Inhoud blog
  • 3 jaar geleden...
  • Nachtmerrie over Snowy
  • Groene diertjes
  • Droom over kaaps viooltje
  • Sproetje in droom
    Mijn website
  • Spiritualiteit
  • Zoeken in blog

    Mijn spirituele ervaringen, dromen en bedenkingen

    28-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel dromen
    Jammer genoeg herinner ik me slechts 2 ervan. Ik heb tevergeefs geprobeerd om ze ‘s nachts allemaal te onthouden, ik had ook geen pen en papier naast me liggen, stom. Maar goed, ik begin met de eerste die ik me wel nog herinner. 

    Die ging wederom over bloemen, lilakleurige deze keer. Ze hadden een licht streepje in het midden van hun blad en waren stervormig. In mijn bewuste leven ken ik deze bloemen thans niet, ze moeten ergens in mijn onbewuste opgeslagen zitten, sowieso is paars één van mijn lievelingskleuren. Maar het bijzondere was: die zag ik boven mij zweven. In vorige blogs schreef ik al dat ik regelmatig dingen boven me zag zweven en nu waren het dus bloemen. Wat ik nu ook zeker weet, is dat ik die dingen wel degelijk zie in slaaptoestand, eigenlijk net in de fase dat ik de overgang naar wakker worden maak. Ik droomde dus dat die bloemen boven mij zweefden en net als andere voorwerpen kwamen ze dichterbij, alsof er traag werd ingezoomd. Ik werd bang en trok de dekens over mijn hoofd. Toen werd ik dus wakker en ik had de dekens niet over mijn hoofd getrokken, duidelijk een droom dus en al helemaal niets om bang voor te zijn Wink

    Integendeel, de bloem waar ik van gedroomd heb, heet de Agapanthus, ook wel Afrikaanse lelie genoemd. De Latijnse naam Agapanthus is afgeleid van het Griekse 'agape' dat letterlijk liefde betekent en 'anthos' dat voor bloem staat. De Agapanthus is dus een echte liefdesbloem. In Zuid-Afrika wordt ze ook gebruikt als symbool van vruchtbaarheid en geneesmiddel tegen menstruatiepijnen, tegen gezwollen benen enz. Een afbeelding van deze mooie bloem: 


    Volgens het droomwoordenboek kan het dit symboliseren: 
    * de fundamentele orde en schoonheid van de psyche. Mediteren over een bloem wordt aanbevolen als een middel om innerlijke genezing te bevorderen. 
    * Of de bloem probeert u te herinneren aan de schoonheid en stilte van de natuur en aan de noodzaak om naar die schoonheid en stilte in uzelf terug te keren. Het is een herinnering dat simpelweg zijn, en het zich laten ontvouwen van het grondplan van uw leven, belangrijker is dan presteren en bereiken (in de buitenwereld). 

    "Toevallig" ben ik mij net van het materiële en financiële aan het keren en ben ik terug begonnen met yoga. 

    Over naar de volgende droom, heel wat minder fijn. 
    Ik zat samen met nog iemand in de auto maar het was onduidelijk of ik zelf aan het stuur zat. Het speelde zich af op de Ganzenbroekstraat in Diepenbeek, richting centrum (niet belangrijk voor jullie maar misschien wel voor mij, ik probeer zo gedetailleerd mogelijk weer te geven.) De oude olijfgroene bestelwagen voor ons slingerde plots naar links, dan naar rechts, om ineens in de remmen te gaan en achteruit te rijden! Ook wij gaan in volle vaart achteruit om een aanrijding te voorkomen. De vaag oranje auto achter ons begrijpt het allemaal niet en steekt ons voorbij… om zich dan met een rotvaart in de flank van de bestelwagen te boren. En in plaats van hulp te bieden, schieten wij er als een speer van door! We rijden de blok om, door de Dautenstraat (thv dat kruispunt gebeurde het ongeval) en de politie en ambulances staan er al met flikkerende lichten. 

    Dan word ik wakker. Omdat ik getuige ben van het ongeval en niet het slachtoffer weet ik niet goed hoe ik de droom moet interpreteren. Ook droom ik niet over de slachtoffers, enkel van de wagens. 
    Volgens het droomwoordenboek kan het gaan om een rechtlijnige terugblik naar het echte leven. Het kan betekenen dat ik in het echte leven iets over het hoofd gezien heb, iets vergeten ben. Tja, mijn geheugen is zo al een zeef, dat wordt moeilijk dan Cool. Wat betreft de kleur: oranje kan zowel agressiviteit, bewustzijn, optimisme en gepaste eigenliefde betekenen. Groen staat dan weer voor persoonlijke groei of iets wat aan het rotten is in het onderbewuste. 

    Hoezo verwarrend Confused? Eens goed over nadenken en bekijken of de vorige droom er ook mee in verband staat.

    28-11-2007 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen en andere dingen
    Mijn werkloosheidsperiode begon goed: die verkoudheid was erger dan ik dacht en bleef langer hangen dan verwacht. Ik ben nog steeds niet 100% genezen maar voel me toch al veel beter. 

    Ondertussen ben ik me er ook van bewust geworden dat mijn ex-job ook goede dingen met zich mee heeft gebracht. Zo weet ik nu dat ik voor mezelf durf opkomen, heb ik weer een les geleerd in mensen vertrouwen en geleerd hoe moeilijk het effectief is om ‘spiritueel’ te blijven onder zoveel stress. Ook heb ik een bijdrage heb geleverd aan 2 van mijn ex-collega’s (als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen Laughing ), zij durven nu stilletjes aan ook meer van zich af te bijten. In ieder geval is de woede en haat die ik in het begin voelde helemaal weg. Het was eigenlijk verspilling van energie maar oh zo menselijk, ik kan er alleen maar uit leren. 

    Over naar de dromen, dankzij de koorts zijn er heel wat bizarre dromen de revue gepasseerd. Enkel de 3 laatste herinner ik me nog en dan alleen maar flarden. 

    De eerste vond plaats in een toneelvoorstelling of bioscoop, in elk geval een zaal met veel stoeltjes. Mijn vriend en ik zitten al en het publiek stroomt binnen. Op een gegeven moment moet ik naar het toilet, mijn vriend gaat niet mee. Drie bullebakken versperren mij de weg, pesten mij enz. Ik ga terug en vertel alles aan mijn vriend maar hij lacht me alleen maar uit en verdedigt mij totaal niet. Dan huppelt er opeens een albino konijn door de zaal, springt op mijn schoot en geeft me een likje. Ik stoot hem weg en zeg: "stom konijn!". Daarna hang ik plots boven de wc over te geven en ik zie wit schuim uit mij komen. Op dat moment is mijn vriend er wel om mijn haar naar achter te houden. 

    De tweede droom speelde zich hier bij mij thuis af. Zoals ik nog eens gedroomd heb was mijn terras weer een thuishaven voor zovele diertjes: kraaien, eekhoorns en andere wezens die ik niet kan benoemen. In het echte leven zitten er ook wel beestjes maar niet van deze soorten. Het terras ziet er ook altijd uit als een jungle maar deze keer kwam er een auto opgereden en hij reed er ook weer af. Vreemd, want in het echte leven kan er onmogelijk een auto op. 

    De 3de droom was eveneens bizar. We logeerden in een zeer klein huis met (mag ik het even zo noemen?) mensen van een lagere sociale klasse. Het huis telde maar 3 kamertjes en een klein tuintje met een schommel. Er woonden ook veel poezen en binnen kon je nauwelijks draaien of keren zonder iemand op zijn tenen te trappen of een poes te laten ontsnappen. Ik moest toch effe naar buiten en het huis bevond zich in een drukke woonwijk. Vlak voor de deur lag een putdeksel maar geen ronde, een rechthoekige. Plots ging het deksel omhoog en bleek het een lift te zijn, naar wat weet ik niet. Het deksel kwam ook weer omlaag en een wagen parkeerde zich er pal bovenop. Ik probeerde de eigenaar nog te waarschuwen maar toen hield de droom op. 

    Tot nu toe houdt geen enkele droom steek, maar misschien zie ik dat binnen enkele dagen anders. 

    En dan wil ik het ook nog even hebben over de dingen die ik altijd boven mij zie zweven. Ik zou willen dat ik met zekerheid kon zeggen dat ik mijn ogen open heb op dat moment maar het kan ook op het einde van een droom gebeuren, dat weet ik niet zeker. De dingen beginnen begrijpender vormen aan te nemen. In het begin zag ik allerlei vormen, spiegeltjes, kroonluchters enz. De laatste tijd zijn het kastjes, autoradio’s en ronde schijfjes. Ik heb totaal geen idee wat die dingen zijn of waarom ik ze zie, hopelijk wordt het in de toekomst nog duidelijker. Ze jagen me alleszins geen angst aan en dat is al veel.

    18-11-2007 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finito!
    Yes! Gedaan! Schluss! Gisteren was mijn laatste werkdag. Wat die job betreft toch Wink. En tjonge wat een afscheid het was. Mijn bazin vond het niet nodig om meer te zeggen dan: "voilà, dat was het dan, veel chance en misschien zien we u nog eens". Tja, dan weet je het wel hè. Mijn baas had tenminste toch de beleefdheid om mij een hand te geven. Ik denk dat het voor beide partijen een opluchting is dat ik weg ben. Ze konden er echt niet tegen dat ik de puntjes op de i wilde en regelmatig advies vroeg aan mijn vakbond. Zo ook 2 dagen voor mijn vertrek. Als eindelijk mijn loon gestort wordt, merk ik dat ik zomaar eventjes 150 € minder heb gekregen! Volgens mijn baas omdat ik in oktober 2 weken ziek ben geweest. Natuurlijk laat ik het hier niet bij en inderdaad: mijn baas moet mij die 2 weken wel degelijk betalen. Blijkbaar krijgt een bediende in proeftijd slechts 2 weken vergoed ipv een maand maar toch, daar heb ik dus recht op. Het bureau dat de lonen berekent en ingeeft, beweert dat iemand een foutieve code heeft gebruikt. Kan natuurlijk maar het wordt gelukkig wel geregulariseerd, oef! 

    Vanaf nu ga ik me allereerst concentreren op mijn gezondheid en weer eens wat genieten van de kleine dingen want dat heb ik serieus naar de achtergrond geschoven. En nu kan ik weer tijd maken voor de dingen die ik graag doe en die ik heb moeten uitstellen: mijn boek afwerken, de spirituele site eens updaten, bezoekjes brengen aan familie en vrienden, genieten van mijn beestjes enz. De cursussen komen later wel. 

    Oh ja en mijn vriend had nog een heel leuke verrassing voor mij: een nieuwe gsm! Mijn bijna 5 jaar oude Nokia 3510i was het aan het opgeven en viel dikwijls uit. Maar de nieuwe (Nokia 6080) is een fijn dingetje: met foto- en videocamera zodat ik steeds nieuwe fotootjes van de beestjes op het scherm kan plaatsen. En ach, nog zovele snufjes maar die moet ik nog allemaal uitpluizen. Maar nu ga ik van welverdiende rust genieten. Bovendien ben ik ook nog snipverkouden dus kan ik die rust goed gebruiken. 
    Tot de volgende blog!

    11-11-2007 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    04-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprinkhaan, ratten en nieuws
    Wat een bewogen week waarin heel wat gebeurd is! Ik zal proberen alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven. 

    Omdat dit mijn laatste werkweek wordt, was ik heel verheugd met het sollicitatiegesprek dat op de planning stond: werken voor een vzw die zwerfkatten castreert/steriliseert. Maar waar ik bang voor was, is ook werkelijkheid geworden: ook hier spelen mijn rugklachten mij parten en ik heb zelf het besluit genomen om het meteen eerlijk te zeggen. Het heeft geen zin om in herhaling te vallen zoals bij mijn huidig werk. De stichtster vond het enorm jammer, ik ook maar ik heb wel voorgesteld om vrijwillig mee te werken aan het ledenblad en eventueel de website te ontwerpen. We zullen zien wat de toekomst brengt, wie weet komt er toch nog een job uit. En zo niet: niet erg, ondertussen doe ik wat ik graag doe. Oh ja, dit is hun website: www.hetfelixproject.be 

    Dan heb ik op het werk toevallig nog in een boekje over rugklachten gelezen (ja, je moet toch wat tijdens dooie momenten) en wat een openbaring! Er wordt exact beschreven wat ik voel en eindelijk is er een dokter die de vinger op de zere plek weet te leggen! 

    En ik heb ook weer bezoek gehad hier bij mij thuis van enkele dieren. De sprinkhaan viel mij meteen op omdat het niet echt het seizoen is dat je hen zou moeten zien (denk ik toch niet) en op mijn terras is al helemaal geen voedsel te vinden. Effe op internet opgezocht wat het juist is en het is een vrouwtje van de struiksprinkhaan (dat zie je aan het uitsteeksel aan het achterlijf). Ze behoort tot de familie van de sabelsprinkhanen en gebruikt die sabelvormige verlenging om eitjes af te leggen. Een sprinkhaan betekent grote sprongen voorwaarts en luisteren naar je innerlijke stem. 


    Het bezoek van ratten komt dagelijks voor dus ik weet niet of het echt bijzonder is. Ik vind het wel schattig hoe ze eten en knabbelen, maar ben toch wel bang voor besmettelijke ziektes en buitensporige voortplanting. Ik ga eens op zoek naar humane rattenvallen, als die al bestaan… Ratten staan voor succes, rusteloosheid en geslepenheid. Een filmpje: 


    En dat in combinatie met de sprinkhaan. Ik heb nog zoveel plannen: schrijven voor het konijnenasiel, die poezen vzw, mijn eigen boek. Cursus konijnengedrag volgen, cursus dactylo, cd-opnames, websites ontwerpen en aanpassen… Kortom: ik zal me niet vervelen Laughing.

    04-11-2007 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 07-2012
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs