Inhoud blog
  • 3 jaar geleden...
  • Nachtmerrie over Snowy
  • Groene diertjes
  • Droom over kaaps viooltje
  • Sproetje in droom
    Mijn website
  • Spiritualiteit
  • Zoeken in blog

    Mijn spirituele ervaringen, dromen en bedenkingen

    22-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over kaaps viooltje
    Heel vreemd dat ik over een bloem/plant droom want ik heb absoluut geen groene vingers. Ik heb zelfs moeten googlen over welk plantje ik gedroomd heb, het kaaps viooltje dus Wink. In mijn droom had die echter witte bloempjes en de blaadjes waren net zo zacht en harig als de groene. 


    Ik zag het bloempje bij mijn moeder in de veranda staan, ik ging haar net halen om boodschappen te doen. Ze kwam naar buiten met een zonnebril op dus ik vermoed dat het mooi weer was in mijn droom.
    Blijkbaar had ik enkele plantjes naar mijn moeder gebracht zodat ze daar opnieuw konden opknappen en bloeien. Zoals ik al zei: geen groene vingers, zelfs niet in mijn dromen Laughing.
    Mijn broer wilde me laten zien hoe sterk het plantje was geworden en trok aan één van de witte blaadjes. Hij had het meteen in zijn handen, waarop alle andere witte blaadjes ook ineens af vielen Sad
    Ik was ontroostbaar en ook toen ik wakker werd, was ik misselijk van verdriet, raar... Confused.

    Volgens grote beer dromen: 
    Bloemen staan voor schoonheid en veiligheid. Ze staan ook symbool voor je innerlijke vrouwelijke kant.
    Frisse, kleurrijke bloemen in een tuin, vaas of pot staan voor groot persoonlijk geluk. Waren de bloemen dood of verdord of gooide je ze weg, wees dan niet arrogant of onverschillig.
    Deze droom kan ook betekenen dat je je volledig potentieel en talenten niet gebruikt.

    Volgens mijn droomwereld: "Verwelkte en dode bloemen symboliseren teleurstelling en trieste gebeurtenissen. Witte bloemen kunnen een gevoel van droefheid vertegenwoordigen". 
    Dit kan geen toeval zijn Shocked! Omdat ik zo een intens verdriet voelde.

    De vraag is: waarover voel ik me zo triestig? Ik denk dat ik die vraag zelf kan beantwoorden. Als ik alles juist interpreteer tenminste. Mijn konijntje Snowy is nu 11 jaar en 3 à 4 maanden oud. Hij is dus hoogbejaard en heeft wat ouderdomskwaaltjes. Ik heb een continue angst (die ik naar de achtergrond probeer te duwen), dat hij zal doodgaan. Ik weet dat hij ooit zal moeten gaan en ik weet dat ik realistisch moet zijn, juist omdat hij hoogbejaard is. En juist dat maakt me zo bang. Ik kan niet zonder hem en hou zo ontzettend veel van hem. Ik ben nog steeds niet over het verlies van zijn vriendinnetje Fluffy heen en dat is nu bijna 3 jaar geleden. Zij is net geen 11 mogen worden. Het verdriet en de pijn is wel minder, maar op speciale dagen raakt het me soms nog heel hard.

    Volgens mij is hij het wit bloempje, hij is ook wit, zacht en harig en is hij aan het aftakelen Crying or Very sad. Hij is al blind en nu krijgt hij ook nog vlekjes in zijn oogjes. Het zou een verergering van cataract kunnen zijn of opnieuw een opstoot van EC. Wat mijn broer er dan mee te maken heeft, kan ik niet precies plaatsen.

    22-06-2015 om 10:14 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    19-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sproetje in droom
    Mijn lieve Sproet kwam me opzoeken in een dutjesdroom Very Happy. Ik mis haar nog altijd en heb besloten om geen hamsters meer te nemen. Ze leven veel te kort en het doet telkens weer zo een pijn om ze af te geven Crying or Very sad.

    Even verduidelijken voor ik de droom beschrijf. Ik deed een dutje in de zetel, lag op mijn rug, met mijn linkerhand rustend op Snowy die naast mijn sloffen lag, zoals gewoonlijk Smile.

    In deze droom was ik in een flatgebouw op de 3de verdieping. Het was niet heel duidelijk of ik er woonde of niet. Er was iemand bij me en samen lieten we Sproet loslopen in de vierkante hal. Op een bepaald moment moest ik naar beneden en ik zei tegen de persoon die bij me was dat hij/zij moest oppassen dat Sproet niet mee in de lift zou lopen of vast zou komen te zitten tussen de deuren.
    In de lift duwde ik op 0 en ging naar het gelijkvloers. Daar aangekomen kwam ik opnieuw in een klein halletje waar fietsen e.d. stonden. Er lag ook post op de grond. Het zag er verlaten uit. Ik weet niet wat ik daar ging doen, want ik ging meteen weer naar boven met de lift. Dat was althans de bedoeling, maar plots waren de knoppen verdwenen waarmee ik de verdieping kon kiezen. Ik kon dus niet meer naar boven Shocked.

    Op dat moment wriemelde Snowy onder mijn hand en werd ik wakker.

    De mogelijke verklaringen: Een lift staat in je droom voor welke richting je leven opgaat. Gaat de lift omhoog, dan gaat het de goede kant op met je leven. Gaat de lift omlaag, dan gaat het de verkeerde kant op. De op-en-neer gaande beweging van de lift kan de (normale) ups en downs van het leven vertegenwoordigen.

    Ik heb het gevoel dat dit wil zeggen dat ik overal en nergens naar toe ga. Het leven gaat met ups en downs, maar ik bereik niets meer de laatste jaren, mijn leven lijkt stil te staan. Hoewel er veel gebeurt, geraak ik niet vooruit, of naar boven in dit geval.

    En Sproet... Da's gewoon heel fijn om haar nog eens te zien Very Happy.

    19-06-2015 om 22:51 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over ijsvogel e.a. vogels
    Tjonge wat een rare droom. Ik stond op mijn terras en er vlogen allerlei vogels dicht in de buurt, het leek wel een vogelshow. Maar blijkbaar waren er veel prooien op mijn terras: muisjes! 1 muisje liep op de muur van het terras en werd vervolgens half opgegeten door de ijsvogel! In het echte leven zou dit natuurlijk niet gebeuren, gezien de ijsvogel enkel vis eet. 
    Er cirkelden ook allerlei roofvogels rond het terras, maar de ijsvogel viel het meeste op.

    Qua verklaring als totemdier vind ik dit: 
    * Nieuwe zonneschijn en welvaart
    * Loyaliteit, zorgzaamheid, voorspoed, liefde
    * Nieuwe warmte; Zonneschijn; Voorspoed; Liefde. 

    Toen ik het boek "Luisteren naar dieren" opensloeg, kwam ik meteen bij de ijsvogel uit, kan geen toeval zijn Wink.
    Heeft een ijsvogel je opgezocht, bereid je er dan op voor je in iets nieuws te storten. Ben je het nieuwe uit de weg gegaan? Ben je bang geweest te duiken? Heb je behoefte aan nieuwe warmte? Maak je geen zorgen. Met een ijsvogel in de buurt zul je niet verdrinken. Integendeel, je duik zal je leven nieuwe zonneschijn en voorspoed brengen.

    Klinkt allemaal goed, ben alleen benieuwd op welk gebied in mijn leven deze duik zal komen Wink.

    16-06-2015 om 11:01 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    15-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Fluffy
    Het was al een hele tijd geleden, maar gisteren heb ik nog eens gedroomd over Fluffy, tijdens een dutje nog wel.
    Het was echter geen fijne droom. Ik droomde dat ze aan het stikken was of zich verslikte. Ze maakte kokhalsgeluiden.
    Ik hield haar dicht tegen me aan en probeerde het "obstakel" weg te masseren/schudden. Daarbij viel het me op dat Fluffy erg klein was: formaat Snowy.

    Ik heb niet direct een idee hoe ik bij deze droom kom. Tuurlijk maak ik me zorgen om Snowy, met zijn hoge leeftijd (11 jaar en 3 à 4 maanden) kan er altijd iets gebeuren. Anderzijds maak ik me ook regelmatig zorgen om Indy. Ze heeft vaak gasaanvallen en ik ben altijd bang dat ik haar er niet zal door krijgen.

    Hopelijk wordt de volgende droom over Fluffy een mooiere!

    15-06-2015 om 22:44 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoefijzerlegging
    Zo heel af en toe leg ik eens kaarten. Ik ben er nog altijd niet uit of ik erin geloof of niet Wink.
    Toch vind ik dat ze hier en daar wel toepasbaar zijn op mijn leven.
    Deze keer probeerde ik een algemene vraag bij de hoefijzerlegging, linksonder is kaart n°1, en van daaruit het hoefijzer volgen tot rechts beneden, kaart n°7.


    Kaart 1, het verleden, Staven 6: Een belangrijke ambitie zal worden vervuld. Voor elke onderneming wordt succes voorspeld. U moet er misschien voor werken, maar uw overwinning zal groter zijn dan u verwahct. Wees dapper en brutaal, want roekeloosheid is deze keer rendabel.

    Kaart 2, het heden, De Zegewagen: zege, het overwinnen van moeilijke omstandigheden. De kracht van het noodlot die iemand aanzet tot grote prestaties. Reizen, beweging in het algemeen, hernieuwd optimisme en motivatie. Vertrouw op uzelf en u zult succesvol zijn. Ook onverwacht goed nieuws.

    Kaart 3, verborgen invloeden, Pentagrammen 8: het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden, volhardende pogingen voor een doel op lange termijn. Extra opleidingen, het halen van diploma's. Vaardigheden die u nu aanleert, zult u later te gelde maken. Werk nu voor een beloning in de toekomst. Een nieuwe baan.

    Kaart 4, te nemen hindernissen, De Ster: inzicht, begrip en hoop voor de toekomst. deze kaart vormt een goede aanwijzing dat wensen vervuld zullen worden. Niet altijd zoals u verwacht, maar ook iets onverwachts kan een goed resultaat opleveren. De Ster toont goede gezondheid en het geven van geschenken. De spirituele dimensie van het leven mag niet worden veronachtzaamd.

    Kaart 5, de houding van andere mensen, Staven aas: alle azen duiden op een begin; wat betreft Staven aas is dit het begin van een onderneming. Het verschijnen van deze kaart wijst op belangrijke nieuwe zaken of relaties.

    Kaart 6, wat u moet doen, De Toren: het instorten van een verouderd gevoel voor waarheden. Een plotselinge schok, die desondanks een verhulde zegen inhoudt. Bevrijding van oude, mogelijk zelfopgelegde beperkingen. Een plotselinge, ontwrichtende verandering is onvermijdelijk, maar dat geeft niet, want deze ervaring maakt u tot een beter en sterker mens.

    Kaart 7, het resultaat, Staven 7: deze kaart toont een tijd van tegenslag. Houd voet bij stuk en geef geen centimeter toe! Wees koppig en om voor uzelf op, want alleen met een standvastige houding en vastberaden acties kunt u overwinnen. Uiteindelijk zult u tegen alle verwachtingen in zegevieren.

    16-05-2015 om 10:45 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spinnen en dromen
    Ik ben erg bang van spinnen en dat ik deze griezels dan ook nog buiten het seizoen moet tegenkomen... jakkes Shocked! Ik snap niet waarom ze in de lente, overdag en in de volle zon rondlopen. De grote griezel viel 's morgens uit de gordijnen, dadelijk klaarwakker Surprised! Ik vang ze telkens met de spinnenvanger en zet hen dan buiten, voor alle duidelijkheid Wink.



    Als totemdier heeft ze deze betekenis: De vorm van de spin en het aantal poten staan beide voor het getal acht.  Dit is het symbool van de oneindigheid.  Hij staat voor het onbeperkte aantal mogelijkheden van de schepping.  De verdubbeling van het getal vier verwijst naar de vier winden en de vier windstreken.
    De spin wijst mensen er altijd op dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor alles wat in hun leven gebeurt.  Wij weven zelf het web van ons lot.  De slachtoffers die in de mazen verstrikt raken, hebben deze les niet begrepen en zijn vast komen te zitten in een schijnbare en onveranderlijke werkelijkheid.
    De leer van de spin zegt dat elk wezen verantwoordelijk is voor zijn eigen levensplan.  Het is belangrijk zich niet in zinsbegoocheling te verliezen.  Het is aan te bevelen de eigen vooruitgang schriftelijk vast te leggen om niet te vergeten hoe bepaalde zetten tot succes hebben geleid.  De spin staat namelijk ook voor de ontwikkeling van het schrift.  Daarnaast dringt ze erop aan voorbij de eigen horizon te kijken, een blik in andere dimensies te werpen.

    Ik weet niet goed wat ik met deze informatie moet, ben effe te moe van het ziek zijn om het te begrijpen Rolling Eyes.

    De dromen zijn ook weer lucide deze week... Ik droomde dat Indy en Fluffy samen aan het spelen waren op het terras. Plots kwam Indy met een bebloede nek/keel naar me toe en ik zag een fret opduiken met bloed aan de bek Confused.

    De volgende droom speelde zich in Amerika af. Ik was in het gezelschap van 2 koppels en ze hadden een date voor me geregeld. Met paard en koets reden we door Hollywood Boulevard. Ipv te genieten van mijn date, maakte ik de hele tijd foto's Wink.

    Kwam er een ouderwetse koets in je droom voor, dan voel je je erg in verlegenheid gebracht door vragen over je sociale leven. Breng jezelf niet in een situatie waarbij er over je geroddeld kan worden. Komt er een paard in je droom voor, dan is dit een goed teken. Het betekent dat je je leven onder controle hebt.
    Hm, weer stof om over na te denken.

    11-05-2015 om 11:04 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    20-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste droom over Indy
    Waw, dit was een fijne droom. Ik herinner me maar een stukje. Indy liep in de keuken rond en ze was met van alles aan het spelen. Ineens ging ze aan de haal met iets dat naast het fornuis stond. Kan eigenlijk niet want daar durft ze niet komen. Maar in droom kon het wel en ze liep de hele keuken rond met dat ding in haar mondje.

    Deze droom zal wel komen omdat ik haar van de week met iets van plastic hoorde spelen. Maar ik had niets plastic gegeven. Plots kwam ze van achter haar kooi vandaan met de sluiting van de kooi in haar mondje Laughing. Ze smeet het ding voor mijn voeten neer en begon toen gek met haar hoofdje te schudden en binkies te maken Very Happy.

    20-03-2015 om 16:14 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    19-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kraaien/kauwen, zwarte kat en fazant
    Nog gebeurtenissen van vandaag: overal (maar dan echt overal) liepen of vlogen kraaien voor mijn auto door, meestal van rechts naar links. Zowel in mijn stad als onderweg, als bij mijn moeder in het dorp. Op de straat van mijn moeder stak een zwarte kat plots de straat over, ook weer van rechts naar links. Ik was zo blij dat ik haar vanuit mijn ooghoek zag komen! Gelukkig zie ik rechts dus weer een beetje.
    En gisteren liep er een fazant op de weide thuis achter, geen idee waar die vandaan kwam en of het een tamme of wilde was.


    De betekenissen:
    Kraai: magie roept en is overal om je heen
    Fazant: tijd van vruchtbaarheid en succes
    Kat: mysterie en magie zijn op komst

    19-03-2015 om 22:24 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over hamster die roze uil wordt
    Het zal wel geen wonder zijn dat ik over een oranje/witte hamster heb gedroomd, ik mis mijn lieve Sproet nog steeds. De droom speelde zich wel weer af bij mijn ouderlijk huis. Iemand kwam me waarschuwen dat hij een hamster zag lopen en dat ik ze moest gaan vangen. En inderdaad: Sproetje liep over de inrit richting garage. Ze liep de garage binnen en bij de achterpoort kon ik haar te pakken krijgen. Nu was ze wel een grote hamster, maar in mijn droom was ze ondertussen al richting cavia gegroeid Surprised!
    Ik pakte haar dus met 2 handen vast, ze draaide haar hoofd 180° en plots was ze veranderd in een roze uil en ze beet me Shocked! De uil had trouwens geen veren maar dat zachte baby donsvachtje.

    Een uil staat voor wijsheid en een pure geest. De uil is ook een symbool dat staat voor je onderbewuste, dus let goed op de boodschap die je krijgt van de uil. 
    Roze staat voor liefde, geluk, vriendelijkheid en affectie. Een droom waarin roze sterk voorkomt, betekent vaak dat je verliefd bent of dat je aan het helen bent door liefde.
    Droom je dat je iemand bijt of gebeten wordt, dan zou je graag iets terugdraaien wat niet terug gedraaid kan worden. Wordt je gebeten door een wild dier, dan heb je het gevoel een bepaalde situatie in het echte leven niet de baas te kunnen.

    Hier kan ik wel wat mee. Verliefd ben ik niet (tenzij je mijn dieren meerekent Wink) dus ik denk dat de uil me komt vertellen dat ik iets niet de baas kan (ik weet wat) maar dat ik aan het helen ben door liefde. Niet slecht Smile.

    19-03-2015 om 22:15 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    15-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Sproetje en Mika
    Door de oogoperatie van afgelopen woensdag, kan ik niet huilen om Sproet. Het doet letterlijk pijn en ik weet niet of het kwaad kan. Maar mijn onderbewustzijn zoekt duidelijk andere manieren om toch te kunnen rouwen.

    In deze droom zaten Sproet en Mika samen in 1 kooi. In het echte leven is het natuurlijk "not done" om Syrische hamsters samen te houden, ze zijn strikt solitair. Bovendien was Mika al overleden voor ik Sproet haalde.

    Maar in mijn droom zaten ze dus samen in een grote kooi. Sproet sliep boven en Mika sliep beneden, zoals ze in het echt ook deden. Ik zag Sproetje tevoorschijn komen uit haar huisje en zag meteen dat er iets niet klopte. Er lag nog veel voer en ze liep onstabiel.

    Meer herinner ik me niet en een moeilijke verklaring hoef ik er ook niet achter te zoeken. Ik mis mijn lieve meid en vind het zo erg dat ik haar niet heb kunnen redden Crying or Very sad.

    15-03-2015 om 10:31 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    14-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen over luchthaven en oude straat
    De rode draad doorheen deze dromen was de eenzaamheid en verlatenheid die ze uitstraalden.

    In de eerste droom stond ik in een luchthaven. Ik denk dat ik juist geland ben. Ik ben aan het wachten op de chauffeur om mij te komen halen, maar er komt niemand opdagen. De hele buitenkant ziet er ook verlaten uit. Iemand vraagt me dan om een seminarie oid te volgen dat in de hal bezig is. Ik ga even kijken, de hal is trouwens goed verlicht en er staan enkele mensen te luisteren. Ook die mensen zijn aan het wachten, maar de chauffeurs blijken verdwenen te zijn.

    In de 2de droom sta ik met iemand (ik denk mijn jongste broer) op de straat waar ik opgroeide. Normaal gezien is dat een drukke straat met redelijk wat verkeer, maar in mijn droom was ze verlaten. Het was een zonnige dag en er stond een licht briesje. Ter hoogte van de bank stond een hondje (type border terriër) voor een gat te waken, hij bleef ons strak aankijken. Mijn broer (?) zei dat ik naar links moest kijken en hij zou rechts kijken om te zien of de politie eraan kwam. Geen idee waarom ze moesten komen.

    Qua verklaring is de eenzaamheid en verlatenheid goed te verklaren, da's nu eenmaal hoe ik me voel. Ik vind alleen zijn niet erg, maar als je dringend hulp nodig hebt en er is niemand bereid, dan voel je je toch erg eenzaam.
    Een vliegveld staat voor een overgangsfase, dat hoor ik graag. Een straat staat voor je levenspad, wellicht ben ik bang om overal alleen voor te staan. De politie kan ook staan voor het juiste pad.

    14-03-2015 om 11:06 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    10-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare droom over Fluf
    Misschien was het mijn manier om het verlies van Sproetje te verwerken. Mijn lief mollig hamstertje heeft plots een herseninfarct gekregen en medicijnen hielpen niet, ik moest haar laten gaan Crying or Very sad. Hier kun je er meer over lezen: klik. 

    Fluffy kwam eigenlijk niet zoveel voor in mijn droom, maar ik had er wel een discussie over met iemand. Hij vroeg aan mij of een binnenkonijn nu al naar buiten kon. Ik zei dat het pas midden mei kon omdat de nachten nog te koud kunnen zijn en het konijn geen wintervacht heeft. 
    Hij antwoordde dat Fluf het anders heel fijn vond buiten. Ik vloog uit! Ik schold hem de huid helemaal vol en zei dat je dit al zeker niet doet met zo een oud konijn dat artrose en een traanoog heeft. Ik eiste dat hij haar onmiddellijk weer naar binnen haalde, maar hij zei dat haar kooi al verkocht was en dat ze buiten moest blijven. Ik ontplofte nog meer. Het rare was dat ik deze discussie voerde met een allochtoon terwijl ik in het echte leven niemand ken die aan deze beschrijving voldoet.
    Toen ik wakker werd, was dit met een zeer hoge hartslag, buiten adem en zwetend.

    Als je droomt dat je ruzie hebt, heb je onaangename ontmoetingen met sociale rivalen. Droom je dat je schreeuwt, dan staat dit voor angst en kwaadheid. Je uit je opgekropte gevoelens. Over een allochtoon vind ik geen verklaring.

    10-03-2015 om 22:08 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwanger in droom!
    Iedereen die me kent, weet dat ik nooit een kinderwens gehad heb en dat ik er nooit eentje zal hebben. Waarom ik dan dit in hemelsnaam droom is me een raadsel. Misschien omdat enkele vriendinnen zwanger zijn? Ik ben ook al bijna 3 jaar single en ben dus niet bang dat er een ongelukje gebeurd is Wink.

    De verklaring volgens Grote Beer Dromen: Ben je niet (bang dat je) zwanger (bent), dan staat een droom waarin je zwanger bent voor een aspect van je persoonlijkheid of je leven dat je nu aan het ontwikkelen bent, maar waarvan je nog niet klaar bent om erover te praten of er iets mee te doen. Een droom waarin een zwangerschap voorkomt staat voor een nieuw idee of een nieuwe richting of doel.

    Hm, de verklaring klinkt wel positief. En het klopt wel, ik wil wel een volgende stap doen, maar ben tegelijk ook bang voor de verandering en de consequenties die het met zich mee kan brengen.

    16-02-2015 om 17:17 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    07-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konijnen kwijt in droom
    Net zoals ik vroeger echt deed (toen ze nog jong waren en Fluffy nog leefde) liet ik de konijnen op het terras spelen. Plots liep mijn terras vol katten dus ik wil hen naar binnen halen. Ineens zijn er ook veel konijnen en ik vind mijn konijntjes niet dadelijk terug omdat het allemaal look-a-likes zijn. Dan hoor ik Snowy niezen dus ik herken hem. En Fluffy laat zich op haar zij vallen zodat ik haar buikje kan aaien, net zoals Indy van de week in het echt deed Very Happy.

    Ik denk dat ik hier geen verdere verklaring achter hoef te zoeken. Ik heb net 3 grasmatten gekocht zodat Indy in de lente/zomer kan buiten spelen (onder toezicht weliswaar!). Maar... hier lopen soms ook katten op het muurtje en die wil ik écht weg hebben Mad! Ik heb niets tegen katten maar het zijn roofdieren die soms konijnen pakken. En ik zal alles doen om mijn lieverdjes te beschermen! Ik weet alleen nog niet goed hoe ik het in de praktijk moet omzetten.

    07-02-2015 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    03-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom tijdens dutje
    In de droom was het donker maar ik weet niet zeker of het avond, nacht of ochtend was. Ik rijd met de fiets en blijf met het voorste wiel in de sneeuw steken. Alle auto’s hebben hun lichten aan en zoeven voorbij. Dan rijd ik een industrieterrein op, voorbij een brandweerkazerne. Sommige mannen dragen carnavalspakken n de vorm van gorilla’s. Ze roepen dat ik voorzichtig moet zijn en ik antwoord lachend dat ik dat altijd ben. Dan houdt de droom op.

    Mogelijke verklaringen: Ben je verdwaald in het donker, dan staat dit voor onzekerheid of verdriet. Tast je rond in het donker, dan vind je het moeilijk om een beslissing te maken omdat je niet genoeg informatie hebt. Onderzoek alles en laat je niet tot een keuze overhaasten.
    Droom je dat je fietst, dan is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen werk en plezier.
    Komt er een gorilla in je droom voor, dan staat dit voor brute mannelijke kracht en dominantie.

    In alles herken ik wel iets. Hier kan ik mee werken Smile.

    03-02-2015 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    31-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedroomd over Fluffy
    Het was wel een rare droom, maar dat ligt misschien aan de migraine Confused. Ik was op vakantie in een hotel, samen met een jongen en een meisje. We hadden allemaal onze huisdieren meegebracht en de hotelkamer stond vol konijnen en hamsters Very Happy. Ik had 2 dieren bij: Fluffy en Sproet Confused. Er was een gedeelde badkamer op die verdieping en die zag er maar eng en donker uit.
    Verder herinner ik me niets meer van de droom en een verklaring ervoor heb ik ook niet. Het is wel fijn dat mijn konijnenmeisje me blijft opzoeken Smile.

    Op Grote beer dromen vond ik dit, ik begrijp het wel, maar weet niet hoe ik het moet doen.
    Speelt je droom zich in een badkamer af, dan zit je in een periode van zelfvernieuwing. Het is tijd om een aantal lasten of emoties los te laten die je op je schouders hebt genomen. Een droom waar een hotel in voorkomt geeft aan dat je op een nieuwe manier over een oud probleem moet nadenken om tot een oplossing te komen. 
    Komt er een huisdier in je droom voor, dan staat dit voor hoe goed je jezelf onder controle kunt houden. 
    Dit droomsymbool kan ook staan voor je behoefte aan meer liefde en acceptatie van anderen. 
    Droom je over een huisdier dat dood is gegaan, dan is dit een manier van je onderbewuste om het verdriet te verwerken.
    Zie je een hamster in je droom, dan hou je je driftige buien in toom. Deze droom kan ook staan voor de behoefte aan liefde en acceptatie. 
    Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten.

    Zowel huisdier als hamster hebben ongeveer dezelfde betekenis, hm, stof om over na te denken.

    31-12-2014 om 11:18 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    22-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over gootstenen
    Tja, vraag me niet hoe ik erbij kom om over dit onderwerp te dromen, ik begrijp het zelf ook niet. Ik heb weer migraine en daar horen altijd veel dromen en nachtmerries bij. In 1 droom stond ik voorovergebogen over een gootsteen, maar ik leek wel een reus en de gootsteen heel laag bij de grond. In de andere droom zat ik onder de gootsteen en moest ik hem met alle kracht omhoog houden. Hij was loodzwaar dus ik denk dat hij vol water stond.
    En vandaag was ik onderweg en wat rijdt er voor mij? Een auto met aanhangwagen met... een gootsteen erop!

    De verklaring op grotebeerdromen: 
    Een gootsteen in je droom staat voor je gevoelens en hoe je omgaat met je emoties. Het kan nodig zijn dat je jezelf reinigt van gevoelens uit het verleden en een nieuwe start maakt. Stond er water in de gootsteen, dan heb je problemen in je familie of teleurstelling in de liefde.

    Herkenbaar Sad. Ik maak ook weer een moeilijke periode door, financiële onzekerheid, bejaarde diertjes die zorgenkindjes worden, externe druk door trajectbegeleiding enz. De kerstperiode maakt het niet beter. Ik hou wel van de lichtjes, maar het feest zelf zegt me niets. Mijn familie viert sowieso niets en gezien ik alleen ben, is er ook niet veel gezelligheid. Natuurlijk heb ik mijn dierlijke familie wel om me heen, gelukkig maar Smile. Maar door zulke feestdagen word ik weer met de neus op de feiten gedrukt dat ik niet bij familie terecht kan.
    Maar zoals gewoonlijk probeer ik er het beste van te maken Wink.

    22-12-2014 om 17:04 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    04-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk weer een droom over Fluffy
    Het is lang geleden dat ik hier iets geschreven heb. Ik heb nog wel dromen gehad en ik zie ook nog heel regelmatig de dubbele nummers, maar door tijdsgebrek niets over kunnen schrijven.
    Sinds half oktober heb ik er weer een konijnenmeisje bij Smile. Indy is wondermooi, superlief en af en toe ook heel ondeugend Razz. En ze laat me op vele gebieden aan Fluffy's karakter denken. Hield mijn meisje zich daarom afzijdig in mijn dromen? Omdat ik haar al een beetje in levende lijve terug had? Ik moet bekennen: sinds de komst van Indy kan ik Fluffy's verlies beter verwerken.

    Maar vannacht heb ik dus eindelijk nog eens over haar gedroomd. Ik stond bij mijn ouders op de oprit, ik weet niet waarom ik vaak droom over die plek. Fluffy liep er rond en ze was zoals gewoonlijk weer de deugniet aan het uithangen. Overal aan knagen, overal snuffelen waar niet mag. Snowy was er ook bij, zijn kooi stond buiten en hij zat lekker in het zonnetje hooi te knabbelen.
    Op een bepaald moment probeert Fluffy zich door de Bekaert draad te wurmen. Ik roep nog dat dit niet kan, maar ze doet het toch, de draad plooit helemaal mee met haar lichaam en schiet vanonder uit het beton. Marieke staat met mij te praten en we schieten allebei in de lach met de streken van Fluffy.

    Volgens 'Grote beer dromen' betekent een oprit: Zie je een oprit in je droom, dan staat dit voor een positief einde aan een reis, voor zekerheid en rust. Je bent goed op weg om innerlijke rust en je spiritualiteit te vinden. En een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten. Komt er een huisdier in je droom voor, dan staat dit voor hoe goed je jezelf onder controle kunt houden. Dit droomsymbool kan ook staan voor je behoefte aan meer liefde en acceptatie van anderen. Droom je over een huisdier dat dood is gegaan, dan is dit een manier van je onderbewuste om het verdriet te verwerken.

    Innerlijke rust en een succesvol besluit zijn welkom! Er is immers weer onzekerheid of ik mijn uitkering wel/niet kan behouden. Ik kan thans meer dan genoeg gewerkte dagen bewijzen én ik ben 33% arbeidsongeschikt bevonden. Nu moet er blijkbaar nog 1 obstakel uit de weg geruimd worden: nog meer documenten invullen. En dan zou alles in orde moeten komen.

    Gisteren was ik heel onrustig, maar ik heb verbazingwekkend goed geslapen en voel me vandaag veel rustiger. Ik moet geloven dat mijn engelen voor me zorgen.

    Ik plaats even een foto van Indy, meer over haar vind je natuurlijk op mijn website, klik hier.

    04-12-2014 om 09:24 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over nacht
    Mijn moeder en ik zaten in de auto en we waren op weg naar iets. Van de ene seconde op de andere was het donker/nacht. Ik zei nog tegen mijn moeder dat ik nu voorzichtig moest rijden om geen voetgangers te raken.
    Het volgende moment waren mijn moeder en ik voetgangers en keek ik de hele tijd achter me om te kijken of er geen auto's kwamen. We liepen aan de rechterkant van de weg, wat niet verstandig is.

    Speelt je droom zich in de nacht af, dan staan er obstakels tussen jou en het verwezenlijken van je doelen. Je kunt het gevoel hebben dan bepaalde zaken waar je tegenaan loopt, nog niet duidelijk zijn. Neem meer tijd om na te denken voordat je je beslissing maakt. Kun je iets niet vinden in het donker, dan dien je je humeur beter in de hand te houden. Ben je verdwaald in het donker, dan staat dit voor onzekerheid of verdriet. Tast je rond in het donker, dan vind je het moeilijk om een beslissing te maken omdat je niet genoeg informatie hebt. Onderzoek alles en laat je niet tot een keuze overhaasten.

    Droom je dat je autorijdt, dan staat dit voor je ambitie en hoe goed je van de ene fase in je leven naar de volgende kunt komen. Kijk naar de rit, was deze gemakkelijk en prettig of lastig en vervelend? Dit staat voor hoe je door je leven beweegt. Kijk ook of je de chauffeur of een passagier bent. Dit staat voor een actieve of passieve rol in je leven.

    Qua verklaringen begrijp ik er weer niet veel van. Het enige waar ik nu mee bezig ben, is het opstarten van het infuus om mijn immuunsysteem af te remmen. Ik stel het al jaren uit omdat ik bang ben voor de bijwerkingen. Moet ik het dan toch maar niet doen? Is er nog een andere oplossing mogelijk? Of moet ik nog even afwachten om te kijken wat rust met me doet?

    16-09-2014 om 10:42 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over ruimtereis
    Tjeez, wat een rare droom. Ik was in de ruimte, in een ruimteschip dus, en ik zou naar huis (?) vertrekken. Maar de manier waarop was bijzonder. In de bodem van het ruimtetuig was een ruimtepak ingebouwd, ik moest dus liggend reizen. Het was een strak rubberen stretch pak waar ik me moest in wurmen, geholpen door mijn collega-ruimtereiziger. Hij/zij mocht trouwens een "gewoon" ruimtepak aandoen. Je weet wel, wit met een grote helm en zuurstofflessen op de rug.

    Ik heb geen flauw idee waar deze droom vandaan komt, want ik heb echt geen science fiction serie of -film gezien.

    De verklaring vind ik zo mogelijk nog vreemder.

    Wanneer je droomt over de ruimte, dan staat dit voor je creativiteit. Deze droom kan ook staan voor iets of iemand die uit het niets verschenen is. Komt er een ruimteschip voor in je droom, dan ben je er aan toe om je spirituele, mysterieuze kant te ontdekken. Zitten je kleren je te strak in je droom, dan voel je je verstikt in een relatie.

    Dat ruimteschip oké, maar iets of iemand die uit het niets verschenen is... hm, nee, ik zie het nog niet. Verstikt voelen in een relatie, welke relatie? Mijn ex die tijdelijk weer bij me woont?

    11-09-2014 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 07-2012
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs