Inhoud blog
  • 3 jaar geleden...
  • Nachtmerrie over Snowy
  • Groene diertjes
  • Droom over kaaps viooltje
  • Sproetje in droom
    Mijn website
  • Spiritualiteit
  • Zoeken in blog

    Mijn spirituele ervaringen, dromen en bedenkingen

    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Dotje en huis tijdens dutje
    Het is blijkbaar weer de tijd van heldere dromen. Zelfs tijdens mijn broodnodig en welverdiend middagdutje (Laughing), begin ik te dromen.

    Mijn eerste droom ging over Dotje. Ik zag haar lopen in het wiel, maar ze gebruikte haar rechtervoorpootje niet. Ik pakte haar op (yeah right Rolling Eyes) en probeerde haar pootje goed te bekijken, maar mijn beeld bleef wazig. Dotje probeerde me telkens te bijten, maar ik trok me daar niets van aan. Toen hield de droom plots op. Misschien probeer ik op deze manier een verklaring te vinden voor de lange nageltjes aan dat pootje? Ik vind het zo vreemd dat de andere nagels netjes kort blijven, behalve van dat pootje.

    De tweede droom was weer over een huis. Ik droom regelmatig over huizen, en vaak over hetzelfde huis, maar dit was een nieuw huis.
    Alle kamers waren beneden, zoals ik het zou willen, omdat ik met mijn pijnlijke knie nog moeilijk de trappen op kan. Net als in de vorige huizen waar ik steeds over droom, kon je ook in dit huis helemaal "rond" lopen. M.a.w. je kon in de hal beginnen, van kamer naar kamer lopen en weer in de hal belanden. Dit huis voelde aangenaam aan, ik had het blijkbaar net gekocht en was het aan het inrichten. Er liepen ook veel mensen rond die werken aan het uitvoeren waren. Misschien voelde ik me daardoor rusteloos? Naast het aangename gevoel, was er namelijk ook het rusteloze gevoel. Ongeduldig, alsof ik alles meteen in orde wilde hebben.
    Het was een heel groot huis en vooral de slaapkamers waren enorm groot, wel 10 x 5 m! Eén slaapkamer was dichtbij de badkamer, wat ik handig vond i.v.m. mijn Crohn. De andere slaapkamer lag verder weg, maar was wel een stuk gezelliger ingericht. Ik was in dubio over welke slaapkamer ik zou gebruiken. Overal lag warme houten, gladde vloer. Bij de slaapkamer die gezellig aanvoelde, hoorde een terras. In de eetkamer stonden alleen enkele stoelen en ik was plannen aan het maken welke tafel ik er zou neerzetten. Ik wilde een witte, ronde metalen terrastafel met bijhorende stoelen trouwens. Zoiets bedoel ik:


    De zon scheen overal binnen en toen ik het rond het huis liep, viel me op hoe groot de koer was (betegeld met klinkers). Er was ook een schuur aan het huis. Ik zag ook lege kattenvoerbakjes staan en zei: "oei, hoe lang hebben de katten al geen eten meer gehad?".
    Vreemd genoeg was er van mijn eigen diertjes geen spoor te bekennen in mijn droom.

    In het echte leven ben ik ook druk bezig met mijn huis in orde te maken. Toch weet ik dat ik hier niet eeuwig kan blijven wonen, dus ooit moet ik op zoek naar een appartement of huis. 

    Ook over het huis vind ik een betekenis op internet: 
    • Wanneer je droomt dat je een huis aan het bouwen bent, dan breng je verstandige veranderingen in je leven aan. Je bouwt op dit moment in je leven aan jezelf en je toekomst.
    • Een mooi groot huis betekent dat je heel veel mogelijkheden en opties hebt. Je ziet de toekomst zonnig in. Je hebt het gevoel dat je mooie en goede dingen te wachten staan.
    • Zie je je huis in deze droom, dan staat dit voor zekerheid, basisbehoeftes en waarden. Je voelt je eindelijk op je gemak in een nieuwe omgeving.

    06-10-2013 om 16:57 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over koolmeesje
    Ik heb geen idee waar deze droom vandaan komt, maar ik vond hem wel speciaal. 

    Op mijn terras was een nestje met 1 jong vogeltje er in, maar ik kon niet zien welke soort. Toen moeder (of vader) kwam voeren, zag ik het duidelijk: een koolmeesje. 
    Ik stond op een meter van het nest en toch vonden de vogeltjes mij geen bedreiging. Heerlijk dat ik zo kon genieten van hun aanwezigheid en hen kon observeren. 
    Plotseling kwam er echter een grote vogel naar het nest, geen idee of hij echt bestaat, maar hij had de grootte van een kraai, was zwart met een blauw achterhoofd en had de bek van een watersnip. Hij wilde het jong opeten of stelen en het jong begon heel hard te krijsen. Ik trok met alle macht het nestje uit de bek van de grote vogel en werd wakker.

    Ik vond geen exacte betekenis op internet, maar wel iets dat al bepaalde gedeeltes kan verklaren.
    Een vogel staat voor fysieke en emotionele vrijheid. Vogels kunnen ook staan voor religieuze gevoelens. Verdere betekenissen zijn:
    • Zwarte vogels staan voor je ‘duistere kant’.
    • Een roofvogel staat voor een assertief of dominant persoon.
    • Vogeleieren in je droom symboliseren geld.
    • Als vogels uitkomen in je droom, dan zul je je doelen halen, maar voorlopig nog niet.
    • Zie je een vogelnest in je droom, dan staat dit voor onafhankelijkheid en je behoefte aan medestanders.
    • Droom je van een dode of stervende vogel, dan sta je voor teleurstellingen. Je maakt je constant zorgen over bepaalde problemen.
    Weer dingen om over na te denken, ik herken alleszins veel dat betrekking heeft op mijn huidige situatie Smile.

    06-10-2013 om 16:26 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over verdwalen
    Om de één of andere reden was ik op weg naar mijn collega. De weg in mijn droom leek echter helemaal niet op de weg die ik in het echt zou moeten afleggen. In mijn droom was ik overigens te voet onderweg. Ik herinner me een kronkelende, hobbelige weg en het was pikdonker, ik was bang dat ik verdwaald was en voelde me heel paniekerig.
    Van het ene op het andere moment, scheen de zon echter volop en was er een straatfeest aan de gang. Ik moest een spoorweg oversteken en daar stond mijn moeder (Confused?) me op een brugje op te wachten en vroeg waar ik zo lang gebleven was. Zelfs in mijn droom kon ik geen verklaring vinden voor de plotse verandering van donker naar licht en hoe lang ik onderweg was geweest. Ik vroeg de weg aan enkele mensen omdat ik het huis maar niet vond. Toen ik het huis van mijn collega eindelijk gevonden had, was ze niet thuis. Een heel modern en strak huis overigens, helemaal niet de gezellige boerderij waar ze nu woont. Ik besloot dan maar om te genieten van het straatfeest.

    De betekenis volgens internet:
    • Een weg staat in je droom voor je gevoel van richting in je leven en het najagen van je dromen.
    • Was de weg hobbelig en vol bochten, dan verloopt je leven niet gemakkelijk op dit moment. Je loopt tegen veel obstakels aan.
    • Vraag je aan iemand de weg in je droom, dan staat dit voor hoe goed je met kritiek om kunt gaan. De betekenis hangt af van wat je verder deed in je droom.  Probeerde je de informatie op te volgen, dan heb je een heldere kijk op jezelf en je luistert naar de mening van anderen.

    • Een brug staat vaak voor reizen en overgang.
    • Droom je over een brug over water dan ervaar je een conflict in emoties.

    • Droom je over een treinspoor, dan staat dit voor je gevoel dat je niet veel keus hebt in je leven.

    • Wanneer je droomt dat je verdwaald bent, dan kun je je zorgen maken en je onzeker voelen over het pad dat je gekozen hebt in je leven.
    • Het kan ook zijn dat je probeert je aan te passen en te wennen aan een nieuwe situatie waarin de regels en voorwaarden constant veranderen.
    • Ben je verdwaald in het donker, dat kan dit staan voor onzekerheid of verdriet.

    05-10-2013 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 07-2012
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs