Inhoud blog
  • Intuïtief schilderen en tekenen
  • Een natuurmandala
  • ATELJEE ONT-MOET-ING
  • Adem in adem uit
  • Eventjes stil-staan...
  • Spiegels in de natuur...
  • De leeuw
  • Een natuur-mandala
  • De vier elementen
  • Mijn metafoor in de natuur
  • De lucht
  • De aarde
  • Het vuur
  • Het water
  • Zielsgelukkig
  • Wat is een streling Geert De Kockere
  • Genieten
  • geluk en angst
  • DE REGENBOOG IS NOOIT ECHT WEG!
  • kleine wondertjes
  • Mens-worden
  • het staketsel....te Blankenberge
  • oase van rust
  • EEN KNIPOOG
  • Blankenberge.....zee, strand....
  • SHINE YOUR LIGHT
  • Vrienden zijn als bomen
  • Karl Gibran over het huwelijk
  • Maskers
  • de helende levensdraad
  • Tel je zegeningen
  • zussen
  • De spiegel des levens
  • Een vrouw
  • Wijze vrouw...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Startpagina !
    Oog hebben voor..sprokkels van geluk...ATELJEE ONT-MOET-ING
    mik naar de maan...
    Dag lieve mensen, Ik hoop jullie via mijn creativiteit wat geluksmomenten te schenken. Met veel liefde maak ik schilderijen, mandala's, zendala's, kalligrafiewerkjes, foto-boodschappen... Met mijn fototoestel in de hand ga ik door gans het land :) . Mooie teksten kunnen mij bekoren en wil ik verder met jullie delen. Ik hoop dat mijn boodschappen verder uitdeinen. Dit is mijn bescheiden bijdrage op dit aardbolleke voor wat meer liefde en geluk.
    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE REGENBOOG IS NOOIT ECHT WEG!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    DE REGENBOOG IS NOOIT ECHT WEG!

    Een jonge vrouw zat bovenop een heuvel te kijken hoe een regenboog de hemel vulde. Ze was verrukt over de schoonheid en de intensiteit hiervan.
    Na een tijdje begon de regenboog te vervagen, en de vrouw maakte zich gereed om terug te gaan naar huis. De vrouw stond op om te vertrekken. Er was niet langer vreugde in haar hart, of een glimlach op haar gezicht.

    De Regenmaker vroeg: 'Waarom heeft de vreugde je verlaten?'
    De jonge vrouw was verbaasd dat de Regenmaker voldoende om haar gaf om dit te vragen.
    Verlegen antwoordde ze: 'Het is prettig om je stem te horen, Regenmaker. Ik voel verdriet in me opkomen. De regenboog was schitterend, maar het was alleen maar een illusie. De kleuren vervaagden zodra de zon niet langer door de regendruppels scheen. En mijn geluk lijkt ook alleen maar op illusies gebaseerd te zijn. Ik word nu weer erg verdrietig.'

    De Regenmaker luisterde. Hij sprenkelde nog een paar regendruppels rond en vroeg: 'Is er nog steeds water? Is er nog steeds een zon? Zo ja, dan is de regenboog er ook nog steeds.
    Hij is alleen maar verborgen in de plooien van de tijd, en je kunt hem uitsluitend zien als de zon en de regendruppels elkaar ontmoeten en de tijd en ruimte met elkaar delen.'

    De jonge vrouw dacht na over de woorden van de Regenmaker. Toen vroeg ze: 'Als de regenboog weg is, Regenmaker, mist de hele natuur hem dan niet?'
    'Nee' antwoordde Regenmaker, 'want hij is nooit weg, hij is alleen uit het zicht verdwenen. Hij is nog steeds aanwezig in de herinnering van iedereen die hem gezien heeft, en in je gedachten kun je hem ogenblikkelijk terughalen. De herinnering aan het geluk is in je geest opgesloten. Je hoeft die herinnering alleen maar op te roepen om het geluk weer in je hart te voelen. Dit kun je op elk moment doen waarop je bedroefd bent.'

    De vrouw opende haar geest en riep de herinnering van de regenboog op. En haar hart zwol op door de schoonheid ervan, alsof de regenboog vlak voor haar gezicht aanwezig was.
    'Het werkt, Regenmaker. De schoonheid van de regenboog is in mijn geheugen bewaard gebleven.' zei de jonge vrouw.

    'Ja, jonge vrouw, de herinnering aan alle schoonheid in je leven blijft in je geheugen bewaard. Je kunt je verdriet altijd verdrijven door jezelf in die herinneringen aan de vreugde te koesteren.' antwoordde de Regenmaker.

    De jonge vrouw haastte zich om haar gevoelens over de schoonheid van de regenboog met anderen te delen.
    Tussen Hemel en Aarde. (chance plus)

    13-11-2013 om 17:05 geschreven door sjoetje  




    Archief per week
  • 08/12-14/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • hooggevoeligheid
  • zentangle
  • vivapo
  • het namaste-huis
  • mandala's....



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs