Stego's 1302
Inhoud blog
  • rechtsachter
  • update 62
  • update 61
  • update 60
  • update 59
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 9
    Heb eens even de prijs van zon veerspanner opgezocht ... 200 € tweedehands, dit moet dan toch maar wachten ... Confused 

    Greetz


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 8
    Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s 

    Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ? 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Toen kwam ik opt tvolgende idee :p 

     

    Als ik deze moeren nu loskrijg kan ik het hele geheel er onder uithale en rustig op tafel de rest uit elkaar hale, nieuwe rubbertjes steken enz. 

    Moet ik schrik hebbe voor de vering & demper ? 
    Zit da gewoon al onder spanning of magk die gewoon losvijzen (3 moeren int koffer langs beide kanten?). 

    ------------------------------------------------------------------------------------ 

    Nog een vraagje, deze drie moeren ... Waarvoor dienen deze ? 

     

    Greetz 
    Rolling Eyes Stego


    12-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 7
    Gisteren men ramen deruit gehaald. De rubbers waren superverduurd dus maar gewoon eruitgesneden ... 

    De onderkant van de deur is er zwaar aan toe :s 
     


    Ik wil deze (stabilisator?)stang is mooi opmaken. Hoe krijg ik da los ? Wink 
     
    Greetz


    10-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 6
    Ik heb toch alle vijze losgekregen dankzij de slagschroevendraaier ... 

    Hier volgen wat foto's van de kever! 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Wat vinden jullie van het laswerk ? 

    Het volgende puntje wat ik in gedachte had is het terug opmaken van de vooras, ik heb gezien dat dit bij sommige(oudere) kevers niet zo ingewikkeld in elkaar zit, hoe zit dat bij deze ... Heeft iemand een handleiding ofzo voor de vooras te demonteren ? Razz 

    Greetz


    07-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 5
    Vandaag met de slagschroevendraaier geprobeerd, dit werkt heel goed buiten twee vijzen dat ik er ook niet mee uitkrijg, verdraait gene millimeter. 

    Iemand tips voor uit te boren ? 

    Greetz


    04-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 4
    Hmmm, ik heb nog enkele kere geprobeerd ze los te krijgen ... 
    Resultaat --> men schroevendraaier pakt er nimeer op. Ik denk dat ik gewoon me mijn kleinste boortje het ga uitboren ... Ik weet niet hoe dit moet (iemand tips ? Rolling Eyes -), ik denk gewoon de boor in het midden erin zetten en voorzichtig boren ? 

    P.S. hoe kan ik zien dat het een boor voor ijzer is ? 

    Greetz


    03-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 3
    Ik ga morgen nog is die vijzen proberen los te krijgen se, die velgen zijn 215 breed, ze steken inderdaag een stukske uit de kas, ik weet niet goed hoe ik da moet arrangeren, misschien spatborden een beetje verbreden of ... Maar dit is nog ni voor morgen :p Ik heb een fotoke getrokken me mijne gsm, ik hoop dat het wat zichtbaar is over wat ik het heb.

     Greetz





    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toch al een fotoke gevonden. Alvast men nieuw wiel eropgezet voor te testen :p



    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update 1
    Ik zal hier een van de dagen foto's neerzetten van mijn 1302. Helemaal uit elkaar en ik ben van plan hem zo goed mogelijk te restaureren. 

    Omdat ik waarschijnlijk nog duizend kleine dingetjes ga vragen ben ik maar een projectje gestart Wink

    Nu ben ik de deur aan het uiteenhalen, raam heb ik er al uitgehaalt, nu probeer ik het quarter light (zo noeme ze dat toch in mennen boek(driehoekig rameke)) eruitte hale maar ik krijg die vijs (onder de rubber) langs geen kanten los, ook de vijzen van het slot zijn gewoon niet in beweging te krijgen ... 

    Iemand tips ? Rolling Eyes Wink 
    Greetz


    01-12-2008, 00:00 geschreven door Stego
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs