Sport & Voeding

31-08-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sicilië
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wel het is effe geleden he maar ik ben terug uit mijn verlof en helemaal terug van weggeweest.
Met runnen heb ik een kleine stop gedaan , veel kleine kwaaltjes die op laatst veel last gaven en daarom rust ...totale rust ingepland .
Doet nooit kwaad als je wat rust en je lichaam totaal niks vraagt ! Echt een aanrader voor mezelf ...
Mooi land waar je echt tot rust komt als je buiten de stad woont natuurlijk en niet in Centrum van Palermo of zo woont want dan wil je echt wel terug naar ons Landje terug .
Even een paar kiekjes waar ik tot rust ben gekomen !
Kijk en geniet mee !

Geniet van het leven !
Sara.

Bijlagen:
rsz_dscn0698.jpg (1.1 MB)   
rsz_dscn0705.jpg (846.9 KB)   
rsz_dscn0709.jpg (1 MB)   
rsz_dscn0717.jpg (756.3 KB)   
rsz_dscn0761.jpg (998.4 KB)   
rsz_dscn0771.jpg (468.6 KB)   

31-08-2013 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (1)
23-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welke dressing is gezond ?Tussen brood-Vis-vlees.
Vraag die iedereen zo moeilijk te ontcijferen is ?!

Niet moeilijk hoor
een dressing gebaseerd op Yoghurt = gezond=zonder calorieên =lekker
laat je zin in frisheid een beetje dwalen , je kan dit tussen je broodje gezond eten , je kan dit op vis eten , je kan dit met je vlees eten , je kan dit op al  je koude gerechten serveren , of je kan dit als nagerecht eten ...
mogelijkheden genoeg

hoe begin je eraan welke yoghurt te gebruiken , wel elke pot die in 500gr is verpakt , als je magere neemt is altijd een voordeel .
Nu , maakt het niet uit welk merk je gebruikt . Ga naar je winkel dat je gewoon bent en koop daar een grote pot van 500gr en of het nu carrefour merk of Delheize of Aldi is ? Het resultaat is altijd hetzelfde en dat = gezonder dan gewone vettige dressing !!

bij vis eet je het liefst met wat dillen en citroen peper en klein beetje zout
tussen je brood , kruiden zoals bieslook en peterselie doet de truk en kruiden met wat peper
bij vlees lijkt mij niet zo moeilijk kan je 100 en 1 dingen toevoegen , wat pepers (pikant of niet ) gember is ook lekker , mirikswortel
gebruik alles vers dan ben je zeker dat er geen toevoegingen van andere dingen zijn zoals meer zout meer conserveermiddel dat smaakloos is maar niet goed voor onze gezondheid !


Als nagerecht voeg je bij uw Yoghurt , wat aarbeien of welk fruit jezelf verkiest ...met altijd wat peper en zout geeft het een beetje een extra toets aan je gerecht .Je kan er ook wat honing toevoegen ...als je het aan mij vraagt ....Heerlijk !!
Niet zo een zoetekauw ? Wel dan kan je altijd wat citroensap toevoegen of je kan ook andere vruchtensap vers geperst natuurlijk , appelsien of pompelmoes sap ...






23-02-2013 om 15:19 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Wat ik doe wanneer ik wat kilo's wil kwijt spelen
Wel nu , het gaat stilletjes terug goed weer worden en iedereen die het leven wat een beetje op een laag pitje heeft gezet deze winter (ik dus ook ) moet weer aan de slag gaan . Want iedereen die wat minder sport komen wat kilootjes bij ( in ieder geval bij mij toch), kom je niks bij !Des te beter voor u en hoe  ze in Amerika zeggen Good for You
Maar dus , ik ga in ieder geval aan de slag moeten want de zwembandjes heb ik al weggewerkt maar nu moeten ook de kilo's weg die teveel zijn !

Aldus , ik ga zeker op mijn programma sport zetten !!
Wil je alles eten en toch op gewicht blijven dan is dit de Beste manier hoor , pilletjes slikken en hongerlijden is nikske voor mij ...
Ik eet heel graag en daarom is sporten de beste manier om heerlijk te tafelen en mijn  gemoedsrust op pijl te houden.
 
Door te sporten slapen wij beter , onze appetijt onder controle houden en wij leven met een glimlach ...

Door dit te doen , gaan de kilo's smelten gelijk sneeuw door de zon !

Aan iedereen wens ik een jaar zonder zorgen en een goede sportieve prestaties voor jezelf , je moet geen marathon uitlopen om te weten dat je goed bezig bent ....


Geniet van het leven en ....leef !

Dat ik het gezegd heb
Sara.

27-01-2013 om 11:47 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
23-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn boekje
Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag mijn eerste boekje ontvangen   van runnersworld....volgens mij ; het beste boekje ooit op de markt gebracht !

Online ook te bezichtigen en altijd leuke tips te lezen ,www.runnersweb.be

Tips en weetjes leuk gebracht in een tijdschrift , niet alleen hoe maar ook recepten en nog veel meer te lezen

Aanrader !!

Dat ik het gezegd heb

Sara.

23-01-2013 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veggie tagliatelle

 

Ingrediënten voor 4 personen:
500 gr tagliatelle
750 gr prei
450 g champignons
250 gr zwarte olijven
2 porties saffraan
2.5 dl room liefst soya
sap van een halve citroen -zout en peper-tofureepjes
Bereidingswijze:
Kook de tagliatelle beetgaar in lichtgezouten kokend water.
Maak de prei en de champignons schoon. Snijd de prei in stukjes en de champignons in schijfjes.
Verhit olie in een grote pan of wok en roerbak de champignons even op een hoog vuur.
Zet het vuur lager en voeg de prei en de olijven toe en kruid met saffraan, peper en zout. Wok de groenten 5 minuten.
Voeg eventueel de tofureepjes toe en laat even meebakken.
Giet de (soja)room erbij en laat alles doorstoven tot de prei gaar is.
Verdeel de tagliatelli en de preisaus over de borden en sprenkel er wat citroensap over.

Smakelijk !

10-01-2013 om 11:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
17-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Help !! Ik krijg zwembandjes !? Wat nu ?????
Van ons druk schema van ons leven -aan 100 per uur leven vergeten wij hoe belangrijk ons lichaam is en worden wij zachter voor onszelf ...Maar !!!

Een lelijke vijand zoals vet neemt  uw lichaam in beslag vooral als wij ouder worden hebben wij de neiging alles rustigaan te willen doen !

Wel , ik heb moeten ondernemen hoor , ik kreeg zwembandjes en nu het winter is neem ik meer dan eens een koekje !!!

Hallo zwembandje na 3 maanden ...

Wel , sporten als een bezetenen hoeft niet ...gewoon extra oefeningen voor uw buikje zoals buikspieren trainen heeft het meest effect !

Cardio trainen bv , fietsen - steppen- joggen - vooral het laatste is heel effectief maar fietsen en steppen moeten ook niet onderschat blijven , Ik zou zeggen kies en leef je vooral en zeker 30 min per dag uit en als dat niet lukt plan het zeker 3 x per week in !

De mijne heb ik weer onder controle gekregen maar ik ga straks weer eens naar buiten , het zonneke schijnt alhoewel ze regen hebben uitgegeven gisteren , dus ...rep je kont naar buiten als je geen zwembandjes wilt hebben     !!

Het leven is mooi in een strak lichaam , je voelt je zelfzekerder en goed, je straalt gelukkig uit en je lacht veeeeel meer !

Life is Good , life is beautiful  ....

Sara.

17-11-2012 om 10:46 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lekkere pompoensoep om van te snoepen tussendoor !
Klik op de afbeelding om de link te volgen ingredienten ;

Pompoen 1kg - 2 stengels porei- 1 ajuin - 4 dikke wortelen- 2 kleine aardappelen - 1 stengel selder -

(pompen en wortelen en porei moeten het meest aanwezige groenten zijn in deze soep de andere groenten is naar wens bij te doen )

alles is aante passen naar eigen goesting

ajuin stoven met wat boter nadat ze glazig worden andere groenten bijdoen - dit alles met 1liter water laten koken 15 minuten .
Voeg daarna de gewenste hoeveelheid water toe , laat nog even koken en mix de soep !

Voor wat andere variatie ; wat soepballetjes na het mixen ofwel spekjes voorbakken en bijdoen !!


 
Wat nog kan is na het mixen wat room bijdoen , dit juist voor het opdienen !

smakelijk !
 
Denk eraan , hoe meer je bijvoegd hoe meer calorieen het zijn

kruiden naar wens , peper zout enkele vetarme bouillon blokjes .


Eigen recept maar iedereen mag er gebruik van maken !

28-10-2012 om 11:28 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
14-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie van jullie maakt er een luie zondag van ?
Wel het is kiesdag geweest en ik ben mijn kilometertjes gelopen vanmorgen !!

Ik ben superblij dat het zonnetje scheen , zo leuk als je een mooie zondagmorgend heb om je weekelijkse km te lopen !
Deze maand zijn de manderijntje in actie koop ze , ze bevatten veel vitamine die wij nodig zullen hebben in deze koude wintermaanden !!

Leef gezond en gelukkig !!

Sara

14-10-2012 om 13:12 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
12-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waterige weekend !
Deze weekend gaat het niks worden denk ik want het beloofd regen en nog eens regen ...maar het hoeft voor mij maar 1 uur droog te zijn voor mij ! Windjack aan en petje en ik ben er klaar voor . Ga jij een excuus hebben om niet te gaan sporten ??

12-10-2012 om 20:32 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu -vandaag - Wat heb je gedaan? Lui geweest ?!

Haa , zoals verspeld weer eens met een lekker weertje gelopen !
Wat heb jij gedaan? Lui geweest? Foeiiiiii
Met zo een weertje moet je alles meepikken hé ..
Niemand tegengekomen maar dat wil niet zeggen dat ik er niet van genoten heb, ik heb met volle teugen ervan genoten !

Bestuurders waren super vriendelijk vandaag en als ik teken gaf van aanwezigheid gingen ze mooi aan de kant !

Super,  is het wannneer je kan lopen zonder te stoppen en geen autobestuurders die nog net voor je inrijden

Ik heb al de eerste kilometer al moeten gas geven want wou niet stoppen voor een rood licht dus effe sprintje maken en net gehaald en dan effe gas terug nemen !! Zaaalig is het , soms kan je best in een ander richting lopen voor je eigen veiligheid als je ziet dat er zelden wagens zijn die het door hebben dat je in de tegenovergestelde richting loopt is soms gevaarlijker dan in de richting van het verkeer lopen
Dan, doe ik wel een fluo vestje aan ...

Maar nu is het zonnetje weg aant gaan ....spijtig !
Maar is wel zo dat ik mijn huistaken voor een gedeelte wel al had gedaan voor ik ging joggen , gelijk mijn was -moet nog maar even in de droogkast want heeft effe buiten kunnen waaien !! Goed he

Nu , ben ik lekker aant nagenieten met leuke muziek op Jim tv en een lekker magere drinkyoghurt van de Aldi die in de 60 cent kost of zoiets ....lekker .
Ik loop graag op nuchtere maag anders wordt ik wel misselijk en is niet zo leuk om ermee te lopen !

Geniet van je zondag en met vele groetjes sluit ik mijn blogje  ....

Sara.

07-10-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorige zondag ...mooie ervaring
vorige zondag heb ik mijn grote toer gelopen van ongeveer 11km ...
Vanuit Hoeselt steenweg recht naar Bilzen om zo richting Merem en terug te lopen .Het was prachtig weertje en heb enorm genoten om alleen deze parcour te lopen . Mijn muziek en mensen die ik tegen kom .

Na dat stukje van Merem kom je terecht in kleine boerenwegen die flinke helling hebben en daar verlies ik toch effe tijd om zo een helling af te werken en daar kom ik na de brug een groep fietsers tegen en ik die tegenovergestelde richting loop van het verkeer wil niet tegen zo een groep botsen en steek mijn hand op en maak een kreetje ( een teken die ik gebruik bij fietsters die ik tegenkom ) zodat ze mij zien ...
en ja hoor , de leider van de groep die vooraan fietst geef teken van ver dat hij mij gezien heeft en begin de groep allert te maken dat er een jogger aan hunne kant loopt , dus je ziet de groep mooi aan de kant gaan voor mij ! Tof vind ik dat , en met een Big smile bedank ik iedereen en strek mijn hand uit aan de leider van de groep  en wij tikken elkaars hand ! Geregeld kom ik zo een grote groep tegen en ze zijn allemaal zo vriendelijk , wat een fijne ervaring ! En een keer thuis aangekomen vertel ik het gewoon aan mijn gezin en wordt daar heel gelukkig van ....Niet het feit dat ik ben gaan joggen maar alles wat ik tegenkom en soms ben ik kwaad dat een autobestuurder mij bijna meehand maar soms ben ik overgelukkig om de mooie dingen die ik meemaak .



Menskes , maak jullie dat zo mooi dat je het wilt verder vertellen !

Blijf bewegen is de boodschap .

Sara.
ps:ik ben benieuwd wat ik morgen ga tegenkomen !?

06-10-2012 om 18:17 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
30-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ga sporten vandaag !!!
Dit gaat een mooie herfstdag worden dus doe je sportschoentjes aan en ga wandelen /joggen/springen/ doe iets ...maar blijf vooral niet binnen !!
Het is zonde om zo een dag voorbij te laten gaan zonder een sti^pje beweging !!!

Ik heb op planning staan Hoeselt ->Bilzen->Merem-> om zo terug naar Hoeselt te gaan ----->>>

Welke route voor u vandaag ???


30-09-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zout gebruik minderen .
Wel als wij willen minderen met zout zijn enkele tips hier wel handig .
Heb je al iets zonder zout proberen te eten ?
Heb je problemen met u cholesterol of hoge bloeddruk ?

Wel dan moet je minderen met zout ,
Veel is te verwezenlijken met verse kruiden dat geeft meer smaak dan droge kruiden , doe de test en overtuig jezelf!
Deze zout is en kan je gebruiken als je echt niet zonder kan maar het is zout dus wees voorzichtig mee ...
Een snuifje zout kan geen kwaad maar voeg er andere kruiden bij en je zal het verschil niet merken en uw eten smaakt 100% beter .
Ik gebruik de laatste tijd veel pili pili bij alle gerechten want in de plaats van peper .

Bv; wanneer je aardappelen kookt voor u puree doe er een klein snuifje zout en wat laurierblaadjes bij en een ajuin , de smaak van de puree is niet te vergeleiken met het ander , voeg er magere melk en becel boter ...zo heb je dé gezondste puree ooit en het is lekker ook !!
Pasta koken is van hetzelfde ik gebruik geen zout alleen laurierblaadjes ....
Na enkele keren dat je dit gebruikt smaak je alles beter het lijkt alsof je stopt met roken dat ze dan zeggen = alles smaakt beter







10-05-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caponata-Vegetarisch -lekker bij vlees of pasta

Hoi hoi , deze recept lijkt veel op de pizzaiola maar is het niet .


Is lekker bij vleesgerechten als vervanging van je andere groentjes , is héél lekker bij stokbrood of als apperetiefje op een toast !
Met pasta is ook lekker = vegetarisch en bijna geen calorieën  alleen de calorieën van de olijfolie kan je tellen want de rest zijn allemaal groenten en die hebben er geen !!

benodigdheden ;

 Olijven , zwart en groen , je mag ze in zijn geheel gebruiken maar onpitte olijven hebben een voorkeur bij deze gerechtje
kappertjes
rode pasta saus , 1 pakje van 500gr is voldoende
look ,3 teentjes
ajuin naar keus , fijngesneden
aubergine  , fijn gesneden maar deze moet  je  eigenlijk met de schil gebruiken
selder , fijn gesneden
olijfolie


Bereiding ;

look en ajuin met wat olijfolie samen wat bakken , voeg er na enkele minuten de olijven en kappertjes toe en laat even 2 min. samen bakken en voeg nadien er de andere groenten bij ....laat weer even samen bakken voor enkele min. en voeg er nadien de pasta saus toe .

Voeg voor de zekerheid wat water toe , een halve glas is voldoende want zo krijgt het de kans om te bakken en de smaken los te komen van al deze groentjes bijeen !

Kruid met peper en zout , niks anders toevoegen !

Hier mag je pili pili toevoegen .

Na een klein half uurtje op het vuur kan je ze nog heel even laten sudderen op een heel laag vuurtje .

Laat het u smaken en hopelijk is het lekker voor u .

Kleine tip , de volgende dag is het nog lekkerder want dan hebben de smaken mekaar ontmoet en zelfs koud eetbaar .

Wel leef gezond en eet lekker !





10-05-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veggiedagen !!!
Geregeld een veggiedag houden is zo gezond en daarom wil ik jullie deze site introduceren leuk en net iets anders op je bord krijgen ,ik heb mij daar ingeschreven voor de nieuwsbrief een 1x per week ontvang ik gelijk vandaag de nieuwsbrief met een leuk tip voor de veggiedag dat vandaag valt !!

http://www.donderdagveggiedag.be/



leuk als je niet weet wat maken en altijd  een  leuke steun voor wie achter de kookpotten staat.

Gezond dat op deze site mooi wordt ingekleed met leuke tips !

Have fun en eet vooral gezond !!

Sara.

10-05-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasta alla Pizzaiola-bereidingtijd +-30min--Vegetarisch gerecht.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie is niet verzot op Italiaans eten en dat betekend niet slecht eten maar vooral gezond eten .
Vandaag heb ik dit gemaakt

je zijn de ingrediënten die je  nodig hebt  ;

1 dikke ajuin mag rode maar moet niet (fijngehakt)

 grote teentjes look , deze mogen in zijn geheel blijven

olijfolie
Kappertjes een volledige potje
olijven al fijn gesneden of zelf in schijfjes snijden , je mag ook mengen zwarte en groenen olijven gebruiken
1 busje rode pasta saus


Bereiding ;1. zet onmiddelijk je pot met water op voor je pasta uit te koken met wat zout .

laat de ajuin en look  even samen sudderen en voeg er de kappertjes en olijven  dadelijk bij en laat dit nog even samen koken tot de smaken met elkaar ontmoeten . Voeg er de rode pastasaus bij en laat op een zacht vuurtje verder sudderen , voeg alleen peper en zout toe en geen enkel andere kruid alleen kan je  er de pili pili bijdoen dat past er perfect bij ...

Let wel op dat de saus genoeg vocht heeft om te koken want het zou kunnen dat het aanbrand !!!
een half glas water kan genoeg zijn ...

Maak het ook niet té vochtig !!!


Wel , hopelijk lust je deze smaken !



09-05-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke oefening voor je lende en buikje !
Dit ....ga ik je lekker een van deze dagen meegeven

Dus blijven terugkomen hé


Doei en geniet van het leven .
Sara

29-04-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strak in je lichaam-Hoe begin je eraan .

Ik wil jullie iets meegeven dat ik weet dat het werkt en alles in deze mini blog is door  eigen ondervinding  ...maar dat weten jullie al langer dan vandaag .

Hoe ergerlijk is het na de winter niet goed in je broeken te passen en wanneer je je broek dicht doet komen er zwembandjes boven je broek komen  kijken ...tja brede bloesjes dragen is een oplossing maar toont niet echt flatterend hé !!!

Daardoor ben ik begonnen te sporten , en oefeningen gaan doen voor mijn figuur een beetje terug in de hand te krijgen !

Ik ben niet bijgekomen in gewicht maar toch komen er hoopjes bij die graagst zie verdwijnen dan blijven 
Daarvoor ben ik deze week begonnen met zalfjes te smeren en wat oefeningen te doen e, wat ôp mijn voeding te letten ...


Voor een strak lichaam kan je in de eerste plaats sporten maar ....
Je kan kleine hulpmiddeltjes gebruiken dat je binnen de week resultaat ziet en krijgt !!!


Wel , alles wat ik weet wil ik delen en dit is dé enige rede dat ik met dit blog begonnen ben .

Sporten in de eerste plaats is het belangrijkste voor een strak lichaam te verkrijgen maar met je voeding en veel water drinken kan je al heel wat bereiken , maar er is nog veel dat je zelf kan doen .

Ga naar de winkel en ga op zoek naar een verstevigingsmelk
Hoeveel je er zelf aan wilt spenderen is hier ieder voor zich anders , je kan al naar de supermarkt gaan en je vind er  veel keus .
Of je kan naar de apoteek gaan en koop je een verzorgingsmelk let wel op dat het degelijke verstevigingsmelk is .
Na een douche is dé ideale moment om een extraatje te geven aan deze verzorging .
Je huid zal binnen de week strakker uitzien je zal het voelen ....
Na de wintermaanden heeft ons huid zowie zo extra verzorging nodig , waarom een gewone bodymelk gebruiken als je voor hetzelfde geld ook een verstevigingsmelk kan kopen .
Hoeveel geld je hieraan uitgeeft is voor iedereen anders , wie het kostelijk maakt en wie een goedkope oplossing zoekt , maar 1 ding geef ik je mee ...die producten werken bijna allemaal wel goed .

De verzorging van Nivea is zeker zo goed !

Enne ....mannen verzorg jullie ook want jullie huid heeft evenveel aandacht nodig als een vrouw


29-04-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele veranderingen in je eetgewoonte- Ontbijt -
dit kan veel doen aan je gewicht als je wat kleine aanpassingen kan doen .
Ik ga u wat voorbeelden geven die je kunnen helpen wat gewicht te verliezen !

1. Een een hele belangrijke stap ; ga na welk brood je altijd koopt of wanneer je het aankoopt .
Als je altijd wit brood koopt neem dan in het vervolg bruin of volkoren , dit brood is bijzonder goed voor ons darmstelsel is minder vettig en heeft nog enkele voordelen, dus in het vervolg bruin of volkoren .
Volkoren brood blijft langer vers dan gewone bruin brood.
Laat je hongergevoel langer wegblijven en geef u een voldaan gevoel voor enkele uren achtereen.


2. Welk beleg gebruik je , doe enkele aanpassingen ook aan dit .
Vervang je aangekochte salades van ;krab , tonijn, enzo...door magere hesp/kip/kalkoen .
Vervang je boter door Alpro soya  minarine of becel , het kost even veel en is veel gezonder .
In de plaats van beleg , kan je lekkere omelet maken voor op je boterham...geloof mij is heel lekker ook koud wanneer  je gaat werken !



3. Eet  1 schijfje minder brood .

4. Probeer enkele keren per week fruitsap te drinken , maar opgepast neem fruitsap zonder toegevoegde suikers .

28-04-2012 om 12:52 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afvallen- wat moet je doen ?!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoi hoi allemaal , ik dacht er eens aan dat het hoog tijd was mijn blogje bij te werken ....

Hier en daar hoor ik dat mensen gaan beginnen met sporten en gaan diwijls onder begeleiding sporten wat een hele goede zaak is , maar...
Ik zoek het altijd dicht bij aan huis ,
ik kwam iemand tegen die gestopt is met roken en lekker kan koken en altijd vrienden over de vloer heeft , wat een hele goede zaak is , dus hier en daar ook wat alcohol gebruik heeft  ;-) ...tja dat heeft gezelschap wel niet in de hand hé...
Maar nu komt het , is begonnen met dieëten + sporten !
Hij weet het niet dat ik een sportblog heb en heb het ook niet gezegd , waarom ?

Wel , de begeleider heeft gezegd ( en mensen luisteren nu eenmaal aan een sportbegeleider ) dat hij iedere dag zijn buikspieren moest trainen en dat het geen kwaad kan !!!

Sorry, maar toen ik probeerde aan zijn hoofd te praten over dat , kreeg ik er geen speld tussen  ...Ik heb alleen kunnen zeggen dat het niet goed was ....want ons lichaam heeft herstelperiode nodig !

Maar dat ging over als ...wat weet jij er nu van  ...diegene die zo instuctie's geeft is wel fout bezig want die mens gaat het binnen de korste keren afhaken  en zeker opgeven ...

Iedere dag als je een hele tijd niks heb gedaan is goed dat je beweegd maar ga aub niet als een bezetene beginnen met sporten en iedere dag gewichten en buikspieren en wat weet ik nog allemaal doen !!!

Wij willen er toch niet zo uitzien zoals die foto boven !!! Of toch?!

Het beste is lichte bewegingen beginnen ;
1. wandelen is het beste wanneer wij van 0 moeten beginnen.
2. ons eetgewoonte is van groot belang wij eten in de zomermaanden anders dan in de wintermaanden , als wij kleine veranderingen aanbrengen aan ons menu kan je al heel wat afvallen alleen met deze 2 veranderingen toe te passen .

3. Wil je toch aan sport doen , moet je ten 1 komen te weten welke sport je het meeste aanspreekt . Weet je het niet dan moet je het eens testen . Ga erop uit om te weten te komen watje graag doet en wat je eventueel langer dan 1 maand kan uithouden . Welk je perfect kan toepassen met je levenswijze en sociaal contacten en zeker je gezin niet vergeten .
4. Doe het niet alleen of kijk als de rest van het gezin geen mooie ideën heeft , want als je eens in een dipje zit kunnen anderen je motieveren om toch erop uit te gaan .

En zeker niet iedere dag aub als een bezetene beginnen te trainen , geef er zeker 1 dag tussen of 2 want als het lichaam rust krijgt krijg je mooiere en vluggere resultaten die meestal blijvend zijn !

Vergeet ook niet je spieren los te maken na je trainingen , dan worden ze soepel en krijgen ze een mooie vorm zodat je lichaam mooi strak gaat uitzien met zeer mooie resultaten tot gevolg.

Veel succes aan iedereen !
Sara.

27-04-2012 om 00:00 geschreven door sara  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Gastenboek
  • leuke site
  • Fijne Feestdagen Sara!
  • Hallo Sara
  • kont????
  • Hallo Sara

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Over mijzelf
    Ik ben sara
    Ik ben een vrouw en woon in hoeselt (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 01/01/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: sport-tuinieren-klussen-en nog veel meer!.
    Deze blog is niet zo dat ik een schrijfster ben of zo maar voor wie het gewoon wil weten !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    whisperer
    www.bloggen.be/whisper
    Mijn favorieten
  • Inhoud blog
  • wekelijkse toer
  • Het leven vliegt voorbij
  • wat met vegan food
  • Het weer !
  • Regenweer van gisteren !
    Archief per week
  • 11/07-17/07 2022
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 30/10-05/11 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 25/04-01/05 2016
  • 07/12-13/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken met Google



    Laatste commentaren
  • even geleden (marc lenarts)
        op Gisteren- na zo lang gaan joggen
  • kiekjes... (marc)
        op Sicilië
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Zorg voor jezelf!
  • In sport is voorzichtigheid geboden! (Eef Hübbers)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • endorfines (lenaerts marc)
        op Antidepressiva??Pijnstiller??Wat heeft dit met sport te maken?
  • aja...... (marc lenaerts)
        op Wat doen als je problemen hebt met opvliegers na u 40ste?
  • Meer over sport (Peter Motte)
        op Sportbril van de Aldi .
  • rust (juf Kris)
        op Rust =vermageren.
  • afvallen ()
        op Zwaarlijvig en vermageren !©
  • Tja..... (marc lenaerts)
        op sporten moet plezierig blijven ...©
  • wil wel die recepten (sonja)
        op Recepten met weinig calorieën
  • joggers (marc lenaerts)
        op Mijn nieuwe joggers !!!
  • ... (natalie)
        op Gelukkig Nieuwjaar !
  • 2010 (marc)
        op
  • hallo (marc lenaerts)
        op Prettige Feestdagen.
  • lekker (natalie)
        op oktober -Maand van de bloemkool
  • ... (natalie)
        op Het weer.
  • jammer... (marc lenaerts)
        op Het weer.
  • canicross (Steven)
        op Canicross.
  • OEI (marc lenaerts)
        op De 15 KM ...
  • CANICROSS (marc lenaerts)
        op Canicross.
  • ... (natalie)
        op Loophouding en schoenen.
  • Doe zo verder (marc)
        op Lekkere BBQ Rijstsalade ..
  • hoi. (sara)
        op Verlof !
  • :-) (Bjorn Paree)
        op Verlof !
  • . (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100 km. (sara)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 666. (sara)
        op Alcohol en sport !!
  • . (natalie)
        op Stevig ontbijt.(tje)
  • 100km (stefaan)
        op Stevig ontbijt.(tje)

  • Zoeken in blog


    Een interessant adres?


    Foto

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs