Inhoud blog
  • Intuïtief schilderen en tekenen
  • Een natuurmandala
  • ATELJEE ONT-MOET-ING
  • Adem in adem uit
  • Eventjes stil-staan...
  • Spiegels in de natuur...
  • De leeuw
  • Een natuur-mandala
  • De vier elementen
  • Mijn metafoor in de natuur
  • De lucht
  • De aarde
  • Het vuur
  • Het water
  • Zielsgelukkig
  • Wat is een streling Geert De Kockere
  • Genieten
  • geluk en angst
  • DE REGENBOOG IS NOOIT ECHT WEG!
  • kleine wondertjes
  • Mens-worden
  • het staketsel....te Blankenberge
  • oase van rust
  • EEN KNIPOOG
  • Blankenberge.....zee, strand....
  • SHINE YOUR LIGHT
  • Vrienden zijn als bomen
  • Karl Gibran over het huwelijk
  • Maskers
  • de helende levensdraad
  • Tel je zegeningen
  • zussen
  • De spiegel des levens
  • Een vrouw
  • Wijze vrouw...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Startpagina !
    Oog hebben voor..sprokkels van geluk...ATELJEE ONT-MOET-ING
    mik naar de maan...
    Dag lieve mensen, Ik hoop jullie via mijn creativiteit wat geluksmomenten te schenken. Met veel liefde maak ik schilderijen, mandala's, zendala's, kalligrafiewerkjes, foto-boodschappen... Met mijn fototoestel in de hand ga ik door gans het land :) . Mooie teksten kunnen mij bekoren en wil ik verder met jullie delen. Ik hoop dat mijn boodschappen verder uitdeinen. Dit is mijn bescheiden bijdrage op dit aardbolleke voor wat meer liefde en geluk.
    17-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zussen.....
    Op een dag zat een jonge vrouw bij haar moeder thee te drinken.
    Ze spraken over het leven, het huwelijk,
    over de verantwoordelijkheden in het leven
    en de verplichtingen die volwassenheid met zich meebrengt.
    De moeder roerde in de thee en zei bedachtzaam tegen haar dochter:
    Vergeet je zusters niet.
    Ze worden steeds belangrijker naarmate je ouder wordt.
    Hoeveel je ook van je man houdt,
    hoeveel je ook van de kinderen die je misschien zult krijgen zult houden,
    je zult altijd je zusters nodig hebben.
    Denk eraan zo af en toe met ze mee te gaan en dingen met ze te doen.
    En onthoud dat "zusters" alle vrouwen betekent.
    Je vriendinnen, je dochters, je collega's en al je vrouwelijke familieleden.
    Je hebt vrouwen nodig.
    Zo is het met vrouwen.
    Wat een grappig advies, dacht de jonge vrouw.
    Ik ben een pasgetrouwde vrouw.
    Mijn man en het gezin dat we zullen stichten zal zeker
    alles zijn dat ik nodig heb
    om mijn leven waardevol te maken.
    Toch luisterde ze naar haar moeder.
    Ze hield contact met haar zusters
    en maakte ieder jaar meer vriendinnen.
    Naarmate de tijd verstreek, kwam ze er langzamerhand achter
    dat haar moeder wist waar ze het over had.
    Als door de tijd en het leven veranderingen
    en mysteries in een vrouw groeien zijn
    "zusters" de steunpilaren in haar leven.
    De tijd verstrijkt
    Het leven gebeurt
    Afstand scheidt
    Kinderen groeien op
    Liefde groeit en vergaat
    Geliefden overlijden
    Harten breken
    Ouders sterven
    Loopbanen eindigen
    Maar ...... zusters zijn er, tijd en afstand maken niet uit.
    Een vriendin is altijd binnen bereik als je haar nodig hebt.
    En als je alleen door dat eenzame dal moet gaan,
    zullen vrouwen in je leven aan de rand staan om je aan te moedigen,
    voor je te bidden, ten gunste van je tussenbeiden te komen
    en je aan het eind met open armen te ontvangen.
    Soms lappen ze regels aan hun laars en lopen ze naast je.
    Of komen ze om je eruit te tillen.
    Vriendinnen, dochters, kleindochters, schoondochters,
    zusters, schoonzusters, moeders, grootmoeders, tantes,
    nichten en buurvrouwen, allemaal zegenen ze je leven.
    De wereld zou niet hetzelfde zijn zonder deze verbondenheid tussen vrouwen.
    Toen we dit "avontuur",
    genaamd vrouw-zijn begonnen,
    hadden we geen idee van de ongelooflijke vreugde
    en verdriet dat ons te wachten zou staan.
    Noch wisten we hoe we elkaar nodig zouden hebben en nog steeds nodig hebben.

    Engelen bestaan, alleen hebben ze af en toe geen vleugels en noemen we hen
    vriendinnen!

    17-05-2013 om 16:37 geschreven door sjoetje  


    16-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De spiegel des levens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MOOI GEDICHT OVER DE SPIEGEL VAN HET LEVEN:

    Kijk af en toe eens in de spiegel des levens
    daar kom je heel wat van jezelf tegen
    als je dan oog in oog met jezelf komt staan

    probeer dan niet die blik neer te slaan.
    ook al ben je nog zo versteld
    wat de spiegel des levens je verteld
    omdat hij je ook de binnenkant van je kent
    hetgeen je heeft gevormd
    tot wat je nu geworden bent.
    Soms komt er ook oud zeer naar boven
    dat het je realistisch denken kan beroven
    dat je graag op de vlucht zou willen slaan
    Maar je weet, ooit komt er een dag
    dat je tegenover jezelf komt staan
    en dan op dat moment,
    dat alleen jij zelf kent
    moet je goed kijken
    wat je van die momenten hebt kunnen leren
    om je zelf in die spiegel te leren waarderen.

    ~~marina*~~

     

    16-05-2013 om 19:04 geschreven door sjoetje  




    Archief per week
  • 08/12-14/12 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • hooggevoeligheid
  • zentangle
  • vivapo
  • het namaste-huis
  • mandala's....



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs