerste in mijn categorie. Als beloning kregen de mannen een biermand en de vrouwen een fruitmand. Blij dat ik een man ben !!

    Volgende wedstrijd op 10 april 2010  in Wervik.

    Groeten,
    Steven

    28-03-2010 om 19:16 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westrijd Basècles 20-03-2010 - 11,2 km
    Beste loopvrienden,

    Normaalgezien was ik van plan om gisteren in Eernegem te gaan lopen, maar vrijdag heb ik mijn plannen gewijzigd en ben naar Basècles getrokken.

    Na een vroeg vertrek (wedstrijd al om 14u30 t.g.v. een fietskoers in de buurt) kwam ik omstreeks 13u15 aan in Basècles. Borstnummer gaan afhalen, en al snel kwam ik een supergemotiveeerde Dimi Delombaerde tegen die vast van plan was om mij te kloppen.
    We hebben samen opgewarmd, een 5tal kilometer.

    Om 14u30 werd de start gegeven voor een wedstrijd over 11,2 km op een redelijk vlak parcours. Er stond wel veel wind, maar gelukkig bleven de voorspelde regenbuien uit.

    De start ging zeer vlot, ik schrok er zelf een beetje van dat we de eerste kilometer in een tijd van 3min18sec hadden afgelegd.

    Een groepje van 3 lopers nam na een kilometer de kop, Gruloos, Descamps en Lelong. Ikzelf en Dimi liepen verder ons tempo tot kilometer 3. Aan kilometer 3 had ik het gevoel dat ik nog vlugger kon, en ik liet Dimi tot mijn eigen verbazing dan ook achter.

    De rest van de wedstrijd liep ik alleen, tot ik rond kilometer 8 den Dimi terug zag opduiken. Hij was alleen en kwam rond kilometer 9 bij mij. We liepen samen de wedstrijd verder uit, maar in de laatste kilometer moest ik Dimi dan toch laten gaan. Spijtig, want ik had graag nog eens op het podium gestaan

    Maar al bij al ben ik zeer tevreden over mijn wedstrijd. Blijkbaar verkeer ik toch in goede conditie tegenwoordig. Ik doe nochtans dezelfde looptrainingen, maar ik fiets af en toe naar het werk (allez, fietsen, het is dikwijls koersen met mijn werkmakker - hij is in zijn jeugdjaren een zeer goede renner geweest en heeft dat blijkbaar nog niet afgeleerd). En ik ga ook af en toe zwemmen.

    Volgende wedstrijd is volgende week zaterdag, een wedstrijd van het Oostends loopcriterium. Hopelijk kunnen we de lijn doortrekken.

    Tot schrijfs.

    Steven


    21-03-2010 om 07:48 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Bury 27.02.2010 - 10,400 KM
    Beste loopvrienden,

    Terwijl het buiten aan het stormen is en de wielrenners in Kuurne - Brussel - Kuurne bijna van hun fiets waaien , is het tijd om een verslagske te schrijven over de wedstrijd van gisteren in Bury.

    Gelukkig waren de weergoden ons een beetje beter gezind, wel een strakke wind, maar best doenbaar.

    Na een opwarming van een 15tal minuutjes met Dimi Delombaerde en Carlo Verleyen werd het startschot gegeven voor een wedstrijd over 10km400 over 1 ronde (volgens mijn garmin was de exacte afstand 10km540meter)

    Ik was goed gestart en liep even op kop en kwam door aan de eerste kilometer in een tijd van 3min13sec. Daarna kwam er een versnelling door een groepje van 4 man, die ik wijselijk liet lopen. Ik liep verder alleen in 5e positie. Rond de 5e kilometer kwam Nico Serroen bij mij aansluiten; Ik liep een goede kilometer samen met hem, maar liet hem dan gaan, omdat ik aanvoelde dat het tempo te hoog was voor mij.
    Ik liep toen helemaal alleen , en achter mij kwam een groepje met 3 achtervolgers opzetten; Op dat ogenblik had ik last van steken en moest ik wat vertragen. Ze haalden mij uiteindelijk in en ik kon bij het groepje aanklampen tot aan de finish. Echter ik ben absoluut geen sprinter, en weet ondertussen wel dat ik aan de eindmeet meestal het onderspit moet delven. Het was deze keer niet anders, zo eindigde ik op de 8e plaats;

    Ik ben weer tevreden over mijn wedstrijd , het was misschien niet zo goed als in Velaines, want ik had zeker niet zo'n goede benen  als in Velaines. Maar al bij al viel het goed mee.

    Volgende wedstrijd is normaalgezien op 20 maart in Eernegem 9 KM.

    Ik denk ook dat het de laatste keer zal geweest zijn dat ik Dimi Delombaerde achter mij kon laten. Den Dimi is goed op dreef aan het komen ! Men weze hierbij gewaarschuwd !

    Tot schrijfs;

    Groeten,
    Steven




    28-02-2010 om 14:16 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Velaines 13.02.2010 /10,350 KM
    Beste loopvrienden,

    Na de wedstrijd van vorige week had ik een dubbel gevoel, enerzijds was ik heel tevreden met mijn prestatie, maar anderzijds twijfelde ik, zou ik nu echt op weg zijn naar de goede conditie of was het puur toeval ?

    Gisteren stond de wedstrijd in Velaines op het programma, die de bevestiging zou zijn dat de conditie goed zit, ofwel dat het inderdaad puur toeval was.

    Vorige week had ik de ochtendploeg, en dat is meestal geen voordeel. Maar mijn trainingen vorige week verliepen heel vlot, ik voelde me echt fit.

    In Velaines warmde ik op met Bjorn Desmet en Nico Gruloos ( die later de winaar zou worden). De benen voelden goed aan en ondertussen zijn we ook al wat gewend aan het koude winterweer.

    Na de eerste kilometer kwam ik door in 3min11sec , met een goed gevoel.
    Rond kilometer 3 volgde een serieuze helling die ik goed doorkwam; daarna kon ik terug het tempo opdrijven en mijn wedstrijd verder op een deftig tempo afwerken. Toen ik in vierde positie liep, liep ik helemaal alleen en zag ik 2 achtervolgers naderen, die serieus tempo maakten om mij in te halen. In de laatste kilometer heeft één van die twee mij nog ingehaald. Dankzij de aanmoedigingen van trainer Johan heb ik nog een tandje bijgestoken zodat de andere mij niet meer ingehaald heeft.
    Zodoende kwam ik als 5e over de eindstreep in een tijd van 36min38sec.

    Na wat loslopen en een koffietje, heel tevreden huiswaarts. Echter na een aantal kilometer gereden te hebben ,besefte ik dat er precies iets verkeerd was. Ik had mijn bril achtergelaten in Velaines !! Ik ben dan samen met trainer Johan teruggereden naar Velaines, ik wist dat ik mijn bril ergens op een schouw gelegd had aan de kleedkamers; dus daarnaartoe, maar de bril lag er niet meer. Daar kwam ik ook nog LudovicVanlede tegen, die ook mijn bril had zien liggen. Dan maar terug naar de zaal waar ik mijn koffie gedronken had. De verantwoordelijke van de kleedkamers had ook geen bril gevonden (want ik heb nogal de gewoonte om soms iets achter te laten in de kleedkamers). Toen ik op weg was om mijn verloren bril te laten omroepen, kwam ik oude bekende Betrand Debaere tegen (notabene de persoon die mij heel lang geleden naar de loopsport gedreven heeft). Hij vroeg me hoe de wedstrijd verlopen was, en uiteraard begon ik ook over mijn bril. Puur toeval, maar Bertrand had mijn bril gevonden en wou die juist laten omroepen !!!

    Heel tevreden , en met bril , ben ik dan naar huis vertrokken.

    Tot schrijfs;

    Steven



    14-02-2010 om 14:07 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Corrida van 't Sas - Oostende - 07.02.2010 - 7,4 km

    Beste loopvrienden,

    Hier ben ik nog eens met een verslagske. Het is weeral een tijdje geleden, maar sedert Lombarsijde heb ik geen wedstrijden gelopen. Ik bleef ondertussen rustig trainen, plaagske in huis gehad,...

    Vorige zondagvoormiddag stond dus de wedstrijd Corrida van 't Sas gepland, de eerste wedstrijd van het Oostends Loopcriterium.
    Over een afstand van 7,4 km (volgens mijn garmin).
    Ik wist helemaal niet hoe het nog gesteld was met mijn wedstrijdconditie. Op training verliep het vlot, maar wedstrijd is natuurlijk een ander paar mouwen.
    Aangekomen in Oostende zag ik meteen dat er een sterke bezetting zou zijn, met mannen als Davy Stieperaere, Patrick Van Petegem, Bert Deschodt, Wim Coussement, John Vanneste, enz...

    Bij de start was ik rond de 20e positie vertrokken, niet te snel. Ik had een goed gevoel in de benen en heb rustig mijn wedstrijd verder opgebouwd. Zo ben ik beetje bij beetje naar voor geschoven en kwam ik als 11e over de eindstreep in een tijd van 25min30 sec (gemiddelde snelheid van 17,4 km per uur). Ik ben uiteraard supertevreden over deze prestatie

    Komende zaterdag loop ik in Velaines, ik hoop om terug een goed resultaat neer te zetten.Ik voel me wel heel fit. De conditie is goed. Ik ben gisteren gaan zwemmen en hoewel ik helemaal geen zwemmer ben, heb ik toch 40 lengtes van 25 meter gezwommen.
    Het kan alleen maar goed doen aan de conditie hé !

    Tot schrijfs.
    Steven

    10-02-2010 om 16:41 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste wedstrijd van 2010 : wedstrijd Lombarsijde (Korte afstand)
    Beste loopvrienden,

    Dit weekend heb ik mijn eerste wedstrijdje van het jaar 2010 gelopen. Bij deze eerst en vooral mijn beste wensen aan iedereen voor 2010 en veel loopvreugde zonder kwetsuren en een goede gezondheid !!

    Gezien de weersvoorspellingen vreesde ik dat mijn geplande loopwedstrijdje terug "in de sneeuw" zou vallen, maar gelukkig viel de sneeuw niet aan zee. De wedstrijd kon dus doorgaan, maar het was berekoud en er stond een stevige wind.

    Ikzelf heb gekozen voor de korte afstand. Dit gezien ik Deerlijk niet kon lopen en de laatste weken niet optimaal kon doortrainen door de weersomstandigheden.Bovendien heb ik een tijdje met een pijnlijke keel en hese stem gesukkeld.
    Vandaar geen risico's.

    De bezetting op de korte afstand was vrij goed : Davy Stieperaire, Lieven Vandenbroucke, Elie Hoet,....

    Ik liep een vrij goede wedstrijd, wel een beetje geschrokken van de snelle start (ook wel normaal gezien de korte afstand), en in de start kreeg ik ook een duw van een jong lopertje die blijkbaar dacht dat hij niet weg zou geraken ....
    Na 1 KM liep ik op ongeveer een 15e positie. Daarna heb ik goed mijn tempo kunnen aanhouden , en beetje bij beetje kunnen opschuiven naar voor. Ik eindigde op een 9e plaats in 18min42sec.
    Gezien de weersomstandigheden ben ik best tevreden met deze uitslag.

    Volgende wedstrijd zal vermoedelijk de corrida van het sas slijskens zijn, een wedstrijd van het Oostends loopcriterium over een afstand van 7,2km.

    Nu eerst een beetje verder opbouwen aan de conditie, en hopelijk zijn we binnenkort verlost van het winterweer !

    Groeten en tot schrijfs,
    Steven

    10-01-2010 om 20:50 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Deerlijk 20.12.2009........
    Beste loopvrieden,

    Zoals velen had ik enorm uitgekeken naar vandaag, de kerstcorrida in Deerlijk. Ik had de goede vorm en zag het goed zitten.
    Spijtig genoeg heeft koning winter roet in het eten gegooid...

    Ik vind de beslissing van de organisatoren uiteraard terecht. Wel spijtig voor die mensen, die al zo lang bezig zijn met de voorbereiding en er zoveel tijd en energie hebben ingestoken.

    Ik heb me vandaag dus beziggehouden, zoals zovelen, met het maken van een sneeuwman en het ruimen van sneeuw. Best leuk voor de kinderen, zoveel sneeuw. Ze hebben zich heel goed geamuseerd.

    Wel vervelend als je erdoor moet met de wagen. Ben deze middag  een broodje gaan halen bij de bakker op een halve kilometer van mijn woning. En sportman zoals ik ben, heb ik mijn auto meegenomen... Ik was beter te voet gegaan, want na een half uur was ik nog niet thuis. Ik raakte de berg niet meer omhoog met mijn auto ..; Gelukkig heeft een goede ziel mij geholpen en de auto een duwtje gegeven.

    Deze namiddag zijn we dan op bezoek geweest in het ziekenhuis bij mijn schoonmoeder. Zij heeft vorige week vrijdagnacht een zwaar hartinfarct gekregen en ligt nu nog in het ziekenhuis. Ze moet binnen een viertal weken ook nog overbruggingen krijgen. Dat is natuurlijk minder goed nieuws. Hopelijk verloopt alles goed zodat ze tegen de lente terug beter is.

    Op sportief vlak weet ik nog niet wat mijn volgende wedstrijd zal zijn. Het is nogal moeilijk om te trainen met al die sneeuw. En mijn loopband is buiten dienst. Alweer enkele maanden. Het rotding staat meer in de weg dan dat we het kunnen gebruiken. Telkens als ik er op loop is er een probleem. Ze hebben nu al alles vervangen, maar hetzelfde probleem blijft terugkomen. En tegen dat ze dan kunnen komen voor de herstelling .....

    Tot schrijfs !

    Steven

    20-12-2009 om 20:26 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 2 weken ... voor de kerstcorrida
    Beste loopvrienden,

    De recuperatie na de Westlaanrun te Roeselare was redelijk goed.

    Deze week heb ik goed kunnen doortrainen. De conditie zit goed (op training althans).

    Ik hoop dan ook in Deerlijk om een goede prestatie neer ze zetten, naar mijn normen uiteraard.

    Hopelijk raken we eens af van dat miezerige weertje van de laatste weken. Geef mij maar wat graadjes minder en een stralend winterzonnetje !

    Dit weekend geen wedstrijd gelopen, wel druk bezig geweest. De Sint is langsgeweest voor onze "brave" kindjes Bjarne en Laure .... En er moet dan natuurlijk veel in mekaar gestoken worden door de papa .... En dat moet natuurlijk onmiddellijk gebeuren !
    Weet er trouwens  iemand hoe een telescoop werkt ? Onzen Bjarne heeft een telescoop gekregen om naar de sterren te kijken. Ik heb het ding in mekaar gestoken, maar veel sterren zien we niet. We krijgen in feite een gewoon normaal beeld...en het is toch de bedoeling om de sterren wat beter te zien ....

    Tot schrijfs !

    Groeten,
    Steven

    06-12-2009 om 20:36 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westlaanrun 29.11.2009
    Beste loopvrienden,

    Zoals eerder al vooropgesteld, stond vandaag de Westlaanrun in Roeselare op het programma, een wedstrijd over een afstand van 9,3 km (denk ik ongeveer, had mijn garmin niet bij).

    De weergoden waren ons nog niet gunstig gezind deze morgen. Maar ja, we zijn dat ondertussen wel gewend hé.

    Er was een redelijk goede bezetting met namen als Bart Verkaemer, Andy Ingelbrecht, Karel Moerman, Garry Vandewalle (die terug de oude aan het worden is!) , Pedro Dujardin (terug uit kwetsuur, maar nog niet volledig hersteld).

    De start was redelijk snel , met wind in de rug. En ook omdat er een wedstrijdvan 3 km was, die samen met de 9,3 km vertrokken.
    Ikzelf heb mijn eigen tempo gelopen bij de start. Na een kilometer kwam Pedro Dujardin dan bij mij. Tot kilometer 6 hebben we samen gelopen.
    Rond kilometer 7 begon ik steken te krijgen (vermoedelijk te wijten aan een kaasavond gisterenavond - er was kaassouper in de school van Bjarne en Laure maar kaas is niet de ideale maaltijd voor een wedstrijd ). Ik heb de laatste kilometers van de wedstrijd het tempo wat moeten minderen , en eindigde uiteindelijk 13e in een tijd van 32min 45 sec. Ik ben heel tevreden over mijn prestatie van vandaag . De conditie wordt beter en beter.

    Deze namiddag was er dan sinterklaasfeest van de zwemschool van UZKZ : spelletjesnamiddag met aansluitend bezoek van de sint en zijn pieten en klaaskoekenmaaltijd.
    Ik was begeleider van een groepje, waarin ook Bjarne en Laure zaten.
    Het waren leuke, afwisselende spelletjes in het water. De kinderen en ook de grote mensen hebben zich uitstekend geamuseerd. Een mooie organisatie van de trainers van de zwemschool

    De komende weken zal ik proberen om verder goed te trainen met het oog op de kerstcorrida in Deerlijk.

    Volgende week loop ik zeker niet op de kerstloop in Waregem....

    Groeten,
    Steven

    29-11-2009 om 20:31 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemmarathon 20.11.2009
    Beste loopvrienden,

    Nee, ik ben niet overgestapt op zwemmen. Ik doe dat niet zo graag , ben daar niet op getraind en kan dan ook met moeite 20 lengtes van 25 meter na elkaar zwemmen....

    Maar onzen Bjarne is daar blijkbaar toch beter op getraind. Vorige vrijdag was het zwemmarathon in Zwevegem. Eerst heeft Bjarne in de voormiddag deelgenomen met zijn school en 's avonds nog eens met de zwemclub UZKZ.
    We dachten dat hij 's avonds niet veel meer zou kunnen zwemmen, maar hij heeft 19 lengtes van 50 meter afgelegd in 40min, schoolslag, en telkens terug uit het water stappen .... Dus bijna 1 km. Het ventje zag zo rood als een tomaat , en tegen dat we thuis waren lag hij te slapen, hij was echt doodop.
    Maar hij heeft zich goed geamuseerd. We hebben hem nochtans nu en dan gezegd dat hij het wat kalmer moest aandoen, maar daar had hij geen oren naar !
    Beetje zoals zijne papa zeker ...
    Zaterdagmorgen was hij al terug helemaal gerecupereerd en tegen 9u30 stond hij al terug in het zwembad klaar voor de training.
    Hoedje af voor hem, ik kan in het zwemmen niet mee met hem...
    En ook ons Laure zwemt beter en beter : zij zit nu ook in de zwemschool bij UZKZ, en in het begin waren er veel traantjes, maar nu lukt het ook al veel beter en voelt ze zich ook als een visje in het water.

    Op loopgebied dan : vorige  week heb ik goed doorgetraind, met het oog op de kerstcorrida in Deerlijk. Volgende week zondagvoormiddag loop ik de Westlaanrun in Roeselare, om nog een beetje compitieritme op te doen.

    Groeten,
    Steven

    22-11-2009 om 20:59 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesteloop Avelgem 10 KM - 07.11.2009
    Beste loopvrienden,

    Gisterenavond weer eens een wedstrijdje gelopen in de streek, de feesteloop in Avelgem, 1e organisatie van deze wedstrijd.

    Vorige week zag ik al op de deelnemerslijst op de site van NLT dat de bezetting goed was.Spijtig dat Dimi door kwetsuur diende af te haken. Alvast een spoedig herstel Dimi ! Hopelijk valt alles een beetje mee.

    Ik zag het goed zitten, temeer omdat ik vorige week uitslag gekregen heb van mijn uitgebreid bloedonderzoek (Hypo Ionic Protein Profile). Vorig jaar nog was het resultaat van dit onderzoek barslecht, en diende ik het noodgedwongen een tijdje kalmer aan te doen. Maar dit jaar heb ik een goed rapport gekregen

    Rond kwart voor zes gisterenavond kreeg ik telefoontje van mijn broer, dat zijn oudste zoon Ariste ook wou deelnemen aan de 5 KM. Hij had in de namiddag al een match gevoetbald, maar lopen bevalt hem ook heel erg, en hij doet dat goed.
    Mijn opwarming heb ik dan ook gedeeltelijk met hem afgewerkt, tijdens zijn wedstrijd van de 5 KM. Het ging behoorlijk snel voor een 13-jarige! Hij finishte in een tijd van 20min24sec. Puike prestatie
    Daarna nog wat opgewarmd met Ignace Bekaert, en dat ging ook behoorlijk snel voor een opwarming ;

    Dan de start : ik was van plan om Carlo Verleyen te volgen. We zouden proberen om rustig te starten Maar onzen Carlo kon zich niet bedwingen en vloog er stevig in bij de start , ik moest hem onmiddellijk laten gaan. De start was veel te snel voor mij.
    Het parcours was aangenaam, en speciaal : na een 200 tal meter ging het richting de donkere Scheldemeersen. Het parcours was langs beide kanten sfeervol verlicht met fakkels, echt eens iets anders.
    Ik liep mijn wedstrijd helemaal alleen, op mijn tempo en eindigde 8e in een tijd van 35min15sec. Carlo finishte op de 7e plaats, maar wel 1 minuut sneller; chique van Carlo

    Ik ben tevreden en niet tevreden, ik vind dat ik wat snelheid ontbreek. Zal daar een beetje moeten aan werken.

    Al bij al een geslaagde eerste organisatie van deze wedstrijd , en een talrijke opkomst, zowel op de 5 als de 10 km.

    Volgende wedstrijd zal vermoedelijk de Westlaanrun in Roeselare zijn.

    Tot schrijfs !
    Steven



    08-11-2009 om 20:33 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de Kappaert - Zwevegem - 17.10.2009 - 12,5 KM
    Beste loopvrienden,


    Na mijn halve marathon in Kuurne ben ik gisteren naar Zwevegem getrokken, voor een wedstrijd van 12,5 KM.

    De wedstrijd bestond uit 7 ronden, wat ik persoonlijk wel wat veel vind. Voor de toeschouwers is het natuurlijk aangenamer.

    Er stond een stevig windje , vaak wel in ons voordeel, vooral in de Stedestraat. En het was ook vrij fris. We zijn dat precies niet meer gewend.

    Er waren niet zoveel deelnemers, maar wel een sterke bezetting met mannen als Luc Van Asbroek (die de wedstrijd ook won), Joost Dewaele, Filip Vanwijnsberghe, Mario Vanacker, Patrick Soetaert, ... kortom een kopgroep van 5 waarmee ik zowiezo niet van plan was van mee mee te lopen.

    Ik had me voor de wedstrijd voorgenomen om het spoor van dorpsgenoot Tom Tanghe te volgen. De laatste weken heb ik zijn resultaten gevolgd : in Kuurne was hij voor mij, en in Tiegem heeft hij ook goed gepresteerd.
    We hebben in feite de ganse wedstrijd samen gelopen, op plaats 6 en 7.
    Ik heb gans de wedstrijd de kop getrokken, maar kon rekenen op een sportieve Tom Tanghe, die mij mijn 6e plaats liet behouden.
    Ik heb het al vaak anders meegemaakt !!

    Ik finishte in een tijd van 45min en ben tevreden over mijn wedstrijd. Geen zwakke momenten, constant hetzelfde tempo kunnen aanhouden. Alleen wat last gehad van stijve bovenbenen... misschien door de plotse koude ?? 

    Mijn volgende wedstrijd zal hoogstwaarschijnlijk in Avelgem zijn op 7 november 2009.

    Tot schrijfs !
    Steven

    18-10-2009 om 20:56 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Kuurne - halve marathon - 02.10.2009
    Beste loopvrienden,

    Ik had gisteren al een verslag geschreven, maar net op het einde was de verbinding verbroken en was ik natuurlijk alles kwijt.
    Nu dus een nieuwe poging.

    Vrijdagavond heb ik deelgenomen aan de halve marathon in Kuurne. Ik heb in feite pas een 3tal weken geleden beslist om Kuurne te lopen. Normaal was ik van plan om vandaag in Deerlijk te lopen, maar dochtertje Laure werd vandaag 6 jaar en er was een familiefeestje gepland, vandaar...

    Mijn trainingsschema diende dus plots aangepast te worden, om wat meer kilometers in de benen te krijgen.
    Spijtig genoeg viel de wedstrijd van vorige week in het water door een lichte kwetsuur die ik opliep op het werk. Zo kon ik niet testen hoe het met het wedstrijdritme gesteld was.

    Vrijdagavond dus naar Kuure, op van de zenuwen.. wat natuurlijk niet ideaal is, want dan heb ik krampachtige spieren, maar ja, zo'n wedstrijd maakt me toch altijd een beetje nerveus.

    Het weer was in ieder geval beter dan vorig jaar !! Ideaal loopweer.

    Na de eerste kleine ronde kwam ik door in 3min38sec, en na een 6tal km 21min38sec. Ik zat toen een 50tal sec voor op het schema van 1u18min.
    Ook op het 10km-punt liep ik nog behoorlijk.
    Maar toen voelde ik al dat de benen niet goed waren, en als je dan nog de helft van de wedstrijd moet lopen.....
    Bij het ingaan van de laatste ronde kwam ik door in een tijd van 59min40sec. , maar de laatste ronde was er echt teveel aan. Ik heb puur op karakter de wedstrijd uitgelopen, maar ik heb afgezien. Dit is duidelijk zichtbaar op de finishfoto op de site van de organisatie... (foto 122 denk ik). Mijn eindtijd was 1u20min20sec;

    Na de wedstrijd was ik nogal ontgoocheld, maar zaterdagmorgen vond ik het al bij al niet zo slecht, gezien de korte voorbereiding.

    Maar ik zal toch in de komende weken eens terug een grondig bloedonderzoek laten uitvoeren. Ik vind nl. dat de prestaties niet altijd in verhouding zijn met de training.

    Groeten,
    Steven

    04-10-2009 om 20:45 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen wedstrijd vorige zaterdag in Harelbeke
    Beste loopvrienden,

    Een verslagje over mijn wedstrijd vorige zaterdag in Harelbeke zal je niet lezen, neen, door een stom werkongevalletje heb ik moeten passen

    Vorige week donderdag ben ik aangereden geweest op het werk door een heftruck met een container op. Niet zo erg, maar ik heb de slag vol op mijn bovenbeen gekregen en het deed behoorlijk wat pijn.

    Ik heb dan ook wijselijk de training rustig aangepakt, en de wedstrijd voor alle zekerheid geschrapt. Ik kon toch niet doorlopen en ik heb dan ook meer deugd gehad van een trage duurloop zaterdag.

    Wel spijtig, want ik had toch graag nog een testje gedaan voor Kuurne vrijdag.

    Deze morgen ben ik terug gaan lopen in de Gavers, de pijn is bijna volledig weg en de training verliep vlot. Onzen Bjarne heeft meegefietst op training deze morgen.

    Vrijdag dus Kuurne. Ik zou graag onder 1u20 minuten lopen, maar ja, 't zal ervan afhangen welk een dagje ik heb. Naar mijn normen heb ik de laatste weken goed getraind, maar dat is natuurlijk geen garantie voor een halve marathon vooral. En de voorgeschiedenis in Kuurne is ook niet zo goed, maar ik loop er graag, vandaar....

    Hopelijk is het beter weer dan vorig jaar !!

    Groeten,
    Steven

    27-09-2009 om 20:42 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Over mijzelf
    Ik ben Steven Hocedez
    Ik ben een man en woon in Otegem (België) en mijn beroep is Wever van tapijten.
    Ik ben geboren op 25/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Lopen en Voetbal kijken .
    Mijn vrouwtje is Eveline Vandenbogaerde en wij hebben twee lieve kindjes Bjarne en Laure
    Archief per maand
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 11-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008



    Startpagina !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs