Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 36
    Quote:
    Stego,ik zou zandstralen ontvetten en dan poederlakken.Dat is dan vereeuwigd.


    Tegen u goede raad in hebk het zo goed mogelijk proberen af te schuren en geschilderd! Ik ga zien hoe lang het mooi blijft. Wellicht ga ik er over enkele maanden spijt van hebben maar kzit met een klein budgedje. 

    De kogelscharnieren (denk dat je ze zo noemt) kun je niet zo soepel meer bewegen. De rubbers zijn echter nog wel goed... 

    Weet er iemand in de kempen een goede winkel van lasposten ? Ben bij hubo, gamma, brico geweest maar daar is toch niet een ruim aanbod :s ... 

    Greetz Stego 

     



    01-02-2009, 00:00 geschreven door Stego
    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 35
    Ik ga dan toch voor een delegelijk toestel gaan waar ik jaren mee voort kan. 

    Wat denken jullie van deze methode: 
    bijvoorbeeld een stabilisatorstang tot op het bloot ijzer afschure, ijzermenie derover en dan hammerite. 

    Moeite voor nix of het kan er weer een hele tijd tegen ... 

    Greetz Stego


    08-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 34
    Na de examens schaf ik mij een laspost aan en ga ik al het laswerk opnieuw doen (kga het proberen te leren door het te doen). 

    Ik kom er niet aan uit welke ik moet nemen : 

    Deze denk ik wel dat zeker volstaat 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_Bravo_155.htm 

    Deze is wel serjeus goedkoper 

    http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Mig_150.htm 

    Zeggen jullie, ga ineens naar iets deftig of is die laatste naar jullie mening ook voldoende voor hobby autolaswerk Laughing 

    Greetz Stego


    07-01-2009, 00:00 geschreven door Stego
    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    Quote:
    daar staat veel bruikbaars in Stego,succes=-)


    Jah hier kan ik efkes mee voort, kben wel ne vraagbaak voor nen 1302 aant zoeken ... 

    Alle foto's moeten nu zichtbaar zijn, fotokes geupload op picassa van google geeft hem niet altijd weer ... Mocht ge om een of andere vage reden Razz meer foto's van de kever wille zien moet ge surfen naar http://picasaweb.google.com/stego.govaerts 

    Greetz Stego


    31-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 33
    En kheb thuis na twee dagen zoeken toch ne vraagbaak gevonden ... Spijtig genoeg ni ene voor den 1302 maar in tussentijd zal deze ook wel volstaan denk ik ... Embarassed 

    Het is er ene voor de modellen tusse 1973 en 1976. 

    Greetz Stego Wink
     


    image_00133.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  71.7 KB
     Weergegeven:  1 keer

    image_00133.jpg


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 32
    Quote:

    hier staat wel wat info over soorten lassen en technieken 
    http://www.mig-welding.co.uk/ 


    Die zocht ik :p, thanx 

    Ja de sintra :s, zou deze normaal gezien al gevolgd hebben maar heb de dag datk les had tot half zeven les, en ben dan pas om half negen thuis, dan mis ik de helft Sad 

    Greetz Stego


    30-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 31

    Bedankt om eens te laten zien hoe het wel moet! Ben al enkele weken aan het rondsurfen en heb vele projecten gezien... Zoals hierboven (polo) is prachtig werk en het tegenovergestelde van wat bij mij gebeurt is ... 
    Ik ben dan ook vrij intensief op zoek naar een laspost en ga ik de komende periode waarschijnlijk lessen volgen ... 

    Mercikes voor de leerzame opmerkingen! 

    P.S. ik ben al enige tijd aan het zoeken naar dit soort foto's van laswerken maar tevergeefs ... Iemand goede sites ? 

    Greetz Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 30
    Quote:

    ik hoop dat je niet te veel betaald hebt 


    Een 160 tal euros, nu ben ik op zoek naar een betaalbare laspost, iemand tips ? Uiteraard beter die 160 € in de nieuwe laspost gestoken ... 

    Greetz (Schakelaars krijg ik maar niet los Embarassed ) Stego


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 29
    Heb nog even een foto genomen de schakelaar die ik niet los krijg ... 

    Verder ben ik gestart rechts vanvoor, ik heb de ophanging toch eraf liggen, ik heb nog een foto geplaatst hoe het eruitzag nadat de lasser is langsgeweest. 
    Nu ben ik van plan om al de rotzooi eraf te hale (lasser had gewoon een beetje rooje menie over roest enal gesmeert ...) en nadien wanneer we schoon ijzer over hebben met een slijpmachien het gelaste werk mooi af te werken en dan opnieuw met rooie menie erover te gaan zodat dit deel klaar is voor later aan te beginnen plamuren enz... 

    Ben ik nog iets vergeten ofzo of zijn er hierbij nog belanrijke dinge die ik moet weten ? Rolling Eyes 

    Greetz Stego
     


    foto4.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  61.65 KB
     Weergegeven:  3 keer

    foto4.jpg



    foto2.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  31.37 KB
     Weergegeven:  4 keer

    foto2.jpg



    foto1.jpg
     Beschrijving:
     Bestandsgrootte:  28.12 KB
     Weergegeven:  1 keer

    foto1.jpg


    29-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 28
    Quote:
    Stego,dat is goede raad van Johan V sla deze niet in de wind!!!!!!!!!!!!!


    Dat ga ik zeker niet doen! Int vervolg eerst hier vragen in plaats van stommiteiten uit te halen ... 

    Ik heb ondertussen al een antwoord gekregen om mijn vraag, de schakelaar van men ruitenwisser (lees, metalen rondje tussen kilometerteller en handschoenkasje) zou ik moeten kunnen demonteren door in het koffer aan de schakelaar een borgmoerke los te doen. Morgen eens proberen ... 

    Greetz Stego Wink


    28-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 27
    Ik wou tussen het roest eraf doen door :p, die twee vierkante bakskes :s, (op de foto zie je het twee keer tusse de plaats voor de kilometerteller en het handscoenkaske), hoe krijg ik da eraf ? Het is waarschijnlijk (weer) zeer simpel maar ik zie het niet ... 

     

    Zo ziet het koffer er uit 

     

    Greetz Stego
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 26
    Quote:

    En verder nog veel succes Wink 

    thanx 

    Ik heb vrij veel documentatie (werkplaatshandleiding, boxertje 1,2,3,4, boeken, enz) maar ben soms wat te impulsief Evil or Very Mad , wou datk al wa verder zat en dan krijgde zoiets (kabel) Crying or Very sad , MAAR dit da ga genen tweede keer gebeuren :d 

    Greetz Stego


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 25
    Ik heb nog twee fotos gevonden van de aankoop :d 
    Nu weeral een jaar geleden ... 

     

     

    zo trots als een gieter! 

    Greet Stego :d
     


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 24
    Ah ok, ik dacht al zoiets... Dan moet het volstaan om vooraan gewoon stevig vast te zetten bij montage. 

    Greet


    27-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 23
    Kheb terjust menne remtrommel open gedaan ... 

    Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s 
    Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan Embarassed Embarassed Embarassed 

     
     

    Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...). 

    Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ? 

    Greetz Stego Wink
     


    23-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 22
    Quote:
    steek een boortje door het gat uit, dan weet ge toch hoeveel mm ge nodig hebt Wink


    Nu da ge het zegt ... klinkt het inderdaad logisch 

    Merci Wink 

    ------------------------------------------------------------------------------------- 

    Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). 
    Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... 
    Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s) 

     

    Greetz Stego
     


    22-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 21

    Is er iemand die weet welke maat de splipennetjes zijn ? 

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/werkplaats-materiaal/ijzerwaren/splitpennen hier vind ik er nen hele hoop maar ik weet niet welke te kiezen ... 

    Iemand een goed adres voor splitpennen ?


    21-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 20
    Als al geen nieuwe rubbers ga steken ga ik ze inderdaad heel goed afplakken, verf en rubber gaat niet zo goed same denk ik ... 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 19
    Quote:
    die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.


    Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ... 

    Nog twee vraagjes 
    Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ... 

    Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ? 

    Greetz Stego Wink


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 18
    Nog een vraagje, die splitpennetjes voor in de kroonmoeren, kan ik die gewoon krijgen in de gamma of den hubo ? Iemand daar een maat van ? 

    Greetz Stego


    20-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs