WELKOM BIJ SPROKKELS!

'Verbeelding is alles.
Het is de voorbode van de mooie dingen
die het leven in petto heeft.'
                  Albert Einstein

Ik ben...

Veerle Schaltin (°1967)
Ik begeleidde bijna twintig jaar mensen met een verstandelijke beperking in een dagcentrum. Onlangs zapte ik van leven. Na een ommetje in de afslanksector werk ik nu als stafmedewerker bij een budgethoudersvereniging.
Voor en na schrijf ik voor kinderen en volwassenen.
Ik hou van Manlief, Zoonlief (°2002), lezen, vertellen, koken, wijn, reizen, scrapbooken, knutselen, frutselen, en duizend en een andere dingen.
Leessprokkels...
    
Voor de kids
-Het ei met de gouden gans/Veronique Puts
-Vader Zeepaard/ Eric Carle
-Een raadsel voor Roosje/ André Sollie
-Spoken bestaan niet/ Inge Bergh
-Het land van de grote woordfabriek/ Agnès de Lestrade
-Al zijn eendjes/ Christian Duda
-Balthazar, de eenzaamste ezel ooit/ Inge Misschaert
-Verkocht/ Hans Hagen
-Krullen/Hilde Vandermeeren
-Allemaal willen we de hemel/ Els Beerten


     Voor volwassenen
-Onder de ombu-boom/ Santa Montefiore
-De schaduw van de wind/ Carlos Ruiz Zafon
-Duizend schitterende zonnen/ Khaled Hosseini
-Het eiland onder de zee/ Isabel Allende

Blogsprokkels
  • An autumn leaf
  • Berichten van Het Moederfront
  • Beukenootjes
  • Bloem
  • Dagoog
  • Elk(e) z'n blog
  • Eventjeswicht
  • Gouden lepeltje
  • Het bewijs
  • Kruimels
    Meer blogsprokkels
  • Leeslinten
  • Madam arabelle
  • Ogen in de schaduw
  • Senjora's blog
  • Spinnenkop
  • Sunflower-Tricky
  • tijdtussendoor
  • Vertel eens
  • Wolkenadem
  • Zeezicht
    Zoeken in blog

    SPROKKELS
    kleine en grote momenten uit mijn leven gesprokkeld
    Op wandel door woordenwoud pluk ik letters als vruchten van de bomen, bind ze tot een blogboeket. Takken en twijgen sprokkel ik tot mijn verhaal.
    05-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijke woorden

    Zoonlief is dolenthousiast over zijn KLJ-kamp. Dag in dag uit praat hij over alle leuke dingen die ze gedaan hebben: toneeltjes, de kampdans, zwemmen en zich  (zonder zeep) wassen in de rivier, een superheldenspel en dito quiz, een zoektocht, een nachtspel, knutselen, zich verkleden, in de modder spelen, lekker lang met zijn maten liggen keuvelen in de tent, en natuurlijk…  het kampvuur. Dag in dag uit zingt hij kampliedjes.

    Veel ervan ken ik nog van toen ik in een ver verleden zelf op kamp ging. Maar er zijn er ook nieuwe bij. Zoals een nogal gore versie van het Ploplied over kabouter Plop en zijn wijven, die aan zijn ballen wrijven en de tetten van Kwebbel…

    Het kost me alle moeite van de wereld om het niet uit te proesten. Ik vraag me af of Zoonlief wel begrijpt wat hij zingt en vraag dus: ‘Wat zijn dat, tetten

    Zijn beide handen tonen dat hij het wel degelijk weet.

     

    Enkele dagen later moet Vake  het hele kamprepertorium aanhoren.

    Voor Zoonlief met het Ploplied start, zegt hij: ‘Nu komt er eentje met moeilijke woorden. Je zal er vast enkele niet begrijpen.’

    Na de laatste noot glimmen zijn ogen. ‘En…?’

    Vake lacht.

    ‘Begrijp je alles?’

    ‘Ja,’ knikt Vake.

    ‘Echt?’ Zoonlief gelooft er niks van.

    Maar Vake knikt weer.

    ‘Amai!’ Zoonlief is een en al bewondering. ‘Ons mama wist helemaal niet wat tetten zijn, hoor!’

     

     

     

     

     

     

    05-08-2010 om 22:14 geschreven door veerle  


    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantieanekdote (3)

    Noorwegen 1995

    Aan de tafel naast de onze doen een tiental sportief ogende meisjes zich met nogal veel lawaai tegoed aan het ontbijt.

    ‘Dat is onze Olympische skiploeg,’ fluistert de hoteleigenaar ons trots toe.

    We kijken of ze iets speciaals eten of drinken, want ook wij willen ons vandaag op de latten wagen. En dat voor het eerst in zomersneeuw.

     

    Een uurtje later staan we in een zonnige variant van ons skipak bovenaan de Tystigbreen, de gletsjer waar we willen af skiën.

    Het sneeuwtapijt is zachter dan we gewoon zijn van onze wintersportvakanties. Manlief vindt dat zalig als hij valt. Maar de sneeuw is ook losser en ik vind dat vooral moeilijk om overeind te blijven. We glijden dus eerder langzaam naar beneden. Dat Manlief onderweg vele plaatjes schiet, maakt het tempo er ook niet hoger op.

    Plots horen we een gevloek van jewelste. De meisjes van in het hotel zoeven langs ons heen.

    Oei, we zijn blijkbaar op de Olympische piste terechtgekomen.

     

     

    03-08-2010 om 22:53 geschreven door veerle  


    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlinderteldag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    www.vlindermee.be

    31-07-2010 om 11:12 geschreven door veerle  


    29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw op mijn boekenplank (10)

    -Groot van liefde/ ianka Fleerackers, illustraties Sebastiaan Van Doninck: ze hebben me lang laten wachten op dit derde boek over Uil en Leeuwerik, maar mijn geduld is beloond. Een poëtisch verhaal over vriendschap en vertrouwen met schitterende illustraties. Voor kinderen vanaf 6 jaar. Later meer over dit boek.

     

    -Raar!/ Tine Mortier: ook dit is een vervolgboek. In 'Bruin!' kon je meer lezen over Paco, die van Ecuador naar België verhuisde. Dit boek gaat over zijn vrienden, die alle, net als hijzelf, een beetje ‘anders’ zijn. Een luchtig boek over vooroordelen. De tekst wordt afgewisseld met sprekende zwart-wit foto’s. Voor kinderen vanaf 8 jaar.

     

    -Operatie Bernie Buiten/ Hilde Vandermeeren, illustraties Lotte Leyssens: de mama van Cath heeft een nieuwe vriend en dat is dik tegen de zin van Cath. Ze stelt dan ook alles in het werk om hem buiten te krijgen.  Een bijzonder boek en voor veel kinderen vast ook erg herkenbaar. Met veel humor geschreven. Voor kinderen vanaf 8 jaar.

     

    -Het eiland onder de zee/ Isabel Allende: dit boek vertelt het verhaal van Zarité, een Caribische vrouw  in de achttiende eeuw, die op haar negende als slavin verkocht wordt aan de eigenaar van een van de grootste suikerrietplantages op Haïti. Erg meeslepend. Knap geschreven. Voor mij het mooiste boek van Allende. Voor volwassenen.

    29-07-2010 om 19:16 geschreven door veerle  


    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantieanekdote (2)

    Zuid-Afrika 1998

    Her en der langs de weg staan kraampjes met torenhoog gestapelde ananassen. Ze doen ons watertanden. Dus zetten we ons autootje aan de kant en lopen op het fruit af. Een breed lachend gezicht verschijnt tussen de ananaspiramides.

    Als we vragen hoeveel een ananas kost wordt de lach nog breder, bijna breder dan het gezicht zelfs. Een arm wijst naar een bordje vooraan op de tafel.

    ’10 rand’ lezen we.

    Manlief en ik kijken elkaar even aan. 10 rand is wel erg veel geld voor een ananas. Ongeveer evenveel als wat ze er bij ons voor durven vragen. En de deze zijn nog een tikje kleiner dan de ananassen die je bij ons in het warenhuis vindt. Maar afdingen is niet ons grootste talent. Onze zin in ananas is daarentegen wel erg groot. Dus toveren we een briefje van 10 te voorschijn.

    Een mannetje komt achter de fruittorens vandaan. Hij neemt een schaal met alle ananassen erop van de tafel en loopt ermee naar onze wagen. Verbouwereerd open ik het portier. Het mannetje kiepert de hele toren op onze achterbank. Zijn mond treedt nu echt buiten zijn gezicht.

    ‘Voorspoedige reis!’ grinnikt hij, en ‘Totsiens!’

    Nu is het onze beurt om in lachen uit te barsten.

     

    De hele verdere reis smullen we van de ananassen. En als we weer naar huis vliegen zitten er nog enkele tussen ons wasgoed.

     

     

     

    27-07-2010 om 23:01 geschreven door veerle  


    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedicht

    hier lig ik

    koud

    nat

    naakt

    je

    donderde

    binnen

    en

    bliksemde

    me

    van mijn stoel

    een hagel

    woorden

    kletterde

    over me heen

    ik

    werd

    bedolven

    onder

    een lawine

    van

    zinnen

    naakt

    nat

    koud

    lig ik hier

     

                   

    25-07-2010 om 21:55 geschreven door veerle  


    23-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moedertranen

    De zon schittert aan de hemel als ik met een druk taterende Zoonlief en Beste Vriend, allebei in superhelden-outfit, op de achterbank naar het station rijd.

    Daar hollen ze  het gegalm in de lokettenzaal tegemoet en verdwijnen er in een wervelende superheldenmassa. Ik zet me wat aan de kant, tussen andere moeders en vaders, en probeer nog een glimp van Mijn Held en Zijn Kompaan op te vangen voor ze voor een week op kamp vertrekken. Dit lukt nauwelijks. Pas als de hoofdsuperheld het vertreksein geeft zoekt Zoonlief mijn blik op en wuift stoer. Dan stapt hij met de groep mee de gang naar de perrons in. Beste Vriend kijkt niet meer op. Samen met de andere ouders volg ik hen. Als de W.C.-madam de helden tegenhoudt om hen op een snoepje te trakteren, valt ook de oudergroep stil. Ik probeer opnieuw een glimp op te  vangen. Het lukt. Zoonlief steekt triomfantelijk zijn snoepje in mijn richting. Zelfs Beste Vriend gunt me een glimlach terwijl hij het zijne opknabbelt. Na een luid ‘dank u’ en een nog luidere superheldenkreet lopen ze verder. Ook ik zet me samen met de andere ouders weer in beweging. Tot aan de roltrap die naar het perron leidt waar hun trein komt. Daar nemen onze helden afscheid met een gebrul alleen superhelden waardig. Sommige vallen even uit hun rol  voor een laatste ouderknuffel. Andere zwaaien enthousiast vanaf de roltrap. Maar voor De Mijne is het kamp definitief begonnen. Hij wil alleen zo snel mogelijk boven zijn.

     

    De ouders praten nog even na en druipen dan alle af.

    Het regent als ik naar mijn auto stap.

    ‘Oei,’ merkt iemand op, ‘Dat zijn de moedertranen die uit de lucht vallen.’

     

    23-07-2010 om 23:07 geschreven door veerle  


    22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moet er nog zand zijn?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-07-2010 om 16:17 geschreven door veerle  


    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantieanekdote (1)

    Wegens te veel en te grootse andere plannen zit er dit jaar geen ‘langere’ vakantie in voor ons. Maar je hoort ons niet klagen. Op ons terras halen we bij een lekker glas wijn vakantieherinneringen op.

    Reken maar dat ook dat genieten is.

     

    India 2001

    Met de nachttrein rijden we van Khajuraho naar Varanasi. Op de bank over ons zitten twee jonge Indiërs. We praten met hen over hun land, het onze, onze reis, relaties, dromen,… Een van de mannen leest mijn hand. Mijn toekomst ziet er veelbelovend uit. De lijnen die mijn hand doorkruisen vertellen dat we nog terugkomen naar zijn land, maar dan met zijn drieën.

    Tegen valavond horen we een luid geroep: ‘Soup! Soup!’

    Meteen daarop verschijnt een verschrompeld mannetje in onze coupé. Hij duwt een rammelkar met een grote ijzeren pot op voort. ‘Soup!’

    ‘Much water. Less soup,’ ginnegapt de jongen tegenover ons.

     

    20-07-2010 om 00:00 geschreven door veerle  


    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stomme juf

    Zoonlief kijkt sip als ik hem na het sportkamp oppik.

    ‘Wat scheelt er?’ vraag ik bezorgd.

    ‘We hebben een stomme juf! Ze heeft me zelfs gestraft.’ Zijn ogen glimmen furieus. Zijn stem klinkt verontwaardigd.

    Ik ben verbaasd. ‘Hoezo?’

    ‘We mochten niet over de beek springen.’ Zucht. ‘Maar dat zei ze wel pas toen ik al in de lucht hing.’

    16-07-2010 om 23:28 geschreven door veerle  


    14-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardappelsla

    Overheerlijk bij de barbecue!

     

    Dit heb je nodig:

    -2 kg aardappelen (Nicolas)

    -250 g gerookt spek

    -1 ui

    -3 à 4 augurken (zoetzuur)

    -3 à 4 eieren

    -7 eetlepels mayonaise

    -5 eetlepels azijn

    -5 eetlepels olie

    -1 busseltje peterselie

    -peper

    -zout

     

    Zo maak je het:

    -Kook de aardappelen. Laat ze afkoelen en snij ze in blokjes.

    -Snij het spek in blokjes en bak het af in een pan (zonder vetstof) en laat afkoelen.

    -Kook de eieren. Laat ze afkoelen en snij ze in kleine stukjes.

    -Snij de ui en de augurken fijn.

    -Meng alle ingrediënten voorzichtig door elkaar.

    -Laat enkele uren trekken voor je deze sla opdient.

     

     

                                                                                                  Smakelijk!

    14-07-2010 om 23:28 geschreven door veerle  


    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ochtendmens

    Als men mij vraagt of ik een ochtend- of avondmens ben, antwoord ik meestal ‘geen mens’.   
    ‘s Ochtends kan ik immers maar moeilijk mijn bed uit en word ik geplaagd door een ochtendhumeur. Maar ook ’s avonds ben ik snel uitgeteld en lig ik vaak vroeger dan me lief is te suffen in de zetel.

     

    Toch stelde ik zelf voor om Manliefs meeneemlunch te bereiden toen hij op een onmenselijk vroeg uur naar een vergadering aan de andere kant van ’t land moest vertrekken. Eigenlijk was ik van plan geweest als hij de deur uit was weer in bed te kruipen. Maar toen puntje bij paaltje kwam riskeerde ik het niet uit schrik me dan te overslapen. Dus nestelde ik me met een kop koffie en een tijdschrift op het tuinterras. Een zacht briesje aaide mijn gelaat. De geur van een beloftevolle dag steeg op uit het gras. Van op het dak van ons tuinhuis staarde een duif me aan.  Slechts enkele meters bij me vandaan smulde een specht van rondkruipende mieren. In de bomen tjirpten mussen hun versie van Griegs ‘Morgenstimmung’.  De zon klom feloranje boven de bomen uit. En ik genoot van dit dagbegin.

     

    Voor mij part mag Manlief vaker naar zulke vroege vergaderingen rijden. Ik maak dan met plezier zijn lunch klaar.

    Ben ik dan toch een ochtendmens?

    11-07-2010 om 22:11 geschreven door veerle  


    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(Geen) parkeerprobleem

    Ze heeft een belangrijke afspraak in een drukke winkelstraat in onze hoofdstad. Zoals gewoonlijk is ze aan de late kant en natuurlijk is er nergens een plaatsje vrij waar ze haar wagen kan achterlaten. Of toch? Vlak voor die container aan de theaterzaal die ze aan het slopen zijn? Zou dat lukken? Alsof ze dagelijks dertien van deze manoeuvers in een dozijn doet wringt ze zich tussen de laadbak en het autootje erachter. Voldaan legt ze haar motor stil. Ze gooit  haar tas over haar schouder en zwaait het portier achter zich dicht. Pas dan merkt ze het ‘verboden te parkeren’-bord op.

    ‘Verdomme!’ vloekt ze. Ik had het kunnen denken! Naast zulke afbraakwerken mag je nooit parkeren. Ze kijkt op haar horloge. Een andere plek zoeken is geen optie. Ze stapt op het bord  af en plaatst het een paar meter vooruit. Met haar neus in de lucht loopt ze haar afspraak tegemoet.

     

    07-07-2010 om 22:14 geschreven door veerle  


    04-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug!

    Er zijn er die er stilletjes tussenuit muizen. Daarvoor heb ik jullie en het bloggen te erg gemist de voorbije maanden.

    Er zijn er die lekker veel over hun droom vertellen. Daarvoor is het bij mij nog (veel!) te vroeg.

    Er zijn er die hun blog in een nieuw kleedje steken. Daarvoor vind ik dit groen en lila te goed bij me passen.

    Er zijn er die op een nieuwe stek helemaal opnieuw beginnen. Daarvoor voel ik me op dit plaatsje te goed thuis.

     

    Hier dus niets van dit alles. Ik ben gewoon terug. Op mijn eigen ouderwetse manier. Ik hoop dat jullie dit fijn vinden en weer massaal komen lezen.

     

    Groetjes,

    veerle

    04-07-2010 om 18:19 geschreven door veerle  


    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom

    Zo maakt zij haar droom waar. Tegelijk schudt ze me wakker. Want ook ik heb een droom. Een die al veel te lang in een la ligt te verstoffen achter een heleboel rommel. Hoog tijd om hem weer voor de pinnen te halen en op te poetsen!

    Bloggen hoort daar helaas even niet bij. Het zal hier dus een poos stil zijn. Maar ik kom terug, en wie weet, vertel ik dan in geuren en kleuren over mijn project.

    In tussentijd wens ik jullie, lieve lezers, alle goeds toe.

    Tot later!

     

    veerle

    07-04-2010 om 00:00 geschreven door veerle  


    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrolijk Paasfeest!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    gejuich om chocolade

    -zomaar vallend uit de lucht in ’t gras-

    wekt het kind dat ik ooit was

    04-04-2010 om 00:00 geschreven door veerle  


    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldautismedag

    Urenlang

    aanschouw je alleen

    dat fonkelende licht.

    Lange uren zijn dat

    voor mij

    die ook zo graag

    door jouw blik wordt

    gadegeslaan,

    die ook zo graag

    als dat licht

    voor jou

    zou willen zijn.

    Maar urenlang

    geldt alleen dat

    andere licht.

    Dat doet pijn.                          

     

     

     

    Dirk, Zeno, Peter, Erik, Eva, Albrecht,… zijn mensen met autisme. Prachtmensen van wie ik veel mocht leren.

    Op deze Wereldautismedag sta ik stil bij de moeilijkheden die zij en hun omgeving ervaren en hoop ik op meer begrip.

     

     

    02-04-2010 om 00:00 geschreven door veerle  


    30-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eitje 'en cocotte' met brocolli en parmezaan

    Geen Pasen zonder ei. Dit gerecht serveer je bij het ontbijt, de lunch, de brunch, de drunch, of als voorgerecht bij het diner.

     

    Dit heb je nodig (voor 4 pers.):

    -1 kleine brocolli

    -4 eieren

    -6 eetlepels (lichte) room

    -peper, zout

    -parmezaan

     

    Zo maak je het:

    -Verwarm de oven voor op 200°C.

    -Verdeel de brocolli in roosjes. Stoom ze gaar.

    -Verdeel de brocolliroosjes over 4 vuurvaste kommetjes.

    -Giet in elk kommetje een eetlepel room.

    -Breek een ei over de brocolli in elk kommetje. Wees voorzichtig! De dooier mag niet stuk gaan.

    -Kruid met een beetje zout en peper.

    -Zet de kommetjes in een warmwaterbad in de voorverwarmde oven tot het eiwit gestold is. Dit duurt ongeveer 5 min.

    -Schaaf de parmezaan flinterdun.

    -Werk elk kommetje af met nog een halve eetlepel room en enkele parmezaankrullen.

     

    Lekker met stokbrood.

     

                                                                                                                                 Smakelijk!

     

     

     

     

    30-03-2010 om 00:00 geschreven door veerle  


    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergissing

    Sinds enkele weken heeft Buurjongen een nieuw lief, G. Vandaag gaat haar tweelingzus, M. voor het eerst mee met hen uit. De meisjes lijken als twee druppels water op elkaar.

    Het is een avond uit de duizend: Buurjongen grapt en grolt met de zussen, flirt met G. en danst zich te pletter op elk goed nummer (en dat zijn er vele). Hij ziet ook zijn oude schoolkameraad, B. terug. Na al die jaren hebben de jongens elkaar heel wat te vertellen. Ze zijn nog volop aan het babbelen als de DJ ‘nen trage’ draait. Buurjongen staakt het gesprek en sleurt G. hartstochtelijk de dansvloer op.

    Maar dan gaat het mis. Buurjongen krijgt zomaar een mep van zijn meisje. Hij begrijpt er niks van. Tot zijn G. plots uit de richting van de toiletten naar hem toekomt…

     

     

    28-03-2010 om 12:39 geschreven door veerle  


    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En het houdt niet op

    Toen is het allemaal begonnen. Enkele dagen later gaf onze microgolfoven er de brui aan en liet ook ons koffiezetapparaat het afweten. Ik trok de voorrem van mijn fiets over. De lamp in de badkamer sprong. De zijspiegel van mijn wagen vertoonde plots een barst. Mijn PC ging regelmatig in staking. De printer bromde alsof zijn leven ervan afhing. Enkele deurklinken kwamen los te zitten. Een scharnier van de speelgoedkast zwabberde. De deur van het tuinhuis knelde. Het tuinhek piepte. Een boom in ‘ons oerwoud’ waaide omver. Onze kruipkelder stond vol water. De stofzuiger verspreidde een nare geur. De thermometer van onze wijnkast sloeg op hol. Het kattenluik haperde. Dus Manlief maar klussen. En ik maar…

    24-03-2010 om 23:30 geschreven door veerle  




    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Vanuit zonnige Waterland-Nederland
  • groetjes
  • stopje?
  • stopje?

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    Laatste commentaren
  • GRKP (jordan 3s black cement)
        op Marokko (3)
  • Jarig (tijdtussendoor)
        op Vijfenveertig (4)
  • Overbezorgd (Cornutus)
        op Fietsen
  • * (Sarah)
        op Mijn rolstoel
  • amai... (elke)
        op Gedicht
  • Inhoud blog
  • Plog dag 7
  • Plog dag 6
  • Plog dag 5
  • Plog dag 4
  • Plog dag 3
  • Plog dag 2
  • Nieuw leven - plog dag 1
  • Vijf minuten
  • Sneeuwwitje
  • Very Inspiring Blogger Award
  • Spektakel-musical '14-18'
  • Asperges
  • Sprookje
  • Vrolijk paasfeest!
  • Geloofsbelijdenis
  • Verjaardag
  • Nieuw op mijn boekenplank
  • WiebelWoorden
  • Gedicht
  • Bijna op kamp
  • Hasta la vista
  • Zonder woorden
  • Puddingbrood
  • Gedicht
  • Nieuw op mijn boekenplank

    Archief per maand
  • 10-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs