Sport & Voeding

21-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alcohol en sport !!
wat zegt de gezondheidspagina over dit! Een ding is zeker wijn is gezond maar drink het met mate!!! Vermijd alcoholisch drank de avond voor een wedstrijd of een zware training. Wanneer het om een belangrijke wedstrijd gaat, is het zelfs beter om een week lang de drank te laten staan. Na de wedstrijd kan een biertje of twee geen kwaad, maar drink daarbij veel water of sportdrank die dadelijk u koolhydraten aanvult die je verloren bent en je vochtgehalte op pijl zet na u wedstrijd. Drink voldoende om de halve kilo vochtverlies (zweten) te compenseren. En eet ook veel koolhydraatrijke producten, zoals bananen, brood met zoet beleg of eierkoeken, zodat de koolhydraten weer worden aangevuld en de nadelige effecten van alcohol worden voorkomen. In ieder geval voor een uitstekende prestatie in je wedstrijd kan je best eender welke alcohol gebruik mijden,Punt. Hop naar een perfecte wedstrijd! Sara.

21-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (2)
20-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasta Pesto maar een tikje anders.
2 dagen geleden heb ik pasta pesto gemaakt maar weer anders. Zeer goedkoop en héél lekker. Wat heb je nodig; 1 Potje pesto die je in de Aldi kunt krijgen aan 0.89cent denk ik het kost geen 0.90 cent althans en dan kan je het met volkoren pasta maken , dat kost over een euro anders maak je het met de pasta van de aldi die kost nu 0.35 cent en dan verse tomaat die je in blokjes snijd en wat groen het kan vanalles zijn ik heb selder genomen en maïs en kippen knakworst die is gezonder en met minder vet. Voor nog geen 5 euro eet je met 4 volwassenen en het is heel lekker, heel simpel te bereiden , je kook je pasta af en je mengt je pesto eerst met de pasta en dan voeg je de rest van de ingrediënten bij ,natuurlijk alles in kleine blokjes of in stukjes . Kruid het naar wens en klaar. Eigenlijk moet er verder niet veel bij aangezien de pesto al veel smaak aan het gerecht geeft wat peper en een tikje zout moet het doen. Voor de lekkerbekjes onder jullie (ik dus ook), drink er een glaasje rode wijn bij. Die smaken komen overheerlijk samen met rode wijn .... Sara.

20-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
18-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn droom...
Ik heb al heel mijn leven graag aan sport gedaan en nu ik al een heel jaar bijna aant joggen ben op mijn eentje heb ik een stille droom eentje om in een boek te schrijven. Thuis heb ik al moeite gedaan om iedereen mijn virus over te geven maar zonder veel resultaat...Mijn familie is niet zo sport gezind en ik krijg hun niet echt in beweging ,ik heb al alles uitgeprobeerd en niks helpt en na 2 of 3 keren zijn ze helemaal uitgeteld! Tot vorig jaar ergens heb ik een operatie meegemaakt dat mij aant denken heeft gebracht. Het leven is veel te kort om dingen op te schuiven,nu...schuif ik niks meer op wat IK graag doe. Ik sport graag en eet heel graag(gezond)dat zijn de dingen die mij dagelijks bezig houden. Zo ging ik vorig jaar stilletjes en regelmatig op pad ik ga heel graag joggen vooral na het werk en vooral s'morgens als ik vrij heb natuurlijk ik werk parttime en dat komt goed uit. Nu ik goed op weg ben wil ik een halve marathon kunnen runnen en ik wil mij goed voorbereiden . Het is al enkele maanden dat mij dat niet los laat en wil heel graag deze uitdaging aangaan. Het gaat mij niet vooral een perfecte tijd neer te zetten maar het gaat mij vooral om mijn uithoudingsvermogen ,ik wil mezelf uitdagen aan deze proef zonder aan een wedstrijd mee te doen. Ik wil nog niet aan die stress ondergaan maar ik wil vooral bewijzen dat ik nog niet uitgeschreven ben . Ik heb vandaag zo even enkele blogs gelezen en ik verwonder mij hoeveel mensen eigenlijk in beweging zijn en zoveel aan wedstrijden meedoen. Wel het is een van die dingen die nog op mijn lijstje staan , om ooit eens een wedstrijd mee te doen om tussen zoveel volk te runnen. Ik heb nooit een sport of loopmaatje gehad maar ik red het wel in mijn eentje . Ik lees veel en surf veel op blogs dus zo haal ik mij sportieve spirit bijeen en zal het wel halen. Als iemand een woordje steun wilt geven aarzel niet om een berichtje in mijn blog te laten ik zal het erg waarderen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn trainingen en zal jullie briefen hoe ver ik geraak. Tot binnenkort. Sara.

18-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
16-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurlijke vetverbranders.
Voedingsmiddelen die ons helpen natuurlijk vet te verbranden is een van de gemakken die moeder natuur ons heeft gegeven en we mogen dat gerust gebruiken zonder speciale voorschriften te lezen.

Er is genoeg eten en drinken die wij op natuurlijke wijzen kunnen gebruiken om ons spijsverteringen/vetverbranding op gang te helpen of beter om te versnellen...

Artisjok, komkommer, grapefruit zoals pompelmoes, citroen, ananas , L Carnitine enzym uit spier en orgaanvlees, gember en pepers, chroom, zink en jodium, cafeine, B vitaminen, kaneel enzo...

Het drinken van groene thee helpt vet te verbranden maar vooral als je het op een nuchtere maag drinkt dan komen ze niet in kontact met andere voedingstoffen die de groene thee afbreekt en zo zijn werking verliest!

Verder dien je deze voedingstoffen  dagelijks aan te vullen met gezond drinkpatroon en je zult zien dat je niet al te veel moeite moet doen om van die vetreserve af te zijn.

Een goede regelmaat in deze dingen en je voelt je 10 jaar jongen met minder vet!!!




Sara xxx.
.

16-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele manieren om calorieën te verbranden.
Dansen 15 minuten 86 cal.
Nordic Walk 15 minuten wandelen 106 cal.
Yoga 15 minuten 65 cal.
Tuinieren in het algemeen 15 minuten 65cal.
Wandelen in het bos 30 minuten 172 cal.
Huishouden algemeen 30 minuten 101 calorieën.
Zwemmen 30min =172cal.
Voetbal 30min 259 cal
Roeien /matige kracht 30min =201 cal.
Touwtje springen 30min=287 cal.
Tennis 30min=201 cal.
Vollybal 30min=115 cal.
30 minuten van deze bewegingen is dit.. stofzuigen: 107 calorieën dweilen: 140 calorieën ramen lappen: 135 calorieën grasmaaien: 162 calorieën auto wassen: 155 calorieën

16-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drinken.
Deze onderwerp is een van de zovelen die iedereen anders opneemt.
Neemt nu ,wij moeten iedere dag 1.5l  tot 2liter water drinken ,ja het beste is water maar wat als je door de dag thee of koffie drinkt ?

Het is vocht en het telt mee!

Voor iedereen is het anders , iemand die intensief sport heeft meer nodig dan iemand die geen beweging heeft of laten we zeggen die niet sport.
Sommige personen hebben nog meer water nodig: sporters , zwangere vrouwen  en personen die makkelijk uitdrogen, met name baby's en bejaarden.

Let op! Je moet je ook niet gaan overdrinken want dat bestaat ook ja sommige hebben het letterlijk veel drinken opgenomen en ze hebben zich echt in het ziekenhuis gedronken tot fatale afloop dus mensen wees niet té enthousiast in drinken het gemiddelde ook al sport je zeer intensief is 2 liter .

Je kan ze zo indelen door de hele dag en dan zal je zien dat het nog weinig is ....
Nu welk vloeistof is goed ,hoe je het draait of keert Water is de beste vloeistof die je kan drinken je hebt ook van die sportdrinks dat je dadelijk hydrateert maar die kunnen weer zorgen dat je problemen gaat krijgen met je tanden dus moest je zulke drankjes drinken wat wel je wel dadelijk de nodige stoffen geeft om weer optimaal te kunnen functioneren ,spoel je mond even met zuiver water zo gaat al die suikers van je tanden af of nog beter poets je tanden zodra je kunt.

En nog om af te sluiten geef ik je één raad ;"Uw eigen dorstgevoel is de beste raadgever ".


Sara.

.

16-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen tijd gehad om te trainen

Dat overkomt iedereen je plant een training in en de dag vlieg vooruit en je kan niet gaan trainen of bijna niet.
Ik heb geleerd dat er altijd tijd is om aan sport te doen  tenminste als je er zin in hebt.
Ja het weer is tegenwoordig  een grote spelbreker en werkt helemaal niet mee met mijn planning
Maar zoals ik al zei is er altijd een mogelijkheid.
De dag is om en je wilt toch nog even naar buiten gaan ...ga... doe het , trek je schoentjes aan en denk aan jezelf ook al is het 15 min maar want als je intensief genoeg traint verbrand je calorieën nog na je gestopt ben  met je training vergeet dat niet ,je lichaam blijf verder werken handig toch.
Stel , je traint  en je begint  met een minuut rustig  te joggen. Verhoog daarna geleidelijk uw snelheid. Na acht minuten moet u ongeveer uw vijf- of 6-kilometerwedstrijdtempo bereikt hebben. In de laatste minuut neemt u gas terug. Wandel daarna rustig verder en doe je strech oefeningen .
Weet je hoeveel je verbuikt hebt ? Nee als je 5 a 6 kilometer heb gedaan is het 338 caloieën verbruikt !! Goed he!
Wel je weet wat je moet doen!
 Bereken hoeveel je op 20 min uit je  training kan halen en denk , je lichaam werkt verder om te herstellen van deze training de verbranding blijft even verder werken terwijl  jij...... verder je dagelijkse dingen doet.....

Veel succes in je drukke dagen!
Sara.



.

10-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (2)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pure waarheid!

We,l hoe wij het willen bekleden vandaag over die kilo's die wij kwijt willen.
1 ding is zeker het gezegde zegt ieder pondje gaat door het mondje...
Denk na....ja  ja die gezegde heeft 100% gelijk!!
Het overkomt ons allemaal die eetbuien...ja ik ook hoor vooral de maandlijkse eetbuien,wie zegt dat ze dat niet heeft liegt als verrek

Niet zo lang geleden nog kreeg ik s'avond zo een  zin in vanalles en nog wat ,wel ik heb een beetje nagedacht over wat ik ging eten en heb het wel doorstaan maar ik heb het moeilijk gehad verdikke waarom moet iemand dit meemaken maar we zitten ermee geplaagd dat is zeker en je moet erdoor punt!
Ze zeggen je moet jezelf op andere gedachten zetten , wel gemakkelijker gezegd dan gedaan hé!

Wel je kan toegeven of niet het beste is het weg eten ja gehoord eet het weg en dan is het voor een tijdje weg , bij mij toch.
Maar je moet niet vergeten en je moet vooral tellen aan alles wat je eet zijn caloieên verborgen en als je wilt vermageren moet je weiniger eten dan dat je verbruikt....ja ik hoor je al zeggen dikke zever.
Bij mij gebeurt het ook en als ik toegeef aan zo een eetbui ben ik ziek de dag erop, ja misselijk en dan is het wel even gedaan om zo aan die eetbuien toe te geven.

Maar dan is het gedaan en kan ik er weer even tegenaan met mijn eetgewoonte.
Dan kan je de dagen erop heel sober eten  zoals s'morgen alleen fruitsap en een fruit ,middag een soepje en avond veel heel veel groenten  met vis of zo  of je kan een vegetarise avond inlassen en je komt geen gram bij echt !
Hou het zo een paar dagen vol en het is gemakkelijk na je eetbui want je darmen zijn gevuld en het is makkelijk een caloriearm voedsel te eten.
Zo, ik ga je nu laten en hou je vooral sterk met die monster die wij in ons hebben , voorzichtig he want ieder pondje gaat door het mondje!
Sara.


10-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vitamine voor een gezond lichaam
Ja ik wil vandaag het over een gezond lichaan hebben!
Ik merk in mijn buurt dat iedereen zo dikwijls ziek zijn ook thuis bij mij, ja gisteren bv ....2 zieken in huis!!
Ja gezellig hé je hebt verlof en Bam zieken thuis en je kan ziekenzorg doen, niet dat het erg is maar toch gezellig is het niet als iedereen thuis staat te kosten
Wel ze lachen ermee wanneer ik altijd bijna sla en fruit en groenten eet en dan komt de vraag wanneer ze ziek zijn...."Waarom wordt jij niet ziek??
Wel ik kan mij niet herinneren wanneer ik thuis ben gebleven en ziek heb gevierd!
Het is omdat ik mijzelf altiijd verplicht om veel fruit en rauwe groenten te eten ze hebben veel goeds voor ons héél véél goeds.
Ik kan vehalen schrijven van welke antioxidanten ze hebben en vooral wat ze voor ons betekenen.
Je moet één ding onthouden hoe meer kleur hou beter of hoe meer antioxidanten ze voor ons hebben en hoe gezonder voor ons.
Als je iedere dag ervan eet voel je je een Pakje beter en je merkt vanzelf dat je imuum syteem sterker geworden is en je vooral minder ziek wordt!!
Je gaat het niet op een week alles opbouwen maar stapje per stapje ga je het merken...
Ja soms ook vegetarier zijn enkele keren in de week ,probeer maar het geeft het lichaam een echte Bom van energie.

08-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (3)
06-07-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Italiaanse Toast.
Ik heb gisteren lekkere Toast met tomaten gegeten van mijn eigen tuintje.
wat heb je nodig;Tomatensaus, tomaat, plakje smeltkaas, en zoveel mogelijk kruiden zoals basilicum moet er zeker bij zijn voor de smaak van je toast, thijm, bieslook, en peterselie, zout en olijfolie.
Werkwijze;
je begint met een lepel 
tomatensaus over je toast te smeren zie dat je het niet te nat maakt met saus,dan doe je vervolgens je tomaat die je in schijfjes snijd en over je toast doe en dan mag je vervolgens al je kruiden opzetten een blaadje of 4 van basilicum op elk toastje wat bieslook en thijm dan doe je over je toast nog wat zout en olijfolie en dan doe je het 5 min onder de gril en dan doe je er je plakje smeltkaas over en doe je nog even 2 min onder de grill en klaar is kees ,nog even u peterselie en je Italiaanse toast is klaar. Het oogt mooi en het is gezond en vooral lekker.
Daar kan je een slaatje bij eten en het is heel fris en lekker ook .


Een kleine tip nog voor je toast je kan u basilicum blaadjes onder je tomaat zetten van je toast zo kan de warmte van de grill de basilicum smaak beter laten uitkomen zo het met de tomaat een beetje samensmelt en zeer goed bijeen passen bij de toast!

Smakelijk!!

onkosten voor dit gerecht is 0.67 cent voor de toastbrood en 0.45 cent voor de tomatensaus!
De rest was van mijn tuintje, buiten de olijfolie natuurlijk
Smakelijk!

06-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiermassa.
Hier ben ik dan terug,eindelijk vakantie voor mij dus kan ik meer werken aan mijn blogje.
Zo vandaag over Spiermassa.

Er was een tijd dat ik niks anders deed dan joggen gaan om wat gewicht te verliezen  en dacht zo spieren te ontwikkelen aan mijn benen met niet al teveel resultaat en ben ik anders gaan werken aan mijn schema.
Wat heb ik nu gedaan? Wel ik heb een toestel thuis met gewichten je weet wel zo eentje gelijk in een fitnesscentrum,ja ...niet zo een duur spul maar een waar je je benen en armen kunt op trainen en ik loop 2 a 3 keer in de week kortere stukjes dan iedere keer 10 kiolmeter en dan ga ik een keer of 3x 10 reeksen gewichten heffen 3x 10 benen 3x10 armen 3x10 triceps. Zo krijg je mooie benen en héél mooie gevormde armen !
Wel nu het zomer is kunnen we veel groenten eten en ja mijn tuintje produceert veel groentjes die ik iedere dag gebruik!
Ja,weet je nog een tuintje aanleggen voor wat beweging en ontstressen...mijn tomaten zijn bijna volgroeid en ik heb er gisteren de eerste mogen plukken.
Maar nu teruggaan naar ons work-out dus!
Ik boek veel meer resultaat zo met minder te gaan joggen en even gewichtjes heffen en dan veel heel veel te gaan runnen.
Zo nu en dan ga ik toch voor de 10 kiolmeter  lopen hoor want dat geeft toch een pakje energie achteraf en voel je je héél voldaan met je prestatie,ja toch?
Een ding is zeker de afgelopen dagen was het té warm om te gaan joggen dus ging ik s'avonds .
 Wees voorzicgtig met dit weer dat je niet van je sus  valt  hé en jezelf bezeerd .
Vergeet niet voldoende te drinken met deze warmte,neem iets mee van water als je weggaat of als je toch gaat runnen zie dat je onderweg ergens kunt stoppen om iets te drinken want uitdroging ligt op de loer!!
Je kan zo je roete maken dat je langs kennisen of vrienden gaat en daar iets kunt drinken....kijk uit, want je gezondheid is je grootste bezit. .. Sara.

06-07-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
18-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trilplaat!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Hier nog enkele tips voor de dag!
Wie heeft niet over een trilplaat gehoord!!!
Ja veel, niet? Wel ik heb zelf door ondervinding veel geleerd over deze toestel. Ik heb zo eentje in huis en ik gebruikte dat niet het was eerder een hebbeding voor mij, ik moest het hebben en dan staat het daar onder het stof: roll:
Ja tot ik het eigenlijk wilde proberen echt op te trainen en ja hoor ik heb enkele oefeningen gedaan en ik voelde de dag erop dat ik echt getraind had ....
De trilplaat  is een apparaat dat je spieren versterkt. De voorstanders van deze machine zeggen dat 10 tot 15 minuten op de trilplaat hetzelfde resultaat geeft als een uur in de krachtzaal. Dit apparaat zorgt ervoor dat je spieren versterken. Hoe meer je je spieren aan het werk zet, hoe meer energie ze verbranden. Dus met de trilplaat verhoog je wel je metabolisme, wat zorgt voor een snellere en betere vetverbranding . Maar je verbrandt niet veel calorieën door op de trilplaat oefeningen te doen. Calorieën verbranden doe je door te bewegen. Maar als je je spieren traint op een trilplaat, zal je tijdens dezelfde beweging veel meer energie verbruiken. En  het is dat wat naderhand nog werkt als je stil staat of slaapt.
Wil je op een goede  en blijvende manier vermageren, is het  noodzakelijk dat je je metabolisme hoog houdt. Op die manier verbruikt je lichaam constant energie, zelfs als je TV kijkt of slaapt! Goed hé.....
Daaag!

... Ik heb enkele oefeningen bijgezet voor een goede work-out!

Bijlagen:
35101607458.jpg (46.5 KB)   

18-06-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruitsalade nu in de zomer als ontbijt/tussendoortjes!
Vandaag wil ik het hebben over fruit.
Je weet dat cholesterol op de loer ligt en we moeten altijd opletten wat we eten.
Nu  neem fruit,dat kan je eten zoveel en zo vaak je wilt,maar pas op voor mensen die suikerziek zijn die mogen wel niet alle fruit eten ...
Maar nu voor diegene die het wel mogen!
Nu de dagen warmer worden kunnen we een mooie grote opslag doen van fruit.
Ik doe het zo ,we hebben in de zomer meer fruit in huis dan in de winter en als je plaatst hebt in de frigo is dat mooi meegenomen!
Als je bang bent dat je fruit met warme dagen vlug vergaat kan je dit doen!
Je neem het fruit die je in huis heb liggen en je neemt een tupperware plastic doosje en je doet het fruit in stukjes voor je fruitsalade en dan pers je een beetje citroen over je fruit vooral over je appels en banaan zo worden ze niet bruin van kleur en niet smakelijk om op te eten achteraf!
Je doet erbij een beetje appelsiensap vers of in brik maar vers is nog altijd iets anders.....een beetje pompelmoes sap ,je meng alles goed bijeen en iedere morgen of tussendoortjes  kan je snoepen van je lekkere zelfgemaakte fruitsalade ,is goedkoper en smakelijker!!!

Doen is de boodschap,want wat zeggen ze "wat we zelf doen is meestal altijd goedkoper en beter .

07-06-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
25-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groenten stomen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wist je dat stomen een heel gezonde manier van eten bereiden is? Je gebruikt namelijk geen vet en alle vitamines  blijven behouden. Daarnaast blijven door stomen de , smaak en kleur behouden en je gerecht blijven  sappig!!

Je kunt stomen op veel verschillende manieren doen, in een speciale stoompan(kost veel geld en niet voor iedere budget), een pan met een stoommandje of vergiet of in de magnetron(te veel geprul voor mij).Of je kan stoomzakjes halen in de afdeling waar ze diepvries zakjes verkopen,dus die zakjes zijn simpel in gebruik en kosten niet veel geld.Je kan je gewassen groenten de gewenste grote al snijden en in het zakje steken ,goed dicht binden met een speciale sluiting....en ik lieg niet in 8min al klaar....of iets langer!
Groenten zoals courgette enzo.
Geen afwas ,wat voor mij heel wat is vooral de einde van de dag.Geen geprul, simpel en goedkoop bovenop!!
Doe er wat olijfolie en kruiden op en klaar is kees...moet je echt proberen.
Sara.

25-05-2009 om 15:53 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
05-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen!?
Je verbrand met wandelen ongeveer 150 calorieën per half uur,als je 7 dagen per week een half uur wandeld ben je na een maand toch zeker 2 kilo lichter. Bovendien voel je je een stuk beter omdat je conditie verbeterd is!!

Hoe goed is dat!!!

Denk er maar over na,en dat alleen met wandelen...


05-05-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vissoep!
    • 400 g schoongemaakte vis
    • 1 kruidentuiltje
    • 3 tomaten
    • 2 gehakte uien
    • 1 bieslook
    • 4 gehakte stukjes preiwit
    • 1 snuifje cayennepeper
    • 50 cl droge witte wijn en 50 cl water
    • 2 eetlepels olijfolie

Schil en snij de tomaten in stukjes.
Snij het preiwit en de uien.
Voeg look en tomaten toe.
Giet hier de wijn en het water bij, voeg het kruidentuiltje en cayennepeper toe.
Laat dit koken. +- 6 min
Wanneer het kookt, voegt u de vis toe, kruidt u met zout en laat u dit gedurende 15 minuten op een zacht vuurtje staan. Verwijder de vis en het kruidentuiltje. Als het witte vis is hoef je de vis niet uit te halen . Filter de soep en dien op met geroosterde stukjes brood en rouille.

05-05-2009 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
17-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recepten met weinig calorieën
Wens je recepten voor u dieet ,laat het mij weten...
Het kost je niks....
Ja helemaal gratis!
Sara.

17-04-2009 om 18:13 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (3)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Appels eten voor u metabolisme

Ja,appels eten is gezond weten wij....
Ja ,hoor het is waar !!!
Als we dagen inlassen om niks anders te eten dan appels zien we ons lichaam dagelijks veranderen en strakker worden.
Probeer om de dag alleen s'avond warm te eten,en overdag alleen appels eten zoveel we willen.
Je hoeft je niet door te ergeren aan sport,las dagen in met rust en hou je aan deze programma.
Het moeten wel warme dagen zijn ,want dan hou ikzelf het niet uit.
Veel water drinken hoeft ook niet,is wel meegenomen maar moet niet...
Daarna ,laat het mij weten.
Sara.

17-04-2009 om 18:11 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groenten en fruit.
Hallo,hier ben ik weer ....
effe weggeweest en veel stress gehad ,maar ja geen excuus hè.
Dus wat kunnen we doen voor lekkere en gezonde voeding te blijven eten en ons te blijven motiveren in ons leven.
We weten allemaal dat het in iedere huishouden crisis is...waar niet!
Maar als je de kans en gelegenheid hebt kan je een moestuintje aanleggen ,ook al heb je geen tuin.
Hoe kan dat ,hoor ik je zeggen ,wel vorig jaar heb ik groenten gekweekt in bloembakken ,alleen had ik geen bloemen maar tomaten.
Ja,je leest het goed.
Haal je een paar langwerpige bloembakken ,goede groenten zand halen met een beetje meststof en je kan beginnen en over enkel weken heb je lekkere groenten .
En dat smaakt veel meer als dat in de winkel,geloof me het is goedkoper en 9x meer smaak,zo zijn we bezig en eten héél gezond.
Dus 10x gezond he.....
Allé waar wacht je op ,ga maar een plekje zoeken waar je je tomaten of aarbeien of wat je favoriet is plant je in je leefruimte of balkon en je geniet van je werk en eet gezond en je hebt u beweging ,want plantjes hebben wat zorg nodig.
Laat maar weten he als je iets plant?!
Ikzelf heb tomaten ,aarbeien,sla,bloemkool,paprika,en kruiden geplant.....
Vervolg......

06-04-2009 om 18:13 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vitamine voor een gezond lichaam .
Ik heb een weekje verlof gehad en ik ben lui geweest: shock:!Ja het weer is niet wat het moet zijn,maar ik ben ook heel moe,en daarom is het een beetje slaaptijd voor mij.Niet dat ik de hele dag in bed lig maar ik moet er niet om 04 uur op s'morgens en kan wat later slapen en wat later opstaan...
Soms heeft het lichaam ook rust periodes nodig om volledig te herstellen van alle stress die we hebben en meesleuren!
Ja,wat ik wilde zeggen vandaag is ,dat wij ook goede vitamine nodig hebben voor een optimale gezondheid voor ons lichaam.Als wij een gezonde voeding aanhouden is het goed ,maar ons lichaam soms neemt niet genoeg op of eten wij niet genoeg van die soort vitamine dat ons lichaam echt nodig heeft en dan voelen wij ons soms moe ....niet dat een man geen Vitamine nodig heeft ,u kan er gerust ook Vitamine innemen ,het kan dus geen kwaad voor de mannen ...Maar die moeten het niet in zo een grote porties hebben als de vrouw!
Maar voor een vrouw is het nodig voor de goede vitamine in te nemen,want tenslotte moet ze mooi van binnen zijn maar ook van buiten!!
Oké ,Vitaminen E voor de huid, -plantaardige oliën en margarines - droge,  vethoudende vruchten (aardnoten)-Tarwekiemen en scheuten van andere granen - groene groenten - boter -l ever
,Calcium en Vitaminen D voor de botten ,je weet dat een vrouw heel voorzichtig moe t zijn voor  haar beenderen ,want er is die Osteoporose die op de loer licht en je moet je beenderen van jongsafgaan verzorgen, lever, -vis in het algemeen en olie van kabeljauwlever - eierdooiers - volle melk .Wat ik al zei ...Vitamine D zijn heel belangrijk voor de opname van kalk, vooral dan voor ons  botten. Vrouwen zijn heel vatbaar voor osteoporose en hebben dus veel kalk  nodig,véél kalk! vitamine D  beschermt ons  lichaam tegen kanker.
Je moet niet jaar in jaar uit deze Vitamine nemen maar doe het met kleine periodes ,bv; 1 week per maand of zelf 2 weken en dan stop je voor enkele weken en dan begin je opnieuw,je zal zien dat het werkt en dat je u heel anders voelt dan voorheen.....
Doe het goed ,Daaag ...
Sara.

26-02-2009 om 11:05 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Gastenboek
  • leuke site
  • Fijne Feestdagen Sara!
  • Hallo Sara
  • kont????
  • Hallo Sara

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Over mijzelf
    Ik ben sara
    Ik ben een vrouw en woon in hoeselt (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 01/01/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: sport-tuinieren-klussen-en nog veel meer!.
    Deze blog is niet zo dat ik een schrijfster ben of zo maar voor wie het gewoon wil weten !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heiligerita
    www.bloggen.be/heilige
    Mijn favorieten
  • Inhoud blog
  • wekelijkse toer
  • Het leven vliegt voorbij
  • wat met vegan food
  • Het weer !
  • Regenweer van gisteren !
    Archief per week
  • 11/07-17/07 2022
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 30/10-05/11 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 25/04-01/05 2016
  • 07/12-13/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken met Google



    Laatste commentaren
  • even geleden (marc lenarts)
        op Gisteren- na zo lang gaan joggen
  • kiekjes... (marc)
        op Sicilië
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Zorg voor jezelf!
  • In sport is voorzichtigheid geboden! (Eef Hübbers)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • endorfines (lenaerts marc)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Wat doen als je problemen hebt met opvliegers na u 40ste?
  • Meer over sport (Peter Motte)
        op Sportbril van de Aldi .
  • rust (juf Kris)
        op Rust =vermageren.
  • afvallen ()
        op Zwaarlijvig en vermageren !©
  • Tja..... (marc lenaerts)
        op sporten moet plezierig blijven ...©
  • wil wel die recepten (sonja)
        op Recepten met weinig calorieën
  • joggers (marc lenaerts)
        op Mijn nieuwe joggers !!!
  • ... (natalie)
        op Gelukkig Nieuwjaar !
  • 2010 (marc)
        op
  • hallo (marc lenaerts)
        op Prettige Feestdagen.
  • lekker (natalie)
        op oktober -Maand van de bloemkool
  • ... (natalie)
        op Het weer.
  • jammer... (marc lenaerts)
        op Het weer.
  • canicross (Steven)
        op Canicross.
  • OEI (marc lenaerts)
        op De 15 KM ...
  • CANICROSS (marc lenaerts)
        op Canicross.
  • ... (natalie)
        op Loophouding en schoenen.
  • Doe zo verder (marc)
        op Lekkere BBQ Rijstsalade ..
  • hoi. (sara)
        op Verlof !
  • :-) (Bjorn Paree)
        op Verlof !
  • . (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100 km. (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 666. (sara)
        op Alcohol en sport !!
  • . (natalie)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100km (stefaan)
        op Stevig ontbijt.(tje)

  • Zoeken in blog


    Een interessant adres?


    Foto

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs