Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    14-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 48
    Ja ben er terug aan begonnen, de zin onbrak niet, integendeel, tschool vraagt echt veel tijd ... Maar binnenkort drie maanden voor aan de kever te werken ... 

    Iemand een idee hoe ik dat lager er moet uithalen ? 

    Greetz


    14-05-2009, 00:00 geschreven door Stego
    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 47
    vandaag het stuur tot het stuurhuis gedemonteerd. 

    Met wat worden deze kruiskoppelingen (?) gesmeerd ? 
     

    Dit heb ik er nog niet kunnen afhalen, ik zie duidelijk een lager zitten maar hoe krijg ik deze eruit ? 
     

    Greetz


    13-05-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 46
    En ik heb de laspost eindelijk! laspost, draad, ander kopkes handschoenen, lasscherm, reduceerventiel, gasfles, gaskabel ... 

    Serjeus veel geld voor ne student maar ben toch blij dak het heb! LaughingLaughingLaughingLaughing 

    Greetz


    14-03-2009, 00:00 geschreven door Stego
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 45

    Dan ga ik ze er meteen onder zette! Verbrede spatborden is natuurlijk ook een optie maar die ga ik laten... 

    Nog een tweetal weken en ik krijg de laspost. Joepie!


    27-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 44
    Jahze blinkend zwart Laughing 

    Eeuhm ik weet ni juist welke velge ik er ga ondersteken, tprobleem bij die mangels is da ze uit de kas steken Sad 

    Greetz


    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 43
    Hier een fotoke van de motor! 



    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 42
    De pedalen staan weer in elkaar. 

    Ik was m'n spoorstangen (denk ik dat het noemt) aan het monteren, nu zie ik dat daar twee verschillende schroefdraden op zitten. Er zit een gaatje in dus het is met een splitpen ... In de handleiding staat dat er alleen maar een kroonmoer en splitpen in moet. Dus gewoon die kroonmoer draaien tot aan de tweede soort schroefdraad ? Rolling Eyes 

    Greetz


    26-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 41
    Ik heb vandaag de pedalen gedemonteerd en opgeschuurd. 

    Bij het terug monteren, kan ik dan het gewoon smeren met wat kruipolie of bestaat daar iets beter voor ? 

    Greetz


    21-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 40
    Kwou vandaag de pedalen uit elkaar halen... Als ik het goed heb moet je die kerfstiften (zo staat het in de handleiding toch) eruit kloppen en dan kan je de pedalen van elkaar halen ... 

    Valt dit te doen zonder iets kapot te doen ? 
    Of kan ik het beter ineen laten ... 

    Groetjes


    18-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 39
    Quote:
    en aan die kabelboom gaat gij plezier beleven dat garandeer ik U

    Dat is de bedoeling Laughing 

    Verder heb ik nog twee vragen, zijn die frisse lucht mondstukken (Laughing) er uit te halen zonder ze af te breken ? Dezelfde vraag over dat zwart aan het handschoenenkastje ... 

    Bij de pedalen moet ik nog het borgringetje terugsteken, ik heb beslist deze niet helemaal uit elkaar te halen ... Ik heb gehoord dat wanneer je die pin uit de pedaal klopt deze bijna zeker moet vervangen ... 

     



    16-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 38
    Thanks! 

    Het is gelukt. De claxonkap bestaat uit twee delen, ik was het eerste van het tweede aan het probere te krijgen. 

    Nu ga ik op zoek naar grote dopsleutels voor de centrale moer van het stuur los te krijgen. 

    Hierna ga ik volgens mij het contactslot kunnen demonteren. 

    Dit omdak ik dan de kabelboom kan verwijderen ... 

    Greetz


    14-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 37
    Kheb vandaag het stuur proberen te demonteren, nu staat er in men handleiding dat ge die kap gewoon moogt lostrekken ... Is da bij iemand al gelukt zonder dat die kap in twee brak ? Ziet er mij maar iets licht uit en hangt percies nog vast ... 

    Stego


    13-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 36
    Quote:
    Stego,ik zou zandstralen ontvetten en dan poederlakken.Dat is dan vereeuwigd.


    Tegen u goede raad in hebk het zo goed mogelijk proberen af te schuren en geschilderd! Ik ga zien hoe lang het mooi blijft. Wellicht ga ik er over enkele maanden spijt van hebben maar kzit met een klein budgedje. 

    De kogelscharnieren (denk dat je ze zo noemt) kun je niet zo soepel meer bewegen. De rubbers zijn echter nog wel goed... 

    Weet er iemand in de kempen een goede winkel van lasposten ? Ben bij hubo, gamma, brico geweest maar daar is toch niet een ruim aanbod :s ... 

    Greetz Stego 

     



    01-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 35
    Ik ga dan toch voor een delegelijk toestel gaan waar ik jaren mee voort kan. 

    Wat denken jullie van deze methode: 
    bijvoorbeeld een stabilisatorstang tot op het bloot ijzer afschure, ijzermenie derover en dan hammerite. 

    Moeite voor nix of het kan er weer een hele tijd tegen ... 

    Greetz Stego


    08-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 34
    Na de examens schaf ik mij een laspost aan en ga ik al het laswerk opnieuw doen (kga het proberen te leren door het te doen). 

    Ik kom er niet aan uit welke ik moet nemen : 

    Deze denk ik wel dat zeker volstaat 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm 

    Deze is wel serjeus goedkoper 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Mig_150.htm 

    Zeggen jullie, ga ineens naar iets deftig of is die laatste naar jullie mening ook voldoende voor hobby autolaswerk Laughing 

    Greetz Stego


    07-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    Quote:
    daar staat veel bruikbaars in Stego,succes=-)


    Jah hier kan ik efkes mee voort, kben wel ne vraagbaak voor nen 1302 aant zoeken ... 

    Alle foto's moeten nu zichtbaar zijn, fotokes geupload op picassa van google geeft hem niet altijd weer ... Mocht ge om een of andere vage reden Razz meer foto's van de kever wille zien moet ge surfen naar http://picasaweb.google.com/stego.govaerts 

    Greetz Stego


    31-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    En kheb thuis na twee dagen zoeken toch ne vraagbaak gevonden ... Spijtig genoeg ni ene voor den 1302 maar in tussentijd zal deze ook wel volstaan denk ik ... Embarassed 

    Het is er ene voor de modellen tusse 1973 en 1976. 

    Greetz Stego Wink
     


    image_00133.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  71.7 KB
     Weergegeven:  1 keer

    image_00133.jpg


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 32
    Quote:

    hier staat wel wat info over soorten lassen en technieken 
    http://www.mig-welding.co.uk/ 


    Die zocht ik :p, thanx 

    Ja de sintra :s, zou deze normaal gezien al gevolgd hebben maar heb de dag datk les had tot half zeven les, en ben dan pas om half negen thuis, dan mis ik de helft Sad 

    Greetz Stego


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 31

    Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... 
    Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ... 

    Mercikes voor de leerzame opmerkingen! 

    P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ? 

    Greetz Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 30
    Quote:

    ik hoop dat je niet te veel betaald hebt 


    Een 160 tal euros, nu ben ik op zoek naar een betaalbare laspost, iemand tips ? Uiteraard beter die 160 € in de nieuwe laspost gestoken ... 

    Greetz (Schakelaars krijg ik maar niet los Embarassed ) Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs