Inhoud blog
  • 3 jaar geleden...
  • Nachtmerrie over Snowy
  • Groene diertjes
  • Droom over kaaps viooltje
  • Sproetje in droom
    Mijn website
  • Spiritualiteit
  • Zoeken in blog

    Mijn spirituele ervaringen, dromen en bedenkingen

    22-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over gootstenen
    Tja, vraag me niet hoe ik erbij kom om over dit onderwerp te dromen, ik begrijp het zelf ook niet. Ik heb weer migraine en daar horen altijd veel dromen en nachtmerries bij. In 1 droom stond ik voorovergebogen over een gootsteen, maar ik leek wel een reus en de gootsteen heel laag bij de grond. In de andere droom zat ik onder de gootsteen en moest ik hem met alle kracht omhoog houden. Hij was loodzwaar dus ik denk dat hij vol water stond.
    En vandaag was ik onderweg en wat rijdt er voor mij? Een auto met aanhangwagen met... een gootsteen erop!

    De verklaring op grotebeerdromen: 
    Een gootsteen in je droom staat voor je gevoelens en hoe je omgaat met je emoties. Het kan nodig zijn dat je jezelf reinigt van gevoelens uit het verleden en een nieuwe start maakt. Stond er water in de gootsteen, dan heb je problemen in je familie of teleurstelling in de liefde.

    Herkenbaar Sad. Ik maak ook weer een moeilijke periode door, financiële onzekerheid, bejaarde diertjes die zorgenkindjes worden, externe druk door trajectbegeleiding enz. De kerstperiode maakt het niet beter. Ik hou wel van de lichtjes, maar het feest zelf zegt me niets. Mijn familie viert sowieso niets en gezien ik alleen ben, is er ook niet veel gezelligheid. Natuurlijk heb ik mijn dierlijke familie wel om me heen, gelukkig maar Smile. Maar door zulke feestdagen word ik weer met de neus op de feiten gedrukt dat ik niet bij familie terecht kan.
    Maar zoals gewoonlijk probeer ik er het beste van te maken Wink.

    22-12-2014 om 17:04 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    04-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk weer een droom over Fluffy
    Het is lang geleden dat ik hier iets geschreven heb. Ik heb nog wel dromen gehad en ik zie ook nog heel regelmatig de dubbele nummers, maar door tijdsgebrek niets over kunnen schrijven.
    Sinds half oktober heb ik er weer een konijnenmeisje bij Smile. Indy is wondermooi, superlief en af en toe ook heel ondeugend Razz. En ze laat me op vele gebieden aan Fluffy's karakter denken. Hield mijn meisje zich daarom afzijdig in mijn dromen? Omdat ik haar al een beetje in levende lijve terug had? Ik moet bekennen: sinds de komst van Indy kan ik Fluffy's verlies beter verwerken.

    Maar vannacht heb ik dus eindelijk nog eens over haar gedroomd. Ik stond bij mijn ouders op de oprit, ik weet niet waarom ik vaak droom over die plek. Fluffy liep er rond en ze was zoals gewoonlijk weer de deugniet aan het uithangen. Overal aan knagen, overal snuffelen waar niet mag. Snowy was er ook bij, zijn kooi stond buiten en hij zat lekker in het zonnetje hooi te knabbelen.
    Op een bepaald moment probeert Fluffy zich door de Bekaert draad te wurmen. Ik roep nog dat dit niet kan, maar ze doet het toch, de draad plooit helemaal mee met haar lichaam en schiet vanonder uit het beton. Marieke staat met mij te praten en we schieten allebei in de lach met de streken van Fluffy.

    Volgens 'Grote beer dromen' betekent een oprit: Zie je een oprit in je droom, dan staat dit voor een positief einde aan een reis, voor zekerheid en rust. Je bent goed op weg om innerlijke rust en je spiritualiteit te vinden. En een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten. Komt er een huisdier in je droom voor, dan staat dit voor hoe goed je jezelf onder controle kunt houden. Dit droomsymbool kan ook staan voor je behoefte aan meer liefde en acceptatie van anderen. Droom je over een huisdier dat dood is gegaan, dan is dit een manier van je onderbewuste om het verdriet te verwerken.

    Innerlijke rust en een succesvol besluit zijn welkom! Er is immers weer onzekerheid of ik mijn uitkering wel/niet kan behouden. Ik kan thans meer dan genoeg gewerkte dagen bewijzen én ik ben 33% arbeidsongeschikt bevonden. Nu moet er blijkbaar nog 1 obstakel uit de weg geruimd worden: nog meer documenten invullen. En dan zou alles in orde moeten komen.

    Gisteren was ik heel onrustig, maar ik heb verbazingwekkend goed geslapen en voel me vandaag veel rustiger. Ik moet geloven dat mijn engelen voor me zorgen.

    Ik plaats even een foto van Indy, meer over haar vind je natuurlijk op mijn website, klik hier.

    04-12-2014 om 09:24 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over nacht
    Mijn moeder en ik zaten in de auto en we waren op weg naar iets. Van de ene seconde op de andere was het donker/nacht. Ik zei nog tegen mijn moeder dat ik nu voorzichtig moest rijden om geen voetgangers te raken.
    Het volgende moment waren mijn moeder en ik voetgangers en keek ik de hele tijd achter me om te kijken of er geen auto's kwamen. We liepen aan de rechterkant van de weg, wat niet verstandig is.

    Speelt je droom zich in de nacht af, dan staan er obstakels tussen jou en het verwezenlijken van je doelen. Je kunt het gevoel hebben dan bepaalde zaken waar je tegenaan loopt, nog niet duidelijk zijn. Neem meer tijd om na te denken voordat je je beslissing maakt. Kun je iets niet vinden in het donker, dan dien je je humeur beter in de hand te houden. Ben je verdwaald in het donker, dan staat dit voor onzekerheid of verdriet. Tast je rond in het donker, dan vind je het moeilijk om een beslissing te maken omdat je niet genoeg informatie hebt. Onderzoek alles en laat je niet tot een keuze overhaasten.

    Droom je dat je autorijdt, dan staat dit voor je ambitie en hoe goed je van de ene fase in je leven naar de volgende kunt komen. Kijk naar de rit, was deze gemakkelijk en prettig of lastig en vervelend? Dit staat voor hoe je door je leven beweegt. Kijk ook of je de chauffeur of een passagier bent. Dit staat voor een actieve of passieve rol in je leven.

    Qua verklaringen begrijp ik er weer niet veel van. Het enige waar ik nu mee bezig ben, is het opstarten van het infuus om mijn immuunsysteem af te remmen. Ik stel het al jaren uit omdat ik bang ben voor de bijwerkingen. Moet ik het dan toch maar niet doen? Is er nog een andere oplossing mogelijk? Of moet ik nog even afwachten om te kijken wat rust met me doet?

    16-09-2014 om 10:42 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over ruimtereis
    Tjeez, wat een rare droom. Ik was in de ruimte, in een ruimteschip dus, en ik zou naar huis (?) vertrekken. Maar de manier waarop was bijzonder. In de bodem van het ruimtetuig was een ruimtepak ingebouwd, ik moest dus liggend reizen. Het was een strak rubberen stretch pak waar ik me moest in wurmen, geholpen door mijn collega-ruimtereiziger. Hij/zij mocht trouwens een "gewoon" ruimtepak aandoen. Je weet wel, wit met een grote helm en zuurstofflessen op de rug.

    Ik heb geen flauw idee waar deze droom vandaan komt, want ik heb echt geen science fiction serie of -film gezien.

    De verklaring vind ik zo mogelijk nog vreemder.

    Wanneer je droomt over de ruimte, dan staat dit voor je creativiteit. Deze droom kan ook staan voor iets of iemand die uit het niets verschenen is. Komt er een ruimteschip voor in je droom, dan ben je er aan toe om je spirituele, mysterieuze kant te ontdekken. Zitten je kleren je te strak in je droom, dan voel je je verstikt in een relatie.

    Dat ruimteschip oké, maar iets of iemand die uit het niets verschenen is... hm, nee, ik zie het nog niet. Verstikt voelen in een relatie, welke relatie? Mijn ex die tijdelijk weer bij me woont?

    11-09-2014 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    08-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over gestolen handtas
    Hm, dit vond ik een rare droom. Ik werd ook heel nerveus wakker. Het "toeval" wil dat de handtas van een kennis van mij een dag later daadwerkelijk gestolen werd.

    In mijn droom liet ik mijn handtas 1 seconde onbewaakt in een klein winkeltje waar ik konijnenbeeldjes zat te bekijken. En ik zie een transseksueel (!) ermee vandoor gaan. Daarna ging ik naar mijn werk (welk werk?) en daar kreeg ik een fax met een tip waar mijn handtas kon zijn. Toen werd ik wakker.

    De verklaringen laten me een beetje schrikken, ik herken mezelf er wel in, maar had geen idee dat dit uit mijn verleden weer opflakkerde.

    Een handtas staat voor de persoonlijke dingen die je met je meedraagt en voor je identiteit. Ook kan een handtas staan voor oplossingen in je persoonlijke leven. Dromen waarin je een handtas draagt, duiden op geheimen die je dichtbij je draagt en beschermt tegen ontdekking. 

    Als iemand iets van je steelt in je droom, dan mis je emotioneel begrip en waardering in je leven. Als er een dief in je droom voorkomt, dan heb je het gevoel dat je iets belangrijks ontnomen is.

    Als je een transseksueel ziet in je droom, duidt dit erop dat de mannelijke en vrouwelijke kanten van je Zelf zijn beschadigd. Je bent onwillig om de schaduwkant van jezelf te confronteren.

    08-09-2014 om 21:57 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    31-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over kuikentje
    Ik kan me niet meer herinneren wat er precies gebeurde in de droom. Het enige wat ik nog weet, is dat ik een schattig kuikentje op mijn hand had. Sowieso smelt ik als ik piepende kuikentjes hoor. Het laat me altijd denken aan mijn kindertijd waarin ik kuikentjes met de hand groot bracht.

    Als je over een kuikentje droomt dan duidt deze droom je er op dat je wat meer aandacht zou moeten besteden aan een unieke en speciale situatie in je leven waarvan jij je nu niet volledig bewust bent. Open je ogen en besef hoe belangrijk die situatie of gebeurtenis wel niet is, ze kan je hele leven veranderen. Verder kan een kuikentje de mogelijkheid tot groei vertegenwoordigen. In negatieve zin kan een kuikentje ook lafheid en domheid symboliseren. Als je droomt over vrolijk piepende kuikens in een kom dan kan je er op rekenen dat een bepaald probleem snel opgelost zal raken. Kuikentjes worden vaak als speciale geluksbrengers beschouwd.

    Wordt er met de speciale situatie mijn ontslag bedoeld? Ik kon de job fysiek niet meer aan en de engelen hebben blijkbaar een handje toegestoken. Of wordt er het samenwonen met mijn ex mee bedoeld? Hopelijk kom ik er binnenkort achter. 
    Ik ga alleszins genieten van de welverdiende vrije tijd die ik tegemoet ga. Genieten van meer "me-time" en tijd met mijn diertjes. Maar vooral prioriteit geven aan mijn gezondheid, iets wat ik al veel te lang heb uitgesteld!

    31-08-2014 om 21:45 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom: Spreken in het openbaar
    Deze droom leek niet lang te duren, maar ik werd wel wakker met een hyperventilerend gevoel.

    Ik was in een aula/auditorium (alweer!) en was een lezing aan het geven over konijnen. Het ging goed, ik kreeg applaus en complimenten. Behalve van mijn bazin die overal weer opmerkingen op had en zei dat het beter kon. Toen werd ik wakker.

    Droom je dat je in het openbaar spreekt, dan zou je graag wat meer opgemerkt worden op je werk of op school. Het kan ook zijn dat je iets belangrijks te vertellen hebt aan je omgeving. 
    Komt er in je droom een auditorium voor, dan geeft dit aan dat je een belangrijke beslissing uitgesteld hebt die je eigenlijk zou moeten maken.

    11-08-2014 om 11:55 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    08-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over bloed en amputatie
    Pfew, dit was nogal heftig... Confused.

    Je zou verwachten dat de droom zich in een ziekenhuis afspeelt, maar dat is niet zo. Het was een soort aula/auditorium, waar op dat moment ook een toneelstuk bezig was. Tegen de wand zag ik een staldeur (?) met veel bloed. Toen reden verplegers een bed naar buiten en in dat bed lag L, mijn ex. Ze hadden zijn linkerbeen net onder de knie geamputeerd Shocked. Het vreemde was dat het eruitzag als een kunstbeen, want het was netjes afgesneden met een hele vlakke kant. Ze reden hem in een hoek van de aula en ineens was hij veranderd in mijn jongste broer... Hij was aan het knuffelen met een klein wit konijntje (Snowy?). Het gekke was: dat konijntje had 2 kleine vleugeltjes die zachtjes maar snel flapperden. Toen werd ik wakker.

    Ik kreeg geen goed gevoel bij deze droom. Toch hebben de symbolen blijkbaar niet zo een slechte betekenis. 
    • Een droom dat een van je ledematen geamputeerd wordt of dat je iemand met geamputeerde ledematen tegenkomt betekent dat je je niet hoeft te verstoppen om door anderen geaccepteerd te worden.
    • Droom je over bloed waarbij je niet kunt zien wie er bloedt, dan ga je nu door een verwarrende verandering in je leven.
    • Komt er in je droom een auditorium voor, dan geeft dit aan dat je een belangrijke beslissing uitgesteld hebt die je eigenlijk zou moeten maken.
    • Kijk je naar een toneelstuk, dan kun je het gevoel hebben dat je niet echt deelneemt aan het leven. Je hebt je leven niet zelf in de hand.
    • Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten.
    • Een engel of figuur in het wit staan in je droom voor puurheid, bescherming en belangrijke berichten van je hoger zelf. Wanneer een engel je een boodschap brengt in je droom, let dan goed op.
    Ik herken mezelf wel in bovenstaande dingen. Ik ben ontslagen, mijn ex is weer hier komen wonen (en nee we zijn niet opnieuw een koppel!), ik moet gaan beginnen met ingrijpende medicijnen om mijn gezondheid weer op peil te krijgen... En dat heb ik inderdaad veel te lang uitgesteld.

    Maar ik voel me gesterkt door de aanwezigheid van mijn engelen (waaronder ook Fluffy en Snowy Wink). Ze hebben tot nu toe heel goed voor me gezorgd en ik vertrouw erop dat ze dat blijven doen. Dank jullie wel voor deze droom Smile.

    08-08-2014 om 10:39 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Chica, merels en regenboog
    De 2de keer dat ik van mijn poppeke gedroomd heb en weer voelde het zo intens en warm Smile. Misschien heeft het te maken met de lieve zachte kusjes die ik gisteren op haar klein warm hoofdje gaf. Ze was zooo aan het genieten en ik dan ook natuurlijk Very Happy.

    In mijn droom liep ik rond in een soort museum waar spullen stonden van de 19de eeuw, met ook een voorbeeld van hoe de mensen toen leefden. De hele tijd droeg ik Chica ontspannen op mijn linkerhand (wat ze in het echte leven niet zo leuk vindt Wink). Met mijn rechterhand aaide ik haar hoofdje en rug en ik gaf haar kusjes op haar hoofdje. Soms was Chica aan het rondvliegen, maar ze verloor me nooit uit het oog en volgde me overal.

    Ineens had Chica een jasje met kap aan, met een schapewollen vacht vulling, geen idee waar dat op slaat Confused...
    Toen was de droom voorbij. Misschien heb ik ook over haar gedroomd omdat ze gisteren pardoes op de ventilator landde. Gelukkig stond hij niet aan!


    Toen ik van de week thuis kwam van het werk, stond er in de verte een mooie regenboog. En dat terwijl er hier geen druppel regen gevallen was. Volgens internet betekent een regenboog dat er op dat moment een verbintenis is tussen jou en de hemel en aarde. De regenboog is een brug tussen die  twee.
    Zou het een boodschap van mijn lieve Fluffy zijn?


    En nog vorige week kreeg ik op een avond een mooi concert van blijkbaar alle merels in de buurt Laughing. Omdat ik geen geluid kan opnemen: vlug een filmpje gemaakt met het fototoestel. Het beeld is dus niet zo interessant Wink.

    03-08-2014 om 11:22 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    25-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Fluffy
    Afgelopen nacht zag ik mijn lieve hoempie weer Smile. Ze lag als baby in mijn linkerarm, haar hoofdje links en kontje rechts. Ik zag haar wondermooi en lief mondje een beetje murmelen. Daar was ik altijd zo dol op als ze sliep, ik kon er uren naar kijken Very Happy. Ik aaide haar hoofde en oortjes met mijn rechterhand en ook van haar buikje kon ik natuurlijk niet afblijven. Zucht, wat was ze toch een heerlijk knuffelmeisje... Ik ben blij dat ik haar in mijn dromen nog kan voelen. Mijn lieverdje, dank je om nog steeds zo dicht bij me te zijn!

    25-07-2014 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    18-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschappen
    De afgelopen dagen krijg ik weer boodschappen van mijn engelen door. Zo word ik bv. wakker met het nummer in mijn hoofd: "I wish you heaven" van Prince. Ik heb echter geen idee of het een boodschap is die voor mij bedoeld is, of is het mijn wens voor Fluffy?

    Gisterenavond zag ik dan een vleermuis. Je moet weten dat ik 's avonds niet vaak buiten kom (bang voor dikke spinnen Wink) en dat ik heel slecht zie. Dus het is een klein wonder dat ik verschillende keren dezelfde vleermuis zag overvliegen.
    De betekenis volgens internet: Wedergeboorte, gids, verandering, inzicht, gezondheid, welvaart, intuïtie, ouderdom.
    Geen slechte dingen, laat maar komen, zou ik zeggen Very Happy. Vooral de gezondheid en welvaart zijn erg welkom Cool.

    18-07-2014 om 10:40 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    15-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel te vertellen
    Omdat er zoveel gebeurd is en omdat ik te weinig tijd heb gehad om alles in stappen te vertellen, volgt er veel nieuws. Mijn leven stond de laatste maanden weer op zijn kop. Ontslagen worden wegens reorganisatie, mijn ex die hier weer als huisgenoot woont, de 'verjaardag' van de sterfdag van mijn lief mupke en de stress van het wachten op de uitslag van de goedkeuring van 33% arbeidsongeschiktheid.

    Ik zal beginnen met mijn dromen, jammer genoeg herinner ik me maar flarden. Als ik 's nachts wakker word uit een droom, zou ik die meteen moeten opschrijven, 's morgens ben ik immers alles al vergeten. Ik vraag al een tijd of Fluffy nog eens wil langskomen, maar ze stuurt altijd andere diertjes langs Wink
    Het begon met Chica die rondgevlogen had en die ik op de hand weer naar haar kooi moest brengen. Ik aaide en knuffelde haar liefdevol, de droom bezorgde me een warm gevoel. 
    Snowy kwam ook voor in mijn dromen, maar ik herinner me niet meer wat ik zag of voelde, ik weet alleen dat het niet negatief was. 

    En afgelopen nacht zag ik Bolleke weer, mijn haantje uit mijn kindertijd. Hij betekende alles voor mij, was mijn beste vriendje. Hij was zo tam en intelligent en ik had een enorme band met hem. In mijn droom zag hij er wel stukken beter uit dan in het echt. Ik heb altijd al een voorliefde voor kneusjes gehad en dat was hij ook, op de één of andere manier. Hij was als enige uit het ei gekomen en zag mij als mama. Zijn kuifje was echter niet mooi gevormd en hing altijd scheef. Ik moest het om de zoveel tijd bijknippen omdat hij anders 1 opengesperd oog had door het gewicht en 1 oog waaruit hij niets zag. Hij liet het allemaal mooi toe en had het volste vertrouwen in mij. Later zorgde mijn vader ervoor dat ik niet meer bij hem kon en is hij blind geworden aan dat oogje Sad.
    In mijn droom was hij echter groter en had een flink ontwikkelde bol op zijn hoofdje, hij zag er prachtig uit Very Happy. Trots en vol zelfvertrouwen paradeerde hij rond, een heel verschil met het echte leven. Als mijn vader in de buurt was, veranderde ieder dier en mens in een zielig en bang hoopje Sad.

    Dit was mijn lieveling toen hij 3 maanden oud was. Ik was 12 of 13. Hij blijft eeuwig in mijn hart zitten...


    Hij en Fluffy zijn mijn engeltjes, ik weet dat ze altijd bij me zijn en over me waken. Dat heb ik weer eens mogen ondervinden toen ik gisteren goed nieuws kreeg over mijn arbeidsongeschiktheid Very Happy. Natuurlijk was ik liever gewoon gezond geweest, maar die tijd is voorgoed voorbij...

    De afgelopen weken zat ik ook voortdurend met een nummer van Gloria Estefan in mijn hoofd: rhythm is gonna get you. Ik luister nooit naar de radio dus waarom het door mijn hoofd bleef spoken, was me een raadsel. Ik vermoed dat het een boodschap was dat ik mijn eigen ritme en tempo moet aanhouden. En me niet moet laten opjutten door anderen, wat soms gemakkelijker gezegd is dan gedaan.

    Vervolgens zie ik ook weer nummers op de klok verschijnen die me wat willen vertellen: 11u11, 22u22, 3u33, 4u44 en 5u55.

    En van de week was ik bij mijn moeder op bezoek. Ze heeft een mooi voortuintje en een grote achtertuin. Aan haar achterdeur (die aan de zijkant is Wink) ligt echter gewoon een inrit met kiezeltjes. Ik was dus heel verbaasd om net voor haar deur een naaktslak te zien, dat diertje was er volledig uit zijn/haar habitat. Dit kunnen de betekenissen zijn: doorzettingsvermogen, focus, sterkte, hindernissen overwinnen, defensief, flexibiliteit, contemplatie, vredelievend, gracieus. Ik begreep de uitleg niet, tot gisteren Very Happy.

    Tot slot werd ik vanmorgen wakker met het nummer 'Allemaal' van Wim Soutaer in mijn hoofd. Blijkbaar heb ik veel zorgen achter me gelaten, luister maar: 


    15-07-2014 om 11:45 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    25-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fluffy reïncarnatie in mijn droom
    Het was tegelijk een rare en mooie droom.

    Mijn ex (die door omstandigheden weer even hier woont), kwam thuis met een konijntje. Hij had het kunnen redden van de slacht! Natuurlijk was ik er blij mee, maar ik maakte me ook zorgen omdat ik niet wist of de koppeling met Snowy wel zou lukken en of het nieuwe konijntje geen E. cuniculi zou krijgen van Snowy. Ik had haar nog niet gezien, maar toen de doos openging, barstte ik in tranen uit. Het was immers sprekend Fluffy, maar dan in haar jonge jaren. Ietwat te mollig, een heerlijk zacht en kruidig ruikend vachtje, die lieve bambi-oogjes. Oh, ik knuffelde haar helemaal plat en zij genoot ook met volle teugen. Om haar dankbaarheid en blijdschap te tonen, maakte ze binkies en sprong ze zowaar op mijn bureau. Toen wist ik zeker dat ze niet ouder kan zijn dan een jaar, want daarna kon ze niet meer zo hoog springen. Maar toen ze zich naar mij keerde met haar rechteroogje, was dit grijs door staar. Dat begreep ik niet want het is een typische ouderdomsklacht. En daarom maakte ik me dan weer zorgen om EC, want bij jonge konijnen kan staar 1 van de symptomen zijn.

    Toen werd ik gewekt door Snowy (die weer ziekjes is Sad). Ik blijf het bijzonder vinden dat Fluffy me laat weten dat ze nog altijd bij me is. Ze merkt dat ik haar nog steeds hard nodig heb...

    25-05-2014 om 10:16 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fluffy in een dutjesdroom
    Mijn lief mupke blijft maar opduiken in mijn dromen Smile. Deze keer zat ze in een grote bloempot en ze kwam telkens speels over de rand van de pot kijken om zich dan weer te verstoppen Very Happy. Het was heel grappig om haar grote oren eerst te zien verschijnen en dan pas haar lieve dikke olijke snoet. Ik hou van je, mijn poffertje, voor altijd!

    11-05-2014 om 17:01 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een droom over Fluffy
    Wat was dit een vreemde droom die me gemengde gevoelens bezorgde Confused

    Fluffy lag op een tafel en was stervende. Ze had net het laatste spuitje gekregen en ik zag haar mooie oogjes wegrollen en het leven wegglippen. Het duurde langer dan ik dacht en ik kon niets anders doen dan huilen en haar knuffelen. 
    De droom flitste verder en plots lag ze in een onnatuurlijke houding, op haar zij, met haar hoofdje naar achteren. Ik wist wat dit betekende: mijn lieve meid was voorgoed weg Crying or Very sad.
    Iemand kwam de kamer binnen (ik denk mijn oudste broer), hij zag me huilen en vroeg wat er aan de hand was. Ik legde uit dat ik zojuist Fluffy had moeten laten inslapen en dat het zo een pijn deed enz.
    Zegt mijn broer plotseling: "euh, ben je daar zeker van? Ze beweegt nog hoor". 
    Ik keek naar Fluffy en warempel, ze was versuft maar ging recht zitten, schudde even met haar hoofdje en oortjes zoals ze na een dutje zou doen en keek me onbegrijpend aan waarom ik zo aan het huilen was. Ik liep naar haar toe en overlaadde haar met kusjes en knuffels, waarop zij me stevige likjes terug gaf Smile. Ze was weer gezond en wel, niet ziek en bijna kreupel.
    Ik hoorde mijn broer op de achtergrond nog zeggen dat een bepaald percentage van euthanasies niet lukt.
    Het kon me allemaal niet schelen, ik had mijn klein meisje terug Very Happy.

    Enerzijds een hele mooie droom, anderzijds een flinke domper als je wakker wordt Sad. Ik aai haar urntje nog iedere morgen en avond en gisterenavond zei ik tegen haar dat ik niets liever wil dan haar terug te hebben. Waarschijnlijk is deze droom dus gewoon wishful thinking...

    Je zit voor eeuwig in mijn hartje, lieve moppie...

    09-05-2014 om 10:43 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare droom over Fluffy
    Meestal vind ik op internet wel de betekenis van de symbolen in mijn dromen. Maar wat ik hiervan moet denken, is mij een raadsel. 

    Mijn lieve mooie Fluffy verscheen in mijn droom. Ik kon haar zacht vachtje weer voelen, haar licht kruidig geurtje weer ruiken, kusjes op haar rechterwang geven... Puur genieten Very Happy!
    Maar ineens merkte ik een litteken op haar rechterwang. Ik bekeek het nader en het litteken ging open. Daaronder zat een knop die lijkt op de knop waarmee je de temperatuur in een koelkast regelt, een draaiknop dus.

    Met de beste wil van de wereld kan ik hier geen verklaring voor vinden. Voor nu zal ik me tevreden stellen met het feit dat ik mijn truffeltje nog eens gezien heb Smile.

    04-05-2014 om 11:21 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over beertje
    Dit was een zeer warrige droom. Vandaag moet ik voor de eerste keer namiddag werken en meer verantwoordelijkheid nemen. Wellicht maak ik me daar een beetje zorgen om en verwerk ik dit in mijn droom. Ik was dus op het werk en er gebeurden allerlei verwarrende dingen. Niemand wist goed wat ie moest doen. 

    Het beeld dat me bij blijft echter is dat we een magazine ontvingen waar nieuws in stond over het werk. En het nieuws was dat we een beertje hadden opgevoed met de hand en dit weer hebben uitgezet in het wild. Er stonden foto's bij van iemand die het beertje knuffelde. 

    Pff, geen flauw idee wat dit vandaan komt, heb nergens op tv of zo beren gezien.
    Of misschien heeft het te maken met de site over dromenverklaringen: grotebeer.net. 

    Anyway, volgens hen is dit de uitleg die bij de beer hoort: "Droom je dat je achterna gezeten of aangevallen wordt door een beer, dan heb je in je echte leven te maken met competitie en agressie. Jaagt een beer andere mensen weg in je droom, dan heb je in deze periode geen behoefte aan mensen om je heen. Je wilt liever alleen zijn nu. Beren in een droom symboliseren ook een periode van introspectie en nadenken".

    Ik kan er niets uit opmaken, behalve dan de periode van introspectie en nadenken.

    19-04-2014 om 11:20 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    18-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedroomd over Snowy
    Dat gebeurt niet veel, maar het is zooo genieten. Zeker als je wakker wordt en meteen verder kunt knuffelen Razz

    Ik kan niet precies zeggen waar de droom zich afspeelde, misschien bij mij thuis, misschien in het natuurhulpcentrum. Er was een info avond en Sil en Bart liepen er ook rond. Ik stond met Snowy op de arm (gebeurt nooit in het echte leven, hij haat het om opgepakt te worden). Hij lag met de pootjes onder zich ingevouwen en rustte zo op mijn rechterarm. Met mijn linkerhand aaide ik zijn lief snoetje, hoofdje en oortjes voortdurend. Ook Sil aaide hem even. Snowy legde zijn kopje helemaal plat zoals alleen hij dat kan Very Happy. Zo kon ik zijn lieve dikke wangen en lief neusje en mondje nog beter zien. En plots zag ik dat zijn tandjes scheef stonden. Toen hield de droom op omdat Snowy in het echte leven begon te wriemelen in zijn kooi en mij wakker maakte Wink.

    Op dit moment heeft Snowy weer last van de rui, waardoor hij minder goed eet. Hij heeft last van haartjes in zijn mondje en niest en smakt dan. Misschien heb ik het daarom gedroomd.

    Volgens grotebeer.net: Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten.

    18-04-2014 om 10:59 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    01-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over niezen en verdwijnende hoofden en wesp
    Wow, dit moet een van de vreemdste dromen zijn die ik al ooit gehad heb... Confused.

    Ik was slechts toeschouwer in deze droom die zich afspeelde op het plat dak van een hoog gebouw. Er stond een groepje mannen, wat ze deden, was niet duidelijk. Plots werden ze allemaal terug tiener.
    En daarna begonnen ze één voor één te niezen, maar als ze dat deden, verdween hun hoofd even Surprised. Flits weg, flits weer terug.

    Ik heb alle afzonderlijke elementen opgezocht, maar kan er niet echt iets uit opmaken omdat ik geen hoofdrol had, maar alleen toeschouwer was.
    Droom je dat je een gedeelte van je hoofd mist, dan is dit een positief teken. Je zult meer bereiken dan je verwacht had. Als er iemand anders onthoofd wordt, dan ben je ook succesvol, maar pas na ontmoedigende vertragingen. Sta je in je droom bovenop een dak, dan ben je er aan toe om te beginnen aan een nieuwe fase in je leven of om nieuwe spirituele ideeën te accepteren. Droom je van een jongere versie van jezelf, dan symboliseert dit gefrustreerde pogingen om fouten uit het verleden te herstellen of om gemiste kansen te grijpen. Moet je niezen in je droom, dan staat dit voor tijdelijke opluchting.

    Enkele dagen geleden schreef ik nog aan mijn vriendin dat ik mijn verleden maar niet afschudden. Zou het er iets mee te maken hebben?

    Dan zie ik gisteren ook nog een wesp. Ben doodsbang van die beestjes, ze zat binnen en Chica was er naar aan het happen Shocked. Ik heb ze met de spinnenvanger kunnen vangen en netjes weer kunnen vrij laten Smile.
    Als het een totem/krachtdier was, zou ze deze betekenis hebben: productiviteit, constructie, communicatief, doelgericht, ijverig, houdt de dingen in orde, gids voor spirituele vooruitgang, houdt je gegrond.
    Gebruik van vrouwelijke energie om te strijden, zusterschap, kennis van vrouwengroeperingen, leeft in commune, bescherming, dromen worden vervuld door praktische inspanningen.

    01-04-2014 om 17:22 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel dieren in mijn dromen
    Afgelopen nacht heb ik over Fluffy, Snowy en een hamster gedroomd. Ze liepen allemaal samen los (wat ik nooit zou doen, dat risico neem ik niet met een hamster). Fluffy had het moeilijk met haar achterhand en Snowy was vrolijk aan het rennen. Ik kon niet zien welke hamster het was.

    Vermoedelijk betekent het niet zo veel als je over je eigen dieren droomt. Maar uit nieuwsgierigheid wilde ik toch graag weten of een konijn en hamster een betekenis hebben. "Zie je een hamster in je droom, dan hou je je driftige buien in toom. Deze droom kan ook staan voor de behoefte aan liefde en acceptatie. Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten."

    Behoefte aan liefde en acceptatie, ja natuurlijk. En die uitdaging succesvol besluiten: graag, heel graag zelfs! Daar ben ik de laatste weken net zo bang voor, dat het niet zal lukken en ik financieel nog meer achteruit zal gaan.

    De volgende droom kwam in mijn - welverdiend Wink - middagdutje. 
    Ik liep in een huis dat ik niet kende, ik hoorde gestommel en ging naar de 1ste verdieping. Ik kwam in een lege kamer die baadde in het zonlicht. Plots zag ik uit een gat in de muur een muisje tevoorschijn komen. Het diertje was niet eens bang voor mij! Ze liep door het gaatje naar de andere kamer, ik tuurde door het gaatje en zag een kamer die wel bemeubeld was. Op dat moment kwam een 2de muis me tegemoet gelopen, maar zij schrok wel omdat ze mijn hoofd niet in het gat had verwacht Wink.
    Ik dacht: "misschien zijn er nog meer gaten in de muur" en jawel, wat hoger op de muur zat ook een gat. Toen ik daardoor keek, zag ik een zolder die vol spulletjes stond. In eerste instantie dacht ik 2 ratten te hebben gezien, maar toen ze dichterbij kwamen, bleken het honden te zijn. Ze kwamen voetje voor voetje naar me toe en keken me strak aan. Omdat ik hen niet vertrouwde liep ik de kamer uit, de hondjes volgden mij zonder te blaffen. Toen ik aan de andere kant van de deur stond, zei iemand achter me: "de hondjes doen niks hoor, ze zijn er om de ram gezelschap te houden". Ik antwoordde: "wie houdt nu een ram op een zolder? Hij moet in de wei staan". Ik deed de deur weer op een kier open en het bruin-zwarte halflangharig hondje keek nog altijd naar mij. Toen werd ik wakker gemaakt door Chica Wink.

    Erg benieuwd naar de verklaringen van deze droom! 
    1. Valt leegte je op in je droom of kom je iets tegen wat leeg is terwijl je verwacht had dat het vol zou zijn, dan overweeg je iets te ondernemen dat niks op zal leveren en een verspilling van moeite zal zijn.
    2. Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid.
    3. Wanneer je droomt over een muis, dan ben je een vervelende situatie of persoon in je leven uit de weg gegaan. Ga je de confrontatie aan, dan is het lang niet zo erg als je verwacht had. Droom je dat je muis niet doet wat jij wilt, maar een eigen leven lijkt te hebben, dan heb je het gevoel dat het je ontbreekt aan controle in je leven. Je voelt je overbeschermd of overweldigd door stress.
    4. Komt er een rat in je droom voor, dan maak je je zorgen over je financiën.
    5. Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Een bedreigende hond betekent dat je je ongemakkelijk voelt in grote groepen.
    6. Een ram staat in je droom voor agressie, energie en impulsiviteit. Je zou in een bepaalde situatie voorzichtiger mogen zijn en er beter over na mogen denken.
    Punt 1: yep, daar ben ik bang voor.
    Punt 2: enkele sterke vriendschappen, goede gezondheid... hm, niet slecht maar het mocht beter, vooral mijn rechteroog!
    Punt 3: geen controle, overweldigd door stress, yep!
    Punt 4: absoluut!
    Punt 5: ik maak niet snel goede vrienden en echt heel bedreigend was het hondje niet, maar ook niet sociaal.
    Punt 6: ik heb de ram natuurlijk niet gezien in de droom, misschien hebben mijn hersenen dat woord bedacht ipv rat? Agressie, energie en impulsiviteit zijn woorden die helemaal niet bij mij passen. Of gaat het over karaktereigenschappen van iemand anders en is die persoon (of personen) de reden waarom ik voorzichtiger moet zijn?

    Veel om over na te denken en dat lukt me nu niet door de aanhoudende hoofdpijn Sad.


    16-03-2014 om 15:44 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 07-2012
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs