Inhoud blog
  • 3 jaar geleden...
  • Nachtmerrie over Snowy
  • Groene diertjes
  • Droom over kaaps viooltje
  • Sproetje in droom
    Mijn website
  • Spiritualiteit
  • Zoeken in blog

    Mijn spirituele ervaringen, dromen en bedenkingen

    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een droom over Fluffy
    Wat was dit een vreemde droom die me gemengde gevoelens bezorgde Confused

    Fluffy lag op een tafel en was stervende. Ze had net het laatste spuitje gekregen en ik zag haar mooie oogjes wegrollen en het leven wegglippen. Het duurde langer dan ik dacht en ik kon niets anders doen dan huilen en haar knuffelen. 
    De droom flitste verder en plots lag ze in een onnatuurlijke houding, op haar zij, met haar hoofdje naar achteren. Ik wist wat dit betekende: mijn lieve meid was voorgoed weg Crying or Very sad.
    Iemand kwam de kamer binnen (ik denk mijn oudste broer), hij zag me huilen en vroeg wat er aan de hand was. Ik legde uit dat ik zojuist Fluffy had moeten laten inslapen en dat het zo een pijn deed enz.
    Zegt mijn broer plotseling: "euh, ben je daar zeker van? Ze beweegt nog hoor". 
    Ik keek naar Fluffy en warempel, ze was versuft maar ging recht zitten, schudde even met haar hoofdje en oortjes zoals ze na een dutje zou doen en keek me onbegrijpend aan waarom ik zo aan het huilen was. Ik liep naar haar toe en overlaadde haar met kusjes en knuffels, waarop zij me stevige likjes terug gaf Smile. Ze was weer gezond en wel, niet ziek en bijna kreupel.
    Ik hoorde mijn broer op de achtergrond nog zeggen dat een bepaald percentage van euthanasies niet lukt.
    Het kon me allemaal niet schelen, ik had mijn klein meisje terug Very Happy.

    Enerzijds een hele mooie droom, anderzijds een flinke domper als je wakker wordt Sad. Ik aai haar urntje nog iedere morgen en avond en gisterenavond zei ik tegen haar dat ik niets liever wil dan haar terug te hebben. Waarschijnlijk is deze droom dus gewoon wishful thinking...

    Je zit voor eeuwig in mijn hartje, lieve moppie...

    09-05-2014 om 10:43 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rare droom over Fluffy
    Meestal vind ik op internet wel de betekenis van de symbolen in mijn dromen. Maar wat ik hiervan moet denken, is mij een raadsel. 

    Mijn lieve mooie Fluffy verscheen in mijn droom. Ik kon haar zacht vachtje weer voelen, haar licht kruidig geurtje weer ruiken, kusjes op haar rechterwang geven... Puur genieten Very Happy!
    Maar ineens merkte ik een litteken op haar rechterwang. Ik bekeek het nader en het litteken ging open. Daaronder zat een knop die lijkt op de knop waarmee je de temperatuur in een koelkast regelt, een draaiknop dus.

    Met de beste wil van de wereld kan ik hier geen verklaring voor vinden. Voor nu zal ik me tevreden stellen met het feit dat ik mijn truffeltje nog eens gezien heb Smile.

    04-05-2014 om 11:21 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over beertje
    Dit was een zeer warrige droom. Vandaag moet ik voor de eerste keer namiddag werken en meer verantwoordelijkheid nemen. Wellicht maak ik me daar een beetje zorgen om en verwerk ik dit in mijn droom. Ik was dus op het werk en er gebeurden allerlei verwarrende dingen. Niemand wist goed wat ie moest doen. 

    Het beeld dat me bij blijft echter is dat we een magazine ontvingen waar nieuws in stond over het werk. En het nieuws was dat we een beertje hadden opgevoed met de hand en dit weer hebben uitgezet in het wild. Er stonden foto's bij van iemand die het beertje knuffelde. 

    Pff, geen flauw idee wat dit vandaan komt, heb nergens op tv of zo beren gezien.
    Of misschien heeft het te maken met de site over dromenverklaringen: grotebeer.net. 

    Anyway, volgens hen is dit de uitleg die bij de beer hoort: "Droom je dat je achterna gezeten of aangevallen wordt door een beer, dan heb je in je echte leven te maken met competitie en agressie. Jaagt een beer andere mensen weg in je droom, dan heb je in deze periode geen behoefte aan mensen om je heen. Je wilt liever alleen zijn nu. Beren in een droom symboliseren ook een periode van introspectie en nadenken".

    Ik kan er niets uit opmaken, behalve dan de periode van introspectie en nadenken.

    19-04-2014 om 11:20 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    18-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedroomd over Snowy
    Dat gebeurt niet veel, maar het is zooo genieten. Zeker als je wakker wordt en meteen verder kunt knuffelen Razz

    Ik kan niet precies zeggen waar de droom zich afspeelde, misschien bij mij thuis, misschien in het natuurhulpcentrum. Er was een info avond en Sil en Bart liepen er ook rond. Ik stond met Snowy op de arm (gebeurt nooit in het echte leven, hij haat het om opgepakt te worden). Hij lag met de pootjes onder zich ingevouwen en rustte zo op mijn rechterarm. Met mijn linkerhand aaide ik zijn lief snoetje, hoofdje en oortjes voortdurend. Ook Sil aaide hem even. Snowy legde zijn kopje helemaal plat zoals alleen hij dat kan Very Happy. Zo kon ik zijn lieve dikke wangen en lief neusje en mondje nog beter zien. En plots zag ik dat zijn tandjes scheef stonden. Toen hield de droom op omdat Snowy in het echte leven begon te wriemelen in zijn kooi en mij wakker maakte Wink.

    Op dit moment heeft Snowy weer last van de rui, waardoor hij minder goed eet. Hij heeft last van haartjes in zijn mondje en niest en smakt dan. Misschien heb ik het daarom gedroomd.

    Volgens grotebeer.net: Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten.

    18-04-2014 om 10:59 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    01-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over niezen en verdwijnende hoofden en wesp
    Wow, dit moet een van de vreemdste dromen zijn die ik al ooit gehad heb... Confused.

    Ik was slechts toeschouwer in deze droom die zich afspeelde op het plat dak van een hoog gebouw. Er stond een groepje mannen, wat ze deden, was niet duidelijk. Plots werden ze allemaal terug tiener.
    En daarna begonnen ze één voor één te niezen, maar als ze dat deden, verdween hun hoofd even Surprised. Flits weg, flits weer terug.

    Ik heb alle afzonderlijke elementen opgezocht, maar kan er niet echt iets uit opmaken omdat ik geen hoofdrol had, maar alleen toeschouwer was.
    Droom je dat je een gedeelte van je hoofd mist, dan is dit een positief teken. Je zult meer bereiken dan je verwacht had. Als er iemand anders onthoofd wordt, dan ben je ook succesvol, maar pas na ontmoedigende vertragingen. Sta je in je droom bovenop een dak, dan ben je er aan toe om te beginnen aan een nieuwe fase in je leven of om nieuwe spirituele ideeën te accepteren. Droom je van een jongere versie van jezelf, dan symboliseert dit gefrustreerde pogingen om fouten uit het verleden te herstellen of om gemiste kansen te grijpen. Moet je niezen in je droom, dan staat dit voor tijdelijke opluchting.

    Enkele dagen geleden schreef ik nog aan mijn vriendin dat ik mijn verleden maar niet afschudden. Zou het er iets mee te maken hebben?

    Dan zie ik gisteren ook nog een wesp. Ben doodsbang van die beestjes, ze zat binnen en Chica was er naar aan het happen Shocked. Ik heb ze met de spinnenvanger kunnen vangen en netjes weer kunnen vrij laten Smile.
    Als het een totem/krachtdier was, zou ze deze betekenis hebben: productiviteit, constructie, communicatief, doelgericht, ijverig, houdt de dingen in orde, gids voor spirituele vooruitgang, houdt je gegrond.
    Gebruik van vrouwelijke energie om te strijden, zusterschap, kennis van vrouwengroeperingen, leeft in commune, bescherming, dromen worden vervuld door praktische inspanningen.

    01-04-2014 om 17:22 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel dieren in mijn dromen
    Afgelopen nacht heb ik over Fluffy, Snowy en een hamster gedroomd. Ze liepen allemaal samen los (wat ik nooit zou doen, dat risico neem ik niet met een hamster). Fluffy had het moeilijk met haar achterhand en Snowy was vrolijk aan het rennen. Ik kon niet zien welke hamster het was.

    Vermoedelijk betekent het niet zo veel als je over je eigen dieren droomt. Maar uit nieuwsgierigheid wilde ik toch graag weten of een konijn en hamster een betekenis hebben. "Zie je een hamster in je droom, dan hou je je driftige buien in toom. Deze droom kan ook staan voor de behoefte aan liefde en acceptatie. Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten."

    Behoefte aan liefde en acceptatie, ja natuurlijk. En die uitdaging succesvol besluiten: graag, heel graag zelfs! Daar ben ik de laatste weken net zo bang voor, dat het niet zal lukken en ik financieel nog meer achteruit zal gaan.

    De volgende droom kwam in mijn - welverdiend Wink - middagdutje. 
    Ik liep in een huis dat ik niet kende, ik hoorde gestommel en ging naar de 1ste verdieping. Ik kwam in een lege kamer die baadde in het zonlicht. Plots zag ik uit een gat in de muur een muisje tevoorschijn komen. Het diertje was niet eens bang voor mij! Ze liep door het gaatje naar de andere kamer, ik tuurde door het gaatje en zag een kamer die wel bemeubeld was. Op dat moment kwam een 2de muis me tegemoet gelopen, maar zij schrok wel omdat ze mijn hoofd niet in het gat had verwacht Wink.
    Ik dacht: "misschien zijn er nog meer gaten in de muur" en jawel, wat hoger op de muur zat ook een gat. Toen ik daardoor keek, zag ik een zolder die vol spulletjes stond. In eerste instantie dacht ik 2 ratten te hebben gezien, maar toen ze dichterbij kwamen, bleken het honden te zijn. Ze kwamen voetje voor voetje naar me toe en keken me strak aan. Omdat ik hen niet vertrouwde liep ik de kamer uit, de hondjes volgden mij zonder te blaffen. Toen ik aan de andere kant van de deur stond, zei iemand achter me: "de hondjes doen niks hoor, ze zijn er om de ram gezelschap te houden". Ik antwoordde: "wie houdt nu een ram op een zolder? Hij moet in de wei staan". Ik deed de deur weer op een kier open en het bruin-zwarte halflangharig hondje keek nog altijd naar mij. Toen werd ik wakker gemaakt door Chica Wink.

    Erg benieuwd naar de verklaringen van deze droom! 
    1. Valt leegte je op in je droom of kom je iets tegen wat leeg is terwijl je verwacht had dat het vol zou zijn, dan overweeg je iets te ondernemen dat niks op zal leveren en een verspilling van moeite zal zijn.
    2. Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid.
    3. Wanneer je droomt over een muis, dan ben je een vervelende situatie of persoon in je leven uit de weg gegaan. Ga je de confrontatie aan, dan is het lang niet zo erg als je verwacht had. Droom je dat je muis niet doet wat jij wilt, maar een eigen leven lijkt te hebben, dan heb je het gevoel dat het je ontbreekt aan controle in je leven. Je voelt je overbeschermd of overweldigd door stress.
    4. Komt er een rat in je droom voor, dan maak je je zorgen over je financiën.
    5. Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Een bedreigende hond betekent dat je je ongemakkelijk voelt in grote groepen.
    6. Een ram staat in je droom voor agressie, energie en impulsiviteit. Je zou in een bepaalde situatie voorzichtiger mogen zijn en er beter over na mogen denken.
    Punt 1: yep, daar ben ik bang voor.
    Punt 2: enkele sterke vriendschappen, goede gezondheid... hm, niet slecht maar het mocht beter, vooral mijn rechteroog!
    Punt 3: geen controle, overweldigd door stress, yep!
    Punt 4: absoluut!
    Punt 5: ik maak niet snel goede vrienden en echt heel bedreigend was het hondje niet, maar ook niet sociaal.
    Punt 6: ik heb de ram natuurlijk niet gezien in de droom, misschien hebben mijn hersenen dat woord bedacht ipv rat? Agressie, energie en impulsiviteit zijn woorden die helemaal niet bij mij passen. Of gaat het over karaktereigenschappen van iemand anders en is die persoon (of personen) de reden waarom ik voorzichtiger moet zijn?

    Veel om over na te denken en dat lukt me nu niet door de aanhoudende hoofdpijn Sad.


    16-03-2014 om 15:44 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    12-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over Fluffy
    Mijn klein lief poffertje verschijnt nog regelmatig in mijn dromen. Gelukkig maar, want ik kan nog altijd niet zonder haar. In deze droom liep ze wel al slecht, maar niet zoals in het echt. Ze liep meer als een kat, maar dan een wankele en stijve kat. Op die manier ging ze ook in de kooi van Snowy liggen en daar liet ze zich op haar zij vallen, klaar om gemasseerd te worden Smile.

    Ik denk dat ik hier geen verdere betekenis hoef achter te zoeken Wink.

    12-03-2014 om 13:42 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    11-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hele rare droom...
    Ik droomde namelijk dat ik lesbisch was en dat ik momenteel een vrouwelijke partner had. Ik heb niets tegen lesbiennes, maar gezien ik het zelf niet ben, was ik toch wel benieuwd naar de betekenis van deze droom en die viel best mee Smile.

    Droom je dat je lesbisch bent, maar ben je dat in het echt niet, of droom je dat je omgaat met een groep lesbiennes, dan staat dit voor liefde en acceptatie voor jezelf. Je voelt je lekker in je vel zitten over je seksualiteit en vrouwelijke kant.

    Dat kan wel kloppen, ik voel me meer en meer thuis in mijn lichaam Very Happy.

    11-03-2014 om 10:50 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    06-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droomflarden
    Het zijn woelige en onzekere tijden, net nu ik dacht mijn leven een beetje op orde te krijgen Sad. Misschien droom ik daarom ook zo verward. Ik herinner me nog dat Fluffy in deze droom voorkwam en dat was fijn Smile. Ik herinner me dat ze in deze droom jong en gezond was.
    In een andere droom was ik op een bijeenkomst of een evenement of zoiets. Ik voelde me niet goed en een jongen waarmee ik vroeger in de klas heb gezeten, omarmde en troostte mij. Dat voelde goed, want dat heb ik nog nooit meegemaakt in mijn leven Sad.
    Ik begrijp niet goed waarom ik de laatste tijd droom over jongens in mijn klas,waar ik nooit meer aan denk en van wie ik de naam niet eens meer kan herinneren Confused!

    Volgens grotebeer.net: Heb je van klasgenoten uit het verleden gedroomd, dan kun je je oude ervaringen met je klasgenoten gebruiken om inzicht te krijgen in een huidige relatie. Je hebt iets geleerd van je relatie met de persoon of de mensen waarover je gedroomd hebt en die les kan je nu helpen in een aspect van je leven. Kijk dus naar de mensen waarover je gedroomd hebt en de ervaringen die je met ze gehad hebt om te ontdekken hoe je met een huidige situatie of relatie om kunt gaan.

    Hm, ik zie het (nog) niet. Ik weet alleen dat ik me dieper en dieper in de put voel zakken. En dan voel ik me weer schuldig tegenover Snowy want hij verdient dit niet Crying or Very sad.

    06-03-2014 om 10:48 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    25-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over slager...
    Tja, geen idee waar deze droom vandaan komt, ik ben vegetariër... Confused. Maar ik wandelde met mijn ouders door een winkelstraat en plots kwam er iemand uit de slagerij die me herkende. Het bleek mijn oude klasgenoot R. Habex te zijn. Ook geen idee waarom ik ineens aan hem denk. Hij nodigde me uit om iets te proeven, maar ik zei dat ik vegetariër was. Daarna herinner ik me niets meer.

    Mogelijke verklaring volgens GroteBeer: Droom je van een slager, dan symboliseert dit je rauwe emoties. Deze droom kan ook betekenen dat je de grens van je fysieke kracht aan het opzoeken bent.
    Klopt weer als een bus...

    25-02-2014 om 22:20 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    23-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over stalking en lift
    Er staan me grote (en waarschijnlijk geen positieve Sad) veranderingen te wachten in mijn leven. Dat zou de vreemde dromen kunnen verklaren.

    In de eerste droom wandel ik over de straat waar ik opgroeide als kind, ik vermoed dat ik op weg was naar huis. Plots zie ik een bus naderen en ik denk: "oh nee, dat is de chauffeur die me altijd stalkt". Op de inrit van een ander huis zie ik mensen staan die ik niet ken, ze zijn een aanhangwagen aan het in- of uitladen. Ik ga met die mensen praten terwijl ik met mijn rug naar de straat sta, in de hoop dat de chauffeur me niet herkent. De bus mindert vaart, de chauffeur bekijkt me dus, maar rijdt dan toch door. Ik loop daarna verder naar huis en vertel mijn verhaal.

    De verklaring volgens GroteBeer.net: Als je over een bus droomt, dan heb je tot nu toe de menigte gevolgd. Het is nu tijd om je eigen beslissingen te nemen.Een buschauffeur in je droom staat voor leiderschap in een groepsidee of –plan. Iets zal goed verlopen als iedereen meewerkt. Deze droom kan ook betekenen dat je maar niet verder komt. Word je door een stalker begluurd of achterna gezeten in je droom, dan voel je je in je dagelijks leven op de huid gezeten door iemand. Het kan ook zijn dat je zonder succes weg probeert te lopen van de problemen uit je verleden.
    Treffender kon de verklaring niet zijn... Confused.

    De volgende droom ging over een lift en een trap. Ik herinner me niet meer alles, maar wel dat ik heel hard twijfelde tussen de lift en trap, omdat de lift er krakkemikkig uitzag. Bovendien wilde ik naar de 6de verdieping en de lift ging maar tot 5. Dus nam ik toch maar de trap, maar daar liep ik eerst naar beneden. Toen ik mensen tegenkwam, liep ik toch maar naar boven. Ik kwam op de 6de verdieping aan, maar daar was een grote, bijna lege ruimte. Met wat inspanning kon het een gezellige woning worden, maar nu voelde het kil en verlaten aan. Er stonden slechts een paar meubels en die stonden kris kras verspreid door de ruimte. 

    Ik vond de volgende verklaringen: Een lift staat in je droom voor welke richting je leven opgaat. Gaat de lift omhoog, dan gaat het de goede kant op met je leven. Gaat de lift omlaag, dan gaat het de verkeerde kant op. Zit je vast in een lift, dan heb je het gevoel dat je vastzit in je leven. Je wilt graag vooruit, maar het lukt niet. Dit geldt ook voor een lift die defect is.
    Droom je dat je de trap omhoog loopt, dan staat dit voor een verbetering van je sociale of financiële status. Loop je in je droom de trap af, dan dien je een oud probleem of oud verdriet te verwerken. Zit je op een trap, dan ben je er nog niet uit hoe je je het beste in een situatie kunt gedragen of heb je de moed nog niet bij elkaar geraapt.
    Valt leegte je op in je droom of kom je iets tegen wat leeg is terwijl je verwacht had dat het vol zou zijn, dan overweeg je iets te ondernemen dat niks op zal leveren en een verspilling van moeite zal zijn.
    Het getal vijf in je droom staat voor een verandering van richting of nieuwe activiteiten. Het staat ook voor je overtuigende, uitdagende en dappere kant. Het getal zes in je droom staat voor harmonie en huiselijk geluk.

    Al bij al geen negatieve verklaringen. Ik weet dat ik moet geloven dat mijn engelen voor me zorgen en het beste voor hebben. Maar die eeuwige twijfel en angst... Confused. Misschien is dat wel de les die hierachter schuilt. Geloven is gemakkelijk als alles goed gaat, maar net tijdens moeilijke periodes is het belangrijk om dit niet te verliezen.

    23-02-2014 om 11:15 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    16-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kever en schaap
    Van de week zat er een kever op de lamellen aan mijn voordeur (ik moet de lamellen dringend poetsen zie ik Wink). Ik heb geen verstand van kevers en weet dus niet welke soort het is. Maar misschien had hij/zij wel een boodschap voor mij.
    Als totemdier heeft hij deze betekenissen: transformatie, metamorfose, herrijzenis, wedergeboorte, bescherming, toegewijd, sociaal.
    Ik ben inderdaad met een metamorfose bezig, alleen het sociale begrijp ik niet zo. Ben namelijk allesbehalve sociaal en eerder een eenzaat Wink.


    Het schaap verscheen in mijn droom. Ik liep het wegje op dat naar mijn garage leidt. In mijn droom was het echter veel steiler dan in werkelijkheid. Toen ik boven aankwam, stond er een schaap voor mijn garage. Ik liep naar haar toe en aaide haar over haar hoofd. In mijn droom dacht ik: "dat is zachter dan ik dacht", want in het echt voelt een schapenhoofd niet zo zacht Wink.
    Er stond een bestelwagen en de eigenaar van het schaap stapte uit. Toen volgde er een gesprek maar dat herinner ik me niet meer.
    De verklaringen over het schaap zijn: volgzaam, sociaal, sereen, alert, zelfvertrouwen en streven naar een nieuw begin, bereiken van nieuwe hoogten, rust, voeding, warmte.

    Heeft het betrekking op mezelf of de veranderingen op het werk? Ik zal het binnenkort te weten komen...

    16-02-2014 om 22:03 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    09-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog eens over Fluffy gedroomd
    Wat was het lang geleden dat mijn lief mollig meisje nog in mijn dromen verscheen! Je kunt je wel voorstellen hoe blij ik was om haar weer eens te kunnen voelen en ruiken Very Happy.

    Toch was het een vreemde droom. Mijn konijntjes (Snowy was er uiteraard ook) woonden in een soort chinchilla kooi. De kooi was dus hoger dan ze lang was. De nijntjes liepen vrolijk de trappen op en af. Aan de buitenkant zag ik Sproetje tegen de tralies naar boven klimmen!

    Toen Fluffy uit de kooi en naar me toe kwam, begon ik haar natuurlijk te knuffelen. En dan gebeurde er iets dat ik niet begrijp. Ik zag plots dat haar rechteroogje wit was. Het zag eruit alsof ze blind was. Dat is nochtans in het echte leven nooit gebeurd. Snowy daarentegen begint wel erg slecht te zien en ik denk dat zijn oogjes (vooral het linker) wat grijs wordt.

    Maar verder over Fluffy, als ik haar knuffelde - en dan vooral op haar wang of haar hoofdje - trok het wit weg uit haar oog. Zodra ik stopte met haar aan te raken, kwam het wit weer terug.

    Ach, misschien betekent het ook helemaal niets en breng ik gewoon de eigenschappen van beide konijnen samen in één. Toch denk ik dat het verdwijnen en terugkomen van het wit iets betekent, maar ik begrijp niet wat.

    09-02-2014 om 11:21 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    29-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen en numerologie
    De laatste dagen droom ik heel veel per nacht. Zoveel dat ik 's morgens niet meer wist wat ik allemaal gedroomd had. Dus legde ik een notitieboekje naast mij en 's nachts schreef ik dan de kernwoorden op. Maar 's morgens kon ik me niet meer herinneren dan de kernwoorden Wink.
    Dus daar zal ik het mee moeten doen, hopelijk helpt het mij alleszins een beetje een verklaring te vinden.

    In de eerste droom stond ik op een roltrap die in een razendsnel tempo naar beneden ging. Toen ik moest afstappen, struikelde ik bijna. De verklaring: "Droom je over een roltrap, dan staat dit voor een verandering in je levenswijze of je romantische leven. Ga je met een roltrap naar beneden, dan betekent dit dat je de diepere lagen van je onderbewuste in gaat".

    In droom n°2 kwamen lasers voor die over de grond schenen zoals je wel eens in films ziet. Meer herinner ik me niet meer. Ik weet zelfs niet meer welke kleur ze hadden, ik twijfel tussen rood en groen. "Een laser in je droom staat voor helderheid en waarheid. Je ziet en begrijpt alles veel beter. Het kan ook zijn dat je je aandacht moet concentreren op een ding tegelijkertijd. De kleur groen staat voor gezondheid en geluk. Een droom waarin de kleur rood sterk voorkomt staat voor sensualiteit en kracht".

    In de derde droom had ik een hondje op mijn arm, het leek op een cavalier, die de kleuren van Sproetje had (oranje-wit). Ik knuffelde uitgebreid met het hondje, was met iemand aan het praten en ik liet zien hoe trots ik was op mijn hondje. "Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Knuffelen in je droom is een positief symbool. Het staat voor liefde, tederheid, troost en bescherming. Komt de kleur oranje sterk in je droom voor, dan heb je een levendig en extravert karakter. Je hebt een boeiend leven met een brede horizon en veel interesses. Wit staat in je droom voor reinheid, perfectie, vrede, onschuld, bewustzijn en een nieuw begin. Komt wit veel voor in je droom, dan voel je je herboren of je hebt een nieuwe, frisse kijk op het leven gekregen".
    Het enige waar ik me niet in kan vinden is de uitleg over oranje. Ik heb veel interesses maar vind mezelf allesbehalve extravert of levendig. En een boeiend leven heb ik al helemaal niet Laughing.

    Dan nu over de numerologie. De laatste tijd zie ik synchrone getallen opduiken als ik bv. naar de klok kijk. Niet 1 keer, maar meerdere keren per dag en zelfs 's nachts! Getallen die ik veel zie: 11u11, 12u12, 2u22, 3u33 en 5u55. Op dit forum staan mooie verklaringen. Ook hier staat een interessante tekst.

    29-01-2014 om 17:21 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    23-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. 2 dromen en rups
    Ik zal overdag beginnen met de rups. Dit is geen droom dus, echt gebeurd Wink. Ik ging de groene container buiten zetten en toen ik hem wegreed, zag ik een dikke grijze gestreepte gladde rups onder hem liggen. Toch eerst maar de container buiten gezet en dan was ik van plan een foto te nemen van de rups. Maar warhoofd als ik ben, was ik de rups al na enkele seconden vergeten Rolling Eyes. Geen foto dus, maar blijkbaar bestaan er vlindersoorten die als rups overwinteren. Ik vind het dan wel raar dat die op mijn terras zit en niet tussen planten of struiken, maar het beestje was misschien danig in de war door het uitzonderlijke weer.
    Qua verklaring is het volgens mij weer de spijker op de kop! De rups leert je, en daar lag je goed in de richting met je onrust, GEDULD, dat alles tot bloei komt als de tijd er rijp voor is en niet eerder. Een tijd van voorbereiding is het zoals ploegen, zaaien, groei en oogsten elkaar opvolgen.

    De dromen waren weer onduidelijk (voor mij althans), zoals gewoonlijk. Ik was ergens op een terrasje met 2 vriendinnen of kennissen. Zij zaten rustig te keuvelen aan een tafeltje, ik liep nerveus heen en weer, alsof ik niet wist wat ik moest doen. Ze vroegen of ik erbij kwam zitten, maar dat sloeg ik af. Toen kwam een andere vriendin/kennis op de fiets voorbij. Maar het was geen gewone fiets, zij noemde het een tandem, maar je kon er met 3 opzitten. Ze wilde dat ik mee ging fietsen, maar ook dat sloeg ik af. Ook de 2 vriendinnen die zaten te keuvelen, gingen niet mee.

    Over een tandem vind ik geen verklaring, wel over een gewone fiets. "Droom je dat je fietst, dan is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen werk en plezier." Maar gezien ik niet fietste, maak ik volgens mij te weinig plezier. En wat te denken over het getal 3? 3 mensen in mijn droom wiens gezichten niet duidelijk waren. 3 zadels op de tandem... Volgens internet: "Het getal drie staat voor leven, vitaliteit, innerlijke kracht, verbeelding, creativiteit, energie en zelfontdekking. Een drie staat ook altijd voor een drie-eenheid zoals het verleden, het heden en de toekomst." Ik heb een vermoeden dat het eerste zitje (waar dus al iemand op zat), mijn verleden is. Maar dat ik moeilijkheden heb met in het nu te leven (zadel 2) en bang ben voor wat de toekomst (zadel 3) zal brengen. De fiets reed trouwens van links naar rechts, dat zal ook vast een betekenis hebben, maar die vind ik niet meteen.
    En nog dit: "Als je droomt dat je nerveus bent, mag je niet te vrijgevig zijn met je middelen." 
    Hm, weer stof om over na te denken Wink.

    De 2de droom was nog vreemder. Mijn ex was hier en was net naar het toilet geweest. Toen ik ook naar het toilet ging, zag ik in de hoek op de overgang tussen de muur en vloer bloed/weefsel liggen met schimmel erop Shocked! Ik liep naar mijn ex en vroeg hoe lang hij dit al had en waarom hij er mee bleef rondlopen. Maar hij ontweek de vraag en bleef volhouden dat het wel ging.

    De verklaringen volgens internet: "Een signaal dat men geestelijk is gekwetst, zonder dit te willen toegeven. Vloeit het bloed uit het eigen lichaam, dan wordt men door iemand gekwetst. Vloeit er bloed uit een ander lichaam, dan zijn wij bezig om deze te vernederen". Hm, bij mijn weten ben ik echt niet bezig om mijn ex te vernederen, ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen Wink.
    Een 2de verklaring: "Als er bloed in een droom voorkomt, kan dit verschillende betekenissen hebben. Bijvoorbeeld: Droom je dat je bloed verliest, dan staat dit voor verlies van kracht. Je voelt je uitgeput of emotioneel gesloopt. Dit kan ook staan voor een bittere confrontatie tussen jou en je vrienden. Je daden uit het verleden kunnen je nu opbreken. Probeer een confrontatie met je vrienden of familie te voorkomen". Gezien niet ik, maar mijn ex in de droom aan het bloeden was, wil dit dan zeggen dat ik merk dat hij ergens mee worstelt?

    En dan was er nog de schimmel op dat bloed: "Komt er schimmel voor in je droom, dan negeer je iets in je leven of heeft iets in je leven zijn nut verloren. Dit symbool staat ook voor transformatie en groei."
    Heeft mijn ex zijn nut verloren en ben ik aan het groeien nu ik vrij kan zijn? Zo voelt het alleszins al weken/maanden aan, heerlijk hoor Very Happy. Of heeft die schimmel betrekking op zijn gevoelens?

    23-01-2014 om 21:12 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    19-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer droom over wind
    Deze keer stond ik in de keuken. In het echte leven tochtte het daar vroeger heel erg als er oostenwind stond. De koude lucht stroomde dan via de afzuigkap naar binnen en zo ontstond een koude tocht door het huis. Ook de deur naar het terras is nog niet 100% tochtvrij omdat ze krom is en ik op verschillende plaatsen verschillende soorten tochtband moet aanbrengen (ben ik mee bezig).

    Misschien komt de droom daar vandaan? Feit is dat er weer een zeer koude wind aan de afzuigkap binnen kwam. Voor de keukendeur hing aan de binnenkant een deken om de ergste koude buiten te houden. Dit deken stond bol naar binnen toe. Het laat me denken aan de droom van oudejaarsavond: klik hier.

    Dromen over de wind die blaast, symboliseert je levenskracht, energie en dynamiek. Wind staat voor veranderingen in je leven. Als je droomt over stormachtige wind, betekent dit onrust en problemen. Je zou veel stress kunnen ervaren vanwege een situatie uit het echte leven. Ik weet niet goed welke situatie bedoeld wordt, ik ben bijna verlost van alle last uit het verleden en de toekomst ziet er helemaal niet slecht uit.

    19-01-2014 om 21:19 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    18-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over wespen
    Ik stond bovenaan de trap met de stofzuiger en wat ik wilde stofzuigen waren honderden dode wespen! Ze lagen in een dikke laag op de vensterbank, hier en daar leefde er nog een paar maar die lagen ook op sterven. 

    Dus ik ben weer alle symbolen gaan opzoeken, maar om ze gecombineerd te begrijpen, lukt me niet zo goed. Een droom over een wesp staat voor kwade gedachtes en gevoelens. Droom je dat je een wesp doodt, dan weersta je je vijanden zonder angst en verdedig je je eigen waarden en rechten. Gebruik je een stofzuiger in je droom, dan heb je het gevoel iets niet meer in de hand te hebben. Het is tijd om je houding te verbeteren. Heb ik mijn kwade gedachtes en gevoelens niet meer in de hand? Of ben ik niet in staat om mijn eigen waarden en rechten te verdedigen omdat de wespen al dood zijn en ik ze probeer weg te doen? Of is het eenvoudiger en betekent het dat ik mijn kwade gedachten en gevoelens aan het opruimen ben? Als totemdier betekent een wesp juist iets positief, dat dromen worden vervuld door inspanningen.

    Mijn vriendin had nog een andere mogelijke verklaring: Misschien heb ik mijn kwade gedachten, gevoelens en angsten al redelijk goed hebt opgelost, maar ben ik er zelf nog niet van overtuigd. Misschien moet ik mezelf naar waarde gaan schatten, ben ik al lang geen slachtoffer meer, maar een sterk persoon. Maar ze denkt dat ik daar nog aan twijfel.

    Tja, dat zou ook kunnen. Zucht... ik wou dat dromen soms een klein beetje duidelijker waren...

    18-01-2014 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    13-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom over huis onder water
    Dit was een heel vreemde droom. Ik woonde niet in het huis waar ik nu woon. Het huis in mijn dromen had een groot raam dat uitkeek op een sprookjesachtige tuin. We (ik en nog  iemand, weet niet wie) zaten aan tafel te eten. De tafel stond voor het raam. De tuin had verschillende trappen in gras, alsof het een waterval was. Het leek een beetje hierop, alleen waren de trappen breder, de hele breedte van de tuin.


    Plots zie ik een enorme hoeveelheid water naar beneden komen. In vorige dromen was ik bang als ik dit zag, maar nu niet, ik vond het er juist als een rustgevende waterval uitzien.
    In het volgende moment in mijn droom, sta ik in de kelder die onder water staat. Ik waad door het ondiepe water dat ongeveer net boven mijn enkels komt. Alle spullen drijven een beetje rond, maar ik lijk het niet echt erg te vinden. Integendeel: ik vind dingen terug die ik al lange tijd kwijt was, plots drijven ze gewoon voor mijn voeten.

    Ik vond geen exacte verklaring, maar wel over alle elementen iets, misschien begrijp ik ze beter als ik ze samenvoeg.

    "Als je droomt over je eigen huis, maar heb je daar nooit echt gewoond, dan heb je het gevoel dat je iets mist op emotioneel niveau. Kijk naar wat er gebeurde en naar de voorwerpen die je in het huis ziet om erachter te komen wat er ontbreekt. 
    Droom je over een groene achtertuin vol gras, dan staat dit voor persoonlijk geluk. Droom je van een prachtige tuin, dan ben je gelukkig. Je ontwikkelt je op een positieve manier en je bent aan het groeien. 
    Water staat voor emoties. Het is heel belangrijk hoe water eruit ziet in je droom. Water dat stijgt staat voor toenemende emoties. Een vloedgolf betekent dat je het gevoel hebt door je emoties overspoeld te worden". (Gezien het geen vloedgolf, maar kalm stromend water was, neem ik aan dat ik de emoties verwelkom o.i.d.) "Een droom over een waterval staat voor schoonheid en gratie. Een waterval kan staan voor je doelen en wensen. Vind je iets in je droom, dan kom je in contact met een bepaald aspect van je karakter of onderbewuste. Je erkent een gedeelte van jezelf dat voorheen onderdrukt of onderontwikkeld was."

    13-01-2014 om 21:14 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    05-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer levendige dromen
    Van de droom van zaterdag herinner ik me nog maar 1 moment. Er was een baby in mijn droom, maar die begon plots te braken en het braaksel wat zwart! De uitleg is: een baby in je droom staat voor onschuld, warmte en een nieuw begin. Er kan een liefdesrelatie aan het ontwikkelen zijn, of je krijgt nieuwe vrienden en nieuwe interesses. Baby’s symboliseren iets in jezelf dat puur is. Zie je dat anderen aan het braken zijn in je droom, dan realiseer je je dat iemand die aardig tegen je doet, eigenlijk tegen je liegt. Zwart in je droom staat voor het onbekende, onbewuste, gevaar, mysterie en kwade opzet. Was het een fijne droom, dan kan het zwart staan voor je verborgen spiritualiteit en goddelijke kwaliteiten. 

    Wat moet ik daar nu van denken? Iemand die onschuldig lijkt, is tegen mij aan het liegen? Dat kunnen zoveel mensen zijn... Of ben ik bang dat als ik ga genieten van het positieve, ik ga “afgestraft” worden? Misschien kan het nog dit betekenen. Ik hunker naar onvoorwaardelijke liefde (de baby), maar ik ben bang dat ik schijnheilige mensen (het braken) ga treffen. 

    In de droom van zondagnacht zat ik op een boot, eentje die grote snelheden kan maken. Er zaten nog andere mensen op, maar die zaten lager dan mij. Ik zat op het hoogste punt, klampte mij vast aan 2 handvatten en zeker toen de boot een bocht nam was ik bang. 
    Dit is de uitleg over een boot: Een boot in je droom symboliseert hoe je omgaat met je gevoelens en hoe je ze uit. Was het een plezierige boottocht, dan ga je goed met je gevoelens om. Was het water onstuimig, dan mag je leren hoe je beter met je gevoelens om kunt gaan. 

    De droom van mijn zondagmiddagdutje herinner ik me niet meer, alleen nog dat ik wakker werd en dacht dat er 2 waakhonden (type dobermann of rottweiler, black en tan in ieder geval) naar mij aan het kijken waren. Dat beeld bleef nog even toen ik mijn ogen opendeed, net die grens tussen ontwaken en nog half in de droom zitten.
    Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Een bedreigende hond betekent dat je je ongemakkelijk voelt in grote groepen. 

    05-01-2014 om 00:00 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)
    31-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschillende dromen
    Het is blijkbaar weer de tijd van dromen, maar ze zijn ook weer onsamenhangend.

    De droom begint met een druilerige dag. Ik ga naar buiten en stap over het veld dat achter mijn huis ligt, waarom weet ik niet, misschien op weg naar mijn werk? Ik hoor en voel mijn voeten een beetje wegzakken in de zompige ondergrond van een weide die verzadigd is van regen. Ik voel de koude wind en regendruppels snijden in mijn gezicht.

    Plots is het een mooie warme lente/zomerdag en ik fiets naar de markt. Ik stop bij een kraam waar men dieren verkoopt. De honden zijn onrustig aan het blaffen. Er staat een groepje mensen te praten waar ik me bij aansluit. Ik droeg een jurkje waarvan je de bandjes op de schouders knoopt. Ik voel de warme zonnestralen mijn huid opwarmen en ik voel me intens gelukkig.

    Daarna ben ik ineens thuis en er staat een gure wind. Ik hoor hem door het huis gieren en ga in de hal kijken. De glazen voordeur staat bijna bol en ik zie dat ze niet goed op slot is. Ik heb de grootste moeite om de deur tegen te houden en een extra grendel op te doen, wat me uiteindelijk toch lukt.

    Qua verklaring is het weer veelzeggend!

    Een leeg veld is een sterk symbool dat je emotioneel voldoening mist. Komt er regen in je droom voor, dan staat dit voor vernieuwing en spirituele reiniging. Droom je dat je fietst, dan is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen werk en plezier. Als je het warm hebt in je droom, kan ook betekenen dat je je goed voelt over jezelf en je beslissingen. Wanneer je droomt over de zomer, dan staat dit voor een periode van bloei, kennis en volwassenheid. Je plukt nu de vruchten van alles waarvoor je hard gewerkt hebt. Deze droom kan ook betekenen dat je anderen beter leert begrijpen en dat je je visie uitbreidt. Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid. Wanneer je over een markt droomt, dan heb je er behoefte aan om gekoesterd te worden. Je hebt een fysieke of emotionele behoefte die niet vervuld wordt. Was de markt leeg en verlaten, dan is je behoefte aan vervulling heel sterk. Wanneer je droomt over huisdieren die je niet kent, kan het zijn dat je het gevoel hebt om gedwongen te worden iemand te zijn die je niet bent.
    De uitleg over wind begrijp ik niet zo. Dromen over de wind die blaast, symboliseert je levenskracht, energie en dynamiek. Wind staat voor veranderingen in je leven. Wat deuren betreft vind ik alleen maar uitleg over deuren die opengaan. Betekent het dat ik dat ik voorlopig nog niet klaar ben om verandering toe te laten in mijn leven?

    31-12-2013 om 22:29 geschreven door Corina  


    >> Reageer (0)

    Archief per maand
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 07-2012
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs