Sport & Voeding

22-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Na een goed uurtje alles gegeven te hebben in mijn training met wat goede muziek met een goede ritme in kom ik helemaal tot rust met dit.....

http://www.youtube.com/watch?v=9u6jKV9TPLc
Chicane - Saltwater!!!

22-12-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
11-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige Feestdagen.
Hoi daar ,

Het spijt me dat ik zo weinig op mijn blog schrijf de laatste tijd

Tijdsgebrek  is de grootste probleem en oorzaak , veel te druk bezig met veel dingen tegelijk en meer van die toestanden Pff....
Ik loop ook met een bessure rond die ik nog voel en misschien is dat ook een oorzaak dat ik een dipje zit , ik ga toch weekelijks nog joggen op mij gemak om niet de moed te verliezen en mijn conditie  niet te verwaarlozen!

Maar de feesten staan voor de deur en we hebben druk om die voor te bereiden met kado"s en versiering voor binnen en buitens huis en ook wat menu's doornemen wat we gaan klaarmaken en wat niet ....

Daarom ga ik iedereen Prettige Feestdagen met veel kadokes en veel lekker eten wensen !


Ik ga mijn best nog doen om nog hier  af en toe aanwezig te zijn en hoor jullie nog wel.

Daaag !!!


11-12-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
05-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.....
Je weet maar nooit waar het goed voor is maar slecht kan het alleszins niet zijn.Smakelijk
 
                                                                                     T
 
 
 
 

De wonderlijke en vaak niet geziene genezende eigenschappen van   


Honing en Kaneel 


.
 
Feiten over Honing en Kaneel
Ontdekt is dat een mengsel van honing en kaneel veel kwalen kan genezen. Honing wordt geproduceerd in de meeste landen van de wereld. Hedendaagse wetenschappers accepteren honing ook als een “wonderolie” (heel effectief) voor alle soorten kwalen.
Honing kan gebruikt worden zonder enige bijwerking bij iedere soort ziekte. Hedendaagse wetenschap zegt dat zelfs, omdat honing zoet is, als het als medicijn ingenomen wordt in de juiste dosering.
 
HARTKWALEN:
Maak een pasta van honing en kaneelpoeder, doe dat op brood in plaats van jam en eet het regelmatig als ontbijt. Het vermindert de cholesterol in de arteriën .  Regelmatig gebruik van dit proces bevrijdt je van ademnood en het versterkt de hartslag.Twee lepels honing en drie theelepels kaneelpoeder gemengd in een kop theewater, aan een cholesterol patiënt gegeven, en men ontdekte dat het cholesterolniveau in het bloed tien procent minder was, binnen twee uren....
In Amerika en Canada hebben diverse verzorgingshuizen succesvol patiënten behandeld en ontdekten dat als je ouder wordt, de arteries en aderen hun flexibiliteit verliezen en verstoppen; maar dat honing en kaneel de arteries en aderen her-vitaliseren.Aldus .....
 
ARTRITIS:
Artritis patiënten kunnen dagelijks, ‘s morgens en ‘s avonds een kop heet water met twee lepels honing en een theelepeltje kaneelpoeder drinken. In een recent research uitgevoerd op de Universiteit van Kopenhagen, werd ontdekt dat als de doktoren hun patiënten behandelden met een mengsel van een lepel honing en een halve theelepel kaneelpoeder voor het ontbijt, ze binnen een week ontdekten dat van 200 mensen die zo behandeld waren, praktisch 73 mensen totaal verlost waren van pijn en binnen een maand konden de meeste patiënten  die door de artritis niet konden lopen of zich voortbewegen beginnen te lopen zonder pijn.


BLAAS INFECTIES:
Neem twee theelepels kaneelpoeder en een theelepel(of lepel?) honing in een glas lauwwarm water en drink het.  Dit vernietigt de bacillen in de blaas.

 
VERKOUDHEDEN:
Zij die lijden aan gewone of ernstige verkoudheid kan drie dagenlang, dagelijks dus, een lepel lauwwarme honing innemen met ¼ lepel kaneelpoeder. Dit proces zal de meeste chronische hoest, verkoudheid genezen, en de sinussen schoonmaken.
 
MAAG DIE VAN STREEK IS:
Honing ingenomen met kaneelpoeder geneest maagpijn en reinigt maagzweren vanaf hun wortel!!!
 
GAS:
Volgens studies die in India en Japan gedaan zijn, is onthuld dat als honing met kaneelpoeder wordt ingenomen, de maag vrij wordt van gassen.
 
IMMUUN SYSTEEM:
Dagelijks gebruik van honing en kaneelpoeder versterkt het immuun stelsel en beschermt het lichaam tegen bacteriële en virale aanvallen. Wetenschappers hebben uitgevonden dat honing diverse vitamines en ijzer bevat in grote hoeveelheden. Constant gebruik van honing versterkt de witte bloedlichaampjes om tegen bacteriële en virale ziekten te vechten.
 
INDIGESTIE:
Kaneelpoeder dat op twee theelepels honing wordt gestrooid en voor het eten ingenomen, verlicht zuurheid verteert de zwaarste maaltijden.
 
INFLUENZA :  GRIEP:
Een wetenschapper in Spanje heeft bewezen dat honing een natuurlijk ingrediënt bevat die influenza bacillen doodt en de patiënt redt van de griep….   zal het ook werken met de Mexicaanse griep!!!!
 
LANG LEVEN:
Thee gemaakt met honing en kaneelpoeder, indien regelmatig ingenomen, houdt de verwoestingen tegen van ouder worden. Neem vier lepels honing, een lepel kaneelpoeder, en drie kopjes water en maak er thee van. Drink een kwart kop drie of vier maal per dag. Het houdt de huid fris en zacht en houdt veroudering tegen.  
PUISTJES:
Drie lepels honing en een theelepel kaneelpoeder pasta. Breng dit aan op de puistjes voordat je gaat slapen en was het de volgende dag met warm water af. Als je dit twee weken dagelijks doet, haalt het de puistjes af van de wortel.
 

GEWICHT VERLIEZEN:
Dagelijks ’s morgens een half uur voor het ontbijt op een lege maag, en ’s nachts voor het slapen, drink dan honing en kaneel in een kop water gekookt.. Dus, het regelmatig drinken van dit mengsel laat het vet zich niet opbouwen in het lichaam, zelfs als de persoon een dieet met een hoog aantal calorieën gebruikt.

 
 
VERMOEIDHEID:
Recente studies hebben laten zien dat suiker die in honing zit eerder behulpzaam dan nadelig is voor de sterkte van het lichaam. Oudere mensen die honing en kaneel innemen in gelijke delen, zijn alerter en flexibeler. Dr. Milton die hiernaar onderzoek heeft gedaan, zegt dat een halve lepel honing in een glas water en besprenkeld met kaneelpoeder, dagelijks ingenomen na het poetsen en in de middag om ongeveer 03:00 uur als de vitaliteit van het lichaam begint te verminderen, dan neemt de vitaliteit van het lichaam binnen een week toe.
 
SLECHTE ADEMHALING:
Mensen uit Zuid Amerika gorgelen als eerste in de morgen met een theelepel honing en kaneelpoeder die in heet water gemengd zijn, dus blijft hun adem de hele dag door fris. 
 
 
 


05-12-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
04-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter !!
Klik op de afbeelding om de link te volgen hoi daar , de winter is daar en we zijn allemaal zo moe en prikkelbaar als het zo koud aan toe gaat  buiten  dan blijven we liever binnen en zetten we de verwarming een paar graden naar omhoog en nestelen we ons in de zetel....
Geen erg aan hoor iedereen doet dat en hoe gezellig is het niet met de feestdagen op komst
Wat we eten of drinken gaat een grote invloed geven hoe wij ons deze dagen gaan voelen , vergeet niet dat wij ons dagelijkse vitamine moeten blijven onderhouden en we kunnen héél simpel doen ,  en niet té veel werk  aub !!!
We kunnen bv soep maken en invriezen voor de hele week , ja zo simpel ...
Als we van ons werk komen en we zien scheel van de honger eet of drink een kop soep en je zult zien en merken dat het niet alleen deugd doet dat het lekker warm is maar ook voelen we ons fitter  want soep bevat weinig calorieên en kan geen kwaad als je 1tas of twee drinkt .
Het kan ook heel gezellig in de zetel in de plaats van altijd koffie te drinken , kan je kopje soep eten en het heeft nog  allemaal voordelen dan koffie want je krijgt er geen stress en je krijgt ook energie  van alhoewel ik een koffie fanaat ben neem ik geregeld ook een soepje !

Je kan alle soorten soep maken nu voor het moment is het pompoensoep , maar vergeet de preisoep of de uiensoep of de bloemkoolsoep er zijn zoveel soorten die vergeten zijn , we maken altijd hetzelfde klaar  en nemen nooit een variatie van soepen.
Denk ook eens aan vis die kan je ook in je soep verwerken bv in blokjes snijden en een 5 tal min laten meekoken met je groentensoep en het niet mixen ....het smaakt overheerlijk .

Prettige Feestdagen voor iedereen !!!
Eet en drink van alles .....maar met maten !!
Sara.

04-12-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
11-11-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes !! Schoonmaakmiddelen

) ik zie jullie al denken , we gaan niet kuisen met levensmiddelen hihi...;-)) Nee, wees gerust ik ben niet tante Kaat!!!!!! Wel tante Sara voor het kuisen van je lever hebben we dit nodig, ieder van deze levensmiddelen hebben een goede werking voor je dierbare lever, die door alles wat wij eten en drinken het soms hard te verduren krijgt daarom deze schoonmaak van tijd tot tijd kan niet slecht zijn. Wat kunnen we eten of drinken om dit te doen moeten we Geen grote uitgaven doen en soms hebben we het gewoon in huis liggen! Wel , koffie bvb 2 koppen per dag kan genoeg zijn , ik kan een uitleg geven van studies van een Zweedse onderzoek maar dat ga ik u besparen, dus 2 koppen per dag kan het risico van leverkanker tot 43 % reduceren want koffie houdt een enzym dat leverbeschadiging kan veroorzaken op een normaal niveau zegt een onderzoekleider dus een verzoek van je lever ;niet iedere dag een stuk appeltaart met room!! Eiwit; 1 eiwitshake per dag Waarom? weipoeder bevat glutamine een aminozuren dat je lever helpt met het opbouwen van nieuwe cellen. Yoghurt; in de plaats van melk bij je muesli ontbijt,waarom? Fast food is slecht voor je lever en dagelijkse gebruik van een hoeveelheid yigurt kan het leed verzachten. Sinaasappel; iedere lunch 1 sinaasappel bij de lunch zorg datje vitamine C binnenkrijg het helpt en stopt de vetopbouw en het hard worden van je lever minimum 500 milligram per dag. Mariadistel helpt bij het herstellen van orgaanbeschadiging door excessief alcoholgebruik en heeft een handige bijwerking van het verminderen van je kater. Kan je trouwens verkrijgen in capsules van 90stuks. artisjokken; een sla van dit goedje kan heilzaam zijn voor verschillen werkingen een ervan is je lever het sap ervan kan je ;bvb helpt de lever dus om sneller bacteriën uit het lichaam af te voeren. Noten heeft selenium en die helpt ons lever te beschermen tegen lucht vervuilingen. Dus lieve mensen wees lief voor jezelf!!! tot nog eens !! !!!Sara.

11-11-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
04-11-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen in het donker.

Hoi allemaal , iedereen goed en wel ? Niet al té veel zieken ? Wel , ik ben gespaard gebleven en hoop niet in aanmerking te komen . Jullie weten we zitten in de donkerste maanden van het jaar en dat belet ons niet naar buiten te begeven ook al is het donker om aan sport te doen. We weten allemaal dat joggen/hardlopen/sport goed is voor de fysieke gezondheid, en het draagt ook bij aan een goede mentale gesteldheid! Wel lieve mensen wees voorzichtig en trek alstublieft een reflecterende hesjes aan en neem de nodige maatregelen dat je zichtbaar bent in het donker. Er zijn veel mensen waaronder ikzelf dat regelmatig de weg opgaat voor een duurloopje ... Ik vermijd de nacht zoveel ik kan, je kan zeggen wat je wilt en het draaien hoe je wilt , als het dag is is het al gevaarlijk op de baan laat staan in het donker!!! helaas zijn automobilisten niet altijd even alert op deze sportieve groep mede weggebruikers. De autobestuurders die denken niet altijd aan de jogger die van de tegenovergestelde richting tevoorschijn komt en schrikt evenveel als wij, dus wees voorbereid en voorzichtig in het donker" vergeet alles behalve je veiligheid"!!! Nu nog u een fijne herfst wensen en je weet het , verlicht je geest maar ook jezelf in de donkere maanden !!!
Prettige sportieve groetjes.
....

04-11-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oktober -Maand van de bloemkool
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Bloemkool Bloemkool is een natuurlijke bondgenoot voor al wie een kilootje kwijt wil. Niet alleen door haar beperkte aantal calorieën. Ook omdat ze je snel een verzadigd gevoel geeft. Haar belangrijkste troef is echter de rijkdom aan vezels en suikers. Die werken laxerend en bevorderen daardoor een goede darmtransit. De groente bevat tal van mineralen zoals magnesium, kalium en calcium en is bovendien rijk aan vitamine B en C. Wanneer je je bloemkool uitkiest in de winkel, neem er dan eentje waarvan de bloem stevig en compact is. Let er ook op dat het loof eromheen vers aanvoelt. Rauw kan bloemkool verrukkelijk smaken bij het aperitief met een dipsausje van roquefort en kruiden of in een slaatje met vinaigrette. Uiteraard blijft ook bloemkoolgratin met bechamel en kaas een absolute topper.

29-09-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (1)
25-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardappelen zijn geen dikmakers.
Integendeel, ze zorgen voor een gevuld gevoel zodat je weinig behoefte hebt aan calorierijke lekkernijen tussendoor. deze recept bevat per persoon 211 calorieën en dit heb je nodig; 4eieren,4 eetlepels magere melk, 4 eetlepels magere geraspte kaas, 1 kleine fijngehakte rode ui, mespuntje nootmuskaatpoeder, peper en zout, 300g aardappelen geschild (niet versnijden), 10g boter, 2 eetlepels rozemarijnblaadjes als je ze vers hebt komt het eens zo lekker uit! Bereiding; klop de eieren los met de melk en roer er de kaas,ui,nootmuskaat, rozemarijn,peper en zout door. Rasp de aardappelen en roer ze direct door het ei mengsel.(anders worden ze zwart en is het niet smakelijk) Boter je ovenschaal en schuif het rooster even boven in het midden in de oven en verwarm hem voor op 200° C . Roer het aardappel mengsel nog eens goed om ,( zo nemen de aardappelen de smaak in van het mengsel , aardappels nemen veel smaak op) ... Stort nu het mengsel in de schaal en zet gedurende 40 minuten in de oven tot de aardappelen gaar en mooi gekleurd zijn. Dien warm op met een slaatje ! Ps; in de plaats van boter kan je ook olijfolie gebruiken voor de ovenschaal in te smeren! Aardappelen in de carrefour winkel aan 1.99 euro voor 10 kg !

25-09-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
23-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De shwinn freerunner .
Heb je kleine kindjes en je zegt ik kan nergens gaan want ik heb een kindje en waar ga ik ze laten terwijl ik wil gaan joggen , wel geen nood je hoeft je sport niet op te geven omdat je kindjes hebt hoor !! Kijk ik heb dit opgezocht voor je .... Joggen, hardlopen of gewoon lekker wandelen, het kan allemaal met de kleine in dit topmodel jogger, de Freerunner. Van € 349.95 voor € 329,95 Dit of andere producten zijn te koop in de webshop van Runnersworld: www.runnersworldshop.nl is handig , en neemt niet veel plaats in ! VOILâ en nu naar buiten !



23-09-2009 om 12:47 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
18-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weer.
Het is fantastisch weer buiten maar ik moet op mijn tanden bijten want ik moet rusten met mijn voet/knie !!Pff, echt geen meevaller deze week ... Ik had graag wat getraind deze week , als ik stap heb geen last maar zodra ik het op een versneld tempo wil gaan stappen voel ik het aan mijn voet scheen en knie ...//@&*$@... ( ja ik kan vloeken op mezelf! Maar ik Moet het niet proberen anders zit ik er langer mee dan wat het moet zijn, ik probeer mezelf het uit het hoofd te praten , en ja ik weet het wel maar toch hé.

18-09-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
16-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De 15 KM ...
Wel , ik wil eigenlijk meedoen aan dwars door Hasselt in oktober maar het zit er niet in vrees ik. Ik was volop aant trainen en ik was goed bezig want ik deed lange en zware trainingen achter elkaar ,de dag ervoor ben ik tot bilzen aan de looppiste(rondjes in de looppiste) en zo terug de steenweg naar huis gejogt. Ik ben wel langs de achterkant van hoeselt van de groenstraat opgelopen via bilzen en dan zo terug... tot zondag , ging ik voor een training en ik was van plan een korte route te nemen en fysiek voelde ik mij goed en was voorberied een half uurtje te lopen en dan zou ik terug thuis zijn.... Maar toen gebeurde het dat ik de weg kwijt was , ja je moet weten ik woon er maar 5jaar en zo goed ken ik de veldwegjes niet en waar ze mij juist brengen zo dacht ik een korte route te doen en ben eigenlijk 1u en 15minuten weggeweest. Het zou ongeveer denk ik zeker 10kilometer geweest zijn! Ik woon in Hoeselt dichtbij het dorp, in een van die woonwijken die er zijn en geregeld doe ik rondjes rond het dorp en dan is het zo een kilometer of 5/6 dat doe ik op mijn gemak want wie die regio kent , is allemaal bergop en bergaf!!Geheuveld noemen ze dat, zelfs met de fiets is het moeilijk niet dat ik fysiek zwak ben maar je moet eens zelf proberen hé ;-). Dan kom je in veldwegjes terecht en als je niet oppast overkomt u wat er aan mij is gebeurd!! Dus korte route ---Fout en helemaal verkeerd ! Ik ben zo boos op mezelf want de dagen voordien heb ik mezelf het uiterste gegeven in de trainingen en nu moest het niet. Wel zo ben ik bovenaan in Hern uitgekomen en zo terug bergaf tot in Hoeselt... Het ging wel Lichamelijk en mentaal kon ik het wel aan maar mijn lichaam weet ik niet zo want het was afzien die bergop in het veld was een marteling , mijn benen voelde zwaar aan en dan die bergaf was even een afwisseling die ik dringend nodig had, niet dat ik die route niet gedaan heb want ik heb het al eens uitgelopen maar toen ben ik van hoeselt begonnen en zo bergop naar -Hern en dan weer bergaf naar - Romershoven en zo terug naar hoeselt. Maar na 3 zware trainingen heb ik nu teveel gedaan nu doet mijn voet zeer en mijn scheenbeen en mijn knie !!!!! Over en uit is het denk ik , ik ga nog vandaag het rustigaan doen en ik ga een uurtje op mijn hometrainer zitten en zo even in beweging blijven en hopend dat het morgen er allemaal beter en aangenamer aan voelt! Ik wil echt meedoen in dwars door Hasselt en nu weet ik niet ..... wordt vervolgd ! Sara.

16-09-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
08-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canicross.
Hoi Bloggertjes, even hebben over een nieuw soort sport dat zijn bekendheid is toe aant nemen. Het gaat over een sport dat je met je hond kan doen. Het gaat dat je kan joggen met je hond aan je middel gebonden. Canicross is een loopwedstrijd met je hond, waarbij baas en hond samen een team vormen en hardlopend een parcours afleggen. De hond is daarbij aangelijnd. Iedereen kan mee doen, leeftijd van de baas en ras van hond zijn niet belangrijk. . Daar het een populaire sport met veel officiële wedstrijden is aant worden is ze nog een vrij onbekende sport. Op 11 oktober wordt de eerste Canicross wedstrijd in de regio Amsterdam gehouden. Ik liep al even met deze gedachten rond en nu weet ik dat het echt bestaat! Ik denk dat het leuk moet zijn zo gaan joggen met je hond en ik zie het in onze buurt dat het gedaan wordt. wie zich wilt inschrijven in zo een canicross kan zich hier inschrijven op www.kcamsterdam.nl je kan al de 11 oktober al meedoen aan een wedstrijdje als je wilt. Let op: onder de deelnemers wordt een volledig verzorgd weekend arrangement voor 2 personen in een van de AC/Tulip Inn Hotels verloot! Voor trainingstips Canicross: houdt de website van KC Amsterdam in de gaten. Bij voldoende belangstelling wordt een workshop Canicross georganiseerd, mail naar canicross@kcamsterdam.nl Op deze site kan je terecht als je interesse hebt www.canicross.be Hier kan je terecht voor info voor wedstrijden http://stevenruns.blogspot.com/ Veel succes !

08-09-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (2)
20-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat eten met dit warme weer.
wel ik kan maar een ding denken ....KOUD eten ! Koude schotel met wat kip of gerookte zalm of iets dergelijks je kan dit een dag op voorhand of s'morgens al klaarmaken wanneer het niet zo warm is. Neem wat klaargemaakte aardappelsalade(kan je kant en klaar in de warenhuis krijgen voor nog geen 2euro voor een halve kilo ) ,hard gekookte eitjes worteljes en maïs en asperges maak een heerlijke schotel met alle groenten erop en lekker vlug zonder uren achter het fornuis te zitten koken . Als sausje kan je op basis van yogurt een vinaigrette maken , fris en gezond ! Wees voorzichtig met deze warmte dingen die in de koelkast moeten zitten niet té lang eruit te laten want bacteriën staan op de loer en je kan vlug iets oplopen.

20-08-2009 om 13:09 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sporten en 36°.
Hoi allemaal , bij dit warm weer is het goed dat we even nadenken wanneer wij ons naar buiten begeven bij zulke temperaturen want het is niet voor iedereen aan te raden en vooral soms gevaarlijk. Dit is voor onervaren sporters en zelfs ervaren mensen die regelmatig aan sport doen moeten erg waakzaam zijn bij deze warmte. Mensen die met hun gezondheid sukkelen kunnen beter een verkoelende plaats zoeken maar als je nergens kan gaan blijf thuis en zorg dat je voldoende water in huis hebt staan. Mensen die zich toch willen begeven aan deze zulke hete temperaturen moeten het volgende in acht nemen, In de vroege ochtend en late avond is het een stuk minder warm. Train in het bos, onder de verkoelende bomen. Vermijd warm asfalt. Asfalt kan veel warmte afscheiden. Blijf na het sporten niet te lang in natte kleren lopen maar trek snel wat anders aan. Beperk het gebruik van koffie, thee en alcohol op warme trainingsdagen. Deze dranken zorgen er voor dat je meer urine produceert. Drank met een temperatuur van rond de 15° wordt het gemakkelijkst door het lichaam opgenomen. Tijdens het hardlopen/sporten in de zomermaanden kan je hartslag tussen de 5 en 15 slagen hoger zijn dan normaal. Drink voordat je dorst krijgt Wanneer je dorst heb is het vaak te laat, drink water héél véél water !!! Draag bij warme weer dunnere en luchtigere kleding. Gebruik geen katoenen T-shirt, omdat deze te veel vocht opneemt. Draag ook geen zwarte kleding, omdat deze warmte absorbeert

20-08-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
11-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iedere dag een Marathon lopen!
Amai ik heb juist iets gelezen dat ik met jullie moet delen! De man met naam Stefaan Engels heeft vorig jaar een wereldrecord verbeterd, toen hij in een seizoen twintig Iron Man triatlons volbracht stel je voor 20 !! Inmiddels is hij bezig met de voorbereiding van zijn volgende project: in 2010 elke dag een marathon te lopen. Dat is iets dat ik neem moet typen want ik denk dat er veel mensen interesse zullen hebben in dit want hij is veel dingen van plan waar onder dit...In zijn agenda staan alvast marathon in zestien Europese steden aangestipt. In de voorbereiding zal hij vaak te vinden zijn rond de Watersportbaan in Gent, waar op 1 januari het startschot wordt gegeven. Vanaf dan mag iedereen een stuk met hem meelopen. Bedrijven of scholen kunnen een marathon sponsoren. De bedoeling van het project is om mensen tot meer beweging aan te zetten. Meer info op www.factor100.be Natuurlijk laat deze Mijnheer Engels zich bijstaan door een team deskundigen van de medische centra Mensana en ACA en van het universitair ziekenhuis in Gent en een sport dokter.... Hij loopt wekelijks 200 kilometer en hij wilt er nu 300 gaan lopen!! Conclusie ik was en ben al blij als ik er 50 kilometer wekelijks loop en hij gaat voor de 300...amai wat een kracht moet die man hebben om dit te doen !

11-08-2009 om 16:39 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat doen na een sportprestatie?
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nummer 1 na het sporten is ; Drink voldoende water, zeker na het lopen/sporten. Eet en drink voldoende en hou daarbij rekening met de voedingsdriehoek . Evenwichtige en gevarieerde voeding volstaat. Sportdranken zijn niet noodzakelijk water is nog altijd de beste dorstlesser. Probeer twee tot drie uur vóór de training te eten. Zorg voor voldoende koolhydraten, Dit zijn de beste energieleveranciersg ,goede bronnen zijn brood, deegwaren, rijst, aardappelen en fruit. Eet regelmatig verse groenten en peulvruchten. Beperk de hoeveelheid vet vooral dierlijke vetten . Eet voldoende melkproducten. Kies voor gezonde tussendoortjes zoals fruit of yoghurt. Probeer niet te veel te snoepen of kies voor noten en rozijnen of olijven. Eet minstens drie keer per dag en sla vooral geen maaltijden over. Een van de dingen die vergeten worden na een training is stretchen, dit is belangrijk voor de lenigheid van u spieren, nooit koude spieren stretchen want dan zijn ze onvoldoende rekbaar,stretchen na het sporten voorkomt spierpijn . Sara.

09-08-2009 om 22:01 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loophouding en schoenen.
Probeer zo natuurlijk mogelijk te bewegen wanneer je loopt. Raak tijdens het joggen/lopen de grond eerst met de hiel en rol dan af tot op de tenen, houd het lichaam en het hoofd rechtop en leun een beetje naar voor, gebogen ellebogen langs het lichaam en hou de handen los zonder een vuist te maken. Zwaai niet overdreven met de armen maar hou ze ook weer niet onbeweeglijk naast de borst... Gebruik altijd goede loopschoenen om blessures te vermijden , je kan tegenwoordig koopjes doen in Decathlon. Kies voor schoenen met een extra dikke schokdemping onder de hielen, koop geen schoenen die die té klein zijn en vooral als je loopschoenen koopt moet je meestal een maatje groter gaan voor blessures te vermijden, vervang loopschoenen tijdig, Versleten schoenen leiden gemakkelijker tot blessures en erger!

09-08-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
02-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Enkele Tips voor Beginner.
1 Het is nooit te laat om te beginnen Hardlopen is niet voorbehouden aan de jeugd want die kampen niet dadelijk met overgewicht - hoge bloeddruk - stress en dergelijke kwaaltjes. Het merendeel van de lopers is ouder dan 35 jaar. Voor ouderen en mensen die geplaagd worden wat ik eerder heb genoemd is training van het uithoudingsvermogen juist heel belangrijk. Dit zorgt voor een sterker en gezonder hart en vermindert gezondheidsrisico’s zoals hoge bloeddruk en overgewicht. 2 Wandelen als introductie Alle begin is moeilijk. Zijn uw huidige conditie en gezondheid dusdanig dat u zich niet kunt voorstellen ooit te kunnen hardlopen, dan is wandelen een goede vorm van voorbereiding. Ook mensen met een overgewicht van meer dan tien kilo doen er verstandig aan eerst met een wandelprogramma te beginnen. 3 Alleen is maar alleen Voor velen is beginnen wellicht gemakkelijk, terwijl het volhouden moeilijk wordt. Daarom is het aan te raden mensen uit uw omgeving bij uw initiatief te betrekken in deze sport. Vooral als het regent of hard waait, Als u met anderen traint, is er altijd wel iemand die het voortouw neemt. U mag overigens gerust een keer overslaan, maar u zult ontdekken dat regelmaat de basis vormt van een gezonde conditie. •overgewicht •problemen met het hart •ademnood •chronische oververmoeidheid •totale ongetraindheid •ouder dan veertig jaar Kamt u met een van deze dingen en je moet beginnen aan je sport prestaties wees verstandig en raadpleeg je dokter eerst en dan kan hij je perfect zeggen wat je lichaam aankan en niet, zo ga je veilig en gezond tegemoet aan een mooie prestatie voor jezelf.

02-08-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Basilicum - munt - tijm.
Ik heb gisteren weer eens wat uitgetest en ik met mijn slaatjes altijd vond ik het tijd voor iets anders dus ik ga achteraan in mijn tuintje kijken en ik zie....ik heb zoveel kruiden die ik kan gebruiken en ik wilde iets fris in de mond , dus dacht ik zo in mezelf als ik nu munt en basilicum en tijm in mijn salade zet met mijn gewoonlijke vinaigrette hoe gaat het smaken ? Komen die smaken goed overeen en het antwoord is affirmatief Ja !!! wij hebben er een kotelet en worst bij gegeten op de BBQ klaargemaakt en het was overheerlijk moet ik zeggen en de andere leden waren ook gelukkig tevreden ,, ze moeten wel het een en ander verdragen van mijn experimenten maar ze zijn over het algemeen wel gelukkig met mijn kookkunst want het is dan heel lekker en vooral thuis klaargemaakt en super goedkoop !!!

02-08-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
01-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Avocadomelk-Drink.
Deze drank liefst s'morgens vroeg op nuchtere maag drinken. dit heb je nodig voor 1 portie. een halve avocado 70gr geschild,1 rijpe peer150gr in vieren gesneden en ontpit,200 ml melkwei,snufje paprikapoeder, zout en een paar druppels citroensap,150gr seizoenfruit. Bereiding;Pureer de avocado,peer,en meng deze met de melkwei, breng op smaak met de paprikapoeder zout en citroensap en je kan hierbij seizoenfruit eten is klaar in 5min en iedere portie bevat ongeveer 300 kcal,energie 4g, vet 13g en koolhydraten 47g. Voor de smaak kan je er nog cayennepeper bij doen. Ik weet niet of het smaakt maar ik ga het zeker proberen ..... Wordt vervolgd;-))

01-08-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Gastenboek
  • leuke site
  • Fijne Feestdagen Sara!
  • Hallo Sara
  • kont????
  • Hallo Sara

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Over mijzelf
    Ik ben sara
    Ik ben een vrouw en woon in hoeselt (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 01/01/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: sport-tuinieren-klussen-en nog veel meer!.
    Deze blog is niet zo dat ik een schrijfster ben of zo maar voor wie het gewoon wil weten !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    abbafanclub
    www.bloggen.be/abbafan
    Mijn favorieten
  • Inhoud blog
  • wekelijkse toer
  • Het leven vliegt voorbij
  • wat met vegan food
  • Het weer !
  • Regenweer van gisteren !
    Archief per week
  • 11/07-17/07 2022
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 30/10-05/11 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 25/04-01/05 2016
  • 07/12-13/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken met Google



    Laatste commentaren
  • even geleden (marc lenarts)
        op Gisteren- na zo lang gaan joggen
  • kiekjes... (marc)
        op Sicilië
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Zorg voor jezelf!
  • In sport is voorzichtigheid geboden! (Eef Hübbers)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • endorfines (lenaerts marc)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Wat doen als je problemen hebt met opvliegers na u 40ste?
  • Meer over sport (Peter Motte)
        op Sportbril van de Aldi .
  • rust (juf Kris)
        op Rust =vermageren.
  • afvallen ()
        op Zwaarlijvig en vermageren !©
  • Tja..... (marc lenaerts)
        op sporten moet plezierig blijven ...©
  • wil wel die recepten (sonja)
        op Recepten met weinig calorieën
  • joggers (marc lenaerts)
        op Mijn nieuwe joggers !!!
  • ... (natalie)
        op Gelukkig Nieuwjaar !
  • 2010 (marc)
        op
  • hallo (marc lenaerts)
        op Prettige Feestdagen.
  • lekker (natalie)
        op oktober -Maand van de bloemkool
  • ... (natalie)
        op Het weer.
  • jammer... (marc lenaerts)
        op Het weer.
  • canicross (Steven)
        op Canicross.
  • OEI (marc lenaerts)
        op De 15 KM ...
  • CANICROSS (marc lenaerts)
        op Canicross.
  • ... (natalie)
        op Loophouding en schoenen.
  • Doe zo verder (marc)
        op Lekkere BBQ Rijstsalade ..
  • hoi. (sara)
        op Verlof !
  • :-) (Bjorn Paree)
        op Verlof !
  • . (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100 km. (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 666. (sara)
        op Alcohol en sport !!
  • . (natalie)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100km (stefaan)
        op Stevig ontbijt.(tje)

  • Zoeken in blog


    Een interessant adres?


    Foto

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs